Kolminaisuus helluntalaisuudessa on Saatanallinen eksytys

Jeesus on herra

Kuinkahan moni uskoo pyhään kolminaisuuteen? Luultavastikin aika moni! Tuo harhaoppi periytyy jo alkukirkon ajoilta! Pyhästä Raamatusta ette kuitenkaan löydä sen tueksi AINOATAKAAN KOHTAA, jossa SUORAAN SANOTTAISIIN, että Jumala olisi kolme! Sen sijaan löydätte todella monta kohtaa, joissa selkeästi sanotaan HERRAN olevan YKSI JA AINOA!! Lisäksi HERRAMME JEESUS on ITSE evankeliumeissa sanonut Jumalan olevan häntä mahtavampi, ja myös rukoillut häntä! Rukoiliko Jeesus siis ITSEÄÄN esim. seuraavassa jakeessa??
"Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: 'Eeli, Eeli, lama sabaktani?' Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?" (Matt 27:46)
******* loi kolminaisuuden harhaopin, jotta kristittyjen jumalkäsitys sekoittuisi täysin! Kirkon virallinen oppi muutettiin MONIJUMALAISEKSI PAKANASAASTAKSI! Monessa LÄPEENSÄ SAATANALLISESSA uskonnossa, mm. hindulaisuudessa ja Egyptin muinaisuskossa on kolminaisuusoppi, jossa kolme Saatanan demonia ovat samaan aikaan yksi Saatanan demoni! Tämä on tietenkin täysin mieletön oppi ja osoitus siitä, että ******* saa ihmiset uskomaan aivan mitä tahansa! Kun kristitty palvoo KOLMIYHTEISTÄ JUMALAA mainitsemalla hänet esim. uskontunnustuksessaan, hän ei todellisuudessa palvele ketään muuta kuin ITSE PERKELETTÄ! Vetoan teihin ja RUKOILEN SYVÄSTI, että LOPETTAISITTE TÄLLAISEN HETI!!!

Jeesus toki oli ja on Jumalan poika, mutta se ei tee hänestä mitään Jumalan "inkarnaatiota" tai samaa "olentoa" kuin Jumala!
Ovathan perheetkin samaan aikaan "monta ja yksi" eli on isä, äiti, pojat ja tyttäret, jotka kuitenkin monesta henkilöstä koostuvana ovat yksi perhe, mutta se EI TEE esim. ISÄSTÄ SAMAA HENKILÖÄ KUIN POJASTA! On mielipuolista ajatellakin jotain tällaista! Kristityt ovat vuosisatojen ajan yrittäneet keksiä järkevältä kuulostavia vertauksia kolminaisuuden "ymmärtämiseksi", mutta vaikka ne kuulostaisivat kuinka hienoilta, ne kuitenkin silti kuvaavat PAKANALLISPERÄISTÄ HARHAOPPIA, jolla ei ole mitään Raamatullista perustaa!Kaikki yritykset perustella kolminaisuusoppia Raamatulla ovat olleet lähinnä epätoivoisia väännöksiä, sillä missään kohti ei Raamatussa anneta millään tavoin ymmärtää, että Jumala koostuisi kolmesta osasta! Tämän vuoksi Raamattua jopa jouduttiin VÄÄRENTÄMÄÄN muuttamalla jakeiden sisältöä (esim. 1.Joh 5:7-8)! Eli ketkähän niitä harhaoppisia tässä ovat?? He, jotka uskovat Jumalaan niin kuin Raamattu sanoo, vai he, jotka tekivät aikoinaan SAATANALLISEN KOMPROMISSIN PAKANOIDEN KANSSA JA RUPESIVAT VÄÄRISTELEMÄÄN JUMALAN SANAA???

46

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä uskon

      " Jeesus on herra 28.9.2014 20:25 "

      Miksi käytät nikkiä Jeesus on Herra, kun HÄN ei kuitenkaan ole Herrasi.

      • Jeesus on herra

        Hän on minun herra ja mestari ja ylipappi mutta jumalani hän ei ole vain minulla on sama Jumala kuin hänellä on ja oli.

        "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".- Jeesus


      • Mina Sanosi

        Han kirjoittaakin herran pienella hoolla. Hanella on siten kaksi herraa.
        On Iso Herra Jumala ja pieni herra Jeesus. Nain ei Raamattu todista.
        Raamattu todistaa etta on vain yksi Herra ja yksi Jumala ja YKSI USKO
        Efesolaiskirjeen 4. luku jakeet viisi ja kuusi. Yksi usko sanoo etta Jeesus on Herra ja Jumala.


      • Tuon mukaan
        Mina Sanosi kirjoitti:

        Han kirjoittaakin herran pienella hoolla. Hanella on siten kaksi herraa.
        On Iso Herra Jumala ja pieni herra Jeesus. Nain ei Raamattu todista.
        Raamattu todistaa etta on vain yksi Herra ja yksi Jumala ja YKSI USKO
        Efesolaiskirjeen 4. luku jakeet viisi ja kuusi. Yksi usko sanoo etta Jeesus on Herra ja Jumala.

        Sinulla on kaksi Jumalaa.


      • Mina Sanosi
        Mina Sanosi kirjoitti:

        Han kirjoittaakin herran pienella hoolla. Hanella on siten kaksi herraa.
        On Iso Herra Jumala ja pieni herra Jeesus. Nain ei Raamattu todista.
        Raamattu todistaa etta on vain yksi Herra ja yksi Jumala ja YKSI USKO
        Efesolaiskirjeen 4. luku jakeet viisi ja kuusi. Yksi usko sanoo etta Jeesus on Herra ja Jumala.

        >>>Yksi usko sanoo etta Jeesus on Herra ja Jumala.


      • Mina Sanosi
        Tuon mukaan kirjoitti:

        Sinulla on kaksi Jumalaa.

        On yksi Jumala. Tama Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala asuu Jeesuksessa Kristuksessa.

        Johanneksen evankeliumi:14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.


      • Jeesus on herra
        Mina Sanosi kirjoitti:

        Han kirjoittaakin herran pienella hoolla. Hanella on siten kaksi herraa.
        On Iso Herra Jumala ja pieni herra Jeesus. Nain ei Raamattu todista.
        Raamattu todistaa etta on vain yksi Herra ja yksi Jumala ja YKSI USKO
        Efesolaiskirjeen 4. luku jakeet viisi ja kuusi. Yksi usko sanoo etta Jeesus on Herra ja Jumala.

        Sinulla on kolme jumala minulla on yksi Jumala ja yksi välimies ihminen Jeesus Kristus!!!!!! "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" - Paavali


      • Mina Sanosi
        Jeesus on herra kirjoitti:

        Sinulla on kolme jumala minulla on yksi Jumala ja yksi välimies ihminen Jeesus Kristus!!!!!! "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus" - Paavali

        Luonnollinen omaan jarkeen perustava ihminen sanoo kolme jumalaa.
        Hengellinen Jumalan opettama ihminen sanoo yksi Jumala kolmessa persoonassa. 1 Kor 2. luku.


      • Käsität väärin
        Mina Sanosi kirjoitti:

        On yksi Jumala. Tama Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala asuu Jeesuksessa Kristuksessa.

        Johanneksen evankeliumi:14:10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.

        Poika on isässä ja isä on pojassa. Tottakai isä ja poika ovat toistensa sydämessä ja mielessä, aivan samalla tavoin kuin maalliset isä ja poika. Jumala asuu Jeesuksessa niinkuin Pyhähenkikin. Ei tämä tarkoita, että Jumala ja Jeesus on yksi ja sama.


      • Mina Sanosi
        Käsität väärin kirjoitti:

        Poika on isässä ja isä on pojassa. Tottakai isä ja poika ovat toistensa sydämessä ja mielessä, aivan samalla tavoin kuin maalliset isä ja poika. Jumala asuu Jeesuksessa niinkuin Pyhähenkikin. Ei tämä tarkoita, että Jumala ja Jeesus on yksi ja sama.

        Mina ja Isa olemme yksi, sanoi Jeesus Kristus. Eika kukaan voi ryostaa uskovaa Hanen kadestaan, Isan eika Pojan kadesta. Yksi ja sama kasi.
        Joh 10. luku


      • Herraonyksi
        Mina Sanosi kirjoitti:

        Luonnollinen omaan jarkeen perustava ihminen sanoo kolme jumalaa.
        Hengellinen Jumalan opettama ihminen sanoo yksi Jumala kolmessa persoonassa. 1 Kor 2. luku.

        Paavali sanoo näin sinulle : " Me tiedämme, ettei epäjumalia ole olemassa, on vain YKSI AINOA JUMALA. 5 Onhan tosin sekä taivaassa että maan päällä niin sanottuja jumalia, moniakin jumalia ja herroja, MUTTA MEILLÄ ON VAIN YKSI JUMALA , ISÄ Hänestä on kaikki lähtöisin, ja hänen luokseen olemme matkalla. Meillä on vain yksi Herra, Jeesus Kristus. Hänen välityksellään on kaikki luotu, niin myös meidät.

        Paavali oli viisas mies, voiko tarkemmin ja paremmin sanoa? Lue useamman kerran niin mene perille, tämä on korinttolaiskirjeestä.


      • Mina Sanosi kirjoitti:

        Han kirjoittaakin herran pienella hoolla. Hanella on siten kaksi herraa.
        On Iso Herra Jumala ja pieni herra Jeesus. Nain ei Raamattu todista.
        Raamattu todistaa etta on vain yksi Herra ja yksi Jumala ja YKSI USKO
        Efesolaiskirjeen 4. luku jakeet viisi ja kuusi. Yksi usko sanoo etta Jeesus on Herra ja Jumala.

        On vain yksi Iso Herra, Isä, joka on pojan Jumala ja Isä sekä myös meidän kaikkien Jumala ja Herra. Jeesus on Isän herraksi tekemä Kristus, niin kuin Joosef oli Egyptin faaraon, egyptiläisten pääministeriksi tekemä johtaja. [1. Moos. 41:40-44]


      • sdfasdfsdfasd
        Mina Sanosi kirjoitti:

        Mina ja Isa olemme yksi, sanoi Jeesus Kristus. Eika kukaan voi ryostaa uskovaa Hanen kadestaan, Isan eika Pojan kadesta. Yksi ja sama kasi.
        Joh 10. luku

        "Minä ja Isä olemme yhtä" Novum sanoo.


      • asdfsdfsdf
        ekivaari kirjoitti:

        On vain yksi Iso Herra, Isä, joka on pojan Jumala ja Isä sekä myös meidän kaikkien Jumala ja Herra. Jeesus on Isän herraksi tekemä Kristus, niin kuin Joosef oli Egyptin faaraon, egyptiläisten pääministeriksi tekemä johtaja. [1. Moos. 41:40-44]

        Jeesus tuli ihmiseksi, hän alensi itsensä, otti orjan muodon, että hänet havaittaisiin olevan ihminen. Hän tuli enkeleitä halvemmaksi. Hän oli täytetty Pyhällä Hengellä ja oli täysin riippuvainen Isästään, jota hän rukoili ja kuunteli.

        Kun Jeesus ristinkuoleman jälkeen nousi ylös, hänet kirkastettiin ja jumalalliset attribuutit palautettiin hänelle. Jeesus oli ihminen ja Jumala yhdessä.


    • Simelius

      Katolinen kirkko kuoleman uhalla vaati uskomaan siihen mutta ei vaatinut ymmärtämään sitä. Tämä kirkkohan sen opin kehitti. Ihmiset peloteltiin uskomaan siihen oppiin ja jos ei uskonut, sai tappotuomion. Samoin vielä näinäkin päivinä ihmisiä pelotellaan että eivät ole kristittyjä jos et tottele meitä. Raamattu ei vaatine uskomaan että Jeesus olisi Jumala. Siellä on kyllä muita vaatimuksia mutta tätä ei liene.

      • söpötät joutavia

        Jos ei usko Jeesuksen olevan Jumala, ei ole kristitty, eikä tunne Jumalaa.


      • Simelius
        söpötät joutavia kirjoitti:

        Jos ei usko Jeesuksen olevan Jumala, ei ole kristitty, eikä tunne Jumalaa.

        Näin historian kirjat kertoo että tappotuomioita annettiin ihmisille elleivät tunnustaneet kyseistä oppia. Tämä ei taatusti ole kristillistä puuhaa. Ovatko opin kehittäjätkään olleet aitoja Jeesuksen seuraajia, jos kerran hyväksyivät ihmisten teurastuksen?


      • söpötät joutavia kirjoitti:

        Jos ei usko Jeesuksen olevan Jumala, ei ole kristitty, eikä tunne Jumalaa.

        'söpötät joutavia', Mietteesi ovat kolminaisuusopin ja sinun omia mietteitäsi, eivät Jumalan sanaa, mutta nämä ovat:

        1. Johanneksen kirje 4
        15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."

        1. Johanneksen kirje 5
        5 "Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?"


    • Ville-pappi (lut.)

      Vastaus ensimmäiseen lauseesi on hyvin selvä:
      - Pyhään Kolminaisuuteen uskoo kristitty.

      • 17+9

        >- Pyhään Kolminaisuuteen uskoo kristitty. <

        Tuohon usko Rooman kätyri!

        Saatana on sekoittanut pyhän ja epäpyhän, kun valhe sekoitetaan totuuden kanssa sitä tule väkevä eksytys.Raamatussa ennustetaan väkevän eksytyksen tulemisesta. Eksytyksen alkamisajankohta sijoitetaan apostolien kuoleman jälkeiseen aikaan. Kolminaisuusoppi on se "väkevä eksytys", jonka Jumala sanoi lähettävänsä maailmaan, ja mikä liittyy vahvasti antikristilliseen aikaan ja sitä edeltävään valmistumisaikaan (2.Tess.2:7-11). Ja minä kyllä ymmärrän Jumalaa, miksi Hän sen lähetti. Hän lähetti tämän väkevän eksytyksen ihan samasta syystä kuin hän sallii väärät profeetat (5.Moos.13:1-3) ja valhehenget seurakuntiin (1.Kun.22:21-23, Ps.109:17). Hän haluaa yksinkertaisesti seuloa meitä; jyvät akanoista ja lampaat vuohista. Eikö olisi helpompaa uskoa, että Isä on ainut totinen Jumala, aivan kuten Jeesus sanoi? (Joh.17:3, Joh.5:44).

        Jumala on kaiken luoja ja ylläpitäjä. Hän on yksi. Ei kaksi, eikä kolme. Vain yksi.
        Jumala ei rukoile ketään, eikä taivaan Isäkään rukoile ketään. Mutta Jeesus rukoilee. Siitä me tiedämme että vain Isä on Jumala, kuten Jeesus osuvasti ilmaisi rukouksessaan: ”Isä… yksin olet totinen Jumala”. Vain hän on Jumala, joka ei rukoile. Jumala on Kristuksen pää, siksi myös Jeesus rukoilee edelleen.

        Jumala ei ole jakomielitautinen. Hänen päässään ei kuulu yhtä aikaa kolmen persoonan äänet. Siksi on väärin sanoa, että ”Jumala on kolmessa persoonassa”. Raamattu ei missään kerro että Jumala on kolme persoonaa, eikä edes sitä, että hän on itsessään. Jumala on suvereeninen eikä kukaan ole kuin hän, sillä hän on kaikki kaikissa. Jumalan rinnalla - se on hänen oikealla puolellaan - ei istu toista Jumalaa. Siellä istuu Jumalan Poika.


      • 1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        1. Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.""

        1. Korinttolaiskirje 15:
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

        Isä on kaikki kaikissa eikä vain rajoitettuna kolmessa:

        Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."

        Jos maailma ei tiedä ja usko Isässä olevansa, ei se usko Isän lähettäneen sanaansa maailmaan. Kolminaisuusoppi on pahin uskon este maailmalle.


      • Usko Toivonen
        ekivaari kirjoitti:

        1. Korinttolaiskirje 8
        5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

        1. Korinttolaiskirje 12
        6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.""

        1. Korinttolaiskirje 15:
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."

        Isä on kaikki kaikissa eikä vain rajoitettuna kolmessa:

        Johannes 17
        21 "että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."

        Jos maailma ei tiedä ja usko Isässä olevansa, ei se usko Isän lähettäneen sanaansa maailmaan. Kolminaisuusoppi on pahin uskon este maailmalle.

        >> 1. Korinttolaiskirje 15:
        28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.">>

        Kuvaa tilannetta, josta Raamatun kertoo Raamatun viimeisessä luvussa.
        Kun kaikki on täydelliseksi tullut, kun kaikki entinen on mennyt.

        1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
        Ilm. 22.

        On vain yksi valtaistuin.


    • Ville-pappi (lut.)

      Kirjoitat paljon kolminaisuusopista, mutta kuvailet sitä sellaisena, millaisena itse sen ymmärrät. Sellaista kuvausta on helppo vastustaa. Voin sanoa, että se mitä kolminaisuusopista kirjoitat, ei ole sitä mitä se oikeasti on. Oletuksesi sisältää useita virheitä.

      Kolminaisuusoppi on Raamatun aitoa tulkintaa. Mikään uutinen ei ole se, että julistaa ettei sitä Raamatusta löydy. No ei todellakaan löydy. Sitä ei siellä sellaisenaan ole. Kolminaisuusoppi on jouduttu historiallisesti muotoilemaan taistelussa harhaoppeja vastaan, jotka opettivat muunlaista uskoa kuin mitä kristikunta tunnusti. Kolminaisuusoppi muotoutui Raamatun tulkitsemisen pohjalta ja Pyhien kirjoitusten kautta ymmärrettiin valtavan suurta Jumalasta.

      Kolminaisuusopissa lausutaan, että Jumala on yksi. Ei ole ketään muuta Jumalaa kuin yksi ainoa, elävä Jumala. Jumala on yksi ja jakamaton, ja hänellä on samalla tavoin yksi ainoa jakamaton jumalallinen olemus.

      Kun kirjoitetaan Jumalan kolmesta persoonasta, on kenties oikeampaa käyttää sanaa hypostaasi. Persoona, eli (kreik. prosopon = kasvot) merkitsee olemassaoloa. Jumalalla on kolme hypostaasia, joista Isä on kaiken alkulähde ja hän antaa olemassaolon kahdelle muulle hypostaasille, eli Pojalle ja Pyhälle Hengelle. Poika syntyy Isästä ja Henki lähtee Isästä. Näillä kaikilla on sama jumalallinen olemus, ja koska se on jakamaton, täytyy kaikkien kolmen hypostaasin olla yksi ja jakamaton Jumala.

      Kolminaisuuden sisällä on hierarkia, jossa Isä on ylinnä, ja sen jälkeen Poika ja kolmantena Pyhä Henki. Mutta, Isä ei tietenkään ole Poika eikä Pyhä Henki, kuten ei Poika tai Pyhä Henki kumpikaan toisista hypostaaseista. Siinä erehdyt, jos väität kolminaisuusopin mukaan Isän olevan sama henkilö kuin Poika.

      Toinen iso virheesi on kirjoittaa, että kolminaisuusopin mukaan Jumala koostuisi kolmesta osasta. Ei koostu, koska Jumala on yksi ja jakamaton. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yksi jakamaton Jumala, sillä ei ole kolmea Jumalaa, vaan ainoastaan yksi.

      Luonnollisesti Jeesus rukoilee Isää, koska Isältä hän on Poikana saanut kaiken. Isästä hän on ennen aikojen alkua syntynyt ja Isältä hän on jumaluutensa ja jumalallisen olemuksensa saanut. Jeesus työllään pyrkii osoittamaan Isän olevan Jumala, jota kaikkien on kumarrettava.

      Jumala on kolmiykseys ja se on salaisuus, jonka ymmärtäminen ei ole helppoa. Mutta se on ainoa järkevin ja mahdollisin kuvaus Jumalasta, jonka voimme saada Raamattua lukemalla. Muutoin Kristuksen teot ja valta, tai Pyhän Hengen toiminta, johtaisi monijumalaisuuteen ja sen mahdollisuuden Raamattu kieltää.

      Muista yksi asia: Raamattu syntyi ja koottiin Kolmiyhteistä Jumalaa palvovassa kristikunnassa. Raamattu ei ikipäivänä ole irrallaan tunnustuskunnastaan, joka se on koonnut. Raamatun rinnalla kulkee aina kirkon elävä traditio, jonka yläpuolella Raamattu on. Niin kauan kuin traditio on Raamatun mukainen, myös traditio välittää oikeaa uskoa ja opetusta.

      Tosiaan, minä en käsitä, mitä sinä itse ymmärrät termillä 'Jumalan Poika'. Sitä voi toistaa ja toistaa, mutta välttämättä se ei lukijalle yhtään aukene. Kirjoitat kyllä, että Jeesus on Jumalan Poika, muttet selitä, mitä se tarkoittaa.

      Sen voin suoraan sanoa, että kirjoituksesi perusteella et usko sen mukaisesti mitä kristikunta uskoo ja opettaa. Ikävä kyllä olet ihan itse uskonut itsesi Kristuksen ruumiin, eli seurakunnan ja kirkon, ulkopuolelle. Harmillinen asia.

      • kerron sinulle

        Hyvä Ville pappi. Täytyy nyt tämä sinullekin kertoa, että Suomi24:ssa esiintyy paljon Jehovan todistajien oppia puolustelevia, jotka kuitenkin sanovat etteivät ole Jehovan todistajia.

        Mahdotontahan sitä on uskoa, joten voimme päätellä että nämä "saarnaajat" ovat joko itse Jehovan todistajia tai heille on maksettu siitä hyvästä että vastustavat kolminaisuusoppia keskustelupalstoilla.


      • Ville-pappi
        kerron sinulle kirjoitti:

        Hyvä Ville pappi. Täytyy nyt tämä sinullekin kertoa, että Suomi24:ssa esiintyy paljon Jehovan todistajien oppia puolustelevia, jotka kuitenkin sanovat etteivät ole Jehovan todistajia.

        Mahdotontahan sitä on uskoa, joten voimme päätellä että nämä "saarnaajat" ovat joko itse Jehovan todistajia tai heille on maksettu siitä hyvästä että vastustavat kolminaisuusoppia keskustelupalstoilla.

        Totta mitä kirjoitat ystävä hyvä. Areiolaista harhaa on liikkeellä runsaasti verkkokeskustelussa. Ihmisviisaus on tärkeämpää kuin Jumalan viisaus, ikävä kyllä. He eivät ymmärrä, ettei heidän esittämänsä ajatukset ole mitään uusia - ne on kumottu jo yli puolitoistatuhatta vuotta sitten.


      • Olet täysi pelle
        kerron sinulle kirjoitti:

        Hyvä Ville pappi. Täytyy nyt tämä sinullekin kertoa, että Suomi24:ssa esiintyy paljon Jehovan todistajien oppia puolustelevia, jotka kuitenkin sanovat etteivät ole Jehovan todistajia.

        Mahdotontahan sitä on uskoa, joten voimme päätellä että nämä "saarnaajat" ovat joko itse Jehovan todistajia tai heille on maksettu siitä hyvästä että vastustavat kolminaisuusoppia keskustelupalstoilla.

        Nm. kerron sinulle. "Heille on maksettu siitä hyvästä että vastustavat kolminaisuusoppia keskustelupalstoilla". Tää oli paras!


      • Herraonyksi
        Ville-pappi kirjoitti:

        Totta mitä kirjoitat ystävä hyvä. Areiolaista harhaa on liikkeellä runsaasti verkkokeskustelussa. Ihmisviisaus on tärkeämpää kuin Jumalan viisaus, ikävä kyllä. He eivät ymmärrä, ettei heidän esittämänsä ajatukset ole mitään uusia - ne on kumottu jo yli puolitoistatuhatta vuotta sitten.

        >He eivät ymmärrä, ettei heidän esittämänsä ajatukset ole mitään uusia - ne on kumottu jo yli puolitoistatuhatta vuotta sitten. <

        Aivan kumottu miekalla ! Hedelmästään puu tunnetaan, heh.


      • wf ghb
        Ville-pappi kirjoitti:

        Totta mitä kirjoitat ystävä hyvä. Areiolaista harhaa on liikkeellä runsaasti verkkokeskustelussa. Ihmisviisaus on tärkeämpää kuin Jumalan viisaus, ikävä kyllä. He eivät ymmärrä, ettei heidän esittämänsä ajatukset ole mitään uusia - ne on kumottu jo yli puolitoistatuhatta vuotta sitten.

        Arian Tolerance vs. Catholic Intolerance

        "Though we believe not the things which ye believe, yet we do not speak evil of them, for the holding of this or that belief may not be imputed as a crime."

        Aiglan, Arian bishop.

        Response from Gregory of Tours, Catholic bishop:

        "Thou art a defender of the Gentiles, and a champion of heretics, for thou dost defile the dogmas of the Church and dost proclaim the worship of pagan abominations."

        – Historia Francorum, V, 43, McKenna (Paganism and Pagan Survivals in Spain up to the Fall of the Visigothic Kingdom).


      • Tähän ON helppo sanoa AAmen ! Sen todistaa myös Pyhä Henki !!


      • restryu
        Herraonyksi kirjoitti:

        >He eivät ymmärrä, ettei heidän esittämänsä ajatukset ole mitään uusia - ne on kumottu jo yli puolitoistatuhatta vuotta sitten. <

        Aivan kumottu miekalla ! Hedelmästään puu tunnetaan, heh.

        Nämä trinitaarit menivät niin pitkälle että ne lisäivät ramattuun omia sanoja areiolaisuutta vastaan, Luther kirjoittaa näin aiheesta ja Johanneksen ensimmäisen kirjeen selityksessään näin:

        "Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. Tämä värsy ei ole kreikkalaisissa käsikirjoituksissa, ja näyttää siltä, että muinaisajan jumaluusoppineet innossansa Ariolaisia vastaan ovat sen, sopimattomasti kyllä, tähän lisänneet."


    • Olen näitä

      Lukenut ja alkanut "kallistua" samalle kannalle, ei voi vastaan väittää. Kirjoituksesi on totuus. Yksi ainoa Jumala ja poikansa Jeesus.

      • Mina Sanosi

        Mina vuonna kallistuit


      • 16+14

      • 18+12
        16+14 kirjoitti:

        >Yksi ainoa Jumala ja poikansa Jeesus<

        Näin Raamattu sen ilmoittaa, voin antaa sinulle linkin joka kertoo näistä asioista: http://kristinusko.wordpress.com/2011/12/24/jumala-2/ Jos osaat englantia suosittelen että katsot tämän videon pätkän: http://www.youtube.com/watch?v=AzFkIp8iaRo, siinä kerrotaan kolminaisuuden eksytyksestä.

        Jumala siunatkoon sinua Jeesuksen nimessä.

        tuossa se on: http://www.youtube.com/watch?v=AzFkIp8iaRo


    • Tänä vuonna

      Pikkuhiljaa näitä lukiessani.

      • Mina Sanosi

        Eiko kallistumien ole vaarallista. Jos kovasti kallistuu, kaatuu kokonaan niin kuin Estonia 20 vuotta sitten. Siita kallistumisesta oli vakavat seuraukset.


    • Käsitän että

      Nm. "Mina Sanosi". Et ymmärrä lainausmerkkien tarkoitusta. Mene vaikka kansalaisopistoon, opiskelemaan äidinkieltä. Tule sitten tänne sivulstolle kirjoittamaan, et vaikuttaisi sitten niin tyhmältä.

      • Mina Sanosi

        Saako taalla kirjoittaa vain viisaat ja oppineet, en tiennyt sita.


      • Herraonyksi
        Mina Sanosi kirjoitti:

        Saako taalla kirjoittaa vain viisaat ja oppineet, en tiennyt sita.

        Tällä saa kaikki kirjoittaa, älä höpötä.


    • Simelius

      Itse en ole vielä lyönyt kantaani lukkoon mutta olen kallistunut unitarismin suuntaan. Tässä Marko Lindin näkemys aiheesta:

      Kun aikoinaan kolminaisuusoppi julistettiin, sen nimissä katolinen kirkko tapatti verisesti sen vastustajia: "Jos joku ei tunnusta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen yhtä luontoa tai olemusta ja yhtä voimaa ja valtaa, yksiolemuksellista kolminaisuutta ja yhtä jumaluutta, jota on palvottava kolmessa hypostaasissa tai persoonassa, hän olkoon kirottu" (Konstantinopolin konsiili v.553). Jo pelkästään tämän tosiasian pitäisi kertoa jokaiselle joka pitää itseään Jumalan lapsena, tuon opin saatanallisuus. Sanaa kolminaisuus ei löydy Raamatun teksteistä, eikä myöskään sanaa kolmiyhteinen - kuitenkin vallalla oleva kristillisyys vannoo kolminaisuuden nimeen vaikka se samanaikaisesti julistaa uskovansa vain sen, mitä Raamattuun on kirjoitettu. Paavin kirkko ei ole koskaan vaatinut ymmärtämään kolminaisuusoppia - sitä vastoin se on vaatinut uskomaan siihen!

      Linkki:
      http://www.sanansaattaja.com/KUNINKAANSOTURIT/kolminaisuusonharhaopetusta.htm

    • kaikkea sotkua

      Eikö sen vertaa ole hengen silmää että tajuisit olla tuota tänne linkittämättä !

      no ei ole ja sen kyllä huomaa.

      koko aloitus on suoraan lauteitten alta.

    • Kolmiykseys

      Kyseessä ei ole kolminaisuus vaan kolmiykseys!

    • Kukintavallaan

      Jumala on Isä ja Jeesus on Herra. Pyhä Henki ei ole persoona vaan voima, jolla on raamatulliset tehtävät. Alkuseurakunnassa ei ollut kolminaisuusoppia eli pelkkää Ariuksen kehittämää ihmisviisautta, joka kirkollispoliittisista syistä juntattiin tunnustukseksi Nikeassa 300-luvulla. Jumalan Sana korostaa rationaalisuutta eli järkevyyttä ja kolminaisuusoppi on pikemminkin jakomielisyyttä. Kristuksen seurakuntaan mahtuu kuitenkin sekä kolminaisuusopin puolustajat että vastustajat. Raamatusta ei löydy kolminaisuutta eikä tukea Ariuksen ja Nikean ihmisviisauksille.

    • jotaintotuudesta

      Jeesus on Jumala. Jumala sanoo Jumalan olevan yksi jottei ihmiset ajattele että on kolme erillistä Jumalaa.

      Jumalako antaisi kunnian jollekin toiselle sovitustyöstä. Yksin Jumala pystyi tekemään sovitustyön. Joka kieltää että Jeesus on Jumala, hänellä ei ole syntien sovitusta eikä syntien sovittajaa.

      Raamattu sanoo suoraan, että Jeesus on Jumala. Miksi jotkut eivät usko Jumalan sanaa?

      Jumala puhuu Raamatussa Kristuksen Hengestä, joka uudestisyntyneissä uskovissa on. Mikä on Kristuksen Henki? No se on JUMALAN Henki.

      Jeesus puhui salaisuudesta joka on ilmoitettu lapsenmielisille. Jeesuksen Jumaluus on siis selvää niille, jotka eivät omalla järjellään kumoa Jeesuksen Jumaluutta.

      Jeesus sanoo Hänen ja Isän olevan yhtä. Jo se kertoo että Jeesus on Jumala. Lisäksi, kuten aiemmin kirjoitin, Raamattu sanoo suoraan Pojan olevan Jumala. Jos kieltää Jeesuksen Jumaluuden, ei ole syntien sovitusta.

      Älkää ihmiset eksykö Jeesuksesta näihin Jeesuksen kieltäjien oppeihin. Uskokaa Jumalan Sana. Jumala ei jaa kunniaa kenenkään kanssa. Jeesus on Jumala. Jumala on yksi Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä. Lisäksi, Raamattu sanoo, että kun Pyhä Henki tulee ihmiseen, sekä Poika että Isä tulevat ihmiseen. Kuka muu tällöin on ihmisessä kuin Jumala!

      Vaikka esim. katolinen kirkko ja ev.lut.kirkko opettavat oikein siitä kuka Jumala on, ne saarnaavat muuten väärää evankeliumia, kuten tekee moni muukin paikka. Tutkikaa Raamattua ja uskokaa Jumalan Sana. Jumaa varoittaa eksytyksistä paljon. Monissa eksytyksissä on jopa 80% totuutta mutta sitten on se 20% valhetta.

    • Anonyymi

      Totta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 123
      3069
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      88
      2813
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2208
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      21
      1776
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe