Exän kyttääminen facebookissa

Carrie,

Jäin exäni kanssa facebook kavereiksi, suhde kuihtui kokoon miehen pettämisen ja valehtelun jälkeen, mutta kavereita kuitenkin ollaan, moikataan jos tavataan ja kuulumisia välillä kysellään.

Nyt mä seurailen usein facebookista mitä mies puuhaa ja mietin uusista facebook kavereista onko ne viime viikonlopun panoja. Ja mielessäni kuvittelen mitä ne on tehny.

Ihan pimeetä kiduttaa ittensä tällä tavalla, varsinkin kun tiän mikä liero mies osaa olla. Parempi ois deletoida mies facebook kavereista, mutta kun meillä sama kaveripiiri ja kavereina niinkuin erottiin, niin tuntuisi hassulta deletoida hänet yhtäkkiä, tai en osaa selittää. Onko muilla ollu vastaavaa? Kyttäättekö exäänne sosiaalisessa mediassa?

149

7651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rajaa

      No en kyllä kyttää, mutta meillä taisi olla eri tilanne - olemme tekemisissä, koska meillä on lapsi, ei siksi että esim.kaipaisin.

      Sinuna kertoisin miehelle, että arvostat sitä mitä teillä on ollut ja pidät hänestä kaverinasi, mutta sinulle on tärkeää saada nyt otettua välimatkaa ja oltua hetkisen vähemmän tekemisisssä facebookissa, ainakin nyt. Tietty omin sanoinesi, tuo olisi minun tapani ilmaista asia:). Rajojen vetäminen tuntuukin hyvältä.

      • Mies.

        "Sinuna kertoisin miehelle, että arvostat sitä mitä teillä on ollut ja pidät hänestä kaverinasi,..."

        Ei näin! Aivan turhaa p***anjauhantaa. Exn voi huoletta poistaa facesta ja elämästä ilman, että sitä tarvitsee mitenkään selitellä.

        Ei kannata kuulumisia vaihdella, eikä muutenkaan olla yhteydessä. Kohteliasta on tietysti tervehtiä, jos kadulla vastaan kävelee, mutta pysähtyä ei tarvitse.


      • Rajaa
        Mies. kirjoitti:

        "Sinuna kertoisin miehelle, että arvostat sitä mitä teillä on ollut ja pidät hänestä kaverinasi,..."

        Ei näin! Aivan turhaa p***anjauhantaa. Exn voi huoletta poistaa facesta ja elämästä ilman, että sitä tarvitsee mitenkään selitellä.

        Ei kannata kuulumisia vaihdella, eikä muutenkaan olla yhteydessä. Kohteliasta on tietysti tervehtiä, jos kadulla vastaan kävelee, mutta pysähtyä ei tarvitse.

        Totta varmaan tuokin, mutta ap kertoi joutuvansajoka tapauksessa muiden sosiaalisten ympyröiden takia olemaan yhteyksissä, eikä varmaan halua muille kiusallista tilannetta esim.päättää kumpi kutsutaan - hänet vai eksä. Eihän site itse halua porukan ulkopuolelle.

        Neuvoisin kuitenkin rajaamaan sen kesän ulos niissä asioissa kuin onnistuu helposti, ja fb on sellainen. Niin että saat rauhassa illalla kurkata kavereiden kuulumiset ilman
        elkoa, että sydämeen sattuu.


      • Rajaa
        Rajaa kirjoitti:

        Totta varmaan tuokin, mutta ap kertoi joutuvansajoka tapauksessa muiden sosiaalisten ympyröiden takia olemaan yhteyksissä, eikä varmaan halua muille kiusallista tilannetta esim.päättää kumpi kutsutaan - hänet vai eksä. Eihän site itse halua porukan ulkopuolelle.

        Neuvoisin kuitenkin rajaamaan sen kesän ulos niissä asioissa kuin onnistuu helposti, ja fb on sellainen. Niin että saat rauhassa illalla kurkata kavereiden kuulumiset ilman
        elkoa, että sydämeen sattuu.

        Ja kyllä luulen, että tuo itsensä kiduttaminen on aika tavallista - sitä en osaa sanoa, miksi me sellaista teemme, mutta tehdäänhän me ihmiset muutakin järjenvastaista. Hyvä järjestää vähemmän aikaa itsensä kiduttamiselle ja enemmän tilaisuuksia itsensä iloiseksi tekemiselle, niin eiköhän se mielikin ala pikkuhiljaa ohjautumaan taas oikeaan suuntaan.


      • naamakirja & ihmiset
        Rajaa kirjoitti:

        Ja kyllä luulen, että tuo itsensä kiduttaminen on aika tavallista - sitä en osaa sanoa, miksi me sellaista teemme, mutta tehdäänhän me ihmiset muutakin järjenvastaista. Hyvä järjestää vähemmän aikaa itsensä kiduttamiselle ja enemmän tilaisuuksia itsensä iloiseksi tekemiselle, niin eiköhän se mielikin ala pikkuhiljaa ohjautumaan taas oikeaan suuntaan.

        Facebook tyhmentää ihmisiä. On tapoja pitää yhteyttä ihmisiin ilman facebookia. Kyttääminen ja toisten ihmisten asioihin puuttuminen on helpottunut facebookin myötä. Säälittävää.


      • tiuku111

        Kun suhde on lopullisesti taaksejäänyt poistan kaikki mahdolliset jotka muistuttavat hänestä...osoitteet, puhelinnumerot etc.. Se helpottaa kun todella ei ole enää mahdollista ottaa yhteyttä tai todella tietää mitään hänen tulevasta elämästään. Entisen aviokumppanin ja lasten isän kanssa tietysti on pidettävä jonkinlaiset etäsiset suhteet jo käytännönasioiden sujumisen kannalta.. Se ei ole tuottanut vaikeutta. Historia on historiaa ja se on vain hyväksyttävä osaksi omaa elämää..


      • naamatkin unohtuu
        naamakirja & ihmiset kirjoitti:

        Facebook tyhmentää ihmisiä. On tapoja pitää yhteyttä ihmisiin ilman facebookia. Kyttääminen ja toisten ihmisten asioihin puuttuminen on helpottunut facebookin myötä. Säälittävää.

        Exät olisi hyvä deletoida molemmin puolin eli myös mies voisi tehdä sen eikä vain petetty nainen.

        Jos suhde on historiaa, niin laitettakoon se sinne.

        Uuden suhteenkin on kurjaa nähdä ne exälle julkisestikin tehdyt tykkäykset ja kommentit ja pääseehän siellä näkemään sekä saamaan kaikenlaista tietoa existä.

        Itse en pidä mitään yhteyttä esiini eikä minulla ole heidän puhelinnumeroitaan tai osoitteitaan ja nimetkin unohtuvat.


      • Ön teköjä
        naamatkin unohtuu kirjoitti:

        Exät olisi hyvä deletoida molemmin puolin eli myös mies voisi tehdä sen eikä vain petetty nainen.

        Jos suhde on historiaa, niin laitettakoon se sinne.

        Uuden suhteenkin on kurjaa nähdä ne exälle julkisestikin tehdyt tykkäykset ja kommentit ja pääseehän siellä näkemään sekä saamaan kaikenlaista tietoa existä.

        Itse en pidä mitään yhteyttä esiini eikä minulla ole heidän puhelinnumeroitaan tai osoitteitaan ja nimetkin unohtuvat.

        Kyl niin vöi tehdä jös hälyää


      • Tuollaiseksi se varmaan helposti menee, kun on YHTEISIÄ LAPSIA. Itselläni EI OLE LAPSIA lainkaan - kenenkään kanssa!
        Ex-kihlatustani erosin jo miltei 16 vuotta sitten, joten mitäpä sitä yhteyttä pitämään!


      • voi reppanoita
        naamakirja & ihmiset kirjoitti:

        Facebook tyhmentää ihmisiä. On tapoja pitää yhteyttä ihmisiin ilman facebookia. Kyttääminen ja toisten ihmisten asioihin puuttuminen on helpottunut facebookin myötä. Säälittävää.

        Niin ja kiusaaminen. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Säälittävää ja raukkamaista.


      • ruma olkoon
        Mies. kirjoitti:

        "Sinuna kertoisin miehelle, että arvostat sitä mitä teillä on ollut ja pidät hänestä kaverinasi,..."

        Ei näin! Aivan turhaa p***anjauhantaa. Exn voi huoletta poistaa facesta ja elämästä ilman, että sitä tarvitsee mitenkään selitellä.

        Ei kannata kuulumisia vaihdella, eikä muutenkaan olla yhteydessä. Kohteliasta on tietysti tervehtiä, jos kadulla vastaan kävelee, mutta pysähtyä ei tarvitse.

        Kyllä ne rumat exät pärjää ilman sinun kyttäämistäkin.


      • Ön kiysäys
        voi reppanoita kirjoitti:

        Niin ja kiusaaminen. Olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi. Säälittävää ja raukkamaista.

        Kyllä vöi kiusätä jös hälyää


      • Theo2013
        naamakirja & ihmiset kirjoitti:

        Facebook tyhmentää ihmisiä. On tapoja pitää yhteyttä ihmisiin ilman facebookia. Kyttääminen ja toisten ihmisten asioihin puuttuminen on helpottunut facebookin myötä. Säälittävää.

        Nm. naamakirja&ihmiset, hyvä kommentti ,itse en ole edes liittynyt koko seurakuntaan niin ihmiset juoruavat sieltä näkemiään asioita minulle joten joudun aina kysymään onko tarinasi peräisn naamakirjasta,jos on kehoitan lopettamaan koska en halua olla kyseisen puljun jutuissa edes tausta kuulijana. Se koko keksintö on ihmiskunnan yksi syy miksi on niin paljon yksinäisä koska ne näkee kuka on varattu ja jättävät yrittämättä,ennen vongattiin vähän jokaiselta oli miten oli ja joskus joutui seurustelemaan ja jopa naimisiin. Sellainenkin tunne on ystävälleni tuttu,että mies jota ihaili kertoi julkisesti olleesa erään ystäväni vihamiehen housuissa,jotan hän päätti ettei sen jälkeisiä ota,ennen hän tuskin olisi kuullut koko asiasta ja vonkaisi edelleen miestä ja joutuisi ehkä naimisiin. Eli siellä hyppää arki naamalle silloin kun ei pitäisi,ja tuo ex-sän kyttääminen on kyllä sairasta,minä ainakin otan puhelimen ja soitan jos tuntuu siltä saan ainakin suoraa puhetta eli kertoo jos tahtoo.


      • Anonyymi
        Mies. kirjoitti:

        "Sinuna kertoisin miehelle, että arvostat sitä mitä teillä on ollut ja pidät hänestä kaverinasi,..."

        Ei näin! Aivan turhaa p***anjauhantaa. Exn voi huoletta poistaa facesta ja elämästä ilman, että sitä tarvitsee mitenkään selitellä.

        Ei kannata kuulumisia vaihdella, eikä muutenkaan olla yhteydessä. Kohteliasta on tietysti tervehtiä, jos kadulla vastaan kävelee, mutta pysähtyä ei tarvitse.

        Yks mun tuttu kertoi, että kun joku ketä se on tapaillu tulee juttelee sille kadulla sil on tapana käyttäytyä kuin se ei oikein muistais kuka se tyyppi on. Ei sillai yliampuvasti kuitenkaan vaan se puhuu sille samanlailla kun jollekin puolitutulle jonka se tavallaan tunnistaa muttei oikein muista mistä se on tuttu. Toi käytös saa monet raivon partaalle


    • o98yuioyo

      Mietipä tarkemmin: miksi haluat olla edelleen kaveri sellaisen ihmisen kanssa, joka on kohdellut sinua huonosti ja pettänytkin? Mitä saat tuollaiselta "kaveruudelta"?

      Ja ei, en kyttää exääni. Erosimme ilman mitään pettämisiä ym ja yhteisen lapsen vuoksi olemme tekemisissä säännöllisesti. Toisinaan saatamme juoda kahvit yhdessä, kun puolin ja toisin kuskaamme lasta, mutta sekin on jäänyt nyttemmin vähemmälle, kun ex seurustelee uuden ihmisen kanssa enkä halua "tunkeilla". Olemme siis hyvissä väleissä ja jonkinlaisia kavereita, yhteisiä ystäviäkin on - silti emme ole esim fb-kavereita.

      • Noin kait se useimmilla menee. Itse olen jutellut viimeksi ex-kihlattuni kanssa 2001 eli 13 vuotta sitten. Erostammekin on jo aikaa peräti 16 vuotta, ja kun YHTEISIÄ LAPSIA TAI YSTÄVIÄ EI OLE, miksi olla yhteydessä (?) Olen kyllä joskus googlannut ex-kihlattuni ja todennut hänellä menevän ilmeisen hyvin ainakin työssään, ja hymyilevästä kuvasta päätellen muutenkin, ja hyvä niin. Muita ex:ä ei sitten olekaan, kun nykyisen mieheni LÖYSIN JO 1999!


    • ruger wesson

      Exän kyttääjä ei ymmärrä sitä, että se ainoa linkki yhteiseen menneisyyteen elää vain hänen omassa päässään.

      Mitä saavutat sillä että kyttäät ja mietit exäsi tekemisiä? Elät niin sanotusti toinen jalka haudassa etkä anna itsellesi rehellistä mahdollisuutta edetä puhtaasti uuteen suhteeseen.

      • Carrie,

        Ymmärrän, ja sehän pimeetä onkin! Onko joku toive että hän kaipaisi ja pistäisi viestiä tms. Tiedän ettei niin tapahdu lähiaikoina. Minä kidutan itteeni kun näen facebookista hänen uuden vallotuksensa ja näen sitten molemmat yhdessä ja saan ittelleni kuvoruksen tunteen. Ihan hullua. Voin blokata toki niin, että päivitykset ei tule mulle näkyviin, mutta kun saatan varta vasten mennä hänen sivuille katsomaan. Ja eräs jo komnentoikin hyvin ja oikein miksi en viitsi deletoida facebook kavereista. Kauankohan tätä ittensä kidutusta viittii tehdä! Enää en itkeskele, lähinnä ottaa pattiin koko mies ja juttu. Välillä tulee kyllä itku puseroon, jos tulee joku biisi tms joka tuo mieleen jonkun yhteisen jutun.


      • Rajaa, jälleen kerran:)
        Carrie, kirjoitti:

        Ymmärrän, ja sehän pimeetä onkin! Onko joku toive että hän kaipaisi ja pistäisi viestiä tms. Tiedän ettei niin tapahdu lähiaikoina. Minä kidutan itteeni kun näen facebookista hänen uuden vallotuksensa ja näen sitten molemmat yhdessä ja saan ittelleni kuvoruksen tunteen. Ihan hullua. Voin blokata toki niin, että päivitykset ei tule mulle näkyviin, mutta kun saatan varta vasten mennä hänen sivuille katsomaan. Ja eräs jo komnentoikin hyvin ja oikein miksi en viitsi deletoida facebook kavereista. Kauankohan tätä ittensä kidutusta viittii tehdä! Enää en itkeskele, lähinnä ottaa pattiin koko mies ja juttu. Välillä tulee kyllä itku puseroon, jos tulee joku biisi tms joka tuo mieleen jonkun yhteisen jutun.

        Sä oot kuitenkin jonkun selväjärkisyyden rajoilla, kun kuitenkin ymmärrät, että just tuo tekeminen vahingoittaa sua, joten kyllä tuut vielä pääsemään kuiville:).


        No, entä jos otat siitä Facebook dellaamisesta lähipäiviesi suuren tavoitteen: kutsut vaikka parhaat kaverit eropartyihin, viiniä ja pikkunaposteltavaa, pyjamat päälle ja ajatukset kohti tulevaa - ja jos et itse uskalla poistaa, niin joku sun kavereista saa painaa unfriend - nappulaa.


      • Carrie, kirjoitti:

        Ymmärrän, ja sehän pimeetä onkin! Onko joku toive että hän kaipaisi ja pistäisi viestiä tms. Tiedän ettei niin tapahdu lähiaikoina. Minä kidutan itteeni kun näen facebookista hänen uuden vallotuksensa ja näen sitten molemmat yhdessä ja saan ittelleni kuvoruksen tunteen. Ihan hullua. Voin blokata toki niin, että päivitykset ei tule mulle näkyviin, mutta kun saatan varta vasten mennä hänen sivuille katsomaan. Ja eräs jo komnentoikin hyvin ja oikein miksi en viitsi deletoida facebook kavereista. Kauankohan tätä ittensä kidutusta viittii tehdä! Enää en itkeskele, lähinnä ottaa pattiin koko mies ja juttu. Välillä tulee kyllä itku puseroon, jos tulee joku biisi tms joka tuo mieleen jonkun yhteisen jutun.

        Miksi pitää ex-miestä Facebook kaverina? Itse juttelin ex-kihlattuni kanssa viimeksi 2001, täysin satunnaisesti. Mutta meillä ei olekaan YHTEISIÄ LAPSIA EIKÄ KAVERIPIIRIÄ.
        Erostakin on aikaa jo 16 vuotta, joten ko. mies on menneen talven lumia! Varsinkin kun olen ollut NYKYISEN AVIOMIEHENI KANSSA YHDESSÄ JO VUODESTA 1999.

        Ehkä olet kiinni ex:ssä, koska suhde PÄÄTTYI kenties tahtomattasi miehesi pettämiseen! Minun eroni kauan kauan sitten ei ollut sellainen, ME VAIN MUUTIMME ERILLEMME joulun alla 1998, kun henkilökemiat eivät sopineet yhteen.


      • Aivan_oikein
        maruna_alkuperainen kirjoitti:

        Miksi pitää ex-miestä Facebook kaverina? Itse juttelin ex-kihlattuni kanssa viimeksi 2001, täysin satunnaisesti. Mutta meillä ei olekaan YHTEISIÄ LAPSIA EIKÄ KAVERIPIIRIÄ.
        Erostakin on aikaa jo 16 vuotta, joten ko. mies on menneen talven lumia! Varsinkin kun olen ollut NYKYISEN AVIOMIEHENI KANSSA YHDESSÄ JO VUODESTA 1999.

        Ehkä olet kiinni ex:ssä, koska suhde PÄÄTTYI kenties tahtomattasi miehesi pettämiseen! Minun eroni kauan kauan sitten ei ollut sellainen, ME VAIN MUUTIMME ERILLEMME joulun alla 1998, kun henkilökemiat eivät sopineet yhteen.

        Näin kuin 'maruna_alkuperäinen' kirjoittaa se pitää olla!
        Hyvä hyvä! :)


      • taakse jäänyttä

        Voi kai katsoa,ilman mitään ikävää.minä en tunne mitään jos katson kuvaa, ja miten monta naista hänelle kertyy ,tajuan se nostaa hänen olematonta itsetuntoa.muistaa sitähän se oli ja tulee olemaan sen miehen elämä, mua huvittaa mieluummin hänen naisten keräily ,myös säälittää ne naiset,ei siinä ikävää tunne.Eikä olla ystäviä , miksi roikkuisin siinä mukana.


    • aika moni katsoo

      Se uusi /uudet ei tiedä että mies voi pettää. Kurjaa kun eivät tiedä. Sinulle jäi varmaan ikävä, kaipuu.

      • tuuli humisee

        Kannattaako pettäjää kaivata, jos kerran on suhde loppu. Pettäjät eivät ole juuri kenenkään arvoisia. Pitäisi olla näyttöä todellisesta muuttumisesta. Tyhjät sanat ovat turhaa huminaa. Rakkaus ei ole sanoja.


    • Aivan turhaa

      kiduttaa itseensä, exät on exiä ja ne voi hyvällä mielellä poistaa Facebook:in kaverilistalta. Varsinkin sinun tapauksessasi, koska exäsi petti sinua ja teillä tuskin lienee yhteisiä lapsia.

      Ei sitä poistamista tarvitse perustella kenellekään, ei edes yhteisille kavereille.

      • Carrie,

        Ei ole lapsia todellakaan. Se on hassua, että vaikka mies petti ja oli välillä täysin sika, niin silti elättelee jotain ihme toivoa, että se viestisi jotain kivaa. Onko sitten itsetunto matala vai joku älytön kaipuu kun kerrankin tunsi löytäneensä niin sielunkumppaninn kuin voi? Pari trehvipyyntöä tullut ihan kivanolosilta miehiltä, mutta silti mieli kaihertaa mihin ei pitäisi. Kai tää tästä jossain vaiheessa loppuu. Mä ihan tahallani käynyt nytkin katsoon, tosin vain kerran tänään, mitä se puuhaa ja miltä näyttää, vaikka tiän että ilta menee pieleen jos siellä joku uus heila. Ja näytti olevan. Kun tulis se viha, niin helpompi päästä yli.


      • ………..
        Carrie, kirjoitti:

        Ei ole lapsia todellakaan. Se on hassua, että vaikka mies petti ja oli välillä täysin sika, niin silti elättelee jotain ihme toivoa, että se viestisi jotain kivaa. Onko sitten itsetunto matala vai joku älytön kaipuu kun kerrankin tunsi löytäneensä niin sielunkumppaninn kuin voi? Pari trehvipyyntöä tullut ihan kivanolosilta miehiltä, mutta silti mieli kaihertaa mihin ei pitäisi. Kai tää tästä jossain vaiheessa loppuu. Mä ihan tahallani käynyt nytkin katsoon, tosin vain kerran tänään, mitä se puuhaa ja miltä näyttää, vaikka tiän että ilta menee pieleen jos siellä joku uus heila. Ja näytti olevan. Kun tulis se viha, niin helpompi päästä yli.

        Ehkä tuo eksän stalkkaaminen on sitten sulle just se tapa vähitellen todeta, että paluuta entiseen ei ole ja sitä toivomaasi viestiä ei tule. Kyllä se yleensä ohi menee, jonain päivänä huomaat katselevasti eksän touhuja Facebookissa ilman, että se herättää mitään suurempia tuntemuksia. Silloin tiedät, että olet todella mielessäsi käsitellyt eron ja päässyt siitä yli.


      • Carrie,
        ……….. kirjoitti:

        Ehkä tuo eksän stalkkaaminen on sitten sulle just se tapa vähitellen todeta, että paluuta entiseen ei ole ja sitä toivomaasi viestiä ei tule. Kyllä se yleensä ohi menee, jonain päivänä huomaat katselevasti eksän touhuja Facebookissa ilman, että se herättää mitään suurempia tuntemuksia. Silloin tiedät, että olet todella mielessäsi käsitellyt eron ja päässyt siitä yli.

        Nimimerkki .............sanoi asian hyvin, tää tosiaan voi olla mulle tapa, koska mulla ajatuksissani on niinkuin dediskin, että kun se nyt lähtee bilettäänkin ja menny ton verran aikaa, että jos ei tänä viikonloppuna tule viestiä niin ei sitten koskaan. Mulla on omat menoni nyt viikonloppuna, älkää pelästykö en stalkkaa koko aikaa! Ihmisen mieli ja ajatukset on hassuja, pääasia varmaan että ylipääsee suhteesta. Kiitos kaikille kommenteista, hyvää ajattelemisenaihetta on kyllä tullut!


      • kiitos aiheesta
        Carrie, kirjoitti:

        Nimimerkki .............sanoi asian hyvin, tää tosiaan voi olla mulle tapa, koska mulla ajatuksissani on niinkuin dediskin, että kun se nyt lähtee bilettäänkin ja menny ton verran aikaa, että jos ei tänä viikonloppuna tule viestiä niin ei sitten koskaan. Mulla on omat menoni nyt viikonloppuna, älkää pelästykö en stalkkaa koko aikaa! Ihmisen mieli ja ajatukset on hassuja, pääasia varmaan että ylipääsee suhteesta. Kiitos kaikille kommenteista, hyvää ajattelemisenaihetta on kyllä tullut!

        En ole exä, mutta kyllä minuakin uutena nyxänä keljuttaa ne kaverilistoilla roikkuvat exät. Miksi he eivät poista itseään, kun naamat tulevat minunkin nähtäväkseni. Vaikkei exät mitään kommentoisikaan, niin näköjään kyttäävät exiään kuitenkin.

        En pidä exien naamoista ja niinpä aion poistaa ne omalta näkemiseltäni.


      • myy2
        Carrie, kirjoitti:

        Nimimerkki .............sanoi asian hyvin, tää tosiaan voi olla mulle tapa, koska mulla ajatuksissani on niinkuin dediskin, että kun se nyt lähtee bilettäänkin ja menny ton verran aikaa, että jos ei tänä viikonloppuna tule viestiä niin ei sitten koskaan. Mulla on omat menoni nyt viikonloppuna, älkää pelästykö en stalkkaa koko aikaa! Ihmisen mieli ja ajatukset on hassuja, pääasia varmaan että ylipääsee suhteesta. Kiitos kaikille kommenteista, hyvää ajattelemisenaihetta on kyllä tullut!

        Mikset kysy neuvoa Kuuma Perunalta? Voisit pähkäillä asiaa jonkun kanssa
        http://www.hotpotatoe.net


      • Jejep
        kiitos aiheesta kirjoitti:

        En ole exä, mutta kyllä minuakin uutena nyxänä keljuttaa ne kaverilistoilla roikkuvat exät. Miksi he eivät poista itseään, kun naamat tulevat minunkin nähtäväkseni. Vaikkei exät mitään kommentoisikaan, niin näköjään kyttäävät exiään kuitenkin.

        En pidä exien naamoista ja niinpä aion poistaa ne omalta näkemiseltäni.

        Miksi nyxäsi ei ole heitä poistanut?


      • ihanan suomalaista
        kiitos aiheesta kirjoitti:

        En ole exä, mutta kyllä minuakin uutena nyxänä keljuttaa ne kaverilistoilla roikkuvat exät. Miksi he eivät poista itseään, kun naamat tulevat minunkin nähtäväkseni. Vaikkei exät mitään kommentoisikaan, niin näköjään kyttäävät exiään kuitenkin.

        En pidä exien naamoista ja niinpä aion poistaa ne omalta näkemiseltäni.

        Joillain tapauksilla on yhdenyön sekä knullarekaveritkin listoilla :D


    • 17+15

      Taas näitä voivottelu viestejä. Jos avaus olisi miehen tekemä hänet haukuttaisiin pahimman luokan stalkkerina maanrakoon.
      Exät on exiä ja lempataan hevon...... juurikin sinne ja mennään elämässä eteenpäin. Mua ei henkoht kiinnosta exieni elämä enkä edes moikkaa vaikka kadulla tai missä lie näkisimme. Jos jättää tai pettää on loppuelämän leima otsassa että olemme ainaisessa vihassa ja sotatilassa joten miksi olla minkäänlaisessa tekemisissä tällaisen henkilön kanssa.

      • Voe voe

        Ärsyttäviä ihmiset jotka vaan tekee jotain "eivätkä sille mitään voi" ja sitten kysellään jotain..
        Jos et kyttäisi exääsi niin pääsisit eteenpäin, mutta kun pitää kytätä.
        Kukaan muu ei voi sua auttaa, ennenkuin autat itseäsi.
        Kukaan ei voi exän kyttäämistä sun puolesta lopettaa. Ja vaikka sitä harrastaisi 90% eronneista, niin se ei tee siitä silti järkevää. Noi aloitukset on sitäkin että etsitään oikeutusta vaikka sisimmässään jokainen päättää kyllä mikä on heille hyväksi. Se että naapuri on stalkkeri, ei ole sulle mikään tekosyy olla stalkkeri.
        Veikkaan että kyttäämisen ja muidenkin ihmisiin liittyvien pakkomielteiden taustalla on läheisriippuvuus. Otetaan joku tyyppi silmätikuksi ja laitetaan elämä kiinni siihen että mitä hän tekee. Hän tekee sen "minulle" tai sitten otetaan joku reppana ja "pelastan" hänet.
        Suosittelen että alat hoitaa sitä oiretta, ettet vaan vaihda stalkkauksen kohdetta toiseen riippuvuuteen. Mutta kaiken pääasia on ensin, että lakkaa kyttäämästä koska riippuvuuden ylläpito vain pitkittää tunteiden käsittelyä.
        Mä veikkaan että stalkkauksen kohde ei koskaan ole oikeastaan syy mihinkään, kohde voi vaihtuakin mutta perimmäinen syy on stalkkaaja itse.


      • Voe voe
        Voe voe kirjoitti:

        Ärsyttäviä ihmiset jotka vaan tekee jotain "eivätkä sille mitään voi" ja sitten kysellään jotain..
        Jos et kyttäisi exääsi niin pääsisit eteenpäin, mutta kun pitää kytätä.
        Kukaan muu ei voi sua auttaa, ennenkuin autat itseäsi.
        Kukaan ei voi exän kyttäämistä sun puolesta lopettaa. Ja vaikka sitä harrastaisi 90% eronneista, niin se ei tee siitä silti järkevää. Noi aloitukset on sitäkin että etsitään oikeutusta vaikka sisimmässään jokainen päättää kyllä mikä on heille hyväksi. Se että naapuri on stalkkeri, ei ole sulle mikään tekosyy olla stalkkeri.
        Veikkaan että kyttäämisen ja muidenkin ihmisiin liittyvien pakkomielteiden taustalla on läheisriippuvuus. Otetaan joku tyyppi silmätikuksi ja laitetaan elämä kiinni siihen että mitä hän tekee. Hän tekee sen "minulle" tai sitten otetaan joku reppana ja "pelastan" hänet.
        Suosittelen että alat hoitaa sitä oiretta, ettet vaan vaihda stalkkauksen kohdetta toiseen riippuvuuteen. Mutta kaiken pääasia on ensin, että lakkaa kyttäämästä koska riippuvuuden ylläpito vain pitkittää tunteiden käsittelyä.
        Mä veikkaan että stalkkauksen kohde ei koskaan ole oikeastaan syy mihinkään, kohde voi vaihtuakin mutta perimmäinen syy on stalkkaaja itse.

        Juu ja jos kyttäämisen lopettaminen vaatii että poistut hänen kavereistaan,niin sitten sevaatii ja jos tää on liia vaikeaa niin ehkä et halua toipua?
        Ja taso: Pettävä, valehteleva yms henkilö, ja sun pitää ikäänkun toisten "mieliksi" olla hänen kaveri. On niin yksinkertaista seisoa vaan omien fiilisten takana.
        Jos joku kusettaa niin se on hänen ongelma, ei sun tarvi sen ympärillä tanssia että mitä kaverit aattelee jos poistan hänet. Selittäköön omat valheensa.
        Ja on asioita joita ei TARVI selittää kenellekään.
        Ennenku ihminen tään oppii , hän on vain toisten sätkynukke.


    • N4msgugguu

      Älä vain poista kavereista vaan ESTÄ.
      Tosin taidat vähän nauttia ja haaveilla kun liero exä panee bööniä.

    • eteenpäin?

      Emme kyttää vaan haemme uuden elämän!

    • Modet kaakkoon !

      Modet keksineet taas keskustelun aihetta.

    • taitaa olla
    • iurhfqa

      En tiä onko tää provo, mut jos ei ole niin sanonpahan tämän. Nyt ap taitaa huijata itseään ajattelulla että koska on sama kaveripiiri, niin siksi ei voi pettävää exää poistaa. Miksi muka ei? Mihinkäs ne kaverit siitä katoais vaikka exän poistaisit, eihän he sua ole pettäneet.

      Itse poistin petturiexän eti kun erosimme, mutta yhteisten kavereiden kanssa pidetään vieläkin yhteyttä, poislukien tietenkin ex. Jos nyt jostain syystä satumme exän kanssa samaan paikkaan, emme ole siltikään tekemisissä, pieni "kohtelias" sanaton tervehdys ja siinä kaikki. Ei riitelyitä, ei menneiden kaiveluita, kummallakin omat elämät, omat kumppanit mutta silti niin ettei muiden yhteisten kavereiden kanssa ole välit menneet.
      Helpottaisi v aan omaa elämääsi kummasti kun ei olisi sitä "paktottavaa" tarvetta käydä kiduttamassa itseänsä exän sivuilla, kun vaan tekisit sen yhden klikkauksen.

    • naamakirja & ihmiset

      Facebook tyhmentää ihmisiä. On tapoja pitää yhteyttä ihmisiin ilman facebookia. Kyttääminen ja toisten ihmisten asioihin puuttuminen on helpottunut facebookin myötä. Säälittävää.

    • Anu28

      Olet ripustautunut häneen ja tohon kantsii
      hakee apua ja nopeasti.
      Tuhoat vain oman elämäsi,ainakin kuulema
      Mtt antaa tukea tohon.
      Mikä meitä naisia vaivaa,maailma täynnä
      ihania miehiä ja sit mukamas vain ex!
      Toisaalta taidat olla vielä teini ja
      voi olla et pääset eroon riputautumisestasi itse,
      kun huomaat ettei hän ainoa mies!
      Tsemppiä ja hae nyt vaikka apua tohon
      Mä ex:n kans tosi hyviä kavereita eron jälkeen,
      mutta ei koskaan tule enää mitään säpinää.

    • terapia auttaa

      Ei v***u että maailmassa on sairaita ihmisiä, kytätään exien tekemisiä ? Pitäiskö hommata oma elämä ja heittää se ex pois ?

    • mkolpölm

      jos elämä rajoittuu facebookiin niinkuin tällä kyseisellä virtsa-aivolla niin luulisi olevan keinot blokata kaverin päivitykset niin ettei niitä näe, mutta kysyjänä taitaa olla joku ruudinkeksijä ketä ei erota sikaa hevosesta.

    • 3+3

      Munkin teki mieli kytätä petturia exää, joten koin paremmaksi deletoida hänet kavereistani ja elämästäni kokonaan. Pettäminen ei ollut kertaluontoista ja hän valehteli hyvin paljon minulle myös jäätyään kiinni. Miksi pitää sellaista ihmistä elämässään kiusaamassa.
      Houkutus on suuri, jos ollaan facebook kavereita. On minulla muitakin exiä ja he ovat kavereitani, koska suhteet ovat päättyneet rehellisesti. Heitä ei ole ollut koskaan tarve kytätä.

      • 65476476

        Haluat ehkä varmistella ettette kohtaa kolmansien osapuolien kanssa ja vanhat arvet aukeilisi?
        "Viholliseni ystävä on.." jne.


      • HHUHUH

        Heehhehee! Siinähän sitä aivottomat seurailevat kuka panee ketäkin kavereita, sukulaisia,äitejä, isejä, veljiä, siskoja, kaverin kavereita, ja kun pakka on tarpeeksi sekaisin ei teistä kukaan tiedän enää kuka seuraa ketäkin ja panee ketäkin.. Hehheee.. Laillisuuskin alkaa olla niin ja näin.. Facebook on näköjään käyhälistön tyhjäpäisten oma kaunarit.


    • Naamat pois

      On parempi, että kyttäät Facebookissa kuin että kyttäisit kaduilla, turuilla tai toreilla. Jälkimmäisistä kun saattaisi saada suorastaan lähestymiskiellon. Facebookissa ymmärtääkseni entisesi voi halutessaan deletoida sinut. Kaikkein parasta kuitenkin olisi elää omaa elämää.

    • 69+69

      Katkerilla eronneilla on tapana eron jälkeen hommata kiireellä uus lohduke tilalle ja laittaa muuten yksityisessä profiilissaan vain parisuhde status näkyville.
      Herää kysymys miksi vain parisuhde halutaan julkistaa mutta muuta ei jos ei kyse ole katkerasta erosta missä exä vielä kaivelee ja toivotaan että se exä stalkkailee profiilia. No tällainen pika suhde ei sitten kauaa tule kestämään.
      Exien kyttääminen on tosi yleistä. Satunnais otannalla jos kyselee tutkimus mielessä jokaiselta vastaantulijalta stalkkaatko exääsi niin suurinosa myöntää asian.

    • hyhyhyyyhhyy

      No jos kuitenkin kyttäät ja saat siitä itsellesi tyydytystä niin kyttää vaan. Voit kyllä kertoo tälle kyttäyksen kohteelle, että tykkäät ja fantasioit hänestä edelleen.
      Voisit myös ajatella miltä susta tuntuis olla se kyttäyksen kohde.

    • äääöömies

      Ei mitään järkeä, miks kidutat ittees. Kavereina pysyminen eron jälkeen ei koskaan toimi.

    • 99+

      Löysää nutturaa ja ala elämään omaasi, unohda exä ja sulje Facebook, niin voit löytää todella oikean ihmisen rinnallesi kulkemaan

      • 15+3

        Ihan luonnollista seurata fb:ssä exäänsä ns. suruajan. Ei kannata sen takia exää poistaa kaverlistalta ja ottaa vielä laastariksi heti jotain uutta seurustelukaveria. Kuka haluaisi laastarina olla. Parempi noin, tuo "kyttääminen" menee ajan kanssa ohitse. Silloi on aika vasta etsiä itselleen uutta kumppania.


    • täys oikeus

      ihan ok, käsittelet tunteitasi näin.. se loppuu jonkun ajan kautta.

    • en seuraa

      En seuraa.
      Exät on exiä, tehkööt mitä haluavat. Niin itsekin teen.

      • Unohda.

        Tuolle vahtaamis tielle ei kannata lähteä, sun pää pysyy paljon paremmassa kunnossa kun lopetat sen heti.


    • onko sitä

      pakko jokaiseen puukiin kirjautua ja se menneisyys mennyttä aikaa ei kannata muistella.

    • älä kiusaa ittees!

      Kun joku kusipää-ex on jättäny mut ja näin ollen särkeny sydämeni, oon samantien poistanu jätkän mun facebook-kavereista. On huomattavasti helpompaa jatkaa elämäänsä, ku ei tarvii nähä kuinka joku naikkonen lirkuttelee exäs fb-sivulla. Tai sitten ku näet että exäs ja joku vosu ovat nyt kavereita, ei tarvii kiusata itteensä miettimällä onks tää muija joku pano, tuleva tyttöystävä tms.

      Eri asia tietysti sitten, jos ero tapahtuu yhteisymmärryksessä ja välit pysyy hyvinä. Silloin pitäisin jätkän fb-kaverina, mutta tod.näk. saattaisin blokata hänen kirjoituksensa vähäksi aikaa.. Ei tarvis sit heti katella kuinka siellä jo joku muija tyrkyttää itteensä exälle..

    • himönyssijä

      Gyllä exää vöi nyssiä jös hälyää.

      • ääää yäää

        Oot myöhässä.Ei kai sulle vaan oo sattunu mitään? :(


    • UUTTA PUTKEEN!

      Elä omaa elämääsi! ..exääs kyttäämällä pahennat vaan tilannettasi ja äärimmilleen vietynä itseäsi kiduttamalla ko asialla olet kohta ihmisraunio koska sulla on vielä tunteita häneen...koeta ajatella asia niin että exäs oli paska-kasa (ja sitä hän olikin sua pettämällä) ,niin tunteet kyllä kuihtuu kun aikaa kuluu,muista myös että jos kyttäisit häntä todellisuudessa syyllistyisit rikokseen josta voisi olla lähestymiskielto seurauksena...

      • Niin se varmaan on, että uusi auttaa aina pääsemään eroon vanhasta. Itsekin olen elänyt "UUDEN" mieheni kanssa jo syksystä 1999. Naimisissakin olemme. Eikä EX-KIHLATTUNI JA EX-ASUINKUMPPANINI TOTISESTI OLE FACEBOOK KAVERINI!


    • 5 vuotta stalkattuna

      Sä haluaisit kuulla että se ajattelee sua. Mä vastaan hänen puolestaan; ei se ajattele. Se teki väärin kun petti mutta jotain teit sinäkin, teet vieläkin. Jos se saa tietää tuosta, se ajattelee sua sen verran että täys seko ja sehän ei helpota sun oloa yhtään.

    • eronnut13

      Itselle ei tulisi mieleenkään "seurata" exäni tekemisiä.
      Minulle riittää, kun olen hänen kanssaan tekemisissä lasten osalta.
      Nyt kerrankin saan tehdä mitä haluan ja rakentaa omaa elämääni, kera lasten ja tämä on aivan mahtavaa.
      Olen aina elänyt perheelleni ja unohtanut pitkälti itseni.
      Silloin kun päätetään erota, pitää osata päästää irti :)

    • En seuraa. Meillä ei ole YHTEISIÄ LAPSIA, joten miksi seurata.(Minulla ei ylipäänsä ole lapsia.) Ero kihlauksesta ja avoliitostakin tapahtui jo vuonna 1998 eli miltei 16 vuotta sitten.
      Joskus olen googlannut ex-kihlattuni, ja todennut hänen olevan hyvässä työpaikassa, ja voivan hyvin nettikuvasta päätellen. Ja hyvä näin!

    • jeejee?

      Poista kavereista, blokkaa ja jatka elämääsi.

    • hööh

      Mitä si,ä näet niin erikoista vaikka seuraisit,kuvan? En ymmärrä?

    • Ehkä olet kiinni ex:ssä, koska suhde PÄÄTTYI kenties tahtomattasi miehesi pettämiseen! Minun eroni kauan kauan sitten ei ollut sellainen, ME VAIN MUUTIMME ERILLEMME joulun alla 1998, kun henkilökemiat eivät sopineet yhteen.

    • Tuire.-

      BB-Dani tulee tänään ulos, voit panan hänen kanssaan sitten =)

    • juoni24

      Tekaistu aihe, modet taas asialla

    • Seurailen

      Kyllhän eksän tekemisiä tulee jonkin verran seurattua, eron jälkeen aktiivisemmin, nyt puoli vuotta eron jälkeen lähinnä yhteisen kaveripiirin kautta, kun on tykkäyksiä tai kommentteja samoissa päivityksissä.

      Hiljalleen sitä erkaantuu, kun alkaa pukkaa uutta sisältöä omaan elämään.

      • Kuulostaa aika luonnolliselta. Itse purin kihlaukseni ja muutin erilleen SE YHDEN JA AINOAN EX-miehen luota, joka minulla on koskaan ollut, jo loppuvuodesta 1998. Joten tämä mies ei ole ikinä ollut Facebook-kaverini. Jo vuonna 1999 tuli nykyinen mies kuvioihin.

        En ylipäänsä ymmärrä tätä nykyistä pätkä-suhteiden aikaa,
        jossa NÄYTETÄÄN EROAVAN JA SIIRTYVÄN UUTEEN IHMISEEN PUOLEN VUODEN VÄLEIN. (Enkä taida olla ainoa varhaisessa keski-iässä oleva, joka näin ajattelee.)


      • USKOTAAN JO
        maruna_alkuperainen kirjoitti:

        Kuulostaa aika luonnolliselta. Itse purin kihlaukseni ja muutin erilleen SE YHDEN JA AINOAN EX-miehen luota, joka minulla on koskaan ollut, jo loppuvuodesta 1998. Joten tämä mies ei ole ikinä ollut Facebook-kaverini. Jo vuonna 1999 tuli nykyinen mies kuvioihin.

        En ylipäänsä ymmärrä tätä nykyistä pätkä-suhteiden aikaa,
        jossa NÄYTETÄÄN EROAVAN JA SIIRTYVÄN UUTEEN IHMISEEN PUOLEN VUODEN VÄLEIN. (Enkä taida olla ainoa varhaisessa keski-iässä oleva, joka näin ajattelee.)

        Voisitko jo lopettaa tuon saman hokemisen. Antaa aika vajakin vaikutelman susta.


      • blonditonhuoria
        maruna_alkuperainen kirjoitti:

        Kuulostaa aika luonnolliselta. Itse purin kihlaukseni ja muutin erilleen SE YHDEN JA AINOAN EX-miehen luota, joka minulla on koskaan ollut, jo loppuvuodesta 1998. Joten tämä mies ei ole ikinä ollut Facebook-kaverini. Jo vuonna 1999 tuli nykyinen mies kuvioihin.

        En ylipäänsä ymmärrä tätä nykyistä pätkä-suhteiden aikaa,
        jossa NÄYTETÄÄN EROAVAN JA SIIRTYVÄN UUTEEN IHMISEEN PUOLEN VUODEN VÄLEIN. (Enkä taida olla ainoa varhaisessa keski-iässä oleva, joka näin ajattelee.)

        vajakki se onkin...luultavasti blondikin


      • USKOTAAN JO kirjoitti:

        Voisitko jo lopettaa tuon saman hokemisen. Antaa aika vajakin vaikutelman susta.

        Hoen samaa, koska olen joutunut minuun ihastuneen, ilmeisesti NARSISMISTA KÄRSIVÄN MIEHEN KIUSAAMISEN KOHTEEKSI. Mies hommasi itselleen toimiston opinahjoni vierestä; samalla hän alkoi vierailla samoissa tiedekirjastojen ATK-pisteissä, samoissa ruokaloissa jne. Viimeksi ylitin suojatietä nykyisellä asuinpaikkakunnalla, kun ko. mies kurvasi autolla vastaan.
        (Jäin miettimään, mitähän hän täälläkin tekee, yli 100km:n päästä kotoaan ja toimistostaan.)

        Tuttavien kautta olen joutunut kuulemaan millaisia PAIKKAANSA PITÄMÄTTÖMIÄ HUHUJA TÄMÄ MIES MINUSTA LEVITTELEE: Olen mm. kuulemma seurustellut jos jonkinlaisen kaksilahkeisen kanssa, vaikka minulla on IÄT ja AJAT ollut yksi ja sama mies, jonka luokse menen iltaisin kotiin. En edes matkustele ilman miestäni, joten jo KÄYTÄNTÖ OSOITTAA TÄMÄN SATU-SEDÄN TARINAT MAHDOTTOMIKSI.

        Nyt yritin 2 kertaa saada ASIALLISEN VAROVASTI yhteyden ko. narskumieheen, siinä onnistumatta. Olisin halunnut kysyä, miksi hän näyttää "stalkkaavan" minua.

        En pidä itseäni mitenkään ERINOMAISENA tai AINUTLAATUISENA. Mutta olen joutunut huomaamaan, että ko. mies MUSTAMAALAA, netissä ja muuallakin kaikkia NIITÄ NAISIA, jotka eivät ryhdy suhteeseen hänen kanssaan.
        Minulla on siis tarve oikaista, ehkä turhankin painokkaasti itsestäni levitetyt perättömät huhut!

        Miehen AJOITTAIN ERITTÄIN HÄIJYSTÄ luonteesta kertoo,
        että aikanaan hän kertoi ex-miehelleni veljensä tuoreesta vaimosta seuraavaa, ko. pariskunnan tilapäisen USA:n muuton jälkeen: " Siellä se veljen vaimo näytti kovin halukkaasti vain altaalla makailevan."

        Myöhemmin selvisi, että puheena ollut nuori vaimo, oli vain hetken lomaillut USA:n muuton jälkeen, mutta hakeutunut sitten kiireen vilkkaa espanjankieltä opiskelemaan ja lastenhoitoavuksi johonkin perheeseen. Että se siitä "altaalla makailusta".

        Vuosien varrella olen IKÄVÄ KYLLÄ joutunut todella huomaamaan,että tämä KOMEA ja ÄLYKÄSKIN mies saattaa ilkeyksissään tarinoida ihmisistä, jotka eivät JUURI TAPAA TOISIAAN, lähes mitä sattuu.(Totuus muuntuu hänen suussaan AINA hänen kulloisenkin mielensä mukaiseksi.)

        Joten kyllä minä jankutan, kun yritän epätoivoisesti saada viestiä PUOLITUTUILLE, heihin kuitenkaan suoraan yhteyttä ottamatta, PERILLE: Vaikuttaa siltä, että tämän miehen ympärillä on yhä ihmisiä, jotka eivät huomaa hänen VALHEELLISUUTTAAN.

        Jos uskoisin tämän narskumiehen levittämiä huhuja,
        olettaisin EX-kihlattuni tulleen ÄSKETTÄIN vaimonsa jättämäksi ja kärsivän pahenevista alko-ongelmista. (Asia ei kuitenkaan ilmeisesti ole näin?)

        Minulla on siis kokemusta stalkkaamisesta (viereisille ATK-pisteille, viereisiin kahvilan- ja ruokalan pöytiin tuloista, ja kotini vieressä autoilusta jne.) En vain itse ole se stalkkaava osapuoli.

        Ja vielä kerran TOISTAN: En pidä itseäni minään satuprinsessana. En luule olevani millään tavoin AIVAN ERITYISLAATUINEN NAINEN. Uskonkin, että ko. (mitä ilmeisimmin narsku) mies stalkkaa muitakin naisia, ja kostaa jokaiselle, hänet torjuneelle - levittelemällä heistä ikäviä juoruja ja vihjeitä netissä.


    • Janika 93

      Mekin ollaan exsän kanssa hyviä ystäviä ja kysellään kuulumisia . Että ei sitä hetkessä unohda eroa! Vaikka meidän erosta 2viikkoa siltikin pidetään yhteyttä

    • Janika 93

      Mekin ollaan exsän kanssa hyviä ystäviä ja kysellään kuulumisia . Että ei sitä hetkessä unohda eroa! Vaikka meidän erosta 2viikkoa siltikin pidetään yhteyttä

    • New way

      Miks seurata exän tekemisiä?
      Se hidastaa vain uuden suhteen alkua ja etenemistä.

      Ota uusi suunta ja uusi asenne elämällesi.

    • Ei kyttääjä

      en kyttää, kun tekemiset kiinnosta. mieluummin jatkan elämässä eteenpäin.

    • monesti eronnut

      Minun mielestä asia on niin että ketään täälä maanpäällä ei tarvii kattella jos ei työn/koulun takia joudu näkemään/sietämään. Tääl jokainen on se mikä on ja kaikkea ei tarvii kestää. Jokainen rakentaa sen oman ympäristön omalla tavallaan ja itselleen mieluisaksi. Ei siitä mitään tuu jos ympäristö on täys susipaska. Elämässä pitä olla iloo nautintoo ja ettii positiivisuutta. Elämä on niin lyhyt että siitä pitää nauttii ja tehä itelleen hyviä asioita ettei vanhainkodissa tai vanhana kiikkustuolissa ja mieti et kyllä oli paska elämä mutta tulipa elettyy. Pitää pystyy elää hetkessä ja nauttii siitä mitä sul on vaikka onki joskus huonoja päiviä ja tuntuu et kaikki on perseestä. Nauttikaa elämästä ja tehkää itsellenne hyviä asioita ja muistakaa sanoa rakkaille et välitätte. Tunteet johdattaa. =) Elämä on siistiä jos sen oikein oivaltaa! ;)

    • mun exän alaston kuv

      http://j.gs/2841832/muntissit

    • erkka_er 1987

      kyllähän eksänkin tekemisiä , voi netissä seurata esimerkiksi? ei muilla varmaan, ole vastaavaa...

    • Kyttään seksiä

      Minä taas kyttään temmi sojossa seksiä sosiaalisessa mediassa. Mikä kaikille halukkaille naisille tiedoksi.

    • Sydän jossain...

      Ex-mieheni kanssa emme ole enään yhteydessä. Ei varmaankaan kumpikaan edes haluaisi sitä.
      Ja sittenpä...
      Ex-miesystävääni kyllä kyttäisin, jos olisi tilaisuus. Hän vei sydämeni mukanaan... Olisi kiva tietää missä se seilaa :/

    • lkokmkjnjhkju

      ei kiinnosta yhtään mitä ex tekee ja hyvä vaan että pääsi eroon

    • Ihmettelen vaan

      Et ole vain päässyt irti koko miehestä ja miksi pitää kaverinaan valehtelijaa ja petturia?

    • kalevikulli

      Minä käyn sillointällöin naimassa eksääni paremman tekemisen puutteessa on sitä persettä kyllä mahtava kattella ja puristella kun takaapäin työntelee pilluun.

    • Kirsi

      Miks niitä seuraamaan? Eihän hän sinua enää petä eikä sinulle enää valehtele. Siksihän erositte! Mieti nyt vähän!

    • niinpä niin

      Sulta vietiin jotain, ja nyt haluaisit voittaa edes vähän siitä takaisin. Kuvailemasi perusteella näyttää siltä ettet tule saamaan kuin lisää paskaa käteesi.

    • Eteenpäin sano elävä

      Olis varmaan kiva kuulla että voi että mä kaipaan sua, hivelis ruhjottua itsetuntoa. Ei tipu. Näin ollen unohda koko ihminen.

    • hölmöläinen

      Meillä oli yhteinen lapsi exän kanssa ja exäni ja hänen uusi tyttöfrendinsä halusi, että olemme kaikki ystäviä. Aika koville otti ainakin minulle.
      Nyt exäni on eronnut tyttöfrendistään, en tiedä haluavatko myös tulevat tyttöfrendit olla frendejä kaikki yhdessä. Siihen en enää osallistu, siinä on aina skismaa.

      • Carrie,

        Kiitos kommenteista! Ihmismieli on välillä tyhmä. Vaikka siis on petetty, niin silti se asia on käsitelty ja me erottiin kavereina. Mutta ei tosiaan tee hyvää kytätä miehen tekemisiä! Pistin nyt blokin ilmoituksille ettei tule mun seinälle automaattisesti. Maanantai uusi päivä ja ryhdistäydyn! Joku oli oikeassa, tiedän että sitä ikävä sinua viestiä sieltä ei ikinä tule, vaikka sitä hassua kyllä toivoiskin välillä. Elämä on, mutta pohjalta ei ole kai kuin suunta ylöspäin!


      • Näin se vaan on.
        Carrie, kirjoitti:

        Kiitos kommenteista! Ihmismieli on välillä tyhmä. Vaikka siis on petetty, niin silti se asia on käsitelty ja me erottiin kavereina. Mutta ei tosiaan tee hyvää kytätä miehen tekemisiä! Pistin nyt blokin ilmoituksille ettei tule mun seinälle automaattisesti. Maanantai uusi päivä ja ryhdistäydyn! Joku oli oikeassa, tiedän että sitä ikävä sinua viestiä sieltä ei ikinä tule, vaikka sitä hassua kyllä toivoiskin välillä. Elämä on, mutta pohjalta ei ole kai kuin suunta ylöspäin!

        Pettävät puolisot on pelkkiä pask.läjiä, ei sellaisten kyttäämiseen kannata kuluttaa aikaa.


    • Särkynyt sydän

      Erosin hiljattain exästä ja kyllä, olen sortunut täsmälleen samaan. Seuraan facebookista hänen tekemisiään. En ilkeyttäni, en huvikseni vaan syystä, että minulla on tunteita häntä kohtaan. Kuvat muistuttavat yhteisestä ajasta jonka olen menettänyt ja jota kaipaan. Emme ole päässeet edes keskustelemaan asioista ja haluan tietää, onko hän sanansa mittainen ihminen. Facebook voi paljastaa mielenkiintoisia asioita. Olen esim. huomannut kuinka lyhyessä ajassa hän on solminut uusia naispuolisia kontakteja vaikka minulle hän sanoi ettei kavereita juurikaan ole. Todellakin haluan tietää, jos eron syy on esim. toinen nainen.

      • Carrie,

        Särkynyt sydän nikkki, mä niin ymmmärrän sua! Koetetaan päästää irti, vaikka se ois kuinka vaikeeta.


    • Hanna 80

      Siis todellakin seuraan exää somessa, lähinnä facebookissa.
      Nyt viimeksi exä, se oli tatuoinut käteensä kissankokoisilla kirjaimilla SLAYER,
      ihan kuin joku teini-ikäinen huomionhakuinen ihminen.
      Sen perässä oli 70 tykkäystä?
      Se ihminen ei ole tehnyt päivääkään elämässään työtä ja joka vuosi sillä on joku uusi avopuoliso. Tosin viimeksi hän tarinoi minulle, että asustee miehen luona, siis öitä.
      Se on kyllä kamalaa seurattavaa, silmät punoitti ja maha oli turvonnu keskioluen juomisesta.

      • heheheee

        ja luulet olevasi parempi ihminen kun vielä seuraat sitä :D

        kyllä elämä on köyhää sinullakin...


    • senkun kyttäät

      jos oma elämä on niin köyhää niin kai sitä jotain tekemistä pitää olla. katsoohan porukka bb:täkin. miestä asia tuskin voisi vähempää kiinnostaa. minua ainakaan ei.

    • ääää ööö

      Sää pettää jös hälyää!ei se öle sinultä pöis. Petä jös hälyät.

    • Eräs nimimerkki tiedusteli minulta, miksi hoen yhtä ja samaa viestiä tässä keskustelussa, ja arvaan muidenkin keskustelijoiden sitä ihmetelleen.

      Hoen samaa, koska olen joutunut minuun ihastuneen, ilmeisesti NARSISMISTA KÄRSIVÄN MIEHEN KIUSAAMISEN KOHTEEKSI. Mies hommasi itselleen toimiston (silloisen) opinahjoni vierestä; samalla hän alkoi vierailla samoissa tiedekirjastojen ATK-pisteissä, samoissa ruokaloissa jne. Viimeksi ylitin suojatietä nykyisellä asuinpaikkakunnalla, kun ko. mies kurvasi autolla vastaan.
      (Jäin miettimään, mitähän hän täälläkin tekee, yli 100km:n päästä kotoaan ja toimistostaan.)

      Tuttavien kautta olen joutunut kuulemaan millaisia PAIKKAANSA PITÄMÄTTÖMIÄ HUHUJA TÄMÄ MIES MINUSTA LEVITTELEE: Olen mm. kuulemma seurustellut jos jonkinlaisen kaksilahkeisen kanssa, vaikka minulla on IÄT ja AJAT ollut yksi ja sama mies, jonka luokse menen iltaisin kotiin. En edes matkustele ilman miestäni, joten jo KÄYTÄNTÖ OSOITTAA TÄMÄN SATU-SEDÄN TARINAT MAHDOTTOMIKSI.

      En pidä itseäni mitenkään ERINOMAISENA tai AINUTLAATUISENA naisena. Silti olen joutunut huomaamaan, että ko. mies MUSTAMAALAA, netissä ja muuallakin kaikkia NIITÄ NAISIA, jotka eivät ryhdy suhteeseen hänen kanssaan. Levitteleehän toki muistakin ihmisistä ikäviä puolitotuuksia eikä vain itsensä torjuneista naisista.

      Miehen AJOITTAIN ERITTÄIN HÄIJYSTÄ luonteesta kertoo,
      että aikanaan hän kertoi ex-miehelleni veljensä tuoreesta vaimosta seuraavaa, ko. pariskunnan tilapäisen USA:n muuton jälkeen: " Siellä se veljen vaimo näytti kovin halukkaasti vain altaalla makailevan."

      Myöhemmin selvisi, että puheena ollut nuori vaimo, oli vain hetken lomaillut USA:n muuton jälkeen, mutta hakeutunut sitten kiireen vilkkaa espanjankieltä opiskelemaan ja lastenhoitoavuksi johonkin perheeseen. Että se siitä "altaalla makailusta".

      Vuosien varrella olen IKÄVÄ KYLLÄ joutunut todella huomaamaan, että tämä KOMEA ja ÄLYKÄSKIN mies saattaa ilkeyksissään tarinoida ihmisistä, jotka eivät JUURI TAPAA TOISIAAN, lähes mitä sattuu.(Totuus muuntuu hänen suussaan AINA hänen kulloisenkin mielensä mukaiseksi.)

      Jos uskoisin tämän narskumiehen levittämiä huhuja,
      olettaisin EX-kihlattuni tulleen ÄSKETTÄIN vaimonsa jättämäksi ja kärsivän pahenevista alko-ongelmista. (Asia ei kuitenkaan ilmeisesti ole näin?)

      Joten kyllä minä jankutan, kun yritän epätoivoisesti saada viestiä PUOLITUTUILLE, heihin kuitenkaan suoraan yhteyttä ottamatta, PERILLE. Vaikuttaa nimittäin siltä, että tämän narsku-miehen ympärillä on yhä ihmisiä, jotka eivät huomaa hänen VALHEELLISUUTTAAN.

      Minulla on siis kokemusta stalkkaamisesta (viereisille ATK-pisteille, viereisiin kahvilan- ja ruokalan pöytiin tuloista, ja kotini vieressä autoilusta jne.) En vain itse ole se stalkkaava osapuoli.

      Nyt yritin 2 kertaa saada ASIALLISEN VAROVASTI yhteyden ko. narskumieheen, siinä onnistumatta. Olisin halunnut kysyä, miksi hän näyttää "stalkkaavan" minua. Olisin halunnut keskustella asiat selviksi, ja muistuttaa häntä siitä, että OMIEN LUULOJEN TOTUUTENA LEVITTELY ja PUOLITOTUUKSIEN ympäriinsä kertominen ovat nekin eräänlaista valehtelua. (Hän kun tuntuu olevan niin kovin ylpeä siitä, ettei kyse ihmisiltä suoraan asioita, vaan tekee omia - USEIN TÄYSIN METSÄÄN meneviä päätelmiään. Eikä kaihda avautua niistä muillekin.)

      Mutta ehkäpä nämä suomi24.fi-sivuston viestit riittävät viestiksi ko. "narskulle", että hänen pitäisi hiukan korjata käytöstään, ja LOPETTAA OMIEN PAHANTAHTOISTEN LUULOJENSA YMPÄRIINSÄ LEVITTELY - ABSOLUUTTISINA TOTUUKSINA!

    • PiIIuhaukka

      Nämä kyttäykset kuuluvat nuoruuteen ja sen palavaan intohimoon. Pieni mustasukkaisuus eron jälkeen voi olla vielä tervettä mutta siitä täytyy päästä yli ja oppia olemaan onnellinen jos toisella on uusi, kukoistava parisuhde.

      Tämä voi kuulostaa joistakin mahdottomalta, mutta omalta kohdaltani olen huomannut, että minun rakkauteni ex:iin ei pääty eroon ja jonkin ajan kuluttua ollaan ihan oikeasti sydänystävät.

      Se ihminen johon rakastun, ei katoa minnekään, mutta olosuhteet saattavat muuttua ja alunperinkin on tullut tehtyä liian optimistinen arvio suhteen laadusta ja annamme toisillemme vapauden etsiä sitä oikeaa, mutta nykyisin todellakin eroamme ystävinä eikä tulisi mieleenkään poistaa ketään elämästäni, eikä kukaan ole aikoihin poistanut minuakaan.

      Nuoruuden rakkaudet joista ero tuli paljon räiskyvämmin ovat palanneet ystävikseni joiden luona vierailemme uuden kumppanin kanssa.

      Pelaan avoimin kortein ja jokainen ex on ystäväni, joskaan läheskään kaikki eivät ole facebookissa lainkaan.

      Jos joku minua inhoaa, niin hän ei ainakaan näytä sitä.

      Ole iloinen ystäviesi onnen puolesta ja toivo heille hyvää vaikka sydän olisikin karrella, niin elämä on paljon, paljon helpompaa.

      Minä itse olen esimerkki siitä, että elämä ei pääty suhteen päättymiseen, vaan useimmiten se on uuden ja paremman suhteen alku, koska olet taas hiukan viisaampi näissä asioissa.

      Neuvoisin harrastamaan mieluummin liian paljon suhteita kuin liaan vähän, koska sitä virhettä ei voi vanhempana korjata.

      Ota jokainen suhde kuin se olisi elämäsi tärkein vaikka kyse olisi vain yhden yön suhteesta. Ystävällisyys ja kohteliaisuus eivät maksa mitään mutta saat niistä molemmille hyvän mielen vaikka loppuelämäksi. Tiedän tämän, koska muistelen usein vuosia vanhoja ihania iltoja kun ajelen tuttujen talojen ohi.

      Elämässä täytyy mennä eteenpäin ja aina kannattaa hymyillä ja halata vaikka olisi kuinka haikeaa.
      Kukaan ei varmaan ole katunut, että tuli oltua liian ystävällinen?

    • Carrie,

      Olen harrastanut seksiä todella monen miehen kanssa jättämisen jälkeen.
      Ihmetyttää tuon exäni haukut yhdessäolon aikaan, kun minä Carrie, en saanut harrastaa viikonloppuisin seksiä muiden kanssa.

      CAMOON, vain yhdenlilla juttuja! Millaisia juntteja miehet olettekaan

      ihmetellan Avaaja, CarrieTampere

      Lisäsin kuvanikin avaukseen, kiinostaisiko pikapanot :D
      - Carrie,

      • HHUHUH

        No toivottavasti ymmärtäisi ottaa edes rahaa, että edes jotain hyötyisit.

        Tosin ainoa miksi naamakira voisi olla hyödksi on se, että siellä voi varoitella sinunlaisista horoista ja pukeista ettei vaan kukaan vahingossakaan koskisi edes viiden metrin kepillä


      • Carrie,

        Oheisen viestin kirjoittaja ei ole alkuperäinen Carrie, vaan joku pimpo härlilijä.


    • 123123
    • jätetty

      mitä sitä kyttäilemään, mennyt on mennyttä ja entinen entistä menneet on mennyttä uusi aika uudet kuviot aikamme kutakin. naisena arvostan nykyään omaa vapauttani.

    • TakerruMenneeseen

      Ei taida mitään tervettä olla tuo...

    • HHUHUH

      Taas tuli todistettua, kuinka ihmiset ovat tulleet täysiksi idiooteiksi naamakirjan käytön kanssa. Todella surullista.

      • Noloa !

        Tuo on harvinaisen TOTTA.
        Aikuiset ihmisetkin vajoavat sairaaloisen lapsellisiksi ja nolon tyylittömiksi massa-paskanjauhajiksi eteenkin facebookissa.
        Todella myötä häpeää herättävää touhua. Ja mikä sairainta, nämä onnettomat hölmöt eivät tajua edes hävetä itse käytöstään.

        Ei kai facebookissa käyttäjinä olekaan enää, kuin persoonattomia ja tyylittömiä massahurmos juntteja.


      • HERRAT SEN PÄÄTTI :)

        NAAMAKIRJAN MYÖTÄ MONI SANOO OIKEESTI MITÄ MIELTÄ ON ! SUOMESSA KUN EI SAA SANOA ÄÄNEEN MITÄÄN TAI LEIMATAAN HETI,VARSINKIN RASISTIKSI ! MUSLIMIT KUN SEN KIELTÄÄ JA MEIDÄN VALOPÄÄT EI TEE ASIALLE MITÄÄN !!!!


    • Mies885

      Minä sorruin myöskin kyttäämiseen mutta nyt olen jättänyt oman onnensa nojaan. Erosta noin kolme kuukautta seurasin aktiivisesti mutta kun näin jonkun toisen miehen lähettelevän pusu viestejä niin lyhyen ajan jälkeen tiesin että olin oikeassa hänen suhteensa. Tyhmä ihminen jolla itsetunto hukassa. Kelpaa panoseuraksi kuka vaan. Hänellä oli ollut paljon erilaisia tyyppejä ennen minua. Olen todennut että nainen joka on kullin nälkään hoitoa saanut ei osaa lopettaa kunnes kukaan ei päälle enää katso. Sen verran kehun itseäni, tämä kuulostaa hiukan narsistimaiselta. MENETTI HYVÄN MIEHEN TYHMYYTTÄÄN.

    • niskasta kiinni

      Carrielle:
      Ihminen voi olla monella tapaa tyhmä ja tätä myöten kiusaa vain itseään tyhmillä ja turhilla teoillaan.
      Kannattaa vain opetella luonteen lujuutta ja päättäväisyyttä, että saa koulittua itseään oikeaoppisesti oikeaan suuntaan.
      Kun aina haluaa saada kaiken helpolla ja heti, joutuu yleensä vaikeuksiin, ennemmin tai myöhemmin. Eli löysää jo hölmö irti se petturityyppi ja poista osoteistosta katse eteenpäin ja kohti uusia seikkailuja (piste).

    • Parantunut

      Minä kyttäsin kans. Se kuuluu erosuruun, seuraamalla sellaisen lyhyen ajan kerralla miehen elämänmenoa, oikein rypee tuskassa. Ja sitten taas repäiset itsesi ajattelemaan muuta ja tulevaisuutta.

      Ehkä puoli vuotta oli minulla tätä palloilua, jos ei enemmän. Sitten se vaan jää, eikä enää kiinnosta ollenkaan. Siinä odotti että hän kertoisi jonkin kaipaavan lauseen minusta, mutta ei kertonut juuri mitään. Ehkä vähän jotain negatiivistä. Sitten oikeastaan vasta uskoo, että kaikki on ohi.

      Minä sinuna kyttäisin niin kauan kuin siltä tuntuu, häpeilemättä. Käsittelemättä jättäminen vasta katkeroittaa. Kun lukee noita tuomitsijoita, niin ehkä vähän on jäänytkin käsittelemätöntä heille mielen päälle. Voimia heille ja sinulle.

      • ihananainen14

        Häh? Tuoolaista pitäisi kriminalisoida.
        Mielisairaat jäkelevät tietoja, miten vainoa muita. Kyllä, suruja pitää käsitellä loppuun asti ja saada rauhaa, mutta ei tuolla tavalla. Ja kyllä, katkerointi tässä myös ei auta. Ehkä sen takia kun olette sellaisi kyttääjiä teidät miehet myös jättää.


    • kukuuuuuuu

      Näyttää siltä, että aika monia kiinnostaa kuin yksi menee sekaisin.

    • Carrie,

      En mä tiedä kyllä mitä rikollista tai muuta vastaavaa on katsella toisen facebook sivuja, kun sitä vartenhan ne on. En kyttää jonkin vieraan ihmisen sivuja ja facebook kaverin sivuja. Sitä vartenhan sinne ihmiset kirjottaa ja laittaa kuvia, että muut ne näkee. Ei se ole rikollista tai stalkkaamista. En mä häntä seuraa livenä, mitä hän tekee kun töistä tulee tai ketä kotona käy, ei tulisi mieleenikään.
      Mutta mielipiteitä olkoon niin monta kuin ihmistä, mutta älkää kirjoitelko mun nikillä mitään tänne. Olkaa kirjoittamatta jos ette omaa nikkiä kiksi. Mutta näyttää olevan kuumentava aihe!

    • SAIRAS OLET !

      JÄTÄ SE RAUHAAN KUN KERRAN EROSIT ! SAIRAS OLET ! MENE LÄÄKÄRIIN !

      • Sivusta seuraaja

        Taitaa olla ihan joku muu joka täällä hoitoa tarvii....


    • Noin kait se useimmilla menee. Itse olen jutellut viimeksi ex-kihlattuni kanssa 2001 eli 13 vuotta sitten. Erostammekin on jo aikaa peräti 16 vuotta, ja kun YHTEISIÄ LAPSIA TAI YSTÄVIÄ EI OLE, miksi olla yhteydessä (?) Olen kyllä joskus googlannut ex-kihlattuni ja todennut hänellä menevän ilmeisen hyvin ainakin työssään, ja hymyilevästä kuvasta päätellen muutenkin, ja hyvä niin. Muita ex:ä ei sitten olekaan, kun nykyisen mieheni LÖYSIN JO 1999!

    • Eräs nimimerkki tiedusteli minulta, miksi hoen yhtä ja samaa viestiä tässä keskustelussa, ja arvaan muidenkin keskustelijoiden sitä ihmetelleen.

      Hoen samaa, koska olen joutunut minuun ihastuneen, ilmeisesti NARSISMISTA KÄRSIVÄN MIEHEN KIUSAAMISEN KOHTEEKSI. Mies hommasi itselleen toimiston (silloisen) opinahjoni vierestä; samalla hän alkoi vierailla samoissa tiedekirjastojen ATK-pisteissä, samoissa ruokaloissa jne. Viimeksi ylitin suojatietä nykyisellä asuinpaikkakunnalla, kun ko. mies kurvasi autolla vastaan.
      (Jäin miettimään, mitähän hän täälläkin tekee, yli 100km:n päästä kotoaan ja toimistostaan.)

      Tuttavien kautta olen joutunut kuulemaan millaisia PAIKKAANSA PITÄMÄTTÖMIÄ HUHUJA TÄMÄ MIES MINUSTA LEVITTELEE: Olen mm. kuulemma seurustellut jos jonkinlaisen kaksilahkeisen kanssa, vaikka minulla on IÄT ja AJAT ollut yksi ja sama mies, jonka luokse menen iltaisin kotiin. En edes matkustele ilman miestäni, joten jo KÄYTÄNTÖ OSOITTAA TÄMÄN SATU-SEDÄN TARINAT MAHDOTTOMIKSI.

      En pidä itseäni mitenkään ERINOMAISENA tai AINUTLAATUISENA naisena. Silti olen joutunut huomaamaan, että ko. mies MUSTAMAALAA, netissä ja muuallakin kaikkia NIITÄ NAISIA, jotka eivät ryhdy suhteeseen hänen kanssaan. Levitteleehän toki muistakin ihmisistä ikäviä puolitotuuksia eikä vain itsensä torjuneista naisista.

      Miehen AJOITTAIN ERITTÄIN HÄIJYSTÄ luonteesta kertoo,
      että aikanaan hän kertoi ex-miehelleni veljensä tuoreesta vaimosta seuraavaa, ko. pariskunnan tilapäisen USA:n muuton jälkeen: " Siellä se veljen vaimo näytti kovin halukkaasti vain altaalla makailevan."

      Myöhemmin selvisi, että puheena ollut nuori vaimo, oli vain hetken lomaillut USA:n muuton jälkeen, mutta hakeutunut sitten kiireen vilkkaa espanjankieltä opiskelemaan ja lastenhoitoavuksi johonkin perheeseen. Että se siitä "altaalla makailusta".

      Vuosien varrella olen IKÄVÄ KYLLÄ joutunut todella huomaamaan, että tämä KOMEA ja ÄLYKÄSKIN mies saattaa ilkeyksissään tarinoida ihmisistä, jotka eivät JUURI TAPAA TOISIAAN, lähes mitä sattuu.(Totuus muuntuu hänen suussaan AINA hänen kulloisenkin mielensä mukaiseksi.)

      Jos uskoisin tämän narskumiehen levittämiä huhuja,
      olettaisin EX-kihlattuni tulleen ÄSKETTÄIN vaimonsa jättämäksi ja kärsivän pahenevista alko-ongelmista. (Asia ei kuitenkaan ilmeisesti ole näin?)

      Joten kyllä minä jankutan, kun yritän epätoivoisesti saada viestiä PUOLITUTUILLE, heihin kuitenkaan suoraan yhteyttä ottamatta, PERILLE. Vaikuttaa nimittäin siltä, että tämän narsku-miehen ympärillä on yhä ihmisiä, jotka eivät huomaa hänen VALHEELLISUUTTAAN.

      Minulla on siis kokemusta stalkkaamisesta (viereisille ATK-pisteille, viereisiin kahvilan- ja ruokalan pöytiin tuloista, ja kotini vieressä autoilusta jne.) En vain itse ole se stalkkaava osapuoli.

      Nyt yritin 2 kertaa saada ASIALLISEN VAROVASTI yhteyden ko. narskumieheen, siinä onnistumatta. Olisin halunnut kysyä, miksi hän näyttää "stalkkaavan" minua. Olisin halunnut keskustella asiat selviksi, ja muistuttaa häntä siitä, että OMIEN LUULOJEN TOTUUTENA LEVITTELY ja PUOLITOTUUKSIEN ympäriinsä kertominen ovat nekin eräänlaista valehtelua. (Hän kun tuntuu olevan niin kovin ylpeä siitä, ettei kyse ihmisiltä suoraan asioita, vaan tekee omia - USEIN TÄYSIN METSÄÄN meneviä päätelmiään. Eikä kaihda avautua niistä muillekin.)

      Mutta ehkäpä nämä suomi24.fi-sivuston viestit riittävät viestiksi ko. "narskulle", että hänen pitäisi hiukan korjata käytöstään, ja LOPETTAA OMIEN PAHANTAHTOISTEN LUULOJENSA YMPÄRIINSÄ LEVITTELY - ABSOLUUTTISINA TOTUUKSINA!

    • Voiko suomi24.fi:n ylläpito tehdä ystävällisesti
      jotakin. En ole avannut tätä keskustelua nimimerkillä Carrie!
      Kuitenkin nimimerkki tässä keskustelussa niin väittää!

      • Carrie,

        Ap Carrie vastaa, en ole niin ainakaan minä väittänyt. Minä, ap Carrie keskustelun avasin ja olen kommentoinut omalla nikillä. Joku toinen käyttää minun Carrie nikkiä ja kirjoittelee pöllöjä. Mutta Maruna alkuperäinen, sun pointti on tullut jo selväksi, älä hoe tuota samaa kommenttiasia täällä. Ylläpito voi ne mun puolestani poistaa. Tiedän kyllä mitä on narsismi ja millainen on narsisti, minä enkä exä ole kumpikaan niitä. Kiitos.


      • Carrie, kirjoitti:

        Ap Carrie vastaa, en ole niin ainakaan minä väittänyt. Minä, ap Carrie keskustelun avasin ja olen kommentoinut omalla nikillä. Joku toinen käyttää minun Carrie nikkiä ja kirjoittelee pöllöjä. Mutta Maruna alkuperäinen, sun pointti on tullut jo selväksi, älä hoe tuota samaa kommenttiasia täällä. Ylläpito voi ne mun puolestani poistaa. Tiedän kyllä mitä on narsismi ja millainen on narsisti, minä enkä exä ole kumpikaan niitä. Kiitos.

        Hyvä REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki Carrie (kuka lienetkin),

        eihän vain tässä käynyt niin,
        että ”Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa”?

        Valheellinen väite siitä,
        että REKISTERÖIDYN NIMIMERKIN
        ”maruna_alkuperainen” takana
        olisi SAMA HENKILÖ
        kuin tämän keskustelun avannut
        REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki Carrie
        ilmestyi nettiin, tähän keskusteluun,
        jo eilen (26.10 noin klo 23.30).
        Sinulla "Carrie" ei tunnu olleen
        mitään kiirettä oikaista
        ko. VALHEELLISTA TIETOA,
        esim. tänään (27.10) ennen klo 12.00.

        Sen sijaan kun minä oikaisin edellä mainitun VALHEELLISEN VÄITTEEN
        tänään (27.10) klo 12.43,
        sinä REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki ”Carrie”,
        ryntäät palstalle (27.10) klo 12.52
        eli alle 10 minuutissa kommentoimaan minua?

        Miksi sinulla hyvä ”Carrie”,
        EI OLLUT YHTÄ KIIRE EILEN tai tänä aamuna
        oikaista VALHEELLISTA TIETOA,
        jonka mukaan REKISTERÖIDYN NIMIMERKIN
        ”maruna_alkuperainen” takana
        olisi SAMA HENKILÖ
        kuin tämän keskustelun avanneen
        REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkin ”Carrie”???

        ”Carrie”,
        ymmärrätkö, että toisen ihmisen
        REKISTERÖIDYN nimimerkin väittäminen
        omakseen on rikos?
        Varsinkin jos väittää
        toisen henkilön nimimerkin olevan
        omansa, vaikkei näin ole,
        ja levittää VIELÄ SAMALLA PERÄTÖNTÄ TIETOA
        OIKEASTA NIMIMERKIN HALTIJASTA?

        Terveisin,
        maruna_alkuperainen,
        ei ap. ”Carrie”


      • tsiisus
        maruna_alkuperainen kirjoitti:

        Hyvä REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki Carrie (kuka lienetkin),

        eihän vain tässä käynyt niin,
        että ”Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa”?

        Valheellinen väite siitä,
        että REKISTERÖIDYN NIMIMERKIN
        ”maruna_alkuperainen” takana
        olisi SAMA HENKILÖ
        kuin tämän keskustelun avannut
        REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki Carrie
        ilmestyi nettiin, tähän keskusteluun,
        jo eilen (26.10 noin klo 23.30).
        Sinulla "Carrie" ei tunnu olleen
        mitään kiirettä oikaista
        ko. VALHEELLISTA TIETOA,
        esim. tänään (27.10) ennen klo 12.00.

        Sen sijaan kun minä oikaisin edellä mainitun VALHEELLISEN VÄITTEEN
        tänään (27.10) klo 12.43,
        sinä REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki ”Carrie”,
        ryntäät palstalle (27.10) klo 12.52
        eli alle 10 minuutissa kommentoimaan minua?

        Miksi sinulla hyvä ”Carrie”,
        EI OLLUT YHTÄ KIIRE EILEN tai tänä aamuna
        oikaista VALHEELLISTA TIETOA,
        jonka mukaan REKISTERÖIDYN NIMIMERKIN
        ”maruna_alkuperainen” takana
        olisi SAMA HENKILÖ
        kuin tämän keskustelun avanneen
        REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkin ”Carrie”???

        ”Carrie”,
        ymmärrätkö, että toisen ihmisen
        REKISTERÖIDYN nimimerkin väittäminen
        omakseen on rikos?
        Varsinkin jos väittää
        toisen henkilön nimimerkin olevan
        omansa, vaikkei näin ole,
        ja levittää VIELÄ SAMALLA PERÄTÖNTÄ TIETOA
        OIKEASTA NIMIMERKIN HALTIJASTA?

        Terveisin,
        maruna_alkuperainen,
        ei ap. ”Carrie”

        Ziisus mikä pöljä. Miehelläs, josta erosit jo 16 vuotta sitten ja jonka kanssa juttelit viimeksi 13 vuotta sitten, kävi kyllä mahtava mäsis :D :D :D


      • Carrie,
        maruna_alkuperainen kirjoitti:

        Hyvä REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki Carrie (kuka lienetkin),

        eihän vain tässä käynyt niin,
        että ”Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa”?

        Valheellinen väite siitä,
        että REKISTERÖIDYN NIMIMERKIN
        ”maruna_alkuperainen” takana
        olisi SAMA HENKILÖ
        kuin tämän keskustelun avannut
        REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki Carrie
        ilmestyi nettiin, tähän keskusteluun,
        jo eilen (26.10 noin klo 23.30).
        Sinulla "Carrie" ei tunnu olleen
        mitään kiirettä oikaista
        ko. VALHEELLISTA TIETOA,
        esim. tänään (27.10) ennen klo 12.00.

        Sen sijaan kun minä oikaisin edellä mainitun VALHEELLISEN VÄITTEEN
        tänään (27.10) klo 12.43,
        sinä REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkki ”Carrie”,
        ryntäät palstalle (27.10) klo 12.52
        eli alle 10 minuutissa kommentoimaan minua?

        Miksi sinulla hyvä ”Carrie”,
        EI OLLUT YHTÄ KIIRE EILEN tai tänä aamuna
        oikaista VALHEELLISTA TIETOA,
        jonka mukaan REKISTERÖIDYN NIMIMERKIN
        ”maruna_alkuperainen” takana
        olisi SAMA HENKILÖ
        kuin tämän keskustelun avanneen
        REKISTERÖIMÄTÖN nimimerkin ”Carrie”???

        ”Carrie”,
        ymmärrätkö, että toisen ihmisen
        REKISTERÖIDYN nimimerkin väittäminen
        omakseen on rikos?
        Varsinkin jos väittää
        toisen henkilön nimimerkin olevan
        omansa, vaikkei näin ole,
        ja levittää VIELÄ SAMALLA PERÄTÖNTÄ TIETOA
        OIKEASTA NIMIMERKIN HALTIJASTA?

        Terveisin,
        maruna_alkuperainen,
        ei ap. ”Carrie”

        Mä en nyt tajua Maruna mistä sä edes puhut. Jos joku muu Carrie, on väittänyt jotain niin se en ole minä AP Carrie. Ja koska minä olen ap Carrie, niin minulla ei ole mitään tekemistä Marunan kanssa. Joten asia jääköön sikseen minun osaltani. Ei liity aiheeseen enää millään tavalla.


      • Carrie,
        Carrie, kirjoitti:

        Mä en nyt tajua Maruna mistä sä edes puhut. Jos joku muu Carrie, on väittänyt jotain niin se en ole minä AP Carrie. Ja koska minä olen ap Carrie, niin minulla ei ole mitään tekemistä Marunan kanssa. Joten asia jääköön sikseen minun osaltani. Ei liity aiheeseen enää millään tavalla.

        Ja jos nyt Marunalle vielä selvennän, niin tässä keskustelussa joku muu Carrie, kirjoittelee ja on kommentoinut suus kiinni, mutta se ei ole AP Carrie,


      • Carrie, kirjoitti:

        Ja jos nyt Marunalle vielä selvennän, niin tässä keskustelussa joku muu Carrie, kirjoittelee ja on kommentoinut suus kiinni, mutta se ei ole AP Carrie,

        Kiitos sinulle, oikea Carrie!

        Tämä ketju on erinomaisesti täyttänyt yhden
        toiveistani: Se osoittaa, miten HÄRSKISTI
        ihmiset ottavat käyttöönsä toisten REKISTERÖIMÄTTÖMIÄ
        NIMIMERKKEJÄ, jopa yhdessä ja samassa keskustelu-
        ketjussa, PALSTOILLA, JOILLE VOI KIRJOITELLA REKISTERÖITYMÄTTÄ/KIRJAUTUMATTA.

        Tämä keskustelu oli KYLLÄ EHDOTON POHJANOTEERAUS, kun joku HÄVYTÖN

        1) otti käyttöönsä ap. nimimerkin "Carrie" ja
        2) väitti varastetulla nimimerkillä "Carrie"
        omistavansa rekisteröidyn nimimerkin
        "maruna_alkuperainen".

        Kaikkien tälläkin palstalla kirjoittelevien pitäisi ymmärtää
        yllä kertomani. Kun kirjoittelu ei vaadi rekisteröitymistä
        voi esimerkiksi nimimerkin "Carrie" takana olla

        -noin 30-vuotias sinkkunainen tai yhtä hyvin
        -46-vuotias sinkku-/ varattu mies.


      • Meeri ja Tapio
        tsiisus kirjoitti:

        Ziisus mikä pöljä. Miehelläs, josta erosit jo 16 vuotta sitten ja jonka kanssa juttelit viimeksi 13 vuotta sitten, kävi kyllä mahtava mäsis :D :D :D

        Eiköhän siinä käynyt tuuri molemmilla.
        Onneton suhdehan se oli.


    • vjfcvh

      kuumaa teini pillua tästä linkistä!
      http://j.gs/2841832/paljastapintaa

    • chameleon-

      Minulla on facebookissa lukuisia eri profiileja, keksittyjä sellaisia, joita käytän hyväksi mm. exien tekemisten seurailuun. Käytän sitä myös muuhun.

    • UUSI KOLLI

      MUNAN PUUTETTA

    • _Laur

      Jhoo siinä saattaa tulla semmoinen kilpailu kummalla menee "paremmin" mikä sekin on järjen vastaista, en itse lähtenyt leikkiin mukaan vaan poikkasin kokonaan. Tekis sullekkin hyvää saat selvän rajan itsesi ja entisen välille

      Paras on oma rauha ja saatat huomata miljoonia uusia asioita ajan mittaan.. voihan olla että hänkin stalkkaa sua joten oo se fiksumpi.

      T.kokemus kiusaavasta eksästä joka itse jätti minut

    • juupa joopa

      Ei oo mitään järkeä exsiä pitää naamakirjassa. Kannattaa poistaa.
      Vai oletko exsässä kiinni jotenkin.
      Miksi rokikkua menneesä?
      Vai miehen nykysenkö takia tarvii pitää itsensä naamakirjassa ärsyttääkseen toista.
      Jotenkin ihmiset pääse menneisyydestään irti ja aloita nykysen kanssa tulevaa.
      Siksikö nykystä ei mainita millään tavalla naamakirjassa , mutta menneestä pidetään tiukasti kiinni.
      Myönnän oma mieheni ei halua mua mainita millään tavalla, jos yhdessä on tehty jotain vaan hän kirjaa aina , että on yksin tehny tai ei halua muutenkaan parisuhdettaan mainita. Eksän pitää tiukasti kii ja sehän tietty vituttaa.

      • Nimimerkki "juupa joopa" kirjoitit:

        "Myönnän oma mieheni ei halua mua mainita millään tavalla, jos yhdessä on tehty jotain vaan hän kirjaa aina , että on yksin tehny tai ei halua muutenkaan parisuhdettaan mainita. Eksän pitää tiukasti kii ja sehän tietty ********."

        Kuulostaa todella loukkaavalta! Minusta miehesi toimii väärin
        sinua kohtaan. Miksi sinua muka pitää piilotella? Eikö mieluummin pitäisi piillotella ex:ää tai jättää hänet kokonaan sivuillaan huomiotta(?)

        Omalla miehelläni ei ole lainkaan Facebook-profiilia, vaikka hän on SE MEISTÄ, joka operoi enemmän ATK:n parissa. Yhdellä läppärillä hän pelaa, toisella tekee työjuttuja ja editoi matkavideoita. Kolmas on muuten vaan käytössä.

        Kaiken minkä olen Facebookissa näkyville laittanut on mieheni hyväksynyt. En voisi edes kuvitella, että lataisin kuvia Facebook- sivulleni jostakusta toisesta miehestä, kuin aviomiehestäni, omia ja mieheni VERISUKULAISIA LUKUUNOTTAMATTA. (Mieheni ei ikinä HYVÄKSYISI SELLAISTA, ja tökeröä KÄYTÖSTÄHÄN SE OLISIKIN!)


    • Ei ilmoituksia enää

      Voit jäädä hänen facebook kaveriksi, lopeta vain seuraaminen.

    • 45654
    • Naapurin Ellu

      Voi kunpa se naapurin Ellu tietäisi että Mies edelleen tapailee minua, käy minun luona ja minä hänen luona yökylässä ja muutenkin pidetään yhteyttä joka päivä ja emme ole fb-kavereita.

    • Carrie,

      Nyt olen hillinnyt itseäni enkä ole jaksanut exää enää kytätä. En siitä mitään hyödy, hän elää omaa elämäänsä ja munkin on alettava elää omaani. Ennen oli kyllä helpompaa, exästä ei tiennyt mitään jos ei sentään mennyt kyttään kotiovelle. Nykyään facebookit, instagrammit, googlet antavat vaikka mitä tietoa napin painalluksella.
      Mutta tsemppiä meille kaikille exille, jotka edelleenkin kaipaavat sitä exää, kyllä me tästä selvitään!

    • travelling in time

      Mä oon ollut 10 vuotta naimisissa. En muista enään edes ketään exää.

    • MENNEET ON MENNEITÄ

      ENPÄ HIRVEESTI. EIPÄ OIKEEN EES KIINNOSTA SE IHMINEN ENÄÄ

    • Vanhat unholaan

      No en todellakaan pidä yhteyttä, enkä ole pitänyt yhteyttä sen jälkeen kun erosimme 2009. Olen seurustellut saman miehen kanssa jo vuodesta 2006, joten kohta tulee kymmenen vuotta täyteen, eikä ole mitään tarvetta olla yhteydessä exään. Tietysti sinä aikana, kun seurustelin kummankin kanssa, täytyi hoitaa asiat melko taiten, ettei ex olisi luullut että seurustelen yhtä aikaa jonkun toisen kanssa.

      • Rauhassa uuteen

        Niinpä, miks pitää yhteyttä. Kyllä mullakin into exään (siinä vaiheessa ei ollut vielä exä) väheni siinä vaiheessa, kun aloin tapailla uutta miestä. Toi vaihtovaihe on kyl pahin, kun vielä miettii, että kumman kaa sitä oikein alkais olla. Mulla paino päälle vielä pari lasta siinä samalla, mutta onneksi saatiin se sovittua siten, että mies otti ne hoiviinsa ja saatiin alottaa uuden miehen kanssa rauhassa.


      • Carrie,
        Rauhassa uuteen kirjoitti:

        Niinpä, miks pitää yhteyttä. Kyllä mullakin into exään (siinä vaiheessa ei ollut vielä exä) väheni siinä vaiheessa, kun aloin tapailla uutta miestä. Toi vaihtovaihe on kyl pahin, kun vielä miettii, että kumman kaa sitä oikein alkais olla. Mulla paino päälle vielä pari lasta siinä samalla, mutta onneksi saatiin se sovittua siten, että mies otti ne hoiviinsa ja saatiin alottaa uuden miehen kanssa rauhassa.

        No niin, nyt tuli takapakkia. Exä pisti facebookin kautta viestiä ja kyseli kuulumisia, vastasin tosin ihan ns.coolisti, en alkanut vuodattaan ikävääni. Sitten sainkin vähän tylyn vastauksen takasin. Olisiko mun nyt sitten pitänyt kertoa, että ikävähän täällä on. Ja taas piti sen jälkeen kattoa sen facebookkia mitä se on puuhaillut. Viestistä päätellen seurailee kyllä minunkin facebookkia, että ollaan exän kanssa ehkä nyt vähän samassa veneessä. Voi pyhä sylvi, en voi muuta sanoa!


    • mxai

      Ei pidetä yhteyttä ! ja hyvä niin ! eikä nähdä ! ei hajuukaan mitä se X touhuu !? eikä kiinnosta onneks yhtään !! Pari lasta jäi ...hyvät välit lapsiin ja näen lapsia !

      • nonni.

        Exsät kannattaa poistaa Facebookista.
        Mitä kytätä exsää ja roikkua menneessä.
        Elämässä pitää mennä eteenpäin ja poistaa exsät ja panokaverit.
        Jos jollakin on exsät on jollain tavalla kuvioissa, et ole hänestä päässyt yli.
        Kannattaa alkaa tyhjentää turhat ihmiset .
        Ja varsinkin jos nykystä häiritsee exsien kuviossa olo.


      • unelmaasuorastaan
        nonni. kirjoitti:

        Exsät kannattaa poistaa Facebookista.
        Mitä kytätä exsää ja roikkua menneessä.
        Elämässä pitää mennä eteenpäin ja poistaa exsät ja panokaverit.
        Jos jollakin on exsät on jollain tavalla kuvioissa, et ole hänestä päässyt yli.
        Kannattaa alkaa tyhjentää turhat ihmiset .
        Ja varsinkin jos nykystä häiritsee exsien kuviossa olo.

        Mä ainakin saan lisää kiihoketta elämääni kun seurailen exieni onnistuneita parisuhteita. Olis ihanaa nähdä onnellisia parisuhdekuvia niistä netissä. Saisivat oikein esitellä sitä onneaan. Toisten onni ei ole multa mitenkään pois vaan päinvastoin se lämmittää ja kiihottaa sydäntä kun miettii kuinka onnellisia jotkun on. Varsinkin jos on tunneside niihin ihmisiin. Rupee tekeen mieli aitoa, ihanaa, rakastavaa seksiä ja läheisyyttä oman mieheni kanssa. Erotiikka on ihana asia ja lämmin, läheinen suhde.


    • anna valehtelijan me

      Seurustelin yhden naisen kanssa noin 2 vuotta ja hän piti yhteyttä exäänsä koko ajan, vaikka muuta sanoi. Lopulta lopetin homman noiden valheiden takia. Miksi olisin hänen ja hänen exiensä kanssa

    • Anonyymi

      Minun ex mies on kontrolloiva ja siksipä en kerro missään asioitani,en etenkään Facebookissa. Hänelle on punainen vaate,jos minulla on miesystävä. Onhan minulla. Hän ei vaan tiedä sitä.

    • Anonyymi

      En, poisti minut kavereista yhden lapsen jutuista aiheutuneen riidan jälkeen jostain syystä. En ymmärrä miksi, en oikeasti tehnyt mitään sellaista, josta olis voinut loukkaantua. Enkä sanonut. Totuuden vaan kerroin ja totuus oli, että hän oli väärässä.

      Uteliaisuus exän toimista on ihan luonnollista, kurkin päivitykset ajoittain ja muutenkin seurailin. Kuitenkin ihminen, jonka kanssa yhteinen lapsi ja jota rakasti joskus paljon. Ei ahdistanut, ja vaikka olen äärimmäisen mustasukkainen ihminen, en ollut hänestä edes mustasukkainen , sillä rakkaus loppui.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe