Kölen käyttötesti 2. vuosi

Tojo-Kölli

Historiaa: Kölen käyttötesti 1. vuosi

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11805555

Kölen käyttötesti 2. vuosi :

-vero 533e
-vakuutus 733e

Autotarvikkeet, kemikaalit ja pesut

-puhd./hoitotuotteet (52,90e)
-maksulliset pesut 4kpl (90,00e)
-lasinpesunesteet (14,80e)

24.10.13 34685km: 2. vuosi alkaa
11.03.14 45122km: 45tkm määräaikaishuolto kesärenkaiden vaihto (hotelliin) pyyhkijän sulat (295e, Pori R-Jouppi)
05.06.14 52153km: Uudet kesärenkaat Michelin Latitude 215/60/17 (745e Valtarengas)
06.07.14 55203km: Vakionopeusäädin lakkasi aktivoitumasta. -vaihdettiin "viiksi" takuuna 11.7.
22.07.14 55800km: Kesäloma ja omatoiminen auton siivous ja vahaus
08.09.14 60475km: 60tkm määräaikaishuolto vapaaehtoinen ilmastoinnin huolto (501e, Pori R-Jouppi)
17.10.14 63403km: renkaiden kausivaihto (hotelliin) (59e, Pori R-Jouppi)
23.10.14 64620km: 2. vuosi loppuu

SUMMARUM: Arvonalenemasta ja 17" renkaiden kalleudesta olen jo keskustellutkin kesällä aikaisemmin, joten voinemme todeta, että

"IHANAN KALLISTA" ON AJAA SUOMESSA ISOMMAN KESKILUOKAN AUTOLLA, JOKA ON HYVIN VARUSTELTU! -hymyssä suin :-) (jos saa käydä tässä veroparatiisissa edes töissä)

41

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ave I

      Lisää tuohon vielä polttoainekulut ja laske verojen osuus koko summasta (polttoainevero, vakuutusvero, ALV). Kuinka monta tuntia saat tehdä töitä, että edes veron osuus on maksettu?

      • The Köle

        Polttoainekulut 2307e.... -en nopeasti löytänyt netistä nykyistä polttoaineveron määrää, mutta kai ne tuosta summatta toista tuhatta on?


    • BUAhhhhhhhh

      Montaks kertaa on räjähtäny? Onko mones moottori? BUAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
      BUAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH BUAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

      • The Köle

        seitsemäs, senkin lukutaidoton!


      • BUAhhhhhh:lle

        Mitä pelle yritit kertoa?
        Kysy äitiltäsi missä asennossa sut on pistetty alulle...kukaan ei varmaan vastaavaa aivopierua haluaisi lapsekseen..


      • 2024
        BUAhhhhhh:lle kirjoitti:

        Mitä pelle yritit kertoa?
        Kysy äitiltäsi missä asennossa sut on pistetty alulle...kukaan ei varmaan vastaavaa aivopierua haluaisi lapsekseen..

        Juuri tuossa iltapäivällä kun lenkillä ollessani katselin muutamia uusia ohi menneitä autoja tuli hyvä tunne, että minäkin saan vielä joskus ostaa auton - siis käytetyn.
        Voimia teille uusien autojen ostajille, että jaksatte taistella niiden valtavien maksujen kanssa, sillä teidän ansiostanne saan(pystyn) sitten vuosien kuluttua ostamaan itsekin "uuden" kulkupelin:)


      • The Köle
        2024 kirjoitti:

        Juuri tuossa iltapäivällä kun lenkillä ollessani katselin muutamia uusia ohi menneitä autoja tuli hyvä tunne, että minäkin saan vielä joskus ostaa auton - siis käytetyn.
        Voimia teille uusien autojen ostajille, että jaksatte taistella niiden valtavien maksujen kanssa, sillä teidän ansiostanne saan(pystyn) sitten vuosien kuluttua ostamaan itsekin "uuden" kulkupelin:)

        -kiitoksia kannustuksesta!

        Olet harvinainen poikkeus, joka tajuaa, että turha kadehtia meikäläisiä hulluja!

        -harva kateellinen ymmärtää, että ilman meitä, saisitte maksaa käytetyistä "paskoistakin" maltaita, koska kysyntä määrää hinnan ja ilman uusien autojen ostajia, ei olisi käytettyjä autoja riittävästi tarjolla......


      • voe raukkoja
        The Köle kirjoitti:

        seitsemäs, senkin lukutaidoton!

        Siis autolla ajettu n 60tkm. Seitsemäs moottori menossa.

        Ei ole puheet toyotan huonosta laadusta tuulesta temmattuja. Kallista on kun takuu loppunut. Yksi moottorinvaihto maksaa 9000€.

        Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi. Joku tulee näemmä toyota uskonnolla.
        Ihme että vielä myydää tuollaista.


      • Premiumunet
        voe raukkoja kirjoitti:

        Siis autolla ajettu n 60tkm. Seitsemäs moottori menossa.

        Ei ole puheet toyotan huonosta laadusta tuulesta temmattuja. Kallista on kun takuu loppunut. Yksi moottorinvaihto maksaa 9000€.

        Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi. Joku tulee näemmä toyota uskonnolla.
        Ihme että vielä myydää tuollaista.

        Vertailuksi 6 syl. diesel Bimmeriin sillä saa ruiskupumpun ja suuttimet.
        Sillä erolla että se on yleisempää kuin tojon moottorin vaihto.


      • The Köle
        voe raukkoja kirjoitti:

        Siis autolla ajettu n 60tkm. Seitsemäs moottori menossa.

        Ei ole puheet toyotan huonosta laadusta tuulesta temmattuja. Kallista on kun takuu loppunut. Yksi moottorinvaihto maksaa 9000€.

        Jokainen tulkoon uskollaan autuaaksi. Joku tulee näemmä toyota uskonnolla.
        Ihme että vielä myydää tuollaista.

        En tiennytkään, että olen noin "Premium"-tason ansiotuloinen, että minulla on ollut laittaa 54000e 2. vuodessa moottoreihin :-)

        Lainaan tuota toista viestiä: "Kysy äitiltäsi missä asennossa sut on pistetty alulle...kukaan ei varmaan vastaavaa aivopierua haluaisi lapsekseen.. "


    • mitenköhän olisi

      Sisitkohan tuosta vielä 20000 euroa vaihdossa uuteen?

      • The Köle

        23000 lupasivat, mutta...... mutta se tekee kuitenkin 17000 välirahaksi, jos en tingi varusteista!


      • faarao-
        The Köle kirjoitti:

        23000 lupasivat, mutta...... mutta se tekee kuitenkin 17000 välirahaksi, jos en tingi varusteista!

        Oikea Avensis mies vaihtaa kolmen neljän vuoden välein uuteen. Väliraha on silloin 6- 8000€.
        Muista sitten ottaa mahdollisimman leveillä renkailla, niin on turvallista. Kaara ohjelman asiantuntija suositteli mahdollisimman leveitä renkaita, turvallisuuden takia. Sanoi että, silloin on pitoa tiehen jne.
        Luultavammin tuohon Avensikseen olisi koko 245 sopiva ja turvallinen.


      • The Köle
        faarao- kirjoitti:

        Oikea Avensis mies vaihtaa kolmen neljän vuoden välein uuteen. Väliraha on silloin 6- 8000€.
        Muista sitten ottaa mahdollisimman leveillä renkailla, niin on turvallista. Kaara ohjelman asiantuntija suositteli mahdollisimman leveitä renkaita, turvallisuuden takia. Sanoi että, silloin on pitoa tiehen jne.
        Luultavammin tuohon Avensikseen olisi koko 245 sopiva ja turvallinen.

        Olenko minä siis väärä Avensis-mies? -vai mitä haluat kertoa?

        Mistä teitä paskan puhujia riittää?

        -kerro ihmeessä Toyota-liike, joka hyvittää autostani edes 2-vuotiaana 32000€...... -saati 4-vuotiaana!

        Tuohon naurettavaan rengaskommenttiisi en viitsi edes vastata.......


      • vielä ihmetellään
        The Köle kirjoitti:

        Olenko minä siis väärä Avensis-mies? -vai mitä haluat kertoa?

        Mistä teitä paskan puhujia riittää?

        -kerro ihmeessä Toyota-liike, joka hyvittää autostani edes 2-vuotiaana 32000€...... -saati 4-vuotiaana!

        Tuohon naurettavaan rengaskommenttiisi en viitsi edes vastata.......

        Miksei uusien autojen kauppa käy, syytä ei tarvitse kaukaa hakea. Kaikkihan me sallimme keskihintaisen auton arvonalenemaksi ensimmäisinä vuosina 30 snt/km.
        Tuota menoa saat 2 vuoden päästä antaa autosi ilmaiseksi vaihdossa.


      • The Köle
        vielä ihmetellään kirjoitti:

        Miksei uusien autojen kauppa käy, syytä ei tarvitse kaukaa hakea. Kaikkihan me sallimme keskihintaisen auton arvonalenemaksi ensimmäisinä vuosina 30 snt/km.
        Tuota menoa saat 2 vuoden päästä antaa autosi ilmaiseksi vaihdossa.

        En minä ainakaan ihmettele, miksi ei kauppa ei enää käy!

        Ensin perusautoon hinnoitellaan erittäin halpa hinta, jossa kuitenkin on kaikki oleellinen eli, kori, alusta, ohjaus, moottori, vaihteisto, perussisustus jne.

        -Sitten lisätään vähän elektroniikkaa ja verhoilua, niin auton hinta nousee 50%.

        -vaihdossa auton hyvitys on sitten kuitenkin perusautosta hyviitys korkeintaan 5% varusteista.


      • mietteitä
        The Köle kirjoitti:

        En minä ainakaan ihmettele, miksi ei kauppa ei enää käy!

        Ensin perusautoon hinnoitellaan erittäin halpa hinta, jossa kuitenkin on kaikki oleellinen eli, kori, alusta, ohjaus, moottori, vaihteisto, perussisustus jne.

        -Sitten lisätään vähän elektroniikkaa ja verhoilua, niin auton hinta nousee 50%.

        -vaihdossa auton hyvitys on sitten kuitenkin perusautosta hyviitys korkeintaan 5% varusteista.

        Mitä tästä opimme ainakin Toyotan kohdalla, eli active malli "järkevin" jossa kaikki tarvittavat varusteet mitä normaalisti tarttee autossa ja väliraha pysyyy kohtuudessa 3v välein.

        Pätee varmaan joka merkkiin.
        Muutenkin ihmettelen miks pitäis olla kaiken maailman hilavitkuttimet autoissa, niitä siinä muutaman kk näpertelee niin huomaa että turhasta on tullut maksettuja ja mahdollisia lisävikoja lisääntyneen elektroniikan johdosta.
        Yks typerimpiä nää rengaspainevahdit, ymmärtää sen jossain muissa maissa missä ei renkaita vaihdeta kausiluontoisesti, mutta suomessa ko. systeemistä aivan turhia kuluja aiheutuu, muutenkin autoilu on kallista.


      • The Köle
        mietteitä kirjoitti:

        Mitä tästä opimme ainakin Toyotan kohdalla, eli active malli "järkevin" jossa kaikki tarvittavat varusteet mitä normaalisti tarttee autossa ja väliraha pysyyy kohtuudessa 3v välein.

        Pätee varmaan joka merkkiin.
        Muutenkin ihmettelen miks pitäis olla kaiken maailman hilavitkuttimet autoissa, niitä siinä muutaman kk näpertelee niin huomaa että turhasta on tullut maksettuja ja mahdollisia lisävikoja lisääntyneen elektroniikan johdosta.
        Yks typerimpiä nää rengaspainevahdit, ymmärtää sen jossain muissa maissa missä ei renkaita vaihdeta kausiluontoisesti, mutta suomessa ko. systeemistä aivan turhia kuluja aiheutuu, muutenkin autoilu on kallista.

        -mun hilavitkuttimet:

        1. polttoainelämmittimen kauko-ohjaus = niin hieno varuste, että ennen luopuisin ajonvakautuksista ja ABS-jarruista, kuin tästä....

        2. Pysäköintitutka = Suomalaiset parkkiruudut ja nykyinen autonmuotoilu. -ei kaduta.

        3. vetokoukku = tarpeellinen, jos "harrastaa" maalla omakotitaloa tai mökkiä

        Nämä kolme rastia maksaa noin 3000e

        4. Älyavain-järjestelmä = tähän kun tottuu, niin ei halua palata 90-luvulle!

        Se mikä tekee hallaa 2012 ja siitä taaksepäin auton ostajille on se, että Tojo on huonontanut varustetasoja! älyavaimen ei saa KUIN Premium-varustetasoon, samoin Premium varustetasolla ei saa tutkia, vaan ne on lisävarusteena.

        SOL maksoi silloin enemmän, kuin Active nyt.
        SOL joka maksoi vain vähän enemmän kuin SOL on poistettu vaihtoehdoista

        -kysyn vaan, että rahastusmielessäkö Tojo on hinnoitellut Premiumin 8000e kalliimmaksi kuin Active ja sillä ei saa nahkapenkkejä ja SmartKey-tä luukuunottamatta juuri mitään järkevää enempää?


    • Huoltoa ja huoltoa

      Kahden vuoden aikana paljon huoltoja ja mikä ihmeen huolto jo uuteen autoon tehty. Lamppuja säädetty, kromilistat vaihdettu takuuna, vakkarin kytkin hajonnut ja huoltoa ja huoltoa.
      Onneksi olen Toyotat kiertänyt kaukaa jos 65000 ajettuun autoon pitää noin paljon tehdä huoltoja ja korjata paikkoja. Oma auto jossa 79000 mittarissa niin historia on kaksi huoltoa jossa toisessa tehty ylimääräisenä tehdaskampanjana joku softan päivitys. Renkaat ei ole tässä historiassa mukana.

      • The Köle

        Olen samaa mieltä kanssasi, että uusi Toyota ei ole mikään edullinen uutena pitää.... -siksi näitä käyttötestipäivityksiä täällä teenkin.

        Toyotan maine perustuu juurikin siihen, että auto pelaa takuuajan jälkeen, kun maanantai-osat ovat takuuseen vaihdettu.

        Lopuksi: -sinun on turha väittää, että Toyotaa erimerkkisiin autoihin ei tehdä takuukorjauksia.

        -en väitä, että valehtelet oman autosi kohdalla, mutta tiedän erimerkkisiä autoja, joihin on tehty esim. istuimen kankaanvaihto, ovien korjausta.... -monissa autoissa jakohihnan vaihtoväli on paniikissa puolitettu. jne. jne.

        Myöskin löytyy Toyotia, joihin ei ole tarvinnut tehdä takuukorjauksia.


      • Huoltoa ja huoltoa
        The Köle kirjoitti:

        Olen samaa mieltä kanssasi, että uusi Toyota ei ole mikään edullinen uutena pitää.... -siksi näitä käyttötestipäivityksiä täällä teenkin.

        Toyotan maine perustuu juurikin siihen, että auto pelaa takuuajan jälkeen, kun maanantai-osat ovat takuuseen vaihdettu.

        Lopuksi: -sinun on turha väittää, että Toyotaa erimerkkisiin autoihin ei tehdä takuukorjauksia.

        -en väitä, että valehtelet oman autosi kohdalla, mutta tiedän erimerkkisiä autoja, joihin on tehty esim. istuimen kankaanvaihto, ovien korjausta.... -monissa autoissa jakohihnan vaihtoväli on paniikissa puolitettu. jne. jne.

        Myöskin löytyy Toyotia, joihin ei ole tarvinnut tehdä takuukorjauksia.

        Niin en tiedä mitä kaikkea siellä huollossa touhutaan, mutta omasta vinkkelistäni koko auton historia näkyy kahtena huoltokäyntinä. Jakohihnaa ei ole vaan ketju ja renkaista sen verran, että nyt elokuussa hommasin uudet kesäkumit ja talvirenkaat on vielä alkuperäiset. Nyt, kun oikein muistelee niin valitin ensimmäisessä noin 30000 huollossa radion äänenvoimakkuuden hiukan reagoivan turhan hätäseen ulkopuoliseen meteliin tai metelittömyyteen ja sen se huollon yhteydessä tehty softapäivitys ainakin korjasi varmaan jotain muutakin mistä ei ole mitään hajua. Auto on dieseli ja kulutus pyörii 5.3 l paikkeilla ja suurin osa ajosta on moottoritie ajoa. Eipä muuta ja kaikki lamput vielä alkuperäisiä.


      • huoltoo, huoltoo
        Huoltoa ja huoltoa kirjoitti:

        Niin en tiedä mitä kaikkea siellä huollossa touhutaan, mutta omasta vinkkelistäni koko auton historia näkyy kahtena huoltokäyntinä. Jakohihnaa ei ole vaan ketju ja renkaista sen verran, että nyt elokuussa hommasin uudet kesäkumit ja talvirenkaat on vielä alkuperäiset. Nyt, kun oikein muistelee niin valitin ensimmäisessä noin 30000 huollossa radion äänenvoimakkuuden hiukan reagoivan turhan hätäseen ulkopuoliseen meteliin tai metelittömyyteen ja sen se huollon yhteydessä tehty softapäivitys ainakin korjasi varmaan jotain muutakin mistä ei ole mitään hajua. Auto on dieseli ja kulutus pyörii 5.3 l paikkeilla ja suurin osa ajosta on moottoritie ajoa. Eipä muuta ja kaikki lamput vielä alkuperäisiä.

        Ja merkki oli?
        Olen ajellut 4 eri avensiksella, ekalla 200tkm,tokalla 90tkm,kolmannella 90tkm ja nyt tällä vajaat 50tkm ja korjaukset ovat olleet minimaaliset(2003 malliin umpiot, poltti lamppuja 10tkm välein, seuraaviin aveihin joilla ajoin 90tkm ei kumpaankaan vaihdettu edes ajovalopolttimoita) ja tähän viimeiseen vaihdettiin moniurahihna takuuseen kun kuulivat huollossa kitinää, jota en itse ollut havainnut)...eli ainakin omalla kohdalla toyotat ovat pelanneet mielestäni ihan niin kuin pitääkin, joo huoltoja on tehty ehkä liiankin usein joidenkin mielestä, en koe niistä olevan kuiteskaan kauheaa vaivaa.
        Kerronpa vielä että vaimollani on näitä tsi koneisia autoja ja jotka käyvät huollossa harvoin, mutta ainoastaan paperilla sillä pikku vikaa riittää ja mikä maailman lapsellisinta että uuteen autoon tehdään moottori johon täytyy öljynvaihtovälillä lisätä öljyä, tulee tunne että ajais 20v vanhaa autoa kun öljykannu pitää olla autonvarustuksessa.


      • Huoltoa ja huoltoa
        Huoltoa ja huoltoa kirjoitti:

        Niin en tiedä mitä kaikkea siellä huollossa touhutaan, mutta omasta vinkkelistäni koko auton historia näkyy kahtena huoltokäyntinä. Jakohihnaa ei ole vaan ketju ja renkaista sen verran, että nyt elokuussa hommasin uudet kesäkumit ja talvirenkaat on vielä alkuperäiset. Nyt, kun oikein muistelee niin valitin ensimmäisessä noin 30000 huollossa radion äänenvoimakkuuden hiukan reagoivan turhan hätäseen ulkopuoliseen meteliin tai metelittömyyteen ja sen se huollon yhteydessä tehty softapäivitys ainakin korjasi varmaan jotain muutakin mistä ei ole mitään hajua. Auto on dieseli ja kulutus pyörii 5.3 l paikkeilla ja suurin osa ajosta on moottoritie ajoa. Eipä muuta ja kaikki lamput vielä alkuperäisiä.

        Merkki on BMW 320 Da


      • öljypullo mukana
        huoltoo, huoltoo kirjoitti:

        Ja merkki oli?
        Olen ajellut 4 eri avensiksella, ekalla 200tkm,tokalla 90tkm,kolmannella 90tkm ja nyt tällä vajaat 50tkm ja korjaukset ovat olleet minimaaliset(2003 malliin umpiot, poltti lamppuja 10tkm välein, seuraaviin aveihin joilla ajoin 90tkm ei kumpaankaan vaihdettu edes ajovalopolttimoita) ja tähän viimeiseen vaihdettiin moniurahihna takuuseen kun kuulivat huollossa kitinää, jota en itse ollut havainnut)...eli ainakin omalla kohdalla toyotat ovat pelanneet mielestäni ihan niin kuin pitääkin, joo huoltoja on tehty ehkä liiankin usein joidenkin mielestä, en koe niistä olevan kuiteskaan kauheaa vaivaa.
        Kerronpa vielä että vaimollani on näitä tsi koneisia autoja ja jotka käyvät huollossa harvoin, mutta ainoastaan paperilla sillä pikku vikaa riittää ja mikä maailman lapsellisinta että uuteen autoon tehdään moottori johon täytyy öljynvaihtovälillä lisätä öljyä, tulee tunne että ajais 20v vanhaa autoa kun öljykannu pitää olla autonvarustuksessa.

        Siitä on melko tasan 30 vuotta aikaa kun ostin uuden auton jossa huoltoväli oli 15000km. Sillä ajoin 18 vuoden aikana 470000km. Tämä alkoi vaatia öljynlisäystä lyhyestä vaihtovälistä huolimatta noin 300000km:n jälkeen.
        Seuraavan huolto- ja öljynvaihtoväli oli 30000km, eikä mitään merkkejä ylimääräisestä öljynkulutuksesta tai moottorin kulumisesta ollut 360000km:in mennessä, jonka sillä ajoin.
        Viimeisin eli nykyinen ajopelini on ostettu toissa vuonna. Sen huoltoväli ja samalla äljynvaihtoväli on 40000km. Tässä on 2 huoltoa takana, eikä luonnollisesti öljyä ole tarvinnut lisätä. 100000km menee rikki tällä viikolla.
        Kahdessa viimeisessä on öljypullo tullut mukana. Edellisessä se siirtyi avaamattomana seuraavalle omistajalle. Nykyisestä ei vielä tietysti pysty sanomaan muuta kuin, että vielä on avaamatta.
        Arvaapa huviksesi tuntuisiko lapselliselle ostaa nykyisin auto, kuten Toyota, jonka huoltoväli olisi sama 15000km kuin 30 vuoden takaisessa autossani oli?


      • VVT-I
        öljypullo mukana kirjoitti:

        Siitä on melko tasan 30 vuotta aikaa kun ostin uuden auton jossa huoltoväli oli 15000km. Sillä ajoin 18 vuoden aikana 470000km. Tämä alkoi vaatia öljynlisäystä lyhyestä vaihtovälistä huolimatta noin 300000km:n jälkeen.
        Seuraavan huolto- ja öljynvaihtoväli oli 30000km, eikä mitään merkkejä ylimääräisestä öljynkulutuksesta tai moottorin kulumisesta ollut 360000km:in mennessä, jonka sillä ajoin.
        Viimeisin eli nykyinen ajopelini on ostettu toissa vuonna. Sen huoltoväli ja samalla äljynvaihtoväli on 40000km. Tässä on 2 huoltoa takana, eikä luonnollisesti öljyä ole tarvinnut lisätä. 100000km menee rikki tällä viikolla.
        Kahdessa viimeisessä on öljypullo tullut mukana. Edellisessä se siirtyi avaamattomana seuraavalle omistajalle. Nykyisestä ei vielä tietysti pysty sanomaan muuta kuin, että vielä on avaamatta.
        Arvaapa huviksesi tuntuisiko lapselliselle ostaa nykyisin auto, kuten Toyota, jonka huoltoväli olisi sama 15000km kuin 30 vuoden takaisessa autossani oli?

        Tuohon tyyliin menee suurimmalla osalla nykyautoista. Toyotalla ei, koska jo takuun ylläpitäminen vaatii käymään huollossa 15tkm:n välein aataminaikaisen tekniikan vuoksi.


      • huolloista tiedä
        VVT-I kirjoitti:

        Tuohon tyyliin menee suurimmalla osalla nykyautoista. Toyotalla ei, koska jo takuun ylläpitäminen vaatii käymään huollossa 15tkm:n välein aataminaikaisen tekniikan vuoksi.

        mutta kyllähän öljyt olisikin hyvä vaihtaa jo 15 tkm välein autossa kuin autossa, jolla ajetaan lyhyitä matkoja kesät talvet. Turhaa säästämistä, kun vertaa öljynvaihdon hintaa auton kokonaiskuluihin.


      • ma yksilön omaava
        Huoltoa ja huoltoa kirjoitti:

        Merkki on BMW 320 Da

        Ompas sulla sattunut hyvä bemari, vähän huvittaa, kaikilla bimmeri miehillä ei ihan noin hyvin mene


      • Onhan noita
        ma yksilön omaava kirjoitti:

        Ompas sulla sattunut hyvä bemari, vähän huvittaa, kaikilla bimmeri miehillä ei ihan noin hyvin mene

        Taitaa näitä hyviä yksilöitä olla enemmänkin. Kaksi BMW:n mallia suorittanut 100000 km testin ilman yhtään vikaa ja tämän lisäksi siihen on pystynyt Mazda 6. Yhtään Toyotaa ei ole siitä suoriutunut vioitta vaikka huoltoväli onkin lyhyt.


      • tiedoksi vaan
        Onhan noita kirjoitti:

        Taitaa näitä hyviä yksilöitä olla enemmänkin. Kaksi BMW:n mallia suorittanut 100000 km testin ilman yhtään vikaa ja tämän lisäksi siihen on pystynyt Mazda 6. Yhtään Toyotaa ei ole siitä suoriutunut vioitta vaikka huoltoväli onkin lyhyt.

        Toki 3-sarjan bemari ei kuulunut niihin.
        Toyota Prius on saanut loistavat arvosanat näissä kestotesteissä ja ja niittänyt eri tilastoissa luotettavuudellaan pokaaleja enemmän kuin bemarit, joten se siitä.


      • 80's been there
        öljypullo mukana kirjoitti:

        Siitä on melko tasan 30 vuotta aikaa kun ostin uuden auton jossa huoltoväli oli 15000km. Sillä ajoin 18 vuoden aikana 470000km. Tämä alkoi vaatia öljynlisäystä lyhyestä vaihtovälistä huolimatta noin 300000km:n jälkeen.
        Seuraavan huolto- ja öljynvaihtoväli oli 30000km, eikä mitään merkkejä ylimääräisestä öljynkulutuksesta tai moottorin kulumisesta ollut 360000km:in mennessä, jonka sillä ajoin.
        Viimeisin eli nykyinen ajopelini on ostettu toissa vuonna. Sen huoltoväli ja samalla äljynvaihtoväli on 40000km. Tässä on 2 huoltoa takana, eikä luonnollisesti öljyä ole tarvinnut lisätä. 100000km menee rikki tällä viikolla.
        Kahdessa viimeisessä on öljypullo tullut mukana. Edellisessä se siirtyi avaamattomana seuraavalle omistajalle. Nykyisestä ei vielä tietysti pysty sanomaan muuta kuin, että vielä on avaamatta.
        Arvaapa huviksesi tuntuisiko lapselliselle ostaa nykyisin auto, kuten Toyota, jonka huoltoväli olisi sama 15000km kuin 30 vuoden takaisessa autossani oli?

        Missä autossa oli 15 tkm öljynvaihtoväli 30 v takaperin? Tyypillisempi noihin aikoihin oli 7500 km vaihtoväli.


      • öljypullo mukana
        80's been there kirjoitti:

        Missä autossa oli 15 tkm öljynvaihtoväli 30 v takaperin? Tyypillisempi noihin aikoihin oli 7500 km vaihtoväli.

        Kaikissa yleisimmissä bensa-Volkkareissa! Edellytti synteettisten öljyjen käyttöä. Isompi huolto oli 30000km:n välein, kuten nyky-Toyotissa.
        Itsellä oli VW Jetta 1,8 CL, vm 1984. Kuten ylempänä mainitsin, öljyn lisäyksiä huoltojen välillä auto kaipasi vasta yli 300000km ajettuna. Sillä tuli ajettua 470000 todella halpaa kilometriä ennen romuttumista ulosajossa. Romutuksen jälkeen moottori jatkoi elämää toisen auton keulalla venttiilinohjurien kumien vaihdon jälkeen. Öljyn kulutus loppui siihen. Kuulemani mukaan moottorilla ajettiin siinä toisessa korissa yli 100000km ennenkuin meni Kuusakosken lavalle.


    • Tuomo169

      Noista renkaista. Kyllä Suomesta saa parista paikkaa Avensiksen 17-tuuman renkaita alle 600 onneksi...Itse maksoin Hankookeista 550! Meinasin jo ostaa vanne ja 16-tuuman paketin koska olisi ollut halvempi kun Pääkaupunkin hinnat ja vanhat vantee Huutoon myyntiin!

      • ou jeejj

        Avensis mies kun lähtee ostamaan tuohon 17 kokoon kesisrenkaita niin maksaa esim Nokialaisista 540 €. Siis alle laitettuna jne.
        Hölmömpi maksamoon enempi.


    • terojen pyhätero

      Onko tuossa kyseessä vuosimalli huijari. Rekisteröity 24.10.2012 ????
      Auto on muutaman viikon päästä kolme vuotta vanha, automyyjä kertoo tammikuussa auton olevan neljättä vuotta.

      Onko tyhmyyttä ollut rekisteröidä lokakuun lopussa? Onko paksu lompakko josta haluaa joupille levennellä? No jaa, jokainen tulkoon uskollan autuaaksi. Kaikenlaisia sitä on.

      • The Köle

        Miten siitä nyt jo 4-vuotias tuli?

        2014-2012 = 2v

        "Onko tyhmyyttä ollut rekisteröidä lokakuun lopussa?"

        -en tiedä, mutta tyhmyyttä on ainakin rekisteröidä uusi hyvin varusteltu auto.....

        -ed. autoon meni luottamus....taloudessa 1. auto ja talvi edessä... pakko oli joko ostaa käytetty tai tilata uusi (elokuussa 2012). Lompakon kannalta valitettavaa, että päädyin tilaamaan.....rekisteröintikin meni noin loppuvuoteen.

        "haluaa....levennellä"

        Ei ole minun vika, että täällä Suomessa auton osto tekee lähes kaikki ihmiset kateellisiksi, jos jolloin on varaa uusi ostaa auto.......

        PS. en minä tuota tuolla välirahalla vaihda. -Avesta pitää tulla nykyistä haluttavampi malli, ennen kuin kiusaan lompakkoani.
        (parannettavaa nykymallistossa)
        -melutaso
        -jousitusmukavuus
        -taloudellinen automaatti
        -


      • mietteitä
        The Köle kirjoitti:

        Miten siitä nyt jo 4-vuotias tuli?

        2014-2012 = 2v

        "Onko tyhmyyttä ollut rekisteröidä lokakuun lopussa?"

        -en tiedä, mutta tyhmyyttä on ainakin rekisteröidä uusi hyvin varusteltu auto.....

        -ed. autoon meni luottamus....taloudessa 1. auto ja talvi edessä... pakko oli joko ostaa käytetty tai tilata uusi (elokuussa 2012). Lompakon kannalta valitettavaa, että päädyin tilaamaan.....rekisteröintikin meni noin loppuvuoteen.

        "haluaa....levennellä"

        Ei ole minun vika, että täällä Suomessa auton osto tekee lähes kaikki ihmiset kateellisiksi, jos jolloin on varaa uusi ostaa auto.......

        PS. en minä tuota tuolla välirahalla vaihda. -Avesta pitää tulla nykyistä haluttavampi malli, ennen kuin kiusaan lompakkoani.
        (parannettavaa nykymallistossa)
        -melutaso
        -jousitusmukavuus
        -taloudellinen automaatti
        -

        Joiusitusmukavuus olisi parantunut kun olisit jättänyt 17 tuuman vanteet tiskille ja rahaakin ois säästynyt, kuten myös puoli nahkaverhoilun...no tiedän että ne kuuluu pakettiin ja siinä on yks toytoan ärsyttävyys kun aina jotain "paketteja"..pitäis olla rasti ruutuun systeemi ja OIKEASTI lisävarusteiden hinnoittelu Toyotalla järkeväksi.
        Melua ei Toyotassa sen enempää ole kuin monessa muussakaan samanhintaluokan autossa, toki ei kait kukaan pahakseen laita vaikka melupuolittuisi.

        jep, autom. voisi laittaa perusdielseliinkin vaihtoehdoksi, tää jälleen sitä typerää varustepolitiikkaa, tojollakin kyllä ois laittaa hyviä laatikoita kuten aisinin laatikko mikä esim.uudessa volvo V60 D4:ssa on(toyotahan omistaa ison siivun aisinista)


      • The Köle
        mietteitä kirjoitti:

        Joiusitusmukavuus olisi parantunut kun olisit jättänyt 17 tuuman vanteet tiskille ja rahaakin ois säästynyt, kuten myös puoli nahkaverhoilun...no tiedän että ne kuuluu pakettiin ja siinä on yks toytoan ärsyttävyys kun aina jotain "paketteja"..pitäis olla rasti ruutuun systeemi ja OIKEASTI lisävarusteiden hinnoittelu Toyotalla järkeväksi.
        Melua ei Toyotassa sen enempää ole kuin monessa muussakaan samanhintaluokan autossa, toki ei kait kukaan pahakseen laita vaikka melupuolittuisi.

        jep, autom. voisi laittaa perusdielseliinkin vaihtoehdoksi, tää jälleen sitä typerää varustepolitiikkaa, tojollakin kyllä ois laittaa hyviä laatikoita kuten aisinin laatikko mikä esim.uudessa volvo V60 D4:ssa on(toyotahan omistaa ison siivun aisinista)

        -paljon hyviä mietteitä, mutta ei ainakaan tässä autokaupassa voinut noita 17" mihinkin jättää..... ensiasennuspyörät laitetaan tehtaalla varustetason mukaan. Piste.

        -mitä verhoiluun tulee, niin ed. autoni kangasverhoilu kului aika pahasti ja halusin kokeilla vähän "Premium"-tyylistä, josko olisi kestävämpää....

        -alun perin olen ostanut auton sillä periaatteella, että jos nuukuus taas iskee tai tulot romahtaa, niin ajan tuolla 10v tai enemmän....


      • Autossani on jousitu
        The Köle kirjoitti:

        -paljon hyviä mietteitä, mutta ei ainakaan tässä autokaupassa voinut noita 17" mihinkin jättää..... ensiasennuspyörät laitetaan tehtaalla varustetason mukaan. Piste.

        -mitä verhoiluun tulee, niin ed. autoni kangasverhoilu kului aika pahasti ja halusin kokeilla vähän "Premium"-tyylistä, josko olisi kestävämpää....

        -alun perin olen ostanut auton sillä periaatteella, että jos nuukuus taas iskee tai tulot romahtaa, niin ajan tuolla 10v tai enemmän....

        Ehkä vielä 80-luvulla tehtiin autoon jousitus renkailla. Jos alusta on tehty oikein, 17" renkaalla ei ole pskankaan vertaa vaikutusta jousitusmukavuuteen.


      • The Köle
        Autossani on jousitu kirjoitti:

        Ehkä vielä 80-luvulla tehtiin autoon jousitus renkailla. Jos alusta on tehty oikein, 17" renkaalla ei ole pskankaan vertaa vaikutusta jousitusmukavuuteen.

        FAKTAA: Tuumakoolla ei ole merkitystä, mutta profiililla on...... et ole kovin hyvä autotuntija, jos et huomaa mukavuudessa 55-sarjan ja 60-sarjan eroa.......

        -ja juu.... autossani on jousitus, jonka haluaisin paremmin ja hiljaisemmin ylittävän kaikki kaivonkannet jne. epätasaisuudet, joita Suomen tieverkosto on täynnä!


      • Ikäkausi
        The Köle kirjoitti:

        Miten siitä nyt jo 4-vuotias tuli?

        2014-2012 = 2v

        "Onko tyhmyyttä ollut rekisteröidä lokakuun lopussa?"

        -en tiedä, mutta tyhmyyttä on ainakin rekisteröidä uusi hyvin varusteltu auto.....

        -ed. autoon meni luottamus....taloudessa 1. auto ja talvi edessä... pakko oli joko ostaa käytetty tai tilata uusi (elokuussa 2012). Lompakon kannalta valitettavaa, että päädyin tilaamaan.....rekisteröintikin meni noin loppuvuoteen.

        "haluaa....levennellä"

        Ei ole minun vika, että täällä Suomessa auton osto tekee lähes kaikki ihmiset kateellisiksi, jos jolloin on varaa uusi ostaa auto.......

        PS. en minä tuota tuolla välirahalla vaihda. -Avesta pitää tulla nykyistä haluttavampi malli, ennen kuin kiusaan lompakkoani.
        (parannettavaa nykymallistossa)
        -melutaso
        -jousitusmukavuus
        -taloudellinen automaatti
        -

        3 v
        1.1.2015 4 v.


      • The Köle
        Ikäkausi kirjoitti:

        3 v
        1.1.2015 4 v.

        Lopeta jo pelleily!

        -autoni on 1.1.2015 3v. eli häviän toki vajaan vuoden auton rekisteripäivästä johtuen.

        Kovin olet huono autokauppias, jos sinun pitää jo nyt laskea, että auto on "kotona" vähintään vuoden......


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1927
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1589
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1539
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1435
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1380
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1337
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1167
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe