Tiedotus uskoontulleille luterilaisille!

JEV238

Jos olet uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut luterilainen, voit kuulla itsellesi baptistien, helluntailaisten, vapaakirkkolaisten yms. taholta seuraavan tapaista kehoitusta:

(1) "Koska olet tullut uskoon Jeesukseen Kristukseen, sinun tulisi Herraan Jeesukseen uskovana ottaa kaste sillä Raamattu opettaa uskovien kastetta! Siis Raamattu opettaa, että kaste kuuluu uskoon Jeesukseen Kristukseen tulleille, ei muille!"

Älä usko tuota kehoitusta (1)! Älä usko tuota noiden sinulle julistamaa 'uskovien kaste'-oppia ja sekin opetus omaksuneena Jeesukseen Kristukseen uskovana anna kastaa itseäsi! "Uskovien kaste"-oppi ei ole apostolien opetus - senhän sinä luterilaisena varmaankin jo tiedät!

www.opetuksia.net

72

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuusontämä

      Kyllä, yksi kaste riittää eikä toista tarvita. Jos ei ole koskaan kastettu niin sitten ei varmaan kuulukaan luterilaiseen kirkkoon.

      Uudestikastajien uudestikastetta luterilaiset eivät usko.

      • on ihanaa

        Myöhästyit JEV.

        Minä kävin jo kasteella ja seurasin Jeesuksen jalanjäljissä Häntä kasteen hautaan.
        Tiedän, että meitä on paljon muitakin.
        Se oli ihanaa.

        Yritätkö kalastaa meitä uskovia omaan pikki puljuusi?


      • mee töihin ja lopeta
        on ihanaa kirjoitti:

        Myöhästyit JEV.

        Minä kävin jo kasteella ja seurasin Jeesuksen jalanjäljissä Häntä kasteen hautaan.
        Tiedän, että meitä on paljon muitakin.
        Se oli ihanaa.

        Yritätkö kalastaa meitä uskovia omaan pikki puljuusi?

        Jevin puljussa ei ole muita kuin hänja ehkä pari muuta pihalle joutunutta ja hyvä niin.

        ihmetapaus kun viitsii jauhaa samaa tuubaansa vuodesta toiseen vaikka jokainennäkee mistä on kyse, jotka yleensä jotain näkevät näissä asioissa.


      • on ihanaa :)
        on ihanaa kirjoitti:

        Myöhästyit JEV.

        Minä kävin jo kasteella ja seurasin Jeesuksen jalanjäljissä Häntä kasteen hautaan.
        Tiedän, että meitä on paljon muitakin.
        Se oli ihanaa.

        Yritätkö kalastaa meitä uskovia omaan pikki puljuusi?

        On ihanaa että useimmat luterilaiset uskoontulleet eivät hyväksy uskovien kaste-oppia! Eivät mene siihen eksytykseen!


      • Uskovana kastettu :)
        on ihanaa :) kirjoitti:

        On ihanaa että useimmat luterilaiset uskoontulleet eivät hyväksy uskovien kaste-oppia! Eivät mene siihen eksytykseen!

        On ihanaa että useimmat luterilaiset uskoontulleet eivät hyväksy uskovien kaste-oppia! Eivät mene siihen eksytykseen!


      • Ei kahta kastetta!

        "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste" (Ef. 4:5)


      • ulkosuomalainen1
        Uskovana kastettu :) kirjoitti:

        On ihanaa että useimmat luterilaiset uskoontulleet eivät hyväksy uskovien kaste-oppia! Eivät mene siihen eksytykseen!

        Eihän siinä mitäään pahaa ole jos uskovaisena kastettiin.

        Vaikka en tunne tapausta kohdallasi, kysyn kuitenkin, saattiinko sinut kasteelle sellaisilla väitteillä, kuin

        seuraa Jeesusta
        kuuliausuuden askel
        tunnustus ihmisten edessä kasteessa jne.

        Jos seurasit Jeesusta kasteelle, niin seuraavaksi sinun tukee seurata Jeesusta erämaahan paastoamaan, sillä se kuuliasuuden asken, kuten kasteelle menokin.

        tunnustus ihmisten edessä tapahtui vain rakennuksen sisällä, ei maailman ihmisten edessä. Uskovaisten edessä on helppo tunnustaa.

        Tälläinen on tyypillinen Helluntalaisuus, ja Valaakirkollisuus.

        Todellinen tunnustus tapahtuu maailman edessä.

        Sydämmen uskolla, ja suun tunnustuksella

        En väitä etet olisi uskovainen, mutta ole hyvä ja ole vain uskovainen.

        Jos olet Helluntaikirkossa, tai Vapaakirkossa, voin kokemuksesta sanoa, hyvin harva näissä putiikeissa itse tekee päätöksen kasteelle menosta, vaan kastaja on sen tehnyt jo ennen kastettavaa.

        Eräs vanha Helluntalainen sanoi minulle kerran, "minut oikein papottamalla pakotettiin kasteelle, kunhan se veteen tyrkätään, eikä sen enempää välitetä".

        Tunnet siis luterilaisuuden, mutta tunnetko Helluntalaisuuden

        Tämä vain selvyyden vuoksi, ei sillä että solvaan.

        Solvaaminen on synti.


      • on ihanaa kirjoitti:

        Myöhästyit JEV.

        Minä kävin jo kasteella ja seurasin Jeesuksen jalanjäljissä Häntä kasteen hautaan.
        Tiedän, että meitä on paljon muitakin.
        Se oli ihanaa.

        Yritätkö kalastaa meitä uskovia omaan pikki puljuusi?

        Seurasit Jeesuksen jalanjäljissä kasteelle, mutta et seurannut Jeesuksen jalanjäljissä

        erämaahan paastoamaan.

        Katso , menemällä erämaahan on kuuliaisuuden asken, kuten kasteelle menokin.

        Miksi et ole mennyt erämäähän?

        Vain syystä kun pastorisi ei ymmärrä koko kasteen merkitystä, eikä sisältöä.


      • Uskovan kastettu :)
        ulkosuomalainen1 kirjoitti:

        Eihän siinä mitäään pahaa ole jos uskovaisena kastettiin.

        Vaikka en tunne tapausta kohdallasi, kysyn kuitenkin, saattiinko sinut kasteelle sellaisilla väitteillä, kuin

        seuraa Jeesusta
        kuuliausuuden askel
        tunnustus ihmisten edessä kasteessa jne.

        Jos seurasit Jeesusta kasteelle, niin seuraavaksi sinun tukee seurata Jeesusta erämaahan paastoamaan, sillä se kuuliasuuden asken, kuten kasteelle menokin.

        tunnustus ihmisten edessä tapahtui vain rakennuksen sisällä, ei maailman ihmisten edessä. Uskovaisten edessä on helppo tunnustaa.

        Tälläinen on tyypillinen Helluntalaisuus, ja Valaakirkollisuus.

        Todellinen tunnustus tapahtuu maailman edessä.

        Sydämmen uskolla, ja suun tunnustuksella

        En väitä etet olisi uskovainen, mutta ole hyvä ja ole vain uskovainen.

        Jos olet Helluntaikirkossa, tai Vapaakirkossa, voin kokemuksesta sanoa, hyvin harva näissä putiikeissa itse tekee päätöksen kasteelle menosta, vaan kastaja on sen tehnyt jo ennen kastettavaa.

        Eräs vanha Helluntalainen sanoi minulle kerran, "minut oikein papottamalla pakotettiin kasteelle, kunhan se veteen tyrkätään, eikä sen enempää välitetä".

        Tunnet siis luterilaisuuden, mutta tunnetko Helluntalaisuuden

        Tämä vain selvyyden vuoksi, ei sillä että solvaan.

        Solvaaminen on synti.

        Vastausta vasta nyt.

        En ole helluntakirkossa, vaan helluntaiseurakunnassa. Helluntaikirkkoon tämä seurakunta ei liity.

        Ei minua helluntallaiset kasteelle ole saaneet, vaan Jumalan Sana ja Pyhä Henki.

        Tuli niin kova tarve päästä kasteelle, että olisimme erään toisen veljen kanssa menneet vaikka pohjanmaalle kasteelle erääsen seurakuntaan, koskapa tässä seurakunnassa talvella oli kastealtaan putket jäätyneet, ettei kastaminen olut mahdollista ilman suurta operaatiiota.

        Kuitenki lähimmästä babtistiseurakunnasta löytyi toimiva kasteallas. Meitä hellareita oli siellä kastettavan kymmenkunta muistaakseni, aikaa siitä on jo yli 30v.

        " Jos olet Helluntaikirkossa, tai Vapaakirkossa, voin kokemuksesta sanoa, hyvin harva näissä putiikeissa itse tekee päätöksen kasteelle menosta, vaan kastaja on sen tehnyt jo ennen kastettavaa. "

        - tuolalsiat en ole 30v aikan huomannut yhdessäkään kainuulaisessa seurakunnassa, kyllä kasteelle meno tulee ihan uskovan omasta tahdosta. Sana tietenkin siihen ohjaa.

        "
        Todellinen tunnustus tapahtuu maailman edessä.

        Sydämmen uskolla, ja suun tunnustuksella "

        - aivan niin, se on kohdallani käynyt toteen. :)

        "
        En väitä etet olisi uskovainen, mutta ole hyvä ja ole vain uskovainen. "

        - tuo piikki nyt ei ollut kohdallaan.

        " Jos seurasit Jeesusta kasteelle, niin seuraavaksi sinun tukee seurata Jeesusta erämaahan paastoamaan, sillä se kuuliasuuden asken, kuten kasteelle menokin. "

        - tuo koski Jeesusta, "Henki ajoi Hänet erämaahan p.erkeleen kiusattavaksi"

        Toki olen itsekin paastonnut useita kertoja. Raamattu ohjaa siihen silloin, kun aihetta on. Paaston kestosta ei sitten ole määräystä, kaiki on vapaaehtosita Jumalan valtakunnassa.

        Mutta jos halauat saada asioita tapahtumaan, niin eikun paastoon ja rukoukseen, ole hyvä :)

        t. Uksis


      • P. Appi
        on ihanaa :) kirjoitti:

        On ihanaa että useimmat luterilaiset uskoontulleet eivät hyväksy uskovien kaste-oppia! Eivät mene siihen eksytykseen!

        On ihanaa että useimmat luterilaiset uskoontulleet eivät hyväksy uskovien kaste-oppia! Eivät mene siihen eksytykseen!


      • A. ppi
        P. Appi kirjoitti:

        On ihanaa että useimmat luterilaiset uskoontulleet eivät hyväksy uskovien kaste-oppia! Eivät mene siihen eksytykseen!

        Enpä tiedä yhtään ainoaa luterilaista joka olisi käynyt uudestikastella upottamassa itsensä. Se on tarpeetonta jos on jo kerran kastettu

        Pappi jos kuka ei mene uudestikasteelle

        Siinä juuri Sana tekee tehtävänsä.


      • pelkkä appi
        A. ppi kirjoitti:

        Enpä tiedä yhtään ainoaa luterilaista joka olisi käynyt uudestikastella upottamassa itsensä. Se on tarpeetonta jos on jo kerran kastettu

        Pappi jos kuka ei mene uudestikasteelle

        Siinä juuri Sana tekee tehtävänsä.

        Olet oikeassa, mutta monet luterilaiset kastattavat ITSENSÄ uskoontulonsa
        jälkeen.
        Näin Sana heille kirkastuu.

        Se pakollinen vauvavaleluhan ei ollut mikään kaste. Se on jonkunlainen siunaus ja
        kirkkoon liittämisen riitti.


      • Kristuksen pappi
        pelkkä appi kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta monet luterilaiset kastattavat ITSENSÄ uskoontulonsa
        jälkeen.
        Näin Sana heille kirkastuu.

        Se pakollinen vauvavaleluhan ei ollut mikään kaste. Se on jonkunlainen siunaus ja
        kirkkoon liittämisen riitti.

        Ja monet kastetaan myös jo vauvana ja se on ihan raamatullinen kaste. Jumalan Sana tekee siitä kasteen, ei ihmisen teot. Ja seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen liitetään tosiaan kasteessa.


      • Kristuksen pappi kirjoitti:

        Ja monet kastetaan myös jo vauvana ja se on ihan raamatullinen kaste. Jumalan Sana tekee siitä kasteen, ei ihmisen teot. Ja seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen liitetään tosiaan kasteessa.

        >>seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiseen liitetään tosiaan kasteessa.

        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua." (Apt. 2:41)

        Siis tuossa kohdassa (Apt. 2:41) on sana "kastettiin" - tarkoitetaan toimitusta, jossa käytetään konkreettista vettä.

        http://www.opetuksia.net/index.php/muuta-asiaa-raamatusta/kuulutko-paikalliseen-seurakuntaan


    • kjhgfd

      Keskutelun avausteksti on harhaan johtava.

      "Jos olet uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut luterilainen...."

      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

      SIIS Lutherille uskontunnustuksensa antanut palvelee jumalanaan Lutheria eikä Jeesus Kristusta kuten kirjoitit.

      ja

      Todellisuudessa kaikki maailman kristinuskon yli 3500 lahkoa jotka opettavat, saarnaavat jne paavalilais-luterilaisuuden ut oppeja ovat saman herra jumalan lampaita! Siis luterilaisuus paavalilaisuuteen perustuvaisena on paljon laajempaa ja yleisempää kuin luterilaisuus noin 18:sta lestadiolaisuus osoittaa.

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.

      Muista myös, ettei kristinuskolla ole yhtään, Jeesuksen perustamaa seurakuntaa eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina. Ei edes pappislupauksen antaneet saa saarnata Jeesuksen evankeliumia!

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
      Pappislupaus
      Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

      Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
      Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

      • lgnkjeh

        -- Keskutelun avausteksti on harhaan johtava.
        "Jos olet uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut luterilainen...."

        Luterilaisessa kirkossahan on paljon todellisia Jeesukseen uskovia, eikö niin?


      • gweg
        lgnkjeh kirjoitti:

        -- Keskutelun avausteksti on harhaan johtava.
        "Jos olet uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut luterilainen...."

        Luterilaisessa kirkossahan on paljon todellisia Jeesukseen uskovia, eikö niin?

        Kyllä niitä on valtava määrä. Sitä ei kukaan näe kuka uskoo Jeesukseen ja kuka ei.


      • hlkjekljh
        gweg kirjoitti:

        Kyllä niitä on valtava määrä. Sitä ei kukaan näe kuka uskoo Jeesukseen ja kuka ei.

        Hyvä että on paljon todellisia uskovia luterilaisessa kirkossa! On varmaan myös todellisia uskovia roomalaiskatolisessa kirkossakin, eikö niin?


      • gweg
        hlkjekljh kirjoitti:

        Hyvä että on paljon todellisia uskovia luterilaisessa kirkossa! On varmaan myös todellisia uskovia roomalaiskatolisessa kirkossakin, eikö niin?

        No varmasti kristittyjä on niin luterilaisessa kirkossa kuin ortodokisessa kujn katolisessa kuin helluntaiseurakunnassa kuin baptisteissa kuin vapaakirkossakin. Eihän se ole kirkkokunnasa kiinni voiko uskoa. Varmaan katolisessa kirkossa on suhteessakin enemmän uskovia kuin luterilaisessa.


      • yjkljlkh
        gweg kirjoitti:

        No varmasti kristittyjä on niin luterilaisessa kirkossa kuin ortodokisessa kujn katolisessa kuin helluntaiseurakunnassa kuin baptisteissa kuin vapaakirkossakin. Eihän se ole kirkkokunnasa kiinni voiko uskoa. Varmaan katolisessa kirkossa on suhteessakin enemmän uskovia kuin luterilaisessa.

        Jotkut kuten Petri Paavola esittävät, että todelliset uskovat eivät voi olla roomalaiskatolisessa kirkossa, tuskin edes luterilaisessa kirkossa.


      • gweg
        yjkljlkh kirjoitti:

        Jotkut kuten Petri Paavola esittävät, että todelliset uskovat eivät voi olla roomalaiskatolisessa kirkossa, tuskin edes luterilaisessa kirkossa.

        Petri Paavola ei kyllä ihan noin sano, vaan hän sanoo että tosi uskovia voi olla näissäkin kirkoissa (ja miksei voisi!) mutta hänen näkemyksensä mukaan sellaisten pitäisi lähteä ulos katolisesta kirkosta. Mikä taas kertoo sen, että tällainen "ulos seurakunnasta" ei ole Raamatun mukaista oppia.

        Tosiasia on että kristittyjä on monessa eri kristillisessä suunnassa, ja osa voi olla kuulumatta mihinkään tällä hetkellä. Vain Herra itse näkee seuraajansa.


      • lkjhgytfr
        lgnkjeh kirjoitti:

        -- Keskutelun avausteksti on harhaan johtava.
        "Jos olet uskoon Jeesukseen Kristukseen tullut luterilainen...."

        Luterilaisessa kirkossahan on paljon todellisia Jeesukseen uskovia, eikö niin?

        uskovat olevansa
        mutta
        todellisuudessa ovat paavalilais-luterilaisuuden saatanaa palvelevia!

        Vai yritätkö väittää rikollisen kristinuskon rikoksia Jumalan ja Jeesuksen määräämiksi????

        http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        ASIAAN LIITTYVÄÄ LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.***"

        Historia todistaa rikollisuutta...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."


      • flhkjkehh
        gweg kirjoitti:

        Petri Paavola ei kyllä ihan noin sano, vaan hän sanoo että tosi uskovia voi olla näissäkin kirkoissa (ja miksei voisi!) mutta hänen näkemyksensä mukaan sellaisten pitäisi lähteä ulos katolisesta kirkosta. Mikä taas kertoo sen, että tällainen "ulos seurakunnasta" ei ole Raamatun mukaista oppia.

        Tosiasia on että kristittyjä on monessa eri kristillisessä suunnassa, ja osa voi olla kuulumatta mihinkään tällä hetkellä. Vain Herra itse näkee seuraajansa.

        Eikös Paavolan mukaan sellainen, joka on todella tullut uskoon kuuluessaan esimerkiksi roomalaiskatoliseen kirkkoon, ei siinä kirkossa voi pysyä, vaan oikea usko johdattaa hänet ikäänkuin automaattisesti siitä pois ja jos ei lähde pois, ei ole tullut oikeasti uskoon?


      • jhbwårh
        flhkjkehh kirjoitti:

        Eikös Paavolan mukaan sellainen, joka on todella tullut uskoon kuuluessaan esimerkiksi roomalaiskatoliseen kirkkoon, ei siinä kirkossa voi pysyä, vaan oikea usko johdattaa hänet ikäänkuin automaattisesti siitä pois ja jos ei lähde pois, ei ole tullut oikeasti uskoon?

        Petri Paavola on uudestikastaja ja näin ollen harhaopettaja joten hänen opetuksiinsa pitää aina suhtautua varovasti. Eikä Paavola ihan noinkaan opetta että ihminen automaattisesti lähtee pois. Sitä Paavola yrittää että lukemalla hänen propagandasivujaan, ihminen lähtisi pois kirkosta.


      • hlkreh
        jhbwårh kirjoitti:

        Petri Paavola on uudestikastaja ja näin ollen harhaopettaja joten hänen opetuksiinsa pitää aina suhtautua varovasti. Eikä Paavola ihan noinkaan opetta että ihminen automaattisesti lähtee pois. Sitä Paavola yrittää että lukemalla hänen propagandasivujaan, ihminen lähtisi pois kirkosta.

        "Raamatun sanan todistuksen valossa katolilainen ei voi olla pelastavassa uskossa, jos hän uskoo koko kirkon virallisen opetuksen." (http://www.kotipetripaavola.com/katolisuudenekumeniasta5.html)

        Roomalaiskatolilainen tarkoittaa on kyseisen kirkon jäsen?


      • tlhkkljkeh
        hlkreh kirjoitti:

        "Raamatun sanan todistuksen valossa katolilainen ei voi olla pelastavassa uskossa, jos hän uskoo koko kirkon virallisen opetuksen." (http://www.kotipetripaavola.com/katolisuudenekumeniasta5.html)

        Roomalaiskatolilainen tarkoittaa on kyseisen kirkon jäsen?

        Jos sanotaan "hän on roomalaiskatolilainen" sillä tarkoitetaan yleensä sitä, että kuuluu roomalaiskatolilaiseen kirkkoon. Tuohon kirkkoon samoin kuin luterilaiseen kirkkoon kuuluu paljon jäseniä, jotka eivät usko kaikkea oman kirkkonsa opeista. Jotkut eivät usko oman kirkkonsa opeista paljon mitään.


      • gjnwqperg
        tlhkkljkeh kirjoitti:

        Jos sanotaan "hän on roomalaiskatolilainen" sillä tarkoitetaan yleensä sitä, että kuuluu roomalaiskatolilaiseen kirkkoon. Tuohon kirkkoon samoin kuin luterilaiseen kirkkoon kuuluu paljon jäseniä, jotka eivät usko kaikkea oman kirkkonsa opeista. Jotkut eivät usko oman kirkkonsa opeista paljon mitään.

        näinpä, vain Jumala näkee todelliset seuraajansa ja niitä on varmasti yhdessä jos toisessakin maallisessa kirkkokunnassa


      • hmlkljrh
        gjnwqperg kirjoitti:

        näinpä, vain Jumala näkee todelliset seuraajansa ja niitä on varmasti yhdessä jos toisessakin maallisessa kirkkokunnassa

        Aivan. Jopa uskovien kaste -opin uskovien joukossa on Jeesukseen uskovia!


      • gjnwqperg
        hmlkljrh kirjoitti:

        Aivan. Jopa uskovien kaste -opin uskovien joukossa on Jeesukseen uskovia!

        no varmasti


      • valitettavasti
        gjnwqperg kirjoitti:

        no varmasti

        Mutta vauvakaste-oppiin uskovien joukossa heitä on vain vähän.


      • nglknkln
        valitettavasti kirjoitti:

        Mutta vauvakaste-oppiin uskovien joukossa heitä on vain vähän.

        Ja uskovien kaste -opin uskovien joukossa vain muutamia.


      • klbfjhkjweh
        gweg kirjoitti:

        Kyllä niitä on valtava määrä. Sitä ei kukaan näe kuka uskoo Jeesukseen ja kuka ei.

        Ei tarkasti näe mutta jos joku luterilainen (luterilaisen kirkon jäsen) sanoo ettei usko Jeesukseen, jopa pilkkaa Jeesusta, silloin lienee selvä ettei tuo luterilainen usko Jeesukseen.


      • lkjhgfds
        hmlkljrh kirjoitti:

        Aivan. Jopa uskovien kaste -opin uskovien joukossa on Jeesukseen uskovia!

        Jeesukseen uskovat eivät ole rikollisen kristinuskon jäseniä. Älkää yritätkö edes tahallaan niin valehdella sellaisista jotka ovat rikollisuuden orjuuteen eksytettyjä..


      • ulkosuomalainen1
        hlkreh kirjoitti:

        "Raamatun sanan todistuksen valossa katolilainen ei voi olla pelastavassa uskossa, jos hän uskoo koko kirkon virallisen opetuksen." (http://www.kotipetripaavola.com/katolisuudenekumeniasta5.html)

        Roomalaiskatolilainen tarkoittaa on kyseisen kirkon jäsen?

        Kyllä Katolilainen voi olla uskossa.

        Tosin se voi olla hyvin työlästä


      • lkjhgytfr kirjoitti:

        uskovat olevansa
        mutta
        todellisuudessa ovat paavalilais-luterilaisuuden saatanaa palvelevia!

        Vai yritätkö väittää rikollisen kristinuskon rikoksia Jumalan ja Jeesuksen määräämiksi????

        http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        ASIAAN LIITTYVÄÄ LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.***"

        Historia todistaa rikollisuutta...
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

        Jos ymmärrät Englantia, tässä on linkki kun Helluntalaisuudessa
        on henkisesti raiskattu paljo enemmän ihmisiä kuin Lestaolaisuudessa.

        http://ex-pentecostals.org/whatswrong2.htm

        Kyllä Lestaliolaisten tapaukset on totta, mutta olet (dead wrong)
        täysin sokea helluntlaisten suhteen.

        Misään ei ole tehty niin paljo pahaa hengellisesti kuin Helluntalaisuudessa. Saatettu maailmanlaajuisesti, jopa miljoonia mielipuolisuuden partaalle, ja täytetty hullujen huoneet.

        Se ei ole mitään uutta Suomenkaan Helluntai liikkeessä, tai Vapaakirkossa.

        Jos haluat, ota yhteyttä, niin todistan sinulle tarkemmin.


    • kjhgfd

      Koskahan uskovaiset tajuavat tulleensa eksytetyiksi pois Jumalallisuudesta kasteenkin suhteen!

      Teille ei kelpaa Jeesuksen antamat "pestä" tiedot eikä Lait ja opit
      mutta
      teille kelpaa eksyttäjienne, usein suorastaan rikolliset opit tekoineen!

      Ja kreikan kielen kaste merkitsee myös pesemistä ja siksi Jeesuksen tämä teko ja käsky osoittaa että kyseessä on peseytyminen:

      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      Muitakin todisteita siitä, että kaste sana ja oppi on raamattuun väärennetty:

      Mar 10:16
      Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

      ei uskossa ollut, kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa edelleen, et tä usko ja kasta ei pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lakien ja oppien noudattaminen, uskominen, noudattaminen...

      Ketään Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuteen niinkuin TE eksytettyinä yritätte epätoivoisesti valehtelemalla todistaa!
      HÄVETKÄÄ!

      • Et vain ymmärrä mistä upotuskaste tulee.

        Upotuskaste ei tule raamatun sanasta.

        Upottaminen tulee juutalaiste Milkvah-sta.

        Kun Juutalaiset alkoivat rakentamaan näitä pesualtaita, vain syystä, siinä ole helpompi suorittaa lain mukainen pudistautuminen.

        Milkvah ssa ole vitta noin 200 gallons. Se oli 120 cm syvä.


        Siihen meni portaa alas, toiset ylös.

        tässä altaassa he peseytyivät, koska se ole helpompi.

        Jumala ei antanut mitään käskyä rakentaa Milkvah, vaan se oli heidän oma ajatuksensa, samoin upottaminen.

        Siis se Juutalaisilta saatu tapa ja ajatus.

        Raamatus sana ei tunne upotuskattetta missään. Ajatuksesi tulee vain kun pastorisi
        höpöttää upotus, upotus.

        Valelu esiintyy Mooseksin kirjoissa 41 kertaa, ja Hebrealais kirjeessä 6 kertaa.

        Sanaan bapto, ja baptizo om käytetty Kreikan kielen sanana aina kun on veden käytöstä kysymys jo 1000 vuotta ennen apostoleja.

        Minkä tähden Baptistit kkääntävät aina upottaa (immerse), vaikka Noel Wesber vounna 1833 löysi sanoille mota kymmentä eri merkitytä.

        Baptist kääntää sanan tahallisesti vain tarkoittamaan upottamista.

        Koska Juutalaiset alkoivat upottamaan muutama sata voutta ennen apostoleja. niin siitä kaytännöstä ja syystä sanan tule meidän sanakirjoihin tarkoittaen upottamista.

        Näytä minulle Jumalan sanasta käsky upottaa, et löydä, takaan sen.

        Roomalaiste 6 luku ,(haudattuna), on vain sympoolinen ilmaisu, joten sillä ei ole mitään tekemistä upottamisen kanssa.

        Upottaminen on vain joillekin elämisen ehto, vain koska heidän Vartiotorni sanoo niin, ei raamattu.

        Kuka tässä valehtelee, vain upotuskastajat.

        ei pidä ymmärtää väärin. Ei upottamisessa ole mitään pahaa, mutta miksi tehdään omavaltainen sääntö, millä ei ole mitään tekemistä Jumalan käskyjen kanssa.

        Koska oma Vartiotorni on tärkeä, niin luetaan sieltä käskyt seurakunnalle, ja esitetään se Jumalan käskynä.

        Tässä linkki, voit itse todeta, kuinka asia on

        http://www.haydid.org/ronimmer.htm


        Sano tämä pastorillesi, että hänkin voi korjata kaste oppinsa.


    • mathetes

      JEV,lle vastausta!

      Kylläpä sinä JEV. jaksat! :(
      Mutta tokihan sinun pitääkin puolustaa omaa kantaasi "imagosi" ylläpitämiseksi! Tuo huolenpitosi luterilaisia kohtaan on kovastikin ilahduttavaa, mutta vahinko vain ettet puhu totta asiassasi jota heille viljelet! Raamattu puhuu selkeää kieltään uskoontulleiden kasteen puolesta, kyllähän sinäkin sen tiedät, en vain ymmärrä miksi vänkäät Raamatun sanaa vastaan!? Jos olisit totuuden puhumisessa kasteen suhteen yhtä sinnikäs kuin näiden vääristelyjesi kanssa, niin ihmeitä varmaan tapahtuisi uskon rintamalla!

      Raamatun sana mainitsee:
      "Joka uskoo ja kastetaan"...!

      Elikä siis! Usko Jeesukseenhan syntyy evankeliumin Sanan kautta, - (Room 10:17), kun ihminen "tahtoo" vastaanottaa sanoman Jeesuksesta syntiensä vapahtajana! Ja kun ihminen on siis ottanut uskossa vastaan tuon sanoman sisimpäänsä, "sydämen uskolla", niin silloin hänet tulee kastaa! Kuten Pietarinkin saarnan kuulijat!

      ("Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin")

      Asia on täysin kirkas ja selvä asia! Ryhdy siis sinäkin JEV jo vihdoin uskomaan Jumalan evankeliumin sanomaa Jeesuksesta ja käy sitten kasteella uskoontulosi perusteella, kuten Raamattu selkeästi tuon asian tuo esiin! Ja lopeta luterilaisten eksyttäminen sanasta! Näin!


      Jeesus sinulle runsaasti sanaansa valaiskoon!

      Terv, mathetes

      • kjhgf

        kaste sana on merkitykseltää väärennetty raamattuun!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Mar 10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

        Toisin lapsia kohtelevien kohtelusta Jeesus opetti samassa tilaisuudessa näin:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien noudattaminen, totteleminen:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Siis usko ja kaste ei pelasta ketään vaan se, ketä ja mitä uskoo!!!


      • yt62rew
        kjhgf kirjoitti:

        kaste sana on merkitykseltää väärennetty raamattuun!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

        Mar 10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä

        Toisin lapsia kohtelevien kohtelusta Jeesus opetti samassa tilaisuudessa näin:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        17:2 Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        18:6 Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        9:42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.

        "Kastamalla" tule opetuslapsia vaan opettamalla!
        Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ei uskossa ollut kastamaton ryöväri on Paratiisissa ja todistaa ettei usko ja kaste pelasta vaan Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien noudattaminen, totteleminen:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        23:43 Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."

        Siis usko ja kaste ei pelasta ketään vaan se, ketä ja mitä uskoo!!!

        Ensin kuolutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Lupauksen lopussa; Jumalaa pilkaten kerjää Jumalalta apua saatanan jumaloimiseen paavalilais-luterilaisuuden herran ja herra jumalien palvelemiseen!

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


    • Kirkkonummelta

      JEV joutui harhaan kasteasiassa. Monet ovat yrittäneet auttaa häntä palaamaan raamatun opetuksiin, joissa hän oli uskoon tullessaan. Jev kastettiin uskoon tulleena upotuskasteella. Mutta sitten hän hylkäsi raamatun.

      • Ennen kastamistani oli varmasti uudestisyntymätön, ennen kastamistani oli varmasti pelastumaton. Parannuksessa olevana ja uskoen että evankeliumi on tosi sanoma minut kastettiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Olin tuolloin tullessani kastetuksi lähemmäs kolmenkymmenen vuoden ikäinen. Siitä kastamiseni päivästä lähtien olen ollut uudestisyntynyt, siitä kastamiseni päivästä lähtien olen ollut pelastunut. En ole elämäni aikana uskonut sekuntiakaan "uskovien kaste"-oppiin.

        www.opetuksia.net


      • "raamatun opetuksiin, joissa hän oli uskoon tullessaan."

        Tämä on todellakin selkeä Raamatun opetus:

        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)

        Tuossa opetuksessa olin silloin kun tulin kastetuksi ja siinä olen pysynyt!

        www.opetuksia.net


      • mathetes
        JEV238 kirjoitti:

        Ennen kastamistani oli varmasti uudestisyntymätön, ennen kastamistani oli varmasti pelastumaton. Parannuksessa olevana ja uskoen että evankeliumi on tosi sanoma minut kastettiin Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Olin tuolloin tullessani kastetuksi lähemmäs kolmenkymmenen vuoden ikäinen. Siitä kastamiseni päivästä lähtien olen ollut uudestisyntynyt, siitä kastamiseni päivästä lähtien olen ollut pelastunut. En ole elämäni aikana uskonut sekuntiakaan "uskovien kaste"-oppiin.

        www.opetuksia.net

        JEV,lle vastausta!

        Ymmärrän sinusta näin!
        Et ole koskaan oikein päässyt ymmärtämään "pelastavan uskon ja kasteen" sanomaa! Sinä omintakeisella opillasi väität, että vaikka ihminen tulisi uskoon, niin hän ei ole vielä pelastunut, kuin vasta sitten kun hänet on kastettu! Vasta sitten hän on uudestisyntynyt uskova! Kuljet uskomattonassa pimeydessä tuon oppisi kanssa!

        Toisinsanoen, joku kun on kuuntelemassa herätys saarnaa jossain seurakunnassa ja hänelle avautuu sisäisesti "sydämen uskossa, usko Jeesukseen", tuon kuulemansa evankeliumin julistuksen kautta! Hän sisimmässään tekee parannusta ja kokee Jumalan evankeliumin sanoman kautta, että Jeesus on kuollut ristillä hänenkin syntiensä vuoksi ja nyt uskon kautta hänen syntinsä ovat Kristuksen ansiosta Golgatan ristintyöllä anteeksiannetut!

        Hän uskoo tuon sanoman jä lähtee kokouksesta iloissaan autollaan kotiinsa, tuon hänelle syntyneen uuden uskonelämänsä myötä! Hän on saanut uskossa ottaa vastaan Jeesuksen syntiensä vapahtajana! Sattuukin sitten niin ikävästi, että hän joutuu kolariin ja kuolee! Ja koska häntä ei oltu ehditty vielä kastamaan, niin hän ei sitten ollutkaan pelastunut, kun hänen pelastuksekseen ei riitäkään uskon syntyminen Jeesukseen, jossa sanan mukaan oli hänenkin syntiensä anteeksisaaminen!

        Häneltä siis jäi puuttuman kaste ja siksi hän ei pelastu sinun opetuksesi mukaan! Näin sinun opetuksestasi saa ymmärtää!

        Minun ymmärrykseni mukaan, kaste kertoo ulkoisena toimituksena, että ihminen joka on saanut Jumalan armosta uskossa vastaanottaa Jeesuksen syntiensä vapahtajana, on jo pelastunut ja saanut uskon kautta syntinsä anteeksi Kristuksen ristintyön ansiosta, ja sitten hän käy kasteella jossa "vanha syntinen ihminen haudataan kasteen hautaan yhdessä Kristuksen kanssa", joka kasteena kertoo, että hän on kuollut Kristuksessa entiselle syntielämälle ja nyt uskossa ja kasteesta noustuaan, lähtee vaeltamaan uutta ylösnousemus elämää yhdessä Kristuksen kanssa, hengen uudessa tilassa!

        Näin siis kaste kuuluu uskoontulleelle ihmiselle! Se juuri on se sinun vieroksumasi "uskovien kaste"! Ketäänhän ei saa kastaa ennen uskoontuloa ja uskonsa tunnustusta, vaan vasta sen jälkeen kun usko Jeesukseen on ensin syntynyt! On tilanteita joissa ei heti voida kastaa ja kasteen suoritushetkeenkin voi mennä useitakin päiviä! "Syntynyt usko Jeesukseen on pelastuksen" ehto, ei kaste! Kaste kuitenkin kuuluu ottaa mahdollisimman pian!

        Ihminen Jumalan sanan kautta uudestisyntyy; tehden parannuksen = (metanoia) = "muuttuu mieleltään" uskon kautta Kristuksessa, siis Jumalan sanan ja hengen voimasta, ei kasteen voimasta!

        Raamatun sana mainitsee, että uskon kautta pelastutaan:
        "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"! Näin!

        Siunausta ja Kristusvaloa elämääsi!

        Terv, mathetes


      • Jeesus on pelastaja
        JEV238 kirjoitti:

        "raamatun opetuksiin, joissa hän oli uskoon tullessaan."

        Tämä on todellakin selkeä Raamatun opetus:

        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)

        Tuossa opetuksessa olin silloin kun tulin kastetuksi ja siinä olen pysynyt!

        www.opetuksia.net

        JEV edustaa taas niitä yksisilmäisiä Raamatun selittäjiä, jotka kuvittelevat, että
        kaikkien on kohdattava pelastus samalla tavalla.
        Hän ajaa tuota omaa oppiaan kuin käärmettä pyssyyn. Kaikki muut uskovat ovat
        hänen mielestään harhassa.

        Tuollainen farisealainen asenne, "vain minä tiedän kaiken" johtaa juuri riitoihin
        uskovien kesken.
        JEV ei tajua, että Jumala toimii tavalla ja toisella. Hän ei ole sidottu kirkkojen
        eikä JEV:n rakentamiin teko-oppeihin.

        Jumala ilmestyy Pyhän Henkensä kautta aina siellä, missä katuva syntinen
        etsii Herraa
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen , joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." Ap 2:21


      • Jeesus on pelastaja kirjoitti:

        JEV edustaa taas niitä yksisilmäisiä Raamatun selittäjiä, jotka kuvittelevat, että
        kaikkien on kohdattava pelastus samalla tavalla.
        Hän ajaa tuota omaa oppiaan kuin käärmettä pyssyyn. Kaikki muut uskovat ovat
        hänen mielestään harhassa.

        Tuollainen farisealainen asenne, "vain minä tiedän kaiken" johtaa juuri riitoihin
        uskovien kesken.
        JEV ei tajua, että Jumala toimii tavalla ja toisella. Hän ei ole sidottu kirkkojen
        eikä JEV:n rakentamiin teko-oppeihin.

        Jumala ilmestyy Pyhän Henkensä kautta aina siellä, missä katuva syntinen
        etsii Herraa
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen , joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu." Ap 2:21

        "Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko?" (Room. 10:14)

        Joten tuon kohdan mukaan ensin uskoon, sitten huutaminen avuksi.

        Näin uskoon:

        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan." (Apt. 2:38)

        Uskoontulleet ovat Herran nimeä avuksihuutavat. Eivät muut. Muut eivät voi pelastua Herran päivänä:

        "Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi, ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." (Apt. 2:20,21)

        "Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: 'Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?'" (Apt. 9:21)

        www.opetuksia.net


    • ei ollenkaan hyvä

      Tai sitten hän ei ole koskaan uudestisyntynyt!

      kastaminen on turhaa ellei ensin ole Jumalan Hengen uutta synnyttävä voima asettunut ihmiseen asumaan avaten Hengen silmät ja korvat.

      ja näitä on pelkään tosi paljon hengellisissä piireissä.

      • Hengen silmät auki

        Uskoisin samoin.


    • hgjfggfjfgj

      mitäs herra aloittajan mielestä nyt mulle on tapahtunut kun en noudattanut varoitustasi, vaan kävin uppokasteella vaikka olenkin vauvana kasteltu.?

      Meninkö pilalle?

      • ota selvää


      • dfgdsfgsd
        JEV238 kirjoitti:

        Et kai ole omaksunut "uskovien kaste"- oppia? Jos olet, tee siitä parannus, niin siltä osin asia kunnossa. Lue ja omaksu seuraava apostolien opetuksen mukainen opetus:

        Näin voit tulla uskoon!
        http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/voit-tulla-uskoon

        no en tainnut omaksua kun lähdin samantien pois hellareista... kasteella kävin ja sen jälkeen alkoholiongelma katosi, 400 päivää jo tipaton, ja olin oikea suurkuluttaja ennen kasteelle menoa, 4 iltaa viikosta kännissä ja loput kankkusessa...


      • dfgdsfgsd kirjoitti:

        no en tainnut omaksua kun lähdin samantien pois hellareista... kasteella kävin ja sen jälkeen alkoholiongelma katosi, 400 päivää jo tipaton, ja olin oikea suurkuluttaja ennen kasteelle menoa, 4 iltaa viikosta kännissä ja loput kankkusessa...

        Kiitos Herralle!


      • korjataampa
        JEV238 kirjoitti:

        Kiitos Herralle!

        Eipä taida JEV:lläkään olla kaikki hoksottimet kohdallaan:
        "Uskoontulleet ovat Herran nimeä avuksihuutavat. Eivät muut. Muut eivät voi pelastua Herran päivänä"

        Tuossahan kerrotaan, että nuo ihmiset huusivat avukseen Herran nimeä ENNEN
        Herran päivää!!!

        "ENNENKUIN Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen. Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." (Apt. 2:20,21)

        Mitä syytä uskoontulleilla on huutaa avukseen Herraa, KOSKA HE OVAT JO HERRAN
        HOIDOSSA???? JÄRKI HOIII!!!

        JEV:llä on tarve toitottaa tuota omaa harha-oppiaan ja siksi hän kehittelee omaa
        teologiaansa joka onneksi ei ole saanut vastakaikua. Mutta kannattaako sitä
        paljastaa myös tyhmyyttään?

        Mistähän JEV kiittää Herraa?
        Siitäkö, että joku oli käynyt kasteella uskoontulonsa jälkeen???

        ". kasteella kävin ja sen jälkeen alkoholiongelma katosi,


      • kjhgtr
        JEV238 kirjoitti:

        Kiitos Herralle!

        herraa kiittelet!
        mistä?
        Näistäkö?

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "


      • .,kjhgytr
        JEV238 kirjoitti:

        Kiitos Herralle!

        tästäkö kiittelet herraas:

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "


    • Uudestisyntyminen 1.

      Ei uudestisyntymättömiä saa kastaa.

      Jokaisen ihmisen tulee kuulla pelastuksen evankeliumi ja sitten sen vastaan otettuaan ja uskoon tultuaan tulla kastetuksi Jeesukselle.

      • mnjhyu76

        Jaa.... olette te viisaiksi aivopestyjä!!!!!

        Missä kohtaa sinun raamattua Jeesus on käskenyt kastaa IHMISIÄ, lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi, rikolliseksi koulutettaviksi tai edes perkeleen petofiilien spermakaste uhreiksi???

        Jos Jeesus ei ole niin käskenyt, niin olisko mahdollista, että kaikki kaste rituaalinne ovat lahkoista riippumatta saatanaa palvelemiseen eksytyksiä?

        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        http://yle.fi/uutiset/insestin_uhri_marja_taisteli_itselleen_avun/6158811
        http://freepathways.wordpress.com/maijan-tarina/
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042615499590_uu.shtml
        YLLÄ LIITTYVÄÄN LAINATTUA TEKSTIÄ:
        "Kyseessä on vl-poliisi Juhani Tokola Kokkolasta.
        ***(KP)
        Kokkolan kihlakunnan poliisilaitoksen järjestysosaston päällikön virkaan on 1.2. 2002 lukien nimitetty komisario Jaakko Juhani Tokola, 56. Hän on vuodesta 1997 lähtien tähän asti työskennellyt Kaustisen kihlakunnan komisariona. Sitä ennen hän työskenteli pitkään Kokkolan poliisilaitoksen komisariona.*** "

        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavalikaan ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja hänen ja luterilaisuuden väärentämän raamatun saatanallisuuksia uskotte VAIKKA NE OPIT EIVÄT OLE JUMALAN JA JEESUKSEN OPPEJA!

        HÄVETKÄÄ!


      • wGJE

        Ihminen uudestisyntyy kasteessa joten puhut puuta heinää


      • wGJE kirjoitti:

        Ihminen uudestisyntyy kasteessa joten puhut puuta heinää

        Aivan, edellä joku apostolien opetusta ymmärtämätön kirjoitti eksyttävästi:

        "Ei uudestisyntymättömiä saa kastaa."

        Tässä on asia apostolien opetuksen mukaisesti:

        "Jumala synnyttää totuuden sanalla (Jaak. 1:18). Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta (1 Piet. 1:23) vedestä ja Hengestä (Joh. 3:5). Apostolien opetuksessa ilman Jumalan itsekullekin riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta olevaa ei kutsuta uudestisyntyneeksi. Sellaisesta ei ole yhtään esimerkkiä." (http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/milloin-ihminen-uudestisyntyy)

        Jos olet Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastamaton, älä mene väittämään muka olevasi uudestisyntynyt. Aivan varmasti olet vielä uudestisyntymätön!


      • voi, voi
        JEV238 kirjoitti:

        Aivan, edellä joku apostolien opetusta ymmärtämätön kirjoitti eksyttävästi:

        "Ei uudestisyntymättömiä saa kastaa."

        Tässä on asia apostolien opetuksen mukaisesti:

        "Jumala synnyttää totuuden sanalla (Jaak. 1:18). Uudestisyntyminen tapahtuu Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta (1 Piet. 1:23) vedestä ja Hengestä (Joh. 3:5). Apostolien opetuksessa ilman Jumalan itsekullekin riittäväksi hyväksymää vesitoimitusta olevaa ei kutsuta uudestisyntyneeksi. Sellaisesta ei ole yhtään esimerkkiä." (http://www.opetuksia.net/index.php/uskoontulo/milloin-ihminen-uudestisyntyy)

        Jos olet Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastamaton, älä mene väittämään muka olevasi uudestisyntynyt. Aivan varmasti olet vielä uudestisyntymätön!

        JEV kirjoittaa taas puuta heinää.

        Paavili teki monia ihmisä uskoviksi ja opetuslapsiksi MUTTA EI KASTANUT NÄITÄ:
        "Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan."
        1. Kor 1:17

        Paavali ei uudestisynnttänyt ketään kastamalla:
        1. Kor 4:15
        "Sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."


        Mistähän tuollainen itsepäinen harha-opin julistaja ammentaa voimansa?


      • näin näin
        voi, voi kirjoitti:

        JEV kirjoittaa taas puuta heinää.

        Paavili teki monia ihmisä uskoviksi ja opetuslapsiksi MUTTA EI KASTANUT NÄITÄ:
        "Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan."
        1. Kor 1:17

        Paavali ei uudestisynnttänyt ketään kastamalla:
        1. Kor 4:15
        "Sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."


        Mistähän tuollainen itsepäinen harha-opin julistaja ammentaa voimansa?

        Ei sillä ole väliä kastko Paavali itse vai joku muu. Kaste kuului kaikille seurakuntaan liittyville.


    • Näin on, ihminen uudestisyntyy kasteessa, eli kaste herättää hengellisesti kuolleen ihmisen:

      "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista" (Kol.2:12).

      • korjataampa taas

        Tarkoittaako Weha, että vauva syntyy hengellisesti kuolleena? Ehkä se on Wehan kohdalla ollut niin, mutta muut vauvat ovat Herran lahjoja:

        Raamattu ei opeta niin, kutenWeha väittää, vaan vauva on Jumalan lapsi jo syntyessään.
        Ps 22:11
        "Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymisestäni saakka,
        Sinä olet minun Jmalani hamasta äitini kohdusta."


      • ngwprgqwe
        korjataampa taas kirjoitti:

        Tarkoittaako Weha, että vauva syntyy hengellisesti kuolleena? Ehkä se on Wehan kohdalla ollut niin, mutta muut vauvat ovat Herran lahjoja:

        Raamattu ei opeta niin, kutenWeha väittää, vaan vauva on Jumalan lapsi jo syntyessään.
        Ps 22:11
        "Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymisestäni saakka,
        Sinä olet minun Jmalani hamasta äitini kohdusta."

        "Tarkoittaako Weha, että vauva syntyy hengellisesti kuolleena?"

        Ihminen on luonnostaan hengellisesti kuollut. Siitä ei pääse mihinkään.

        Raamattu ei opeta että vauva on Jumalan lapsi syntyessään. Psalmin kohta ei sano,e ttä vauva on automaatisesti Jumalan lapsi. Se sanoo, että Jumala pitää huolen ja sen että psalmin kiroittaja myönsi että Herra on ollut Jumala syntymästä lähtien.

        Korjauksesi meni taas kerran mönkään.


      • veden puutettako?
        ngwprgqwe kirjoitti:

        "Tarkoittaako Weha, että vauva syntyy hengellisesti kuolleena?"

        Ihminen on luonnostaan hengellisesti kuollut. Siitä ei pääse mihinkään.

        Raamattu ei opeta että vauva on Jumalan lapsi syntyessään. Psalmin kohta ei sano,e ttä vauva on automaatisesti Jumalan lapsi. Se sanoo, että Jumala pitää huolen ja sen että psalmin kiroittaja myönsi että Herra on ollut Jumala syntymästä lähtien.

        Korjauksesi meni taas kerran mönkään.

        Sinulla ei taaskaan tuo ymmärryspuoli ole iskussa.

        "Ps 22:11
        "Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymisestäni saakka,
        Sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

        Sinä et taida olla Jumalan huomassa eikä Jumala ole sinun Jumalasi!
        Pitäiskö tuohon lisätä vettä?


      • gbwjr
        veden puutettako? kirjoitti:

        Sinulla ei taaskaan tuo ymmärryspuoli ole iskussa.

        "Ps 22:11
        "Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymisestäni saakka,
        Sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

        Sinä et taida olla Jumalan huomassa eikä Jumala ole sinun Jumalasi!
        Pitäiskö tuohon lisätä vettä?

        Sinulla ei tuo ymmärrys oikein kulje.

        "Ps 22:11
        "Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymisestäni saakka,
        Sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

        Sinä et taida olla Jumalan huomassa, eikä Herra ole sinun Jumalasi, vaan sinun Jumaliasi ovat neitsyt Maria ja taikavesi. Psalmi ei sano, että kukaan on automaattisesti Jumalan lapsi.

        "Pitäiskö tuohon lisätä vettä?"

        Niin, taikavesistä taas troli pauhaa. Sairasta!


      • voi pimeyttä
        gbwjr kirjoitti:

        Sinulla ei tuo ymmärrys oikein kulje.

        "Ps 22:11
        "Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymisestäni saakka,
        Sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

        Sinä et taida olla Jumalan huomassa, eikä Herra ole sinun Jumalasi, vaan sinun Jumaliasi ovat neitsyt Maria ja taikavesi. Psalmi ei sano, että kukaan on automaattisesti Jumalan lapsi.

        "Pitäiskö tuohon lisätä vettä?"

        Niin, taikavesistä taas troli pauhaa. Sairasta!

        No niimpäs näköjään sairas trolli alkoi taas pauhata taikavedestä ja Neitsyt Mariasta! Taitavat olla hänelle aika rakkaita.

        Mutta niinhän siinä käy, kun on syntynyt hengellisesti kuolleena eikä Jumala ei ole hänen Jumalansa syntymästä saakkaa vaan vettä palvomalla kuvittelee olevansa Jumalan lapsi ja veden palvonta
        tekee ihmisestä noin pimeän.


      • gbwjr
        voi pimeyttä kirjoitti:

        No niimpäs näköjään sairas trolli alkoi taas pauhata taikavedestä ja Neitsyt Mariasta! Taitavat olla hänelle aika rakkaita.

        Mutta niinhän siinä käy, kun on syntynyt hengellisesti kuolleena eikä Jumala ei ole hänen Jumalansa syntymästä saakkaa vaan vettä palvomalla kuvittelee olevansa Jumalan lapsi ja veden palvonta
        tekee ihmisestä noin pimeän.

        Hieno että uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin Raamatussa puhuu ITSESTÄÄN näin suoraan:
        "No niimpäs näköjään sairas trolli alkoi taas pauhata taikavedestä ja Neitsyt Mariasta! Taitavat olla hänelle aika rakkaita"

        Hyvä että myönnät että nämä ovat sinulle rakkaita ja että olet hengellisesti kuollut. Ainoa keino tähän on Jeesus ja syntyminen uudesti ylhäältä, vedestä ja Hengestä. Luonnollisena pimeänä et kelpaa Jumalalle. Etkä taikavesiä palvovana trollinakaan.


      • ulkosuomalainen1
        korjataampa taas kirjoitti:

        Tarkoittaako Weha, että vauva syntyy hengellisesti kuolleena? Ehkä se on Wehan kohdalla ollut niin, mutta muut vauvat ovat Herran lahjoja:

        Raamattu ei opeta niin, kutenWeha väittää, vaan vauva on Jumalan lapsi jo syntyessään.
        Ps 22:11
        "Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymisestäni saakka,
        Sinä olet minun Jmalani hamasta äitini kohdusta."

        Psalmi 22 on Messiaalinen Jeesuksen rukous Psalmi.

        Voidaanko sitä soveltaa vakivalloin ihmiseen.

        En usko, että voidaan. Siinä Juusus puhuu omasta kärsimyksestään.

        Psalmi 22 ei todista syntyneen lapsen otollisuudesta mitään.

        Samoin on Jeremiaan kohdalla Jer 1, jossa sanotaan että Jumala valitsi Jeremiaan äitinsä kohdusta.


      • sisäsuomalainen
        ulkosuomalainen1 kirjoitti:

        Psalmi 22 on Messiaalinen Jeesuksen rukous Psalmi.

        Voidaanko sitä soveltaa vakivalloin ihmiseen.

        En usko, että voidaan. Siinä Juusus puhuu omasta kärsimyksestään.

        Psalmi 22 ei todista syntyneen lapsen otollisuudesta mitään.

        Samoin on Jeremiaan kohdalla Jer 1, jossa sanotaan että Jumala valitsi Jeremiaan äitinsä kohdusta.

        "Ulkosuomalainen" yrittää mitätöidä Jumalan Sanan lupauksia ihmiskunnalle.
        Ps 22, vaikkakin kertoo Messiaan elämästä, on esikuvaa myös siitä, miten Jumala kohtelee langennutta ihmiskuntaa.
        Jeesus syntyi ihmiseksi ja Hänellä oli samat lupaukset Jumalan huolenpidosta
        syntyneitä lapsia kohtaan, kuin meilläkin.

        Jer 1 kertoo Jumalan valinnasta meitä ihmislapsia kohtaan. Eihän Jeremialla ollut
        eri tietä pelastukseen kuin meilläkään!!!

        Merkillistä tuo "ulkosuomalaisen" valikoiva Raamatun selittäminen.
        Langenneen Daavidin epätoivoiset selitykset syntisyydestään kyllä sopivat esikuvaksi mutta Jumalan armoa ja huolenpitoa koskevat lupaukset eivät!!!

        Tätä se hengellinen sokeus teettää.


      • "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;" (ks. (Ef. 2:3))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe