Miksi ostin romahduksen aattona?

Taidan olla hölömö

Kohta saa puolet halvemmalla, enkä koskaan enää näe menettämiäni rahoja.

47

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luki.

      Ai miksi ostit?

      No olet jo vastannutkin itsellesi "Taidan olla hölömö"

      Luit mediasta että hetki sitten että hinnat nousee ikuisesti.....että täältä kannattaa ostaa ja sijoittaa.ja toisin on käynyt.

      Nyt on vain niin että harvat ymmärsi ja suurin osa oli näitä tuulipukuja talvivaaraan sijoittajan kaltaisia jotka laumana vaelsi surman suuhun.

    • Siksi ostin

      Minä ostin asunnon tammikuussa 2014. En tosin usko mihinkään suureen romahdukseen, mutta jonkun toisen mielestä varmasti ostin romahduksen aattona.

      Miksi sitten ostin juuri silloin, kun ostoa olin suunnitellut (ja säästänyt sitä varten) jo useamman vuoden? Yksinkertaisesti siksi että tuli vastaan juuri sellainen asunto jonka halusin ja tarvitsin.

      Kyseisiä asuntoja ei tule kovin usein myyntiin, ja kun tulee, hintapyynnöt ovat älyttömiä. Tässä oli järjellinen hintapyyntö ja asunto muutenkin erityisen mieluisa.

      Toistaiseksi ei ole ollut mitään merkkejä siitä että kyseisten asuntojen hinnat olisivat laskemassa merkittävästi. Myynnissä ei ole tammikuun jälkeen ollut yhtään omaa asuntoani halvempaa; päinvastoin muutama reippaasti kalliimpi.

      Odotan mielenkiinnolla mitä tulevat vuodet tuovat tullessaan. Olen edelleen sitä mieltä että noita asuntoja on hyvin harva pakko myydä alihintaan, joten mihinkään "puolet halvemalla" en usko.

      Tässä välissä olen jo päässyt asuntoa hyödyntämään kohta vuoden, ja joka päivä olen tyytyväinen tekemääni kauppaan.

      • 234592459245

        Se on kyllä hyvä, jos pystyy narraamaan uskottavasti itseään että onpa tosi mukavaa kun onnistuin ostamaan korkeimmalla hinnalla juuri ennen kuin hinnat lähtivät pitkään vuosien alamäkeen. Antaa mielenrauhaa, jos sitä uskoa vaan riittää vaikka näkisikin hintojen koko ajan alenevan ympärillään.


      • Luki.

        Et ole suinkaan suomessa ainut tälläinen ajattelija...

        "Kyseisiä asuntoja ei tule kovin usein myyntiin, ja kun tulee, hintapyynnöt ovat älyttömiä. Tässä oli järjellinen hintapyyntö ja asunto muutenkin erityisen mieluisa."


        Noita mieluisia sitten osti kovin moni.


      • Siksi ostin
        234592459245 kirjoitti:

        Se on kyllä hyvä, jos pystyy narraamaan uskottavasti itseään että onpa tosi mukavaa kun onnistuin ostamaan korkeimmalla hinnalla juuri ennen kuin hinnat lähtivät pitkään vuosien alamäkeen. Antaa mielenrauhaa, jos sitä uskoa vaan riittää vaikka näkisikin hintojen koko ajan alenevan ympärillään.

        No odotellaan ja katsotaan. :-) Voisi vaikka laittaa tämän ketjun muistiin ja palata tähän sanotaan viiden vuoden kuluttua ja katsoa kumpi oli oikeassa.

        Minä sanon, että seuraavan viiden vuoden aikana näistä taloyhtiöistä joista tämän asunnon ostin ei tule saamaan vastaavaa asuntoa kuin minulla on edes 10 % halvemmalla kuin mitä minä maksoin.

        Sinä sanot - niin mitä? Että näiden asuntojen hinnat alenevat 50 %? Vai kuinka paljon?


      • mitä noista spedeist
        Siksi ostin kirjoitti:

        No odotellaan ja katsotaan. :-) Voisi vaikka laittaa tämän ketjun muistiin ja palata tähän sanotaan viiden vuoden kuluttua ja katsoa kumpi oli oikeassa.

        Minä sanon, että seuraavan viiden vuoden aikana näistä taloyhtiöistä joista tämän asunnon ostin ei tule saamaan vastaavaa asuntoa kuin minulla on edes 10 % halvemmalla kuin mitä minä maksoin.

        Sinä sanot - niin mitä? Että näiden asuntojen hinnat alenevat 50 %? Vai kuinka paljon?

        Älä viitsi edes välittää näistä palstan tyffeleistä. On aivan sama sille vaikka romahtaisi 90% hinnoista pois. Nämä eivät pysty taloudellisesti silloinkaan omaa hankkimaan. Tai vaikka pystyisivät, niin eivät uskaltaisi sitä omaa ostaa.


      • todellisuus on että
        Siksi ostin kirjoitti:

        No odotellaan ja katsotaan. :-) Voisi vaikka laittaa tämän ketjun muistiin ja palata tähän sanotaan viiden vuoden kuluttua ja katsoa kumpi oli oikeassa.

        Minä sanon, että seuraavan viiden vuoden aikana näistä taloyhtiöistä joista tämän asunnon ostin ei tule saamaan vastaavaa asuntoa kuin minulla on edes 10 % halvemmalla kuin mitä minä maksoin.

        Sinä sanot - niin mitä? Että näiden asuntojen hinnat alenevat 50 %? Vai kuinka paljon?

        Vähintään tuo 10 % lähtee jo nyt jos koitat myydä, eli se siitä väittelystä. Että tervetuloa todellisuuteen sieltä kuvitelmista.

        http://yle.fi/uutiset/510_prosenttia_tinkivaraa__isojen_asuntojen_hinnasta_pois_jopa_kymmenia_tuhansia/7465721


      • Siksi ostin
        todellisuus on että kirjoitti:

        Vähintään tuo 10 % lähtee jo nyt jos koitat myydä, eli se siitä väittelystä. Että tervetuloa todellisuuteen sieltä kuvitelmista.

        http://yle.fi/uutiset/510_prosenttia_tinkivaraa__isojen_asuntojen_hinnasta_pois_jopa_kymmenia_tuhansia/7465721

        Eiköhän noissakin ole varsin paljon vaihtelua kohteesta riippuen. Ei voi kategorisesti sanoa että aivan kaikista yli 300 000 euroa maksaneista asunnoista tuota 10 % tinkivaraa olisi.

        Tämä asiahan ei selviä ennen kuin yritän myydä (mitä ei tule tapahtumaan missään nimessä) tai ennen kuin joku toinen myy vastaavan asunnon. Tuo jälkimmäinen voi käydä tai sitten ei.

        Ei tässä auta muu kuin pitää silmällä Asuntojen hintatiedot-palvelua ja katsoa josko olisi näistä asunnoista jokin myytäisiin. Ongelma tietysti se, että läheskään kaikki kaupat eivät tule tuonne.

        Mutta tuo on ainoa keino saada selville todellinen tilanne.

        Viimeisen 12 kuukauden aikana myyty yksi omaani vastaava, 40 000 kalliimmalla kuin itse maksoin. Mutta tosiaan tuohan voi olla useamman kuukauden takainen kauppa


      • niin tai näin
        Siksi ostin kirjoitti:

        Eiköhän noissakin ole varsin paljon vaihtelua kohteesta riippuen. Ei voi kategorisesti sanoa että aivan kaikista yli 300 000 euroa maksaneista asunnoista tuota 10 % tinkivaraa olisi.

        Tämä asiahan ei selviä ennen kuin yritän myydä (mitä ei tule tapahtumaan missään nimessä) tai ennen kuin joku toinen myy vastaavan asunnon. Tuo jälkimmäinen voi käydä tai sitten ei.

        Ei tässä auta muu kuin pitää silmällä Asuntojen hintatiedot-palvelua ja katsoa josko olisi näistä asunnoista jokin myytäisiin. Ongelma tietysti se, että läheskään kaikki kaupat eivät tule tuonne.

        Mutta tuo on ainoa keino saada selville todellinen tilanne.

        Viimeisen 12 kuukauden aikana myyty yksi omaani vastaava, 40 000 kalliimmalla kuin itse maksoin. Mutta tosiaan tuohan voi olla useamman kuukauden takainen kauppa

        Jos ajatellaan että tuon 10% olisit säästänyt, kun olisit odotellut edes tämän 9 kuukautta, niin olisit voinut säästyneillä rahoilla ostaa vaikka uuden E-sarjan mersun. Mutta kiva että olet viihtynyt.

        http://www.nettiauto.com/uudet-autot/mercedes-benz/e/105206


      • Siksi ostin
        niin tai näin kirjoitti:

        Jos ajatellaan että tuon 10% olisit säästänyt, kun olisit odotellut edes tämän 9 kuukautta, niin olisit voinut säästyneillä rahoilla ostaa vaikka uuden E-sarjan mersun. Mutta kiva että olet viihtynyt.

        http://www.nettiauto.com/uudet-autot/mercedes-benz/e/105206

        "Jos ajatellaan että tuon 10% olisit säästänyt"

        Miten niin olisin säästänyt? Ostamalla jonkun fiktiivisen asunnon jota ei oikeasti ole ollenkaan myynnissä?

        Kuten sanoin jo ensimmäisessä viestissäni, "Kyseisiä asuntoja ei tule kovin usein myyntiin, ja kun tulee, hintapyynnöt ovat älyttömiä." sekä "Myynnissä ei ole tammikuun jälkeen ollut yhtään omaa asuntoani halvempaa; päinvastoin muutama reippaasti kalliimpi".

        Millä minä ostan asunnon 10 % halvemmalla, jos ei kukaan suostu myymään? Tämän keinon kun kerrot, niin lupaan syödä sanani ja alan heti harmitella tyhmää ostostani ja Mersun menetystä!

        Yhdestä näistä yhtiöistä on kohta vuosi yritetty myydä minun asuntoani täysin vastaavaa asuntoa hintaan, jossa minunkin mielestäni on noin 150 000 euroa liikaa. Eihän sitä kukaan ole ostanut kun jokainen voi tarkistaa mikä tuollaisen asunnon realistinen myyntihinta on.

        Mutta jos tämä myyjä ei halua halvemmalla myydä, niin sitten ei halua. Nähtävästi ei ole mitenkään pakko.

        Joten ethän sinä voi mennä tuon myyjän luokse sanomaan "Hypon Ari Pauna on todennut, että tällaisissa asunnoissa on 10 % tinkivaraa. Joten ostan tämän 60 000 euroa pyyntihintaa halvemmalla, kiitos". Tai voit tietysti mennä sanomaan noin, mutta kannattaa varautua pettymykseen, veikkaan.


      • same same
        Siksi ostin kirjoitti:

        "Jos ajatellaan että tuon 10% olisit säästänyt"

        Miten niin olisin säästänyt? Ostamalla jonkun fiktiivisen asunnon jota ei oikeasti ole ollenkaan myynnissä?

        Kuten sanoin jo ensimmäisessä viestissäni, "Kyseisiä asuntoja ei tule kovin usein myyntiin, ja kun tulee, hintapyynnöt ovat älyttömiä." sekä "Myynnissä ei ole tammikuun jälkeen ollut yhtään omaa asuntoani halvempaa; päinvastoin muutama reippaasti kalliimpi".

        Millä minä ostan asunnon 10 % halvemmalla, jos ei kukaan suostu myymään? Tämän keinon kun kerrot, niin lupaan syödä sanani ja alan heti harmitella tyhmää ostostani ja Mersun menetystä!

        Yhdestä näistä yhtiöistä on kohta vuosi yritetty myydä minun asuntoani täysin vastaavaa asuntoa hintaan, jossa minunkin mielestäni on noin 150 000 euroa liikaa. Eihän sitä kukaan ole ostanut kun jokainen voi tarkistaa mikä tuollaisen asunnon realistinen myyntihinta on.

        Mutta jos tämä myyjä ei halua halvemmalla myydä, niin sitten ei halua. Nähtävästi ei ole mitenkään pakko.

        Joten ethän sinä voi mennä tuon myyjän luokse sanomaan "Hypon Ari Pauna on todennut, että tällaisissa asunnoissa on 10 % tinkivaraa. Joten ostan tämän 60 000 euroa pyyntihintaa halvemmalla, kiitos". Tai voit tietysti mennä sanomaan noin, mutta kannattaa varautua pettymykseen, veikkaan.

        Kuten kirjoitin, hyvä että olet tyytyväinen ostokseesi.


      • Siksi ostin
        same same kirjoitti:

        Kuten kirjoitin, hyvä että olet tyytyväinen ostokseesi.

        Olen, hyvin tyytyväinen, ja uskon että tulen olemaan tyytyväinen vielä pitkään.

        Kuten sanottu:

        "No odotellaan ja katsotaan. :-) Voisi vaikka laittaa tämän ketjun muistiin ja palata tähän sanotaan viiden vuoden kuluttua ja katsoa kumpi oli oikeassa.

        Minä sanon, että seuraavan viiden vuoden aikana näistä taloyhtiöistä joista tämän asunnon ostin ei tule saamaan vastaavaa asuntoa kuin minulla on edes 10 % halvemmalla kuin mitä minä maksoin."

        Niin miten se olikaan mitä sinä väität? Että saisin tällaisen samanlaisen asunnon jo tänään 10 % halvemmalla kuin mitä itse maksoin (olettaen että joku suostuisi siihen hintaan myymään, ja kuten sanottu siitä ei ole mitään merkkejä).

        Ja seuraavan viiden vuoden aikana tippuu sinun mukaasi miten paljon? Tuon täydet 50 % mistä aloittaja puhui?


      • Jos tyytyväinen
        234592459245 kirjoitti:

        Se on kyllä hyvä, jos pystyy narraamaan uskottavasti itseään että onpa tosi mukavaa kun onnistuin ostamaan korkeimmalla hinnalla juuri ennen kuin hinnat lähtivät pitkään vuosien alamäkeen. Antaa mielenrauhaa, jos sitä uskoa vaan riittää vaikka näkisikin hintojen koko ajan alenevan ympärillään.

        3 taloa rakentaneena j voin kertoa, että, jos pysyt asunnossasi 45 vuotta tulet näkemään aikojen vaihtelut; huippunousut "nyt kantsis myydä" ja kuopat "asuntoni menetti arvonsa ja velkoja on"! Joka aikoo asunnoilla rikastua pitää olla "oikea hajuaisti" ja vaihtaa asunto 2 vuoden välein. Joillakin se näyttää olevan aivan päätyö elämässä , jos on käsistään kätevä. Hän jolla on muusta ammatista toimeentulo ja mukava asunto työpaikan lähellä, ei kannata kuunnella suhdanteita , vaan olla tyytyväinen saantiinsa. Onhan tämä nykyinen korkotaso ollut ihme meikäläisille, jotka monet vuodet maksoimme uuden kodin suurta lainaa, korkeita korkoja, jotka parhaimmillaan 15%.
        Sen taakan alla pikkuhiljaa kypsyi taas ajatus myynnistä ja muutosta( jo toinen talo), mutta se toteutui vasta, kun korot laskivat jo 5% :iin. Häviötä tuli reilusti.Talosta olisi saanut 2 vuoden asumisen jälkeen ennen ed. lamaa enemmän kuin sitten runsaan 10 vuoden jälkeen myytyämme saimme.

        Tuskin enää nähdään -60-70-lukujen vaihteen älyttömiä vuosia. Silloin todellakin inflaation vuoksi talot maksettiin minimiajassa. Itse emme siihenkään vielä ehtineet. Vasta vuoteen -77 , jolloin jo tasainen suhdanne. Voisi luonnehtia, että vuokralla on koko ikä asuttu, vaikka nimellisesti omistusasunnoissa.


      • työ ja raha
        Jos tyytyväinen kirjoitti:

        3 taloa rakentaneena j voin kertoa, että, jos pysyt asunnossasi 45 vuotta tulet näkemään aikojen vaihtelut; huippunousut "nyt kantsis myydä" ja kuopat "asuntoni menetti arvonsa ja velkoja on"! Joka aikoo asunnoilla rikastua pitää olla "oikea hajuaisti" ja vaihtaa asunto 2 vuoden välein. Joillakin se näyttää olevan aivan päätyö elämässä , jos on käsistään kätevä. Hän jolla on muusta ammatista toimeentulo ja mukava asunto työpaikan lähellä, ei kannata kuunnella suhdanteita , vaan olla tyytyväinen saantiinsa. Onhan tämä nykyinen korkotaso ollut ihme meikäläisille, jotka monet vuodet maksoimme uuden kodin suurta lainaa, korkeita korkoja, jotka parhaimmillaan 15%.
        Sen taakan alla pikkuhiljaa kypsyi taas ajatus myynnistä ja muutosta( jo toinen talo), mutta se toteutui vasta, kun korot laskivat jo 5% :iin. Häviötä tuli reilusti.Talosta olisi saanut 2 vuoden asumisen jälkeen ennen ed. lamaa enemmän kuin sitten runsaan 10 vuoden jälkeen myytyämme saimme.

        Tuskin enää nähdään -60-70-lukujen vaihteen älyttömiä vuosia. Silloin todellakin inflaation vuoksi talot maksettiin minimiajassa. Itse emme siihenkään vielä ehtineet. Vasta vuoteen -77 , jolloin jo tasainen suhdanne. Voisi luonnehtia, että vuokralla on koko ikä asuttu, vaikka nimellisesti omistusasunnoissa.

        Vakituinen työ on ykkösasia . Työtön on pulassa pientenkin velkojen kanssa.

        Ei kukaan takaa tosi lamassa, mikä on tulonlähde. Kun on elänyt ja kasvatuksen saanut pula-ajan keskellä -50-luvulla , elänyt niiden asumismahdollisuuksien ja lapsityövoiman keskellä, niin jo oli iso ihme kuulla työttömyyskorvauskeksintö maassamme. Että ihmisille alettiin maksamaan siitä , jos ei saa työtä (joskus -70-luvulla). -60-luvun nuoriso lähti kuuliaisesti mihin tahansa työhön mitä sai jo 15-16 v ikäisenä.


      • Jutun tekee...
        234592459245 kirjoitti:

        Se on kyllä hyvä, jos pystyy narraamaan uskottavasti itseään että onpa tosi mukavaa kun onnistuin ostamaan korkeimmalla hinnalla juuri ennen kuin hinnat lähtivät pitkään vuosien alamäkeen. Antaa mielenrauhaa, jos sitä uskoa vaan riittää vaikka näkisikin hintojen koko ajan alenevan ympärillään.

        erityisen hauskaksi se, että tuhnero ei ymmärrä, että jos hinnat laskisivatkin vuosikaudet maltillisesti, niin silti kannattaisi ostaa nyt oma - jos vaihtoehtona on vuokralla asuminen. On se vuokralla asuminen vain niin kallista puuhaa! Se on sitten eri juttu, jos asuu veneen alla tai vanhempien peräkammarissa.


    • Luki.

      Paljon velkaa, vähän kasvua: ”Myrkyllinen yhdistelmä”


      Maailman talous on vaarassa ajautua uuteen kriisiin, Geneven raportissa todetaan. Ennätysvelat ja hidastuva talouskasvu muodostavat ”myrkyllisen yhdistelmän”, jonka ylipääsemiseksi korkotasoa joudutaan pitämään alhaisena hyvin pitkään. Valtiot, yritykset ja kotitaloudet ovat pahoin velkaantuneita. Uusi romahdus on todennäköinen, jos korot kääntyvät nousuun.

      Toisaalta alhainen korkotaso houkuttelee velkaantumaan.

    • typerys!!!!!

      Mikä idiootti!!! Osti kuplahintaan ja nyt kaikki säästöt sulaa taivaan tuuliin. Velkaa helvetisti eli enemmän kuin asunnon arvo!!!

      Mikä pässi!!

      • kuka se tyhmä on?

        Viisaampaa se oli ostaa nyt, koska silloin osti edes joskus. Sinä puolestaan olet odotellut tulematonta romahdusta jo niin kauan, että omaan on käytännössä mahdotonta päästä.. ainakaan voitolla suhteessa siihen mistä odottelun aloitit.


      • Siksi ostin

        Oletan että tämä oli minulle, koska olen ainoa joka tässä ketjussa on kertonut ostaneensa. Vinkiksi että kannattaa postata ne vastaukset sen viestin perään johon on vastaamassa, eikä ketjun loppuun.

        Asunto maksoi 485 000 ja siitä on maksettu nyt 363 750 euroa.

        Velkaa on siis jäljellä 121 250. En todellakaan sanoisi että velkaa on "helvetisti" ja "enemmän kuin asunnon arvo". Mutta kukin tietysti uskoo mihin haluaa.


      • kunnon uuvatteja
        Siksi ostin kirjoitti:

        Oletan että tämä oli minulle, koska olen ainoa joka tässä ketjussa on kertonut ostaneensa. Vinkiksi että kannattaa postata ne vastaukset sen viestin perään johon on vastaamassa, eikä ketjun loppuun.

        Asunto maksoi 485 000 ja siitä on maksettu nyt 363 750 euroa.

        Velkaa on siis jäljellä 121 250. En todellakaan sanoisi että velkaa on "helvetisti" ja "enemmän kuin asunnon arvo". Mutta kukin tietysti uskoo mihin haluaa.

        Tämän palstan kaistapäät eivät osaa tuohtumuksisaan edes vastata oikeaan viestiin. He eivät myöskään osaa kaiken rommikiihkoilun keskellä erottaa totuutta fiktiosta. Fiktiota tässä tapauksessa on luulot siitä, että asuntojen hinnoista olisi jo lähtenyt useita kymmeniä prosentteja pois. Fiktiota se on siksi, että missään tilastossa toteutuneet kauppahinnat eivät ole laskeneet sellaisia määriä.


      • kysyjä
        Siksi ostin kirjoitti:

        Oletan että tämä oli minulle, koska olen ainoa joka tässä ketjussa on kertonut ostaneensa. Vinkiksi että kannattaa postata ne vastaukset sen viestin perään johon on vastaamassa, eikä ketjun loppuun.

        Asunto maksoi 485 000 ja siitä on maksettu nyt 363 750 euroa.

        Velkaa on siis jäljellä 121 250. En todellakaan sanoisi että velkaa on "helvetisti" ja "enemmän kuin asunnon arvo". Mutta kukin tietysti uskoo mihin haluaa.

        siksi ostin-nimimerkille.
        Onnittelut...että olet noin paljon saanut velkaasi kuitattua...
        Oletko huomioinut jäljelläolevan velan määrässä, velan koron kustannukset ?


      • Siksi ostin
        kysyjä kirjoitti:

        siksi ostin-nimimerkille.
        Onnittelut...että olet noin paljon saanut velkaasi kuitattua...
        Oletko huomioinut jäljelläolevan velan määrässä, velan koron kustannukset ?

        Tosiaan, niitä ei ollut mukana tuossa. Eli jäljellä lainaa 121 250 ja maksuaikaa enintään kuusi vuotta. Riippuen siitä miten innostun pihistelemään muun kulutuksen kanssa, voi mennä vähemmänkin. Mutta sanotaan nyt tuo kuusi vuotta.

        Nykyisellä korkotasolla tuohon tulee siis lisää noin 7000 euroa jäljellä olevana laina-aikana.

        Jos kokonaiskorkoni nousisi huomenna kuuteen prosenttiin niin korkoja tulisi maksettavaksi 23 000 jäljellä olevana laina-aikana.

        No eipä taida ihan huomenna nousta, hyvä jos ensi vuonna. Tällä hetkellä näyttää siltä että saan lainaa lyhennettyä hyvin pois ennen kuin korot nousevat.


    • mut kun ei

      No se on siinä siinä onko velkaa enemmän kun poisto tehdään -70% -90%.

      Sehän se on mieli meinaa saada se ostaja ja pian.

      • Lokakuun vuokra

        Usein näiltä tuhnuilta unohtuu, että asuntoa ei yleensä osteta pian myytäväksi. Lyhyen aikavälin keinotteluun on paljon parempiakin sijoituskohteita, ja tarkoitus on tavallisesti asua ostetussa asunnossa pitempäänkin kuin vuoden verran. Ellei ole, kannattaa vakavasti harkita vuokraamista jo kaupantekoon liittyvien kustannusten takia, aivan hintakehityksestä riippumatta.


    • Tiliä tehdään.

      Katselin tosissani keväällä erästä 397 000 euroa maksavaa asuntoa kohtalaisen vanhasta kerrostalosta.

      Pidin pääni kylmänä ja jätin asunnon ostamatta.

      Nyt laskenut alueella 10% eli n. 39 700 euroa tämän asunnon osalta. Sillä saa Pikku-Mersun pihaan.

      Odottelen vielä hetken ja vaimokin saa oman auton.

      Miksi ihmeessä olisin antanut nämä rahat kupla-asunnon myyjälle?

      • E-malli olla pitää

        Ei tekemättömällä tilillä halpaakaan mersua saa.
        Sen voi tarkistaa vehosta.


      • Tiliä tehdään.
        E-malli olla pitää kirjoitti:

        Ei tekemättömällä tilillä halpaakaan mersua saa.
        Sen voi tarkistaa vehosta.

        Ei tietenkään, rahaa pitää olla.

        Minulla sitä on jo 39 700 euroa.


      • OO-KOO-TEE ok
        Tiliä tehdään. kirjoitti:

        Ei tietenkään, rahaa pitää olla.

        Minulla sitä on jo 39 700 euroa.

        Omasta voit toki haaveilla, mutta vuokrat kannattaa maksaa aina ajallaan.


      • LVI1

        Älkää hyvät vuokralaiset menkö omaa ostamaan!


        Omat on homeessa, hinnat romahtaa yhtenään, korot nousevat, lisävakuuksia pyydetään, omistusasujille tulee työttömyyttä, jääkaappi voi hajota ja mikä pahinta: Jotain voi sattua.

        Omistusasunnot ovat kalliita. Omistusasunto voi maksaa satoja tuhansia, mutta vuokra on vain muutamia satasia kuussa. Ja sitten jossain vaiheessa kaikki rahat ovat asunnossa kiinni, mutta vuokralla asumalla ne rahat jäivätkin vuokralaisen tilille!

        Lisäksi omistamisen vastuu voi olla liikaa: Omassa ei saa yöllä nukuttua

        Kannattaa siis pysyä turvallisesti vuokralla.


      • Vuokralla parempi
        LVI1 kirjoitti:

        Älkää hyvät vuokralaiset menkö omaa ostamaan!


        Omat on homeessa, hinnat romahtaa yhtenään, korot nousevat, lisävakuuksia pyydetään, omistusasujille tulee työttömyyttä, jääkaappi voi hajota ja mikä pahinta: Jotain voi sattua.

        Omistusasunnot ovat kalliita. Omistusasunto voi maksaa satoja tuhansia, mutta vuokra on vain muutamia satasia kuussa. Ja sitten jossain vaiheessa kaikki rahat ovat asunnossa kiinni, mutta vuokralla asumalla ne rahat jäivätkin vuokralaisen tilille!

        Lisäksi omistamisen vastuu voi olla liikaa: Omassa ei saa yöllä nukuttua

        Kannattaa siis pysyä turvallisesti vuokralla.

        Vuokralla rahoilleen saa tuottoa, sillä säästetyt eurot voi laittaa korkeakorkoiselle määräaikaistilille.


      • se suurin kysymys
        Vuokralla parempi kirjoitti:

        Vuokralla rahoilleen saa tuottoa, sillä säästetyt eurot voi laittaa korkeakorkoiselle määräaikaistilille.

        Minä teen saman mukavasti omassa kölliessäni. En ymmärrä miksi maksaisin vuokraa jollekin, kun voin maksaa omaa ja lyhennys jää itselle :/


      • Vuokralla parempi
        se suurin kysymys kirjoitti:

        Minä teen saman mukavasti omassa kölliessäni. En ymmärrä miksi maksaisin vuokraa jollekin, kun voin maksaa omaa ja lyhennys jää itselle :/

        Ei lyhennys jää itselle, kyllä se pankille menee.


      • omassa aina parempi
        Vuokralla parempi kirjoitti:

        Ei lyhennys jää itselle, kyllä se pankille menee.

        Saan joka pennin pois jos päätän myydä asuntoni.

        Mitä saa vuokralla asuja? Ehkä pierut jos on muitanut pitää ikkunat kiinni ja saa ne johonkin pakattua lähtiessään.

        Ja tietysti kuittipinon.

        Räyhräyhräyhräyh!


      • Sääliksi käy
        omassa aina parempi kirjoitti:

        Saan joka pennin pois jos päätän myydä asuntoni.

        Mitä saa vuokralla asuja? Ehkä pierut jos on muitanut pitää ikkunat kiinni ja saa ne johonkin pakattua lähtiessään.

        Ja tietysti kuittipinon.

        Räyhräyhräyhräyh!

        Et muuten saa, sillä kuplan puhjettua saat vain romahdushinnan verran takaisin. Voit jäädä pankille velkaa pitkän pennin ja olla silti asunnoton.


      • no huh aika skeidaa
        Sääliksi käy kirjoitti:

        Et muuten saa, sillä kuplan puhjettua saat vain romahdushinnan verran takaisin. Voit jäädä pankille velkaa pitkän pennin ja olla silti asunnoton.

        Harmi etten huomannut tätä törähdystä silloin kun se kirjoitettiin:

        "Et muuten saa, sillä kuplan puhjettua saat vain romahdushinnan verran takaisin. Voit jäädä pankille velkaa pitkän pennin ja olla silti asunnoton."

        Jos jos ja kun kun :) Sitkeästi odottamalla se romahdus tulee vääjäämättä. Mutta tuskin ennen kuin aurinko sammuu.

        Oma on ajoissa ostettu ja maksettu. Toisin olisi käynyt jos olisin 13v sitten jäänyt odottelemaan lailla tämän palstan tuhnujen :/


      • Unohdit...

        että liki neljänkymmenen tuhannen euron tilistäsi on tuona odottelun aikana livahtanut leijonanosa läskin vuokraisännän taskuun. Uuteen Mersuun nekin rahat kuitenkin menivät, sinun nimesi vain ei tule näkymään sen auton rekisteriotteessa.


    • ratkaisu....

      Juo litra metanolia/ halpahallin lasinpesunestettä, niin et sen jälkeen näe mitään ja kuolet pois samantien. Homma kunnossa.

    • Luki.

      Kiinteistönvälitys luisuu alamäessä - loppua ei näkyvissä.

      Kiinteistönvälitysalan liikevaihto laski vuoden alkupuoliskolla.

      Ensimmäisellä neljänneksellä alan yhteenlaskettu liikevaihto laski 9,1 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Toisella neljänneksellä liikevaihto supistui 4,8 prosenttia.

      "Kiinteistönvälityksen toimialan liikevaihto laski jo vuonna 2013 yhteensä 9,9 prosenttia vuoden takaisesta", Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton (KVKL) toimitusjohtaja Jukka Malila sanoo tiedotteessa.

      http://www.talouselama.fi/uutiset/kiinteistonvalitys luisuu alamaessa loppua ei nakyvissa/a2268865

    • nnnnnnnniiiiiiiii

      Kaikki on aina ostanut romahduksen aattona.

    • myrskyluoto

      Ostettiin kanssa vajaa 2 vuotta sitten, MUTTA oli talo mistä olimme haaveilleet pitkään, joten on tarkoitettu meille loppuelämän kodiksi, toivon mukaan. Tai jos ei koti niin ainakin 2.asunto. Meri ja maaseutua ja hyvät yhteydet & talokin vielä peruskunnostettu isolla tontilla. Ehkä on kuplaa hinnassa, mutta onnellisia täällä olemme. Ei sitä kannata tulevaisuutta liikaakaan ajatella!

      • itsehän ostin ajois

        Jos tuo kupla-asia mietityttää yhtään, niin voin lohdutukseksi kertoa, että suomessa ei ole millään alueella kuplaa asuntojen hinnoissa, vaikka täälläkin palstalla katkerat omaan haluavat tyffet niin rääkyvät räkä roiskuen :)


      • poksahtaa
        itsehän ostin ajois kirjoitti:

        Jos tuo kupla-asia mietityttää yhtään, niin voin lohdutukseksi kertoa, että suomessa ei ole millään alueella kuplaa asuntojen hinnoissa, vaikka täälläkin palstalla katkerat omaan haluavat tyffet niin rääkyvät räkä roiskuen :)

        Sellainen vähintään 20% on ylihintaa nyt pyynnöissä asuntokaupan asiantuntijoiden mukaan. Ensi vuonna puhutaankin jo sitten puolta isommista alennuksista. Niin se vain on täällä oikeassa elämässä.


      • juu kyllä kyllä :)
        poksahtaa kirjoitti:

        Sellainen vähintään 20% on ylihintaa nyt pyynnöissä asuntokaupan asiantuntijoiden mukaan. Ensi vuonna puhutaankin jo sitten puolta isommista alennuksista. Niin se vain on täällä oikeassa elämässä.

        Juu, niihän täällä väitetään. Muitta meidän päästämme terveiden ihmisten tosielämässä (tilastokeskus yms.) asiat ovat ihan toisella lailla :)


    • Ok-Loordi

      Loordi osti ajoissa, me ajoissa ostaneet sen potin korjaamme, miten kassulla, ördäys jatkuu ja Reino työntää HK:n sinistä lenkkiä Einon aunukseen, auts.
      Loordilla on Lääkärin virka ja korkea koulutus ja kielitaidosta ollut hyötyä, kun Berliinissä on käyty virkamatkoilla , niin Loordi on itse ostanut saksankielellä itselleen ison Bratwurstimakkaran ja ai, jai, siinä iltapuhdetta, toki poikakaduillakin on käyty kollegoiden kanssa.

      • Berliinin poikakatu.... Heh,heh


    • martta 56
      • mojovaa menoa!

        OOOOHHHHH! :O


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe