Pakkonuohous

Nokinenä

Miksi talonomistajia pakotetaan ostamaan palvelu yksityiseltä yrittäjältä, joka on loissuhteessa pelastuslaitokseen. Nuohooja uhkaili raastuvalla, jos en suostu ostamaan hänen palveluksiaan. Aika kummallista nykyaikana tuollainen uhkailu ja yleensä mahdollisuus, joka on annettu yksityiselle palkansaajalle ja yksityiselle yrittäjälle. "Osta nuohous tai joudut lakitupaan". Mielestäni kiinteistön omistaja saa itse päättää mitä huoltotoimenpiteitä ja milloin talo tarvitsee. Ulkopuolinen taho ei sellaiseen sopivaa ajankohtaa/toimenpiteitä voi tietää ja osata tehdä. Talon tilan ja lämmityksen säädöt tietää talonomistaja parhaiten eikä joku pystymetsästä pikalkoulutettu nokikolari. Kiinteistönomistaja toimii taatusti kiinteistönsä parhaaksi ilman holhousta ja pakottamista jota pakkonuohous edustaa.

12

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuo-hoot

      Talonomistaja saa nuohota piipun ite tai ostaa palvelun haluamaltaan nuohoojalta. Joku tietty nuohooja ei voi pakottaa ostamaa nuohousta juuri häneltä.

      • ITSE NUOHOTEN++++

        Pelleilyähän tässä on, että nuohouksen saa suorittaa vain pelastuslaitoksen hyväksymä nuohooja. Kuka tahansa joka uskaltaa katolle kiivetä ja ei pelkää likaista työtä voi ja pitää saada tehdä nuohous. Ei ole mitään niin haastavaa että kouluva tarvitsee nuohouksen tähden käydä. Eikä siihen mitään koulua taida ollakaan. Kursseja vaan jos niitäkään. Lakiin pitää saada selkeä mahdollisuus itse suoritettuun nuohoukseen. Kiinteistön omistaja tuntee kiinteistönsä parhaiten ja osaa määrittää tarvittavat huoltotoimenpiteet itse. Lain turhat yksityiskohtiin menevät määräykset ovat omiaan vähentämään lainlaatijan kunnitoitusta ja lisäämään omatoimisuutta lain noudattamattomuudessa.


      • ITSE NUOHOTEN++++ kirjoitti:

        Pelleilyähän tässä on, että nuohouksen saa suorittaa vain pelastuslaitoksen hyväksymä nuohooja. Kuka tahansa joka uskaltaa katolle kiivetä ja ei pelkää likaista työtä voi ja pitää saada tehdä nuohous. Ei ole mitään niin haastavaa että kouluva tarvitsee nuohouksen tähden käydä. Eikä siihen mitään koulua taida ollakaan. Kursseja vaan jos niitäkään. Lakiin pitää saada selkeä mahdollisuus itse suoritettuun nuohoukseen. Kiinteistön omistaja tuntee kiinteistönsä parhaiten ja osaa määrittää tarvittavat huoltotoimenpiteet itse. Lain turhat yksityiskohtiin menevät määräykset ovat omiaan vähentämään lainlaatijan kunnitoitusta ja lisäämään omatoimisuutta lain noudattamattomuudessa.

        On teillä ongelmat. Onhan tämä maa muutenkin täynnä asioita joita saa tehdä vain luvanvaraisesti. Kannattaa muistaa, että nuohooja tarkistaa nuohotessaan myös tulipesän ja piipun kunnon, kiinteistön omistaja ei sitä osaa (eikä kyllä yleensä edes halua) tehdä.

        Huvittavin oli kyllä tuo kommentti kiinteistöjen omistajien "halusta" hoitaa ja pitää kiinteistöä kunnossa. Ainoa mikä merkitsee 50 % maamme kiinteistönomistajille jotakin on se, että mikään ei saa maksaa mitään. Koska ylläpito huolto maksaa, niin ei ylläpidetä, tai sitten maallikkona ylläpidetään ihan päin peetä. Miksi valtaosa maamme pientaloista on enemmän tai vähemmän home- ja mikrobivaurioisia, siksi että niitä ylläpidetään niin hyvin?????


      • Nuohari kuohari
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        On teillä ongelmat. Onhan tämä maa muutenkin täynnä asioita joita saa tehdä vain luvanvaraisesti. Kannattaa muistaa, että nuohooja tarkistaa nuohotessaan myös tulipesän ja piipun kunnon, kiinteistön omistaja ei sitä osaa (eikä kyllä yleensä edes halua) tehdä.

        Huvittavin oli kyllä tuo kommentti kiinteistöjen omistajien "halusta" hoitaa ja pitää kiinteistöä kunnossa. Ainoa mikä merkitsee 50 % maamme kiinteistönomistajille jotakin on se, että mikään ei saa maksaa mitään. Koska ylläpito huolto maksaa, niin ei ylläpidetä, tai sitten maallikkona ylläpidetään ihan päin peetä. Miksi valtaosa maamme pientaloista on enemmän tai vähemmän home- ja mikrobivaurioisia, siksi että niitä ylläpidetään niin hyvin?????

        Jooo välittäjää se vaan raha kiinnostaa ja mistä sitä saa. Jos paskassa kunnossa olevista kiinteistöistä maksettaisiin hyvää hintaa, niin välittäjä olisi hiljaa ja jaksaisi välittää. Välittämättä tällaisista rahanperässä juoksijoista ja heidän mielipiteistään.
        Kenties rakennusten perussuunnittelu ja rakentamisen laatu ovat enemmän syyllisiä tähän rakennusten kehnoon kuntoon. Huonosti suunniteltua ja rakennuttua taloa ei kukaan saa pidettyä kunnossa vaikka kuinka yrittäisi. Itse teen kaikki huollot ja olen siitä ylpeä!


      • Yritetty on
        Nuohari kuohari kirjoitti:

        Jooo välittäjää se vaan raha kiinnostaa ja mistä sitä saa. Jos paskassa kunnossa olevista kiinteistöistä maksettaisiin hyvää hintaa, niin välittäjä olisi hiljaa ja jaksaisi välittää. Välittämättä tällaisista rahanperässä juoksijoista ja heidän mielipiteistään.
        Kenties rakennusten perussuunnittelu ja rakentamisen laatu ovat enemmän syyllisiä tähän rakennusten kehnoon kuntoon. Huonosti suunniteltua ja rakennuttua taloa ei kukaan saa pidettyä kunnossa vaikka kuinka yrittäisi. Itse teen kaikki huollot ja olen siitä ylpeä!

        Nuohoan itse jatkossakin. Lakia ei saa käyttää pakottamiseen, jos laissa annetaan mahdollisuus itse suoritettuun nuohoukseen. Tämä tulisi ymmärtää myös Kainuun pelastuslaitoksessa. Kainuulaisilla vaan tuo lukutaito taitaa olla kyseenalainen. Nähdään lakitekstissä sellaista mitä siellä ei ole kuten mahdollisuus kiristää ja pakottaa käyttämään pelastuslaitoksen kytky nuohoojaa.
        Kiristäminen ja pakottaminen ei taatusti ole lain laatijan tarkoitus. Itse kukin saa tehdä kiinteistönsä huoltotoimet itse tai teettää ne jollakin muulla. Joku muu ei saa olla yksipuolisesti pelastuslaitoksen kytky nuohooja.


      • Yritetty on kirjoitti:

        Nuohoan itse jatkossakin. Lakia ei saa käyttää pakottamiseen, jos laissa annetaan mahdollisuus itse suoritettuun nuohoukseen. Tämä tulisi ymmärtää myös Kainuun pelastuslaitoksessa. Kainuulaisilla vaan tuo lukutaito taitaa olla kyseenalainen. Nähdään lakitekstissä sellaista mitä siellä ei ole kuten mahdollisuus kiristää ja pakottaa käyttämään pelastuslaitoksen kytky nuohoojaa.
        Kiristäminen ja pakottaminen ei taatusti ole lain laatijan tarkoitus. Itse kukin saa tehdä kiinteistönsä huoltotoimet itse tai teettää ne jollakin muulla. Joku muu ei saa olla yksipuolisesti pelastuslaitoksen kytky nuohooja.

        Miksi sinun pitäisi saada nuohota itse kun lainsäädäntö kieltää sinulta monia muitakin työtehtäviä? Et esimerkiksi saa itse kosteuseristää talossasi olevaa kosteaa tilaa. Et myöskään saa itse tehdä sähköasennuksia. Kummatkin edellämainitut ovat kuitenkin helpompia itse tehtäviä töitä kun piipun paloturvallisuuden tarkistaminen...

        Olisiko aika korjata hieman asennetta??


      • EpäonnistunuUtopia
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Miksi sinun pitäisi saada nuohota itse kun lainsäädäntö kieltää sinulta monia muitakin työtehtäviä? Et esimerkiksi saa itse kosteuseristää talossasi olevaa kosteaa tilaa. Et myöskään saa itse tehdä sähköasennuksia. Kummatkin edellämainitut ovat kuitenkin helpompia itse tehtäviä töitä kun piipun paloturvallisuuden tarkistaminen...

        Olisiko aika korjata hieman asennetta??

        Kaiken saa tehdä omassa kotona, sorry vaan! Tarkista pilkunviilaaja omaa asennettasi. Eu= Epäonnistunut utopia! Lakikirja kädessäkö sitä nykyään remontoidaan. Ei taida onnistua tavan duunarilta munkkilatinan tavaaminen.


      • Laki Luke
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Miksi sinun pitäisi saada nuohota itse kun lainsäädäntö kieltää sinulta monia muitakin työtehtäviä? Et esimerkiksi saa itse kosteuseristää talossasi olevaa kosteaa tilaa. Et myöskään saa itse tehdä sähköasennuksia. Kummatkin edellämainitut ovat kuitenkin helpompia itse tehtäviä töitä kun piipun paloturvallisuuden tarkistaminen...

        Olisiko aika korjata hieman asennetta??

        Joo O piipun paloturvallisuuden tarkastaminen. Kiivetään katolle--- otetaan taskulamppu--- katsotaan hormiin--- kunnossa on! Kiivetään ullakolle-- katsotaan hormi päältäpäin--- kunnossa on! Mennään sisälle-- tarkastetaan hormi päältäpäin ja liitos tulipesään--- kunnossa on! Tämäkö on haastavaa, salli jos nauran!!!!
        Keskity oman alan hommiin ja jätä laki ja rakennetyöt meille ammattilaisille.
        Kaupustelijalle luulisi raha olevan tärkein ja pykälät kiinnostaa, jos on pakko. Et ole uskottava!


      • Laki Luke kirjoitti:

        Joo O piipun paloturvallisuuden tarkastaminen. Kiivetään katolle--- otetaan taskulamppu--- katsotaan hormiin--- kunnossa on! Kiivetään ullakolle-- katsotaan hormi päältäpäin--- kunnossa on! Mennään sisälle-- tarkastetaan hormi päältäpäin ja liitos tulipesään--- kunnossa on! Tämäkö on haastavaa, salli jos nauran!!!!
        Keskity oman alan hommiin ja jätä laki ja rakennetyöt meille ammattilaisille.
        Kaupustelijalle luulisi raha olevan tärkein ja pykälät kiinnostaa, jos on pakko. Et ole uskottava!

        Oho, en tiennytkään sinun omaavan tuollaisia pätevyyksiä. Mutta kaikin mokomin, jos pätevyys riittää niin tietenkin nuohoat omat hormisi.


    • CopyWriter

      Pätevyys riittää moniin muihinkin projekteihin, kiitosta vaan. Itselläsi luulen paljon rajoittuneempi kuten ajattelusikin osoittaa. Osaat vain lainata kirjoituksia netistä mikä ei paljoa vaadi älyllisesti/muutenkaan. Ctrl ja C niin mielipiteitä syntyy kirjoituksiin kätevästi.

    • Nuohota-vai-ei

      Ei se 40 euroa vuodessa ole mikään raha siitä, että joku nuohoaa piipun.

      Menee sitä paljon turhempaan enemmän rahaa vuodessa.

      Ja jos ei koskaan takkaa käytä, vaikka sellaisen omistaa, niin ei sitä tarvitse nuohotakaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe