Kun ostatte bensaa ABC asemilta oletteko varmoja --- ?

epäluulo heränny

Niillä bensa asemilla joissa on rahamäärinen bensan osto joko 20 eur --- 60euroa tai siltä väliltä, oletteko tulleet varmennetuksi että olette saaneet bensaa sen rahamäärän verran varmasti ? MÄ EN OLE YHTÄÄN VARMA !
Iltasanomissa oli uutinen että huijaako kauppias vaakalla, siis onko vaaka varmasti tarkistettu ettei se näpistä asiakkitten rahaa,
sama on tullu mieleen noilla bensa-asemilla bensaa ostaissa, josku auton mittari näyttää ainaki minusta vähemmän kuin joskus aikasemmin, tietenki olen seurannu hintavihteluita, samaan aikaan joten siitä ei ole kysymys,
en pidä niistä bensa asemista joissa pitää ostaa rahamääräisesti bensaa,
aina jää tunne etten saanu rahamäärää vastaavaa määrää bebsaa,
enemmän olen luottavainen niihin asemiin joissa tankkaan auton täyteen ja menen maksamaan kassalle, sillon olen tuntenu saavan rahaamäärää vastaavan verran polltoainetta,
pitäisi olla jokin keino todentaa asia ettei asiakkaita huijata siinäki,

106

1429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huijataanko -

      asiakasta bensa-asemilla ?




      Sama tullu mieleen jo pitkän aikaa,
      pitäisi olla jokin varmennus keino millä voisi todentaa ettei asema varasta asiakilta rahaa,

    • ulkona

      Mikä ihmeen vaaka niissä olisi ?

      • --------------------

        jooo mutta HUOMAA

        onko litramäärä se mikä pitäisi olla, EI ainakaan mun autossa ole sama kuin jos tankaan semmosella asemalla josta saa sen määrän pensaa kuin tarvii ja haluaa, eikä maksa yhtäpaljon kuin niissä ABC asemilla joissa pitää ensin antaa rahamäärä ja sitten vasta tankata,
        siis auton mittarissa on eri määrä joka paljastaa mahdollisen väärinkäytöksen,
        tästä oli kerran kuluttaja ohjelmassaki epäily ,
        samma ole epäilly ijät ja ajat siksi kierränki niitä tankkauspisteitä jos suinki löydän jossa voi kassalle maksaa, ,


      • näin!
        -------------------- kirjoitti:

        jooo mutta HUOMAA

        onko litramäärä se mikä pitäisi olla, EI ainakaan mun autossa ole sama kuin jos tankaan semmosella asemalla josta saa sen määrän pensaa kuin tarvii ja haluaa, eikä maksa yhtäpaljon kuin niissä ABC asemilla joissa pitää ensin antaa rahamäärä ja sitten vasta tankata,
        siis auton mittarissa on eri määrä joka paljastaa mahdollisen väärinkäytöksen,
        tästä oli kerran kuluttaja ohjelmassaki epäily ,
        samma ole epäilly ijät ja ajat siksi kierränki niitä tankkauspisteitä jos suinki löydän jossa voi kassalle maksaa, ,

        Rahamäärä ilmoitus pyydetään, varmistaa onko tilillä rahaa. Jos laitat rahamääräksi 60e, silti voit tankata vaikka 5l ja veloitetaan vaan siitä 5 litrasta!


    • gasolino

      Uskon, että minua laskutetaan tankkaamastani litramäärästä olkoon se mikä tahansa annetun summan alapuolella oleva.

    • 600€ vuodessa

      Ostan bensiiniä kerran kuukaudessa 50€.lla. Laatu Power.

    • €--

      Johan meni nauruksi teidän epäluulonne kanssa, kyllä määriin täytyy luottaa ja on sitä muutakin tavaraa ko bensa.
      Jos tilaat 10 kuutioa hiekkaa pihallesi, raavitko päätäsi onkohan tossa varmasti se määrä.

    • k/k
      • €--

        Tosta vettä bensassa, velmies käy venäjän puolella tankkaamassa, käyttelin sitä bensaa perämoottorissa mutta alkoi sittemmin nikotelee ja lopuksi ei lähteny käyntiin, aukasin kaasarin ! Vettä oli kertyny sinne että se siitä venäjän halvasta bensasta.


      • ...
        €-- kirjoitti:

        Tosta vettä bensassa, velmies käy venäjän puolella tankkaamassa, käyttelin sitä bensaa perämoottorissa mutta alkoi sittemmin nikotelee ja lopuksi ei lähteny käyntiin, aukasin kaasarin ! Vettä oli kertyny sinne että se siitä venäjän halvasta bensasta.

        Sivusta.

        Oma asiasi, jos veneesi polttoainetankkiin kertyy vettä. Itänaapurin pensa on erilaista kuin suoessa jalostetut pensalaadut. En muista tarkemmin, lisäaineistukset nyt ainakin erilaisia. Ja yleensä noit veljmiehet ostaa venäjätä pensaa Nesteeltä, vai mikä lie nykyisin nimeltään. Niihin pensa tulee suomesta, eli presiis samaa kamaa, kuin suomessakin.

        Suurin ero siis lisäaineistuksessa, ei ladatkaan vedellä käy, säilyttäisit ja huoltaisit veneesi moottoria paremmin. Ja missä muuten veljmies säilyttää pensaansa? Pensa tuoretavara, se kerää tpsiaan kosteutta ja muuttuu kemiallisestikin vanhetessaan.

        Ja noin tarkasti määriteltynä. Mistä hitosta sä luulet suomen polttoaineiden olevan alunperin lähtöisin, siis raakaöljyn. Mun muistin mukaan suomessa ei ole ensimmäistäkään öljylähdettä.

        =DW=


      • €--
        ... kirjoitti:

        Sivusta.

        Oma asiasi, jos veneesi polttoainetankkiin kertyy vettä. Itänaapurin pensa on erilaista kuin suoessa jalostetut pensalaadut. En muista tarkemmin, lisäaineistukset nyt ainakin erilaisia. Ja yleensä noit veljmiehet ostaa venäjätä pensaa Nesteeltä, vai mikä lie nykyisin nimeltään. Niihin pensa tulee suomesta, eli presiis samaa kamaa, kuin suomessakin.

        Suurin ero siis lisäaineistuksessa, ei ladatkaan vedellä käy, säilyttäisit ja huoltaisit veneesi moottoria paremmin. Ja missä muuten veljmies säilyttää pensaansa? Pensa tuoretavara, se kerää tpsiaan kosteutta ja muuttuu kemiallisestikin vanhetessaan.

        Ja noin tarkasti määriteltynä. Mistä hitosta sä luulet suomen polttoaineiden olevan alunperin lähtöisin, siis raakaöljyn. Mun muistin mukaan suomessa ei ole ensimmäistäkään öljylähdettä.

        =DW=

        Enstei perämoottorini on viime vuonna ostettu kerran huolettu,
        Pakko uskoa huolto miehen varoitusta venäjän bensasta ja 98 oon nyttemmin käyttäny eikä mitään vikaa ole ollu, jostain se vesi kerty sinne.


      • ...
        €-- kirjoitti:

        Enstei perämoottorini on viime vuonna ostettu kerran huolettu,
        Pakko uskoa huolto miehen varoitusta venäjän bensasta ja 98 oon nyttemmin käyttäny eikä mitään vikaa ole ollu, jostain se vesi kerty sinne.

        Vielä sivummalle.

        Meitsi ajoi 5 vuotta venäkäisellä pensalla, ei mitään ongelmia. Parikymmentä vuotta myöhemmin arjalainen muskeliauto ei lähtenyt käyntiin. Aikani tutkin, syy, jääklöntti pensatankissa. Lisää pensaa ja lisäksi tenttua. Jo alkoi käymään. Se toi tentun laittaminen nykyaikana on tavallaan tarpeetonta, pensassa lisäaineita ja tenttu osa siitä. Mutta kondessiolle ei voi mitään, vettä kertyy jokatapauksessa. Kun sitä liikaa, siinäpä sitten on vettä pensassa.

        Perämoottori vähän sama asia, kuin joku moottorisaha. Käytetään harvoin. Ikinä käynyt talvella verkoilla moottoriveneellä?

        Sortsi, ei ollut tarkoitus veetuilla. Mutta ihan perusjuttuna, ei itänaapurin pensaan lisätä vettä, samaa kamaa suunnalleen kuin suomessakin. Tuoreketjustsa puhutaan elintarvikkeiden kohdalla, pensasta puuttuu viimeinen käyttöpäivä ja sen ketjun steissiltä moottoriin, sitä ei valvo kukaan.

        =DW=


      • €--
        ... kirjoitti:

        Vielä sivummalle.

        Meitsi ajoi 5 vuotta venäkäisellä pensalla, ei mitään ongelmia. Parikymmentä vuotta myöhemmin arjalainen muskeliauto ei lähtenyt käyntiin. Aikani tutkin, syy, jääklöntti pensatankissa. Lisää pensaa ja lisäksi tenttua. Jo alkoi käymään. Se toi tentun laittaminen nykyaikana on tavallaan tarpeetonta, pensassa lisäaineita ja tenttu osa siitä. Mutta kondessiolle ei voi mitään, vettä kertyy jokatapauksessa. Kun sitä liikaa, siinäpä sitten on vettä pensassa.

        Perämoottori vähän sama asia, kuin joku moottorisaha. Käytetään harvoin. Ikinä käynyt talvella verkoilla moottoriveneellä?

        Sortsi, ei ollut tarkoitus veetuilla. Mutta ihan perusjuttuna, ei itänaapurin pensaan lisätä vettä, samaa kamaa suunnalleen kuin suomessakin. Tuoreketjustsa puhutaan elintarvikkeiden kohdalla, pensasta puuttuu viimeinen käyttöpäivä ja sen ketjun steissiltä moottoriin, sitä ei valvo kukaan.

        =DW=

        Perämoottorit on vähän erijuttu kui autot, sitä tossa mietin kun jäi 30 l 1% isomman koneen bensaa tähteelle et mitenkä säilyneet hyvänä talven yli, astia on aivan täynnä.
        Tästäkin tuntuvat olleen monta mieltä.


      • ...
        €-- kirjoitti:

        Perämoottorit on vähän erijuttu kui autot, sitä tossa mietin kun jäi 30 l 1% isomman koneen bensaa tähteelle et mitenkä säilyneet hyvänä talven yli, astia on aivan täynnä.
        Tästäkin tuntuvat olleen monta mieltä.

        Aika paljon pensaa.

        Mun käsitys, pensa kyllä vanhenee. Että just venepensassa arveluttaa, miten käy, jos keskellä järveä ja kone ei käy? Pidä airot mukana :D


      • €ero
        ... kirjoitti:

        Aika paljon pensaa.

        Mun käsitys, pensa kyllä vanhenee. Että just venepensassa arveluttaa, miten käy, jos keskellä järveä ja kone ei käy? Pidä airot mukana :D

        Jäihän tuota, 60 hv :een 2-tahtisesta mul on iso vene ja siinä on kaksimoottoria, 6 hv 4-tahti apumoottorina uistelua varten joten toinen pelaa niin kävi kerran viime kesänä.
        Kyselin bensan säilyvyydestä etupäässä sanoivat säilyvän täytedä astiastiassa joten katotaan keväällä.


      • €ero kirjoitti:

        Jäihän tuota, 60 hv :een 2-tahtisesta mul on iso vene ja siinä on kaksimoottoria, 6 hv 4-tahti apumoottorina uistelua varten joten toinen pelaa niin kävi kerran viime kesänä.
        Kyselin bensan säilyvyydestä etupäässä sanoivat säilyvän täytedä astiastiassa joten katotaan keväällä.

        "€ero"

        Hienoa, olet innokas lukija.

        "Täyteen bensa-tankkiin ei kondenssi eksy."

        H.


      • eppu2
        €ero kirjoitti:

        Jäihän tuota, 60 hv :een 2-tahtisesta mul on iso vene ja siinä on kaksimoottoria, 6 hv 4-tahti apumoottorina uistelua varten joten toinen pelaa niin kävi kerran viime kesänä.
        Kyselin bensan säilyvyydestä etupäässä sanoivat säilyvän täytedä astiastiassa joten katotaan keväällä.

        Ennen tein itse sekoituksen sahoihin.
        Sitten aloin ostaa valmis sekoitusta, kun sanovat, että ne kestää talven.
        4-tahtia menee aggregaattiin.
        Autoon osta sillai, että maksan kassalle.
        Vanha pakuni, kun on diesel, silloin, kun vielä käytin sitä talvellakin, piti aina syksyllä suodatin vaihtaa, muuten tuli toppi.


      • L - L

        Hyvä ohje epäluuloisille! Kannattaisi myös katsoa ja odottaa, että joku tankkaa sitä aiottua bemsaa koska seuraavat litrat ovat kylmempiä.

        Osuuskaupanhoitajat huomasivat tuon ominaispainojutun ilman koulutustakin.
        Vielä 50-luvun alussa oli pikkupaikkakunnilla benspumput käsikäyttöisiä ja pumppaamalla täytettiin pumpun 5l:n lasitörppö joka sitten valutettiin tankkiin tai kanisteriin.
        Paikallinen kaupanhoitaja piti aina, varsinkin kesäaikaan, aurinkoisessa paikassa olevan pumpun lasitörpöt täysinä.


      • eppu2
        L - L kirjoitti:

        Hyvä ohje epäluuloisille! Kannattaisi myös katsoa ja odottaa, että joku tankkaa sitä aiottua bemsaa koska seuraavat litrat ovat kylmempiä.

        Osuuskaupanhoitajat huomasivat tuon ominaispainojutun ilman koulutustakin.
        Vielä 50-luvun alussa oli pikkupaikkakunnilla benspumput käsikäyttöisiä ja pumppaamalla täytettiin pumpun 5l:n lasitörppö joka sitten valutettiin tankkiin tai kanisteriin.
        Paikallinen kaupanhoitaja piti aina, varsinkin kesäaikaan, aurinkoisessa paikassa olevan pumpun lasitörpöt täysinä.

        60-luvulla olin 15-vuotiaana sekatavakaupassa myyjänä ja pihalla nämä ´´lasitörpöt´´, bensaa ja polttoöljyä muistaakseni myytiin.


      • L - L kirjoitti:

        Hyvä ohje epäluuloisille! Kannattaisi myös katsoa ja odottaa, että joku tankkaa sitä aiottua bemsaa koska seuraavat litrat ovat kylmempiä.

        Osuuskaupanhoitajat huomasivat tuon ominaispainojutun ilman koulutustakin.
        Vielä 50-luvun alussa oli pikkupaikkakunnilla benspumput käsikäyttöisiä ja pumppaamalla täytettiin pumpun 5l:n lasitörppö joka sitten valutettiin tankkiin tai kanisteriin.
        Paikallinen kaupanhoitaja piti aina, varsinkin kesäaikaan, aurinkoisessa paikassa olevan pumpun lasitörpöt täysinä.

        Aha. Ilmankos se oli aina osuuskaupanhoitaja itse joka tankkasi...

        Pienen nuoren harjoittelijan ei (onneksi !) tarvinnut siihen laitteeseen koskea, joten eipä ollut mitään havaintoa siitäkään oliko "lasitörpöt" täysiä vai tyhjiä. Eli yhden kesän 60-luvulla olin samoissa hommissa kuin eppu kakkonen ;-))


      • prinsessamakkara
        eppu2 kirjoitti:

        60-luvulla olin 15-vuotiaana sekatavakaupassa myyjänä ja pihalla nämä ´´lasitörpöt´´, bensaa ja polttoöljyä muistaakseni myytiin.

        Naapurin mies kertoi, että sekatavarakaupassa nuorena ollessaan, hänen piti maanantaiaamuisin pestä makkarat.


    • ...

      Mun käsityksen mukaan kauppias ei ite voi säätää pensapumppujen vaaitusta, vai miksi sitä sanotaan. Joskus joku sukulainen piti pensistä ja hommeli hoidettiin yhtiln piikkiin. Oishan se varmasti mahdollista, että lukemia ruuvattaisiin, en todellakaan usko, että millään pensayhtiöllä on vara alkaa tekemään sellaista. Niitä nimittäin valvotaan viranomaisten toimesta pistokokein.

      Itteä lähinnä tympii itsepalvelupumppujen väheneminen. Ostan usein täyteen ja samalla vaikkapa tupakkiaskin. itsepalvelussa ne hoituu yhdellä maksusuoritteella, automaateilla pitää maksaa kaks kertaa. Ja aikanaanhan oli palveluhuoltsikoita. Joskus tuntuisi, että voisi sitä pikkasen pensanhinnassa maksaa siitä, että joku pesasee tankkauksen yhteydessä tuulilasin ja vilkaisee samalla lasinpesunesteet ja öljyt- Tokikihan se oli pakkomyyntiä, mihin tahansa autoon saa aina laitettua puoli litraa öljyä tai litran lasinpesunestettä. Mutta sitä jotenkin tunsi itsensä asiakkaaksi palveluasemilla, automaatilla tai itsepalvelussa tuntee itsensä lähinnä öljy-yhtiön duunariksi.

      =DW=

    • "..."

      Teevee-tuotantoa tukien...

      Alalla olleena muistutan että virallinen vaa'itus on lisenssin alainen.
      Kaiken-laista leimaa saa silloin lyödä.
      Leimaajaa ei saa lyödä.
      Öljy/bensa-yhtiöt käyttävät lisenssoituja firmoja.
      Mikä ei tietenkään poista yhtiöiden vastuuta kokonaisuudesta.
      Täyteen bensa-tankkiin ei kondenssi eksy.
      Se eksyy tyhjällä lompakkolla, jossa ei ole kuin kymppi bensaan.
      Lehdistä olen joskus huomannut Saksalaisten öky-autojen jäävän usein tien-poskeen.
      Aikasti syvällekin.
      Paha on autoa hallita jos veto loppuu.
      Saksalaiset autot pitää AINA tankata täyteen.
      Pers-aukistenkin pitäisi.
      Aikanaan olin mukana myös jutskissa(inhoan sanaa projekti) jossa mietittiin miten
      tieto-teknisesti voidaan seurata henk.koht.- palvelun vaikutusta myynnin
      kehitykseen.
      Muistaakseni totesimme että h-k-palvelun kate on paljon pienempi kuin palvelu
      ilman palvelua.
      Tuo on varmaan syynä siihen että bensa-yhtiöt maistuvat nykyään suolattomalta
      Selluloosalta.
      Tavallaan kuin rööki-aski ilman hevosta ja miestä.

      H.

      • en luota on epäily

        Oli jokunen aika sitten kuluttaja ohjelmassa myös epäily pensan määrästä, saako asiakas bensaa niiltä asemilta joissa ensin kysytään rahamäärää,
        jäi suuri epäily
        ei voida todistaa muuten kuin ottaa omakanisteri ja siihen ottaa se litramäärä kuin raha osottaa, ja sitten mitata litran mitalla, saispahan ainaki varmuuden onko saanu sen määrän pensaa kuin on luullu rahalla saavansa,
        siis jokin keino pitää olla jolla tarkistetaan pensan määrä litroissa siinä paikanpäällä,


      • en luota on epäily kirjoitti:

        Oli jokunen aika sitten kuluttaja ohjelmassa myös epäily pensan määrästä, saako asiakas bensaa niiltä asemilta joissa ensin kysytään rahamäärää,
        jäi suuri epäily
        ei voida todistaa muuten kuin ottaa omakanisteri ja siihen ottaa se litramäärä kuin raha osottaa, ja sitten mitata litran mitalla, saispahan ainaki varmuuden onko saanu sen määrän pensaa kuin on luullu rahalla saavansa,
        siis jokin keino pitää olla jolla tarkistetaan pensan määrä litroissa siinä paikanpäällä,

        "en luota on epäily"

        Nähdäkseni laki ei estä sinua tekemästä mitä kuvailit.
        Laki rajoittaa kuitenkin kanisteria.
        Sen pitää olla kipinöimätön ja poltto-aineille tarkoitettu.
        Kansan-edustus-laitoksen hyväksynnän mukaisesti, bensa-asemien ei tarvitse
        antaa monta vaakaa asiakkaiden käyttöön.
        Tiedät varmaan paikan missä protestoida.
        Jätä kuitenkin silloin kanisteri kotiin.
        Kokeile vasta kotona.

        H.


    • No ei sitä bensamittaria pidä lukee kuin piru raamattua. Ne anturit tankissa tahtoo vähän elellä omaa elämäänsä.

      Ja ei kai kenelläkään oo tankissa litralleen samaa määrää bensaa jäljellä joka tankkauksen välillä?

      • "minttupuu"

        Mitäs muodokas auton-pesijä tässä kirjoittelee?
        Nojailee hän vaan sivu-ikkunoihin.
        Antaa miesten hoitaa mittailemisen.
        Mutta, noh, asiaa on kirjoitus.
        Muista antaa kiitos miehellesi. :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "minttupuu"

        Mitäs muodokas auton-pesijä tässä kirjoittelee?
        Nojailee hän vaan sivu-ikkunoihin.
        Antaa miesten hoitaa mittailemisen.
        Mutta, noh, asiaa on kirjoitus.
        Muista antaa kiitos miehellesi. :)

        H.

        H, joskus tuntuu,että sä luulet mun syntyneen ilman aivoja. Mies on päikkäreillä, kiitän kun herää, en tiedä kyllä mistä.

        Jaa, no se imuroi tänään, vaik siitä sitten.


      • minttupuu kirjoitti:

        H, joskus tuntuu,että sä luulet mun syntyneen ilman aivoja. Mies on päikkäreillä, kiitän kun herää, en tiedä kyllä mistä.

        Jaa, no se imuroi tänään, vaik siitä sitten.

        "minttupuu"

        Muistaakseni me olemme keskustelleet autoista ennenkin.
        Etkä silloinkaan mitään tiennyt :)
        Siks toiseksee, nainen ottaa aina kehun oikein vastaan, vaikka väärin ymmärtäenkin.
        Ymmärtääkseni...
        Käy ostamassa miehellesi kumi-matot.

        luv

        H.


    • en luota pitää voida

      jotenki todentaa asia siinä paikalla,



      just,
      sitä voiki pensaliikkeet käyttää hyväkseen vetoamalla ettet tiedä paljonko on pensaa sun omassa autoss,
      EPÄILY OLI aihellinen siinä ohjelmassa, katso joskus asia ohjelmia sinäki niin näät, kaikki ei ole aina sitä mitä sanotaan,


      täällä taitaa olla kaikki puolustelijat itse pensaasemien omistajia, muuten en usko puoluteluun,

      • No meillä on tossa kivenheiton päässä kylmäasema. Vajaan puolen kilsan päässä toinen. Mä otan kaks viiden litran kanisteria , haen molemmilta ne täys ja läträän sit sillä litran mitalla, kumpi kusettaa vai molemmat.

        :D

        ps. mikä sen fucking ohjelman nimi si on?


    • hyvä hyvä -

      HYVÄ vihdoinki joku ottaa ja tarkastaa onko pensa-asemat rehellisiä,
      iltasanomissa epäiltiin jopa vaakojen rehellisyyttä , oli eilen uutinen asiasta,

    • Lue hyvä ihminen

      Siinä pumpun kyljessä on tarra milloin se on viimeksi tarkastettu, tarkastuksen suorittaa ulkopuolinen viranomainen. Lisäksi siinä yleensä mainitaan myös että vaaituksen tarkkuus taataan yli 5 litran erille.

    • rehellisyys kunniaan

      lue hyvä ihminen=

      miksi puolustelet noin kiivassti asiaa,
      olen ehdottomasti sitä mieltä että kaikesta huolimatta jokaisella kuluttajalla on oikus myös itse tarkistaa asian todenperäisyys,

      joten liika puolustelu ja estävät lausunnot herättää epäluuloa entisestään,

      siis on ehdottoman tärkeää alkaa tavalisen kuluttajan tekemään tarkistuksia asiasta aivan itse, ,

      eihän huoltoaseman omistajalla pitäisi olla huolenhäivää jos on rehellinen kuluttajia kohtaan, eikös vaan ???? !!! silloin luulis huoltoasemien omistajien hyväksyvän että asia aina tarkistetaan silloin kun kuluttaja tahtoo,

      • Käy lääkärissä

        Dementia alkaa usein tuollaisella vainoharhaisuudella.


    • Rimmir tänään

      En tankkaa sillä huoltoasemalla. Tankkaan silloin kun mittari näyttää punaista ja tankkaan eri asemilla, ei ole mitään väliä millä. Joskus katselen litrahintaa mutta en ala halvan bensan perässä ajelemaan. Tankkiin menee / kerta sellaiset 55-60 litraa enkä koskaan liruttele 20 litraa /kerta. Maksan tankilla kortilla enkä juuri koskaan kassalla. Täytyy vain aina tarkistaa ettei automaattia ole skimmattu.

      • epäilyjä riittää

        Onko kukaan koskaan mitannut maitopurkin tilavuutta?
        Tai laskenut tulitikkujen määrää askista?
        Entäs sätkäpussin grammamäärä?
        Kaupasta ostettu margariinirasiakin voi olla luvattua kevyempi.

        Ja sitten täytyy vielä erikseen ottaa selville oman taivasosuuden määrä.
        Ettei vaan siinäkin asiassa vedetä kotiinpäin!
        Tontti on pienempi mitä on luvattu.

        Jos näitä hommia alkaa päässään väännellä tosimielellä, saa seuraavaksi ihmetellä ja epäillä laitoshoidon lupauksia:

        Onkohan nuo pakkopaidan hihat nyt ihan määrämittaisia, kun tuntuvat kiristävän kainaloista?


      • porilainen finger
        epäilyjä riittää kirjoitti:

        Onko kukaan koskaan mitannut maitopurkin tilavuutta?
        Tai laskenut tulitikkujen määrää askista?
        Entäs sätkäpussin grammamäärä?
        Kaupasta ostettu margariinirasiakin voi olla luvattua kevyempi.

        Ja sitten täytyy vielä erikseen ottaa selville oman taivasosuuden määrä.
        Ettei vaan siinäkin asiassa vedetä kotiinpäin!
        Tontti on pienempi mitä on luvattu.

        Jos näitä hommia alkaa päässään väännellä tosimielellä, saa seuraavaksi ihmetellä ja epäillä laitoshoidon lupauksia:

        Onkohan nuo pakkopaidan hihat nyt ihan määrämittaisia, kun tuntuvat kiristävän kainaloista?

        Amerikoista oli kertaalleen juttua, kuinka juristi äitimammansa kanssa kierteli kauppoja, etsiskellen vajaita pakkauksia. Kovat korvausoikeudenkäynnit koko ajan meneillään.

        On elämässä aikaa, jos joka fingerporillisen alkaisi erikseen mittailemaan.


      • €--
        porilainen finger kirjoitti:

        Amerikoista oli kertaalleen juttua, kuinka juristi äitimammansa kanssa kierteli kauppoja, etsiskellen vajaita pakkauksia. Kovat korvausoikeudenkäynnit koko ajan meneillään.

        On elämässä aikaa, jos joka fingerporillisen alkaisi erikseen mittailemaan.

        Uskon että määrät pitävät paikkansa koska liike-elämässä ei pitkälle pötkitä jos lusmuillaan, epäuskoinen voi olla jos on muutenkin epäilevää tyyppiä minä en ole edes moista ajatellu ennen.


      • kyllä nämä tunnetaan
        €-- kirjoitti:

        Uskon että määrät pitävät paikkansa koska liike-elämässä ei pitkälle pötkitä jos lusmuillaan, epäuskoinen voi olla jos on muutenkin epäilevää tyyppiä minä en ole edes moista ajatellu ennen.

        oletko itse huoltoaseman omistaja, silloin tietenki olet puolesta puhuja, et muka ole tullut edes ajatelleeksi hah,

        sitä mieltä, että asiakkaan pitää voida dotentaa onko pensiini määrä rahaa vatava ,
        siitä on ollu jopa TV:ssä epäily ja kysely,
        joten se on yleisempää kuin uskotkaa,


      • eppu2
        epäilyjä riittää kirjoitti:

        Onko kukaan koskaan mitannut maitopurkin tilavuutta?
        Tai laskenut tulitikkujen määrää askista?
        Entäs sätkäpussin grammamäärä?
        Kaupasta ostettu margariinirasiakin voi olla luvattua kevyempi.

        Ja sitten täytyy vielä erikseen ottaa selville oman taivasosuuden määrä.
        Ettei vaan siinäkin asiassa vedetä kotiinpäin!
        Tontti on pienempi mitä on luvattu.

        Jos näitä hommia alkaa päässään väännellä tosimielellä, saa seuraavaksi ihmetellä ja epäillä laitoshoidon lupauksia:

        Onkohan nuo pakkopaidan hihat nyt ihan määrämittaisia, kun tuntuvat kiristävän kainaloista?

        Aikanaan tulitikkujen määrää askissa vähennettiin 50:stä 45:n, ettei hinta tarvinnut nostaa. (vähän huijattiin kuluttajaa)
        Sittemmin kotimaisia tulitikkuja ei kait enää tehty.
        Nykyiset on sellaisia, että paljon menee hukkaan, kun ei toimi.
        Mökilläkin oli lähellä, etten saanut palavaa roisketta silmään, laatu on surkeaa.
        Joten on tosia ja epätosia, pitää vaan yrittää erottaa ne toisistaan.
        Vaan oletkos huomannut, kun paistaa jotain sapuskaa, kuinka se pienenee, kuin pyy maailmalopun edellä?
        Kyllähän meitä huijataan, mutta ei niitä tosiaan kannata kamalasti´´päässään väännellä.´´


      • rosvot kiinni ,,
        eppu2 kirjoitti:

        Aikanaan tulitikkujen määrää askissa vähennettiin 50:stä 45:n, ettei hinta tarvinnut nostaa. (vähän huijattiin kuluttajaa)
        Sittemmin kotimaisia tulitikkuja ei kait enää tehty.
        Nykyiset on sellaisia, että paljon menee hukkaan, kun ei toimi.
        Mökilläkin oli lähellä, etten saanut palavaa roisketta silmään, laatu on surkeaa.
        Joten on tosia ja epätosia, pitää vaan yrittää erottaa ne toisistaan.
        Vaan oletkos huomannut, kun paistaa jotain sapuskaa, kuinka se pienenee, kuin pyy maailmalopun edellä?
        Kyllähän meitä huijataan, mutta ei niitä tosiaan kannata kamalasti´´päässään väännellä.´´

        ROSVOT KIINNI sano Vennamo aikoinaan,
        se on asiakkaiten rosvousta jos ja kun ei saa sitä määrää pensaa mitä on rahaa pannu automaattiin,
        suurempi älämö huuto pitää nostaa asiasta,
        rehellisyys maan perii,
        tarkistaminen on tehtävä mahdolliseksi heti pensan ottopaikalla,


      • "rehti"
        rosvot kiinni ,, kirjoitti:

        ROSVOT KIINNI sano Vennamo aikoinaan,
        se on asiakkaiten rosvousta jos ja kun ei saa sitä määrää pensaa mitä on rahaa pannu automaattiin,
        suurempi älämö huuto pitää nostaa asiasta,
        rehellisyys maan perii,
        tarkistaminen on tehtävä mahdolliseksi heti pensan ottopaikalla,

        Vennamo oli oikeassa "rosvot kiinni" mutta paljon heitä on liikkeellä vaikka kuin huutaisi


      • vaakakupikas
        €-- kirjoitti:

        Uskon että määrät pitävät paikkansa koska liike-elämässä ei pitkälle pötkitä jos lusmuillaan, epäuskoinen voi olla jos on muutenkin epäilevää tyyppiä minä en ole edes moista ajatellu ennen.

        @€--

        Epäilenpä suuresti.
        Ostamme joskus tiettyä leipäjuustoa, paino 330gr./kpl.
        Valitsen aina kookkaimmalta näyttävän.
        Viimeksi painoi 435 gr. Kerran niinkinpäin.

        Tietyssä kaupassa oli naudanjauhelihaa myynnissä 400 gr./ pakkaus. Alimmillaan pakkaus painoi 350gr.
        Meillä on tarkkuusvaakoja, mainitsemani totteet punnittiin 0,1 gramman tarkkuudella punnitsevalla.


      • ...
        vaakakupikas kirjoitti:

        @€--

        Epäilenpä suuresti.
        Ostamme joskus tiettyä leipäjuustoa, paino 330gr./kpl.
        Valitsen aina kookkaimmalta näyttävän.
        Viimeksi painoi 435 gr. Kerran niinkinpäin.

        Tietyssä kaupassa oli naudanjauhelihaa myynnissä 400 gr./ pakkaus. Alimmillaan pakkaus painoi 350gr.
        Meillä on tarkkuusvaakoja, mainitsemani totteet punnittiin 0,1 gramman tarkkuudella punnitsevalla.

        Reikäjuusto


        Systeemihän on. Tegdään juusto, joka nyt painaa, mitä painaa. Se palastellaan tasakokoisiin paloihin, joitten keskimääräinen paino on nyt vaikkapa 400g. Elikkäs jos sattuu juusto, jossa ei reikiä, paino on suurempi, kuin palassa, jossa paljon reikiä.

        Leipäjuustossa ei ole reikiä, mutta se vähän marginaalituote, sen paino paketissa voi vaihdella ihan paistosta tai leikkauksesta johtuen.

        Mä siis en ole elintarvikealan tms puolestapuhuja, mutta valmispakkaukset toimivat aina jonkin keskiarvon mukaisesti. Asia erikseen, joitain tuotteita myydään kilohinnalla ja jokainen pakkaus on punnittu erikseen ja sen hinta määritelty kilohinnan mukaisesti.

        Lisäksi pitää muistaa litra tai kappa. Jos ostat litran mansikoita, se voi painaa mitä tahansa. Riippuu mansikoitten koosta, paljonko litrassa on ilmaa mansikoiden välissä. Torikauppiaat vihaa vaakaa kuin ruttoa. Jotkut mansikanmyyjät torilla tekee tilinsä myymällä ilmaa ihmisille. Jos kauppaa tehtäisiin kilohintaan, eipä se litrahinta olisikaan kovin kallis.

        Kaikki siis kuitenkin usein perustuu keskiarvooon. Joskus saa enenpi ja joskus vähempi. Siis just valmiiksi pakatuissa tuotteissa. Ei ne mitään lenkkimakkaroitakaan punnitse, automatiikalla net tehdään. Rekka-autollisesta makkaramassaa tulee keskimäärin niin ja niin monta lenkkimakkaraa pakettiin. Makkaroitten koossa ja koostumuksessa voi olla eroja, joskus saa pikkasen enenpi ja joskun vähempi.

        Mutta pensa on kokolailla aika takuuvarma tuote. Siihen tosiaan vaikuttaa lämpötila pikkasen, mutta sitä ostetaan litrahintaan, ei arviomäärän mukaan. Pensalitrassa ei ole ilmakuplia mukana, täyttä tavaraa koko litra. Kaikki riippuu ainoastaan pumppujen kalibroinnista, joita siis valvotaan. Päinvastoin, kuin mansikoiden litramääriä.

        =DW=


      • kakkukuppi
        ... kirjoitti:

        Reikäjuusto


        Systeemihän on. Tegdään juusto, joka nyt painaa, mitä painaa. Se palastellaan tasakokoisiin paloihin, joitten keskimääräinen paino on nyt vaikkapa 400g. Elikkäs jos sattuu juusto, jossa ei reikiä, paino on suurempi, kuin palassa, jossa paljon reikiä.

        Leipäjuustossa ei ole reikiä, mutta se vähän marginaalituote, sen paino paketissa voi vaihdella ihan paistosta tai leikkauksesta johtuen.

        Mä siis en ole elintarvikealan tms puolestapuhuja, mutta valmispakkaukset toimivat aina jonkin keskiarvon mukaisesti. Asia erikseen, joitain tuotteita myydään kilohinnalla ja jokainen pakkaus on punnittu erikseen ja sen hinta määritelty kilohinnan mukaisesti.

        Lisäksi pitää muistaa litra tai kappa. Jos ostat litran mansikoita, se voi painaa mitä tahansa. Riippuu mansikoitten koosta, paljonko litrassa on ilmaa mansikoiden välissä. Torikauppiaat vihaa vaakaa kuin ruttoa. Jotkut mansikanmyyjät torilla tekee tilinsä myymällä ilmaa ihmisille. Jos kauppaa tehtäisiin kilohintaan, eipä se litrahinta olisikaan kovin kallis.

        Kaikki siis kuitenkin usein perustuu keskiarvooon. Joskus saa enenpi ja joskus vähempi. Siis just valmiiksi pakatuissa tuotteissa. Ei ne mitään lenkkimakkaroitakaan punnitse, automatiikalla net tehdään. Rekka-autollisesta makkaramassaa tulee keskimäärin niin ja niin monta lenkkimakkaraa pakettiin. Makkaroitten koossa ja koostumuksessa voi olla eroja, joskus saa pikkasen enenpi ja joskun vähempi.

        Mutta pensa on kokolailla aika takuuvarma tuote. Siihen tosiaan vaikuttaa lämpötila pikkasen, mutta sitä ostetaan litrahintaan, ei arviomäärän mukaan. Pensalitrassa ei ole ilmakuplia mukana, täyttä tavaraa koko litra. Kaikki riippuu ainoastaan pumppujen kalibroinnista, joita siis valvotaan. Päinvastoin, kuin mansikoiden litramääriä.

        =DW=

        Eiköhän tuo ole jokaiselle selvää pässinlihaa.
        Tarkoitukseni oli sanoa, että kaupassa järkeä/vaakaa käyttäen saa samalla rahalla enemmän, kuin sitä käyttämättä.

        Jos on halua/viitsimistä/edes tarvetta/aikaa.


    • att2

      Kerran yritin ABS asemalla kortilla(Visa debet) tankata tuli paljon kirjoitusta en edes yrittänyt ajoin toiselle ja hyvin luisti yleensä tankkasin Shell kortilla heidän omilla asemilla.

      ABS asemat ovat kyllä hyviä ei moittimista käteistä käytän harvoin.

    • pensatankit tehtävä

      LUOTETTAVIKSI kaikille kuluttajille,






      Alotus on ERITTÄIN HYVÄ

      asiaan on syytä viranomaisten tarttua tosissaan, ABC:n mittarit ja vastaavat joissa on sama systeemi, pitää voida todentaa oikeiksi, että kuluttaja saa sen määrän pensaa kuin on rahalla halunnut,
      jotenki koko systeemi on alusta asti tuntunu HUIJAUKSELTA, siinä on SUURI huijauksen mahdollisuus,
      penasa aemat REHELLISIKSI asiakkaalle LUOTETTAVIKVKSI pisteiksi tankata pensaa turvallisin mielin ,

      TÄTÄ VAADIMME !

    • "pensatankit tehtävä"

      "Alalla olleena muistutan että virallinen vaa'itus on lisenssin alainen.
      Kaiken-laista leimaa saa silloin lyödä.
      Leimaajaa ei saa lyödä.
      Öljy/bensa-yhtiöt käyttävät lisenssoituja firmoja."

      H.

      • luotto meni -

        lopullisesti,,,, että oikein korupitota voi siis olla ???



        hunksz

        miksi jankutat ??

        tuli selväksi että leimaajaki voi lyödä minkä merkin tahansa ilmeisesti rahaa vastaan hymmmm,,,


    • hexa.

      Mikä tekee erilaiseksi ABC- asemat? Kaikki asemat toimii saman periaatteen mukaan ja sääntöjen. Inspecta tarkastaa mittarit määräyten mukaan tietyin väliajoin.
      Tankkaan pääsääntöisesti juuri ABC- asemilla koska sieltä saa edullisinta bensaa.Otan huomioon bonus-alennuksen joka on minulla 4-5%. Se alentaa hintaa 6-8 senttiä litralta.

      • "hexa"

        Juurihan minä kirjoitin.

        ""Alalla olleena muistutan että virallinen vaa'itus on lisenssin alainen.
        Kaiken-laista leimaa saa silloin lyödä.
        Leimaajaa ei saa lyödä.
        Öljy/bensa-yhtiöt käyttävät lisenssoituja firmoja.""

        H.


      • Taidat huijata

        Sepä outoa kun minä tankkaan jatkuvasti muualta yli kymmenen senttiä halvemmalla, siihen ei riitä edes maksimibonukset ja niiden saaminen edellyttäisi täysaikaista orjakontrahtia yhteen kauppaketjuun.


      • hexa.
        Taidat huijata kirjoitti:

        Sepä outoa kun minä tankkaan jatkuvasti muualta yli kymmenen senttiä halvemmalla, siihen ei riitä edes maksimibonukset ja niiden saaminen edellyttäisi täysaikaista orjakontrahtia yhteen kauppaketjuun.

        Meillä on asemia samassa kylässä melko lähekkäin kaikki. Seuraan hintoja ja ABC on kallein yleensä, mutta vain 2-3 senttiä.
        Teen ostoksia monessa liikkeessä, mutta tämä kyseinen on edullisin.


    • tätä vaadimme !

      lue tarkemmin,
      siinä lukee että kaikki vastaavalla systeemillä toimivat asemat ON pytyttävä asiakkaan itse tarkistaa onko saanu sen määrän pensaa kuin on pannu rahamäärän mittariin,

      huijaus mahdollisuus on liian suuri tuolla systeemillä,

      • takuuostos

        Sulla on jokin pakkomielle asiasta, seuraavan kerran kun mee kauppaan ostaa maitoa nii vaadi takuu todistus että siinä on litra maitoa.


    • ...

      Käytännössä muuten huoltsikoilla taitaa suurin ongelma olla pensavarkaat. Elikkäs asiakkaat, se vaikuttaa jonkin verran hintoihin, tietenkin. Automaattiasemia kai jonkin verran murretaankin, se ei hyvää pisnestä, koska suomessa käytetään paljon luottokortteja. Mutta murrettu automaatti tulee hiton kalliiksi sekin. MElkein kaikilla asemilla on pumput lukossa öisin, vaikka aema auko, monilla pikkuasemilla ne on aina lukossa. Siis otsepalvelupumput. Hokasin tässä yks päivä, niin oli hikiän läheisellä pikkuhuoltsikallakin. Ei sieltä sisältä yks kassaneiti voi mitään, jos joku tankkaa ja häipyy maksamatta. Mun käsittääkseni rekisterikilpiä varastellaan paljon just ton takia, hankala todistaa mitään, kun hupparipukuinen heppuli tankkaa tavallisen auton, jossa väärät kilvet.

      Että mun mielestä pensanmyyjät on pakostakin aika rehellisiä, koska niitä valvotaan, ongelmana epärehelliset asiakkaat.

      =DW=

      • epäily heränny -

        vaihtelu liian suurta,


        =DW=


        Eihän tässä ketjussa ollu kysymys pensavarkaista,
        pensa varkaita on yleensä nuoret miehet, ei tavallinen kuluttaja,

        tässä ketjussa oli kyse , saako kuluttaja k a l l i s t a pensaa sen määrän minkä rahamäärän on mittariin syöttäny,

        --- asiakkaiten pensavarkaudesta pitää tehdä oma alotus,
        mä en ikinä varasta yhtikäs mitään,

        mutta vaadin läpinäkyvyyttä pensan myytiin ettei minulta varasteta koska olen suuri kuluttaja,
        johtuu suuresti auton mittarin näytöstä,
        koska samalla määrällä pensaa ei voikkaa ajaa niin pitkästi kuin hinta edellyttää, ja aikasemmin on voinu,
        tämä vaihtelu aiheuttaa epäilyä pensa-asemien vilpittömyydestä,
        pensan määrä pitää voida tarkistaa paikanpäällä, suomessa on tekniikka sen voi asentaa jos halutaan oikeesti olla rehellisiä,


      • epäily heränny - kirjoitti:

        vaihtelu liian suurta,


        =DW=


        Eihän tässä ketjussa ollu kysymys pensavarkaista,
        pensa varkaita on yleensä nuoret miehet, ei tavallinen kuluttaja,

        tässä ketjussa oli kyse , saako kuluttaja k a l l i s t a pensaa sen määrän minkä rahamäärän on mittariin syöttäny,

        --- asiakkaiten pensavarkaudesta pitää tehdä oma alotus,
        mä en ikinä varasta yhtikäs mitään,

        mutta vaadin läpinäkyvyyttä pensan myytiin ettei minulta varasteta koska olen suuri kuluttaja,
        johtuu suuresti auton mittarin näytöstä,
        koska samalla määrällä pensaa ei voikkaa ajaa niin pitkästi kuin hinta edellyttää, ja aikasemmin on voinu,
        tämä vaihtelu aiheuttaa epäilyä pensa-asemien vilpittömyydestä,
        pensan määrä pitää voida tarkistaa paikanpäällä, suomessa on tekniikka sen voi asentaa jos halutaan oikeesti olla rehellisiä,

        Aja se autos testeriin, kandeis varmaan tarkistaa ekaks pirssi, jos kulutus on lisääntyny.


      • Pirre*
        epäily heränny - kirjoitti:

        vaihtelu liian suurta,


        =DW=


        Eihän tässä ketjussa ollu kysymys pensavarkaista,
        pensa varkaita on yleensä nuoret miehet, ei tavallinen kuluttaja,

        tässä ketjussa oli kyse , saako kuluttaja k a l l i s t a pensaa sen määrän minkä rahamäärän on mittariin syöttäny,

        --- asiakkaiten pensavarkaudesta pitää tehdä oma alotus,
        mä en ikinä varasta yhtikäs mitään,

        mutta vaadin läpinäkyvyyttä pensan myytiin ettei minulta varasteta koska olen suuri kuluttaja,
        johtuu suuresti auton mittarin näytöstä,
        koska samalla määrällä pensaa ei voikkaa ajaa niin pitkästi kuin hinta edellyttää, ja aikasemmin on voinu,
        tämä vaihtelu aiheuttaa epäilyä pensa-asemien vilpittömyydestä,
        pensan määrä pitää voida tarkistaa paikanpäällä, suomessa on tekniikka sen voi asentaa jos halutaan oikeesti olla rehellisiä,

        Polje sitä kaasua aina samalla tavalla, tai laita nopeuden säätö päälle kun ajat pitempiä matkoja;eniten bensaa kuluttaa kaupunkiajo.


      • Kokemuksesta huomasi
        Pirre* kirjoitti:

        Polje sitä kaasua aina samalla tavalla, tai laita nopeuden säätö päälle kun ajat pitempiä matkoja;eniten bensaa kuluttaa kaupunkiajo.

        Vakionopeudensäädin nostaa polttoaineen kulutusta.


    • Voi pojat teiä murheita, desi sinne tai tänne ,on siin huoltsikan pitäjällä kestämistä kun tää ryhmä tryykää pansapumpulle.

      • sillai se on

        Jos ei tuon suurempia murheita ole, niin kyl on elämä mallillaan.


      • sillai se on kirjoitti:

        Jos ei tuon suurempia murheita ole, niin kyl on elämä mallillaan.

        Kyllä mäkin tunnen sellasen tyypin jolle tehrään joka kaupas vääryyttä ellei muuta niin etuillaan jonossa.


      • sillai se on
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kyllä mäkin tunnen sellasen tyypin jolle tehrään joka kaupas vääryyttä ellei muuta niin etuillaan jonossa.

        On se niin väärin kun jotku joutuu aina kärsimään, vaikka ei olis possukaan.


      • henrjii

        jos ostaa viidellä eurolla, niin siinä voi olla desin heitto, kun niin pientä määrää on vaikea kalpdoida. Neuvoksi, kannataa hyppiä letkunpäällä jospa sieltä viellä vähän herahtaa.
        Viidelläkympillä, tai satasella kun tankkaa niin mitta on paljon tarkempi, eikä siinä huomaa jos desi puuttuu.


    • rehellisyys kunniaan

      täällähän on paljon pensa-asemien omistajia, puolustelu on ihmetystäherättävän agressiivista,
      vanha sanonta :
      " EI SAVUA ILMAN TULTA "
      asiassa taitaa olla vinhaperä,
      nyt pistetään kaikki pensa-asemat tarkempaan syyniin, varastetaanko kuluttajalta pensaa ,
      eipä olisi uskonu ennen kuin vanhat silmät itse näkee, huh huh
      " se koira älähtää johon kalikka kalahtaa "
      ilmeisesti pensa-asemien omistajilla housut jo tutisee, sillä sanotaan myös ett
      HYÖKKÄYS ON PARAS PUOLUSTUS ,
      liiallinen asian kiertely ja puolustelu on aiheuttanu entistäenemmän epäluuloja kuluttajissa,
      ei muuta ku nyt pannaan viranomaiset asialle , tutkimaan saako asiakas rahamäärää osottavan määrän pensaa tankkiinsa,

      • k/k

        Tosiaan ,teeppä se.
        Siin onkin passeli homma niille entisille lentäville jotka jalkautettiin tässä taannoin.
        Kerro sit mitä poliisimestari sulle sanoi kun meet asiaas esittämään.


      • henrjii
        k/k kirjoitti:

        Tosiaan ,teeppä se.
        Siin onkin passeli homma niille entisille lentäville jotka jalkautettiin tässä taannoin.
        Kerro sit mitä poliisimestari sulle sanoi kun meet asiaas esittämään.

        Tehdään päätös siihenasti, ettei osteta, eikä nosteta mitään


      • sinä poljet
        henrjii kirjoitti:

        Tehdään päätös siihenasti, ettei osteta, eikä nosteta mitään

        Polkuautollako aletaan ajamaan, vai klapeilla.


      • @@@@@@@@@@
        henrjii kirjoitti:

        Tehdään päätös siihenasti, ettei osteta, eikä nosteta mitään

        henrjii



        ei enne kuin tutkitaan
        ja pensan määrä oikeesti näkyy minkä on oikeesti saanu tankkiin


    • se on pakko ny

      kyllä meenki vaikka pelottelet, entistä enemmän epäilyttää heh

    • luulisin,,

      Ei taida olla mikään kultakaivos huoltikan pitäminen, taitaa se tulo tulla jostain muusta kuin bensasta

    • L - L

      Miten tarkistat muilta asemilta saamasi bensamäärän oikeellisuuden?

      Tankkasin tänään ABC:llä epäilemättä suuremmin saamani bensamäärän vastaavuutta odotettavissa olevaan laskuun joka sekin menee suoraveloitukseen.

    • Seuraan kyllä

      Oman auton kulutus on pysynyt jatkuvasti samana, 5litraa/100 km, joten jos huijaavat, kaikki huijaavat tasan saman verran. Todennäkösempää on kuitenkin että kukaan ei huijaa ja mittarit on vaaitettu oikein.

    • epäilyON aiheellinen

      ei sitä noin todenneta, munki auto kuluttaa noin 5 l 100km,
      mutta se todennetaan pensan litramäärällä, vastaako se mitä rahamäärä lupaa, ja tämä on nyky mittareista hyvin vaike ja mahdoton todeta,
      olen jokseenki varma, etten aina ole saanu sitä määrää pensaa kuin raha määrä olisi oikeuttanu,
      tiedän siitä kun olen seurannu autoni mittaria,
      oma ehdotus on, mittarit PITÄÄ paluttaa entiseen systeemiin siinä asiakas voi tankata autonsa jut sen määrän kun tarvitsee,
      enimmäkseen tankkaan autooni aina täyden tankin,
      joten HARMITTAA kun ei voi luottaa ostokseensa eikä sen määrään,
      kysynki
      onko tahallaan ja suunitelmallisesti juuri tästä syystä mittarit muutettu rahamääräiseksi,?????????
      joku älykääpiö joka on pitäny itteään älykkäänä on koko asian keksiny, kuinka voidaan kyniä kuluttajilta enemmän rahaa,
      tämä on tullu mieleen,
      etsinki aina nykyään omatoimisen mittarin ja maksan mieluummin kassalle just sen määtän pensaa kuin olen tankannukki,
      toistaisekksi se näyttää auton mittarin kanssa samaa lukemaa,
      joten vaadin pensa-asemiin muutosta ja rehellisemmäntuntuista takkausta kuluttajien puolesta,

      maailma menee nykyöään niin kieroon suuntaan että ihmisillä on tosi paha elää epävarmassa kierossa maailmassa,

      " rehellisyys maan perii "

      epärehellisyys kaiken tuhoaa,
      harmistunu asiakas

    • totuus selvitettävä

      Hyvä alotus ja aiheellinen !

      Tankkaus luotettavaksi !

      • luotto mies

        Tankkaus on erittäin luotettavaa


      • ----------
        luotto mies kirjoitti:

        Tankkaus on erittäin luotettavaa

        valehtelet


      • Kr. Pennonen

        Miten?


    • €--

      Niin sivusta näkee kaikenlaista mutta pakko on sivuttaa eikä jäädä murehtimaan maailman meno on mitä on minkäs teet

    • att2

      ABC,


      On paras asema euroopassa, näin on totuus.

    • sori

      att2

      mutta epäluotettava
      kunnes asia voidaan toisin todistaa oikeesti,

    • kokenu tankkaaja

      Vinkki kuluttajille, etsikää pensa asemia joissa saa tankata vapaasti juuri sen verran kuin tarvitsette,
      niissä käy kortti maksut ja kassalle voi myös maksaa, säästättä valtavasti rahaa muuhunki kulutukseen,
      kaikki rahamääräiset tannkkauspisteet kannattaa kiertää kaukaa,

      • tankkauspiste

        Saa itsepalvelumittareiilakin tankata muun määrän, kuin väliltä 10-60 euroa. Näppäimistöltä voi naputella halamansa summan. Vaikka 35 euroa.


      • pimmeetä

        minä en kyllä ole tavannut sellaista bensa-asemaa jossa ei saa tankata just sen määrän kuin haluaa.

        Jos joku kertois missä sellaisia on, kävisin katsomassa.


    • Viaton sivullinen

      Eipä taida olla enää muita kun rahamäärällä varustettuja. Siinähän lukee
      että veloitus tapahtuu otetun määrän mukaan. En ala pohtimaan mahdollista huijausta. Tankki täyteen ja sillä hyvä.

    • Viaton sivullinen

      hunksz, en tahdo mainostaa. Miksi et kysynyt jotain muuta, kivempaa:)

    • tiedoksi.

      "DW"
      Ketjussa oli puhetta venäjän bensasta, uutisissa kerrottiin heidän epäpuhtaasta polttoaineesta, olit toista mieltä.

      • ...

        Luin minäkin asiasta. Erittäin harvinaista. Mutta sattuuhan sitä, pitää muistaa, joku suomalainen tankkiautokuski oli samaan aikaan sotkenut tiisselin ja pensan ja jumalaton määrä autoja sen jälkeen korjaamolle. Edellisen kerrran kuulin samanlaisesta tapauksesta jotain viistoista vuotta sitten.

        Mun käsityksen mukaan toi itänaapurin pensatapaus on kans yhden huoltsikan tapaus. Menee kai sitä vettä tankkeihin, jos niihen menee vettä. Vika ei ole siis pensassa, jossain muussa.

        =DW=


    • kuinka tämä on

      mahdollista ????



      Ollila jättää esson ????

      • Idioottien ketju

        Johan se jätti sen vuosia sitten kun meni kilpailijalle töihin.


      • ????? voi voi voi ,
        Idioottien ketju kirjoitti:

        Johan se jätti sen vuosia sitten kun meni kilpailijalle töihin.

        aijaa
        mä ku luulin että se säikäshti tätä alotusta,
        onkohan toi keksintö sen tekemä ?????


    • pakko ostaa*

      Mikäs hätänä?

      Onko kaasuttaja pudonnut?
      Jos ei, niin polttoainetta kuluu oli se sitten minkä hintaista tahansa koska en ole vielä kuullut jalkahiellä kulkevasta autosta.

    • ...

      Muistui mieleen.

      No ihan ensimmäiseksi tahdon huomauttaa, auton pensamittarit on suuntaa-antavia. Samaten kulutusmittarit, Niitä ei huolleta ja kalibroida ikinä, pensa-asemien pumput säännöllisesti.

      Vaan muistui siis mieleen yks hieno auto, mikä aikanaan oli. Ysipari saapi, jokin sporttimalli. Tupla weberit ja kaikenlaista. Automaattiryyppy. Se oli hauskis auto pensan kulutuksessa. Kesällä matka-ajossa alle 8 satasella, pakkasilla kaupungissa lorina vaan kuului tankista, kaikki meni hetkessä :D

      Paljon enenpi olisin kiinnostunut autokauppiaitten ilmoittamista autojen kulutuslukemista. Ne on ihan puutaheinää, mutta niillä myydään autoja. Pieni auto, pieni moottori, vähän tehoja. Sellainen ei kuluta, eikä siitä tule päästöjä. Noin se käytännössä on, mutta autojen koko kasvanut jo pitkään. Ei paljoa lohduta kehittynyt moottoriteknologia, kun samaan aikaan autoon lisätää hilavitkutinta ja turvavarustetta muutama sata kiloa.

      =DW=

      • "..."

        Vähän odotinkin sinulta tätä vanhaa uutista auto-teollisuuden Bensan-peittelystä.
        Muistan minäkin tuon vanhan kammotuksen.
        Auto-ryyppy kaasari-koneessa.
        Sivu-leikkureille oli silloin käyttöä.
        Injection-koneisiin tuli sitten dieetti-ryyppy.
        Paljon kakomista talvis-aikaan.
        2005-Megane-Relluni omaa tuota taipumusta vieläkin.
        Toivottavasti neuvo kestää loppuuni saakka.
        En ole yhtään innostunut autosta, joka päättää mitä tehdään ja mitä millekin
        viran-omaiselle kerrotaan.
        En, vaikka vuotaisin kuiviin jossain pusikossa.
        Naama ja tuuli-lasi rutussa.
        Itsenäisyys zu autobahn!
        Uberalles!
        Heil teevee!
        Tee oma käännöksesi :)

        H.


    • ******

      Menoveden kulutus riippuu paljon siitäkin miten raskas kaasujalka on. Yleensä naisilla on kevyempi kaasujalka ja polttoainetta kuluu vähemmän.

      Venäjän menovedestä ei ole kokemusta koska en ole sitä vielä autoni tankkiin laittanut.

      • ****

        ... Siis Venäjältä haetusta menovedestä...


    • luotettavuus tärkein

      Luotettavuus pensa - asemilla on kaikkein tärkeintä,
      on syytä muuttaa mittarit läpinäkyväksi jotta kuluttaja voi olla vakuuttunu pensan määrsätä minkä on tankannu autoonsa,

      • jo on

        Näkymätön huoltoasema


      • ????????????????????
        jo on kirjoitti:

        Näkymätön huoltoasema

        jo on ;


        hymm ????


      • ???????????????????? kirjoitti:

        jo on ;


        hymm ????

        Kökkö-vitsi.
        Typerä venytys.

        H.


      • jo on
        hunksz kirjoitti:

        Kökkö-vitsi.
        Typerä venytys.

        H.

        Venyttäjät ovat kökköjä


    • Minä ostan bensani aina Neste Oililta.
      He käyttävät aina luonnon-tuotteita.
      Eivätkä koskaan käy yt-neuvotteluita oikein köyhillä ihmisillä.
      Kotimainen Neste Oil ottaa tulevaisuuden ainoastaan rikkailta tuottajilta.
      Kuin verottaja konsanaan.
      Yhden-lainen Elanto sekin varmaan.
      Tanner vain tömisee.

      H.

    • Anonyymi

      Hei ! Tarkoitat varmaan kortin katevarausta sillä varmistetaan, että ostajan kortilla on katetta ostaa tuo valittu määrä polttoainetta. Kun tankkaus loppuu vapautuu ylimääräinen varaus automaattisesti. Jos et tankkaa mitään vapautuu koko varaus.

      • Anonyymi

        Aloittaja ei tarkoittanut sitä, vaan jos ostaa 20 eurolla, onko sillä saanut todella oikean litramäärän, joka maksaa 20 euroa eikä yhtään enenmpää.

        Mutta liekö tämä bensan ottaja vielä hengissä kun aloitus on niin vanha.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe