Papit ja kahvi

ruokauskonto

Miten adventistipapit suhtautuvat kahviin, sianlihaan ja sapatin shoppailuun?

65

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei-


      Ruokaan liittyvää uskontoa ei kristinusko tunne.

      3 Moos 11 ja 5 Moos 14 lukujen Jumalan terveysneuvot ovat hyviä tänäänkin.
      Jumalan terveysneuvon metodi on että ihminen syö ravintoketjun ensimmäisiä eläimiä jos lihaa syö. Ne eivät kerää saasteita eikä tauteja siksi ravintoketjussa.
      Ei vaikea asia kun ymmärtää mistä kyse.

      1 Kor 3:16-17, 6:18-20.

      Ei enempää Raamatun jakeita kuulu adventtiliikkeen uskoon koskien terveyttä. Vain nuo tulee joskus asiayhteyksissään esiin.

      Kirkko on varhaisaikoinaan ollut terveyden hoitamisen uranuurtaja ennen lääketieteen aikaa. Luontaishoidoilla on hoidettu ja yksityisesti vieläkin ihmiset tänään parantavat mm. elävän ravinnon metodilla sairauksiaan.
      ;Kun keholle antaa mahdollisuuden toipua keho korjaa itseään.
      Ehdoton raittius tahtoo olla sairauksien paranemisen ehto usein.

      Mitä tulee kahviin niin kahvissa on ehdottoman raittiuden metodi kasvatusmerkityksessä. Hermostoa stimuloivilla aineilla on taipumus vahvistua ja lisääntyä käytössä ja terve ja lapsen hermosto on hyvin herkkä.

      Kirkon usko ei liity ravintoon sanallakaan koskaan- usko ei ole syömistä eikä juomista. Kirkon Raamattu-opistolla on yksi terveyskurssi jossa yksinkertaisimmat perusasiat: http://media7.fi

      Kirkossa on terveydestä kiinnostuneita ihmisiä ja ammattilaisia.
      Perinteet terveyden hoitamisesta liittyy monen elämään.

      Mutta kirkon usko ei perustu sanallakaan ravintoon. Kyse on aina kokonaan terveydestä jos jokin ravintoasia tulee esiin. Kirkon kattamat tarjouilut sisältävät vain vaarattomia ruoka-aineita.

      Paljo jatkua käyttö sairastuttaa ihmistä monen sellaisen "ravintoaineen" kohdalla mikä ei aina ole edes ravintoa. Sokeri, kova rasva, alkoholi ja tupakka ovat Suomen ykköstappajat liikakäytössä hyvinvointisairauksina nk. olleet muutaman vuosikymmenen ja kalliita yhteiskunnalle. Näiden aineiden käyttöä ja liika käyttöä vastaan kannattaa taistella kansantaloudenkin näkökulmasta.

      Mutta uskoon ei syömiset adventtiliikkeessäkään kuulu koskaan.

      Pappiskunta on tietenkin oltava arvoiltaan työnantajansa mission mukainen.

      Kirkossa on sekaravinnon käyttäjiä, ja erilaisia kasvisvoittoisuuden arvostajia erilaisia heitäkin. Uskoon ei asia kuulu.


      yst. t. Jari Laurila
      keskustelija

      • siitäs sait

        Väärään profeettaan usko vie kadotukseen.


      • siitäs sait kirjoitti:

        Väärään profeettaan usko vie kadotukseen.

        Hei-

        Minä olen saanut pelkkää hyvää lukea mitä Ellen G White kirjoitti. Olen kaikki suomennetut kirjansa lukenut ja omistan hyllyssäni. Jotkut ovat viimeksi 1940 luvulla painettua ja piti lehdessä kuulummalla aikanaan ne löytää ja hankkia, mutta onnistuin saamaan kasaan kaiken.
        Niitä pitää soveltaen lukea- sillä tapahtumakulttturi on niin erilainen.

        '>> Mutta näkisin ongelmaksi että ihmiset luulevat että puhuttaisiin jostakin uudesta mooseksesta. Ei toki, Apt 21:9 tyyppinen lahja on kyseessä, ja/ mutta vaikutus on toki isoon ihmisjoukkoon eli ei mikään mitätön asia.

        Ellen G White oli tuottelias hengellinen kirjailija jonka jokainen sana ei ole profetian sanaa mutta ei sitä vastaankaan. 1 Tess 5:19-23.
        Hän oli oman aikakautensa ahkera evankeliumin palvelija joka korotti Jeesusen Kristuksen kunniaan- Raamatun arvovallan ja Jumalan lain kunnian arvovallan korotti myös.

        Minä olen saanut pelkkää hyvää tietoa enkä ymmärrä mistä "väärästä profeetasta" puhut, mutta et ole mitään puhunutkaan.

        Kadotukseen vie Jeesuksen Kristus uskon hylkääminen Ef 2:8-9, ja synnin teko, vrt. Room 3:20 tässä, -en tiedä mitään muuta kadotukseen menevän syntiä.
        Vrt tässä Luuk 12:47-48.


        Yst. t. Jari Laurila
        keskustelija


      • kerettiläinen
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-

        Minä olen saanut pelkkää hyvää lukea mitä Ellen G White kirjoitti. Olen kaikki suomennetut kirjansa lukenut ja omistan hyllyssäni. Jotkut ovat viimeksi 1940 luvulla painettua ja piti lehdessä kuulummalla aikanaan ne löytää ja hankkia, mutta onnistuin saamaan kasaan kaiken.
        Niitä pitää soveltaen lukea- sillä tapahtumakulttturi on niin erilainen.

        '>> Mutta näkisin ongelmaksi että ihmiset luulevat että puhuttaisiin jostakin uudesta mooseksesta. Ei toki, Apt 21:9 tyyppinen lahja on kyseessä, ja/ mutta vaikutus on toki isoon ihmisjoukkoon eli ei mikään mitätön asia.

        Ellen G White oli tuottelias hengellinen kirjailija jonka jokainen sana ei ole profetian sanaa mutta ei sitä vastaankaan. 1 Tess 5:19-23.
        Hän oli oman aikakautensa ahkera evankeliumin palvelija joka korotti Jeesusen Kristuksen kunniaan- Raamatun arvovallan ja Jumalan lain kunnian arvovallan korotti myös.

        Minä olen saanut pelkkää hyvää tietoa enkä ymmärrä mistä "väärästä profeetasta" puhut, mutta et ole mitään puhunutkaan.

        Kadotukseen vie Jeesuksen Kristus uskon hylkääminen Ef 2:8-9, ja synnin teko, vrt. Room 3:20 tässä, -en tiedä mitään muuta kadotukseen menevän syntiä.
        Vrt tässä Luuk 12:47-48.


        Yst. t. Jari Laurila
        keskustelija

        >>>Minä olen saanut pelkkää hyvää tietoa enkä ymmärrä mistä "väärästä profeetasta" puhut, mutta et ole mitään puhunutkaan.


      • kerettiläinen kirjoitti:

        >>>Minä olen saanut pelkkää hyvää tietoa enkä ymmärrä mistä "väärästä profeetasta" puhut, mutta et ole mitään puhunutkaan.

        Aika nastaan meni .. kerettiläisen analyysi ..
        Jätän kuitenkin pois tuon Ellen G Whiten arvostelun - minusta Ellen oli harras uskova joka tosissaan etsi Raamatun totuutta ja onnistui siinä joskus paremmin joskus huonommin - hän ei itse kutsunut itseään sen enempää profeetaksi kuin profeetan hengeksi .. tänään on monella paljon suurempi ymmärrys näistä asioista kuin Ellenillä konsanaan .. ei kannata unohtaa että me kaikki olemme tavallaan aikamme vankeja ja kun / jos ymmärrys kasvaa on sekin vain meidän ajassamme .. aina loppuun asti ... minusta tuntuu että osa adventisteista panee aivan liian suuren painon ihmiseen Ellen G White ..
        -----

        Mutta tuo kerettiläisen näkemys maailman tilanteesta .. se on melkein sama kuin minulla - minäkään en usko että olisi kyse jotenkin yhdestä Jumalaa vastustavasta kirkosta tai muusta uskonnollisesta yhteisöstä .. vaan enemmänkin tämän maailman summasta .. niin poliittisesta kuin uskonnollisesta -- tästä Jumalan tahtoa pilkkaavasta ja vastustavasta maailmasta ... jossa sitä johtavat ihmiset harvoin jos koskaan haluavat kääntää maailman kurssia .. enemmänkin on jokaisen päämäärä oma tai maansa säilyminen .. Poliittisesti pelataan niin että jos mahdollista saadaan valtaa ja rahaa .. niin itselle kuin firmalle ja maalle .. että maailmassa on 1000 miljoonaa köyhää ja esimerkiksi Intiassa 100 miljoonaa lasta periaatteessa pakkotöissä .. se on ikäänkuin välttä,mätön paha .. jota ei oikeastaan haluta - mutta kun täytyy jos firma halutaan pitää pystyssä .. ja erilaisten uskontojen papit siunaavat ja hautaavat kuolleet .. ja kertovat ihmislille satuja siitä kuinka tuokin 10 vuotias lapsi joka kuoli liika rasituksen ja ehkä joidenkin "työssään" olevien myrkkyjen käsittelyn seurauksena nyt on taivaan ilossa ...

        Minulle he kaikki ovat osa sitä tuhoavaa ja Jumalaa vastutavaa maailmaa josta ei kerran jää kuin tuhka jäljelle .. Ei pahuutta voi jakaa eri lahkoihin - se on sitä samaa joka paikassa ..ja syitähän löytyy -.rakennetaan atomipommi .. no kun se ..... myrkytettän maailman vesiä ja maata ja ilmaa .. no kun tuo naapuri.. ihmiset kärsivät nälkää .. suku mutta jos firma kaatuu ..

        alex


    • KopKop.

      Eikös adventipastorit käy kerran viikossa töissä eli lauantaisin, niin ei kai ne aina kauppaan ehdi ja kun vielä rouvatkin saattaa olla pastoreita...ja jäähän siinä sitten 6 päivää aikaa touhuilla kaikkea muuta...

      • KopKop.

        Paistoin muuten uunissa eilen herkkupaistia sianlihasta ja nyt kylmänäkin tosi hyvää ja hyvin maustettua... 5 eurolla saatte maiskutella mukana... ;)


      • KopKop.
        KopKop. kirjoitti:

        Paistoin muuten uunissa eilen herkkupaistia sianlihasta ja nyt kylmänäkin tosi hyvää ja hyvin maustettua... 5 eurolla saatte maiskutella mukana... ;)

        vaikka kyllä salaattikin on hyvää... :) Ja ruuan jälkeen kunnon kahvit :)))


      • KopKop.

      • KopKop.

      • KopKop.
        KopKop. kirjoitti:

        Kahvissa on paljon hyvää !

        http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_osio=&p_artikkeli=dlk01000&p_haku=

        1 Kor 10:23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.

        10:24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.

        10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

        10:26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".

        10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

        10:28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;

        10:29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?

        10:30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?

        10:31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.


      • KopKop. kirjoitti:

        1 Kor 10:23 "Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.

        10:24 Älköön kukaan katsoko omaa parastaan, vaan toisen parasta.

        10:25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

        10:26 sillä: "Herran on maa ja kaikki, mitä siinä on".

        10:27 Jos joku, joka ei usko, kutsuu teitä ja te tahdotte mennä hänen luokseen, niin syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan, kyselemättä mitään omantunnon tähden.

        10:28 Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;

        10:29 en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?

        10:30 Jos minä sen kiittäen nautin, miksi minua herjataan siitä, mistä kiitän?

        10:31 Söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi.

        Hei-


        Kysymys asiayhteydessä on epäjumalille uhratusta lihasta !
        > Ei siitä mikä olisi terveellistä ravintoa. Tämä pitää ymmärtää.

        ”Syökää kaikkea mitä lihakaupoissa on tarjolla tekemättä kysymyksiä omantunnon syistä.” (1 Kor 10:25)

        Raamatunselittäjät ovat olleet varsin yksimielisiä että kysymys 1 Kor 10:25 on epäjumalille uhratusta lihasta.1 Kor 10 luvun jakeet 19-20,28 viittaavat epäjumalille uhrattuun lihaan.

        Lihan kanssa vietettiin epäjumalanpalvelusmenoja ennen lihan myyntiä. Epäjumalille uhrattua lihaa ei voinut erottaa muusta lihasta. Paavali puhuu 1 Kor 8:1-13 epäjumalille uhratusta lihasta. Apostolien kokous otti epäjumalille uhrattuun lihaan kielteisen kannan Apt 15:20,29.

        Apostolit eivät syöneet saastaiseksi (3 Moos 11, 5 Moos 14:3-21) luokiteltua lihaa. (Apt 10:14)

        Paavali sanoi: "Syökää kaikkea mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnon syistä." - Paavali aivan ilmeisesti 1 Kor 10:25 päätteli apostolien kokousta myöhemmin että epäjumalia ei ole olemassakaan eikä epäjumalille uhrattua lihaa voi erottaa mitenkään. Paavali kehotti sitten ostamaan mitä on tarjolla ettei liha vahingoita kun kristityt eivät pakanamenoihin osallistu.

        Tässäkään ei ole asian laita että kaikkea voisi huoletta syödä vaan kysymys on epäjumalille uhratusta lihasta!

        Kaupoissa ei yleisesti ollut mitään epäpuhdasta lihaa koska sellaiselle ei ollut kuluttajia markkinoilla sen ajan tapahtumakulttuurissa Jerusalemissa.

        >>>>>>>>>>>>>>>>>>> Muista siis asiayhteys ! 3 Moos 11 ja 5 Moos 14 neuvoo ravintoketjun ensimmäiset eläimet jotka eivät kerää tauteja ja saasteita ravintoketjussa. Se on aikansa Jumalan oma terveysneuvo ja pätee neuvona tänäänkin saasteiden ja tautien vuoksi neuvona käyttää ravintoketjun ensimmäisiä eläimiä jos lihaa syö.
        Terveydestä tässä on kyse- ei usko syömistä eikä juomista ole.


        yst. t. Siunauksia Jari Laurila
        keskustelija


      • KopKop.
        jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-


        Kysymys asiayhteydessä on epäjumalille uhratusta lihasta !
        > Ei siitä mikä olisi terveellistä ravintoa. Tämä pitää ymmärtää.

        ”Syökää kaikkea mitä lihakaupoissa on tarjolla tekemättä kysymyksiä omantunnon syistä.” (1 Kor 10:25)

        Raamatunselittäjät ovat olleet varsin yksimielisiä että kysymys 1 Kor 10:25 on epäjumalille uhratusta lihasta.1 Kor 10 luvun jakeet 19-20,28 viittaavat epäjumalille uhrattuun lihaan.

        Lihan kanssa vietettiin epäjumalanpalvelusmenoja ennen lihan myyntiä. Epäjumalille uhrattua lihaa ei voinut erottaa muusta lihasta. Paavali puhuu 1 Kor 8:1-13 epäjumalille uhratusta lihasta. Apostolien kokous otti epäjumalille uhrattuun lihaan kielteisen kannan Apt 15:20,29.

        Apostolit eivät syöneet saastaiseksi (3 Moos 11, 5 Moos 14:3-21) luokiteltua lihaa. (Apt 10:14)

        Paavali sanoi: "Syökää kaikkea mitä lihakaupoissa on tarjolla, tekemättä kysymyksiä omantunnon syistä." - Paavali aivan ilmeisesti 1 Kor 10:25 päätteli apostolien kokousta myöhemmin että epäjumalia ei ole olemassakaan eikä epäjumalille uhrattua lihaa voi erottaa mitenkään. Paavali kehotti sitten ostamaan mitä on tarjolla ettei liha vahingoita kun kristityt eivät pakanamenoihin osallistu.

        Tässäkään ei ole asian laita että kaikkea voisi huoletta syödä vaan kysymys on epäjumalille uhratusta lihasta!

        Kaupoissa ei yleisesti ollut mitään epäpuhdasta lihaa koska sellaiselle ei ollut kuluttajia markkinoilla sen ajan tapahtumakulttuurissa Jerusalemissa.

        >>>>>>>>>>>>>>>>>>> Muista siis asiayhteys ! 3 Moos 11 ja 5 Moos 14 neuvoo ravintoketjun ensimmäiset eläimet jotka eivät kerää tauteja ja saasteita ravintoketjussa. Se on aikansa Jumalan oma terveysneuvo ja pätee neuvona tänäänkin saasteiden ja tautien vuoksi neuvona käyttää ravintoketjun ensimmäisiä eläimiä jos lihaa syö.
        Terveydestä tässä on kyse- ei usko syömistä eikä juomista ole.


        yst. t. Siunauksia Jari Laurila
        keskustelija

        Tämä on juuri sitä adventistien syöttämää ja vääristelevää "hapatusta"...


      • Daniel tietää
        KopKop. kirjoitti:

        Tämä on juuri sitä adventistien syöttämää ja vääristelevää "hapatusta"...

        Sianliha hapattaa koko järjen !


      • KopKop.
        KopKop. kirjoitti:

        Tämä on juuri sitä adventistien syöttämää ja vääristelevää "hapatusta"...

        Mihin tästä ketjusta hävisi V.aarin vastaus ja minun vastaukseni siihen siitä kuinka kerroin, että tässä Paavalin tarinassa ei ole kysymys lihakaupan lihoista vaan siitä, että ei ole hyvä syödä nimenomaan "epäjumalille" uhrattua ruokaa ja esimerkkinä kerroin kuin tulee toimia esim. jos sinut uskovana on vaikka Afrikassa kutsuttu kylään syömään uskottomien kanssa jotka hyvää hyvyyttään haluaa tarjota sinulle aterian
        eli
        Jos menet syömään köyhän afrikkalaisen kanssa niin sinun tulee syödä hänen tarjoamansa ateria lähimmäisen rakkauden tähden kyselemättä vaikka tarjottaisiin vaikka sianlihaa... Mutta jos ruoka on nimenomaan pyhitetty "epäjumalille" niin silloin ei ruokaa saa syödä !


      • KopKop. kirjoitti:

        Mihin tästä ketjusta hävisi V.aarin vastaus ja minun vastaukseni siihen siitä kuinka kerroin, että tässä Paavalin tarinassa ei ole kysymys lihakaupan lihoista vaan siitä, että ei ole hyvä syödä nimenomaan "epäjumalille" uhrattua ruokaa ja esimerkkinä kerroin kuin tulee toimia esim. jos sinut uskovana on vaikka Afrikassa kutsuttu kylään syömään uskottomien kanssa jotka hyvää hyvyyttään haluaa tarjota sinulle aterian
        eli
        Jos menet syömään köyhän afrikkalaisen kanssa niin sinun tulee syödä hänen tarjoamansa ateria lähimmäisen rakkauden tähden kyselemättä vaikka tarjottaisiin vaikka sianlihaa... Mutta jos ruoka on nimenomaan pyhitetty "epäjumalille" niin silloin ei ruokaa saa syödä !

        Hei-

        Viestejä voi kadota koko ketjukin jos solvaavaa kielenkäyttöä sisältänyt viesti poistettu. Kaikki jotka siihen ovat vastanneet katoaa myös.

        Eli jos olet vastannut solvaavaa kielenkäyttöä sisältäneeseen viestiin pitää varautua että omakin kirjoitus katoaa jos on solvaavaa kielenkäyttöä sisältänyt viesti poistettu taaempaa.
        > Kannattaa siksi vaalia hyvää kielenkäyttöä ettei edes vastaa pilkkaamista sisältäviin viesteihin.


        Siunauksia
        Jari Laurila


      • KopKop.
        KopKop. kirjoitti:

        Mihin tästä ketjusta hävisi V.aarin vastaus ja minun vastaukseni siihen siitä kuinka kerroin, että tässä Paavalin tarinassa ei ole kysymys lihakaupan lihoista vaan siitä, että ei ole hyvä syödä nimenomaan "epäjumalille" uhrattua ruokaa ja esimerkkinä kerroin kuin tulee toimia esim. jos sinut uskovana on vaikka Afrikassa kutsuttu kylään syömään uskottomien kanssa jotka hyvää hyvyyttään haluaa tarjota sinulle aterian
        eli
        Jos menet syömään köyhän afrikkalaisen kanssa niin sinun tulee syödä hänen tarjoamansa ateria lähimmäisen rakkauden tähden kyselemättä vaikka tarjottaisiin vaikka sianlihaa... Mutta jos ruoka on nimenomaan pyhitetty "epäjumalille" niin silloin ei ruokaa saa syödä !

        Lisäänpä vielä tämän ajatuksen:

        1 Kor 10:29 " miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?"


      • Hämmästys suuri

        Täällä just äsken joku kirjoitti siitä, miten hyvä (lasten itsensäkin kannalta) on kasvattaa jälkikasvu hyväksymään monipuolinen ja terveellinen ravinto. Ja kritisoitiin nykyajan pikkunirppanokkien tyrannoivaa tyyliä. Heti lensi kirjoitus ulos ketjusta - tässä täytyy kyllä ihmetellä sormi suussa, että mitä luotsilla voi olla sitä vastaan, mitä kirjoittaja - vieläpä täysin asiallisesti! - toi julki???????????????????????????????


      • Hämmästys suuri kirjoitti:

        Täällä just äsken joku kirjoitti siitä, miten hyvä (lasten itsensäkin kannalta) on kasvattaa jälkikasvu hyväksymään monipuolinen ja terveellinen ravinto. Ja kritisoitiin nykyajan pikkunirppanokkien tyrannoivaa tyyliä. Heti lensi kirjoitus ulos ketjusta - tässä täytyy kyllä ihmetellä sormi suussa, että mitä luotsilla voi olla sitä vastaan, mitä kirjoittaja - vieläpä täysin asiallisesti! - toi julki???????????????????????????????

        Hei-


        Joitakin viestejä poistui yhden viestin poiston vuoksi. Pahoittelen.

        Jos vastaa viesteihin missä on solvaavaa kielenkäyttöä pitää varautua siihen että
        jos visti poistetaan menee omakin siinä mukana.

        Kannattaa siksi vastata vain hyvään kielenkäyttöön ja käyttää hyvää kieltä.


        Siunauksia
        Jari Laurila


      • niimpä..
        KopKop. kirjoitti:

        Lisäänpä vielä tämän ajatuksen:

        1 Kor 10:29 " miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?"

        KopKop. Omatuntojako seuraat ja ajattelet, että toisen omatunto voi tuomita toisen ja siten vapautesi vaarantuu=

        Parempi katsoa ruuaksi kelpaavat eläimet raamatusta, että et ole toisten omatuntojen armoilla.


      • jarinhotelli kirjoitti:

        Hei-


        Joitakin viestejä poistui yhden viestin poiston vuoksi. Pahoittelen.

        Jos vastaa viesteihin missä on solvaavaa kielenkäyttöä pitää varautua siihen että
        jos visti poistetaan menee omakin siinä mukana.

        Kannattaa siksi vastata vain hyvään kielenkäyttöön ja käyttää hyvää kieltä.


        Siunauksia
        Jari Laurila

        Ja taas hävinnyt tästä palautteeni siitä kun minun viestini poistettiin tästä ... :O
        Ja varmasti ei ollut solvaamista vaan kehuin nimimerkki "hämmästys suurta" kun huomasi asian ja kerkesi lukea...

        Hohhoijjaa ....


      • kanaa ja kasvista
        Daniel tietää kirjoitti:

        Sianliha hapattaa koko järjen !

        Nauta kannattaa jättää erittäin vähiin ruasta, sekä lammas.
        Sikaakaan ei kanata paljoakaan syödä, broilerin liha on näistä paras.
        Vuositasossa max 40 kg lihaa on riittävä, eli yli 100 kg lihansyonti on kestämätön ylensyötiä maailmassa Suomessa.

        Kasvisten lisääminen on paras ratkaisu raamatulliseen elämiseen, kun puhutaan viljellä ja varjella tätä luomakuntaa.

        ts. uskovan ravinnon käyttö- Jumalan käskynä kylläkin koskee kuuliaisuuden suhteen tekemistäkin, koska tieteellisestikin asiaa on käsitelty ja tieto on lisännyt vastuuta ihmiselle.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ja taas hävinnyt tästä palautteeni siitä kun minun viestini poistettiin tästä ... :O
        Ja varmasti ei ollut solvaamista vaan kehuin nimimerkki "hämmästys suurta" kun huomasi asian ja kerkesi lukea...

        Hohhoijjaa ....

        Mkksette pysy asiallisina ? Ettekö te ymmärtäneet tuota Jarin kirjoitusta?

        Jos "solvaa" - (eläviä tai kuolleita) viesti ehkä poistetaan .. ja jos vastaa sellaiseen viestiin (vaikka asiallisestikin) silloin katoaa myös se asiallinen viesti - se johtuu Suomi 24:n datasysteemistä.

        Yritetään pysyä asiallisina - niin kaikki viestit säilyy ja keskusteluistakin tulee mielekkäämpiä .. olen varma että saa olla erimieltä - mutta ei saa puhua toisista palturia - tai toisen suulla .. jolla tarkoitan että väitetään jonkun sanoneen tai ajatelleen tai uskovan .. sitä tai tätä - vaikka hyvin ymmärretään että se ei ole totta - vaan ehkä jonkinlainen tekaistu muunnelma.

        Onko se mielestänne väärin jos sellaiset viestit poistetaan .. ? Ei minusta .. vaikka huumorille tietenkin pitää jättää pikkusen tilaa ..

        alex


      • Luettu on
        alex.kasi kirjoitti:

        Mkksette pysy asiallisina ? Ettekö te ymmärtäneet tuota Jarin kirjoitusta?

        Jos "solvaa" - (eläviä tai kuolleita) viesti ehkä poistetaan .. ja jos vastaa sellaiseen viestiin (vaikka asiallisestikin) silloin katoaa myös se asiallinen viesti - se johtuu Suomi 24:n datasysteemistä.

        Yritetään pysyä asiallisina - niin kaikki viestit säilyy ja keskusteluistakin tulee mielekkäämpiä .. olen varma että saa olla erimieltä - mutta ei saa puhua toisista palturia - tai toisen suulla .. jolla tarkoitan että väitetään jonkun sanoneen tai ajatelleen tai uskovan .. sitä tai tätä - vaikka hyvin ymmärretään että se ei ole totta - vaan ehkä jonkinlainen tekaistu muunnelma.

        Onko se mielestänne väärin jos sellaiset viestit poistetaan .. ? Ei minusta .. vaikka huumorille tietenkin pitää jättää pikkusen tilaa ..

        alex

        Alex, sehän tässä onkin ihmetyksen aiheena ollut, että miksi täysin asiallisesti ja sivistyneesti kirjoitetut viestit häviävät (poistetaan) palstalta. Esim. aiheesta, kuinka lapselle on myöhemmässä elämässä hyötyä siitä, että kotona on opetettu pienestä pitäen syömään kasviksia, juureksia, vihanneksia. Eikä lähdetty sille linjalle, että pikkutyrannit määräävät perheen ruokalistan ("hyi mä en syö..") ja vanhemmat vapisten suostuvat taaperoiden määräyksiin.

        Näissä kirjoituksissa on puhuttu yleisellä tasolla, ei ole mainittu ihmisiä henk.koht. (ei eläviä eikä kuolleita). Luettu on.

        Sen sijaan emme ole yhtä ainutta kertaa saaneet nähdä sen ihmeen toteutumista, että nimimerkki pyh:n solvaukset, haukkumiset ja kiroukset olisivat tulleet poistetuiksi. Ei yhtä ainutta kertaa!!! Tämä on ihmetyksen aihe numero kaksi.


    • adventisti!

      Mieluummin kuppi kahvia, mutta sianlihaan en koske pitkällä tikullakaan hyi hyi !

      • ruoka+uskonto

        KOSKA adventismi uskontona ja Ellen White ja papit kieltävät sianlihan syönnin.


      • pyh!
        ruoka+uskonto kirjoitti:

        KOSKA adventismi uskontona ja Ellen White ja papit kieltävät sianlihan syönnin.

        Raamattu kieltää sianlihan syömisen.


      • tuomio tulee !
        ruoka+uskonto kirjoitti:

        KOSKA adventismi uskontona ja Ellen White ja papit kieltävät sianlihan syönnin.

        ruoka uskonto.
        Viisas Jesaja kirjoittaa. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
        Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. AIKA TULEE,että MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.


      • Tekopyhyys huipussa!
        tuomio tulee ! kirjoitti:

        ruoka uskonto.
        Viisas Jesaja kirjoittaa. Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa, sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu sanoo HERRA.
        Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. AIKA TULEE,että MINÄ KOKOAN KAIKKI KANSAT JA KIELET, JA HE TULEVAT JA NÄKEVÄT MINUN KUNNIANI.

        Oletteko nähneet Suomessa kaupoissa olevat hiiriä ja muuta inhoittavaa myynnissä?
        Minulla on ollut vieraana adventisteja (johtoportaasta, siis vastuunkantajia), jotka ovat hyvällä ruokahalulla popsineet sianlihaa, tilanneet oma-aloitteisesti viiniä ruokajuomaksi ja kahvit ruuuan päälle - joten se siitä "pidättäytymisestä"... Ilmeisesti toimitaan heti toisin, kun vain seurakunnan adventistinen silmä välttää!!! Herää tietysti kysymys TEKOPYHYYDESTÄ. Että ollaan adventistisessa seurassa "pyhiä(?)", kun ei syödä ja juoda sitä ja tätä, mutta kun ei ole yhtään adventistia vierellä vahtimassa, niin a vot, johan maistuu...


      • pyh!
        Tekopyhyys huipussa! kirjoitti:

        Oletteko nähneet Suomessa kaupoissa olevat hiiriä ja muuta inhoittavaa myynnissä?
        Minulla on ollut vieraana adventisteja (johtoportaasta, siis vastuunkantajia), jotka ovat hyvällä ruokahalulla popsineet sianlihaa, tilanneet oma-aloitteisesti viiniä ruokajuomaksi ja kahvit ruuuan päälle - joten se siitä "pidättäytymisestä"... Ilmeisesti toimitaan heti toisin, kun vain seurakunnan adventistinen silmä välttää!!! Herää tietysti kysymys TEKOPYHYYDESTÄ. Että ollaan adventistisessa seurassa "pyhiä(?)", kun ei syödä ja juoda sitä ja tätä, mutta kun ei ole yhtään adventistia vierellä vahtimassa, niin a vot, johan maistuu...

        Jos niin tekivät, niin HELVETTIIN sellaiset johtajat.


      • pyh! kirjoitti:

        Raamattu kieltää sianlihan syömisen.

        Hei-


        Raamatussa on 3 Moos 11 5 Moos 14 luvuissa ohje terveellisestä lihasta.
        Se on terveysneuvo jolla ei pidä mätkyttää muita ihmisiä ensi alkuun.
        Usko ei syömistä eikä juomista ole ja ihmisillä on erilaista tietoa asiassa.
        Jokainen käyttää terveysasioissa omaa ymmärrystään. Kirkko ei aseta ruokakäskyjä.


        Siunauksia
        jari laurila


      • pyh! kirjoitti:

        Jos niin tekivät, niin HELVETTIIN sellaiset johtajat.

        pyh! kirjoitti: «Jos niin tekivät, niin HELVETTIIN sellaiset johtajat.»

        Matkanteon ripeyttämiseksi heitän karttalinkin kyseiseen paikkaan:

        http://www.google.fi/maps/place/helvetti, 16800 Hämeenkoski


      • v.aari kirjoitti:

        pyh! kirjoitti: «Jos niin tekivät, niin HELVETTIIN sellaiset johtajat.»

        Matkanteon ripeyttämiseksi heitän karttalinkin kyseiseen paikkaan:

        http://www.google.fi/maps/place/helvetti, 16800 Hämeenkoski

        Eipä toimi automaattinen linkin muodostuminen näemmä. Olisikohan tuo pilkku syynä?

        Ei sillä että tuo olisi ollut mikään tärkeä viesti. Kevennystähän se.


      • Mikä luku ja jae?
        pyh! kirjoitti:

        Jos niin tekivät, niin HELVETTIIN sellaiset johtajat.

        Missä kohdassa Raamattua lukee, että sianlihan syönti, viinin ja kahvin juonti vievät helvettiin? Onko tämä jotenkin kymmenessä käskyssä?


      • 1234567...
        Tekopyhyys huipussa! kirjoitti:

        Oletteko nähneet Suomessa kaupoissa olevat hiiriä ja muuta inhoittavaa myynnissä?
        Minulla on ollut vieraana adventisteja (johtoportaasta, siis vastuunkantajia), jotka ovat hyvällä ruokahalulla popsineet sianlihaa, tilanneet oma-aloitteisesti viiniä ruokajuomaksi ja kahvit ruuuan päälle - joten se siitä "pidättäytymisestä"... Ilmeisesti toimitaan heti toisin, kun vain seurakunnan adventistinen silmä välttää!!! Herää tietysti kysymys TEKOPYHYYDESTÄ. Että ollaan adventistisessa seurassa "pyhiä(?)", kun ei syödä ja juoda sitä ja tätä, mutta kun ei ole yhtään adventistia vierellä vahtimassa, niin a vot, johan maistuu...

        Sianlihasta puheenollen ! Inhoan todellakin sianlihaa, en kyllä suuhuni pistä mistään hinnasta, en todellakaan.
        Kahvi ei ole samalla tavalla inhoittavaa, kuin sika, ei sinne päinkään. Ilman kahviakin pärjää, ja vähäinen määrä nyt ei haitaksikaan ole, ellei ole vatsahaavaa. Viinikään ei ole inhoittavaa, mutta enpä ole tarvinnut sitäkään. Biotta rypälemehu on hyvää.


      • 5+5
        Tekopyhyys huipussa! kirjoitti:

        Oletteko nähneet Suomessa kaupoissa olevat hiiriä ja muuta inhoittavaa myynnissä?
        Minulla on ollut vieraana adventisteja (johtoportaasta, siis vastuunkantajia), jotka ovat hyvällä ruokahalulla popsineet sianlihaa, tilanneet oma-aloitteisesti viiniä ruokajuomaksi ja kahvit ruuuan päälle - joten se siitä "pidättäytymisestä"... Ilmeisesti toimitaan heti toisin, kun vain seurakunnan adventistinen silmä välttää!!! Herää tietysti kysymys TEKOPYHYYDESTÄ. Että ollaan adventistisessa seurassa "pyhiä(?)", kun ei syödä ja juoda sitä ja tätä, mutta kun ei ole yhtään adventistia vierellä vahtimassa, niin a vot, johan maistuu...

        Tekopyhyys huipussaan. . . Tunnen adventisteja, jotka eivät syö sianlihaa, eikä muitakaan saastaisia eläimiä.
        Viisi viisasta ja viisi tyhmää seilaa seurakunnassa ajan loppuun asti. Tyhmät jäävät ovien ulkopuolelle ja heistä tulee loppu.


      • Tekopyhyys huipussa!
        5+5 kirjoitti:

        Tekopyhyys huipussaan. . . Tunnen adventisteja, jotka eivät syö sianlihaa, eikä muitakaan saastaisia eläimiä.
        Viisi viisasta ja viisi tyhmää seilaa seurakunnassa ajan loppuun asti. Tyhmät jäävät ovien ulkopuolelle ja heistä tulee loppu.

        5 5-nimimerkille. Uskotko aivan tosissasi, että sianlihan syönti tai syömättömyys ratkaisee ihmisen taivasosuuden? Jos asia on näin, niin kaikki muslimit ja juutalaiset pelastuvat! Ja ne adventistit, jotka eivät syö sianlihaa.

        Tuo vertaus viidestä viisaasta ja viidestä tyhmästä neitsyestä liittyi kylläkin Raamatussa siihen, että kristityn tulee olla valmiina/valmistautuneena Jeesuksen tuloon, mutta ei siinä raamatunkohdassa sianlihan syömisestä puhuta yhtään mitään! Ilmiömäistä, kuinka raamatunpaikkoja lainaillaan muka perusteluksi jollekin väitteelle, vaikka sitten täysin teemaan liittymättä.


      • 5+5
        Tekopyhyys huipussa! kirjoitti:

        5 5-nimimerkille. Uskotko aivan tosissasi, että sianlihan syönti tai syömättömyys ratkaisee ihmisen taivasosuuden? Jos asia on näin, niin kaikki muslimit ja juutalaiset pelastuvat! Ja ne adventistit, jotka eivät syö sianlihaa.

        Tuo vertaus viidestä viisaasta ja viidestä tyhmästä neitsyestä liittyi kylläkin Raamatussa siihen, että kristityn tulee olla valmiina/valmistautuneena Jeesuksen tuloon, mutta ei siinä raamatunkohdassa sianlihan syömisestä puhuta yhtään mitään! Ilmiömäistä, kuinka raamatunpaikkoja lainaillaan muka perusteluksi jollekin väitteelle, vaikka sitten täysin teemaan liittymättä.

        Jumala jyrisee loppua sianlihan syöjille !


      • Ulkokultaa...
        5+5 kirjoitti:

        Jumala jyrisee loppua sianlihan syöjille !

        5 5, on tietysti surkuteltavaa, jos kuulet tällaisia perättömiä jyrinöitä... Kristittyjen ei tarvitse näistä sinun kuuloaistimuksistasi välittää, koska Jumalan sana lupaa pelastuksen Jeesuksen sovintoveressä: "Jolla on Poika, sillä on elämä." (Joh. evank.). Siinäkään raamatunkohdassa ei puhuta sianlihan eikä muunkaan syömisestä yhtään mitään, kuten ei niissä muissakaan raamatunpaikoissa, joissa selvästi ilmoitetaan, mikä on ehtona pelastukselle: USKO HERRAAN JEESUKSEEN. Kymmenestä käskystä ei niinikään löydy kieltoja tai määräyksiä syömisistä ja juomisista.

        Säälittävää, että adventismi laittaa pelastuksen ehdoksi nämä ruoka/juoma-asiat. Vaikka, kuten nimim. "Tekopyhyys huipussa!" kirjoittaa, niitäkään ei noudateta kuin omien seurakuntalaisten nähden. Tragediako vaiko komedia tämä teatterikappale?


      • peto+tyttäret
        Ulkokultaa... kirjoitti:

        5 5, on tietysti surkuteltavaa, jos kuulet tällaisia perättömiä jyrinöitä... Kristittyjen ei tarvitse näistä sinun kuuloaistimuksistasi välittää, koska Jumalan sana lupaa pelastuksen Jeesuksen sovintoveressä: "Jolla on Poika, sillä on elämä." (Joh. evank.). Siinäkään raamatunkohdassa ei puhuta sianlihan eikä muunkaan syömisestä yhtään mitään, kuten ei niissä muissakaan raamatunpaikoissa, joissa selvästi ilmoitetaan, mikä on ehtona pelastukselle: USKO HERRAAN JEESUKSEEN. Kymmenestä käskystä ei niinikään löydy kieltoja tai määräyksiä syömisistä ja juomisista.

        Säälittävää, että adventismi laittaa pelastuksen ehdoksi nämä ruoka/juoma-asiat. Vaikka, kuten nimim. "Tekopyhyys huipussa!" kirjoittaa, niitäkään ei noudateta kuin omien seurakuntalaisten nähden. Tragediako vaiko komedia tämä teatterikappale?

        peto syö myös sijanlihhaa ja tyttäret perässä !


      • Sijanlihhoo...
        peto+tyttäret kirjoitti:

        peto syö myös sijanlihhaa ja tyttäret perässä !

        Ai, onkos nyt jo yhteys sianlihalla ja Ilmestyskirjan pedollakin? Yhä hurjemmaksi näyttää adventistinen teologia menevän, mitä enemmän se täällä palstalla avautuu!

        Sianliha taitaa kovinkin vaivata, kun siitä on ilmeisesti tulossa jonkinlainen pedonmerkkikin, vai kuinka? Liittyykö sianliha millä tavoin Ilmestyskirjassa kuvattuihin kristittyjen vainoihin? Että vainotaan sianlihan tähden? "Sianliha-laki"???


      • pyh!
        Mikä luku ja jae? kirjoitti:

        Missä kohdassa Raamattua lukee, että sianlihan syönti, viinin ja kahvin juonti vievät helvettiin? Onko tämä jotenkin kymmenessä käskyssä?

        Kyllä siellä Jesajan kirjassa sanotaan, että se on iljetys Jumalan silmissä.


      • pyh!
        Sijanlihhoo... kirjoitti:

        Ai, onkos nyt jo yhteys sianlihalla ja Ilmestyskirjan pedollakin? Yhä hurjemmaksi näyttää adventistinen teologia menevän, mitä enemmän se täällä palstalla avautuu!

        Sianliha taitaa kovinkin vaivata, kun siitä on ilmeisesti tulossa jonkinlainen pedonmerkkikin, vai kuinka? Liittyykö sianliha millä tavoin Ilmestyskirjassa kuvattuihin kristittyjen vainoihin? Että vainotaan sianlihan tähden? "Sianliha-laki"???

        Asia on niin, että Jumala on Raamatussa kieltänyt sianlihan syömisen. Aiotko uhmata Jumalaa vai?


      • Sijanlihhoo...
        pyh! kirjoitti:

        Asia on niin, että Jumala on Raamatussa kieltänyt sianlihan syömisen. Aiotko uhmata Jumalaa vai?

        Pyh! Vastaukseni oli nimimerkille "peto tyttäret".


      • Tekopyhyys huipussa!
        pyh! kirjoitti:

        Asia on niin, että Jumala on Raamatussa kieltänyt sianlihan syömisen. Aiotko uhmata Jumalaa vai?

        Kun kerran nämä adventtikirkon vastuullisissa asemissa olevat ihmiset syövät sianlihaa, juovat viiniä ja kahvia, niin pyh!:n tulkinnan mukaan he sitten "uhmaavat Jumalaa", niinkö?


      • katse raamattuun
        Tekopyhyys huipussa! kirjoitti:

        Kun kerran nämä adventtikirkon vastuullisissa asemissa olevat ihmiset syövät sianlihaa, juovat viiniä ja kahvia, niin pyh!:n tulkinnan mukaan he sitten "uhmaavat Jumalaa", niinkö?

        Jos vastuullisessa semassa oleva syö sikaa. Totean, että ei ihmisiin pidä katsoa, vaan raamatun Sanaan.

        Room.4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."

        Raamatussa sanotaan mitkä eläimet ovat tarkoitettu ihmiselle ruuaksi.
        3Moos. 11


    • Matt 15:10 Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää.

      15:11 Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."

      15:12 Silloin opetuslapset tulivat ja sanoivat hänelle: "Tiedätkö, että fariseukset loukkaantuivat kuullessaan tuon puheen?"

      • kopittelijalle...

        Syötkö kopittelija esim. sianlihaa, kun se on tarjolla, tässä ja tuolla, meillä ja muualla?
        Vai olisiko jotain, mikä rajoittaisi sen syöntiä?

        Jos on jotain, niin miksi? --Jos se on siksi, että se ”tuolla ja muualla” vaarantaa terveytesi.

        Niin näkisitkö hypätäksesi Sanaan raamatullisesti syyn siihen, että --- ravinto, mitä panet suuhusi ---- käyttää itse jotain ravinnokseen elämänketjussa, ---- joka sinulle voisi olla sinulle vahingollinen kun ja jos syöt sen.

        Se ei terveellinen, vaan se saastuttaa sinut, sinun kehosi, sillä tulet tuon ketjun osaksi. Se ei ulostunutkaan sinusta, vaikka uskoisit uskovana sanaan, ””syömisestä”” …

        Pysytkö matkassa?

        Ravintoketju puhtailla eläimillä ja
        saastaisilla eläimillä. Näetkö jotain valoa sille, että jako Sanassa on – ohje - neuvo ja tarkoitus -- ihmisen hyväksi tässä elämässä?

        Jos se ajatus kolahtaa kohdalleen, niin eikö raamatussa oleva "yleisohje" olekin Jumalan siunauksellinen kädenojennus ihmiskuntaa kohtaan? Globaali ohje.

        Jos tämänkin vielä näet, niin olisiko kannanottosi sitten vain se oma mielipiteesi, kohdistettu tämänpäivän näkemyksesi mukaan, meidän maassamme, meidän pienen kansan elämäntavan mukaan, ---- että tämän mielipiteesi avulla voisit arvostella toisten uskoa Sanaan sen kokonaisnäkemykseen, mitä toiset näkee, -----


        Mutta huomaatko, sinä katsotkin vain niitten omien askeleiden mukaan, mitä tässä ja nyt ympärilläsi näet !!!! jättäen katsomatta Sanan koko maapalloa ja ihmiskuntaa tarkoittavan ohjaavan ja neuvovan, eri aikakausia ja vuosisatoja, tuhansia vievän ikuisen sanan...... Hengen neuvot.....

        Jos tähänkin pääset sisälle, huomaat sen, että tässä ja nyt tehtävät "jaaritukset" ovat turhanpäiväisiä mielipiteitä, jotka eivät kanna kokonaisvaltaista elämää ylläpitäviä ohjenäkemyksiä.

        ts. sen hyvän ja pahantiedon puu, joka tänäänkin on olemassa tässä maailmassakin, tekee pienten askeleiden jumalia, joilla on ”varaa” alkaa mittaamaan vain tämän hetken tiedolla koko suvereenin Valtiaan neuvoja, jotka kattaa luomakunnan alusta sen loppuun neuvon, ”älä syö”, ettet kuolisi.

        Avaan hieman solmua, jos ajatukset meni ymmyriöisiksi.

        LKT Arno Forsius askeltaa tämän aikamme ympyröissä. Hän kuitenkin näkee vaaratekijät ja niistä kirjoittaa, ja näin avaa ymmärtämään sen Raamatunsanan syyn, millä sikakin ”leimataan” saastaiseksi.
        Ravintoketju, sana Trikinoosi, ja LKT, eli lääketieteen tohtori kirjoittaa meille muistiinmerkiten.
        Ihmisen, siis uskovankin syödessä lihaa tai lihavalmistetta, joissa ON koteloituneita trikiinejä, siirtyy ihmiseen.
        … Meillä on naapurivaltio Viro. siellä esiintyi 1990-luvun alkupuolella trikiinin aiheuttamia sairastapauksia ja KUOLEMANtapauksia.

        Siis, kun keskustelemme ja pohdimme syitä syviä, miksi Sana, siis Raamattu käyttää sanaa saastainen, sillä on syynsä. Kun ja koska meidän askeleet eivät kovin laajalle näy ja kuulu, niin ehkä olisi tärkeää hieman pohtia syitä kirjoituksissa, että onko meillä kaikki tieto, että voisimme julistaa olevamme paremmin kaikkitietäviä kuin se Sana.


      • kopittelijalle... kirjoitti:

        Syötkö kopittelija esim. sianlihaa, kun se on tarjolla, tässä ja tuolla, meillä ja muualla?
        Vai olisiko jotain, mikä rajoittaisi sen syöntiä?

        Jos on jotain, niin miksi? --Jos se on siksi, että se ”tuolla ja muualla” vaarantaa terveytesi.

        Niin näkisitkö hypätäksesi Sanaan raamatullisesti syyn siihen, että --- ravinto, mitä panet suuhusi ---- käyttää itse jotain ravinnokseen elämänketjussa, ---- joka sinulle voisi olla sinulle vahingollinen kun ja jos syöt sen.

        Se ei terveellinen, vaan se saastuttaa sinut, sinun kehosi, sillä tulet tuon ketjun osaksi. Se ei ulostunutkaan sinusta, vaikka uskoisit uskovana sanaan, ””syömisestä”” …

        Pysytkö matkassa?

        Ravintoketju puhtailla eläimillä ja
        saastaisilla eläimillä. Näetkö jotain valoa sille, että jako Sanassa on – ohje - neuvo ja tarkoitus -- ihmisen hyväksi tässä elämässä?

        Jos se ajatus kolahtaa kohdalleen, niin eikö raamatussa oleva "yleisohje" olekin Jumalan siunauksellinen kädenojennus ihmiskuntaa kohtaan? Globaali ohje.

        Jos tämänkin vielä näet, niin olisiko kannanottosi sitten vain se oma mielipiteesi, kohdistettu tämänpäivän näkemyksesi mukaan, meidän maassamme, meidän pienen kansan elämäntavan mukaan, ---- että tämän mielipiteesi avulla voisit arvostella toisten uskoa Sanaan sen kokonaisnäkemykseen, mitä toiset näkee, -----


        Mutta huomaatko, sinä katsotkin vain niitten omien askeleiden mukaan, mitä tässä ja nyt ympärilläsi näet !!!! jättäen katsomatta Sanan koko maapalloa ja ihmiskuntaa tarkoittavan ohjaavan ja neuvovan, eri aikakausia ja vuosisatoja, tuhansia vievän ikuisen sanan...... Hengen neuvot.....

        Jos tähänkin pääset sisälle, huomaat sen, että tässä ja nyt tehtävät "jaaritukset" ovat turhanpäiväisiä mielipiteitä, jotka eivät kanna kokonaisvaltaista elämää ylläpitäviä ohjenäkemyksiä.

        ts. sen hyvän ja pahantiedon puu, joka tänäänkin on olemassa tässä maailmassakin, tekee pienten askeleiden jumalia, joilla on ”varaa” alkaa mittaamaan vain tämän hetken tiedolla koko suvereenin Valtiaan neuvoja, jotka kattaa luomakunnan alusta sen loppuun neuvon, ”älä syö”, ettet kuolisi.

        Avaan hieman solmua, jos ajatukset meni ymmyriöisiksi.

        LKT Arno Forsius askeltaa tämän aikamme ympyröissä. Hän kuitenkin näkee vaaratekijät ja niistä kirjoittaa, ja näin avaa ymmärtämään sen Raamatunsanan syyn, millä sikakin ”leimataan” saastaiseksi.
        Ravintoketju, sana Trikinoosi, ja LKT, eli lääketieteen tohtori kirjoittaa meille muistiinmerkiten.
        Ihmisen, siis uskovankin syödessä lihaa tai lihavalmistetta, joissa ON koteloituneita trikiinejä, siirtyy ihmiseen.
        … Meillä on naapurivaltio Viro. siellä esiintyi 1990-luvun alkupuolella trikiinin aiheuttamia sairastapauksia ja KUOLEMANtapauksia.

        Siis, kun keskustelemme ja pohdimme syitä syviä, miksi Sana, siis Raamattu käyttää sanaa saastainen, sillä on syynsä. Kun ja koska meidän askeleet eivät kovin laajalle näy ja kuulu, niin ehkä olisi tärkeää hieman pohtia syitä kirjoituksissa, että onko meillä kaikki tieto, että voisimme julistaa olevamme paremmin kaikkitietäviä kuin se Sana.

        Matt 15:11" Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään"

        Syön kaikenlaista kyselemättä myös sianlihaa ja makkaraa ja myös vihanneksia !
        Juon myös aika paljon kahvia ja teetä... alkoholia en nykyisin käytä, nuorempana liikaakin käytin (2 haimatulehdusta)...mutta Kiitos Jumalalle en ole tarvinnut enää semmosta.... Arvomaailma uskon kautta muuttunut...enkä tupakkaa ole polttanut koskaan :)))

        Uskossa ollut 25 vuotta ! Uskoon tulin vuonna -89


      • voisiko herätä.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Matt 15:11" Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään"

        Syön kaikenlaista kyselemättä myös sianlihaa ja makkaraa ja myös vihanneksia !
        Juon myös aika paljon kahvia ja teetä... alkoholia en nykyisin käytä, nuorempana liikaakin käytin (2 haimatulehdusta)...mutta Kiitos Jumalalle en ole tarvinnut enää semmosta.... Arvomaailma uskon kautta muuttunut...enkä tupakkaa ole polttanut koskaan :)))

        Uskossa ollut 25 vuotta ! Uskoon tulin vuonna -89

        Siksipä olet riskitekijä itsellesi. Tieto ei anna ymmärrystä, vaan uskonnollisuus luo illuusion, kaikkivoipaisuudesta, ettei esim. kylmäsavustetussa lihassa (sika) siassa oleva mahdollinen trikiinin muoto saastuta.

        ts. jos tuo onnettomuus sattuu kohdalle, niin ketä "syytät".

        Rehellisyydessä voit syyttää vain itseäsi. Söit vaikka sinulla oli tieto, mutta uskonnollisuuden sanoma, ei saastuta, mikä menee suusta sisään.

        Entä se Viron sairastuteet ja kuolleet? Siis on kyse ihmisistä, todellisesta tilanteesta, joka on viranomaisen todentama.

        Sinä kävelet sokeana. Ehkä nyt ymmärrät käsitteen sokeus. Sokeus tiedolle, koska toinen "uskonnollisuuden tulkinta tieto" peitteenä peittää tiedon.

        Viestit nuorempana juomisen tuloksen kaksi haimasairautta.

        Juominen meni suusta sisään ja sairastutti.

        Samasta reiästä se menee saastuneet, ruumista saastuttavat asiat ihmiseen.

        Voi olla rehellinen itselle ja heittää uskonnollisuuden käsitteet ja ymmärtää todellisuus.

        Siksi raamattu käsittää sanoituksen kaikille aikajaksoille saastainen.

        Esim. asian vierestä, mutta saman lopputuloksen omaava tieto.

        Raamattu puhuu synnistä, ruumista kohti, siis omaa kehoa.

        Haureus. se saastuttaa ihmisen.

        Elokuvateollisuus toi 1940-50- luvulla uusilla asioilla suoritusseksualisuuden ja vapauden. Joitakin asioita ei edes tiedetty, jota en nyt sensuroiden edes lausu tänne. Mutta tänään, tuon simenenen perusteella nuoretkin niittävät kehossaan sairauksia, jotka ei muutoin heillle kuuluisi.
        Se koskee heidän tulevia perhe- elämän kuvioitakin. Syöpä, lapsettomuus jne.

        Eli vapauden uskonnollisuus ja meno, jossa kielletään ikivanhojen rajojen olemassaolo. Se tuo sen kirouksen.

        Asiat eivät poistu julistamalla jotain "uutta" opetusta ja oppia.

        Kopittelijakin on tuon kuoleman lainalaisuuden alla, jonka oma suusi voi aikaansaada, jopa "syömällä".


      • Vuosikymmenet sekosi
        voisiko herätä. kirjoitti:

        Siksipä olet riskitekijä itsellesi. Tieto ei anna ymmärrystä, vaan uskonnollisuus luo illuusion, kaikkivoipaisuudesta, ettei esim. kylmäsavustetussa lihassa (sika) siassa oleva mahdollinen trikiinin muoto saastuta.

        ts. jos tuo onnettomuus sattuu kohdalle, niin ketä "syytät".

        Rehellisyydessä voit syyttää vain itseäsi. Söit vaikka sinulla oli tieto, mutta uskonnollisuuden sanoma, ei saastuta, mikä menee suusta sisään.

        Entä se Viron sairastuteet ja kuolleet? Siis on kyse ihmisistä, todellisesta tilanteesta, joka on viranomaisen todentama.

        Sinä kävelet sokeana. Ehkä nyt ymmärrät käsitteen sokeus. Sokeus tiedolle, koska toinen "uskonnollisuuden tulkinta tieto" peitteenä peittää tiedon.

        Viestit nuorempana juomisen tuloksen kaksi haimasairautta.

        Juominen meni suusta sisään ja sairastutti.

        Samasta reiästä se menee saastuneet, ruumista saastuttavat asiat ihmiseen.

        Voi olla rehellinen itselle ja heittää uskonnollisuuden käsitteet ja ymmärtää todellisuus.

        Siksi raamattu käsittää sanoituksen kaikille aikajaksoille saastainen.

        Esim. asian vierestä, mutta saman lopputuloksen omaava tieto.

        Raamattu puhuu synnistä, ruumista kohti, siis omaa kehoa.

        Haureus. se saastuttaa ihmisen.

        Elokuvateollisuus toi 1940-50- luvulla uusilla asioilla suoritusseksualisuuden ja vapauden. Joitakin asioita ei edes tiedetty, jota en nyt sensuroiden edes lausu tänne. Mutta tänään, tuon simenenen perusteella nuoretkin niittävät kehossaan sairauksia, jotka ei muutoin heillle kuuluisi.
        Se koskee heidän tulevia perhe- elämän kuvioitakin. Syöpä, lapsettomuus jne.

        Eli vapauden uskonnollisuus ja meno, jossa kielletään ikivanhojen rajojen olemassaolo. Se tuo sen kirouksen.

        Asiat eivät poistu julistamalla jotain "uutta" opetusta ja oppia.

        Kopittelijakin on tuon kuoleman lainalaisuuden alla, jonka oma suusi voi aikaansaada, jopa "syömällä".

        Elokuvateollisuus 1940-50-luvuilla vapaamielistä, häh? Niskavuori-elokuvat ja muut tuon ajan filmit ovat kyllä niin ujoja ja kilttejä kainoudessaan, joten ei kyllä mistään suoritusseksuaalisuudesta ja vapaudesta voi puhua!

        Seksuaalinen revoluution ja vapautuminen tapahtui vasta 1968 tienoilla - hippiliike sun muut. 1940-50-luvulla oli sellainen instituutio vielä toiminnassa kuin sensurointi, 60-luvullakin vielä.


      • kopittelijalle... kirjoitti:

        Syötkö kopittelija esim. sianlihaa, kun se on tarjolla, tässä ja tuolla, meillä ja muualla?
        Vai olisiko jotain, mikä rajoittaisi sen syöntiä?

        Jos on jotain, niin miksi? --Jos se on siksi, että se ”tuolla ja muualla” vaarantaa terveytesi.

        Niin näkisitkö hypätäksesi Sanaan raamatullisesti syyn siihen, että --- ravinto, mitä panet suuhusi ---- käyttää itse jotain ravinnokseen elämänketjussa, ---- joka sinulle voisi olla sinulle vahingollinen kun ja jos syöt sen.

        Se ei terveellinen, vaan se saastuttaa sinut, sinun kehosi, sillä tulet tuon ketjun osaksi. Se ei ulostunutkaan sinusta, vaikka uskoisit uskovana sanaan, ””syömisestä”” …

        Pysytkö matkassa?

        Ravintoketju puhtailla eläimillä ja
        saastaisilla eläimillä. Näetkö jotain valoa sille, että jako Sanassa on – ohje - neuvo ja tarkoitus -- ihmisen hyväksi tässä elämässä?

        Jos se ajatus kolahtaa kohdalleen, niin eikö raamatussa oleva "yleisohje" olekin Jumalan siunauksellinen kädenojennus ihmiskuntaa kohtaan? Globaali ohje.

        Jos tämänkin vielä näet, niin olisiko kannanottosi sitten vain se oma mielipiteesi, kohdistettu tämänpäivän näkemyksesi mukaan, meidän maassamme, meidän pienen kansan elämäntavan mukaan, ---- että tämän mielipiteesi avulla voisit arvostella toisten uskoa Sanaan sen kokonaisnäkemykseen, mitä toiset näkee, -----


        Mutta huomaatko, sinä katsotkin vain niitten omien askeleiden mukaan, mitä tässä ja nyt ympärilläsi näet !!!! jättäen katsomatta Sanan koko maapalloa ja ihmiskuntaa tarkoittavan ohjaavan ja neuvovan, eri aikakausia ja vuosisatoja, tuhansia vievän ikuisen sanan...... Hengen neuvot.....

        Jos tähänkin pääset sisälle, huomaat sen, että tässä ja nyt tehtävät "jaaritukset" ovat turhanpäiväisiä mielipiteitä, jotka eivät kanna kokonaisvaltaista elämää ylläpitäviä ohjenäkemyksiä.

        ts. sen hyvän ja pahantiedon puu, joka tänäänkin on olemassa tässä maailmassakin, tekee pienten askeleiden jumalia, joilla on ”varaa” alkaa mittaamaan vain tämän hetken tiedolla koko suvereenin Valtiaan neuvoja, jotka kattaa luomakunnan alusta sen loppuun neuvon, ”älä syö”, ettet kuolisi.

        Avaan hieman solmua, jos ajatukset meni ymmyriöisiksi.

        LKT Arno Forsius askeltaa tämän aikamme ympyröissä. Hän kuitenkin näkee vaaratekijät ja niistä kirjoittaa, ja näin avaa ymmärtämään sen Raamatunsanan syyn, millä sikakin ”leimataan” saastaiseksi.
        Ravintoketju, sana Trikinoosi, ja LKT, eli lääketieteen tohtori kirjoittaa meille muistiinmerkiten.
        Ihmisen, siis uskovankin syödessä lihaa tai lihavalmistetta, joissa ON koteloituneita trikiinejä, siirtyy ihmiseen.
        … Meillä on naapurivaltio Viro. siellä esiintyi 1990-luvun alkupuolella trikiinin aiheuttamia sairastapauksia ja KUOLEMANtapauksia.

        Siis, kun keskustelemme ja pohdimme syitä syviä, miksi Sana, siis Raamattu käyttää sanaa saastainen, sillä on syynsä. Kun ja koska meidän askeleet eivät kovin laajalle näy ja kuulu, niin ehkä olisi tärkeää hieman pohtia syitä kirjoituksissa, että onko meillä kaikki tieto, että voisimme julistaa olevamme paremmin kaikkitietäviä kuin se Sana.

        ###
        Se ei terveellinen, vaan se saastuttaa sinut, sinun kehosi, sillä tulet tuon ketjun osaksi. Se ei ulostunutkaan sinusta, vaikka uskoisit uskovana sanaan, ””syömisestä”” ###

        Näinhän se voi olla - varsinkin jos syö liikaa jotain .. " se saastuttaa sinut, sinun kehosi, sillä tulet tuon ketjun osaksi." -- oikein ja viisasti sanottu ... täytyypä panna muistiin ..

        Kuitenkaan syöminen ei ole pelastuskysymys .. siitä kai silti ollaan samaa mieltä? ja sitä Ut:n kirjoitukset tarkoittavat .. Se että Raamatussa Jumala antoi viisaita neuvoja kansalleen - ei kuitenkaan tarkoita että Jeesuksen lunastus olisi mitätön jollekin ruuan tähden. Jotenkin että .. ai ai ai - nyt söit siivun kinkkua ja siinä se sitten on - koko iankaikkinen elämä poissa .. ai ai ai

        Ap. t. 15:28 -29
        Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät,:että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"..

        minä voin nähdä tuossa seuraavat asiat:
        Jos tiedät että jokin liha on uhrattu jollekin epäjumalalle - silloin tavallaan osallistut heidän menoihinsa - jos osallistut sellaisen lihan syömiseen.. Selvä tarkoitus ..

        Veri on elämän kuva, Jeesusksen "veri" (siis elämä) on lunastuksen pelastava tekijä - ja minä en syö verta koska kunnioitan Jumalan luomaa elämää .. ja Jeesuksen antamaa lunastusta..

        Heureudesta ei edes tarvitse mitään sanoa .. tämän päivän maailmassa ei voi mennä edes ostoksille kun jo tulee vastaan tämän maailman ojaan mennyt moraali..

        alex


      • voisiko herätä. kirjoitti:

        Siksipä olet riskitekijä itsellesi. Tieto ei anna ymmärrystä, vaan uskonnollisuus luo illuusion, kaikkivoipaisuudesta, ettei esim. kylmäsavustetussa lihassa (sika) siassa oleva mahdollinen trikiinin muoto saastuta.

        ts. jos tuo onnettomuus sattuu kohdalle, niin ketä "syytät".

        Rehellisyydessä voit syyttää vain itseäsi. Söit vaikka sinulla oli tieto, mutta uskonnollisuuden sanoma, ei saastuta, mikä menee suusta sisään.

        Entä se Viron sairastuteet ja kuolleet? Siis on kyse ihmisistä, todellisesta tilanteesta, joka on viranomaisen todentama.

        Sinä kävelet sokeana. Ehkä nyt ymmärrät käsitteen sokeus. Sokeus tiedolle, koska toinen "uskonnollisuuden tulkinta tieto" peitteenä peittää tiedon.

        Viestit nuorempana juomisen tuloksen kaksi haimasairautta.

        Juominen meni suusta sisään ja sairastutti.

        Samasta reiästä se menee saastuneet, ruumista saastuttavat asiat ihmiseen.

        Voi olla rehellinen itselle ja heittää uskonnollisuuden käsitteet ja ymmärtää todellisuus.

        Siksi raamattu käsittää sanoituksen kaikille aikajaksoille saastainen.

        Esim. asian vierestä, mutta saman lopputuloksen omaava tieto.

        Raamattu puhuu synnistä, ruumista kohti, siis omaa kehoa.

        Haureus. se saastuttaa ihmisen.

        Elokuvateollisuus toi 1940-50- luvulla uusilla asioilla suoritusseksualisuuden ja vapauden. Joitakin asioita ei edes tiedetty, jota en nyt sensuroiden edes lausu tänne. Mutta tänään, tuon simenenen perusteella nuoretkin niittävät kehossaan sairauksia, jotka ei muutoin heillle kuuluisi.
        Se koskee heidän tulevia perhe- elämän kuvioitakin. Syöpä, lapsettomuus jne.

        Eli vapauden uskonnollisuus ja meno, jossa kielletään ikivanhojen rajojen olemassaolo. Se tuo sen kirouksen.

        Asiat eivät poistu julistamalla jotain "uutta" opetusta ja oppia.

        Kopittelijakin on tuon kuoleman lainalaisuuden alla, jonka oma suusi voi aikaansaada, jopa "syömällä".

        Lainaus: "Siksipä olet riskitekijä itsellesi."
        ____________________

        Hah salli minun nauraa... Kun on maannut pari kertaa letkuissa kuoleman kielissä haimatulehduksen takia kun on juonut liikaa ja selvinnyt siitä kaikesta niin ei siinä kovin tarkasti mieti enää missä ruokalajissa on mitäkin "syntiä" ja muutenkin "kaiken minkä Jumala on luonut on hyvää kun se kiitoksella otetaan vastaan."

        Vielä 27vuotiaana luulin että en näe 30 ikävuotta mutta nyt olenkin jo 53 vuotias ja suht nuorekas ja hyväkuntoinen vaikka en kasvisyöjä pelkästään olekaan !

        Ilman Jeesusta en olisi täällä teidän "ilonanne", Kiitos siitä Herralle ! :)))


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus: "Siksipä olet riskitekijä itsellesi."
        ____________________

        Hah salli minun nauraa... Kun on maannut pari kertaa letkuissa kuoleman kielissä haimatulehduksen takia kun on juonut liikaa ja selvinnyt siitä kaikesta niin ei siinä kovin tarkasti mieti enää missä ruokalajissa on mitäkin "syntiä" ja muutenkin "kaiken minkä Jumala on luonut on hyvää kun se kiitoksella otetaan vastaan."

        Vielä 27vuotiaana luulin että en näe 30 ikävuotta mutta nyt olenkin jo 53 vuotias ja suht nuorekas ja hyväkuntoinen vaikka en kasvisyöjä pelkästään olekaan !

        Ilman Jeesusta en olisi täällä teidän "ilonanne", Kiitos siitä Herralle ! :)))

        Muistan hyvin kun eräs sairaanhoitaja aikoinaan sanoi minulle osastolla kun olin tiputuksessa, että " sinulla on viisaampi maha kuin pää "... :D


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Muistan hyvin kun eräs sairaanhoitaja aikoinaan sanoi minulle osastolla kun olin tiputuksessa, että " sinulla on viisaampi maha kuin pää "... :D

        Mutta kaikesta huolimatta olen minä nuoruudessani ehtinyt sohlata muutakin kuin juopotella sillä minulla on kahdesta Suomen Urheiluliiton alaisesta lajista
        2 Suomenmestaruutta ja joka värinen SM-mitali molemmista lajeista eli Jalkapallosta ja Biljardista...
        Ja myös Seniorien yli 40v. Suomenmestari 9-pallossa 2006

        Ps. Vichyvesi on hyvä kilpailujuoma :)))


      • herätetään edelleen
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus: "Siksipä olet riskitekijä itsellesi."
        ____________________

        Hah salli minun nauraa... Kun on maannut pari kertaa letkuissa kuoleman kielissä haimatulehduksen takia kun on juonut liikaa ja selvinnyt siitä kaikesta niin ei siinä kovin tarkasti mieti enää missä ruokalajissa on mitäkin "syntiä" ja muutenkin "kaiken minkä Jumala on luonut on hyvää kun se kiitoksella otetaan vastaan."

        Vielä 27vuotiaana luulin että en näe 30 ikävuotta mutta nyt olenkin jo 53 vuotias ja suht nuorekas ja hyväkuntoinen vaikka en kasvisyöjä pelkästään olekaan !

        Ilman Jeesusta en olisi täällä teidän "ilonanne", Kiitos siitä Herralle ! :)))

        Eli hahattelija kopittelija pystyy haimatulehdustiputuksen avulla kiertää saastuneen ruokaketun ihmiskäsityksen uskonnollisella mantralla.

        Hyvät sykkyrät.

        Entä "syöpä"? Jaa, voisin sanoa sydäntaudit.

        Sekin monessa suhteessa saadaan "syömällä".

        Jo tällä väitteellä kaatuu uskonnollinen fanattisuusteoria.

        Kuinka moni kristitty on siunausmantransa lukenut kännykät ristissä ruokapöytänsä ääressä ja rikkonut terveyteensä johtavat näköalat.

        Lopputulos ei ole vain pökäle pyttyyn ja silmänkirkastuspaperin merkintä.

        Nämä samat terveyshoitajat ja lääkärit ovat hoitaneet samassa sairaalassa sitä kristittyä, jonka sydän pettää, juuri syömisensä summasta.

        Väitän edelleen, olet pääsi tiedolla riskitekijä omalle ruumiillesi, jotta sait jatkoajan oppiaksesi sen, että ohjeet Sanassa on muistiinkirjoiettu terveytesi tähden, kuin muillekin.

        Kaikki, mitä suuhusi panet, vaikuttaa terveyteesi, senmukaan, kuin siinä on terveysriskiä.

        Joko hitaasti, tai vaikkapa siellä "viidakossa" saatavan matosen avulla.

        Myös ebola- on tappava viruksen muodossa. Saastunut eläin on tartuntalähde.

        Joku siteeraa täällä raamatussa sianlihasta ja hiiristä, joka sitä syö jne.

        Hieman asiaa purkaen, tänään tiedetään sian ja hiiren välinen yhteys trikiiniin.
        Oletko sinä edes lukenut tuosta trikiinistä`? peruskauraa.

        Sanassa on se Jumalanpuolelta "yleisohje" kaikille aikakausille. Älä syö se sika on saastainen, koska ..... ja puhe hiiristä.

        Luetaan LKT- Forsiuksen tekstiä, aikaisimmasta linkeistä.

        Ihmisellä tartunnan välittäjinä ovat yleensä sika ja villisika, harvemmin karhu, jääkarhu ja mursu. Tartuntaa villieläimiin levittävät eläinkunnan keskuudessa erityisesti rotat ja hiiret, mutta myös mäyrät, ketut, koirat, kissat ja vieläpä kilpikonnatkin. Trikiinitauti ei tartu lintuihin.

        Ihminen saa tartunnan tavallisesti trikiinien saastuttamasta sian ja villisian lihasta, jota syödään raakana tai riittämättömästi kuumennettuna. Sen lisäksi tartunnan voi saada kylmäsavustetuista, suolatuista tai muista kuumentamatta valmistetuista elintarvikkeista, joihin on käytetty tartunnanvaarallista lihaa.

        lainaus päättyy. Eikös sodi sinun oppisi uskonnollista fanaattisuutta vastaan?
        Siis tulkintaasi, epäraamatullista näköalaa, jota viljelet "perinnäissääntöä".

        Näitä uskonnollisuuden kylväjien kirjoa eri asioissa liikkuu laukkulähetyssaarnaajien muodossa tässä ajassa. Sotien jopa tietoa vastaan.

        jatkan lainausta, jos kestät.

        rikinoosia esiintyy kaikkialla maailmassa. Sitä on ollut aikaisemmin runsaasti Yhdysvalloissa ja Euroopassa, trooppisissa maissa sitä on ollut huomattavasti vähemmän. Yhdysvalloissa on eräillä alueilla jopa 15—20 % ihmisistä sairastanut trikinoosin, useimmat heistä kuitenkin hyvin lievänä. Suomessa trikinoosi on ollut viime aikoina varsin harvinainen.

        Virossa esiintyi 1990-luvun alkupuolella useita trikiinien aiheuttamia sairastumisia ja kuolemantapauksia. Maailmassa on monia muitakin maita, joissa lihantarkastus ei suinkaan kata kaikkea myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen käytettävää lihaa. Vaara kohdistuu mm. matkailijoihin, jotka syövät tartunnanvaarallista sian tai villisian lihaa tai vastoin määräyksiä ostavat niitä kotimaahan tuotavaksi.

        Jää miettimään, mikä ja kuka on vikaisuudessa.


      • kirjoitin aleksille.
        alex.kasi kirjoitti:

        ###
        Se ei terveellinen, vaan se saastuttaa sinut, sinun kehosi, sillä tulet tuon ketjun osaksi. Se ei ulostunutkaan sinusta, vaikka uskoisit uskovana sanaan, ””syömisestä”” ###

        Näinhän se voi olla - varsinkin jos syö liikaa jotain .. " se saastuttaa sinut, sinun kehosi, sillä tulet tuon ketjun osaksi." -- oikein ja viisasti sanottu ... täytyypä panna muistiin ..

        Kuitenkaan syöminen ei ole pelastuskysymys .. siitä kai silti ollaan samaa mieltä? ja sitä Ut:n kirjoitukset tarkoittavat .. Se että Raamatussa Jumala antoi viisaita neuvoja kansalleen - ei kuitenkaan tarkoita että Jeesuksen lunastus olisi mitätön jollekin ruuan tähden. Jotenkin että .. ai ai ai - nyt söit siivun kinkkua ja siinä se sitten on - koko iankaikkinen elämä poissa .. ai ai ai

        Ap. t. 15:28 -29
        Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät,:että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"..

        minä voin nähdä tuossa seuraavat asiat:
        Jos tiedät että jokin liha on uhrattu jollekin epäjumalalle - silloin tavallaan osallistut heidän menoihinsa - jos osallistut sellaisen lihan syömiseen.. Selvä tarkoitus ..

        Veri on elämän kuva, Jeesusksen "veri" (siis elämä) on lunastuksen pelastava tekijä - ja minä en syö verta koska kunnioitan Jumalan luomaa elämää .. ja Jeesuksen antamaa lunastusta..

        Heureudesta ei edes tarvitse mitään sanoa .. tämän päivän maailmassa ei voi mennä edes ostoksille kun jo tulee vastaan tämän maailman ojaan mennyt moraali..

        alex

        Aivan. Raamatussa on pelastussuunnitelma ihmiselle ja siitä, että on poikettu Jumalan käskystä ja ohjeesta.

        Raamatussa on myös muistiinmerkittynä Jumalan neuvoissa riskitekijöistä joita kannattaa välttää, eli jättää väliin.

        Tavallaan elämänpuu on meille nytkin tässä Eedenin ulkopuolisessa maassa, joka kantaa kuolevaisuutta sisällään.

        Samalla lailla olemme elämänpuun ja hyvän, sekä pahantiedon puun äärellä valitsemassa ja ottamassa viisautta.

        Toisessa julistetaan Jumalan viisautta, ja toisessa ihmisen, jossa siten pyritään jumalankaltaisuuteen.

        Pakanat, siis sanahan viimekädessä mittauttaa määritelmäksi = epäjumalanpalvelija.
        Jumalan oma = Pyhä = Jumalan kansa. jne.
        Jaakob sai nimensä Israel- painiessaa ja pyytäessään siunauksen.
        Jatkomatka lähti ontuen eteenpäin.

        Sanan sanoituksessa viitataan nimen kautta siihen, mitä on Jumalan kansan sanan sisältö. Israel- tuli todelliseksi siksi, että heidän tahtonsa, vaikka moni lankesi ja sai tuomion, jopa esimerkiksi lopun ajalla elävälle ihmiskunnalle.

        Eli Israelille, - painisukupolven jatkoporukalle annettiin "laki" erottamaan heidät pakanoista, vieraan jumalan palvelumuodosta.
        Tuli "käskyt" tai rakkauden laki. "" Minä olen Herra, sinun Jumalasi"! jne.

        Se annettiin kansalle, joka erottautuu pakanallisista muodoista.
        Se pantiin arkkiin, niin myös manna-astia ja Aaronin sauva.
        Opettaakseen myös meitä, --- Kuka pitää meistä huolen ja miksi.

        Tultiin seremonialain kautta Ajan kellon hetkeen, jolla Kristus saapui ja tuo uhri riittää, seremonialaki päättyi. Mutta nyt laki pannaan sydämeen Uudessa liitossa, erottaakseen taas Herran kansan pakanoista.

        Nyt pappeus on Jumalan työnä kansallisuuksista vapaa, mutta tavallaan se Israel- uudestisyntymisen - painimisen ja siunauksen pyytämisen kautta.

        Mutta, pakanuudesta = apäjumalanpalvelukseta kääntyneen, Herran kansan oppi alkaa siitä ja siinä oli tämä Jerusalemin kokous. Haureus- ei sallittu, verensyönti = saastainen = tautipesä ja veri on tarkoitettu muuhun sanomallisuuteen.

        Eli kynnys Herran kansan ovien ulkopuolella on matala. Mutta ovien sisäpuolella Herra pyhittää itse, eli opettaa ja näin sisäpuolella on ne oppiaskelmat olemassa.

        Nyt tulee matkaan elämänkoulumatka. so Jumalan työ ""kansansa"" kohdalla.

        ts. se laki erottaa pakanan joka uskoo kirjoitukset kansaksi, siksi häntä ei pitäisi kutsuakaan "pakana = epäjumalanpalvelija" vaan Herrankansa.

        Tässä olisi hieman opetus ja oppimisen paikkaa, sillä se tavallaan herättäisi käsitteenä sen, ketä olemme ja miksi.
        Ketä emme ole ja miksi. jne.

        Pietari ja se liinavaate- matelijat, - teurasta ja syö. .. menen lainaten tuota.

        Moni "pakanuudessa" lainaa suunsa takia tuonkin paikan ja saastuttaa ruumiinsa.
        Mutta, se on raamatussa selitettynä, että Jumala puhdistaa pakanan.
        Sen puhdistamisen takia häntä ei saa pitää saastuneena.

        Tämän Jumalankansan pitäisi ymmärtää tarkemmin. Pakana, joka muuttuu ei pakana- edelleen epäjumalaa palvellen, vaan puhdistettuna Herraa palvelleen, Jumalan tahto- laki- rakkaus- sydämessä.
        Ja oppii terveen seurakuntaopetuksen mukaan myös varomaan vaarat, mitkä kirjoituksiin on muistiin merkittynä --- siunauksen tähden, koska Herra itse haluaa varjella Oman kansansa vaellusta.

        Ei Herra halua, sydämestään sairaita, jota liika- liha- rasvan mukaan saadaan.
        Tämän pienen esimerkin mukaan moni ymmärtää sen, että nyt astuu kansalle tarkoitus pitää huolta ruumistaan, joka on Pyhän Hengen temppeli.

        Mutta ei käskyä käskynpäälle ja läksyä läksynpäälle. Vaan, rakkaudesta Herraan.

        Turha- kristityn sairaus kuluttaa terveydenhoidon resusseja, syö köyhän leipää veroina, syöpäsairaan lapsen tarvetta terveydenhuoltoon, koska syömällä sairastunutta kristittyä "pitää" tietenkin hoitaa.
        En syyllistä tässä, vaan herätän mielenmuutokseen ja näyttäisin syyn, sekä seurauksen vyyhdenkerää.

        Lunastus srk. sisällä tuo pakanuudesta kääntyneelle kansalle Herrassa tarpeen kilvoitella hyvän uskon kilvoitusta, koska se ruumis on Hengen temppeli.

        Siunaus Alexi -
        Nämä on näitä keskusteluja. Muutens nyt on tässä pakanuudessa herätty ruan ja hiilijalanjäljen katseluun, koska tämä maailma ei jaksa kantaa kulutuksen tuomaa rasitetta.
        Ihminen ei tee, niinkuin pitäisi.


      • herätetään edelleen kirjoitti:

        Eli hahattelija kopittelija pystyy haimatulehdustiputuksen avulla kiertää saastuneen ruokaketun ihmiskäsityksen uskonnollisella mantralla.

        Hyvät sykkyrät.

        Entä "syöpä"? Jaa, voisin sanoa sydäntaudit.

        Sekin monessa suhteessa saadaan "syömällä".

        Jo tällä väitteellä kaatuu uskonnollinen fanattisuusteoria.

        Kuinka moni kristitty on siunausmantransa lukenut kännykät ristissä ruokapöytänsä ääressä ja rikkonut terveyteensä johtavat näköalat.

        Lopputulos ei ole vain pökäle pyttyyn ja silmänkirkastuspaperin merkintä.

        Nämä samat terveyshoitajat ja lääkärit ovat hoitaneet samassa sairaalassa sitä kristittyä, jonka sydän pettää, juuri syömisensä summasta.

        Väitän edelleen, olet pääsi tiedolla riskitekijä omalle ruumiillesi, jotta sait jatkoajan oppiaksesi sen, että ohjeet Sanassa on muistiinkirjoiettu terveytesi tähden, kuin muillekin.

        Kaikki, mitä suuhusi panet, vaikuttaa terveyteesi, senmukaan, kuin siinä on terveysriskiä.

        Joko hitaasti, tai vaikkapa siellä "viidakossa" saatavan matosen avulla.

        Myös ebola- on tappava viruksen muodossa. Saastunut eläin on tartuntalähde.

        Joku siteeraa täällä raamatussa sianlihasta ja hiiristä, joka sitä syö jne.

        Hieman asiaa purkaen, tänään tiedetään sian ja hiiren välinen yhteys trikiiniin.
        Oletko sinä edes lukenut tuosta trikiinistä`? peruskauraa.

        Sanassa on se Jumalanpuolelta "yleisohje" kaikille aikakausille. Älä syö se sika on saastainen, koska ..... ja puhe hiiristä.

        Luetaan LKT- Forsiuksen tekstiä, aikaisimmasta linkeistä.

        Ihmisellä tartunnan välittäjinä ovat yleensä sika ja villisika, harvemmin karhu, jääkarhu ja mursu. Tartuntaa villieläimiin levittävät eläinkunnan keskuudessa erityisesti rotat ja hiiret, mutta myös mäyrät, ketut, koirat, kissat ja vieläpä kilpikonnatkin. Trikiinitauti ei tartu lintuihin.

        Ihminen saa tartunnan tavallisesti trikiinien saastuttamasta sian ja villisian lihasta, jota syödään raakana tai riittämättömästi kuumennettuna. Sen lisäksi tartunnan voi saada kylmäsavustetuista, suolatuista tai muista kuumentamatta valmistetuista elintarvikkeista, joihin on käytetty tartunnanvaarallista lihaa.

        lainaus päättyy. Eikös sodi sinun oppisi uskonnollista fanaattisuutta vastaan?
        Siis tulkintaasi, epäraamatullista näköalaa, jota viljelet "perinnäissääntöä".

        Näitä uskonnollisuuden kylväjien kirjoa eri asioissa liikkuu laukkulähetyssaarnaajien muodossa tässä ajassa. Sotien jopa tietoa vastaan.

        jatkan lainausta, jos kestät.

        rikinoosia esiintyy kaikkialla maailmassa. Sitä on ollut aikaisemmin runsaasti Yhdysvalloissa ja Euroopassa, trooppisissa maissa sitä on ollut huomattavasti vähemmän. Yhdysvalloissa on eräillä alueilla jopa 15—20 % ihmisistä sairastanut trikinoosin, useimmat heistä kuitenkin hyvin lievänä. Suomessa trikinoosi on ollut viime aikoina varsin harvinainen.

        Virossa esiintyi 1990-luvun alkupuolella useita trikiinien aiheuttamia sairastumisia ja kuolemantapauksia. Maailmassa on monia muitakin maita, joissa lihantarkastus ei suinkaan kata kaikkea myyntiin ja elintarvikkeiden valmistukseen käytettävää lihaa. Vaara kohdistuu mm. matkailijoihin, jotka syövät tartunnanvaarallista sian tai villisian lihaa tai vastoin määräyksiä ostavat niitä kotimaahan tuotavaksi.

        Jää miettimään, mikä ja kuka on vikaisuudessa.

        Room 14:16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;

        14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.


      • eremith32
        kirjoitin aleksille. kirjoitti:

        Aivan. Raamatussa on pelastussuunnitelma ihmiselle ja siitä, että on poikettu Jumalan käskystä ja ohjeesta.

        Raamatussa on myös muistiinmerkittynä Jumalan neuvoissa riskitekijöistä joita kannattaa välttää, eli jättää väliin.

        Tavallaan elämänpuu on meille nytkin tässä Eedenin ulkopuolisessa maassa, joka kantaa kuolevaisuutta sisällään.

        Samalla lailla olemme elämänpuun ja hyvän, sekä pahantiedon puun äärellä valitsemassa ja ottamassa viisautta.

        Toisessa julistetaan Jumalan viisautta, ja toisessa ihmisen, jossa siten pyritään jumalankaltaisuuteen.

        Pakanat, siis sanahan viimekädessä mittauttaa määritelmäksi = epäjumalanpalvelija.
        Jumalan oma = Pyhä = Jumalan kansa. jne.
        Jaakob sai nimensä Israel- painiessaa ja pyytäessään siunauksen.
        Jatkomatka lähti ontuen eteenpäin.

        Sanan sanoituksessa viitataan nimen kautta siihen, mitä on Jumalan kansan sanan sisältö. Israel- tuli todelliseksi siksi, että heidän tahtonsa, vaikka moni lankesi ja sai tuomion, jopa esimerkiksi lopun ajalla elävälle ihmiskunnalle.

        Eli Israelille, - painisukupolven jatkoporukalle annettiin "laki" erottamaan heidät pakanoista, vieraan jumalan palvelumuodosta.
        Tuli "käskyt" tai rakkauden laki. "" Minä olen Herra, sinun Jumalasi"! jne.

        Se annettiin kansalle, joka erottautuu pakanallisista muodoista.
        Se pantiin arkkiin, niin myös manna-astia ja Aaronin sauva.
        Opettaakseen myös meitä, --- Kuka pitää meistä huolen ja miksi.

        Tultiin seremonialain kautta Ajan kellon hetkeen, jolla Kristus saapui ja tuo uhri riittää, seremonialaki päättyi. Mutta nyt laki pannaan sydämeen Uudessa liitossa, erottaakseen taas Herran kansan pakanoista.

        Nyt pappeus on Jumalan työnä kansallisuuksista vapaa, mutta tavallaan se Israel- uudestisyntymisen - painimisen ja siunauksen pyytämisen kautta.

        Mutta, pakanuudesta = apäjumalanpalvelukseta kääntyneen, Herran kansan oppi alkaa siitä ja siinä oli tämä Jerusalemin kokous. Haureus- ei sallittu, verensyönti = saastainen = tautipesä ja veri on tarkoitettu muuhun sanomallisuuteen.

        Eli kynnys Herran kansan ovien ulkopuolella on matala. Mutta ovien sisäpuolella Herra pyhittää itse, eli opettaa ja näin sisäpuolella on ne oppiaskelmat olemassa.

        Nyt tulee matkaan elämänkoulumatka. so Jumalan työ ""kansansa"" kohdalla.

        ts. se laki erottaa pakanan joka uskoo kirjoitukset kansaksi, siksi häntä ei pitäisi kutsuakaan "pakana = epäjumalanpalvelija" vaan Herrankansa.

        Tässä olisi hieman opetus ja oppimisen paikkaa, sillä se tavallaan herättäisi käsitteenä sen, ketä olemme ja miksi.
        Ketä emme ole ja miksi. jne.

        Pietari ja se liinavaate- matelijat, - teurasta ja syö. .. menen lainaten tuota.

        Moni "pakanuudessa" lainaa suunsa takia tuonkin paikan ja saastuttaa ruumiinsa.
        Mutta, se on raamatussa selitettynä, että Jumala puhdistaa pakanan.
        Sen puhdistamisen takia häntä ei saa pitää saastuneena.

        Tämän Jumalankansan pitäisi ymmärtää tarkemmin. Pakana, joka muuttuu ei pakana- edelleen epäjumalaa palvellen, vaan puhdistettuna Herraa palvelleen, Jumalan tahto- laki- rakkaus- sydämessä.
        Ja oppii terveen seurakuntaopetuksen mukaan myös varomaan vaarat, mitkä kirjoituksiin on muistiin merkittynä --- siunauksen tähden, koska Herra itse haluaa varjella Oman kansansa vaellusta.

        Ei Herra halua, sydämestään sairaita, jota liika- liha- rasvan mukaan saadaan.
        Tämän pienen esimerkin mukaan moni ymmärtää sen, että nyt astuu kansalle tarkoitus pitää huolta ruumistaan, joka on Pyhän Hengen temppeli.

        Mutta ei käskyä käskynpäälle ja läksyä läksynpäälle. Vaan, rakkaudesta Herraan.

        Turha- kristityn sairaus kuluttaa terveydenhoidon resusseja, syö köyhän leipää veroina, syöpäsairaan lapsen tarvetta terveydenhuoltoon, koska syömällä sairastunutta kristittyä "pitää" tietenkin hoitaa.
        En syyllistä tässä, vaan herätän mielenmuutokseen ja näyttäisin syyn, sekä seurauksen vyyhdenkerää.

        Lunastus srk. sisällä tuo pakanuudesta kääntyneelle kansalle Herrassa tarpeen kilvoitella hyvän uskon kilvoitusta, koska se ruumis on Hengen temppeli.

        Siunaus Alexi -
        Nämä on näitä keskusteluja. Muutens nyt on tässä pakanuudessa herätty ruan ja hiilijalanjäljen katseluun, koska tämä maailma ei jaksa kantaa kulutuksen tuomaa rasitetta.
        Ihminen ei tee, niinkuin pitäisi.

        "kopittelija007". Kirjoitit todella syvällisen Henkisen tutkielman, jonka jokaisen sanaa tutkivan ihmisen pitäisi tulla edes jollakin muotoa.... ymmärtämään? Tuo kirjoituksesi oli hyvin syvällinen ja antoisa ainakin minulle, siksi luen mielelläni lähes jokaisen kirjoituksesi, kun vain ehdin, sillä niissä kaikissa, on sisäistä henkistä viisautta, joka puuttuu; täällä adventistisilta kommentoijiolta, koska he eivä jaksa ymmärtää sitä Ylintä 'korkeinta sisäistä Hengen ääntä, joka on löytänyt valtaistuimensa sinun sisäisessä minässäsi', näin ainakin minä uskon.

        Mutta tämä tieto, joka sinulla on ihmisen IANKAIKKISUUDESTA: Puuttu todella heiltä, siksi he eivät ymmärrä, ja tahdokkaan ymmärtää sinun syvällistä sanomaasi, eli heiltä puuttuu kokonaan Jeeuksen Kristuksen pelastava hyvä sanoma, koska heille riittää kirjaimellinen 10-käskyä ja sapatti, kiitos syvällisistä ajatuksistasi. Ja suurta siunausta sinulle,vaatimaton matkatoverisi!!


      • kellon soittoa
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Room 14:16 Älkää siis antako sen hyvän, mikä teillä on, joutua herjattavaksi;

        14:17 sillä ei Jumalan valtakunta ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

        Sinä et ymmärrä etua, minkä Jumala Sanaan on muistiinmerkkitynä esiin tuonut.
        Puolustaaksesi ihmiskäsityksen mittaa ja määrettä,
        Jos tuntisit Piispa Kailan Roomalaiskirjeen selityksen, niin tuo vastauksesi olisi jäänyt turhana pois.

        Siksi lainauksesi osoittaakin sen, että jos ruan tarjoaja tietäisi Jumalan tahdon ja syyn varjella vaikka sinut sairaudelta, niin hän ei tarjoaisi.

        Nyt sinä käännätkin asian niin, että se vaara, mikä voisi piillä siellä saastuneen ruan lähteellä, uskosi voittaa saasteen.

        Sitä en kiellä, etteikö mahdollisuus ole siihen, että jos syöt jotain myrkyllistä, Herra varjelee. Mutta, jos Herra sinulle Sanassa suoraan varoittaa tekosi mahdollisesta seurauksesta, niin oisi mielekästä ottaa siitä vaari.

        Eli se on siellä srk. sisällä olevaa kasvamista oikeaan suuntaan ja pakanan tullessa Herrankansalaiseksi, niin kasvaa, sekä ottaa Sanasta vaari.

        Tässä sinulla kopittelija on kasvamisen paikka. Yksi avain on sanassa ""nöyryys"".. Nöyryys Sanalle, eikä tarkoituksella ole mielekäs pitää tietämättömyyden ja ihmisviisauden kaapua yllä.

        Kysehän on Jumalan kädenojennus ihmiskunnalle, jotka Hänen nimeänsä tunnustaa ja uskoo. Ilmeisesti sinullakin olisi pyrkimys uskoon, uskoon sanan viestintään ja sen vaarinottamiseen.

        Joskus taivaallisten Luojan- yhtälön käsittäminen vaatii sen painiottelun.
        Kyllä Herra kopsauttaa "lonkaan", että ymmärtää pyytää viisautta ja ontuen sitten jatkaa matkaa taivastiellä, kun oma- viisauden puujalka on lyhenynyt.


      • Eremithille...
        eremith32 kirjoitti:

        "kopittelija007". Kirjoitit todella syvällisen Henkisen tutkielman, jonka jokaisen sanaa tutkivan ihmisen pitäisi tulla edes jollakin muotoa.... ymmärtämään? Tuo kirjoituksesi oli hyvin syvällinen ja antoisa ainakin minulle, siksi luen mielelläni lähes jokaisen kirjoituksesi, kun vain ehdin, sillä niissä kaikissa, on sisäistä henkistä viisautta, joka puuttuu; täällä adventistisilta kommentoijiolta, koska he eivä jaksa ymmärtää sitä Ylintä 'korkeinta sisäistä Hengen ääntä, joka on löytänyt valtaistuimensa sinun sisäisessä minässäsi', näin ainakin minä uskon.

        Mutta tämä tieto, joka sinulla on ihmisen IANKAIKKISUUDESTA: Puuttu todella heiltä, siksi he eivät ymmärrä, ja tahdokkaan ymmärtää sinun syvällistä sanomaasi, eli heiltä puuttuu kokonaan Jeeuksen Kristuksen pelastava hyvä sanoma, koska heille riittää kirjaimellinen 10-käskyä ja sapatti, kiitos syvällisistä ajatuksistasi. Ja suurta siunausta sinulle,vaatimaton matkatoverisi!!

        Eipä tuo ollut "kopittelijan" tekstiä.

        Olemme vastanneet kopittelijan ihmiskäskyihin ja aleksilla on hyvää kirjoitusta.
        Uskomme Sanaan. siksi tuo teksti.

        Eremith- Jumalan laki- viittaan 10- käskysanaan, on taivaallinen meille osoitettu perustuslaki, mikä erottaa meidät pakanuudesta.
        Aivankuin juutalaiset - baabelista.

        so. Uudessaliitossa uskovan sydämessä.


      • eremith32 kirjoitti:

        "kopittelija007". Kirjoitit todella syvällisen Henkisen tutkielman, jonka jokaisen sanaa tutkivan ihmisen pitäisi tulla edes jollakin muotoa.... ymmärtämään? Tuo kirjoituksesi oli hyvin syvällinen ja antoisa ainakin minulle, siksi luen mielelläni lähes jokaisen kirjoituksesi, kun vain ehdin, sillä niissä kaikissa, on sisäistä henkistä viisautta, joka puuttuu; täällä adventistisilta kommentoijiolta, koska he eivä jaksa ymmärtää sitä Ylintä 'korkeinta sisäistä Hengen ääntä, joka on löytänyt valtaistuimensa sinun sisäisessä minässäsi', näin ainakin minä uskon.

        Mutta tämä tieto, joka sinulla on ihmisen IANKAIKKISUUDESTA: Puuttu todella heiltä, siksi he eivät ymmärrä, ja tahdokkaan ymmärtää sinun syvällistä sanomaasi, eli heiltä puuttuu kokonaan Jeeuksen Kristuksen pelastava hyvä sanoma, koska heille riittää kirjaimellinen 10-käskyä ja sapatti, kiitos syvällisistä ajatuksistasi. Ja suurta siunausta sinulle,vaatimaton matkatoverisi!!

        "man's gotta do what man's gotta do"...


    • ????

      ????

      • Iloitsen kahvista!

        Itse en olisi enää hengissä, ellei kahvia olisi joka aamu tarjolla.
        Minulle riittää 3-4 kuppia päivässä ja ellen saa tätä annosta kahvia joka päivä, olisin vainaa.
        Johtuu laiskasta sydämestä ja korkeasta hemoglobiiniarvosta.
        Kahvi estää tehokkaasti mm. aivoinfarktin vaaraa.
        Viimeaikaisissa tutkimuksissa on myös todettu, että kohtuullinen kahvinjuonti pidentää ikää.
        Minun kohdallani tämä pitää 100%:sti paikkaansa.


      • otahan pilleritkin
        Iloitsen kahvista! kirjoitti:

        Itse en olisi enää hengissä, ellei kahvia olisi joka aamu tarjolla.
        Minulle riittää 3-4 kuppia päivässä ja ellen saa tätä annosta kahvia joka päivä, olisin vainaa.
        Johtuu laiskasta sydämestä ja korkeasta hemoglobiiniarvosta.
        Kahvi estää tehokkaasti mm. aivoinfarktin vaaraa.
        Viimeaikaisissa tutkimuksissa on myös todettu, että kohtuullinen kahvinjuonti pidentää ikää.
        Minun kohdallani tämä pitää 100%:sti paikkaansa.

        Oletko kuullu sydäntahdistimesta sanaa?

        Juuri laiskoja sydämiä tahdistetaan ja annetaan potkua, jos läpsii hitaasti.

        Kumpikin "lääke" on myöhäissyntynyttä, se kahvi ja tahdistin.

        Kahvi voi aiheuttaa sydämeen rytmihäiriöitä. Eli ei se lääkkeenä niin erinomainen ole, mutta joillekin voidaan rytmiä saada potkuun kahvilla.
        Lääkkeethän tavallaan on myrkkyä.

        Hemoglobiini ei alene kahvilla, eikä aivoinfarktikaan sillä sumpilla.
        Se on harhaa, vaan verenohennuslääke auttaa silloin, jos tukoksen vaara on.

        Suomessa juomme kahvia mielettömästi verraten joihinkin muihin maihin ja sydän- aivoinfarkti- on yleistä. Siksi selityksesi ontuu.

        Se tehokkuus kahvissa on mitätön, kun katson ko. annosten juojan elämää.
        Aivoinfarkti, veti toistapuolta ja kulki kepinkanssa.
        Kovan kuntoutuksen ja lääkityksen avulla toipui.
        jatkaen reseptisi mukaan kahvin juontia.
        2- vuotta halvasi toisenpuolen. Meni puhepuoli, käveli kepinkanssa ja jopa perheen jäsenet piti "tyhmämä", kun se puhe ei toiminut.
        Kertoi, että ymmärsi kuulemansa, muttei puhe pelannut.

        Siitäkin lääkkeillä ja kuntoutuksella palautu ajan saatossa ja elämä jatkuu, kahvi maistuu tekee hommia ja rakenti jopa talon.
        Siitä kahvikupposten äärestä taas halvasi toisenpuolen.

        Eli suosittelisin ennemmin verenohennuslääkkeisiin ja tahdistimeen, vaikka sen kahvisi juot päivittäin.
        En sinun omaan diaknoosi- reseptiin panisi luottamusta.

        Tahdistimessakin tänään saattaa olla ongelma, kun työkaverini kohdalla kones ei kunnolla toiminut, eivätkä säästösyistä meinanneet leikata uutta.
        Tosin nyt ovat leikanneet.

        Iän pidentäminen tapahtuu paremminkin terveillä elintavoilla.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe