Apua ateisteille

lähimmäinen

Ateisteilla on paha olla. Purkavat tälläkin palstalla koko ajan pahaa oloaan ja kaipaavat huomiota. Miten kirkko voisi auttaa näitä ihmispoloja saamaan edes jonkinlaisen rauhan elämäänsä? Tuntuu niin pahalta lukea noiden epätoivoisten raukkojen aloituksia. Jotakinhan he kirkolta haluavat kun tällä palstalla aamusta iltaan kirjoittelevat ja tekevät aloituksia. Miten kirkko voisi heitä auttaa?

98

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shalom

      Hyvä kysymys. ..Mitä haluavat? Vastatkaa te ateistiti kun tiedätte, varsinkin ne kaksi aloitusmestaria, kiitos.

      • jake59

        Ei ne vastaa kun eivät halua mitään perustella vaan ainostaan rääpiä suutaan...


    • Huomautus.
      Ateismille on oma sivusto. Menkää sinne keskustelemaan.

      • eki29

        Hyvä kun kolahti. Miksi et ole siellä jo?


      • viimenen palvelus

        Vastaa kimmon10 kuitenkin tuohon aloitukseen ennen kuin menet sinne ateistipalstalle kokonaan.


    • myös hyvää

      Minä ainakin olen saanut omalle uskolleni vahvistusta noista ateistien kirjoituksista. Niissä ikänkuin konkretisoituu pahuus ja pimeys ja se autaa omassa taistelussa pahaa vastaan ja vahvistaa omaa uskoa ja todellisuutta siitä miten saa olla onnellinen, että itse ei ole siinä pimeydessä ja rauhattomuudessa ja saa rukoilla, ettei koskaan joudukaan.

      • Tämä on jännää. Eräiden "usko vahvistuu" ateistien kirjoituksista. Eli Jumala ei ole niin takuuvarma? Siihen on hyvä saada vahvistusta vaikka ilkeiden ateistien jutuista.

        Tavallaan oma ateistisuutekin on täällä vahvistunut, kun olen nähnyt kuinka uskovat ovat aivan kuin valheessa eläjiä, ainakin itsepetoksessa.


      • eräs pappi

        Minulla on tavalaan sama kokemus. Ateistien tapa kirjoittaa on usein niin tyhjän jauhamista että kiitän onneani että minulla on jotain parempaa mistä puhua.

        Mutta toisaalta, toisaalta: uskoani koetteleva ne monet uskovat - tai uskovina esiintyvät - jotka purkavat pahaa oloaan näillä palstoilla kilpaa ateistien kanssa, tuomitsemalla lähimmäisiään milloin mistäkin synnistä.

        En väitä että syntiä pitäisi väittää miksikään muuksi kuin synniksi. Uskon ydin on kuitenkin armo ja rakkaus. Jotenkin odottaisin että uskovat erottuisivat näillä palstoilla selvemmin rakkaudellisina, järkevinä, maltillisina, aitoa vuorovaikutusta tavoittelevina. Oikeassa elämässä kohtaan sellaisia uskovia kyllä, miksi niitä on täältä niin vaikea löytää?


      • feikki papille
        eräs pappi kirjoitti:

        Minulla on tavalaan sama kokemus. Ateistien tapa kirjoittaa on usein niin tyhjän jauhamista että kiitän onneani että minulla on jotain parempaa mistä puhua.

        Mutta toisaalta, toisaalta: uskoani koetteleva ne monet uskovat - tai uskovina esiintyvät - jotka purkavat pahaa oloaan näillä palstoilla kilpaa ateistien kanssa, tuomitsemalla lähimmäisiään milloin mistäkin synnistä.

        En väitä että syntiä pitäisi väittää miksikään muuksi kuin synniksi. Uskon ydin on kuitenkin armo ja rakkaus. Jotenkin odottaisin että uskovat erottuisivat näillä palstoilla selvemmin rakkaudellisina, järkevinä, maltillisina, aitoa vuorovaikutusta tavoittelevina. Oikeassa elämässä kohtaan sellaisia uskovia kyllä, miksi niitä on täältä niin vaikea löytää?

        Rakkautta on tunnustaa syntinsä ja tehdä parannus. Sen jälkeen tulee armo.


      • eräs pappi
        feikki papille kirjoitti:

        Rakkautta on tunnustaa syntinsä ja tehdä parannus. Sen jälkeen tulee armo.

        "Jumalan hyvyys vetää parannukseen". Minun mielestäni se tarkoittaa, että armo tulee ensin. Armon kokemus toki voi tulla vasta myöhemmin.

        Niin tai näin, armollisuus on kristityn tunnusmerkki. Armollisuus itseä, muita kristittyjä ja jopa vainoojia kohtaan.


      • feikki papille
        eräs pappi kirjoitti:

        "Jumalan hyvyys vetää parannukseen". Minun mielestäni se tarkoittaa, että armo tulee ensin. Armon kokemus toki voi tulla vasta myöhemmin.

        Niin tai näin, armollisuus on kristityn tunnusmerkki. Armollisuus itseä, muita kristittyjä ja jopa vainoojia kohtaan.

        Syntiä ei tule hyväksyä se on väärää armoa.


      • jake59
        eräs pappi kirjoitti:

        "Jumalan hyvyys vetää parannukseen". Minun mielestäni se tarkoittaa, että armo tulee ensin. Armon kokemus toki voi tulla vasta myöhemmin.

        Niin tai näin, armollisuus on kristityn tunnusmerkki. Armollisuus itseä, muita kristittyjä ja jopa vainoojia kohtaan.

        Miten voi saada armon jos ei tunnusta syntejään ja tunnusta tarvitsevansa armoa? Synnintunto-katumus-armo.4


    • Vastaus kysymykseen.
      Kirkko voisi alkaa noudattamaan suomen lakeja.
      Jos ne ovat raamattua tai muita kirkon keksimien asioiden vastaisia, tulisi lakeja muutaa, ei usuttaa rikkomaan niitä.
      Sisäministeri Räsänen mm sanoo että vakaamus on tärkeämpää kuin lait. Lakejavoi rikkoa jos vakaamus sanoo niin.

      Kuitenkaan samainen Räsänen ai halua antaa samaa mahdollisuutta muille uskontokunnille kuin EvLut. Miksi? Eikö muilla uskovilla voi olla vakaamusta?

      • viimeinen palvelus

        Siis sinun paha olosi johtuu siitä, että kirkko ei noudata suomen lakia?
        Ja sen takia olet täällä pahaa oloasi purkanut ja haukkunut kaikki ihmiset jotka uskovat Raamattuun ja Jumalaan. Eiköhän tuo nyt ollut keksitty juttu kun itsekin tiedät, että Räsänen ei ole kirkon päättäjä eikä hän ole koskaan usuttanut ketään rikkomaan lakia - tämähän jo muualla on kanssasi keskusteltu.
        Luuletko tosiaan saavasi jotakin muutoksia suomen lakiin kun täällä meuhkaat ja haukut ihmisiä? Suomi on toistaisekis kristitty maa ja sen laki perustuu kristillisiin arvohin. Kohta voi kyllä olla sharialakikin täällä käytössäja mutta silloin onkin eri meininki.
        Ole nyt vaan tyytyväinen oloosi ja suomen valtioon koska täällä on kaikki todella hyvin. Jos tämä oli tässä niin voisit jättä kristityt tänne keskustelemaan asiallisesti keskenään ja tosiaan mennä vertaistukeen ateistipalstalle.
        Kiitos ja hyvää jatkoa sinulle!


      • KertausOpintojenÄiti

        Sinä se jaksat jatkaa tinkaamistasi. Sisäministeri Räsänen ei päätä kirkon asioista. Sinulle on jo kerrottu, että viinin käyttäminen ehtoollisaineena juontuu kirkon ekumeniapyrkimyksistä, joten ev.lut.kirkko tuskin siitä luopuu, koska Rooma ja siitä erossa olevat ortodoksiset patriarkaatit pysyvät päätöksissään. Siispä ne tahot, joihin sinun tulisi olla yhteydessä ovat kirkkojen päämiehet, ensisijaisesti Rooman paavi. Onnea yritykselle! :)

        Toiseksi lääkäri vannoo valassaan suojelevansa elämää. Jos laki joiltakin osin antaisi mahdollisuuden toimia tämän valan ja lääkärin etiikan vastaisesti, tällöin on täysin legitiimiä kieltäytyä noudattamasta lakia, joka ei suojele elämää. Ministeri Räsänen ei kiellä elämää suojelevan vakaumuksen kunnioittamista yhdeltäkään ihmiseltä.


      • jäi kesken

        Sitten kun oulunpoika kimmon10käskyä palaa maitua juomasta niin vastaatko myös siihen kysymykseen jos äitisi olisi sinut abortoinut?


      • viimeinen palvelus

        Tämä on jo kanssasi keskusteltu. Ei kehoita rikkomaan lakia. Jos Suomen laki sallii lapsen murhan äidin kohtuun ja lääkäri on Jumalaan uskova hän voi kieltäytyä siitä vaikka laki niin kehoittaa ja sallii. Samoin jos suomen laki joskus tulee hyväksymään homojen vihkimisen on uskovalla oikeus kieltäytyä tekemästä sitä oman vakaumuksensa takia. Hän kehoittaa kunnioitamaan esivaltaa mutta jos laki kehoittaa tekemään jotakin Jumalan tahdon vastaisesti siitä tulee voida kieltäytyä. Jos tunnet Jumalan käskyt ne eivät milloinkaan vahingoita ihmistä.
        Vöitätkö tosiaan, että koet turvattomuutta suomessa jos uskovat kieltäytyvät tappamasta lapsia äitinsä kohtuihin ja vihkimästä homoja?
        Onko Räsänen kehoittanut tappamaan, varastamaan, valehtelemaan, huoraamaan ym. Jos väitteesi olis totta tuskin Räsänen olis ministeri. Olet lapsellinen jos kirkko ja Räsänen ovat huolesi Suomen moraalista ja turvallisuudesta. Tuollaisella lapsellisella räksytyksellä et saa mitää aikaiseksi vaan purat omaa pahaa oloasi viattomiin ihmisiin. Tee kantelu oikeusasiamiehelle jos olet huolissasi suomen moraalista ja Räsäsen tekemisistä.


      • viimeinen palvelus kirjoitti:

        Tämä on jo kanssasi keskusteltu. Ei kehoita rikkomaan lakia. Jos Suomen laki sallii lapsen murhan äidin kohtuun ja lääkäri on Jumalaan uskova hän voi kieltäytyä siitä vaikka laki niin kehoittaa ja sallii. Samoin jos suomen laki joskus tulee hyväksymään homojen vihkimisen on uskovalla oikeus kieltäytyä tekemästä sitä oman vakaumuksensa takia. Hän kehoittaa kunnioitamaan esivaltaa mutta jos laki kehoittaa tekemään jotakin Jumalan tahdon vastaisesti siitä tulee voida kieltäytyä. Jos tunnet Jumalan käskyt ne eivät milloinkaan vahingoita ihmistä.
        Vöitätkö tosiaan, että koet turvattomuutta suomessa jos uskovat kieltäytyvät tappamasta lapsia äitinsä kohtuihin ja vihkimästä homoja?
        Onko Räsänen kehoittanut tappamaan, varastamaan, valehtelemaan, huoraamaan ym. Jos väitteesi olis totta tuskin Räsänen olis ministeri. Olet lapsellinen jos kirkko ja Räsänen ovat huolesi Suomen moraalista ja turvallisuudesta. Tuollaisella lapsellisella räksytyksellä et saa mitää aikaiseksi vaan purat omaa pahaa oloasi viattomiin ihmisiin. Tee kantelu oikeusasiamiehelle jos olet huolissasi suomen moraalista ja Räsäsen tekemisistä.

        RÄSÄNEN: "Jos laki on Raamatun sanan vastainen... Raamatussa kuitenkin sanotaan, että ennemmin pitää totella Jumalaa kuin ihmisiä".

        Hän sanoo meidän joutuvan tilanteisiin, jossa pitää miettiä voiko lakia noudattaa. Hän puhui "rakkaudesta, tasa-arvosta, vapaudesta".

        "Jumalan käskyt eivät milloinkaan vahingoita ihmistä". Kuinkahan tuo nyt on?

        4. Moos. 15:32-35 kävi niin, että eräs mies tavattiin puita keräämästä sapattina. Hän varmaan tarvitsi niitä puita kipeästi. Herra sanoi: "Se mies rangaistakoon kuolemalla. Koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".

        "Ennemmin tulee totella Jumalaa".


      • hömpötipöm
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        RÄSÄNEN: "Jos laki on Raamatun sanan vastainen... Raamatussa kuitenkin sanotaan, että ennemmin pitää totella Jumalaa kuin ihmisiä".

        Hän sanoo meidän joutuvan tilanteisiin, jossa pitää miettiä voiko lakia noudattaa. Hän puhui "rakkaudesta, tasa-arvosta, vapaudesta".

        "Jumalan käskyt eivät milloinkaan vahingoita ihmistä". Kuinkahan tuo nyt on?

        4. Moos. 15:32-35 kävi niin, että eräs mies tavattiin puita keräämästä sapattina. Hän varmaan tarvitsi niitä puita kipeästi. Herra sanoi: "Se mies rangaistakoon kuolemalla. Koko seurakunta kivittäköön hänet leirin ulkopuolella".

        "Ennemmin tulee totella Jumalaa".

        Ihan sama mitä sinä ajattelet ja sanot.


      • hömpötipöm kirjoitti:

        Ihan sama mitä sinä ajattelet ja sanot.

        Siis onko siis "aivan sama" mitä Räsänen ja Jumala ovat ajatelleet? Niitähän minä tähän laitoin? Sanoit hömpötipöm suoraan Jumalalle.


      • sopii kysyä
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Siis onko siis "aivan sama" mitä Räsänen ja Jumala ovat ajatelleet? Niitähän minä tähän laitoin? Sanoit hömpötipöm suoraan Jumalalle.

        Onko FUCKIFUUU yksi nimimerkeistäsi?


      • sopii kysyä kirjoitti:

        Onko FUCKIFUUU yksi nimimerkeistäsi?

        Minä olen aina vaan helsinkijokkeri, enkä muuksi muutu.


      • ystävällisesti nam
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Minä olen aina vaan helsinkijokkeri, enkä muuksi muutu.

        Kyllä sinä olet muuttunut kun vanha mies innostut noiden nulikoiden suunsoitosta ja saat uutta intoa hyökätä kristittyjen uskoa vastaan. Teet vain itsestäsi entistä naurettavamman. Mene sinäkin takaisin sinne ateisti ja homo ja lesbo palstalle vaikka sielläkään kukaan ei kukaan kanssasi keskustele.....


      • ystävällisesti nam kirjoitti:

        Kyllä sinä olet muuttunut kun vanha mies innostut noiden nulikoiden suunsoitosta ja saat uutta intoa hyökätä kristittyjen uskoa vastaan. Teet vain itsestäsi entistä naurettavamman. Mene sinäkin takaisin sinne ateisti ja homo ja lesbo palstalle vaikka sielläkään kukaan ei kukaan kanssasi keskustele.....

        Ylempänä kirjoitin mitä Räsänen ja Jumala ovat sanoneet. Ovatko heidän lauseensa sitten kristittyjen uskoa vastaan? En taida nyt ymmärtää.


      • kappas myönsit
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Ylempänä kirjoitin mitä Räsänen ja Jumala ovat sanoneet. Ovatko heidän lauseensa sitten kristittyjen uskoa vastaan? En taida nyt ymmärtää.

        Ai nytkö vain et ymmärrä...?


      • kappas myönsit kirjoitti:

        Ai nytkö vain et ymmärrä...?

        Juu, myönnän etten ymmärrä miten Räsäsen ja Jumalan puheet on tulkittu kristittyjen uskon vastaisiksi. He siis eivät sovi uskovan kuvioihin?


      • samaa epäilen
        sopii kysyä kirjoitti:

        Onko FUCKIFUUU yksi nimimerkeistäsi?

        Itselleni on tullut sama mieleen. Muutama seikka viittaa siihen, että helsinkijokkeri ja fuckifuuu saattaisivat olla sama henkilö. Tämä jokkerihan selvästi kirjoittaa palstalle myös satunnaisilla nikeillä, esimerkiksi tekee raflaavan aloituksen johon sitten itse vastailee. Muutenkin palstalla on vain 2-5 kirjoittajia, jotka tuottavat lähes kaikki aloitukset ja vastaukset niihin. Mitään todellista keskustelua täällä ei ole.


      • samaa epäilen kirjoitti:

        Itselleni on tullut sama mieleen. Muutama seikka viittaa siihen, että helsinkijokkeri ja fuckifuuu saattaisivat olla sama henkilö. Tämä jokkerihan selvästi kirjoittaa palstalle myös satunnaisilla nikeillä, esimerkiksi tekee raflaavan aloituksen johon sitten itse vastailee. Muutenkin palstalla on vain 2-5 kirjoittajia, jotka tuottavat lähes kaikki aloitukset ja vastaukset niihin. Mitään todellista keskustelua täällä ei ole.

        SAMAA EPÄILEN. No ainahan epäillä saa, mutta ei tämä jatkuva epäily perustu tosiasiaan. helsinkijokkeri kirjoittaa vain yhdellä nimellä, eikä tee ainuttakaan aloitusta. Tein kirkko kuulolla palstalle kaksi aloitusta helsinkijokkeri- nimellä, ja siitä on jo vuosia.

        Hiljainen palsta tämä kyllä on tällä hetkellä. Virkistyy varmaan ensi kuussa, kun eduskunta käsittelee tasa-arvoista aviolittolakialoitetta.


      • jokkerista
        samaa epäilen kirjoitti:

        Itselleni on tullut sama mieleen. Muutama seikka viittaa siihen, että helsinkijokkeri ja fuckifuuu saattaisivat olla sama henkilö. Tämä jokkerihan selvästi kirjoittaa palstalle myös satunnaisilla nikeillä, esimerkiksi tekee raflaavan aloituksen johon sitten itse vastailee. Muutenkin palstalla on vain 2-5 kirjoittajia, jotka tuottavat lähes kaikki aloitukset ja vastaukset niihin. Mitään todellista keskustelua täällä ei ole.

        Olen huomannut saman, jokkeri kirjoittaa satunnaisnikeillä. Täällä on muutama pitämässä samaa tyhjänpäiväistä rallia. Ei houkuttele lukijoita jäämään palstalle, helposti siirrytään muille rekkaamista vaativille palstoille. Sama tosin koskee monia muitakin suomi24-palstoja.


      • jokkerista kirjoitti:

        Olen huomannut saman, jokkeri kirjoittaa satunnaisnikeillä. Täällä on muutama pitämässä samaa tyhjänpäiväistä rallia. Ei houkuttele lukijoita jäämään palstalle, helposti siirrytään muille rekkaamista vaativille palstoille. Sama tosin koskee monia muitakin suomi24-palstoja.

        Jos "olet huomannut", niin olet sinäkin huomannut väärin. Minä kirjoitan aina vain tällä nimellä.

        Itse olen huomannut sen, että luterilaisia ei kiinnosta Raamatun ja Jeesuksen sanat lainkaan, joten minun juttuni jäävät vaille keskustelua, Raamatun lauseetovat tehokkain keskustelun tappaja. Se on tästä minulle jäänyt kokemus.


      • tätä toteutat
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Jos "olet huomannut", niin olet sinäkin huomannut väärin. Minä kirjoitan aina vain tällä nimellä.

        Itse olen huomannut sen, että luterilaisia ei kiinnosta Raamatun ja Jeesuksen sanat lainkaan, joten minun juttuni jäävät vaille keskustelua, Raamatun lauseetovat tehokkain keskustelun tappaja. Se on tästä minulle jäänyt kokemus.

        Matt 7:6


      • tätä toteutat kirjoitti:

        Matt 7:6

        Miten saat tässä vaikka laittamani Jumalan käskyt ja mitä Räsänen sanoi, että ne ovat Matt 7:6- laiseksi?

        Itse taas sanon, että uskovat EIVÄT toteuta Mark. 16:17-18. Sääli teitä. Mutta itse olin aivan samanlainen kuin uskovat nyt.


      • ihmeellistä
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Miten saat tässä vaikka laittamani Jumalan käskyt ja mitä Räsänen sanoi, että ne ovat Matt 7:6- laiseksi?

        Itse taas sanon, että uskovat EIVÄT toteuta Mark. 16:17-18. Sääli teitä. Mutta itse olin aivan samanlainen kuin uskovat nyt.

        Näin ateisti siteeraa Raamattua. Eikö ole ihmeellistä...


      • ihmeellistä kirjoitti:

        Näin ateisti siteeraa Raamattua. Eikö ole ihmeellistä...

        Mutta se ei ole ihmeellistä, että kristitty keksii valheita muista.

        Ja minulle on tärkeä asia, jos ei tee mitä Jeesus sanoo. Sehän on keskeinen syy miksi minusta muovautui ateisti.. Siis Mark.16 on huipputärkeä, koska siinä Jeesus antaa tarkat tuntomerkit niistä, jotka uskovat.


      • ihmeellistä
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Mutta se ei ole ihmeellistä, että kristitty keksii valheita muista.

        Ja minulle on tärkeä asia, jos ei tee mitä Jeesus sanoo. Sehän on keskeinen syy miksi minusta muovautui ateisti.. Siis Mark.16 on huipputärkeä, koska siinä Jeesus antaa tarkat tuntomerkit niistä, jotka uskovat.

        Eikö sinulle oma usko riittänyt? Älä sinä muista uskovista kannat huolta. Jeesus pelastaa yksilöitä.


      • ihmeellistä kirjoitti:

        Eikö sinulle oma usko riittänyt? Älä sinä muista uskovista kannat huolta. Jeesus pelastaa yksilöitä.

        En puhunut ketä Jeesus pelastaa, vaan siitä mitkä Jeesus sanoi uskovien merkeiksi.

        Itselläni ei niitä ollut, eikä näy olevan muillakaan, jotka uskovat. Ihmeen kevyesti muut uskovat asiaan suhtautuvat.


    • atskujen "usko"
      • MrrMorden

        En tiedä muista ateisteista mutta itse haluan kirkon ja valtion täydellistä eroa. Kerätäköön hihut rahat keskuudestaan ja kaatuilkoon keskenään.


      • jake59
        MrrMorden kirjoitti:

        En tiedä muista ateisteista mutta itse haluan kirkon ja valtion täydellistä eroa. Kerätäköön hihut rahat keskuudestaan ja kaatuilkoon keskenään.

        Mitä olet asian hyväksi tehnyt?


      • atskujen "usko"
        MrrMorden kirjoitti:

        En tiedä muista ateisteista mutta itse haluan kirkon ja valtion täydellistä eroa. Kerätäköön hihut rahat keskuudestaan ja kaatuilkoon keskenään.

        Kävit sitten nikkiä vaihtamassa. Kyllä sinut tunnistetaan mutta leikitään nyt sitten, että olet ihan uusi kirjoittaja.


      • MrrMorden
        jake59 kirjoitti:

        Mitä olet asian hyväksi tehnyt?

        Eronnut kirkosta heti kun se oli mahdollista. Siihen aikaan piti käydä kävellen toimistossa tekemässä se.


      • jake59
        MrrMorden kirjoitti:

        Eronnut kirkosta heti kun se oli mahdollista. Siihen aikaan piti käydä kävellen toimistossa tekemässä se.

        Aika vähän olet tehnyt jos haluat kirkon ja valtion eroa toisistaan. Miten luulet tuon eroamisesi asiaa edistävän?


    • Jaa'a ken lie vaihtanut nikkiä. Minä en.
      Toisin kun te muka uskovaiset, ete edes uskalla rekisteröityä.

      • atskujen "usko"

        Vastaa kuitenkin sinulle esitettyihin kysymyksiin.


      • atskujen "usko" kirjoitti:

        Vastaa kuitenkin sinulle esitettyihin kysymyksiin.

        Maailma olisi paljon parempi, jos isäsi olis käytänyt aikoinaan kondomia.
        Tyhmiin kysymyksiin en vastaa. En ainakaan jos kysyjä ei ole rekisteröitynyt


      • atskujen "usko"
        kimmon10 kirjoitti:

        Maailma olisi paljon parempi, jos isäsi olis käytänyt aikoinaan kondomia.
        Tyhmiin kysymyksiin en vastaa. En ainakaan jos kysyjä ei ole rekisteröitynyt

        Näin menee jauhoit suuhun kimmon10käskyä kun pitää viisauksiaan soveltaa omaan elämäänsä. Olet todellakin säälittävä!


      • atskujen "usko"
        atskujen "usko" kirjoitti:

        Näin menee jauhoit suuhun kimmon10käskyä kun pitää viisauksiaan soveltaa omaan elämäänsä. Olet todellakin säälittävä!

        Eikun NUIN menee....


      • atskujen "usko" kirjoitti:

        Näin menee jauhoit suuhun kimmon10käskyä kun pitää viisauksiaan soveltaa omaan elämäänsä. Olet todellakin säälittävä!

        Miten niin jauhot suuhun.
        En todellakaan jaksa vastata nuin TYPERIIN juttuihin.
        Jos muuta kysymistä ei ole tuollaisella REKISTERÖIMÄTTÖMÄLLÄ palstahäiriköllä, niin antaa olla.

        Edelleen toivon että isäsi olisi käyttänyt kondomia tai äitisi tehnyt abortin.

        Rekisteröidy niin saat arvoisesi kohtelun, rekisteröimätön on keskusteluiden alinta kastia.


      • atskujen "usko"
        kimmon10 kirjoitti:

        Miten niin jauhot suuhun.
        En todellakaan jaksa vastata nuin TYPERIIN juttuihin.
        Jos muuta kysymistä ei ole tuollaisella REKISTERÖIMÄTTÖMÄLLÄ palstahäiriköllä, niin antaa olla.

        Edelleen toivon että isäsi olisi käyttänyt kondomia tai äitisi tehnyt abortin.

        Rekisteröidy niin saat arvoisesi kohtelun, rekisteröimätön on keskusteluiden alinta kastia.

        Minä en sinun "kohteluasi" pidä nollankaan arvoisena.
        Olet vain rääväsuinen nulikka joka toistaa muilta kuulemiaan juttuja.
        Minä päätän omasta rekisteröitymisestäni joten älä lässytä kun et pysty asiaa puhumaan.


      • atskujen "usko" kirjoitti:

        Minä en sinun "kohteluasi" pidä nollankaan arvoisena.
        Olet vain rääväsuinen nulikka joka toistaa muilta kuulemiaan juttuja.
        Minä päätän omasta rekisteröitymisestäni joten älä lässytä kun et pysty asiaa puhumaan.

        Itse lässytät.
        sinussa ei ole edes miestä rekisteröitymään.
        Silti odotat että muut toimivat pillisi mukaan.

        Menehän pyytämään äidiltäsi iltapalaa ja nukkumaan.
        Aamulla sinua odottaa taas ala-aste. Pääset opettelemaan uusia asioita.
        Joko olet 4 luokalla?


      • kuka on mikä
        kimmon10 kirjoitti:

        Itse lässytät.
        sinussa ei ole edes miestä rekisteröitymään.
        Silti odotat että muut toimivat pillisi mukaan.

        Menehän pyytämään äidiltäsi iltapalaa ja nukkumaan.
        Aamulla sinua odottaa taas ala-aste. Pääset opettelemaan uusia asioita.
        Joko olet 4 luokalla?

        Ja sinä vellihousu et vastaa, kun kysytään. Ja huutelet typeryyksiäsi, kun ei kysytä. Vastaisit edes huutoosi abortista. Mutta ei ole miestä vastaamaan, kun ei kerran ole mies vaan vellihousu.

        Minäkään en ole mies, olen nainen. Jottei äitisi turhaan jättänyt sitä aborttia tekemättä sinua odottaessaan, niin lopeta kurittoman teinipojan hävytön riekkuminen ja kasva mieheksi, ettei äitisi tarvitse sinua hävetä.


      • oulun nuille
        kimmon10 kirjoitti:

        Itse lässytät.
        sinussa ei ole edes miestä rekisteröitymään.
        Silti odotat että muut toimivat pillisi mukaan.

        Menehän pyytämään äidiltäsi iltapalaa ja nukkumaan.
        Aamulla sinua odottaa taas ala-aste. Pääset opettelemaan uusia asioita.
        Joko olet 4 luokalla?

        kimmon10 käskyä on rimanalitus jopa ateisteissa. Mene nyt hyvä lapsi pyytämään koulun terkkarilta apua. Itsellesi sinä vain haittaa teet kun luulet, että maailma on sinun kaltaistesi öykkäreiden. Oletko koulukiusattu kun täällä päätäsi auot vai mikä on ongelmasi. Onko sinulla raukalla edes vanhempia jotka vähän sinua kasvattaisvat.


    • Pudis54

      Sinulle hyvä lähimmäinen. En muista tiedä mutta minä olen palstalla tuomassa valoa luterilaiseen pimeyteen. Pyrin oikaisemaan sitä epätotuutta mitä luterilainen kirkko johdannaisineen teille syöttää. Teen sen siksi että esi-isäni ovat olleet vahvasti myötävaikuttamassa tämän valheista suurimman juurruttamisessa Suomeen. Häpeän esi-isieni puolesta syvästi ja koetan korjata asiaa vaatimattomalla panoksellani.

      • lähimmäinen

        Jos tuo on tavoitteesi voin ikäväksesi todeta, että olet pahasti epäonnistunut.
        Kuten edellä joku kirjoittikin tämä teidän vulgääri hyökkäilynne näillä palstoilla on vain vienyt ihmiset lähemmäski Jumalaa ja kristillistä uskoa. Olette siis tehneet omalle asiallenne hallaan ja Jumalalle palveluksen. Tämä on ilmeisesti yksi Jumalan tapa toimia ja vahvistaa omiaan.


      • Pudis54
        lähimmäinen kirjoitti:

        Jos tuo on tavoitteesi voin ikäväksesi todeta, että olet pahasti epäonnistunut.
        Kuten edellä joku kirjoittikin tämä teidän vulgääri hyökkäilynne näillä palstoilla on vain vienyt ihmiset lähemmäski Jumalaa ja kristillistä uskoa. Olette siis tehneet omalle asiallenne hallaan ja Jumalalle palveluksen. Tämä on ilmeisesti yksi Jumalan tapa toimia ja vahvistaa omiaan.

        Ikävää jos näin on käynyt jollekkin yksittäiselle henkilölle. Isossa kuvassa kuitenkin kirkon jäsenmäärä laskee tasaisesti ja näin on hyvä. Kirkon valheisiin uskoo yhä harvempi. Ohessa kirkon omia lukuja viime vuodelta. Jumalanne tosiaan toimii, ...


        •vuonna 2013 kirkkoon liittyi 14 653 henkilöä ja kirkosta erosi 58 965 henkilöä


      • lähimmäinen
        Pudis54 kirjoitti:

        Ikävää jos näin on käynyt jollekkin yksittäiselle henkilölle. Isossa kuvassa kuitenkin kirkon jäsenmäärä laskee tasaisesti ja näin on hyvä. Kirkon valheisiin uskoo yhä harvempi. Ohessa kirkon omia lukuja viime vuodelta. Jumalanne tosiaan toimii, ...


        •vuonna 2013 kirkkoon liittyi 14 653 henkilöä ja kirkosta erosi 58 965 henkilöä

        Sinä puhut kirkon jäsenmäärästä minä uskovista ihmisistä. Ennen loppua on luvattukin suuri luopumus mutta ne jotka vahvana pysyvät pelastuvat. Ei siis tuossa tilastossa ole meille Raamattuun uskoville mitään uutista. Kiitos kun vahvistit taas Jumalan sanan.


      • Pudis54
        lähimmäinen kirjoitti:

        Sinä puhut kirkon jäsenmäärästä minä uskovista ihmisistä. Ennen loppua on luvattukin suuri luopumus mutta ne jotka vahvana pysyvät pelastuvat. Ei siis tuossa tilastossa ole meille Raamattuun uskoville mitään uutista. Kiitos kun vahvistit taas Jumalan sanan.

        Puhutko siitä lopusta (uudelleen tulemisesta) jonka Jeesus lupasi opetuslapsilleen vielä heidän eläessään vain jostakin toisesta?


      • lähimmäinen
        Pudis54 kirjoitti:

        Puhutko siitä lopusta (uudelleen tulemisesta) jonka Jeesus lupasi opetuslapsilleen vielä heidän eläessään vain jostakin toisesta?

        Jeesuksen toisesta tulemisesta kyllä. Mutta tuo ateistien tulkinta ajankohdasta on väärä joten en ala tätä teidän vaki kinausaihettanne kanssasi puimaan. Minä uskon ja sinä et.


      • Pudis54
        lähimmäinen kirjoitti:

        Jeesuksen toisesta tulemisesta kyllä. Mutta tuo ateistien tulkinta ajankohdasta on väärä joten en ala tätä teidän vaki kinausaihettanne kanssasi puimaan. Minä uskon ja sinä et.

        Näinhän tässä aina lopulta käy, uskovaiset vetäytyvät ennekuin keskustelu saadaan käyntiin. Viikonlopun Kalevassa eräs tutkija sanoikin että "Uskovien kanssa keskustelu on ajanhukkaa, he eivät edes halua tietää totuutta" Näihän se on. Uskovaisille riittää raamatunlauseiden ulkoa opettelu, niiden toistaminen sekä nykyään lauseiden kopiointi tälle palstalle. Ja näin pää tutisten todistetaan oman uskonnon erinomaisuutta muihin uskontoihin verrattuna. Huvittavaa,....


      • vetäytyminen viisautta
        Pudis54 kirjoitti:

        Näinhän tässä aina lopulta käy, uskovaiset vetäytyvät ennekuin keskustelu saadaan käyntiin. Viikonlopun Kalevassa eräs tutkija sanoikin että "Uskovien kanssa keskustelu on ajanhukkaa, he eivät edes halua tietää totuutta" Näihän se on. Uskovaisille riittää raamatunlauseiden ulkoa opettelu, niiden toistaminen sekä nykyään lauseiden kopiointi tälle palstalle. Ja näin pää tutisten todistetaan oman uskonnon erinomaisuutta muihin uskontoihin verrattuna. Huvittavaa,....

        Se kun taitaa olla niin, että aika nopeasti sen huomaa, ettei samojen asioiden jankkaaminen johda mihinkään. Ateisteilla tuntuu olevan tapana uudelleen ja uudelleen yritää vain härnätä samoilla asioilla. Ei sitä järkevä uskova vaan viitsi.

        Melkein aina ateisti, joka haluaa keskustella, on oikeasti vain keljuilemassa, kun on kyse uskonasioista.


      • Pudis54
        vetäytyminen viisautta kirjoitti:

        Se kun taitaa olla niin, että aika nopeasti sen huomaa, ettei samojen asioiden jankkaaminen johda mihinkään. Ateisteilla tuntuu olevan tapana uudelleen ja uudelleen yritää vain härnätä samoilla asioilla. Ei sitä järkevä uskova vaan viitsi.

        Melkein aina ateisti, joka haluaa keskustella, on oikeasti vain keljuilemassa, kun on kyse uskonasioista.

        Katsoppa tämän ketjun aloitusta.


      • äly hoi!
        Pudis54 kirjoitti:

        Katsoppa tämän ketjun aloitusta.

        Menkää hakemaan kirkosta apua jos kitkko kiinnostaa. Ei tarkoita, että täällä päätänne auotte.


      • lähimmäinen kirjoitti:

        Jeesuksen toisesta tulemisesta kyllä. Mutta tuo ateistien tulkinta ajankohdasta on väärä joten en ala tätä teidän vaki kinausaihettanne kanssasi puimaan. Minä uskon ja sinä et.

        Raamatun tulkinta Jeesuksen paluun ajasta tässä.

        "Ette (opetuslapset) käydä läpi kaikkia Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika tulee".

        "Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa ennen kuin näkevät minun tulevan kuninkuudessani".

        "Tulen pian"

        Opetuslapsille: "Kun kuulette ja näette..." niitä tapahtumia, jotka ovat ennen Jeesuksen paluuta. Siis opetuslasten piti nähdä kaikki.

        APUA ATEISTEILLE! He kun kuvittelevat Jeesuksen pitäneen palata jo aikoja sitten.


      • perusjuttu
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Raamatun tulkinta Jeesuksen paluun ajasta tässä.

        "Ette (opetuslapset) käydä läpi kaikkia Israelin kaupunkeja, ennen kuin Ihmisen Poika tulee".

        "Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa ennen kuin näkevät minun tulevan kuninkuudessani".

        "Tulen pian"

        Opetuslapsille: "Kun kuulette ja näette..." niitä tapahtumia, jotka ovat ennen Jeesuksen paluuta. Siis opetuslasten piti nähdä kaikki.

        APUA ATEISTEILLE! He kun kuvittelevat Jeesuksen pitäneen palata jo aikoja sitten.

        Etkö tiedä, että uskovat eivät kuole vaan heidän sielunsa elää ikuisesti?


      • perusjuttu kirjoitti:

        Etkö tiedä, että uskovat eivät kuole vaan heidän sielunsa elää ikuisesti?

        Eli miten se selittyy, että opetuslapset eivät ehdi käydä läpi kaikkia Israelin kaupunkeja? Perusjuttu, että uskovan sielu elää ikuisesti? Eli ihmisinä eivät ehtineet käydä, mutta miten sen sovittaa siihen, ettei Jeesus kuitenkaan palannut. Hehän olisivat voineet ehtiä aivan mainiosti käydä kaupungit läpi ihmisinä.

        Tai tuo taisi olla vain vitsinä heitetty, otaksun.


      • mietipä tätä
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        Eli miten se selittyy, että opetuslapset eivät ehdi käydä läpi kaikkia Israelin kaupunkeja? Perusjuttu, että uskovan sielu elää ikuisesti? Eli ihmisinä eivät ehtineet käydä, mutta miten sen sovittaa siihen, ettei Jeesus kuitenkaan palannut. Hehän olisivat voineet ehtiä aivan mainiosti käydä kaupungit läpi ihmisinä.

        Tai tuo taisi olla vain vitsinä heitetty, otaksun.

        Matt 7
        6. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.


      • suljetut parempia
        mietipä tätä kirjoitti:

        Matt 7
        6. Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja repisi teitä.

        Itse olen täysin samaa mieltä. Siirtykää suljetuille sivustoille, jotka haluatte asiallista keskustelua uskon asioista. Täällä kyseisiä sivustojakaan ei kannata mainostaa.


      • suljetut parempia kirjoitti:

        Itse olen täysin samaa mieltä. Siirtykää suljetuille sivustoille, jotka haluatte asiallista keskustelua uskon asioista. Täällä kyseisiä sivustojakaan ei kannata mainostaa.

        Eli ei saatu selitetyksi miksi opetuslapsilla olikin paljon aikaa käydä läpi kaikki Israelin kaupungit. Epäasiallista herjaa ainoastaan.


    • huh-huijaa

      Käykää ateistipalstalla katsomassa mitä kirjoittelevat.

      • huh-huijaa

        Pienellä viiveellä sitten jankuttavat niitä samoja asioita täällä.


      • voiraukkoja

        Olen käynyt mutta nämä nulikat jotka täällä meuhkaavat eivät käy siellä kun ei ole mitään asiaa siellä. Ovat sitten ollakseen niin isoa poikaa kun täällä räävitään suutaan. Voi raukkoja kun muuta tekemistä ei ole.....


    • lähimmäinen sanoi :
      Miten kirkko voisi auttaa näitä ihmispoloja saamaan edes jonkinlaisen rauhan elämäänsä?
      ___________
      Kirkko ei pysty auttamaan ketään mutta :

      Johanneksen evankeliumi:
      6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      • pertsa se löytää Raamatusta kaikkein lohduttomimmat jutut. Nyt niille ei ole mitään toivoa, joita Isä, joka on Jeesuksen lähettänyt, heitä vedä.


      • lakasukoneen kuski
        helsinkijokkeri kirjoitti:

        pertsa se löytää Raamatusta kaikkein lohduttomimmat jutut. Nyt niille ei ole mitään toivoa, joita Isä, joka on Jeesuksen lähettänyt, heitä vedä.

        Pertsa kuvittelee olevansa jäteauton kuljettaja jolla on oikeus lajitella paska- ja hyötyjäte erilleen.


      • lääkärihoitaja
        lakasukoneen kuski kirjoitti:

        Pertsa kuvittelee olevansa jäteauton kuljettaja jolla on oikeus lajitella paska- ja hyötyjäte erilleen.

        Ei jäteauton kuljettaja jätteitä lajittele sen tekee asiakkaat.


      • lakasukoneen kuski
        lääkärihoitaja kirjoitti:

        Ei jäteauton kuljettaja jätteitä lajittele sen tekee asiakkaat.

        No ei oikeesti mutta leikisti noin niinkuin henkisesti.


    • uskova

      Evankeliumi pitäisi tänä päivänä viedä ihmisten lähelle. Siis oikea puhdas evankeliumi, ei mitään valheita ja väänneltyjä totuuksia. Ihmiset ottavat sen sitten vastaan tai eivät. Jokaisella ihmisellä todella on etsikkoaika, jolloin Jumala vetää heitä puoleensa. Jumala haluaa kaikkien ihmisten pelastuvan. Huomaa millainen hätä ihmisillä on tänä päivänä, kun seuraa vain viimeaikaisia tapahtumia mediassa. Joskus ihmisten täytyy musertua niin että he tosissaan huutavat avukseen Herraa. Ja Hän kuulee, ei käännä silloin selkäänsä, omalla kohdallani se pitää paikkansa. "Jokainen joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu"Room. 10:13.

    • Ateisti

      Ateistina itse voin sanoa ettei minulla ole mikään paha mieli. En vain tarvitse mielestäni mielikuvituksellisen olennon tukea selvitäkseni elämänvaikeista ajoista.

      • motiivisi?

        Miksi olet täälläpalstalla?


      • jiijäätee
        motiivisi? kirjoitti:

        Miksi olet täälläpalstalla?

        Eli että tälle palstalle saa kirjoittaa, pitää olla paha mielinen ateisti... vai...? :)


      • motiivisi?
        jiijäätee kirjoitti:

        Eli että tälle palstalle saa kirjoittaa, pitää olla paha mielinen ateisti... vai...? :)

        Oliko kysymys jotenkin epäselvä? Älä ole asenteellinen turhan takia.


      • Ateisti
        motiivisi? kirjoitti:

        Miksi olet täälläpalstalla?

        Olen ollut aina kiinnostunut kaikista uskonnoista vaikken mihinkään usko. Ja toisaalta haluan kasvattaa maailmannäkemystäni


      • Pudis54
        Ateisti kirjoitti:

        Olen ollut aina kiinnostunut kaikista uskonnoista vaikken mihinkään usko. Ja toisaalta haluan kasvattaa maailmannäkemystäni

        Paavikin on kasvattanut maailmannäkemystään. Nyt Vatikaani on sitä mieltä että evoluutio ja maailmankaikkeuden synty alkuräjähdyksestä onkin totta. Ei aikaakaan kun tätä ei hyväksytty ollenkaan vaan että maailma luotiin kuudessa päivässä. Tähän täytyy sanoa että tämä teidän kristittyjen jumala on aika verkkainen toimissaan kun tähän tilanteeseen pääsemiseen on mennyt 13.8 miljardia vuotta. Voi olla että Jeesuksen seuraava tuleminen onkin vasta vuonna 4 miljardia kaksituhatta neljätoista jKr(40002014 jKr). Siinä sitä on kristityllä venttaamista. Vatikaanihan miettiii muutakin liberaalia. Lieneekö Vatikaanin seuraava askel julistautua ateistiksi, kukapa tietää.


      • hömpötipöm
        Pudis54 kirjoitti:

        Paavikin on kasvattanut maailmannäkemystään. Nyt Vatikaani on sitä mieltä että evoluutio ja maailmankaikkeuden synty alkuräjähdyksestä onkin totta. Ei aikaakaan kun tätä ei hyväksytty ollenkaan vaan että maailma luotiin kuudessa päivässä. Tähän täytyy sanoa että tämä teidän kristittyjen jumala on aika verkkainen toimissaan kun tähän tilanteeseen pääsemiseen on mennyt 13.8 miljardia vuotta. Voi olla että Jeesuksen seuraava tuleminen onkin vasta vuonna 4 miljardia kaksituhatta neljätoista jKr(40002014 jKr). Siinä sitä on kristityllä venttaamista. Vatikaanihan miettiii muutakin liberaalia. Lieneekö Vatikaanin seuraava askel julistautua ateistiksi, kukapa tietää.

        Jumala loi ensimmäisen ihmisen maan päälle n.6000 vuotta sitten. Niin sano Raamattu sanokoon darvin mitä lystää.


      • Ateisti
        hömpötipöm kirjoitti:

        Jumala loi ensimmäisen ihmisen maan päälle n.6000 vuotta sitten. Niin sano Raamattu sanokoon darvin mitä lystää.

        Toivon että olit sarkastinen, sillä nyt syyllistyt samanlaiseen käytökseen mistä ateisteja tuomitaan. Et ota huomioon muiden mielipiteitä ollenkaan.


      • tiipititii
        Ateisti kirjoitti:

        Toivon että olit sarkastinen, sillä nyt syyllistyt samanlaiseen käytökseen mistä ateisteja tuomitaan. Et ota huomioon muiden mielipiteitä ollenkaan.

        Trolli tuo hömpötipöm on. Ei oikeasti noin tyhmää ole nykyisin olemassa.


      • Ateisti
        tiipititii kirjoitti:

        Trolli tuo hömpötipöm on. Ei oikeasti noin tyhmää ole nykyisin olemassa.

        Ei sitä koskaan tiedä.


      • antiateisti
        Ateisti kirjoitti:

        Ei sitä koskaan tiedä.

        Kyllä tosiaan tyhmiäkin on ihmisiä on. Jos et usko käy ateistipalstalla siellä ei ole niiden jutuissa mitään tolkkua kuin muulilauma.


      • aappan
        antiateisti kirjoitti:

        Kyllä tosiaan tyhmiäkin on ihmisiä on. Jos et usko käy ateistipalstalla siellä ei ole niiden jutuissa mitään tolkkua kuin muulilauma.

        Joo, nehän ihan vänkäämällä vänkää olevansa apinan jälkeläisiä. Siis apinalauma...


      • Ateisti
        antiateisti kirjoitti:

        Kyllä tosiaan tyhmiäkin on ihmisiä on. Jos et usko käy ateistipalstalla siellä ei ole niiden jutuissa mitään tolkkua kuin muulilauma.

        Voisin vaikka vannoa, että ateistipalstalla sanotaan samaa teistä. Kyllä se nyt taitaa olla niin, että kummassakin osapuolessa on omat epätäydellisyytensä.


      • Pudis54
        aappan kirjoitti:

        Joo, nehän ihan vänkäämällä vänkää olevansa apinan jälkeläisiä. Siis apinalauma...

        Niinhän me kaikki ollaan. Nyt myös tuo Paavi uskoo sen. Mietitäämpä mitkä kaikki tarinat raamatusta onkin Paavin toimesta nyt todettu saduiksi. Minäpä aloitan, jatkaa listaa.
        - Luomiskertomus
        - Aatamin ja Eevan karkoitus Eedenistä
        - Nooan arkki ja vedenpaisumus
        - ...


      • jos noin on
        Pudis54 kirjoitti:

        Niinhän me kaikki ollaan. Nyt myös tuo Paavi uskoo sen. Mietitäämpä mitkä kaikki tarinat raamatusta onkin Paavin toimesta nyt todettu saduiksi. Minäpä aloitan, jatkaa listaa.
        - Luomiskertomus
        - Aatamin ja Eevan karkoitus Eedenistä
        - Nooan arkki ja vedenpaisumus
        - ...

        Sitten sinun kannattaa liittyä katoliseen kirkkoon. Minua paavin harhaopit kiinnosta.


      • omalla palstalla
        Ateisti kirjoitti:

        Voisin vaikka vannoa, että ateistipalstalla sanotaan samaa teistä. Kyllä se nyt taitaa olla niin, että kummassakin osapuolessa on omat epätäydellisyytensä.

        olisikin hyvä pysyä.


      • höh!
        omalla palstalla kirjoitti:

        olisikin hyvä pysyä.

        Aloituksessahan tarjotaan apua ateisteille. Miten avun kohde voi saada apua olematta lähimaillakaan?


      • höhöhö
        höh! kirjoitti:

        Aloituksessahan tarjotaan apua ateisteille. Miten avun kohde voi saada apua olematta lähimaillakaan?

        Eihän täällä kukaan autakaan vaan kirkolta voisivat apua pyytää. Täällä atskut vain kinaavat typerine teeseineen.


      • Pudis54
        jos noin on kirjoitti:

        Sitten sinun kannattaa liittyä katoliseen kirkkoon. Minua paavin harhaopit kiinnosta.

        Ymmärrän kyllä katkeruutesi. Onhan se kovaa kun huomaa että itseä on rajusti kustu silmään vuosikymmenien ajan. Mutta huoli pois, tästä selvitään, myös sinä. Mene suihkuun niin luterilaisuus valuu päältäsi suoraan viemäriin mihin se kuuluukin. Ja olo helpottuu muutamassa vuodessa. Kaukaisemmat tuttavat eivät kohta muistakaan mennyttä luterilaisuuttasi ja lähimmät ovat hienotunteisia eivät mainitse asiaa. Elämä voittaa veli hyvä.


      • jos noin on
        Pudis54 kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä katkeruutesi. Onhan se kovaa kun huomaa että itseä on rajusti kustu silmään vuosikymmenien ajan. Mutta huoli pois, tästä selvitään, myös sinä. Mene suihkuun niin luterilaisuus valuu päältäsi suoraan viemäriin mihin se kuuluukin. Ja olo helpottuu muutamassa vuodessa. Kaukaisemmat tuttavat eivät kohta muistakaan mennyttä luterilaisuuttasi ja lähimmät ovat hienotunteisia eivät mainitse asiaa. Elämä voittaa veli hyvä.

        Ei minulla ole mitään katkeruutta. Olen onnellinen Jumalan lapsi. Älähän kuule tyrkytä tuntojasi minulle.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe