Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Moi mulla taitaa olla syömishäiriö

onko tää anoreksiaa

Oon ruvennut miettimään että mulla on pakko olla nyt joku ongelma ja ehkä jopa anoreksia, koska en löydä enää mitään muuta selitystä tilanteelleni.
Mulla oli pitkään kamala tarve laihtua, sillä olin ehkä hieman pyöreä tai silleen et no oli vara kiinteyttää ja aloitin käymään salilla... Tämä tapahtui puol vuotta sitten.. No sitten keväämmällä aloin kiinnittää huomion siihen mitä syön ja paljonko ja vähensin sitä hieman .. ensin pois ylimääräiset herkut ja näin pois päin... Kesällä syöminen väheni sitten olan takaa.. tekosyynä pidin sitä että olin koko kesän menossa ja kavereideni kanssa ja yksinkertaisestin unohdin syödä... no sitten huomasin laihtuneeni ja meinasin pakahtua onnesta ja ahdinko jälleen lihomisesta oli niin suuri että ruokailun seuraamisesta tuli pakkomielle...
Tällä hetkellä syön aikalailla joka päivä täysin tahallaan alle kalori suositusten ja koulussa tulee ruoka jätettyä välistä. Tilanne pelottaa, mutta en halua lihoa sillä se ahdistaa minua. Painan noin puolitoista kiloa vähemmän kuin normaalipainon alaraja eli olen 161 cm ja 46-47 kg ... toisinaan se menee alle 46 ...
Mua pelottaa tää aika paljon koska ei tää nyt enää normaalilta tunnu ja haluaisin kertoa poikaystävälleni sillä olen luvannut kertoa hänelle aina huoleni... aloimme seurustelemaan vasta laihduttuani eli kesällä joten hän ei välttämättä huomaa kuinka olen laihtunut, mutta hän kyllä huomauttelee että mun pitää syödä ja ota tosta lisää yms taitaa olla vähän huolissaan en ole varma... Kaverini ovat huomanneet että olen laihtunut kamalasti ja ovat olleet huolissaan, mutta olen koettanut vakuutella...
Painoa kesän aikana taisi tippua lähemmäs viis kiloa... mitä mä teen !?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyttönenvain

      Moikka! Älä huoli sulla ei ole anoreksiaa itse myös 161cm pitkä ja 45kg ja kyllä ihan normaali painoinen olen. Toivon, että et rupea ihan liikaa vahtimaan syömistäsi sillä siitä voi tulla hyvinkin vaikeita/huonoja seurauksia. Pahimassa tapauksessa kuolema, mutta sulla ei siitä ole pelkoa ellet laihduta enemmän ja enemmän. Pysy juuri tuon painoisena ei haittaa vaikka kiloja tulisi yksi tai pari enemmänkin. Muista syödä tasaisin väliajoin, mutta se ei haittaa jos herkkuja olet jättänyt pois (toki silloin tällöin voi herkutella ja niin pitääkin). Voit sanoa kyllä ihan kavereillisi huoletta että olet normaali painoinen. Mutta tsemii sulle älä laihduta liikaa oot hyvä just tuollasena ! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe