Höpöpuheita,että palsta jumiutunut

eikä uusia aloituksia ole virinnyt.
Amakin skarppina,kuin ennenvanhaan,luotsi antaa turvallisuutta ja ohjaa paattini turvallisille vesille,mitä keskusteluun ja mielipiteiden vaihtoon tulee.

Sisältököyhää se on aman elämä,lehtien haravoinnista ja limapussintulehduksesta olkapäässä ei ihmeitä voi repiä.
Olihan viime viikonloppu,kun sain tyttäreni houkuteltua tulemaan Tampereelta ja Syvälahdessa olivat tangokuninkaalliset ja lopettajajaiset.

Minäkin töhräsin sitä lahosuojaa tohon kurttujen peitoksi ja luulin,että nyt kohtaan sen prinssin,kaiketi se oli jossain muualla,ei tullut minun kohdalleni,mutta muuten oli mukavaa ama

120

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivan mainiota Ama, että taas putkahdit tänne. Luoja pitää huolen omistaan, olen jo sinua kaivannut. Käynyt kurkistelemassa ja joskus kirjoittanutkin,taisin eilen kirjoittaakin.

      Nyt otin jo päivä torkut,kun me noustaa jo kuuden maissa, niikuin ennenkin, niin hyvää tekee lepo välillä,näin tulee kaksipäivää tästä yhdestä.
      Harmi kun ei säkä käyny,sitä on muisteltava menneitä kauniita aikoja Hauskaa Sunnuntai päivää kaikille.

      • Sinusta heta on kehkeytynyt oikein mainio palstanvetäjä.
        Olet konstailematon ihmisjärjellä omistautunut kanssakulkija.
        Sinä omaat laajan skaalan,puhutaan säistä tai hyötyliikunnasta.
        Olet sukeltautunut keskustelupalstalle todella nopeasti,minun vaivainen yli kymmenen vuottani palstalla karisee kliseineen hornantuuttiin.

        Olet sovitteleva,et koskaan hyökkäävä ja aloitekykysi on ihailtavaa,kaiketi nyt sorruin henkilökohtaisuuksiin,emme me
        saa mitään kiitoskirjelmää kirjoittaa lähimmäisestämme,mielipideeroavaisuuksia vain meillä on lupa ladella,mutta peukutus on aina kohdallaan


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Sinusta heta on kehkeytynyt oikein mainio palstanvetäjä.
        Olet konstailematon ihmisjärjellä omistautunut kanssakulkija.
        Sinä omaat laajan skaalan,puhutaan säistä tai hyötyliikunnasta.
        Olet sukeltautunut keskustelupalstalle todella nopeasti,minun vaivainen yli kymmenen vuottani palstalla karisee kliseineen hornantuuttiin.

        Olet sovitteleva,et koskaan hyökkäävä ja aloitekykysi on ihailtavaa,kaiketi nyt sorruin henkilökohtaisuuksiin,emme me
        saa mitään kiitoskirjelmää kirjoittaa lähimmäisestämme,mielipideeroavaisuuksia vain meillä on lupa ladella,mutta peukutus on aina kohdallaan

        Mukavaa kun taas poikkesit.

        Ei tiennyt varmaan prinssisi, missä on Syvälahti, eikä sitä, että hänen suudeltavansa oli siellä. Seuraavalla kerralla onni parempi.


      • topermanni
        Ruuneperi kirjoitti:

        Mukavaa kun taas poikkesit.

        Ei tiennyt varmaan prinssisi, missä on Syvälahti, eikä sitä, että hänen suudeltavansa oli siellä. Seuraavalla kerralla onni parempi.

        Entäs se selkälokki Eemeli Jämsän ukko. Onkohan jo katsonut Kangasniemen järven kalat pieniksi ja muuttanut silakoita nappaamaan Suomenlahdelle?
        Jäi mieleen kun kerroit Ama tästä rengastetusta lokista.

        Avasin kaupasta ostetun kokonaisena savustetun kassilohen aamulla. Lievääkin lievemmässä krappiksessa niin hyyvää niin hyyvää oli jot.

        Vähän ylempänä. Keiteleellä oltiin kerran kalareissussa. Nousi ankara ukonilma ja rankkasade. Järvi on iso ja tuulella vaarallinen. Likomärkinä juostiin petäjän alle vaatteita kuivemmaksi vääntämään, ettei penkit niin kastuisi.


      • Merilii
        rituliini_38 kirjoitti:

        Sinusta heta on kehkeytynyt oikein mainio palstanvetäjä.
        Olet konstailematon ihmisjärjellä omistautunut kanssakulkija.
        Sinä omaat laajan skaalan,puhutaan säistä tai hyötyliikunnasta.
        Olet sukeltautunut keskustelupalstalle todella nopeasti,minun vaivainen yli kymmenen vuottani palstalla karisee kliseineen hornantuuttiin.

        Olet sovitteleva,et koskaan hyökkäävä ja aloitekykysi on ihailtavaa,kaiketi nyt sorruin henkilökohtaisuuksiin,emme me
        saa mitään kiitoskirjelmää kirjoittaa lähimmäisestämme,mielipideeroavaisuuksia vain meillä on lupa ladella,mutta peukutus on aina kohdallaan

        Rituliini, kyllä saa kiittää ja myönteistä kannustusta antaa
        siinä suhteessa henkilöönkin meno on palstaa virkistävää
        ja mukavaa, se on aivan O.K.


      • topermanni kirjoitti:

        Entäs se selkälokki Eemeli Jämsän ukko. Onkohan jo katsonut Kangasniemen järven kalat pieniksi ja muuttanut silakoita nappaamaan Suomenlahdelle?
        Jäi mieleen kun kerroit Ama tästä rengastetusta lokista.

        Avasin kaupasta ostetun kokonaisena savustetun kassilohen aamulla. Lievääkin lievemmässä krappiksessa niin hyyvää niin hyyvää oli jot.

        Vähän ylempänä. Keiteleellä oltiin kerran kalareissussa. Nousi ankara ukonilma ja rankkasade. Järvi on iso ja tuulella vaarallinen. Likomärkinä juostiin petäjän alle vaatteita kuivemmaksi vääntämään, ettei penkit niin kastuisi.

        Voi se Jämsänäijä on jättänyt ritun jo pari vikkoa sitten.Arja Havakan Lokkia kuuntelen ja itkeä tihruuttelen.
        Se uljas lintu on niin kietonut minut ja kaipuuni lintumaiseen viehätysvoimaansa,että koko suku seuraa tämän rengastetun selkälokin elämänvaiheita ja Jämsänäijä on kohteliaisuuden vuoksi otettava puheenaiheeksi,kun lapseni soittavat ja tietävät sen olevan minulle kuin perheenjäsen.

        Kalaa on tullut muuten uskomattoman hyvin,nyt kun vedet viilenivät ja kasvillisuus rehevöityneestä järvestä katosi myrskyjen myötä.
        Tänä aamuna pakkasta oli kolme astetta ja valtava sumu.
        Aloitin lintujen talviruokinnan,tintit ovat jo koputelleet ikkunaan ja hömöt jutelleet monta päivää,että eikö niitä siemeniä jo ala tulla.
        Raikas ihana aamu,nautitaan näistä syksyn kuulaista säistä ja eikun liikkumaan,me olaan ikiliikkujia jo iänkin puolesta,näin aman asiat tänään


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Mukavaa kun taas poikkesit.

        Ei tiennyt varmaan prinssisi, missä on Syvälahti, eikä sitä, että hänen suudeltavansa oli siellä. Seuraavalla kerralla onni parempi.

        No miten voin tuoda itseäni julki,kun se meitin miittinkikin kärsi inflaation ja peruuntui.Kutsu nyyttikesteihin rantatillalleni obaut kymmenen henkeä on voimassa vielä,tai Peurunka olis ihan hyvä paikka ja sinä Ruune voisit hakea minut täältä matkanvarrelta.
        Harkintaan ja uudelle kyselytunnille,niinkuin lakipäätökset yleensä menevät nämä ehdotukset

        Kyllä majoitusta Kangasniemikin voi järjestää,mutta viihdetarjonta täällä aika vähäistä näin kaamosaikaan,siis
        Peurunkaan..


      • kuapo
        rituliini_38 kirjoitti:

        No miten voin tuoda itseäni julki,kun se meitin miittinkikin kärsi inflaation ja peruuntui.Kutsu nyyttikesteihin rantatillalleni obaut kymmenen henkeä on voimassa vielä,tai Peurunka olis ihan hyvä paikka ja sinä Ruune voisit hakea minut täältä matkanvarrelta.
        Harkintaan ja uudelle kyselytunnille,niinkuin lakipäätökset yleensä menevät nämä ehdotukset

        Kyllä majoitusta Kangasniemikin voi järjestää,mutta viihdetarjonta täällä aika vähäistä näin kaamosaikaan,siis
        Peurunkaan..

        Kangasniemellähän kai on kuitenkin reippaat eläkeläistanssit silloin tällöin keskiviikkoisin.


      • kuapo kirjoitti:

        Kangasniemellähän kai on kuitenkin reippaat eläkeläistanssit silloin tällöin keskiviikkoisin.

        No niin kuapo,huomenna olis bailut työväentalolla klo 15.00,joten saanko luvan.Kotoa pitäis hakea,pilettiä ei tarvii maksaa,että mitenkähän olis,käviskö viuhka,kun vierestä viedään?


    • Topermannin kalareissu toi mieleeni ulkosaaristossa kerran nousseen myrskyn. Olimme nelihenkinen perhe perämoottoriveneellä ajelemassa mökin vastapäisiä saaria katselemassa, kun äkillinen ukkomyrsky pakoitti rantautumaan laakeiden kallioiden ympäröimään saareen. Vettä vihmoi tuulen vinkuessa, ja kauempana häämöitti harmaa mökki. No, sinne juostiin autiotupaan, joskin varoa sai lattiaa katsoessa, ettei romahda läpi.
      Tutkittiin vanhaa torppaa jätettyine tavaroineen, josta asukit oli Ameriikkaan nälkävuosina lähteneet, perheenisän virvelöidessä myöhemmin jo rantakallioilla. Kalansaalis minkä sai silloin veneemme sumppuun, pani meidät syömään haukea koko viikon, ja viimeisen hauen loppuviikolla heitin salaa takaisin mereen.

    • kuapo .

      'Syvälahtihan on siitä hyvä paikka, että siellä on kahteen otteeseen naisten haku, kummallakin kertaa tunnin mittainen.

      Läheskään kaikki naiset eivät kuitenkaan käytä tätä mahdollisuutta hyväkseen. Siinä sitten istutaan ja toljotetaan vähitellen harvenevaa miesrivistöä. Kuitenkin tekisi mieli tanssia. Harmittaa tietysti, mutta voi syyttää vain itseään. Vaikuttaa siltä, ettei ketjun aloittaja menetellyt tuolla tavalla.

      • rituliini_38

        Olet aivan oikeassa kuapo,en käyttänyt niitä "etuseteleitä"hyväkseni,koska en tuntenut siellä ketään ja pelkäsin rukkasia.
        Kirjoitahan kuapo mulle viesti niin voitais korjata laiminlyöntini.
        Minä olen hyvä tanssimaan,tai ainakin olin vielä silloin,kun tyttäreni kanssa Tallinnanlaivalla oli vientiä,muutama vuosi sitten.

        Olen ehkä liian vanhanaikainen,että oletan aloiteellisuuden lähtevän miehen puolelta,niinkuin ennen vanhaan ja minä vaan odotan ja odotan sitä prinssiä,kaiketi ihan turhaan.
        Kyllä sitä nyt täällä tilalla tarvittais,kaikki "syyskynnöt"tekemättä ja potutkin vielä maassa.
        Lamaannuttavaa tämä yksinolo,kaksin aina kaunihimpaa,lieneekö sekään edes totta ama ajattelee


    • Varmaan on omaankin tietoisuuteesi tullut, että olet monien muutosten edessä vähin erin. Tuo reippaus, mikä Sinulle on ominaista töidenkin kannalta, on kuitenkin ikää ajatellen rajallista. Eiköhän ole aika jättää suurimmat potunistutukset ja tehdä vain ne hommat mitkä tuottavat iloakin, remonteistahan olet jo ymmärtääkseni selvinnyt rivakasti. Onhan selvää, ettei samssa mittakaavassa yksin pysty kaikkea aikaansaamaan, kun ymmärsin miehesi olleen tekevä aikanaan myös.

      Talviauraus tietenkin on tärkeä, ja miks'ei pienen alan kyntö kasvimaaksi, liekö itselläsi puutarhajyrsijää siellä? Tuttuja puuhia nuo oli vielä 4-5 vuotta sitten itselleni, mutta yhden ihmisen tarve itse viljeltyä, ei paljon säästönä kukkarossa tunnu. Pari tomaatintainta ja pieni kasvi/perunamaa, kalan lisäksi, siinähän sitä perustarvetta olisi.

      Ihannehan olisikin, jos ilmestyisi " prinssi uljas" ja tekevä mukaan sinne, mutta hyvä, että olet säilyttänyt kaupunkiosakkeesi, jos pidät rantatilaa kesänviettopaikkana myöhemmin.
      Eihän sitä tiedä kuinka monta innokasta (kunnollista) löytyisi jakamaan eläkepäiviäsi Ama, noinkin mukavissa puitteissa:D

      • Puutarhajyrsimen myin,sitä ei olltu käytetty kuin pari kertaa,mieheni ei osannut enää käyttää ja minulle se oli liian iso käytettäväksi.
        Kakslahkeisen jyrsijän jos löytäis,niin jopa oliskin kynnettävää vakoa??

        Kyllä minä tiedän kuinka Alzheimer etenee,en minä saa miestäni enää siltä tieltä takaisin,jolle hän on luisunut.
        En jaksa joka päivä itkeäkään,enkä kantaa sitä tuskankuormaa,jota kannoin kahdeksan vuotta.

        Jollen elä tätä elämää faktana,niin elän sitä edes fiktiona,antakaa minulle edes se mahdollisuus.
        Ei minulla mitään prinssiä täällä ole ja ne remonttireiskat jotka täällä ovat olleet ovat palkaneteen töitä tehneet,ei niitä luonnossa ole maksettu.
        Huumorintajuntonta porukkaa sanoisin ama


      • Ja vielä sirkuttaja,en voi elää sinun elämääsi,ei minulla ole ne ihanat puitteet,jotka sinulla.Minun ruokapöytäni on katettu halvemmista elintarvikkeista ja minulla ne sun hanhenmaksapalleros juuttuis mun kurkkuun,kun eläinrääkkäys on viety huippuunsa vain rikkaiden elostelun piikkiin,hyi helvetti

        Sinä olet ollut ihan mukava kanssakulkija,kiitos siitä.
        Me köyhät eläkeläiset ehkä emme pysty vastaamaan kaikkeen.
        Minä maksoin tänään laskuni ja tili lähenteli miinusta,

        Ei sinun ihana pihapiirisi ja ne ponapetiit ruokasi köyhää eläkeläistä paljoa lohduta.
        Kiitollisena ama


      • 3 21
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ja vielä sirkuttaja,en voi elää sinun elämääsi,ei minulla ole ne ihanat puitteet,jotka sinulla.Minun ruokapöytäni on katettu halvemmista elintarvikkeista ja minulla ne sun hanhenmaksapalleros juuttuis mun kurkkuun,kun eläinrääkkäys on viety huippuunsa vain rikkaiden elostelun piikkiin,hyi helvetti

        Sinä olet ollut ihan mukava kanssakulkija,kiitos siitä.
        Me köyhät eläkeläiset ehkä emme pysty vastaamaan kaikkeen.
        Minä maksoin tänään laskuni ja tili lähenteli miinusta,

        Ei sinun ihana pihapiirisi ja ne ponapetiit ruokasi köyhää eläkeläistä paljoa lohduta.
        Kiitollisena ama

        Köyhällä eläkeläiselläkin taitaa tosin olla varaa käydä tansseissa ja hankkia henkilökohtaisia lahonestoaineita.


      • 3 21 kirjoitti:

        Köyhällä eläkeläiselläkin taitaa tosin olla varaa käydä tansseissa ja hankkia henkilökohtaisia lahonestoaineita.

        Älä pilaa päivääsi,tyttäreni minulle kustansi illan ja meikkasi ja vävy kuskasi Bemarillaan,että näin ovat näreet.
        Kivat sulle ja päivänpaistetta elämääsi.


      • sivusta seurannut
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ja vielä sirkuttaja,en voi elää sinun elämääsi,ei minulla ole ne ihanat puitteet,jotka sinulla.Minun ruokapöytäni on katettu halvemmista elintarvikkeista ja minulla ne sun hanhenmaksapalleros juuttuis mun kurkkuun,kun eläinrääkkäys on viety huippuunsa vain rikkaiden elostelun piikkiin,hyi helvetti

        Sinä olet ollut ihan mukava kanssakulkija,kiitos siitä.
        Me köyhät eläkeläiset ehkä emme pysty vastaamaan kaikkeen.
        Minä maksoin tänään laskuni ja tili lähenteli miinusta,

        Ei sinun ihana pihapiirisi ja ne ponapetiit ruokasi köyhää eläkeläistä paljoa lohduta.
        Kiitollisena ama

        Kyllä sinulla Rituliini on upeampi pihatanhua ja vielä järven rannassa, kuin tuollainen kivetty rivitalon pätkän viimesen päälle nypitty pieni pläntti. Jakyllä sinun katiskasta saamat tuoreet kalat ja metsän marjat aina taxilla stokmannilta haetun kuhan fileen voittaa.
        Sinulla sekin onni että siivoat itse, ei ne siivoojat sinun arvoesineitäsi riko.


      • sivusta seurannut kirjoitti:

        Kyllä sinulla Rituliini on upeampi pihatanhua ja vielä järven rannassa, kuin tuollainen kivetty rivitalon pätkän viimesen päälle nypitty pieni pläntti. Jakyllä sinun katiskasta saamat tuoreet kalat ja metsän marjat aina taxilla stokmannilta haetun kuhan fileen voittaa.
        Sinulla sekin onni että siivoat itse, ei ne siivoojat sinun arvoesineitäsi riko.

        Nyt olen pelkkänä kysymysmerkkinä,tämä kannanotto meni yli hilseen.
        Pitäisköhän minunkin alkaa katsomaan illalla lauteiden ja sänkyjen alle,niinkuin eräs tuttavani.Voisko siellä olla saunatonttu tai nukkumatti piilossa?
        Voi jospa sieltä sellainen löytyiskin..mahtaiskohan käydä kuin sille kanalle joka täryjyrän alle jäi ja pudisteli höyheniään:olipa kerrankin kunnon kukko

        Nyt lähden suppiksia etsiskelemään parin koiran kanssa,viime kerralla ajokoiranpentu meinas saaha teeren kiinni,kun se oli marjoja syömässä maassa


    • Olemme saavuttaneet sellaisen ikä portaan,etteivä meitä kukaan todesta ota, mutta paras usko on oma vahvuutemme näillä leveys-asteella.
      Kyllä meillä vielä virtaa riittää,jopa toisten nimimerkilläkin kirjoittelemaan.
      Minä suon sen ilon, jos sillä tyydytyksen saa.
      Kävin apteekista kassillisen taas huumeita,niin en aina muistakkaan olevani kipeä... Heipä hei kanssakaverit heta.

    • Niin vielä niistä tangokuninkaalisista Teemu Roivainen veti niin upean shown,ettei paremmalla väliä
      upeaa englanninkielen ääntämistä,kun hän veti pari nopeaa,en edes muista mitä,olin niin täysin lumoutunut.
      Hänestä me kuulemme vielä.
      Tämä Marja Tyster kuningatar ei ollut hääppönen

      • havumetsien mies

        Tangokuninkaallisten pitäisi pystyä laulamaan myös espanjaksi ihan kuin oopperan tähtien italiaksi.
        Espanjahan on ollut tangon tekstien alkuperäinen kieli


      • havumetsien mies kirjoitti:

        Tangokuninkaallisten pitäisi pystyä laulamaan myös espanjaksi ihan kuin oopperan tähtien italiaksi.
        Espanjahan on ollut tangon tekstien alkuperäinen kieli

        En epäile etteikö Teemu Roivainen osaisi espanjaksi laulaa,hänhän on musikkinopettaja ja maisterismies.
        Kielenä espanja on kova,kuin taas italia on sointuva ajattele O sole mio.En tiedä miltä suomi kuullostaa ulkolaisten korvissa,konsonanttipainotteinen kielemme ei taida olla mikään rakkaudenkieli,niinkuin esimerkiki ranska,la mour...

        Nyt poikkesin polulta,susmorsian olisi asiantuntija mitä kieliiin tulee,minä vain osaan savoo,hiljoo ja kovvoo


      • susmorsian ek.
        rituliini_38 kirjoitti:

        En epäile etteikö Teemu Roivainen osaisi espanjaksi laulaa,hänhän on musikkinopettaja ja maisterismies.
        Kielenä espanja on kova,kuin taas italia on sointuva ajattele O sole mio.En tiedä miltä suomi kuullostaa ulkolaisten korvissa,konsonanttipainotteinen kielemme ei taida olla mikään rakkaudenkieli,niinkuin esimerkiki ranska,la mour...

        Nyt poikkesin polulta,susmorsian olisi asiantuntija mitä kieliiin tulee,minä vain osaan savoo,hiljoo ja kovvoo

        Tässä yritän vilunväreet saada pois, enemmän puin päälleni sisälletultuain kuin ulkona oli kaupalla käydessäni. Kylymä, aina näin ensimmäisillä kylmillä oon vilunen, ennenko tottuu. Noista ulukomuan kielistä ainakin koreankieli on miusta vähemmän kaunista, täällä on aika paljon heitäki, ja heil on tapana niin kovalla äänellä haastaaki.
        Ommaa kielitaitooni en tietääksein oo kehunu, oon sanonu, että tulen toimeen tarvittaessa. Ja jos alunperin alkeista lähtien jonkin kielen hyvin opettelee, kyllä se taito tallessa pysyy, vaikka enää harvemmin tarvihteekaan.

        Pärjäilläänhän taas, toivotan siulle ja samalla ittelleinki, elämä menee niinkuin on mennäkseen.


    • Sormeni on ihan hellänä,kun urakalla teen noita kanava tauluja.

      Mutta se näppitauti ei ota poistuakseen.meillä kaksiossa ei muuten paljon töitä ole.
      Olen aatellut,että kun tuo harrastus ei ole väkinäistä se on kiva..
      Eilen mökillä enimmät lehdet haravoimme,joten toisen kerran
      loput.

      • Minä en pystyis edes kanavatöitä tekemään,kerran leikatut rannekanavat taas oireilevat ja kädet puutuvat.
        Minä yritän harrastaa vähän ronskimpia töitä,kun vielä pystyn ja jaksan.Vesuria pitäs lähteä ulkoiluttamaan tonne pusikoon,taidan siirtää homman tuonnemmaksi,kunnes järvi jäätyy,saan rangat hilattua saunarantaan jäätä pitkin.

        Pottumaa on vielä ruokkoamatta,meinaan touholla poltaa rikkaruohojenjuuriston,liekö hullunhommaa,kaiketi.
        Järki käteen ja ostoksille,kauppaautolle iltapäivällä,näin se aman päivä etenee,nyt meen verkoille.
        Minä olen unohtanu ukot ja mun ukko on unohtanu akat,olemme siis tasapuolisesti unohdettuja.


    • Älähän nyt Rituliini -- ei me olla sinua unohdettu .
      Voi kuinka olen aina tykännyt kanssa peuhata " ulkotöissä " siinä pysyy kroppakin kunnossa ilman kuntosalia.
      Olen ollut istumatyöläinen -- mutta silti otin jokapäivä liikkumisen tärkeäksi , nuorenakin aina kävelin ,tai pyöräilin kotimatkan 3km työmatka. - Ja kaikenlaista harrastuksenikin oli tosi liikunnallista .
      Samalla unohtuu kaikki harmit . tai ainakin löytyy ratkasu ..kun veri liikkuu eivakammin aivoihinkin asti -

      Toivottavasti saadaan vielä kauniitakin syyspäiviä ,täälä sataa .Ja Jerrycottoni nukkuu vaan minun sänyssäni . Tällasta ei ole vielä tapahtunut ,että vielä tähän aikaan päivästä nukuttelee . Kävin jo kattomassa henkittääkö vanhus - henkittää se.

      Mutta nyt tämä kone kiinni ja saappaat jalkaa ja sadevaatteet päälle --Jerrylle kanssa -

    • 411 men

      Muistaakseni 411 oli Kölnin vettä, fiinimpää kuin hattu ja keppi, eli Eau de Cologne Toilette, Kansan kielessä kolinaa. Olen ottanut siitä kännin 1970 luvulla.

      Siinä kävi niin että menin kylään ex sähkömies Waldemarille, samassa talossa asuttiin, hen alakerrassa, minä ylimmässä.
      Otetaanko sen kunniaksi, kun sisko sahalle töihin pääsi. Waldemar otti esille 2 pulloa hattua ja keppiä.
      Tein jo lähtöä kun Isäntä hermostuu, jopa loukkaantuu. Mokomat kermapersiit, ei niille kansanjuomat kelpaa.
      Päätin siit olla solidaarinen. Alettiin ottamaan kuppia ja parantamaan maailmaa. Toiseen pulloon jäi vielä ainetta kun isäntä alkoi liikaa nuokkumaan.

      Heräsin aamulla kuin säkin Potlandin parasta sementtiä säkin syöneenä.

      Adjektiivi lienee laatusana. mutta persoonapronimini Kaakkois-Burmaakin unkeellisempi tapaus. Pari vuotta meni luokkaa kohden koulussa.

      Niin ja miesten puolella olen yleisissä saunoissa päässyt onkelmitta käymään. Lohduttava paikka kaikitenkin; ei se koko vaan miten sitä käyttää.

      • napalankomies

        Leila-siirappia kehiin.

        http://www.youtube.com/watch?v=Uh5bM7r7VLI

        Leila K:n traaginen elämä murehduttaa vieläkin.
        Siitäkin kiukustuin Seura lehdelle, kun kehtasivat kuvata
        Leilaa siinä loppuvaiheen alennustilassa.


      • Kiitos avartavasta kuvauksesta,mitä Kölninveteen tulee,johan nauru maittoi.
        Luojankiitos täällä ei ole ketään muita,kun nauraa hekotan ja elukat eivät ymmärrä missä mielentilassa olen.

        Ja toi saunareissu ei paljoa minua raapaise,kun yksikseni loikoilen lavolla ja nautin,eikä tarvitse kaverin kanssa tapella pestäänkö sieltä,vai jätetäänkö pesemättä.

        Kerran yksi miehiin kyllästynyt naisystäväni sanoi,että vaikka viimeiset vehkeet olisivat sianselässä menossa Ruosiin,niin perään en lähtisi juoksemaan.
        Saattais amaltakin maratoni jäädä toteutumatta,jos niikseen tulee.


      • napalankomies kirjoitti:

        Leila-siirappia kehiin.

        http://www.youtube.com/watch?v=Uh5bM7r7VLI

        Leila K:n traaginen elämä murehduttaa vieläkin.
        Siitäkin kiukustuin Seura lehdelle, kun kehtasivat kuvata
        Leilaa siinä loppuvaiheen alennustilassa.

        Voi kuinka ihana ja koskettava kappale,kylla Laila oli sen ajan parhain naissolisti,ei siitä mihinkään pääse,kiitos Laila että olit olemassa.
        Minulla on Jari Sillanpään kappale jota usein soitan,kun miestäni kaipaan:Paremmin kuin kukaan muu


    • havumetsien mies

      Otsakkeeseen mennäkseni, palsta ei ole jumiutunut, niin kauan kuin on tuollaisia pirteitä aloituksia, jotka herättävät laaja-alaista keskustelua..

      • ihai.lija.tar

        Milloin havumetsien mies tekee itse pirteän aloituksen ??


      • havumetsien mies
        ihai.lija.tar kirjoitti:

        Milloin havumetsien mies tekee itse pirteän aloituksen ??

        Havumetsien mies haluaa pitää sen verran matalaa profiilia, ettei uskalla aloittaa keskustelua, tietäen, että muut hallitsevat. senkin asian häntä paremmin.


    • 3 , 21

      Palsta on taas jumiutunut ja polkee paikallaan, kun sillä ei ole ollut aikoihin aloittajan puoleensavetäviä puheenvuoroja.
      Siksi on paikallaan nostaa tämä ketju näyttämölle.

      • Ei olisi kannattanut nostaa,kirjoitin pitkän tutkielman palstantilasta ja omastanikin,mutta niin vain luuta lakaisi sen pois.
        Kyllä se ärsyttää tietenkin,kun omastamielestäni asiallinen viesti poistuu.
        Olin tehnyt sen virheen,että herjan jälkeen kirjoitin ja silloinhan poistuu koko osio.

        Päätin etten tavuakaan enää kirjoita palstalle,alan mieluimmin vaikka blogia tai mielikuvitus romaania rustaamaan pöytälaatikkoon.
        Kirjoittaminen on minulle ainoa henkireikä ja jos se tukitaan,niin se on elämäni kannalta todella draakista.

        Olen alkanut kirjoittamalla eheyttämään itseäni pitkän omaishoitajuuden tuomasta ikeestä,mutta sekin ilo taitaa jäädä lyhyeksi.

        Nämä uudet säännöt tekevät kirjoittamisesta kapeaalaista töhertelyä,joka ei enää ole keskustelua,näin asian näkee yli kymmenenvuoden kokemuksen omaava mielipiteidentulkki ama pettyneenä


    • pilikunviilaaja

      oottakaas kun mää nostan houssut ja löyän kynän, alan kirjoottamaha oikeen vauhila,
      siinä hiuksien halakominen jää toiseks, perkules tätä ajanviätettä ku menee aivan tuutulaulun pualelle.
      sinä sitä jaa minä tätä ja minä ku oon aina oikias, ja siinä järjeestykses ja täsä järjestyksees jumaklavita ku ei tätä enää saa ees huumoriks

    • nikkipelle

      Eihän tämä ketju alaspäin liukumista ole!

      Mieluummin sitä voisi verrata potkurilla ajoon. Potkaistaan vauhtia ja sen jälkeen mennään mukavasti eteenpäin. Menon hiljetessä polkaistaan taas vauhtia ja mennään taas.

      Väliin ilmestyy eteen lunta ja jääkimpaleita, mutta nekään eivät menoa haittaa.

      • hrytmipois

        Elä hyvä nikkipelleveikko lunta ja jääkimpaleita toivo vielä pariin kuukauteen, että ehtii tässä kaikki syystyöt tehdä, kaataa hirvi kun pihalle tulee ja pärekaton tehhä vielä.
        Ja junamatkan Lyyti luo Kellokoskelle, sille Lapin.

        Vhttp://www.youtube.com/watch?v=jp0mXrPRzyU

        Ei tietenkään näin rämäkkää junamatkaa heikkosydämiselle.


    • timbuktuun

      Eituliini sinne missä pipputi kasvaa.

      • kuapo

        On varmaan ollut siellä, kun ei aikoihin kirjoittanut. Nyt on onneksi takaisin Puulan maisemissa(?).


    • Tim Buktu

      Timbutkussakos se rituliini höperehtii?

      • sipakka on syötti

        Rituliinillä on verkot vedessä. Hauki on kala eikä mikään jänkhäkoira kuten urbaanilantalaiset uskovat lapinmiesten haukea kutsuvan.
        Hauki voittaa 6-0 peltipurkkiin tungetun tonnikalan pellinmakuineen. Ama on päräkkä akka hyvässä henkessä. Pian hänet täälläkin nähdään kirjoittelemassa.


    • Mitäs jos perustaisimme sellaisen Blokin -jossa saa sanoa rumasanakin niinkun se on . Ei me ainakaan tääläkään enään opeteta toisiamme mihinkään sen kummemmin , mutta on vaan joskus "ihanpakko" sanoa mitä mielessä on ,ja omaa pahaa oloani koitan karkoittaa.
      Voi olla että sillä saan itse mielelleni rauhan --kun on sentään joku joka ottaa osaa .
      Sitähän tämä kirjoittalu minulle ainakin on -- ja varmaankin useammalle .
      Yksinäisyyden pakoa .
      Jatketaan -- ja jos tekee mieli joskus" paukuttaa päätä " tehdään se kaikenuhallakin . Kunhan jätetään osallistumatta toistemme mollaamiseen -- onneksi ollaan kaikki erilaisia -- minäkään en ole uskovainen -- ja siksi en juurikaan osallistu näihin hartaushetkiin -- mutta jos joku saa siittä tyydytyksen siitä vaan
      Ja politiikkaan ennen olin kovastikkin kiinnostunut -- ja nyt olen huomannut ,että turhaan , siittä saa vaan pahanmielen .

      • Olen ullamirjami aina ihaillut sinua ihmisenä,sinussa on sitä voimakastahtoista naisihmistä,joka menee läpi vaikka harmaan kiven.Olet juuri niitä Lauri Viidan vahvoja Äitejä.

        Minä muutin aikoinaan Jyväskylästä sisäisenä siirtona Tampereelle valmetlaisena,terveydenhoitaja minuakin ihmetteli,että yksinhuoltajana kokosin pesueeni ja muutin tuntemattomaan kaupunkiin,sanoi minua voimakastahtoiseksi naiseksi.

        Sain kämppäni myytyä parissa viikossa ja uuden ostin ja kesälomallani maalasin laipiot ja tapetoin ja niin meillä oli uusi koti ja uusi elämä.

        Minä olen aina tullut työkavereiden kanssa hyvin toimeen ja niin tulin nytkin,vaikka ensin vähän odoksuin sitä murretta ja moro sanaa.Minut otettiin todella hyvin vastaan työyhteisössä,en ole koskaan ollut pyrkyri,olen mielestäni hyvin sulautunut massaan.
        Entinen pomoni käy vierailulla täällä ja muistelemme,mitäs muuta kuin työaikojamme,ei meillä mitään säpinää ole.
        Olenme,kuin veli ja sen sisko.

        Verkot nostin ylös ja odotan jäitä,että saisin jäänalle pujotettua.
        Keskiviikkona uskaltauduin eläkeläisten tansseihin ja mikäettei,mukavaa oli ja tanssikin alkoi luistamaan alkukankeuden jälkeen.


      • nimetön ystäväsi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Olen ullamirjami aina ihaillut sinua ihmisenä,sinussa on sitä voimakastahtoista naisihmistä,joka menee läpi vaikka harmaan kiven.Olet juuri niitä Lauri Viidan vahvoja Äitejä.

        Minä muutin aikoinaan Jyväskylästä sisäisenä siirtona Tampereelle valmetlaisena,terveydenhoitaja minuakin ihmetteli,että yksinhuoltajana kokosin pesueeni ja muutin tuntemattomaan kaupunkiin,sanoi minua voimakastahtoiseksi naiseksi.

        Sain kämppäni myytyä parissa viikossa ja uuden ostin ja kesälomallani maalasin laipiot ja tapetoin ja niin meillä oli uusi koti ja uusi elämä.

        Minä olen aina tullut työkavereiden kanssa hyvin toimeen ja niin tulin nytkin,vaikka ensin vähän odoksuin sitä murretta ja moro sanaa.Minut otettiin todella hyvin vastaan työyhteisössä,en ole koskaan ollut pyrkyri,olen mielestäni hyvin sulautunut massaan.
        Entinen pomoni käy vierailulla täällä ja muistelemme,mitäs muuta kuin työaikojamme,ei meillä mitään säpinää ole.
        Olenme,kuin veli ja sen sisko.

        Verkot nostin ylös ja odotan jäitä,että saisin jäänalle pujotettua.
        Keskiviikkona uskaltauduin eläkeläisten tansseihin ja mikäettei,mukavaa oli ja tanssikin alkoi luistamaan alkukankeuden jälkeen.

        Mukavia syysilmoja ja elämää lemmikkieläimiesi kanssa sinne Kangasniemelle. Siivekkäitä pikkuystäviä pihapiirissä riittää kun niille vaikka kauraa laittaa.
        Meilläkin täällä hiukan etelämmässä on tulossa poutapäivä -3 asteen pikkupakkasen jälkeen.
        Olen lukenut sinunkin viestejäsi, joskus kirjoittanutkin rivin parin. Hyvää jatkoa Ama.


      • nimetön ystäväsi kirjoitti:

        Mukavia syysilmoja ja elämää lemmikkieläimiesi kanssa sinne Kangasniemelle. Siivekkäitä pikkuystäviä pihapiirissä riittää kun niille vaikka kauraa laittaa.
        Meilläkin täällä hiukan etelämmässä on tulossa poutapäivä -3 asteen pikkupakkasen jälkeen.
        Olen lukenut sinunkin viestejäsi, joskus kirjoittanutkin rivin parin. Hyvää jatkoa Ama.

        Kiitos sinulle ystävä,eihän sillä nimellä niin väliä,kiitos että välität.
        Olen kunnan kanssa taas käynyt painimaaottelua ja kaiketi hävinnyt ne 320,£jotka mun tili jäi miinukselle,kun kunta laskutti minultakin,koska tilimme olivat silloin yhteisiä.

        En ole koskaan ollut niin lähellä,muuttoaikeissa kuin nyt.


    • hyvät jätkät ry
    • kuapo

      .Niin kauan kuin tämä ketju pysyy pinnalla, palsta ei ole jumiutunut

    • puron

      Mihinkäs virta jumiutuu, voi tukkeutua ja sitten ryöhähtää

      • rituliini_38

        Se kuomankanto,jotenkin keventyy,kun taakkaa voin jakaa useinmille hartioille,voisko niitä hartioita tilata netistä?kuka tietää?


      • kuapo .
        rituliini_38 kirjoitti:

        Se kuomankanto,jotenkin keventyy,kun taakkaa voin jakaa useinmille hartioille,voisko niitä hartioita tilata netistä?kuka tietää?

        Täältä kyllä löytyy sellaisiakin, jotka avustavat kuorman kantamisessa.
        Tosin on niitäkin, jotka ovat valmiit lisäämään kuormaa.


      • c c
        kuapo . kirjoitti:

        Täältä kyllä löytyy sellaisiakin, jotka avustavat kuorman kantamisessa.
        Tosin on niitäkin, jotka ovat valmiit lisäämään kuormaa.

        Olet hyvällä asialla nimim. kuapo. Toisista välittäminen, niistäkin, joiden askel ei omasta mielestään moraalisesti korkeatasoisten henkilöiden mielestä pysy fiktiivisen niagaran ylitykseen viritetyn vaijerin varassa.

        Arveltiin, että olisin nimim. kuapo. En ole, mutta i se mitään. Pidetään liput korkealla. Lipun väri olkoon tässäkin asiassa vapaa.


      • c c kirjoitti:

        Olet hyvällä asialla nimim. kuapo. Toisista välittäminen, niistäkin, joiden askel ei omasta mielestään moraalisesti korkeatasoisten henkilöiden mielestä pysy fiktiivisen niagaran ylitykseen viritetyn vaijerin varassa.

        Arveltiin, että olisin nimim. kuapo. En ole, mutta i se mitään. Pidetään liput korkealla. Lipun väri olkoon tässäkin asiassa vapaa.

        Kiitos kapu,toi vaijjeri viritettynä yli sen synkän virran,on ystävyyden jaloinpia puolia.
        Kävely riippusillalla on sitä,olen sen joskus kävellyt,liekö sitä siltaa edes olemassakaan.
        Se huojui joka suuntaan ja jotenkin tulee nyt se Suojellusenkeli mieleen,en halua musiikkia,koska koko viestini voi poistua,
        joten kaikella kiitollisuudella ama


      • kuapo . kirjoitti:

        Täältä kyllä löytyy sellaisiakin, jotka avustavat kuorman kantamisessa.
        Tosin on niitäkin, jotka ovat valmiit lisäämään kuormaa.

        Siitä kiviä reppuun,on kyllä henkilökohtaita kokemusta.
        Kaiketi henkilö joka haluaa lisätä toisen tuskaa,keventääkseen omaansa on yhteiskunnallinen lieveilmiö,ja sulautuminen massaan,auttaa hänen edesottamuksiiaan.Psykologiaan paneutuminen antaa näkökohtia ja helpottaa tilannetta olla yksilö


    • Moi Ama!
      Olen viikonloppuvierailulla ja istumme kolme ihmistä kynttilän valossa ulkopaljussa! Vesi on ihanan lämmintä, hyppää palstasisko mukaan kylpemään, ja anna palttua harmeille:D

      Valkkaria lasillinen odottaa reunalla ja pyyhkeitä iso kasa!

      • vm -39

        Yksi nainen ja kaksi miestä varmaankin. Kyllähän siihen seuraan olisi vielä yksi nainen mahtunut.


      • koukku viinistä

        Kyllä tuo hanapakkaus punkkuviiniä on sitten koukuttava. Olen niin tiukka itselleni, etten koske viiniin työaikana.
        Sitten tuli mieleen ottaa puolilasillista unen saamiseksi vajaan lasillisen ennen nukkumaanmenoa.
        Eihän se haita, mutta tuo koukuttavuus harmittaa. Join jopa mehua eilen alle kun joku sanoi tuon auttavan. Vien pakkauksen pois ulottuvilta yöpöydän alta.


      • rituliini_38ek
        koukku viinistä kirjoitti:

        Kyllä tuo hanapakkaus punkkuviiniä on sitten koukuttava. Olen niin tiukka itselleni, etten koske viiniin työaikana.
        Sitten tuli mieleen ottaa puolilasillista unen saamiseksi vajaan lasillisen ennen nukkumaanmenoa.
        Eihän se haita, mutta tuo koukuttavuus harmittaa. Join jopa mehua eilen alle kun joku sanoi tuon auttavan. Vien pakkauksen pois ulottuvilta yöpöydän alta.

        tiedän tunteen,kuin planeetta katoais ja yksin olisin sen tuokkosen kanssa.
        Mutta elämä jotenkin ne ihanat lonkeronsa ulottaa satavilleni,ja potkaisen uuden ehonmman aamun käyntiin.


      • rituliini_38 ek

        Anteeksi vaan toi sudenkaulus pääläkö pulskahdat paljuun,nyt ama kieltäytyy


      • koukku viinistä
        rituliini_38 ek kirjoitti:

        Anteeksi vaan toi sudenkaulus pääläkö pulskahdat paljuun,nyt ama kieltäytyy

        Hyvä päätös Ama. Mukavia unia.


      • koukku viinistä kirjoitti:

        Hyvä päätös Ama. Mukavia unia.

        Selasin läpi koko ketjun,kiitos olitte kannustavia,olitte mukana kulkevia,ketjusta jäi ihana tunne kiitollisena ama


      • capt. cöpenick
        rituliini_38 kirjoitti:

        Selasin läpi koko ketjun,kiitos olitte kannustavia,olitte mukana kulkevia,ketjusta jäi ihana tunne kiitollisena ama

        Iskän päiviä PÖäivä venyi viihtteden puoölelle. Yö sateeton, Yön ihmiset kauttaaltan hienoja. Hyvää ruokaa, juomaa ja sytämen lämpöä saatu yliilisti kyllin.
        Aivan tuntematon nainen tervehti. päivällä. tämmösen muitaa påitkälti.
        SITÄ samaa itse kullekin säädylle.! Amalle erikopisesdi.
        SE ON niin, että kalastaja tiräää misä ne kalat kutoo.


      • 3 21
        capt. cöpenick kirjoitti:

        Iskän päiviä PÖäivä venyi viihtteden puoölelle. Yö sateeton, Yön ihmiset kauttaaltan hienoja. Hyvää ruokaa, juomaa ja sytämen lämpöä saatu yliilisti kyllin.
        Aivan tuntematon nainen tervehti. päivällä. tämmösen muitaa påitkälti.
        SITÄ samaa itse kullekin säädylle.! Amalle erikopisesdi.
        SE ON niin, että kalastaja tiräää misä ne kalat kutoo.

        Siinäpäs olikin syvällinen ja henkevä puheenvuoro!


      • capt. cöpenick kirjoitti:

        Iskän päiviä PÖäivä venyi viihtteden puoölelle. Yö sateeton, Yön ihmiset kauttaaltan hienoja. Hyvää ruokaa, juomaa ja sytämen lämpöä saatu yliilisti kyllin.
        Aivan tuntematon nainen tervehti. päivällä. tämmösen muitaa påitkälti.
        SITÄ samaa itse kullekin säädylle.! Amalle erikopisesdi.
        SE ON niin, että kalastaja tiräää misä ne kalat kutoo.

        No niin kapu,kiitos noista ihanista sanoista ja mukaavaa,että sinulla oli mukavaa,lysti olla pittää..
        Elämäni kaksijakoisuuden vuoksi,se ilonpito jää aika vajavaiseksi.Taivallan tavallaan kahta polkua,toivottavasti ne polut joskus yhtyisivät,en tarkoita mitään härskiä,vaikka yhtymisestä puhunkin.
        Tämä räntäsade ei anna paljoa tulevaisuuden lupauksia,ei voi sanoa,että päivä paistais risukasaan,mutta emme me menetä toivoamme parenpaan huomiseen.
        Hyvää Itsenäisyydenpäivää kaikille!ama


    • nikkipelle

      Aloitukseen mennäksemme - eihän palsta jumiutunut ole niin kauan, kuin ketjun aloittaja ja eräs toinen kirjoittaja ovat remmissä.
      Muitten aloitukset ovat varsin tyhjänpäiväisiä, kuten keskustelijain määrästäkin kyseisissä ketjuissa voi päätellä.
      Oma lukunsa on kahvipirtti,joissa kerrotaan kunkin kyseisen päivän touhuista. On vähän niin kuin ainekirjoitusta ala-asteella

      • Kiitän maininnastasi! Hyvähän se on kuulla yläasteeltakin kommentteja.


      • pois laskuista
        ynnämuu kirjoitti:

        Kiitän maininnastasi! Hyvähän se on kuulla yläasteeltakin kommentteja.

        Kiertokoulussa ei tarvi osata edes jakolaskua.
        ynnä=muu riittää


      • sillascilla

        Miksi arvioida kirjoituksia? En pidä alennuksista, en ylennyksistä. En ylipäätään siitä, että mainitaan nikkejä. On myös pitkiä hölynpölyketjuja ja pätkiä mielenkiintoisia. Lukumäärä ei kerro mitään laadusta.


      • nikkipelle
        sillascilla kirjoitti:

        Miksi arvioida kirjoituksia? En pidä alennuksista, en ylennyksistä. En ylipäätään siitä, että mainitaan nikkejä. On myös pitkiä hölynpölyketjuja ja pätkiä mielenkiintoisia. Lukumäärä ei kerro mitään laadusta.

        "On myös pitkiä hölynpölyketjuja ja pätkiä mielenkiintoisia."
        - Siinä tuleekin suorat sanat kahvipirttipölinöistä. Pätkät taas tuskin ovat kovin antoisia, ne kun ovat pätkiä.

        "Lukumäärä ei kerro mitään laadusta." (Tarkoittaa ilmeisesti tekstien määrää ketjussa.)
        - Millähän se ketjun laatu mitataan? Taitaisi riippua suurelta osin arvioijasta. Tekstien lukumäärä taas kertoo kiinnostuksesta ketjussa käsiteltyihin asioihin; mitä enemmän tekstejä, sitä enemmän yleistä kiinnostusta. Lukumäärä on siis varsin puolueeton mittari; numerot puhuvat puolestaan.


    • Akka maalta

      Vaikka en tee aloituksia, en joka päivä seikkaile näillä sivuilla, enkä muutenkaan paljon perusta siitä mitä nettimaailmassa on tapahtunut, tai tapahtumasssa, niin joskus poikkean lukemaan ja joskus jopa kommentoinkin.

      En kerro mitä tänään siivoan, tai millaiset matot on lattialla ja onko kaapissa jaloja juomia, vaiko vain halpaa viiniä. "Ottakoon kukin omistaan", sanoi vaarikin kun Jaloviina pullosta hörppäsi," vaan ei taia kaikilla olla omia".

      Suurta merkitystä kyllä näkyy olevan kuka aloittaa ja kuka jatkaa. Onhan tuo nähty, joku seuraa kovinkin tarkkaan kuinka monta kertaa aloittaja itse ketjuunsa kirjoittaa, kuin sillä nyt olis jotain merkitystä, ei täällä kruunuja jaella, vaikka se 500 viestiä ketjuun ilmaantuisikin.
      Toisaalta, pitkissäkin ketjuissa keskustelua on tuskin nimeksikään.
      Jokainen kirjoittaa mitä kirjoittaa, ottamatta huomioon mitä edell'ä on kerrottu ja mitä olisi aiheesta muuta sanottavaa kun muiden moittiminen tai myötäily.
      En nyt ota kantaa sivujen jumituksiin, jumittaa ja ei, tilanteen mukaan, mutta harva aloitus saa kirjoittajien kielenkannat tänne sanoja naputtelemaan.

      Jos kaiken aikaa puhutaan mitä tänään tehdään, mitä ostettiin ja missä nyt pyryttää, aika köyhää on elämä. Puhuttais mieluummin ihmisistä ja elämästä keskellä tätä levotonta maailmaa, luonno katastrofeista, siitä kuinka kodittomalle saadaan koti, vanhukselle seuraa yksinäisyyteen, hyvää tekevää vaihtelua meille kaikille olisi viedä vaikka naapurin vanhus ulkoilemaan. Siihen ei hyväntekeväisyysjärjestöiltä lupaa tarvitse kysyä, jos tunnet naapurisi ja hän sinut, jos olet rehellinen ja haluat antaa aikaasi.

      • "#¤&¤!

        Siinä tuli taas tuota samaa ruinaa mitä jaksetaan jauhaa uudelleen ja uudelleen. Ihan kun täällä olisi pakko käydä, vaan onko pakko sittenkin ja sekö korpee ettei itse irti pääse ja sitten palstaan ja kirjoittajiin purkaa kiukkuaan.


      • 3 ---21

        " Puhuttais mieluummin ihmisistä ja elämästä keskellä tätä levotonta maailmaa, luonno katastrofeista, siitä kuinka kodittomalle saadaan koti, "

        Vai niin, olisipa täällä silloin tylsää! Ei kukaan estä kirjoittajaa kirjoittamasta niistä. Se on sama kuin puhuisi koirankuvilla koristetuille seinille.. Ehkä kirjoittaja siitä saisi tyydytystä. Välistä tehdään hullumpaakin.


      • sillascilla

        Mulla on auto ja yleisesti on tiedossa, että otan kyytiin auton täydeltä porukkaa, jos olen itsekin menossa. Mutta taksikuskiksi en ala, aloite menosta tulee minulta. Lähipiiri on eri juttu. Eilen käväisin tutun lähes yhdeksänkymppisen leidin luona. Hänen autonsa seisoo talvikauden ja hän kysyi voisinko joskus ottaa hänetkin kyytiin, kun menen kaupungin keskustaan. Lupasin soittaa.
        Muuten olen paljon samaa mieltä ajatuksistasi.


      • Pruutus siinä
        "#¤&¤! kirjoitti:

        Siinä tuli taas tuota samaa ruinaa mitä jaksetaan jauhaa uudelleen ja uudelleen. Ihan kun täällä olisi pakko käydä, vaan onko pakko sittenkin ja sekö korpee ettei itse irti pääse ja sitten palstaan ja kirjoittajiin purkaa kiukkuaan.

        Mitä ruinaa tuossa oli?

        Löydätkö Sinä täältä keskustelua?

        Eikä akka sanonut pakon olevan täällä köyntiinsä.

        Sinä luet kuin Piru raamattua, löydät piilokirjoitusta ja haukut kuin rakkikoira portilla.

        Kuka täältä on irti halunnut?
        Sinäkin, roikut aamusta iltaan vahtimassa ja vastaamassa, vaikka ei mitään asiaa olisikaan.


      • JOKUNRE
        3 ---21 kirjoitti:

        " Puhuttais mieluummin ihmisistä ja elämästä keskellä tätä levotonta maailmaa, luonno katastrofeista, siitä kuinka kodittomalle saadaan koti, "

        Vai niin, olisipa täällä silloin tylsää! Ei kukaan estä kirjoittajaa kirjoittamasta niistä. Se on sama kuin puhuisi koirankuvilla koristetuille seinille.. Ehkä kirjoittaja siitä saisi tyydytystä. Välistä tehdään hullumpaakin.

        Kuinka sinä jaksat olla täällä kun täällä on tylsää?
        Täällähän kirjoitetaan paljn heikommin eväin kuin lapset ainekirjoituksissaan, koska heille annetaan aihe, kuten täälläkin aloitusviestissä, lapset pysyvät annetussa aiheessa, täällä puhutaan puuta heinää.
        Cai siksikä sinä täällä viihdytkin, kun ei tarbvitse vaivata ÄLYNYSTYRÖITÄ, JUTUT KUN OVAT SITÄ JA TÄTÄ, EI MITÄÄN JÄRKEVIÄ POHDINTOJA.
        JA EN ALA ISOLLA KIRJOITETTUA KORJAAMAAN, OLKOON, VAIKKA EI HUUTONA OLISKAAN.


      • 3 --- 21
        JOKUNRE kirjoitti:

        Kuinka sinä jaksat olla täällä kun täällä on tylsää?
        Täällähän kirjoitetaan paljn heikommin eväin kuin lapset ainekirjoituksissaan, koska heille annetaan aihe, kuten täälläkin aloitusviestissä, lapset pysyvät annetussa aiheessa, täällä puhutaan puuta heinää.
        Cai siksikä sinä täällä viihdytkin, kun ei tarbvitse vaivata ÄLYNYSTYRÖITÄ, JUTUT KUN OVAT SITÄ JA TÄTÄ, EI MITÄÄN JÄRKEVIÄ POHDINTOJA.
        JA EN ALA ISOLLA KIRJOITETTUA KORJAAMAAN, OLKOON, VAIKKA EI HUUTONA OLISKAAN.

        Vai vielä "järkeviä pohdintoja" tänne kaivataan! Olisi tuokin JOKUNRE kijoittanut niitä sen sijaan , että huusi isoin kirjaimin. Ei tuo ketään vakuuta.


      • arvo p
        sillascilla kirjoitti:

        Mulla on auto ja yleisesti on tiedossa, että otan kyytiin auton täydeltä porukkaa, jos olen itsekin menossa. Mutta taksikuskiksi en ala, aloite menosta tulee minulta. Lähipiiri on eri juttu. Eilen käväisin tutun lähes yhdeksänkymppisen leidin luona. Hänen autonsa seisoo talvikauden ja hän kysyi voisinko joskus ottaa hänetkin kyytiin, kun menen kaupungin keskustaan. Lupasin soittaa.
        Muuten olen paljon samaa mieltä ajatuksistasi.

        Minullakin laitettu Pappa Tunturi. En uskalla takana istuvaa enämpi ottaa kyytiin, ettei a r v o p e l i n selkä katkeaisi. Manta painaa 51 kg ala' nature. Hän usein kyydissä.


    • havumetsien mies

      Aloittaja on suunnannut katseensa nykypäivään ja tulevaisuuteen.
      Hän ei tuo liiemmälti täällä kierrätykseen menneitä kokemuksiaan.

    • liuhupartainen

      Tällästa se vaan on kun kerrotaan että Intiassa kuukin on kuumempi. Intian kielen taitajat ovat harvassa. Ei paikallisten puheista turisti mitään selkoa saa.
      Bangaloressa serkkupojalta huijattiin rahat ja vietiin rahat.

      • havumetsien mies

        Eihän tämä palsta jumiudu, kun siellä annetaan väärää tietoa, jota pitää korjata.
        Edellisessä sanomassa puhuttiin intian kielestä.
        Ei ole olemassa mitään intian kieltä. Intiassa puhutaan varmaan kymmeniä kieliä. Keskeinen kieli on hindi


      • ----
        havumetsien mies kirjoitti:

        Eihän tämä palsta jumiudu, kun siellä annetaan väärää tietoa, jota pitää korjata.
        Edellisessä sanomassa puhuttiin intian kielestä.
        Ei ole olemassa mitään intian kieltä. Intiassa puhutaan varmaan kymmeniä kieliä. Keskeinen kieli on hindi

        22 virallista kieltä.


      • tönkkösuolattu
        havumetsien mies kirjoitti:

        Eihän tämä palsta jumiudu, kun siellä annetaan väärää tietoa, jota pitää korjata.
        Edellisessä sanomassa puhuttiin intian kielestä.
        Ei ole olemassa mitään intian kieltä. Intiassa puhutaan varmaan kymmeniä kieliä. Keskeinen kieli on hindi

        Ei kai täällä palstalla muukaan ole ihan eksaktia totuutta. Tuohan oli jo aikaisemmin esitetty vitsin tynkä. Uskoitko sen painetun sana, että kuu on kuumempi?
        Isojenkin havumetsien ja kairojen mies vai?


      • myös tamilia
        ---- kirjoitti:

        22 virallista kieltä.

        Ainakin 90 eri kieltä Intiassa puhutaan. Pääkieliä tietysti eniten, mutta niitä vähemmän puhuttuja niin paljon ettei tuokaan riitä.


      • havumetsien mies
        tönkkösuolattu kirjoitti:

        Ei kai täällä palstalla muukaan ole ihan eksaktia totuutta. Tuohan oli jo aikaisemmin esitetty vitsin tynkä. Uskoitko sen painetun sana, että kuu on kuumempi?
        Isojenkin havumetsien ja kairojen mies vai?

        Väite kuusta Intiassa perustuu erääseen tunnettuun 30-luvun ralliin, jonka moni tuntee. Toteamus intian kielestä taas on kirjoittajan oma väite.

        Ei kovin isojen havumetsien eikä kairojenkaan mies.


    • 11;21

      Onneksi palstalla on muutama ketju (ehkä 3), joka vetää kirjoitttajia.
      Muuten tämä olisi aika tyhjänpäiväinen, ketjusssa kuin ketjussa kun on muuten alle 10 kirjoittajaa.

      • milvikka

        pitkät ketjut usein vaikeita luettavia. Pidän lyhyistä ja nasevista enemmän. Niihin mahtuu enemmän aiheita varsinkin jos kirjoittajaa arvostelevat pysyvät poissa.


    • ei jaarituksia

      Hyvä kirjoittaja osaa esitää asiansa lyhyesti. Sellaisia kirjoittajia kaipaan.

      • hilema .

        Jos esittää asiansa mahdollisimman lyhyesti, niin siinä jäisi lukijalle enemmän aivotyötä. Niinpä lukija ohittaa sellaiset puheenvuorot.
        Onneksi noin ei tehdä.


    • nikkipelle

      Pitkiä ei meikäläinen lue ja lyhyihin ei vastaa. Keskimittaiset sopivat,kun ovat sopivilta kirjoittajilta. Kyllä täällä niitä riittää.
      Kun on hyvä aloitus, niin kyllä ketjua mielellään jatkaa.

    • Joku 18

      Kyllä tämä vaan on . Ei ole keskusteluissa enää sisältöä eikä vilkkautta.

      Muistan senkin ajan kun Anselmi Salakähmä .kirjoitteli Römpsänperän tapatumista Kutemajärven rannoilla.

      • capt. cöpenick

        Tyypillistä lauantai-illan letkeyttä meikällä. Lyhyt valoisa aika ja hieno loppusyksyn sää käytettiin hyväksi velipojan auttamana.
        Alkutalvi lähes roikkuu tienoon yllä. Ei jaks oikein päivälläkään pysyä paljoo plussan puolella. Avaraluonto dokkari tuli katsottua TV-1.

        Ompa yötä yökytellä Annan päivän aikaan, sanoi isäni joskus myöhäsyksyllä.
        Eläkeläisten pikkujoulujakin jossain. Ai niin, nehän ovat päivällä.


      • capt. cöpenick kirjoitti:

        Tyypillistä lauantai-illan letkeyttä meikällä. Lyhyt valoisa aika ja hieno loppusyksyn sää käytettiin hyväksi velipojan auttamana.
        Alkutalvi lähes roikkuu tienoon yllä. Ei jaks oikein päivälläkään pysyä paljoo plussan puolella. Avaraluonto dokkari tuli katsottua TV-1.

        Ompa yötä yökytellä Annan päivän aikaan, sanoi isäni joskus myöhäsyksyllä.
        Eläkeläisten pikkujoulujakin jossain. Ai niin, nehän ovat päivällä.

        Minusta tuntuu,että koko elämä polkee paikallaan,siis tavallaan jumiutunut.
        Luovuus on kadonnut jonnekin,joskus pystyin jopa pilvilinnoja rakentamaan,mutta nyt peräkemmarin tapetoinnin siirsin hamaan tulevaisuuteen,kun ei ole paukkuja aloittaa sitä.

        Kerran kuulin eräältä nykynuorelta,että hänellä on niin mitäänsanomaton työ,että aivot voi unohtaa viikonloppuna baarin narikkaan,kun maanantaina aloittaa työt,ettei niitä siellä tarvita.Se oli mielestäni mitä työssä viihtyvyyteen tulee pohjanoteeraus.

        En yhtään ihmettele joukkopakoa etelän lämpöön näin syksyisin,kyllä toi kaamosapatia jotenkin lamaannuttaa.
        Ja toi Joulun markkinointi kaiketi kohta aloitetaan Juhannukselta,masentavaa.
        Aman selkälokkikin on jo kaukana,voi sitä uljasta lintua,kuinka sitä kaipaankaan.
        Jaaha,taas meni ruikutuksen puolelle anteeksi,positiivinen
        elämänasenne on kyllä amalta kadoksissa,olisko joku löytänyt sen ja palauttanut löytötavaratoimistoon,onko tietoo
        kyselee ama


      • viherpuna
        rituliini_38 kirjoitti:

        Minusta tuntuu,että koko elämä polkee paikallaan,siis tavallaan jumiutunut.
        Luovuus on kadonnut jonnekin,joskus pystyin jopa pilvilinnoja rakentamaan,mutta nyt peräkemmarin tapetoinnin siirsin hamaan tulevaisuuteen,kun ei ole paukkuja aloittaa sitä.

        Kerran kuulin eräältä nykynuorelta,että hänellä on niin mitäänsanomaton työ,että aivot voi unohtaa viikonloppuna baarin narikkaan,kun maanantaina aloittaa työt,ettei niitä siellä tarvita.Se oli mielestäni mitä työssä viihtyvyyteen tulee pohjanoteeraus.

        En yhtään ihmettele joukkopakoa etelän lämpöön näin syksyisin,kyllä toi kaamosapatia jotenkin lamaannuttaa.
        Ja toi Joulun markkinointi kaiketi kohta aloitetaan Juhannukselta,masentavaa.
        Aman selkälokkikin on jo kaukana,voi sitä uljasta lintua,kuinka sitä kaipaankaan.
        Jaaha,taas meni ruikutuksen puolelle anteeksi,positiivinen
        elämänasenne on kyllä amalta kadoksissa,olisko joku löytänyt sen ja palauttanut löytötavaratoimistoon,onko tietoo
        kyselee ama

        Milloinkahan minulle tulee tarve lähteä etelään? En toistaiseksi ole sellaista hetkeä kokenut. Ei koko ajan tarvitse touhuta, voi istahtaa keinutuoliin ja vain olla. Ja sitten taas tehdä vaikkapa jonkin ystävän teon kuten minä eilen. Tuli hyvä mieli. Vältän kaikenmaailman markkinoita ja ihmispaljouksia. Juuri nyt nautin näkymästä ikkunastani. Värit ovat jouluiset punainen ja vihreä. Punainen on 50 m:n päässä naapurin hallin ehjä seinä, vihreä nurmikenttä ja männyt ja kuusi. Aurinko lupailee esiintuloa.


      • hazvumetsien mies :
        rituliini_38 kirjoitti:

        Minusta tuntuu,että koko elämä polkee paikallaan,siis tavallaan jumiutunut.
        Luovuus on kadonnut jonnekin,joskus pystyin jopa pilvilinnoja rakentamaan,mutta nyt peräkemmarin tapetoinnin siirsin hamaan tulevaisuuteen,kun ei ole paukkuja aloittaa sitä.

        Kerran kuulin eräältä nykynuorelta,että hänellä on niin mitäänsanomaton työ,että aivot voi unohtaa viikonloppuna baarin narikkaan,kun maanantaina aloittaa työt,ettei niitä siellä tarvita.Se oli mielestäni mitä työssä viihtyvyyteen tulee pohjanoteeraus.

        En yhtään ihmettele joukkopakoa etelän lämpöön näin syksyisin,kyllä toi kaamosapatia jotenkin lamaannuttaa.
        Ja toi Joulun markkinointi kaiketi kohta aloitetaan Juhannukselta,masentavaa.
        Aman selkälokkikin on jo kaukana,voi sitä uljasta lintua,kuinka sitä kaipaankaan.
        Jaaha,taas meni ruikutuksen puolelle anteeksi,positiivinen
        elämänasenne on kyllä amalta kadoksissa,olisko joku löytänyt sen ja palauttanut löytötavaratoimistoon,onko tietoo
        kyselee ama

        Ei hätää.
        Talvi tulee, järvet jäätyvät, lunta sataa ja pääsee Puulan jäälle hiihtelemään.
        Puoli vuotta kun odotellaan, niin johan tanssahdellaan Syvälahden lavalla.


      • hazvumetsien mies : kirjoitti:

        Ei hätää.
        Talvi tulee, järvet jäätyvät, lunta sataa ja pääsee Puulan jäälle hiihtelemään.
        Puoli vuotta kun odotellaan, niin johan tanssahdellaan Syvälahden lavalla.

        Voi kuinka lohdullista luettavaa,kiitos.Edellisessä mielipiteessä myös huumori oli kantavana voimana.
        Ei täällä aman asumuksen lähellä väenpaljouteen törmää.
        Autoja ja ihmisiä tarvitsee kirkolle mennä katsomaan,kun niitä ikävä tulee.
        Tintit ja kurret pitävät seuraa,eilen oli jopa varpusiakin.Yksi hömö on aivan mainio,se juttelee ja melkein kädestä tulee siemenen ottamaan.
        Kyllä maalla on mukavaa,ama osana luontoa


    • vesijööti

      Lumiraja on siirtynyt keski Lapin vaiheille. Sanoivat, että tähän aikaan marraskuussa lunta on tavallisesti keskistä Suomea myöten.
      Pitää olla hiljaa, ettei lumijööti kuule ja runttaa lunta kerralla puolisääreen asti Suomenlahtea myöten.

      • Kyllä se lumi jotenkin kuuluu suomalaiseen talveen,vaikkei sitä haaroihin saakka tarvitse tulla.
        Olisi sekin kamalaa jos Lappiin joutuis matkustamaan sitä lumirajaa katsastamaan.
        Ne oli ihania ne lapsuuden talvet,risuaidelta hypin pituutta ja umpihankeen könttämällä tein uraa.
        Yleensä uraa tehdään työyhteisössä,mutta täällä maalla kaikki
        meni jotenkin toisin.Hyasintinmukuloiden syöntiä ja kurikkakalojen tappamista,kun jäätä tuli rannalle.
        Joku käski amaa laittamaan jäitä hattuun,enhän minä vielä niin hullu ole,että mokomaa käskyä noudattaisin.
        Hullunminkin olisi voinut mennä koko eletty elämä


    • Juu näin on

    • jumittunut on :=)

      • Hyvä ullamirjami,ikkunavaloja asettelin,jonkun mielestä ne on Jouluvaloja,sama kulutus näkyy sähkölaskussa,ei haitanne mitään,kun vain valoa pimeyteen luovat ja jotenkin tunnen kuuluvani yhteisöön,olemalla kuluttaja.


      • KATIN KONTIT
        TYPERIN VOI OLLA YLI 80 KATTIFARMEINEEN


      • mentori-x kirjoitti:

        KATIN KONTIT
        TYPERIN VOI OLLA YLI 80 KATTIFARMEINEEN

        Jaahas,täällä moniniccikin on tuonut mielipittensä julki.kyllä pienet kirjaimet olisivat minulle riittäneet,ei noihin mahtipontisiin puukstaaveihin olisi tarvinnut tarttua.
        Olen niin vaatimaton persoona,minusta pienikin on kaunista.
        Tottamaar pohjaalaisille täytyy olla isoa ja prameeta.

        Ei se mitään uusi päivä on potkastu vauhdilla alkuun ja pimeältä
        näyttää maisema,toki jätin rantasaunalle ulkovalot illalla, siitä lähdetään,että saunalle jäi valot ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Jaahas,täällä moniniccikin on tuonut mielipittensä julki.kyllä pienet kirjaimet olisivat minulle riittäneet,ei noihin mahtipontisiin puukstaaveihin olisi tarvinnut tarttua.
        Olen niin vaatimaton persoona,minusta pienikin on kaunista.
        Tottamaar pohjaalaisille täytyy olla isoa ja prameeta.

        Ei se mitään uusi päivä on potkastu vauhdilla alkuun ja pimeältä
        näyttää maisema,toki jätin rantasaunalle ulkovalot illalla, siitä lähdetään,että saunalle jäi valot ama

        kas kummaa?
        otsikot isoilla, mutta voisimmehan ilmaista myös väreillä. alleviivauksin ja
        lursiivilla erilaisin fontein. Kirjoitan toisten avaamiin keskusteluihin aina harvemmin vaikka yli vuosikymmen sitten hajupoika-nikin rekattuani ensi viestissäni roivoin ettei henkilökohtaisuuksia tuotaisi keskusteluihin vaan huomautukset ja moitteet tulevat perille meilijä kun kertoo omat yhteystietonsa ja syyn missä, kosa ja milloin on ollut väärää tietoa kuten nyr rässä puheensuorossa:
        Suomi24.fi/ 70(HÖPÖPUHETTA.../ pilmari/kas kummaa/4.12.14 02:28


    • 21... 11

      Nuo kahdeksannella kymmenellä olevat puumat ovat meneviä ja täydessä vauhdissa ....
      Siinä samanikäiset miehet jälkeen jäävät ...

      • Ikä on vain numeroita,ei meillä enää ole kotiintuloaikoja,että voimme aivan vapaasti ottaa ilon irti elämästä.
        Pitäskö sitä kotona nyhjöttää ja raamattua selata,ei hyvät hyssykät.Pitkäksi tulisi aika jos noutajaa jäisi odottelemaan.
        Vriiliys on tämänajan frendisana,minä aion sen ainakin säilyttää.
        Joten kiikkustuoli saa vielä odottaa,täältä tullaan maailma.
        Kunnostaan huolehtiminen on jokaisen oma asia,mutta minulle se on tärkeää,olen aina harrastanut liikuntaa,niin teen vieläkin


      • kuapo
        rituliini_38 kirjoitti:

        Ikä on vain numeroita,ei meillä enää ole kotiintuloaikoja,että voimme aivan vapaasti ottaa ilon irti elämästä.
        Pitäskö sitä kotona nyhjöttää ja raamattua selata,ei hyvät hyssykät.Pitkäksi tulisi aika jos noutajaa jäisi odottelemaan.
        Vriiliys on tämänajan frendisana,minä aion sen ainakin säilyttää.
        Joten kiikkustuoli saa vielä odottaa,täältä tullaan maailma.
        Kunnostaan huolehtiminen on jokaisen oma asia,mutta minulle se on tärkeää,olen aina harrastanut liikuntaa,niin teen vieläkin

        Viriiliys (edellä ilmeisesti kirjoitusvirhe "vriiliys") tulee sanasta viriili - mieskuntoinen, miehekäs. Ei kai siitä ole sentään kyse edellä.
        Tilalla voisi olla vaikkapa sana menevyys tai elämänilo,
        Muuten hyvin rohkaiseva ja innoittava puheenvuoro.


      • kuapo kirjoitti:

        Viriiliys (edellä ilmeisesti kirjoitusvirhe "vriiliys") tulee sanasta viriili - mieskuntoinen, miehekäs. Ei kai siitä ole sentään kyse edellä.
        Tilalla voisi olla vaikkapa sana menevyys tai elämänilo,
        Muuten hyvin rohkaiseva ja innoittava puheenvuoro.

        Kyllähän ton hyvin ymmärsin mitä ritu tarkoitti. Rituliinin suurpiirteisenä eikä pilkuntarkkana oikeinkirjoittajana kirjoittamisiaan onkin hauska lukea. Minä joka pidän tuollaisesta värikkyydestä ja rohkeasta avoimmuudesta en kuitenkaan osaa itse olla samanmoinen ja siks kai ritun ketjuun en oikein mitään kirjoittaa, kun sanani tuntuvat varmaan kamalan tosikkoisilta ja opettavaisilta.
        Ihmisen todellisesta olemuksesta voi tosissaan saada väärän käsityksen. Mut kerran kun mää turkulaisel tavat jottai ritul pränttäsin, ni toi rupes iha kehumaan munt. Kiitos siit. mää sen ain muistan vaikk siit on jo melkkiäst vuas aikka.

        ps, rupesin tot viriili sanaa guugeloitteman ja mää löysin tämmösen sivun, jos tota muukki pohtisiva. Lukekaa jos tahrotte.

        http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2014145-miten-naisesta-sanotaan-etta-han-viriili-eli/


      • putosin kieseiltä
        kuapo kirjoitti:

        Viriiliys (edellä ilmeisesti kirjoitusvirhe "vriiliys") tulee sanasta viriili - mieskuntoinen, miehekäs. Ei kai siitä ole sentään kyse edellä.
        Tilalla voisi olla vaikkapa sana menevyys tai elämänilo,
        Muuten hyvin rohkaiseva ja innoittava puheenvuoro.

        Mitenhän se meni juttu Kauppisesta. Savolaisittain Kaappinen. Sitten Kauppinen muutti nimensä kaappiseksi. Savolaiset siihen, katohan on muuttanna nimensä Kuappiseks.


      • kuapo kirjoitti:

        Viriiliys (edellä ilmeisesti kirjoitusvirhe "vriiliys") tulee sanasta viriili - mieskuntoinen, miehekäs. Ei kai siitä ole sentään kyse edellä.
        Tilalla voisi olla vaikkapa sana menevyys tai elämänilo,
        Muuten hyvin rohkaiseva ja innoittava puheenvuoro.

        Kyllä minä sen huomasin,että nyt lähti väärä sana ja vielä vajavainen eetteriin,mutta minkäs teet kun sillä oli niin kiire lähtö.
        Mitähän varten mieskunnolle onkin annettu noin kaunis nimi.
        Jos tällä viriilillä miehellä on tiiliskivi kumppanina,niin mites sitten suu pannaan ja pappi aamenensa sanonut,pohdintaa
        kehiin,ei jeesustelua.
        Minähän kerroin,että iloakin elämään täytyy saada,vaikka sielu märkänis.Ei sekaannuta silti lillukanvarsiin ja aleta hiuksia halkomaan,jokainen taaplaa tyylillään.
        Keskikoulupohjalta ihan hyvä johdanto,joka käsitteli puumanaista.
        Itse en tunne olevani ko.nainen,olen leijona ja kiinalaisessa horoskoopissa tiikeri,että tiettyä tempperamenttiä löytyy kyllä.
        Minä en katleijan linkkiä saanut auki,mutta asia ymmärretty ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kyllä minä sen huomasin,että nyt lähti väärä sana ja vielä vajavainen eetteriin,mutta minkäs teet kun sillä oli niin kiire lähtö.
        Mitähän varten mieskunnolle onkin annettu noin kaunis nimi.
        Jos tällä viriilillä miehellä on tiiliskivi kumppanina,niin mites sitten suu pannaan ja pappi aamenensa sanonut,pohdintaa
        kehiin,ei jeesustelua.
        Minähän kerroin,että iloakin elämään täytyy saada,vaikka sielu märkänis.Ei sekaannuta silti lillukanvarsiin ja aleta hiuksia halkomaan,jokainen taaplaa tyylillään.
        Keskikoulupohjalta ihan hyvä johdanto,joka käsitteli puumanaista.
        Itse en tunne olevani ko.nainen,olen leijona ja kiinalaisessa horoskoopissa tiikeri,että tiettyä tempperamenttiä löytyy kyllä.
        Minä en katleijan linkkiä saanut auki,mutta asia ymmärretty ama

        ps. ymmärsit kai että viestini oli reagointi vain kuapon opetukseen viriili-sanasta. Se oli mielestäni niitä lillukan varsia eli turhanaikaisia huomautuksia.


      • katleija kirjoitti:

        ps. ymmärsit kai että viestini oli reagointi vain kuapon opetukseen viriili-sanasta. Se oli mielestäni niitä lillukan varsia eli turhanaikaisia huomautuksia.

        Tottakai minä sen ymmärsin katleija,kiitos.
        Olin tänään pari tuntia mieheni luona vanhainkodilla,positiivisen
        elämänasenteen yritin säilyttää ja häntä kannustaa,mutta kun tänne rannalle yksinjääneenä näkee koko totuuden,huomaakin
        kuinka takki on tyhjä.
        Ei sille kyynelhelmelle joka poskipäitä alas vierii,mitään mahda.
        Kyllä se hiljaiseksi vetää ja ajatukset kiertävät kehää,vaahvuus
        on leijonanaisella hakusassa,puumanaisesta puhumattakaan


      • kuapo
        katleija kirjoitti:

        ps. ymmärsit kai että viestini oli reagointi vain kuapon opetukseen viriili-sanasta. Se oli mielestäni niitä lillukan varsia eli turhanaikaisia huomautuksia.

        Kun keskeinen virhe korjataan, niin ei siinä ole mitään "lillukan varsia eli turhanaikaisia huomautuksia. "

        Kirjoittahan ei sentään ilmaise sellaista, että haluaisi miesmäinen olla, päinvastoin.


      • kuapo ..
        putosin kieseiltä kirjoitti:

        Mitenhän se meni juttu Kauppisesta. Savolaisittain Kaappinen. Sitten Kauppinen muutti nimensä kaappiseksi. Savolaiset siihen, katohan on muuttanna nimensä Kuappiseks.

        Noinhan asia oli.

        Kuapokin oli vielä Savoon tullessaan Gaubo. Rupesivat nimittämään ensin kaupoksi ja sitten kaapoksi. No, otettiin nimeksi kaapo. Sitten rupesivat nimittämään kuapoksi.

        Mitäpä siinä, nimestä tehtiin kuapo.

        Nyt eivät edes savolaiset pysty enää vinoilemaan nikistä. Se voi siten hyvinkin olla lopullinen.


    • No nyt rituliini kpyyhit kyynelees . Katsot ne tapeetit ja sen liisterin ja laitat perä kammarin nättiin kuntoon .
      Ajatteles jos saat Jouluksi vieraita saavat ihailla kuinka sinä olet taas tehnyt nätiksi --ja surut kaikkoo .
      Jotain tekemistä on oltava --ei kerkiä kaikkia ajatteleen .
      Ja laita ulkovaloja -- varmaankin sinulla onkin lyhtyjä --muista vaan laittaa niihin valot -
      Nauti siittä rauhasta jota sinulla sielä on -- se auttaa kanssa kun harrastat jotain -- ulkoilua ei saa unohtaa -- reipas kävely saa kummia aikaan .. ajatukset menee taas oikeille raiteille , nauti nyt vapaudesta , --
      Minä olen itse jo tottunyt ja tiedän että ei se niin kamalaa ole Toivon sinulle hyvää huomista päivää ja koita hoitaa itseäsi , se voi joskus unohtua
      ,Ainkin minulta Kampaajalla vois kyllä käydä meikäläinen --olin viimeksi kun täytin 80 viime helmikuussa .

      • Toi elämänasenne ja kannustus on parasta balsamia haavoille kiitos ullamirjami.
        Kyllä minä sitä ravisteluakin tarvitsen,vaikka yritän urhoollistakin esittää,niin alamaissa sitä montakertaa laahustaa.
        Ajattele mikä naisenergia meissäkin menee hukkaan,kun noi ukot ovat jo niin huuruja,etteivät mukana pysy.
        Ei meistä ihan puumanaisiksi taida olla,vaikka sokeri vielä suussa sulaa.


      • kuapo
        rituliini_38 kirjoitti:

        Toi elämänasenne ja kannustus on parasta balsamia haavoille kiitos ullamirjami.
        Kyllä minä sitä ravisteluakin tarvitsen,vaikka yritän urhoollistakin esittää,niin alamaissa sitä montakertaa laahustaa.
        Ajattele mikä naisenergia meissäkin menee hukkaan,kun noi ukot ovat jo niin huuruja,etteivät mukana pysy.
        Ei meistä ihan puumanaisiksi taida olla,vaikka sokeri vielä suussa sulaa.

        Eihän teissä naisenergia tällä palstalla hukkaan mene!

        Vaikka ukotovatkin näin "huuruja", vielä ne ainakin näihin näkyvimpiin keskusteluihin tulevat mukaan.


    • rut, rut

      Tässä on mitä KEVYIN keskusteluketju (ei sisäpiiriläisten ) kokoama.
      Näitä tällaisia pitäisi olla useammin, ihmisten tavallisia tapahtumia.
      Kiitos.

      • Tämä oli yksi meileisinpiä kuljetettavi ketjuja,onhan tätä muokattu,siis poistettu häiritseviä kirjoitelmia,mutta kokonaisuus ja eheys ovat säilyneet.
        Saan olla todella kiitollinen teille kaikille osallistujille,kaikkien kommentteja en kommentoi,tulisi turhan jäykää tekstiä,mutta kaikki luen kuiteskin.

        Minä alan jo saada otetta tähän elämään,sen omaishoitajuuden
        jälkeiseen elämään ja niistä syvistä vesistä olen jollainlailla ujuttautunut pinnalle.Kyllähän niitä takaispainalluksiakin tulee sillointällöin,mutta olen jo nekin oppinut ottamaan vastaan.

        Kaikenkaikkiaan aman elämäneväät eivät ole vielä syöty loppuun,kiitos teille kaikille ja erittäin,erittäin Hyvää Uutta Vuotta! muistetaan olla ihmisiä toisianme kohtaan ja anteeksianto on myös hyvä matkaseuralainen Uudelle Vuodelle! ama


    • Jokos nyt on Uudenvuoden aatto -- no paripäivää vielä tätä vanhaa vuotta .
      En aio tehdä mitään parannuksia elämään lupauksilla -- sittenhän minulta menis kaikki ilo jos en saIsi edes Mustaa huumoria -- mitä joskus harrastan --se ei aina ole paikallaan --olen sen huomannut --kaikilla kun ei ole huumorintajua tai ei hoksottimia. --kun sellasen jälkeen on se anteeksi pyynnön paikka .
      ja niin menisi , se minun ainoa hauskuuteni -- Meinaan Uudenvuoden lupauksella .!

    Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe