Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lääkäri sanoi oma vika

syrjaytetty

Lääkäri sanoi että se on oma vikani että masennus ei parane.

Lääkärissä käynti
Menin lääkäriin koska kuntotustukeni on loppumassa. Vantaan Läntinen Mieliala poliklinikan Lääkäri oli taas uusi nuori lääkäri jolla oli uudet mielipiteet.

Käytännön viesti oli se että tämä masennus on minun vikani en ole saanut hoitoa tai apua aikaisemmista hoidoista koska en yritä tarpeeksi. Tämä on masentuneen kyllä kiva kuulla että oma vika.

Hän ei myöskään allekirjoittanut mitään papereita eli tukeni tulee katkeamaan Joulukuun lopussa.

Lääkäri oli myös vihainen kun olen lopettanut lääkkeet jotka eivät auttaneet muuten kuin turruttamalla ja lihottamalla niin että minulla on jo esidiabetes. Minun olisi pitänyt keskustella lääkärin kanssa vaikka näen hänet kuka sattuu olemaankin vain kerran vuodessa eikä soittopyyntöihin vastata. Hoitajalle olin ilmoittanut useasti.

Lääkärin käynnillä oli muutenkin hyvin painostava tilanne 3 yhtä vastaa Lääkäri, sossu ja hoitaja kaikki painostivat urakalla masentunutta ahdistunutta ihmistä jonka omainen sai vielä juuri aivohalvauksen.

Kotimatkalla mietin miten voisin tappaa itseni.

Hän antoi kaksi vaihtoehtoa:

1. Hän kirjoittaa eläkepaperit joiden läpimenemistä epäili ja kaikki hoidot lopetetaan ja minulla ei ole enää hoitopaikkaan mitään asiaa tuli eläke tai ei.

2. Hommaan jostain terapeutin joulukuun puoleenväliin mennessä ja rahat palkkioihin.niin hän kirjoittaa paperin mutta tuet katkeaa joka tapauksessa koska kelan päätös voi kestää 3-4kk. Hän yritti myös voimakkaasti painostaa Sähköhoitoon ja lääkkeisiin vaikka aikasemmin minulla on sanottu olevan lääkeresistenssi eikä niistä ole apua mutta niitä pitäisi silti syödä.

Sanoin lääkärille että "lopetetaan koko paska sitten voin tappaa itseni" hän ei kommentoinut hän ei muutenkaan vaikuttanut lääkäriltä joka piittaisi potilaista pätkääkään. Tärkeämpää on että ne ketkä on mahdollista kuntouttaa työkykyisiksi kuntoutetaan ja loputa tajuaa tappaa itsensä pois kuluttamasta yhteiskunnan varoja.

Heillä nimittain on tarjolla myös ilmaista 6kk terapiaa mutta koska hän ei usko että se riittää saamaan minut työkuntoon en saa sitä ollenkaan. Sillä terveydellänihän ei ole mitään väliä jos en töihin pysty kuolkoon pois.

Tämän sain kokea jo 26 vuotiaana kun olkapäästäni repesi kierukka. Kirurgi kysyi mitä työtä teet tarvitsetko kättä? Ei leikattu sitä kättä.

http://syrjaytetty.blogspot.fi/

133

4837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gdfgdfgdfgdf

      On kyllä melkoinen lääkäri? Ei taida olla ihan järjissään tuo lääkärikään.

      • gdfgdfgdfgdf

        Saanko kysyä miten päädyit tuollaiseen taisteluun lääkärin kanssa? Oletko kieltäytynyt kaikista kuntoutusohjelmista yms jos jotain sellaista on järjestetty?


      • syrjaytetty
        gdfgdfgdfgdf kirjoitti:

        Saanko kysyä miten päädyit tuollaiseen taisteluun lääkärin kanssa? Oletko kieltäytynyt kaikista kuntoutusohjelmista yms jos jotain sellaista on järjestetty?

        5 minuutin kuuntelun jälkeen lääkäri jota en ole aikaisemmin nähnyt lateli nämä.

        En ole kieltäytynyt mistään hoidoista aikaisemmin mutta nyt kun olen lihonut yli 30kg ja minulla on esidiapetes ja lääkkeistä ei ole muitakun sivuvaituksia lopetin ne mutta se ei ole vaikuttanut kuntooni ja söin niitä 11 vuotta.

        Sähköhoitoa halusin miettiä ja pelkään muisti ongelmia.

        Terapiaa olen halunnut kaiken aikaa mutta terapeutti on vaikea löytää ja ennen kun siihen saa sossusta tukea pitää olla täysin varaton eli 600€ auto jonka ansiosta ylipäätään pystyn liikkumaan täytyy myydä.
        Hoitaja oli myös sitä mieltä että minua pitää kuntouttaa että jaksan terapian mutta lääkäri ei.

        Kaikki muut kurssit ja hoidot joita on tarjottu olen ottanut ja lääkkeitäkin olen syönyt lukuisia mutta eivät minulla auta.

        Heillä on 6kk terapiaa mutta minulle eivät sitä anna koska en kuulemma ehdi työkuntoon 6kk terapiassa ja jos töihin ei ole toiveita ei hoideta ollekaan.

        Lääkäri ei ole edes psykiatri vaan pelkkä lääkäri ja ollut ehdolla kirkko valtuustoon. Kyllä uskovaiset on mukavia.

        http://syrjaytetty.blogspot.fi/


      • Nainen 60 v .
        gdfgdfgdfgdf kirjoitti:

        Saanko kysyä miten päädyit tuollaiseen taisteluun lääkärin kanssa? Oletko kieltäytynyt kaikista kuntoutusohjelmista yms jos jotain sellaista on järjestetty?

        Surullista lukea sinun tarina . Se huono kohtelu ei ole kuitenkaan mitenkään erikoista . Tiedän sen omasta kokemuksesta . Sain nimittäin sydänkohtauksen ja jouduin sairaalaan . Jo heti seuraavana päivänä minut " heitettiin " ulos . Sain vain verenpainelääkkeitä . Lääkäri vielä sanoi että jos on huono olo niin ota vain enempi niitä verenpainelääkkeitä . En kuitenkaan ole ottanut niitä kuin sen määrän mitä lukee paketissa . Ei lääkkeitä pidä syödä kuin karamellejä . Kuule hakeudu eri lääkärin vastaanotolle . Mene vaikka eri kaupunkiin lääkäriin . En tiedä minkä ikäinen olet . Jos olet jo aika iäkäs niin ehkä se ois hyvä ratkaisu että jäisit eläkkeelle .


      • Mörkö
        syrjaytetty kirjoitti:

        5 minuutin kuuntelun jälkeen lääkäri jota en ole aikaisemmin nähnyt lateli nämä.

        En ole kieltäytynyt mistään hoidoista aikaisemmin mutta nyt kun olen lihonut yli 30kg ja minulla on esidiapetes ja lääkkeistä ei ole muitakun sivuvaituksia lopetin ne mutta se ei ole vaikuttanut kuntooni ja söin niitä 11 vuotta.

        Sähköhoitoa halusin miettiä ja pelkään muisti ongelmia.

        Terapiaa olen halunnut kaiken aikaa mutta terapeutti on vaikea löytää ja ennen kun siihen saa sossusta tukea pitää olla täysin varaton eli 600€ auto jonka ansiosta ylipäätään pystyn liikkumaan täytyy myydä.
        Hoitaja oli myös sitä mieltä että minua pitää kuntouttaa että jaksan terapian mutta lääkäri ei.

        Kaikki muut kurssit ja hoidot joita on tarjottu olen ottanut ja lääkkeitäkin olen syönyt lukuisia mutta eivät minulla auta.

        Heillä on 6kk terapiaa mutta minulle eivät sitä anna koska en kuulemma ehdi työkuntoon 6kk terapiassa ja jos töihin ei ole toiveita ei hoideta ollekaan.

        Lääkäri ei ole edes psykiatri vaan pelkkä lääkäri ja ollut ehdolla kirkko valtuustoon. Kyllä uskovaiset on mukavia.

        http://syrjaytetty.blogspot.fi/

        Paljon voimia sinulle! Suosittelen että yrität löytää kunnon psykiatrin itsellesi, heillä on parempi osaaminen eri lääkkeistä ja vaikutuksista. Tämä on oma kokemus lääkäreistä ja lääkekokeiluista.


      • Syrjäytetty
        Nainen 60 v . kirjoitti:

        Surullista lukea sinun tarina . Se huono kohtelu ei ole kuitenkaan mitenkään erikoista . Tiedän sen omasta kokemuksesta . Sain nimittäin sydänkohtauksen ja jouduin sairaalaan . Jo heti seuraavana päivänä minut " heitettiin " ulos . Sain vain verenpainelääkkeitä . Lääkäri vielä sanoi että jos on huono olo niin ota vain enempi niitä verenpainelääkkeitä . En kuitenkaan ole ottanut niitä kuin sen määrän mitä lukee paketissa . Ei lääkkeitä pidä syödä kuin karamellejä . Kuule hakeudu eri lääkärin vastaanotolle . Mene vaikka eri kaupunkiin lääkäriin . En tiedä minkä ikäinen olet . Jos olet jo aika iäkäs niin ehkä se ois hyvä ratkaisu että jäisit eläkkeelle .

        30v


    • dgdgdgdg

      Perushoitoa Vantaalla ikävä kyllä.
      Painostus oli melkoisen hurjaa itsellänikin aluksi ja minua ei mikään vaivannnut lääkärin mukaan..silti olisi pitänyt päiväosastolle mennä ja jos en siihen suostu hoito lopetetaan...
      Eli perus puoskarointia Vantaalla.. ennenmän taisin saada traumoja kuin apua hoidosta.

      Jaksamisia sinulle.

      • Valitettavaa

        Ikävää että noinkin suuria eroja kaupungeissa, esim täällä tampereella olen ollut jo 4 vuotta mtt:n asiakas ja kuntoutustuella ja siltikin jaksavat yrittää vaikka toivoa ei ole, en tosin kieltäydy mistään.


      • miksi.

        Millä perusteella lääkäri ehdotti päiväosastoa? Siis kai kysyit, "miksi?", kun hän ehdotti päiväosastoa?


      • yksilöitä kaikki
        Valitettavaa kirjoitti:

        Ikävää että noinkin suuria eroja kaupungeissa, esim täällä tampereella olen ollut jo 4 vuotta mtt:n asiakas ja kuntoutustuella ja siltikin jaksavat yrittää vaikka toivoa ei ole, en tosin kieltäydy mistään.

        Erot tuskin ovat kaupunkien välisiä, vaan yksilöiden välisiä.

        Ei niin, että kaikki kuopiolaiset ovat ymmärtäväisiä, kaikki helsinkiläiset ovat melko ymmärtäväisiä, kaikki vantaalaiset ymmärtämättömiä ja kaikki tamperelaiset kauhean ymmärtäväisiä, vaan se menee todennäköisemmin niin, että kuopiolaisissa, helsinkiläisissä, vantaalaisissa ja tamperelaisissa on ymmärtäväisiä, melko ymmärtäväisiä ja täysin ymmärtämättömiä yksilöitä, ja jotkut heistä on mielenterveysaloilla töissä. Myös yksilöiden välinen vuorovaikutus selittää ymmärretyksi tulemista.

        Jos sinulla käy hyvä tuuri, päädyt sellaisen lääkärin potilaaksi, joka ymmärtää sinua ja vuorovaikutus sujuu. Tämän jälkeen sinulla on hyviä kokemuksia mt-aloilla asiakkaana olemisesta, ja seuraavalla kerralla, seuraavan työntekijän kohdalla, hoitosuhde pääsee alkamaan hyvistä lähtökohdista sosioemotionaalisesti.


      • hdhdgdgd
        miksi. kirjoitti:

        Millä perusteella lääkäri ehdotti päiväosastoa? Siis kai kysyit, "miksi?", kun hän ehdotti päiväosastoa?

        Syy taisi olla ettei osaa tehdä diagnooosia..
        Lääkärillä vaihtui puheet joka kerta siellä ollessani, niin oli hieman vaikea uskoa mitään mitä hän sanoi..


      • Valitettavaa kirjoitti:

        Ikävää että noinkin suuria eroja kaupungeissa, esim täällä tampereella olen ollut jo 4 vuotta mtt:n asiakas ja kuntoutustuella ja siltikin jaksavat yrittää vaikka toivoa ei ole, en tosin kieltäydy mistään.

        Minä kanssa olen tampereela jokusen vuoden käynyt. Ei ole kans mitään ongelmia. Ehkä se on ihan omasta asenteesta kiinni.

        Olen myös ollu pari kertaa osastolla. Sieläkään ei ole ollut mitään ongelmia.


      • Fuctahomma
        miksi. kirjoitti:

        Millä perusteella lääkäri ehdotti päiväosastoa? Siis kai kysyit, "miksi?", kun hän ehdotti päiväosastoa?

        Siellä olisi otettu käyttöön neuroleptit ja muut "tarvittavat" keinot . Olisivat pakkolääkinneet työkyvyttömyyseläkeelle toivottomana tapauksena. Näin on
        tehty ja tehdään edelleenkin väärien virhediagnoosien vuoksi.

        T. Vierestä seurannut


    • 2+6

      Lääkärisi oli oikeassa.

    • h42h

      Mulla taas terapia loppui kuin työkyvyttömyyseläke alkoi.

    • Aloittajana menisin yksityis lääkärille. Jos vaan rahaa on.

      • syrjaytetty

        Sairastuin peruskoulussa ja tulot ovat 0 - 730€ kuussa ei näillä tuloilla paljoa yksityisiä käytellä. Välillä olen ollut 7kk 0€ tuloilla.


      • mbnmbnmbnmnb
        syrjaytetty kirjoitti:

        Sairastuin peruskoulussa ja tulot ovat 0 - 730€ kuussa ei näillä tuloilla paljoa yksityisiä käytellä. Välillä olen ollut 7kk 0€ tuloilla.

        Miten ihmeessä suomessa voi edes elää 0e kuukausi tuloilla? Saitko edes toimeentulotukea?


      • syrjaytetty
        mbnmbnmbnmnb kirjoitti:

        Miten ihmeessä suomessa voi edes elää 0e kuukausi tuloilla? Saitko edes toimeentulotukea?

        En saanut mitään koska olin niin huonossa kunnossa että en jaksanut lähteä etsimään mahdollisuuksia ja tiesin että ennen kuin sossusta saa mitään pitää kaikki omaisuus myydä eli esim. 600€ auto.

        Pärjäsin sillä että lopetin kuluttamisen täysin lääkkeet liikkumisen jne. Ruokaa yösijan sain sukulaisilta tämän kauden takia olen nyt tässä jamassa. 5 lääkäriä takaperin lääkäri lopetti tukeni 7kk:si tahalleen.


      • rullopiodux
        syrjaytetty kirjoitti:

        En saanut mitään koska olin niin huonossa kunnossa että en jaksanut lähteä etsimään mahdollisuuksia ja tiesin että ennen kuin sossusta saa mitään pitää kaikki omaisuus myydä eli esim. 600€ auto.

        Pärjäsin sillä että lopetin kuluttamisen täysin lääkkeet liikkumisen jne. Ruokaa yösijan sain sukulaisilta tämän kauden takia olen nyt tässä jamassa. 5 lääkäriä takaperin lääkäri lopetti tukeni 7kk:si tahalleen.

        Ei tarvitse kaikkia omaisuutta myydä. Asunto ja auto saa olla.


    • 12+16

      Mulla sama, että lääkärit sanoo, että en yritä tarpeeksi, ihan kuin eivät tajua, että masennus on väsymistä ja luovuttamista.

    • Masennusta ei ole

      Lääkäri oli täysin oikeassa. Masennus on aina oma vika ja useimmiten pelkkää näyttelemistä.

      • 1+1

        Taidat tuntea kyseisen tapauksen hyvin ja olla perehtynyt uusimpiin mielenterveyshäiriöiden ilmenemismuotoihin ja niiden käsittelytapoihin. Olet perehtynyt syvällisesti lukuisiin masennustapauksiin. Ehkä olet peräti itse masennuspotilas, kun tunnet asiat noin hyvin.

        Tai sitten olet vain täysin ala-arvoinen yksilö, joka ei kykene minkäänlaiseen empatiaan eikä ajattele muita kuin itseään. Joka saa jotakin sairasta tyydytystä siitä, että pystyy saamaan jo ennestään pahoinvoivan ihmisen voimaan vielä huonommin.

        Kummastako lienee kyse?


      • kokemusta
        1+1 kirjoitti:

        Taidat tuntea kyseisen tapauksen hyvin ja olla perehtynyt uusimpiin mielenterveyshäiriöiden ilmenemismuotoihin ja niiden käsittelytapoihin. Olet perehtynyt syvällisesti lukuisiin masennustapauksiin. Ehkä olet peräti itse masennuspotilas, kun tunnet asiat noin hyvin.

        Tai sitten olet vain täysin ala-arvoinen yksilö, joka ei kykene minkäänlaiseen empatiaan eikä ajattele muita kuin itseään. Joka saa jotakin sairasta tyydytystä siitä, että pystyy saamaan jo ennestään pahoinvoivan ihmisen voimaan vielä huonommin.

        Kummastako lienee kyse?

        Koviksella on tapana purkaa käsittelemättömiä tunteitaan muihin vahvemmalla disempatialla. Ennen - ei niin kauan sitten - yksilöstä 90% ympäristö (kotikoulukirkko tms) 10prossaa genetiikkaa. NYT 60% perimä 40% ympäristö. Lieneekö jotain tempperamenttitutkimusmatematiikkaa! ? ! GO outside on paras neuvo eli suihkuun ja ylös ja ulos. Kirjoita kipukohdat vaikka ruutupaperille ja hae uusiksi apua neuvoa. Jos olet asiallinenon viranomainenkin pääsääntöisesti. Lekurien burn out on eri asia mut tulee feed backinä potilasparalle, joka voi myös olla vaikea ja valheellinen. Päihteet pitkittävät masista samoin se, jos olet ollut
        tuhma itsellesi hakeutumaan kovin myöhään hoitoon. Teen juonti parantaa oloa !

        Älä ole uhri, rimpuile pois noilla neuvoilla ahistuksesta karttamalla altistajia!


      • muotisairaus

        Sivullisesta tuo episodi kuulosaa vain siltä, että on pakko saada diagnoosi, jotta saa rahaa laiskaan elämään. Ei nuo asiat tuolla lailla selviä. Ihminen joka uhkaa tappaa itsensä kuuluu mielisairaalaan kunnes mieli on parantunut.


      • seurattu.on

        Okeassa olet. Se on pelkkää näytelmää ja huomion kerjäämistä.
        On kiva ruikuttaa, jos ei työ maita.


    • Pää kylmänä

      Tuntematta tapaustasi mikäli kertomasi pitää paikkaansa on "lääkärisi" epäasiallinen ja ammattitaidoton. Lääkkeet saat lopettaa juuri silloin, kun sinusta tuntuu siltä. Kukaan ei tarvitse siihen naapurin tai lääkärin lupaa. Sähköshokkiansaan älä mene! Se on "lääkkeitäkin" tuhoisampi toimenpide. Kusipäitähin valtaosa psykiatrian alalla toimivista tuntuu olevan. Erityisesti psykiatrit. Pahoittelut, että sinuakin on kohdeltu kuin roskaa.

    • muuta pois vantaalta

      Surullista kuultavaa, tuohon auttaisi muutto toiselle paikkakunnalle ja kokonaan toiseen hoitopiiriin..

      • tiedetyyppi

        Aivan, kuopiolaiset ovat geneettisesti ystävällisempää kansaa kuin vantaalaiset. Helsinkiläiset ovat 22% ystävällisempiä kuin vantaalaiset, geneettisesti. Harvardin yliopiston psykoloogit saivat sellaisen tutkimustuloksen. Kannattaa siispä muuttaa Helsinkiin tai Kuopioon. Vain helsinkiläiset ja kuopiolaiset ovat ystävällisempiä kuin vantaalaiset. Kuopiolaiset ovat kaikkeista ystävällisimpiä geneettisesti, helsinkiläiset toiseksi ystävällisempiä ja kolmanneksi vasta tulee Harvardin mukaan vantaalaiset.


    • bbbbbvcbvcb

      Pelottavaa luettavaa, olen myös aivan pohjalla elämässä, pelottaa että jos minulle käy samoin kuin aloittajalle sillä en keksisi muuta ratkaisua kuin tappaa itseni heti sillä en yksinkertaisesti jaksaisi taistella vastaan tai väitellä.

      Onneksi ei ole kohdalleni vielä tullut narsisti lääkäriä

      • Älä vikise

        Voithan haudata itsesi heti.


      • Yko
        Älä vikise kirjoitti:

        Voithan haudata itsesi heti.

        Ääliö!


    • tosiasioita

      Lääkäri oli oikeassa. Masennus ei parane laiskuudella.

      • vbbbbvvvb

        Miksi sinun pitää trollata?


      • että semmosta

        Mikä työtön on, jos masentunut on laiska? Tai sellainen ihminen, joka ei mene töihin, vaikka on mahdollisuus. Olen ollut sekä masentunut, että työtön jossain vaiheessa. Vaikka sairastin masennusta, kävin myös töissä. Sen sijaan työttömänä ollessani en ollut masentunut.


      • että semmosta
        että semmosta kirjoitti:

        Mikä työtön on, jos masentunut on laiska? Tai sellainen ihminen, joka ei mene töihin, vaikka on mahdollisuus. Olen ollut sekä masentunut, että työtön jossain vaiheessa. Vaikka sairastin masennusta, kävin myös töissä. Sen sijaan työttömänä ollessani en ollut masentunut.

        Meinaan vain sitä, että toiset voivat todella olla laiskoja, vaikka heillä ei ole edes masennusta. Kinkkisiä juttuja.


    • aaaaaaaaiuyt

      Koska ressukalla huomenna työpäivä ja rahat loppu.

    • Ahdistunut mies

      Ei kukaan jaksa väitellä idioottien kanssa.

    • Kokeile sähköhoitoa

      Miksi et kokeile sitä lääkärisi suosittelemaa sähköhoitoa, se on auttanut monia?

      • syrjaytetty

        Pelkään sähköhoidon muisti ongelmia.

        Jos mnulta vielä muisti huononee ei minulle jää mitään.

        Eikä diaknoosiini edes sitä anneta minulla on vain keskivaikea masennus tosin se ei luultavasti ole vaikea masennus diaknoosi vain säästö syistä.

        Vaikeassa masennuksessa saa paljon etuja lääkkeiden erityiskorvaus ja paljon hoitoja joita minulle ei haluta antaa.

        Ei masennus tästä käytännössä enää pahene muuten kun siten että en nousisi sängystä ollenkaan.


      • Sairasta Se on
        syrjaytetty kirjoitti:

        Pelkään sähköhoidon muisti ongelmia.

        Jos mnulta vielä muisti huononee ei minulle jää mitään.

        Eikä diaknoosiini edes sitä anneta minulla on vain keskivaikea masennus tosin se ei luultavasti ole vaikea masennus diaknoosi vain säästö syistä.

        Vaikeassa masennuksessa saa paljon etuja lääkkeiden erityiskorvaus ja paljon hoitoja joita minulle ei haluta antaa.

        Ei masennus tästä käytännössä enää pahene muuten kun siten että en nousisi sängystä ollenkaan.

        Älkää helvetissä suostuko sähköhoitoihin AIVAN sairasta touhua.


      • Vaikka täks

    • Terapiatapaus

      Se ns. hyvän hoidon Vantaan mallihann on sitä lääkkeiden pakkosyöttöä, ei mitään muuta.

      Kannattaisi kannella AVI-keskukseen tuosta, ettei saa hoitoa, vaan vain lääkkeidne pakkosyöttöä.

    • niinpä näin

      Ylläri pylläri, raha ei sada taivaasta edes sairaalle.

      Jotain pitää tehdä itsekin parantuakseen.

      • syrjaytetty

        Jotain on tehty olen syonyt eri lääkkeitä 11v käynyt terapiassa 5v joka kaatui terapeutin ongelmiin ja raha huijaukseen.
        Olen ollut yhteensä 2.5v ammatillisessa kuntoutuksessa ja palkattomissa töissä.
        Olen ollut kymmenillä eri kursseilla jne jne.

        Mutta ajoitus on ollut huono kaikkien elämä ei ole helppoa Äitini kuoli samalla viikolla kun terapia tuki loppui.

        http://syrjaytetty.blogspot.fi/


    • Samassa veneessä

      Aloittajalle: Et parane ilman lääkkeitä. Kokeile eri lääkkeitä (vaikka siinä menee pari kk ennen kuin vaikutukset tuntuvat), löydät kyllä lääkkeen jonka hyöty on suurempi kuin haitat (haittoja on kaikissa lääkkeissä).
      Tee kuten käskevät. Etsi terapeutti, ja käy tapaamisissa. Syö lääkkeesi. Muuten heillä on täysi oikeus katkaista tuet!
      Sähköhoidosta: Olet oikeassa pelätessäsi sen vaikutusta muistiisi. Se heikentää muistiasi todella paljon! Mutta sen HYÖDYT ovat paljon suuremmat!! Hoitojakson jälkeen jaksat elää, jaksat hoitaa hoitamattomat asiat, jaksat tehdä, kuten lääkäri haluaa. Sähköhoidon aikana tarvitset kuitenkin jonkun läheisen, joka hakee sinut hoidosta. Jollei sellaista ole, pyydä pääsyä päiväsairaalaan. Sieltä viedään ja tuodaan sähköhoitoon, ja huolehditaan sinusta muuten.
      Nämä neuvot perustuvat omiin kokemuksiini, eivätkä tietenkään päde kaikkialla.

      • 15+15

        Suosittelen vakavasti jättämään tällaiset neuvot kuuntelematta. Nimim. Samassa veneessä ei ole ymmärtänyt psyykenlääkkeisiin tai sähköshokin vaikutuksia tai siihen liittyviä riskejä.


      • Pameja tarvittaessa

        Lopeta hiljalleen kaikki lääkkeet. Ei niitä ole tarkoituskaan syödä vuosikaupallla.
        Todellisuudessa ne aiheuttaa enemmän vaikeita sivvaikutuksia kuten olet
        nähnyt. Missä oli hyöty kun sanoit, että en voi syydä lääkkeitä? 30kg lihonnut
        ja saanut jo diabeteksenkin...Mieti tarkkaan. T. Entinen käyttäjä


    • ex masennus potilas

      mulla masennus loppui ku pääsin työ kyvyttömyys eläkkeelle

      • EläkeErakko

        Niin se masennus kyllä loppuu kun rahat alkaa riittämään elämiseen ja ei tarvitse hyppiä kelan papereita täyttelemässä siinähän käsi rasittui.
        Huvittavinta oli kun ryhdistäydyin edes yrittämään niin puolipakolla pistettiin työkyvyttömyyseläkkeelle en pistänyt hanttiin silloin masentuneena.
        Pari vuotta turhaa ramppaamista siellä täällä ja tuntui älkää viitsikö kiusata.


    • juupsjaaps

      Iteki oon käyny tuolla ja perheeni on tehnyt valituksia. Siis ihan sekopäistä touhua tuolla, eikä niillä lääkäreillä ole ilmeisesti minkäänlaisia sosiaalisia taitoja kun minullekin elämäni pahimmat loukkaukset on tullut näiden lääkäreiden suusta.

    • .............

      Pystyisitkö laittaa muuten sun blogiin että vois kommentoida sähköpostiosotteella tai anonyymisti? Itse en ainakaan oikeen ymmärrä noiden "AIM" ja googletili yms ,päälle :D
      Minkä ikänen oot?

      • Syrjäytetty

        Joo muutettu 30v


    • tsemppiä

      Luonto ja liikunta jos vain millään jaksaa. Pienin askelin. Tietokoneen, älypuhelimen ja television tuijottaminen minimiin. Nautintoaineet minimiin. Uni paranee jos pystyy lenkkeilemään itsensä piippuun.

    • Ihmeparannus!!!

      Joo, lääkärit aivan missä tahansa paikassa ovat lähinnä niitä, jotka näkevät potilaan lyhyesti ja lukevat hoitajien kertomukset, koska hoitajat ovat yleensä potilaisiin tutustuneet ja tietävät nämä ja näiden olosuhteet yms. Näiden hoitajien kertomusten perusteella määrätään lääkkeet ja hoidot eikä lääkäreillä tunnu olevan minkäänlaista kosketusta siihen, miten potilasta hoidetaan henk-kohtaisesti tai miten tälle puhutaan. Aika monet ovat töykeitä, eivät ota minkäänlaista kontaktia potilaaseen, kohtelevat kuin vähä-älyistä jne.
      Itsellä on sattunut hyviä lekureita ja hoitajia vastaan, mutta ei ne hyvätkään lääkärit ole minua välttämättä tavanneet tai jos ovat, niin todella lyhyesti. Joka kerta saa jännittää, mitä lääkäri mihinkin sanoo. Koskaan ei voi tietää, vaikka hoitaja sanoisikin mitä tahansa.

      Kertomuksesi on rankka, ja kenties joku tietävämpi on osannut neuvoa jotain. En tiedä miksi kommentoin, kun neuvoa ei ole. Kenties vain halusin kirjoittaa että täällä on muitakin sinnittelijöitä, jotka toivovat että jaksat vielä, ja että tilanteeseen löytyy ratkaisu. Jotenkin nämä ongelmat aina ratkeavat, mutta eipä se masentunutta pahemmin auta. Jos vaan malttaa herätä aamulla, hengittää iltaan asti ja käydä nukkumaan ilman että tekee mitään lopullisia päätöksiä, niin vähä kerrallaan aika kuluu ja on taas selvitty yhdestä päivästä.

      Valitettavasti tuolla kommentoi myös nämä keittiöpsykologitkin, jotka voivat parantaa ruudun takaa kenet vaan latelemalla pa:ta. Hallelujaa! Olen parantunut! Kiitos anonyymit keittiöpsykologit, jotka käskitte ottamaan niskasta kiinni, syömään lenkkimakkaraa, saunomaan ja menemään töihin! Olen parantunut! Tadaa ja abrakadapra.

      • ggffggf

        Niin, ja lääkkeistä vielä: vaikka itse oon vasta 2 eri lääkettä eri annoksilla syönyt, niin nykyinen Venlafaksiini(?) oli edellistä parempi. Ei pahemmin sivuvaikutuksia ja lekuri selitti miten lääkkeen vaikutuksen pitäisi vain kohota koko ajan, tai ettei mielentila vedä välillä laskua ja kohoile epätasaisesti. Harmi vaan, että sain vain puoli vuotta hengähdystaukoa, nyt melkein maksimiannostus, kun olotila lähti yllättäen laskuun. Ylihuomenna selviää, miten jatko. Maksimiannos vai toinen lääke lisäksi.
        Miun puolesta voivat tunkea sata nappia naamaan, haluan vain että tämä loppuisi. Joko siten, että paranen tai että kuolen. Tämä välimaastossa seilaaminen on kaikkein väsyttävintä. Koskaan tiedä millainen päivä edessä. Mutta en enempää jaarittele. Näistä asioista saisi kuka tahansa aikaiseksi jo kirjan verran.


      • 11+3
        ggffggf kirjoitti:

        Niin, ja lääkkeistä vielä: vaikka itse oon vasta 2 eri lääkettä eri annoksilla syönyt, niin nykyinen Venlafaksiini(?) oli edellistä parempi. Ei pahemmin sivuvaikutuksia ja lekuri selitti miten lääkkeen vaikutuksen pitäisi vain kohota koko ajan, tai ettei mielentila vedä välillä laskua ja kohoile epätasaisesti. Harmi vaan, että sain vain puoli vuotta hengähdystaukoa, nyt melkein maksimiannostus, kun olotila lähti yllättäen laskuun. Ylihuomenna selviää, miten jatko. Maksimiannos vai toinen lääke lisäksi.
        Miun puolesta voivat tunkea sata nappia naamaan, haluan vain että tämä loppuisi. Joko siten, että paranen tai että kuolen. Tämä välimaastossa seilaaminen on kaikkein väsyttävintä. Koskaan tiedä millainen päivä edessä. Mutta en enempää jaarittele. Näistä asioista saisi kuka tahansa aikaiseksi jo kirjan verran.

        mitähän lekurisi tarkoitti kohoavalla vaikutuksella. mikä vaikutus kohoaa koko ajan? jos tarkoitti, että mieliala ei sahaisi edes takas yhtä paljon niin taitaapi olla lekurisi kovin tietämätön.


      • 10+10

        Hyvä kirjoitus! Erityisesti analyysi keittiöpsykologeista on osuva, jo pelkästään sen takia kannatti kommentoida. Ajatelkaa, että keittiöpsykologit väittävät, että masennusta ei ole ja että masentunut on pelkästään laiska, töihin vaan samanaikaisesti, kun lääkäri kirjoittaa masentuneelle sairaslomaa sen takia, kun potilas ei yksinkertaisesti kykene työhön. Keittiöpsykologit ovat pääsääntöisesti vastuuttomia valehtelijoita, jotka haluavat vain pahaa toisille!


      • tarkkana pitää olla
        10+10 kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus! Erityisesti analyysi keittiöpsykologeista on osuva, jo pelkästään sen takia kannatti kommentoida. Ajatelkaa, että keittiöpsykologit väittävät, että masennusta ei ole ja että masentunut on pelkästään laiska, töihin vaan samanaikaisesti, kun lääkäri kirjoittaa masentuneelle sairaslomaa sen takia, kun potilas ei yksinkertaisesti kykene työhön. Keittiöpsykologit ovat pääsääntöisesti vastuuttomia valehtelijoita, jotka haluavat vain pahaa toisille!

        En ole koskaan lukenut näilläkään foorumeilla, että joku kiistäisi masennuksen olemassa olon. On eri asia sanoa, että masennus ei ole sairaus kuin, että se ei ole todellista. Totta kai ihmistuntemukset ovat todellisia, kuten masennus tai rakkaus, mutta sairaudeksi määrittelyyn ei riitä se, että tila kuuluu ihmistuntemuksiin tai -kokemuksiin.

        Sellaiset ihmiset, jotka taas sanovat, ehkä kiusallaan, että masennus johtuu laiskuudesta niin jättäisin huomiotta.


    • Uskova Noora

      On olemassa masennustapauksia, joissa vain uskon suhde Jumalaan auttaa. Näissä tapauksissa sekulaarit (maalliset, ei-kristilliset) ammattiauttajat eivät pysty auttamaan ihmistä; apua voi olla ainoastaan uskovaisen auttajan tarjoamasta ns. sielunhoidosta.

      Tässä muutamia testikysymyksiä...

      Tuntuuko sinusta, ettet saa apua ammattiauttajalta, koska hän ei rakasta sinua ja aidosti välitä sinusta?

      Pelkäätkö vastuuta omasta elämästäsi? Koetko, että ammattiauttajat olettavat sinun olevan pystyvämpi kuin oikeasti tunnet olevasi? Koetko, että he vaativat sinulta liikaa?

      Jos vastaat edellä esitettyihin kysymyksiin 'kyllä', on mahdollista, että ongelmasi on sielullisen lisäksi hengellinen.

      Kun itse ennen uskoon tuloani hain apua sekulaareilta ammattiauttajilta, minua ahdisti kokemus, etteivät he rakasta minua. Koin ahdistusta myös siitä, että he luulivat minua vahvemmaksi kuin olen. He jatkuvasti sanoivat asioita minusta ja tulevaisuudestani, jotka sisälsivät liiallisia olettamuksia pystyvyydestäni, vahvuudestani, kyvykkyydestäni... Koin olevani niin heikko, etten todellisuudessa pysty mihinkään, ja etten edes kehtaisi tunnustaa, miten heikko olen.

      Myöhemmin, tultuani uskoon, olen alkanut ymmärtää, että tarvitsen Jumalaa ottamaan vastuun elämästäni. Hän auttaa minua, ylläpitää elämääni joka hetki, asettaa rajat ja antaa voimat minulle.

      Se, mitä tarvitsin ja hain, ei ollut jotain, mitä ammattiauttajat voivat antaa. Tarvitsin täydellistä rakkautta ja sisäistä rauhaa, mutta en silloin ymmärtänyt sitä. Koin silloin vain selittämätöntä, nimetöntä ahdistusta ja pelkoa.

      • Cottage garden

        Vapaus uskoa tai olla uskomatta on Perustuslain suojaamia oikeusarvoja.
        Juopot demarit määrittivät sitten 1968 - vaalivoiton arvomaailman: pilkkaa ja kiusaa
        tavallisenkin valtakirkon uskovia ja valittuja luottamushenkilöitä ja heidän lapsiaan.
        Hädässä - alkaen kaljarahan puuttteesta isoimpiin juttuihin - pyydä rahaa ja kuunteluapua mihin vrk - aikaan tahansa.
        Kolmannen maailman asiat sydämessä on tän henkisen perimän ykkösnaisella. Joka sitten liittyi ekaksi takaisin kirkkoon ja demareihin!
        EU kaksi kirjainta, jotka sukseen ja hyvän toimeentulon toi yhdelle käännynnäis-
        katolliselle!


    • vänä

      Oma vikasi että sinua masentaa, ei se ole mikään sairaus!!
      Kaikkiahan tämä elämä potkii päähän, täytyy vain elää sen mukana!

      • paskaanallyysinne

        Oma vikasi että olet tyhmä. Älyllinen jälkeenjääneisyys ei ole sairaus, se on syynnynäistä.


      • 1+10

        Miltähän vuodelta lääkärintutkintosi mahtaa olla peräisin, koska lausuntosi kuulostaa epäilyttävältä. Jos taas sattuisi olemaan niin, että sinulla ei olekaan tuota lääkärin tutkintoa suoritettuna, niin sitten ei voi muuta kuin todeta, että vain erittäin tyhmä ihminen kirjoittelee tuollaista julkisesti. Siis poikkeuksellisen tyhmä, tekisi suorastaan mieli sanoa että harkintakyvytön.


      • vänälle

        Tässä ote Wikipediasta:
        "Masennus eli depressio on mielialahäiriöiden (ICD-10 F3) ryhmään kuuluva psykiatrinen sairaus. Sitä luonnehtii koettu ja usein muillekin nähtävissä oleva apeuden, melankolian, alavireisyyden ja toivottomuuden tila. Masennus usein häiritsee sosiaalista kanssakäymistä ja alentaa elämänlaatua."

        Yllä olevako ei sitten pidäkään paikkaansa?
        Et arvaakaan, miten ärsyttäviä näillä palstoilla ovat nuo kategoriset toteamukset, jotka ovat täysin totuuden vastaisia. Kyllä ihmisellä pitäisi olla sen verran vastuuntuntoa, että ei kirjoittele mitä tahansa soopaa, mikä päähän pälkähtää.


      • 11+3
        vänälle kirjoitti:

        Tässä ote Wikipediasta:
        "Masennus eli depressio on mielialahäiriöiden (ICD-10 F3) ryhmään kuuluva psykiatrinen sairaus. Sitä luonnehtii koettu ja usein muillekin nähtävissä oleva apeuden, melankolian, alavireisyyden ja toivottomuuden tila. Masennus usein häiritsee sosiaalista kanssakäymistä ja alentaa elämänlaatua."

        Yllä olevako ei sitten pidäkään paikkaansa?
        Et arvaakaan, miten ärsyttäviä näillä palstoilla ovat nuo kategoriset toteamukset, jotka ovat täysin totuuden vastaisia. Kyllä ihmisellä pitäisi olla sen verran vastuuntuntoa, että ei kirjoittele mitä tahansa soopaa, mikä päähän pälkähtää.

        Vaikka paheksunkin monien sanomisia, ketkä, liekö tahallaan ärsyttäen, kirjoittelevat masennuksen johtuvan laiskuudesta ja milloin työteon puutteesta niin siitä huolimatta totean, että masennus ei ole sairaus, sanoi vastaan professori tai vaikka presidentti. Tiede, tässä tapauksessa lääketiede, on siinä mielessä mielenkiintoista ja erityislaatuista, että asioista ei voi äänestää vaan objektiivinen näyttö on ratkaisevaa.

        Nimimerkille 'vänälle' kerrottakoon, että termin psykiatrinen sairaus yhteydessä sana sairaus on aina kielikuvallisessa merkityksessä.


      • 3+14
        11+3 kirjoitti:

        Vaikka paheksunkin monien sanomisia, ketkä, liekö tahallaan ärsyttäen, kirjoittelevat masennuksen johtuvan laiskuudesta ja milloin työteon puutteesta niin siitä huolimatta totean, että masennus ei ole sairaus, sanoi vastaan professori tai vaikka presidentti. Tiede, tässä tapauksessa lääketiede, on siinä mielessä mielenkiintoista ja erityislaatuista, että asioista ei voi äänestää vaan objektiivinen näyttö on ratkaisevaa.

        Nimimerkille 'vänälle' kerrottakoon, että termin psykiatrinen sairaus yhteydessä sana sairaus on aina kielikuvallisessa merkityksessä.

        11 3:lle:
        Pasmat sekaisin? Kirjoitetaan tiedettä kokonaan uusiksi? Mitä se kertoo kirjoittajasta, jos tämä ei usko presidenttiä eikä professoreita? Taitaa olla tosiaan korkeasti koulutettu tai sitten nk. keittiöpsykologi, jolla on omat totuudet.

        Tietääkseni "näyttö" on oikeustieteellinen termi, ei lääketieteellinen. Oikeustiedettä nämä muutamat oikeaa lääketiedettä halveksivat lausunnot kaipaisivatkin.

        Onko tuo kommentti "kielikuvallisesta merkityksestä" jotain uutta, soveltavaa tieteenalaa? Eipä olekaan aikaisemmin tullut vastaan sellaista tapausta, että tiedettä kirjoitettaisiin kielikuvin.

        Pitäisikö lakata käyttämästä suomenkielessä sanaa "masennus", kun se näyttää nostavan muutamien ihmisten karvat pystyyn ja johtavat epäasialliseen, totuudenvastaiseen kirjoitteluun. Voitaisiin ryhtyä puhumaan vaikka depressiosta tai ahdistussyndroomasta. Ei se itse asia siitä miksikään muuttuisi eikä depressio sillä poistuisi maailmasta, mutta jos edes muutaman trollaajan turhat kirjoitukset saataisiin sillä karsittua, niin maailma olisi taas vähän parempi paikka


    • wwoman77

      Onko kilpirauhanen tutkittu, yleinen masennuksenaiheuttaja on vajaatoimnta.
      V itamiinien puutokset voi olla syy masennukseen.

      Tee vaikka pimeitä töitä että saat rahaa normaalijärkiseen lääkäriin.

      Minäkin olisin sinuna lopettanut lääkkeet. M irtatsapiiniä esim. Käytetään ruokahalulääkkeenä sairailla joilla on huonontunut ruokahalu. L ääkkeet voi lamata aivot, pysyvästikin.

      Jätä sokeri ja vehnä ja valmisruuat, teollinen rasva pois, laihduin näin 25kg.
      Itse jätin myös gluteenin, ehkäisee autoimmuunisairauksia kun ei syö sitä.

      Todella syvältä että äitisi kuoli. Itseltänikin kuoli 2 läheistä 2013. Mutta ainoa suunta on nyt ylöspäin.

      • valepohjat

        "Mutta ainoa suunta on nyt ylöspäin."

        Olen pahoillani, että joudun kertomaan tämän sinulle, mutta aina on mahdollista pudota vielä alemmas. Sanotaan, että pohjalta ei voi enää pudota alemmas, mutta minusta on alkanut tuntua, että mitään pohjaa ei olekaan. On vain valepohjia, joille pudottuaan ajattelee, että sentään nyt ei voi enää mennä huonommin, mutta sitten se valepohja pettää ja osoittautuu valepohjaksi, ja taas pudotaan alemmas!


      • wwoman77
        valepohjat kirjoitti:

        "Mutta ainoa suunta on nyt ylöspäin."

        Olen pahoillani, että joudun kertomaan tämän sinulle, mutta aina on mahdollista pudota vielä alemmas. Sanotaan, että pohjalta ei voi enää pudota alemmas, mutta minusta on alkanut tuntua, että mitään pohjaa ei olekaan. On vain valepohjia, joille pudottuaan ajattelee, että sentään nyt ei voi enää mennä huonommin, mutta sitten se valepohja pettää ja osoittautuu valepohjaksi, ja taas pudotaan alemmas!

        Valepohjia kyllä on, se ei todellakaan ole minulle mikään uutinen. Koko 37 vuotinen elämäni on ollut yhtä valapohjaa!!

        Aina kun olen luullut että saan laitettua asiat kuntoon, niin taas tapahtuu yllättäen jotain tosi pahaa.

        Kun läheiseni kuoli niin istuin pimeässä ulkona aamuihin asti keväästä talveen. Jos olisin ollut uskovainen niin olisin varmasti harkinnut siirtymistä tuonpuoleiseen, ei sen takia että olisin halunnut kuolla, sillä en halunnut, vaan koska olisin halunnut olla yhdessä läheisteni kanssa.

        Vaikka putoan miten monen välipohjan läpi, en lamaannu pysyvästi. Vaikeudet ovat tehneet sitkeäksi. Täytyy kaikkien hyväksyä se että joskus masentaa, pitkiäkin aikoja. Ei pidä syyllistää itseä masennuksesta. Kyllä se aikanaan poistuu. Ei mitään paniikkia. Suunta on ylöspäin, vaikka takapakkia tulee säännöllisesti!


      • Cottage garden
        valepohjat kirjoitti:

        "Mutta ainoa suunta on nyt ylöspäin."

        Olen pahoillani, että joudun kertomaan tämän sinulle, mutta aina on mahdollista pudota vielä alemmas. Sanotaan, että pohjalta ei voi enää pudota alemmas, mutta minusta on alkanut tuntua, että mitään pohjaa ei olekaan. On vain valepohjia, joille pudottuaan ajattelee, että sentään nyt ei voi enää mennä huonommin, mutta sitten se valepohja pettää ja osoittautuu valepohjaksi, ja taas pudotaan alemmas!

        Mikä ei tapa, se vahvistaa !!
        Mikä ei tapa, se heikentää !!!
        Sosiaalis - emotionaalisti yksin sen kokee de facto . Näin on vaan ei tarvitsisi olla.

        Ennen esim. 7 kuolemansyntiä ohjasivat ja pelottivatkin ihmisiä oikealle tielle.
        Pahin kuolemansynti oli ylpeys sekä ahneus. Nyt ne ovat hyveitä.
        No, katollisen krkon esi EU - projekti kaatui sittemmin vaikk se Kustaa Aadolf kaatuikin siellä Lützenissä !


      • syrjäytetty

        Vaikea tehdä töitä kun kunto semmonen että ei pysty edes itselleen ruokaa laittamaan.


      • 3+1
        valepohjat kirjoitti:

        "Mutta ainoa suunta on nyt ylöspäin."

        Olen pahoillani, että joudun kertomaan tämän sinulle, mutta aina on mahdollista pudota vielä alemmas. Sanotaan, että pohjalta ei voi enää pudota alemmas, mutta minusta on alkanut tuntua, että mitään pohjaa ei olekaan. On vain valepohjia, joille pudottuaan ajattelee, että sentään nyt ei voi enää mennä huonommin, mutta sitten se valepohja pettää ja osoittautuu valepohjaksi, ja taas pudotaan alemmas!

        "valepohjat"
        Jos kerran olet pahoillasi, miksi sitten kirjoitit? Miksi pitää kirjoittaa negatiiviseen sävyyn vastauksena toiselle kirjoittajalle? Tällainen kommenttihan vain masentaa lisää. Jos haluaa kertoa omista kokemuksistaan, on parempi kirjoittaa kokonaan erillinen kommentti tai aloittaa uusi keskustelu kuin tarjota toiselle omia totuuksiaan, eritoten, jos ne eivät paranna mitään.


      • voi hyvän tähen
        3+1 kirjoitti:

        "valepohjat"
        Jos kerran olet pahoillasi, miksi sitten kirjoitit? Miksi pitää kirjoittaa negatiiviseen sävyyn vastauksena toiselle kirjoittajalle? Tällainen kommenttihan vain masentaa lisää. Jos haluaa kertoa omista kokemuksistaan, on parempi kirjoittaa kokonaan erillinen kommentti tai aloittaa uusi keskustelu kuin tarjota toiselle omia totuuksiaan, eritoten, jos ne eivät paranna mitään.

        Noo niin. Rauhoitutaanpaas siellä.. Ihan rauhassa, laske vaikka kymmeneen ja juo lasillinen vettä... ja koetetaan pitää mielessä, että tämä on vain internetin keskustelupalsta... niin vain nettipalsta... niiin...

        Hyyvä, hyyyvä...


      • tarkkailija 1
        syrjäytetty kirjoitti:

        Vaikea tehdä töitä kun kunto semmonen että ei pysty edes itselleen ruokaa laittamaan.

        Vaikutta siltä että pystyt laittamaan ruokaa . Mistähän toi ylipaino tulla tupsahti? Kyllä sä oletkin monelaisen avun tarpeessa!


      • tarkastaja22
        tarkkailija 1 kirjoitti:

        Vaikutta siltä että pystyt laittamaan ruokaa . Mistähän toi ylipaino tulla tupsahti? Kyllä sä oletkin monelaisen avun tarpeessa!

        oletko kuullut koskaan eineksistä, pizzasta tai kebabista?


    • Lämmin ajatus

      Läheltä seuranneena erään ystävän elämää olen huomannut, että hänen alettua käyttää masislääkkeitä vuositolkulla hän on entisestään vain tylsistynyt. Ei osaa enää kommunikoida järkevästi ja aina voi paeta siihen, että kun hänellä on lääkitys ja se ja se. Minä taas näen, ettei hän ottanut ajoissa itseään niskasta kiinni ja hoitanut elämäänsä kuntoon syömällä terveellisesti ym. Silti jaksan hänen seuranaan, koska tiedän, että paras mitä voin tarjota on läsnäolo tai hyväksynt siitä, millainen hän on. Voihan noilla lääkäreillä joillain olla jotain kaunaa sairaita kohtaan, jos ovat itse olleet sellaisten sairaiden läheisiä. Yrittävät sitten väärillä keinoilla parantaa avun tarvitsijoita. Vaikea se on kyllä sivusta sanoa oikeaa tapaa elää, mutta itse olen huomannut sen seikan, että kun on elämässä niin vaikeaa ettei meinaa millään jaksaa, niin se usko nousee jostain mieleen. Mieluummin liittyisin seurakunnan toimintaan mukaan, sillä sieltä saa ilmaistakin apua ja sydämellä ihmiset ovat asiassa mukana. Itse olen myös kokenut sen paskan puolen tässä yhteiskunnassa, että joo kyllä apua saa jos itse sitä ottaa vastaan. Ketään ei tosiaan voi pakottaa, mutta kyllä se tuska ja turhautuminen siihen, ettei joku osaa hoitaa itseään kuntoon voi nousta toisille sivusta seuraajille. Jokaisen pitäisi olla niin helkatin vahva, että jaksaa vaikka kantaa koko maailmaa niskassaan. Itse olen keksinyt suht edullisen keinon pitää oma mieli kondiksessa. Opettelen soittamaan eri soittimia. Lainaan kirjastosta musakirjoja ja rentoudun musiikkia harjoitellen. Laulan samalla. Omaa mielenterveyttään ja jaksamistaan tässä yhä pirstaleisemmassa maailmassa voi yrittää hoitaa keskittymällä pieniin asioihin, niihin jotka tuntuvat itselle riittäviltä. Ei tarvitse osata ja olla maailman paras. Jättää ne paskat uutiset lukematta ja yrittää uskoa, että kyllä täällä on vielä todellista hyvyyttä ihmisissä. Ei tässä muuten voi tulevaisuuteen uskoa. Kaikkea hyvää masiksen kanssa painiville! Ehkä taas kirjoitin osan jutusta ohi aiheen, mutta ajatuksena oli kyllä tsempata ja luoda uskoa siihen, että jokaisella on arvo. Älkää menettäkö toivoanne. Kun tietää, että edes itseensä voi luottaa, niin se on paljon. Luottamus toisiin on toki eri juttu, mutta hyvyyttä ja lämpimiä ihmisiä on kyllä. Kun vain he löytäisivät toinen toisensa. Itse en alkanut syödä pillereitä, vaan hain terapia-apua. Nyt huomaan tarvitsevani noita omia harrastuksia, joilla saan mielenvirkeyttä. Koeta löytää oma taiteellisuutesi, sillä on uskomaton parantamisen voima.

      • 11+3

        Aine on tehnyt hänestä varmastikin apaattisen. Se on psykiatriassa käytössä olevien aineiden seuraus. Tästä ymmärrät paremmin mitä aineet tekevät ihmisille. Kommunikointiongelmat ovat täysin odotettu seuraamus niin ikään. Ystäväsi kärsii käyttmänsä "masislääkkeen" vaikutuksista.
        http://www.youtube.com/watch?v=W4Xb29geVwE
        www.breggin.com


    • vantaaonpaskapaikka

      Montakohan kertaa mulle on lääkäri sanonut se on sun ongelma. Ja kerran yks lääkäri unohti kesken käynnin miks ees olin lääkärissä ja alko puhuun jostain ihan muusta aiheesta kun minkä takia ees olin lääkärissä. Ja depressio on sairaus eikä se o itseaiheutettu! Äläkä käy millään uskovaisilla lääkäreillä! Muakin on uskovaiset huonosti kohdellu tosin ei lääkärit vaan opettajat. Onko toi poliklinikka sun oma julkinen terveysasema? Jos ei o tyytyväinen omaan terveysasemaansa niin senhän voi vaihtaa. Ja vantaa on paska paikka!

      • 11+3

        Se on totta, että käynti tai keskustelua hyvin uskovaisilla lääkäreillä tai terapeuteilla voi olla erittäin haitallista. Tietenkin asia riippuu siitä miten asiallinen lääkäri tai terapeutti osaa olla, mutta sieltä suunnasta voi tulla hyvin paljon syyllistäviä ja loukkaavia kommentteja, jos tukevat kantansa vahvasti uskontoonsa, vaikka tarkkoittaisivat hyvää. Ongelma tulee esiin mm. itsemurha-ajatuksista tai itsemurhasta puhuttaessa, jolloin asianomaiset ovat kuulleet paljon siitä, miten itsemurha on rikos, häpeä, loukkaus jumalaa, läheisiä ja elämää kohtaan tai muuta erittäin röyhkeän syyllistävää. Kannattaa olla varovainen kenen kanssa alkaa mitäkin asiaa purkamaan, että ei joudu henkisesti vielä ahtaammalle vaikka ymmärrystä on etsinyt. Ei kuitenkaan tuomita kaikkia uskonnollisiakaan henkilöitä, koska moni sielläkin osaa suhtautua asioihin asiallisesti ihmistä haukkumatta tai henkisesti lyömättä.


    • Petri T

      Mulle lääkäri nimeltä Jukka Karvinen sanoi: "Skitsofrenia on parantumaton sairaus, miltä tuntuu" Hän ei kannusta elämässä yhtään eteenpäin ja on itse avioeron kokenut. Pahimmillaan mua pidettiin eristyksessä seitsemän vuorokautta. Tämän eristyssellin kulmassa oli potta johon sai kusta ja paskoa. Tästä on jo seitsemän vuotta aikaa.

      Lääkärithän eivät tiedä, että mitä rajaummat oireet ovat niin sitä parempi ennuste toipumiseen.

      Terapiassakin olen känyt monta kertaa: "Ei mitään hyötyä" Ilpo Lahdelta sain sentään neuvoksi käydä kaljalla kavereiden kanssa. Hän ei määrännyt mitään lääkettä mulle.

      Terapiasta voi olla hyötyä, mutta ei kannettu vesi kaivossa pysy. Itse on oivallettava asioita.

      Viimeisen tempauksen mitä täällä Turussa tekivät voitte lukea facebook sivultani

      Petri Tanskanen

      • 11+3

        Hei. Olethan tietoinen, että 'skitsofreniaa' voidaan saada kokonaan pois ihan täysin lääkkeettömästi toinen ihminen kohtaamalla, ja aikaahan asiat vaativat. Luottamus on tärkeimpiä asioita kaikissa mielenterveysasioissa. Jos olet kiinnostunut katso esim. YouTubesta muutama skitsofreniaa käsittelevä teos, jossa asia selitetään selkeästi. Tuollaiset "skitsofrenia on parantumaton sairaus" -heitoilla voi heittää vesilintua. Niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

        http://www.youtube.com/watch?v=43SQXhx5JiU


      • Kokemustaon6

        JUKKA KARVINEN ON PARAS LÄÄKÄRI. KANNUSTAVA JAMUKAVA JA HAUSKA....


      • Anonyymi
        Kokemustaon6 kirjoitti:

        JUKKA KARVINEN ON PARAS LÄÄKÄRI. KANNUSTAVA JAMUKAVA JA HAUSKA....

        Tosi juttu, Karvinen on paras, erikoinen, mutta hoitaa ex-narkkiakin, kuin ihmistä, eikä tarvitse rukoilla häveten lääkettä, jos esim. Ahdistaa, pikemminkin kysyy potilaalta, että mikä auttaa parhaiten, hänen sanoja lainatakseni, "en näe mitään syytä kiduttaa ihmisiä" Tekee enemmän kuin velvollisuutensa.


    • yksi vain.

      No mutta sanotaan nyt ihan neutraalisti ja ottamatta kantaa kuka nyt on mitenkin masentunut, niin itse tiedän sitten tuttavapiiristä taas joitakin tapauksia joissa lääkärin antama ns. kerrasta poikki -"shokkihoito" oli se joka palautti kädet takaisin rattiin ja elämään. Kellään ei mitään traumoja tosin taustalla tai erityisen ikäviä laukaisevia kokemuksia, mutta ajallaan vain masentuneet kukin missä ajassa näin tehnytkin ja pitkiä saikkuja ja työkyvyttömyyksiä päällä. Sitten resurssit alueella vähän pienenivät ja muuttuivat vaikeammiksi, kuten nykytilanteessa usein ja homma menikin siihen, että nyt tuet ja saikut poikki, aika alkaa elää ja lähteä taas oravanpyörään. Eivät sitten olleetkaan niin kauhean sairaita ja masentuneita kuitenkaan, vaikka itsekin luulivat niin. Olivat vain jo tottuneet ja jotenkin urautuneet vallitseviin olosuhteisiin liikaa kiinni omassakin ajattelussaan. Kun oli pakko alkaa taas ottaa asioita haltuun ja tienata leipänsä tai ainakin alkaa tehdä järjestelyjä ja nähdä vaivaa sun muuta niiden eteen, tapahtui hyvinkin lyhyessä ajassa.

      Jälkeenpäin muutama sanonut, että vaikka silloin ei siltä alussa tuntunutkaan niin kiittävät kys. lääkäriä kuitenkin ajattelun selkeydyttyä, eli kun panivat pakkorakoon ottaa homma takaisin haltuun, havaitisivat itsekin olevansa paljon paremmassa kunnossa kuin todella luulivatkaan. Eli ongelma oli ollut aika tilapäinen, mutta jääty kiinni kaikkien hoitojen ja tapaamisten ja tukien ym. viidakossa, että no kyllä minä nyt olen sitten kovin sairas kun ovat viisaammatkin diagnosoineet niin.

      Eli tällaisessa mielessä se on vähän kaksipiippuinen juttu, koska tullaan siihen pisteeseen, että tällainen kokeilu jo tekee ihan hyvääkin. Aika moni kuitenkin pystyy kun niin tarvii tehdä. Mutta tietty miten se tapahtuu, eli kertomalla potilaalle, että olet koko ajan ollut terve ja nyt tämä peli loppuu, lopeta se vetelehtiminen ja ala elää herranjestas, ei sekään nyt tietty ole se ihan oikea lähestymistapa. Ehkä vähän enemmän kannustavuutta on suotavaa ottaa hommaan mukaan...

      Se mikä jollekin sopii, ei toki sovi toiselle. Mutta jos tapahtuu joku radikaali romahdus entisestään, sittenhän sen tietää ettei kys. henkilön kohdalla tällainen enempi omatoimisuuteen ohjaavuus ollut sitten ihan paikallaan ja voi taas miettiä siltä pohjalta.

      • 11+3

        Kiinnostaa tietää mikä on "ns. kerrasta poikki -'shokkihoito'."

        "Jälkeenpäin muutama sanonut, että vaikka silloin ei siltä alussa tuntunutkaan niin kiittävät kys. lääkäriä kuitenkin ajattelun selkeydyttyä, eli kun panivat pakkorakoon ottaa homma takaisin haltuun"

        Kuulostaa uhkailulta ja pelottelulta, joka on hyvin törkeä tapa suhtautua kanssaihmiseen, mutta korjaa, jos ymmärsin väärin. Mitä tarkoitat ilmaisulla "panivat pakkorakoon?"

        Toki sanottakoon sekin, että kannatan yksilön vastuuta elämästään. Niiltä osin olen olen ainakin osittain samoilla jäljillä. Ei kai kukaan voi kuntoutua, jos ei tee itse asian eteen asioita. Kuntoutuminen prosessina ei vain ole ihan yksinkertainen ja lisäksi se on vielä kaikille yksilöllinen. Tuomitsen kovin sanoin uhkailun, pakottamisen ja pelottelun, varsinkin, jos tehdään jonkun valtion mielenterveyspuolella toimivan henkilön toimesta.


      • yksi vain.
        11+3 kirjoitti:

        Kiinnostaa tietää mikä on "ns. kerrasta poikki -'shokkihoito'."

        "Jälkeenpäin muutama sanonut, että vaikka silloin ei siltä alussa tuntunutkaan niin kiittävät kys. lääkäriä kuitenkin ajattelun selkeydyttyä, eli kun panivat pakkorakoon ottaa homma takaisin haltuun"

        Kuulostaa uhkailulta ja pelottelulta, joka on hyvin törkeä tapa suhtautua kanssaihmiseen, mutta korjaa, jos ymmärsin väärin. Mitä tarkoitat ilmaisulla "panivat pakkorakoon?"

        Toki sanottakoon sekin, että kannatan yksilön vastuuta elämästään. Niiltä osin olen olen ainakin osittain samoilla jäljillä. Ei kai kukaan voi kuntoutua, jos ei tee itse asian eteen asioita. Kuntoutuminen prosessina ei vain ole ihan yksinkertainen ja lisäksi se on vielä kaikille yksilöllinen. Tuomitsen kovin sanoin uhkailun, pakottamisen ja pelottelun, varsinkin, jos tehdään jonkun valtion mielenterveyspuolella toimivan henkilön toimesta.

        No kerrasta poikki shokkihoito oli vain tällainen termi, jota yksi kys. henkilö käytti itsekin. Eli käytännön tasolla siis hoitava taho vaihtui, ilmeisesti taustalla linja tiukkeni ja aiemmin hieman lepsunakin tunnettu linja muuttui radikaalisti. (Ei sen puoleen totta olikin, että tätä käytettiin hyväksi vaikka kuinka paljon. Yleisestikin naureskeltiin kylällä miten oli aina näitä lätkän mm-kisojen tai lomien aiemmin aloittajia tai jatkajia joka vuosi (työpaikoilla tosin kirottiin), jotka hakivat liukuhihnalta ns. vähän väsyttää valituksella jokusen viikon palkallisen vapaan. Ja kehtasivat tosin itsekin vielä sitä mainostaa. Linja muuttui sitten kaikkien osalta aika radikaalisti.

        Ja en nyt tätä minään hoitomuotona tarkoitakaan sentään, ihan vain toteamus siihen, että joukossa oli sitten jokusiakin jotka olivat olleet kuukausia tai vuosiakin jo saikuilla ja omastakin mielestään aivan jaksamattomassa tilassa (eivät siis tahallaan saikuttaneet minään intin motivaatiovemppa-linjalla), mutta kun tuli tilanne, että pantiin itse uimaan eikä kukaan enää samalla tavoin helposti kannatellutkaan, niin huomattiinkin olevan paremmassa kunnossa ja alettiin elää. Yksilöjuttujahan nämä ovat, mutta jos nyt vuosiakin jo jatkunut joku pysähtyneisyyden tila eikä kukaan enää oikein tiedä missä mennään, niin en nyt näe yhtään huonona kokeilua että mihin oikeasti voimat riittävät. Joskus se tietty vaatiikin ehkä sen, että nyt on aika mennä töihin, ei saikkua enää.


    • poijoijoi....

      itte pyörähtelin vuosia sitten masiksen takia terapeutilla lekurin lähetteellä, tämä setä kun pisti juttua jos jonkin moista, tuntui että nyt menee viimeinekin siima oravan pyörästä, ei päätä ei häntää sen jutuissa, täys pelle koko tyyppi, oikee kallon kutistaja, no nyt oon työ kyvyttömyys eläkkeellä ja pärjään jotesakkin hyvin, tämä vain esim näistä kallon parantajista..

    • vnfhfhf

      Höpöhöpö. Älkää vain höynähtäkö tuohon ylimpään kirjoitukseen ja muihin samankaltaisiin. Kiertäkää lääkärit kaukaa, jos ette halua tuhoutua. Uskokaa näitä totuudellisia kauhukokemuksia, joita moni on täällä kertonut eli hoitohenkilökunta pilaa kaiken ja pahemmaksi menee. Hakekaa apua mistä tahansa muualta.


      Minun parantumisessani oli kaikkein tärkeintä terveellinen ruokavalio. Nämä pelastivat minut myös, liikunta, vaikka vain kävelyllä käyminen, ulkoilu, lepo, riittävä ja laadukas uni, mielekäs tekeminen, optimismi, positiivisuus, elämän pienet ilot, kivat jutut elämässä, hyvät ihmissuhteet, raha, harrastukset, nautinnolliset asiat, puhuminen luotettavalle henkilölle, kirjoittaminen hyvä keino, jos et halua puhua kenellekään syystä taikka toisesta, negatiivisten masennusta ja ahdistusta aiheuttavien asioiden poistaminen elämästä, olivat ne sitten mitä tahansa.

      Terveydenhuolto ei ole tarpeen. Menet vain lopullisesti täysin sekaisin,kuten monille on käynyt. Paluuta ei usein ole. Sitkeyttä ja kärsivällisyyttä. Itse sain vain paljon pahemman olon lääkäreiltä ja hoitajilta. Masennuslääkitystä kokeilin lyhyen aikaa, vain muutamia viikkoja, ja huomasin heti että olo meni pahemmaksi, vaikka lääkitys oli hyvin mieto ja annostus pieni. Parasta tuon lääkkeen kokeilussa oli se että tajusin että en ollut niin masentunut ja ahdistunut kuin olin luullut. Lääke pahensi oloani satakertaisesti eli vasta sitten ymmärsin miltä tuntuu todella olla masentunut. Onneksi en lähtenyt sille tielle, se olisi ollut loppuni. Lääkäreitä en tarvitse enää pilaamaan elämääni. Sain heiltä myös todella törkeitä kommentteja, kuten joku muukin täällä, kohtelu oli täysin ala-arvoista. Heidän tarkoituksensa taitaa vain olla ihmisen lopullinen romahduttaminen. On todella alhaista kun iskevät kiinni silloin kun ihminen on kaikkein heikoimmillaan. Mutta, mitäpä sitä ei aurinkoloman takia tekisi. (He saavat mm. ilmaisia etelän matkoja, kun saavat lääkkeitä tietyn määrän potilaalle) Eli oma etu ajaa lääkärin toimintaa. Arvostus heitä kohtaan on tippunut pohjalle.

      En oikeastaan usko enää masennukseen enkä muuhun mielensairauksiin omien kokemuksieni jälkeen. Kaikkeen on syynsä. Pahaan oloon on syynsä ja niille kannattaa tehdä jotain jos mahdollista. On selvä asia että jos elämä on huonoa niin ihminen voi huonosti. Niin yksinkertainen on tämäkin asia. Yllämainitsemani asiat ovat vastaus tähän ongelmaan. Eli paranna pahaa oloa aiheuttavat syyt, sillä se ratkeaa. Lääkkeet eivät voi sitä tehdä. Menetät vain vähäisenkin toimintakykysi ja hyvän olosi lääkkeiden käytöllä.

      Ihmetyttää vain että kuinka tämä ihmisten tuhoaminen lääketieteen taholta sallitaan, vaikka on näinkin yleistä ja yleisessä tiedossa että mitä pahaa ne ihmiselle aiheuttavat. Tälle asialle on tehtävä loppu. Aiheesta on keskusteltu riittävästi, nyt on aika toimia. Lääkäreille ja muille lääkkeiden myyjille ja keitä siellä nyt onkaan, vangeusrangaistus potilaiden henkisestä ja ruumiillisesta kiduttamisesta ja vahingonkorvausvaatimukset.

      • bggg

        Älkää siis höynähtäkö tuon nimimerkin "yksi vain" kirjoituksiin. Siinä taas lääkealalla työskentelevä hankkii rahaa itselleen.


    • tapettu

      eläkeyhtiöt ja kela kiittää kun kaikki sairaat tappaa itsensä ei tarvi maksella kuin jättipalkkoja ja bonuksia herroille sitten enemmän kun menoerä poistuu.
      Tämä on totuus suomessa mitä lääkärit ja kaikki yrittävät tehdä ihmisille ... tappavat pois sairaat.

    • Lääkärisi

      oli vähän aikaa sitten tavallinen terkkarilääkäri. Eli ei hän ole mikään psykiatri. Ilmeisesti pysyviä työntekijöitä ei saada HUSin mielialapoliklinikoille. Toisaalta Vantaa ei satsaa psykiatriseen erikoissairaanhoitoon - eli ei osta palveluja.

      Voisitko yrittää sosiaalityöntekijäsi kanssa miettiä kuntoutusta? Ei siis psykoterapiaa tmv. vaan ihan tavallista eteenpäin elämistä siten, että joku olisi tukenasi.

      • Syrjäytetty

        Jos minulla ei ole jouluukun 15pv mennessä terapeuttia lääkri kirjaa minut ulos joten ei enää sossua hoitajaa tai lääkäriä. TE-keskukseen käski mennä.

        Minulla oli sossun myöntämä tukihenkilö mutta sen lopettavat marraskuun lopussa ja uutta ei myönnetä. Ei perusteluja.


      • Syrjäytetty
        Syrjäytetty kirjoitti:

        Jos minulla ei ole jouluukun 15pv mennessä terapeuttia lääkri kirjaa minut ulos joten ei enää sossua hoitajaa tai lääkäriä. TE-keskukseen käski mennä.

        Minulla oli sossun myöntämä tukihenkilö mutta sen lopettavat marraskuun lopussa ja uutta ei myönnetä. Ei perusteluja.

        Pitääkö tämä paikkansa:

        ""kellastunut10.12.2010 10:08 1 SULJE
        Väärää tietoa "cryztal82"
        1. Lain mukaan asuinkunta on velvollinen järjestämään jokaiselle hoidon tarpeessa olevalle hoitoa - eikä psykoterapia ole mikään poikkeus!
        Edes kunnan raha- tai resurssipula ei ole pätevä syy jättää potilaan tarvitsema hoito järjestemättä. Tuo tarkoittaa siis sitä, että jos kunnalla/sairaanhoitopiiirillä ei ole tarjota psykoterapiaa -> sen pitää se vaikkapa ostopalvelusopimuksella (potilaalle maksuttomasti) yksityissektorilta hankkia.

        2. VALTAVA-rahaa ei ole ollut olemassa vuosikausiin.

        3. VALTAVA-rahoitus koski koko maata, eikä suinkaan vain pääkaupunkiseutua.

        Julkisen sektorin työntekijät usein tarkoituksella ja harkiten kusettavat potilaita luulemaan, että ainoa keino psykoterapian saamiseksi on hakea KELA:n harkinnanvaraista psykoterapiatukea.
        Tuo on täysin väärin, koska KELA ei edes järjestä hoitoa vaan KUNTOUTUSTA - mutta tuota asiaahan ei psykoterapiaa tarvitsevalle potilaalle "muisteta" kertoa.

        Jos siis haluaa hoidokseen psykoterapiaa, sitä pitää vaatia sieltä jonka järjestettäväksi se lain mukaan kuuluu eli asuinkunnalle (käytännössä sairaanhoitopiirille).

        Jos joku haluaa lisäohjeita psykoterapian hakemiseen, minut (Kyllästynyt) löytää täältä:
        index.php"""

        Oli täälä http://keskustelu.suomi24.fi/node/1721135


      • "Lääkärisi"
        Syrjäytetty kirjoitti:

        Jos minulla ei ole jouluukun 15pv mennessä terapeuttia lääkri kirjaa minut ulos joten ei enää sossua hoitajaa tai lääkäriä. TE-keskukseen käski mennä.

        Minulla oli sossun myöntämä tukihenkilö mutta sen lopettavat marraskuun lopussa ja uutta ei myönnetä. Ei perusteluja.

        Jossakin sinulla on hoitava lääkäri oltava. Jos et voi käydä mielialapolilla, niin sitten varaa aika terveyskeskukseen. Ei ketään voi jättää hoitamatta, ja sinulla tuntuu vielä olevan voimia taistella itsesi puolesta.

        Katso myös oheinen linkki

        https://vastaamo.fi/kela-tuki/

        Olet vasta 30-vuotias. En suosittele työkyvyttömyyseläkkeelle hakeutumista - sitten on turha anella enää apuja. Lisäksi tuskin kauan jaksaisit kituuttaa alle 700 euron kuukausieläkkeelläkään.

        Voimia.


      • Syrjäytetty
        "Lääkärisi" kirjoitti:

        Jossakin sinulla on hoitava lääkäri oltava. Jos et voi käydä mielialapolilla, niin sitten varaa aika terveyskeskukseen. Ei ketään voi jättää hoitamatta, ja sinulla tuntuu vielä olevan voimia taistella itsesi puolesta.

        Katso myös oheinen linkki

        https://vastaamo.fi/kela-tuki/

        Olet vasta 30-vuotias. En suosittele työkyvyttömyyseläkkeelle hakeutumista - sitten on turha anella enää apuja. Lisäksi tuskin kauan jaksaisit kituuttaa alle 700 euron kuukausieläkkeelläkään.

        Voimia.

        Tämä syyttävä ja kiristävä ukko on se hoitava lääkäri.
        Soitin hoitajalle joka ihme kyllä sotti takaisin ja sanoi että tämä on lääkärin tapa aktivoida minua ja jos se ahdistaa lääkäri voi maarätä lisää lääkkeitä hoitajan tai lääkärin aikaa en saanut.

        Laskin että terapia kela tuella tulee maksamaan minulle vähintään 14 000€ omaa rahaa matkat ehkä 3000 - 4000€ 3v aikana se on yli peolet tuista.

        Olen tämän jo kerran tehnyt silloin terapeutti yritti huijata rahaa perutti suuren osan ajoista ja nukkui monilla minkä piti.


    • sanoma.

      kyl se näin on että liikunta mm salilla rehkiminen jeesaa PALJON paremmin kuin mitkään lääkkeet.

      ÄLKÄÄ ALISTUKO.

    • selkä rikki

      mene omalle terveyskeskus lääkärille ja vaadi saada sellainen b-lausunto jolla pääset varmasti kelan kautta yksilölliseen kuntoutukseen sellaiseen laitokseen josta tiedät saavasi 100% avun sairauteesi! itse selkä operoitu 3 kertaa eli kokemusta löytyy lääkkeistä ja kuntoutuksista sekä lääkäreistä jotka vähät välittää potilaasta vaan omasta navasta! (orton helsinki)

      • Syrjäytetty

        Tekisin tämän jos tietäsin miten kun on jo erikoissairaanhoidon piirissä ei ole oikeutta vaihtaa hoitopaikkaa niin sanoivat minulle.

        Olen valittanut Potilasasiamiehelle he sanoivat tekevänsä "muistutuksen" joka kestää ja Aviin joka voi kestää vuosia ja laitoin ylilääkärillekkin viestin mutta ei ole mitään kuulunut voi olla että aika loppuu kesken. Potilasasiamies sanoi että jos lääkäri ehtii kirjatata minut ulos ei ole mitään enää tehtävissä.


      • "Lääkärisi"
        Syrjäytetty kirjoitti:

        Tekisin tämän jos tietäsin miten kun on jo erikoissairaanhoidon piirissä ei ole oikeutta vaihtaa hoitopaikkaa niin sanoivat minulle.

        Olen valittanut Potilasasiamiehelle he sanoivat tekevänsä "muistutuksen" joka kestää ja Aviin joka voi kestää vuosia ja laitoin ylilääkärillekkin viestin mutta ei ole mitään kuulunut voi olla että aika loppuu kesken. Potilasasiamies sanoi että jos lääkäri ehtii kirjatata minut ulos ei ole mitään enää tehtävissä.

        Voisit yrittää hakea tukea Vantaan mielenterveysyhdistyksestä ja/tai Helmi-yhteisöstä. Seurakunnassakin on yllätys-yllätys hyviäkin tyyppejä; sovi vaikka tapaaminen diakonin kanssa tai mene diakonian päivystykseen. He ovat siellä myös sinua varten.

        Ehkä Vantaalla ei voi vaihtaa erikoissairaanhoitopaikkaa muuten kuin menemällä yksityislääkärille, mikä ei ole ilmaista.

        Myös nettiterapiaa on tarjolla; joihinkin pitää ilmeisesti olla lähete. Suosittelen tutustumista esim. TukiNetiin.

        Sinä olet nuori, fiksu nainen. Vaikeata on ollut, mutta hengissä vielä olet. Välillä pitää relatakin, jotta jaksat mennä eteenpäin. Voimia.


    • selkä rikki

      myös kannattaa tehdä valitus kyseisistä lääkäreistä! eli mene potilasasiamiehen luokse ja pyydä apua täyttään tarvittavat paperit sekä omat paperit liitteeksi mitä sinulla on ja lyhyt teksi mikä on sinun oma kanta asiassa! nykyään nuoret uudet lääkärit koittelevat rajojaan siis valtaansa mitä he saavat muka tehdä ja mitä ei! miunun kohdalla he ei viitsi katsoa potilastietojani vaan vetävät hatusta ja vaihtavat potilaan lääkityksen ilman potilaan suostumusta mikä on potilasvahinko koska lääkäreiden on varmistettava sopiiko lääke potilaalle vai ei! jos potilas kertoo että miksi EI syö kyseistä lääkettä niin lääkärin on uskottava ja vaihtaa lääkettä potilaan suostumuksella toiseen! ja niin edelleen! et ole yksin tämän asian kanssa. meitä on todella monta! ja mielestäni lääkäreillä on liikaa valtaa tälläisissä tapauksissa ja lääkäreiden pitäisi kutsua potilas keskusteluun jossa asia käsitellään oikeuden mukaisesti potilasta kohtaan! siis työryhmä missä on enemmän kuin yksi lääkäri vaan useampi ja muita auttajia joilla on myös päätösvalta mitä kanattaa tehdä ja mitä ei!

    • Täysin oikein

      on lääkärisi toiminut ja kiitän häntä suuresti.

      Katso tapaustasi ihan objektiivisesti jos pystyt. Olet saanut/käyttänyt/kokeillut käytännössä kaikki kyseiseen vaivaan olevat lääkkeet, etkä ole niistä ainakaan parantumiseen asti hyötynyt.

      Olet myös käynyt terapiassa, joka ei myöskään ole tuottanut tulosta.

      Sähköhoitoon et ole halukas.

      Näin ollen sinussa ei ole enää mitään kuntoutettavaa!!!!!!!!

      Olet itsekin jo lyönyt hanskat tiskiin ja nyt vain toivot että voisit elellä surkean elämäsi loppuun kuntoutustuella, johon et ole oikeutettu.

      Ja miksi et ole oikeutettu? Koska kuten jo nimikin sanoo kyseessä on KUNTOUTUStuki ei suinkaan TOIMEENTULOtuki!

      Kun nyt sinua ei kerran enää kuntouteta, vaan olet ns. toivoton tapaus niin tulevan toimeentulosi lähde on nimenomaan TOIMEENTULOTUKI.

      Jos sen saamiseen sinun täytyy myydä kaikki maallinen omaisuutesi niin sitten teet niin! Tai sitten elät ilman rahaa! Nämä ovat niitä elämän realiteetteja jotka sinun täytyy käsittää.

      Suomessa on masennuksen/muiden mielenterveysongelmien vuoksi eläkkeellä KYMMENIÄTUHANSIA ihmisiä, joten jatkuvasti vähenemällä määrällä veronmaksajia EI OLE YKSINKERTAISESTI VARAA lahjoittaa sinulle ja kaltaisillesi korkeampaa elintasoa.

      Jos et toimeentulotuella pärjää niin sinun pitää muuttaa pois pääkaupunkiseudulta jonnekin, jossa asumiskustannukset ovat luokkaa 200e kuussa (usko pois sellaisia paikkojakin vielä on!) Ja elää siellä surkea elämäsi loppuun. (ellet sitten päätä sitä ennen aikojaan)

      Jos eivät nämä FAKTAT motivoi sinua VÄKISIN löytämään itsestäsi voimavaroja parempaan niin olet todellakin toivoton tapaus ja ansainnut kohtalosi.

      • 1+15

        Suomalaiset on niin kylmiä, että ne vaan masennuttaa toisiaan "VÄKISIN" pakottamalla. Ei se toimi niin. Sen toimimattomuus näkyy suomalaisten mielenterveydessä ja meidän maailmalla menestyksessä. Suomi ei ole mitään esim. verrattuna ruotsiin.
        Ei pidä miettiä rahojen säästämistä, vaan masennuksen ennalta ehkäisyä, systeemien toimivuutta ja ihmisten käytöstä.
        Viimeistään sitten alkaa tapahtumaan muutosta, kun te vanhanajan mieliset, kylmät, yksinkertaiset ja vanhukset kuolette pois.


      • Ihan vain tiedoksi
        1+15 kirjoitti:

        Suomalaiset on niin kylmiä, että ne vaan masennuttaa toisiaan "VÄKISIN" pakottamalla. Ei se toimi niin. Sen toimimattomuus näkyy suomalaisten mielenterveydessä ja meidän maailmalla menestyksessä. Suomi ei ole mitään esim. verrattuna ruotsiin.
        Ei pidä miettiä rahojen säästämistä, vaan masennuksen ennalta ehkäisyä, systeemien toimivuutta ja ihmisten käytöstä.
        Viimeistään sitten alkaa tapahtumaan muutosta, kun te vanhanajan mieliset, kylmät, yksinkertaiset ja vanhukset kuolette pois.

        että Suomi on KAIKISSA merkittävissä kansainvälisissä vertailuissa Ruotsin edellä. Ja edellä siis hyvällä tavalla.

        Ja kerro nyt sitten sinä kaikkitietävä että mitä tehdään masentuneille tai muille mielenterveysongelmaisille joille on kaikki olemassaolevat hoidot käytetty tai tarjottu ja he eivät siltikään tulleet työkykyisiksi.

        Ja samalla kerro myös miten ehkäiset valtakunnallisesti masennuksen kun sen synnyn syystä ei edes ole varmaa tietoa.

        Ja jos ratkaisusi on että "suomalaisten tulee alkaa välittää toistensa hyvinvoinnista enemmän" niin kerro ihmeessä mitä se tarkoittaa ja miten se saadaan valtakunnallisesti aikaan.

        Kyllähän täällä on helppo huudella maailman kauhetta ja epäoikeudenmukaisuutta mutta kun konkreettisia toimia kysytään niin johan tulee hiljaista. Tai aivan utopistisia toteuttamiskelvottomia ideoita.


      • 1+15
        Ihan vain tiedoksi kirjoitti:

        että Suomi on KAIKISSA merkittävissä kansainvälisissä vertailuissa Ruotsin edellä. Ja edellä siis hyvällä tavalla.

        Ja kerro nyt sitten sinä kaikkitietävä että mitä tehdään masentuneille tai muille mielenterveysongelmaisille joille on kaikki olemassaolevat hoidot käytetty tai tarjottu ja he eivät siltikään tulleet työkykyisiksi.

        Ja samalla kerro myös miten ehkäiset valtakunnallisesti masennuksen kun sen synnyn syystä ei edes ole varmaa tietoa.

        Ja jos ratkaisusi on että "suomalaisten tulee alkaa välittää toistensa hyvinvoinnista enemmän" niin kerro ihmeessä mitä se tarkoittaa ja miten se saadaan valtakunnallisesti aikaan.

        Kyllähän täällä on helppo huudella maailman kauhetta ja epäoikeudenmukaisuutta mutta kun konkreettisia toimia kysytään niin johan tulee hiljaista. Tai aivan utopistisia toteuttamiskelvottomia ideoita.

        1. Vanhat suomalaiset opit pois. Elämää ei pidä tuhlata "rauhaa" etsien.
        2. Ihmiset siirretään syrjäisistä asutusalueista pariin isoon kaupunkiin. Kun lapsi kasvaa tiiviissä yhteisössä, hänestä tulee sosiaalisempi, elämän haluisempi ja hän jää pienemmällä todennäköisyydellä yksin ja masentuneeksi.
        3. Kun ihmiset ovat yhdessä, kukin löytää tarkoituksen elämälleen helpommin ja sen, joka pitää ihmisen liikkeellä.
        4. Ihmiset oppivat oikeat kasvatusmallit ja lapset pysyy henkisesti ja fyysisesti terveempänä. Syrjäytyneenä pienellä perheellä kasvatuksesta selviytyminen jää puutteelliseksi.


      • Teoriassasi
        1+15 kirjoitti:

        1. Vanhat suomalaiset opit pois. Elämää ei pidä tuhlata "rauhaa" etsien.
        2. Ihmiset siirretään syrjäisistä asutusalueista pariin isoon kaupunkiin. Kun lapsi kasvaa tiiviissä yhteisössä, hänestä tulee sosiaalisempi, elämän haluisempi ja hän jää pienemmällä todennäköisyydellä yksin ja masentuneeksi.
        3. Kun ihmiset ovat yhdessä, kukin löytää tarkoituksen elämälleen helpommin ja sen, joka pitää ihmisen liikkeellä.
        4. Ihmiset oppivat oikeat kasvatusmallit ja lapset pysyy henkisesti ja fyysisesti terveempänä. Syrjäytyneenä pienellä perheellä kasvatuksesta selviytyminen jää puutteelliseksi.

        on todella iso aukko!

        Ja se on se että suurissa kaupungeissa esiintyy ihan yhtälailla masennusta ja syrjäytymistä.

        Katso tilastot ja opi ettet lauo tuollaisia typeryyksiä täällä julkisesti.

        Se että ihmisiä on paljon ympärille ei todellakaan takaa tai edes tilastollisesti viittaa siihen että masennus vähennisi. Ja tämäkin vain ihan siitä syystä että vaikka ihmisiä olisi kuinka paljon vain ympärillä niin ei se todellakaan takaa minkäänlaisia ystävyys tai toverius suhteita.


      • Kardemumma5

        Et selvästikään tunnu ymmärtävän mistä puhut. Vaikka pahamieli onkin jokaisen omasta elämästä lähtöisin ei se tarkoita, että henkilö itse on siihen syypää. Tämä on itsestään selvää.

        Toiseksi on turha syyttää ihmistä siitä, että masentuneisuus ei katoa, jos on vetänyt kaikki napit ja sähköt aivoihinsa mitä psykiatria suosittaa. Kemikaalit ja sähkö aivoihin luonnollisesti aiheuttaa aivovaurioita ennen pitkään ja esimerkiksi SSRI:den ("masennuslääkkeiden") kohdalla aivovaurion syntyy ei tarvita kuin muutaman viikon tai kuukauden, jossain tapauksissa vain päivien, käyttö. Tämäkin asia pitäisi olla itsestään selvää.

        Sähköshokittamista ei voi suositella kuin masokisteille. Olen pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka sellaiseen käsittelyyn on ohjattu kertomatta, että menetelmä perustuu suoraan aivojen vaurioittamiseen.

        Tukien hakemisesta ja oikeutuksi en tiedä, mutta olen sitä mieltä, että jokaien psykiatrian uhri ansaitsee tuntuvat korvauksen siitä mitä heille on tehty valheiden varjolla, tulkoon korvaus yhteiskunnalta, lääke- ja sähköshokkilaiteteollisuudelta tai molemmilta.


      • Sinä taas et ymmärrä
        Kardemumma5 kirjoitti:

        Et selvästikään tunnu ymmärtävän mistä puhut. Vaikka pahamieli onkin jokaisen omasta elämästä lähtöisin ei se tarkoita, että henkilö itse on siihen syypää. Tämä on itsestään selvää.

        Toiseksi on turha syyttää ihmistä siitä, että masentuneisuus ei katoa, jos on vetänyt kaikki napit ja sähköt aivoihinsa mitä psykiatria suosittaa. Kemikaalit ja sähkö aivoihin luonnollisesti aiheuttaa aivovaurioita ennen pitkään ja esimerkiksi SSRI:den ("masennuslääkkeiden") kohdalla aivovaurion syntyy ei tarvita kuin muutaman viikon tai kuukauden, jossain tapauksissa vain päivien, käyttö. Tämäkin asia pitäisi olla itsestään selvää.

        Sähköshokittamista ei voi suositella kuin masokisteille. Olen pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka sellaiseen käsittelyyn on ohjattu kertomatta, että menetelmä perustuu suoraan aivojen vaurioittamiseen.

        Tukien hakemisesta ja oikeutuksi en tiedä, mutta olen sitä mieltä, että jokaien psykiatrian uhri ansaitsee tuntuvat korvauksen siitä mitä heille on tehty valheiden varjolla, tulkoon korvaus yhteiskunnalta, lääke- ja sähköshokkilaiteteollisuudelta tai molemmilta.

        että sille ei ole mitään merkitystä minkä takia henkilö on pysyvästi työkyvytön.

        On aivan sama onko hän vammautut onnettomuudessa tai syövän tai psyykkisen sairauden seurauksena. Yhteiskunnan kannalta merkitsee vain se että hän on PYSYVÄSTI TYÖKYVYTÖN! Ja tämä takoitaa sitä että veronmaksajien on elätettävä hänet, jolloin veronmaksajat saavat päättää minkätasoiseen elintasoon henkilö on oikeutettu.

        Se että olet täysin erimieltä lähes kaikista psykiatrisista hoidoista ei muuta sitä mistä tässä on kyse, eli työkyvyttömyydestä.

        Nuo yllä luetellut hoidot ovat tutkitusti tehoavia hoitoja ja jos sinun mielestäsi niitä ei tulisi käyttää niin TARJOA HYVÄ IHMINEN JOTAIN TILALLE!

        Sinä vain ottaisit kaiken pois ja toteaisit sairaille että: "verkostoutukaa, sosialisoikaa, löytäkää elämän ilonne toistenne seurassa kanssakäymisestä!" No sehän on toiminut todella hyvin tähänkin asti..... Niin hyvin että on ollut tarve kehittää toimivampia hoitoja, kuten LÄÄKKEET!

        Idiootinkin pitäisi tuon verran ymmärtää.


      • Kardemumma5
        Sinä taas et ymmärrä kirjoitti:

        että sille ei ole mitään merkitystä minkä takia henkilö on pysyvästi työkyvytön.

        On aivan sama onko hän vammautut onnettomuudessa tai syövän tai psyykkisen sairauden seurauksena. Yhteiskunnan kannalta merkitsee vain se että hän on PYSYVÄSTI TYÖKYVYTÖN! Ja tämä takoitaa sitä että veronmaksajien on elätettävä hänet, jolloin veronmaksajat saavat päättää minkätasoiseen elintasoon henkilö on oikeutettu.

        Se että olet täysin erimieltä lähes kaikista psykiatrisista hoidoista ei muuta sitä mistä tässä on kyse, eli työkyvyttömyydestä.

        Nuo yllä luetellut hoidot ovat tutkitusti tehoavia hoitoja ja jos sinun mielestäsi niitä ei tulisi käyttää niin TARJOA HYVÄ IHMINEN JOTAIN TILALLE!

        Sinä vain ottaisit kaiken pois ja toteaisit sairaille että: "verkostoutukaa, sosialisoikaa, löytäkää elämän ilonne toistenne seurassa kanssakäymisestä!" No sehän on toiminut todella hyvin tähänkin asti..... Niin hyvin että on ollut tarve kehittää toimivampia hoitoja, kuten LÄÄKKEET!

        Idiootinkin pitäisi tuon verran ymmärtää.

        Veronmaksajat eivät saa päättää minkätasoiseen elintasoon pysyvästi työkyvytön henkilö on oikeutettu, sellaista valtaa heillä ei ole. Päätös tulee luonnollisesti siitä paljonko rahaa heille voidaan tai halutaan myöntään ja tämän päättävät käytännössä vallassaoleavat poliitikot.

        Aikaisemmin luettelemani hoidot ovat, toisin kuin sinä luulet, tutkitusti tehottomia (lue Irving Kirsch, Giovanni Fava, Martin Harrow, Rif El-Mallakh etc.). Tilalle on tarjottavana vaikka mitä ja on ollutkin, mutta vaihtoehdot halutaan erilaisista sekä poliittisista että taloudellisista intresseistä johtuen lakaista tai vaientaa kansalta.

        "[Keskustelu/sosialisointi] on toiminut todella hyvin tähänkin asti..... niin hyvin, että on ollut tarve kehittää toimivampia hoitoja, kuten LÄÄKKEET!"

        Sinulta puuttuu historian tuntemus. Et ole tehnyt riittävästi taustatyötä, jotta voisit kommentoida aihetta uskottavasti. Historia tuntee lukuisia erittäinkin toimiviksi ja tehokkaiksi (palautunut elämänlaatu ja työkyky) menetelmiä, jotka ovat lääkkeettömiä. Soteria House, Avoin Dialogi, Kingston Hall, jne. jne. jne.

        Kysymys pitäisikin kuulua oikeasti kenen kannalta toimivia hoitoja; lääketeollisuuden ja psykiatrian vai asiakkaiden/kansalaisten?

        Olet osoittanut olevasi näissä asioissa pihalla kuin koirankoppi. Siirry mieluummin urheliluosastolle mesoamaan. Ehkä tiedät urheilusta enemmän.


      • Usko pois olen
        Kardemumma5 kirjoitti:

        Veronmaksajat eivät saa päättää minkätasoiseen elintasoon pysyvästi työkyvytön henkilö on oikeutettu, sellaista valtaa heillä ei ole. Päätös tulee luonnollisesti siitä paljonko rahaa heille voidaan tai halutaan myöntään ja tämän päättävät käytännössä vallassaoleavat poliitikot.

        Aikaisemmin luettelemani hoidot ovat, toisin kuin sinä luulet, tutkitusti tehottomia (lue Irving Kirsch, Giovanni Fava, Martin Harrow, Rif El-Mallakh etc.). Tilalle on tarjottavana vaikka mitä ja on ollutkin, mutta vaihtoehdot halutaan erilaisista sekä poliittisista että taloudellisista intresseistä johtuen lakaista tai vaientaa kansalta.

        "[Keskustelu/sosialisointi] on toiminut todella hyvin tähänkin asti..... niin hyvin, että on ollut tarve kehittää toimivampia hoitoja, kuten LÄÄKKEET!"

        Sinulta puuttuu historian tuntemus. Et ole tehnyt riittävästi taustatyötä, jotta voisit kommentoida aihetta uskottavasti. Historia tuntee lukuisia erittäinkin toimiviksi ja tehokkaiksi (palautunut elämänlaatu ja työkyky) menetelmiä, jotka ovat lääkkeettömiä. Soteria House, Avoin Dialogi, Kingston Hall, jne. jne. jne.

        Kysymys pitäisikin kuulua oikeasti kenen kannalta toimivia hoitoja; lääketeollisuuden ja psykiatrian vai asiakkaiden/kansalaisten?

        Olet osoittanut olevasi näissä asioissa pihalla kuin koirankoppi. Siirry mieluummin urheliluosastolle mesoamaan. Ehkä tiedät urheilusta enemmän.

        olen HYVIN perehtynyt psykiatriaan ja olen opiskellut sitä yliopistotasolla, että TIETÄMYKSENI aiheesta varmasti ylittää omasi monin verroin. Että voisit itse mennä jonnekin sisustuskeskusteluun levittelemään tiedoillasi.

        "Veronmaksajat eivät saa päättää minkätasoiseen elintasoon pysyvästi työkyvytön henkilö on oikeutettu, sellaista valtaa heillä ei ole. Päätös tulee luonnollisesti siitä paljonko rahaa heille voidaan tai halutaan myöntään ja tämän päättävät käytännössä vallassaoleavat poliitikot."

        Tämä käytännössä tarkoittaa että veronmaksajat päättävät. Miksi? Koska eivät poliitikot ole niin tyhmiä että loisivat sellaisen tilanteen, jossa töitä tekevä ihminen on veroilla alistettu sellaiseen elintasoon joka alittaa psykoottisesti sairaan yhteiskunnan kustantaman elintason. Näin oli muutama vuosi sitten käymässä, mutta onneksi ongelmaan havahduttiin ja otettiin askel takaisin.

        Tutkittu fakta on se että psykoosilääkkeet vähentävät psykoosien ilmentymistä ja varsinkin skitsofrenian positiivisia oireita hillitsevät tehokkaasti. Tämä tarkoittaa yksinkertaistettuna sitä että NE TOIMIVAT! Sitä eivät mitkään noista tutkimuksista mitä poustasit voi kiistää.

        Kyllä tiedossa on että mikäli niitä joudutaan käyttämään vuosia/vuosikymmeniä niin niistä osalle tulee pitkäaikaishaittoja. Mutta psykiatrit tietävät tämän ja sen vuoksi he kontrolloivatkin näiden lääkkeiden käyttöä.

        Suurin ongelma psykiatristen ihmisten hoidossa on HOITOMYÖNTYVYYS!!!!!

        Ja tämä hoitomyöntyvyys on suurin (taloudelliset seikat seuraavaksi suurin) syy mikseivät terapeuttiset hoitomuodot toimi kuin 1/4-1/3 potilaista.

        Ja kun Suomessa henkilöitä ei voi pakottaa käymään terapiassa, tai minkäänlaisessa muussa kuntouttavassa toiminnassa niin valtavasti ihmisiä jäisi TOIMIVAN hoidon ulkopuolelle.

        Sekö on ratkaisusi?


      • Kardemumma5
        Usko pois olen kirjoitti:

        olen HYVIN perehtynyt psykiatriaan ja olen opiskellut sitä yliopistotasolla, että TIETÄMYKSENI aiheesta varmasti ylittää omasi monin verroin. Että voisit itse mennä jonnekin sisustuskeskusteluun levittelemään tiedoillasi.

        "Veronmaksajat eivät saa päättää minkätasoiseen elintasoon pysyvästi työkyvytön henkilö on oikeutettu, sellaista valtaa heillä ei ole. Päätös tulee luonnollisesti siitä paljonko rahaa heille voidaan tai halutaan myöntään ja tämän päättävät käytännössä vallassaoleavat poliitikot."

        Tämä käytännössä tarkoittaa että veronmaksajat päättävät. Miksi? Koska eivät poliitikot ole niin tyhmiä että loisivat sellaisen tilanteen, jossa töitä tekevä ihminen on veroilla alistettu sellaiseen elintasoon joka alittaa psykoottisesti sairaan yhteiskunnan kustantaman elintason. Näin oli muutama vuosi sitten käymässä, mutta onneksi ongelmaan havahduttiin ja otettiin askel takaisin.

        Tutkittu fakta on se että psykoosilääkkeet vähentävät psykoosien ilmentymistä ja varsinkin skitsofrenian positiivisia oireita hillitsevät tehokkaasti. Tämä tarkoittaa yksinkertaistettuna sitä että NE TOIMIVAT! Sitä eivät mitkään noista tutkimuksista mitä poustasit voi kiistää.

        Kyllä tiedossa on että mikäli niitä joudutaan käyttämään vuosia/vuosikymmeniä niin niistä osalle tulee pitkäaikaishaittoja. Mutta psykiatrit tietävät tämän ja sen vuoksi he kontrolloivatkin näiden lääkkeiden käyttöä.

        Suurin ongelma psykiatristen ihmisten hoidossa on HOITOMYÖNTYVYYS!!!!!

        Ja tämä hoitomyöntyvyys on suurin (taloudelliset seikat seuraavaksi suurin) syy mikseivät terapeuttiset hoitomuodot toimi kuin 1/4-1/3 potilaista.

        Ja kun Suomessa henkilöitä ei voi pakottaa käymään terapiassa, tai minkäänlaisessa muussa kuntouttavassa toiminnassa niin valtavasti ihmisiä jäisi TOIMIVAN hoidon ulkopuolelle.

        Sekö on ratkaisusi?

        "Olen HYVIN perehtynyt psykiatriaan ja olen opiskellut sitä yliopistotasolla."

        No nyt ymmärrän miksi suhtaudut kanssaihmisiisi niin kylmästi ja välinpitämättömästi ja miksi tunnut tietävän niin vähän psykiatriasta ja ihmisen oikeasta auttamisesta.

        Mitä tulee yhteiskunnan tarjoamiin tukiin, lienemme samaa mieltä siitä, että työtä tekemällä pitää saada parempi elintaso kuin työttömänä. Muutoin yhteiskunta ei toimi.

        Tutkittu fakta on, että niin kutsutut "psykoosilääkkeet", eli todenmukaisemmin ilmaistuna neuroleptit (tai major tranquilizers), lamaavat ihmiset älylliset toiminnat ja siten estävät ja keskeyttävät ihmiset ajatuksen kulun. Mitään psykoosiahan ne eivät lopeta, korjaa, paranna tai ehkäise, ellei pään summan mutikassa tehtävää puuduttamista ja aivotoiminnan lamaamista sellaiseksi lasketa. Tämä tarkoittaa sitä, että neuroleptit toimivat niiden näkökulmasta, jotka haluavat hiljentää ihmisen valituksen ja avunhuudon, kuten psykiatrian tai läheisten, sen sijaan, että henkilöä lähdettäisiin ymmärtämään ja ongelman todellisia juurisyitä pyrittäisiin ratkomaan. (Huom. Näin tosin toimitaan Keroputaalla. Heidän käyttämänsä malli on nimeltään avoimen dialogin malli. Keroputaalla on maailman parhaat "skitsofrenian" hoitotulokset. http://www.youtube.com/watch?v=43SQXhx5JiU)

        Hoitomyönteisyys psykiatriassa on niin huono, koska ihmiset eivät pidä siitä mitä psykiatria kuvaa toimivaksi tai hyväksi vaikutukseksi. Heistä se on huono ja haitallinen vaikutus. He eivät halua olla pää lamattuina ja viettää elämäänsä robottimaisessa mielentilassa ilman luovuutta, tunteita, ajatuksia ja kykyä kokea maailmaa. Sitä paitsi, kaiken huippu on, että esimerkiksi "skitsofrenikot" voivat tutkitusti paremmin ilman lääkkeitä, etenkin siis pitkässä juoksussa, joten suurempi ongelma itse asiassa ihmisten kuntoutumisen kannalta on, että he käyttävät psykiatrian vahvasti promoamia ja tyrkyttämiä neurolepteja, ssri:tä ja muita pillereitä. Tosin sanoen, jos Treatment Non-Compliance olisi nykyistä suurempi olisivat hoitotuloksetkin, erityisesti pitkässä juoksussa, parempia kuin ovat olleet vuosikymmenet.

        Jos olet eri mieltä, osaatko selittää erityisesti tämän presentaation (linkki alla) kalvon 77/83 tuloksia millään muulla kuin, että neuroleptit (aka "psykoosilääkkeet") pahentavat ihmisten vointia pitkässä juoksussa.
        http://www.madinamerica.com/wp-content/uploads/2011/11/Medicating-Affective-Disorders.pdf

        Kuten useimilla psykiatreilla sinullakin on hieman harhainen kuva tutkitusti toimivasta ja parhaasta hoidosta.


      • Kardemumma5
        Kardemumma5 kirjoitti:

        "Olen HYVIN perehtynyt psykiatriaan ja olen opiskellut sitä yliopistotasolla."

        No nyt ymmärrän miksi suhtaudut kanssaihmisiisi niin kylmästi ja välinpitämättömästi ja miksi tunnut tietävän niin vähän psykiatriasta ja ihmisen oikeasta auttamisesta.

        Mitä tulee yhteiskunnan tarjoamiin tukiin, lienemme samaa mieltä siitä, että työtä tekemällä pitää saada parempi elintaso kuin työttömänä. Muutoin yhteiskunta ei toimi.

        Tutkittu fakta on, että niin kutsutut "psykoosilääkkeet", eli todenmukaisemmin ilmaistuna neuroleptit (tai major tranquilizers), lamaavat ihmiset älylliset toiminnat ja siten estävät ja keskeyttävät ihmiset ajatuksen kulun. Mitään psykoosiahan ne eivät lopeta, korjaa, paranna tai ehkäise, ellei pään summan mutikassa tehtävää puuduttamista ja aivotoiminnan lamaamista sellaiseksi lasketa. Tämä tarkoittaa sitä, että neuroleptit toimivat niiden näkökulmasta, jotka haluavat hiljentää ihmisen valituksen ja avunhuudon, kuten psykiatrian tai läheisten, sen sijaan, että henkilöä lähdettäisiin ymmärtämään ja ongelman todellisia juurisyitä pyrittäisiin ratkomaan. (Huom. Näin tosin toimitaan Keroputaalla. Heidän käyttämänsä malli on nimeltään avoimen dialogin malli. Keroputaalla on maailman parhaat "skitsofrenian" hoitotulokset. http://www.youtube.com/watch?v=43SQXhx5JiU)

        Hoitomyönteisyys psykiatriassa on niin huono, koska ihmiset eivät pidä siitä mitä psykiatria kuvaa toimivaksi tai hyväksi vaikutukseksi. Heistä se on huono ja haitallinen vaikutus. He eivät halua olla pää lamattuina ja viettää elämäänsä robottimaisessa mielentilassa ilman luovuutta, tunteita, ajatuksia ja kykyä kokea maailmaa. Sitä paitsi, kaiken huippu on, että esimerkiksi "skitsofrenikot" voivat tutkitusti paremmin ilman lääkkeitä, etenkin siis pitkässä juoksussa, joten suurempi ongelma itse asiassa ihmisten kuntoutumisen kannalta on, että he käyttävät psykiatrian vahvasti promoamia ja tyrkyttämiä neurolepteja, ssri:tä ja muita pillereitä. Tosin sanoen, jos Treatment Non-Compliance olisi nykyistä suurempi olisivat hoitotuloksetkin, erityisesti pitkässä juoksussa, parempia kuin ovat olleet vuosikymmenet.

        Jos olet eri mieltä, osaatko selittää erityisesti tämän presentaation (linkki alla) kalvon 77/83 tuloksia millään muulla kuin, että neuroleptit (aka "psykoosilääkkeet") pahentavat ihmisten vointia pitkässä juoksussa.
        http://www.madinamerica.com/wp-content/uploads/2011/11/Medicating-Affective-Disorders.pdf

        Kuten useimilla psykiatreilla sinullakin on hieman harhainen kuva tutkitusti toimivasta ja parhaasta hoidosta.

        Jostain syystä linkki Keroputaan mallin lyhyeeseen esittelyyn ei näkynyt oikein edellisellä viestillä, joten tässä linkki uudelleen.

        Traileri dokumenttiin "AVOIN DIALOGI", vaihtoehtoinen suomalainen lähestymistapa psykoosin hoitoon
        http://www.youtube.com/watch?v=43SQXhx5JiU


      • Tuo avoin
        Kardemumma5 kirjoitti:

        Jostain syystä linkki Keroputaan mallin lyhyeeseen esittelyyn ei näkynyt oikein edellisellä viestillä, joten tässä linkki uudelleen.

        Traileri dokumenttiin "AVOIN DIALOGI", vaihtoehtoinen suomalainen lähestymistapa psykoosin hoitoon
        http://www.youtube.com/watch?v=43SQXhx5JiU

        dialogi edellyttää HOITOMYÖNTYVYYTTÄ johon valtaosa sairaudentunnottomista ei suostu.

        Joten tuossa mallissa he jäävät täysin ilman hoitoa.


      • Kyseinen taulukko
        Kardemumma5 kirjoitti:

        "Olen HYVIN perehtynyt psykiatriaan ja olen opiskellut sitä yliopistotasolla."

        No nyt ymmärrän miksi suhtaudut kanssaihmisiisi niin kylmästi ja välinpitämättömästi ja miksi tunnut tietävän niin vähän psykiatriasta ja ihmisen oikeasta auttamisesta.

        Mitä tulee yhteiskunnan tarjoamiin tukiin, lienemme samaa mieltä siitä, että työtä tekemällä pitää saada parempi elintaso kuin työttömänä. Muutoin yhteiskunta ei toimi.

        Tutkittu fakta on, että niin kutsutut "psykoosilääkkeet", eli todenmukaisemmin ilmaistuna neuroleptit (tai major tranquilizers), lamaavat ihmiset älylliset toiminnat ja siten estävät ja keskeyttävät ihmiset ajatuksen kulun. Mitään psykoosiahan ne eivät lopeta, korjaa, paranna tai ehkäise, ellei pään summan mutikassa tehtävää puuduttamista ja aivotoiminnan lamaamista sellaiseksi lasketa. Tämä tarkoittaa sitä, että neuroleptit toimivat niiden näkökulmasta, jotka haluavat hiljentää ihmisen valituksen ja avunhuudon, kuten psykiatrian tai läheisten, sen sijaan, että henkilöä lähdettäisiin ymmärtämään ja ongelman todellisia juurisyitä pyrittäisiin ratkomaan. (Huom. Näin tosin toimitaan Keroputaalla. Heidän käyttämänsä malli on nimeltään avoimen dialogin malli. Keroputaalla on maailman parhaat "skitsofrenian" hoitotulokset. http://www.youtube.com/watch?v=43SQXhx5JiU)

        Hoitomyönteisyys psykiatriassa on niin huono, koska ihmiset eivät pidä siitä mitä psykiatria kuvaa toimivaksi tai hyväksi vaikutukseksi. Heistä se on huono ja haitallinen vaikutus. He eivät halua olla pää lamattuina ja viettää elämäänsä robottimaisessa mielentilassa ilman luovuutta, tunteita, ajatuksia ja kykyä kokea maailmaa. Sitä paitsi, kaiken huippu on, että esimerkiksi "skitsofrenikot" voivat tutkitusti paremmin ilman lääkkeitä, etenkin siis pitkässä juoksussa, joten suurempi ongelma itse asiassa ihmisten kuntoutumisen kannalta on, että he käyttävät psykiatrian vahvasti promoamia ja tyrkyttämiä neurolepteja, ssri:tä ja muita pillereitä. Tosin sanoen, jos Treatment Non-Compliance olisi nykyistä suurempi olisivat hoitotuloksetkin, erityisesti pitkässä juoksussa, parempia kuin ovat olleet vuosikymmenet.

        Jos olet eri mieltä, osaatko selittää erityisesti tämän presentaation (linkki alla) kalvon 77/83 tuloksia millään muulla kuin, että neuroleptit (aka "psykoosilääkkeet") pahentavat ihmisten vointia pitkässä juoksussa.
        http://www.madinamerica.com/wp-content/uploads/2011/11/Medicating-Affective-Disorders.pdf

        Kuten useimilla psykiatreilla sinullakin on hieman harhainen kuva tutkitusti toimivasta ja parhaasta hoidosta.

        on tutkimuksesta mikä ei ole kaksoissokkokoe. Koska kyseessä ei ole kaksoissokkokoe niin se kertoo enemmänkin siitä että vaikeammat tautimuodot saavat lääkityksen ja lievemmät pärjäävät paremmin lääkityksestä riippumatta.

        Mutta se ei missään nimessä kerro että antipsykootit pahentaisivat ennustetta. Vain sen että jatkuva hoito antipsykooteill ei ole kaikille potilaille tarpeellinen.


      • vittu3

        Jos asenne psykiatrisiin potilaiin on tämä niin sitten on turha itkeä kun jossain koulussa ammutaan oppilaita tai sivullisia tapetaan kadulla.

        Ei kaikki psykiatriset potilaat ole fyysisesti heikkoja jos elettäisiin viidakossa nämä päättäjät ja johtajat olisi jo nujerrettu aikaa sitten.


      • Kardemumma5
        Tuo avoin kirjoitti:

        dialogi edellyttää HOITOMYÖNTYVYYTTÄ johon valtaosa sairaudentunnottomista ei suostu.

        Joten tuossa mallissa he jäävät täysin ilman hoitoa.

        Sairaudentunnottomuus on psykiatrian keksimä tyhjä termi, jolla yritetään oikeuttaa pakkotoimenpiteet. Toiseksi 'Avoin Dialogi' toimii, koska siinä ei pakoteta samalla tavalla kuin yleisesti psykiatriassa. Pakottaminen estää useita ihmisiä hakemasta apua psykiatrialta, koska he joutuvat pelkäämään pakottamista, jonka tietävät itselleen haitalliseksi. Kolmanneksi et ole psykiatrien tapaan sisäistänyt sitä, että hoitoon ei tarvitse suostua. Jokaisella on oikeus kieltäytyä tarjotusta hoidosta oikean lääketieteen puolella. Syöpäpotilas voi valita ottamatta mitään hoitoa vastaan, jos niin tahtoo. Psykiatrit käsittelevät ihmisiä pakolla vaikka henkilöt eivät sitä haluaisi, joka on itsessään ihmisoikeusloukkaus. Jos ihminen ei hae apua, hän ei sitä tahdo. Silloin ihminen pitää osata jättää rauhaan. Kaikilla on oikeus olla sairas, jos niin haluavat.


      • Kardemumma5
        Kyseinen taulukko kirjoitti:

        on tutkimuksesta mikä ei ole kaksoissokkokoe. Koska kyseessä ei ole kaksoissokkokoe niin se kertoo enemmänkin siitä että vaikeammat tautimuodot saavat lääkityksen ja lievemmät pärjäävät paremmin lääkityksestä riippumatta.

        Mutta se ei missään nimessä kerro että antipsykootit pahentaisivat ennustetta. Vain sen että jatkuva hoito antipsykooteill ei ole kaikille potilaille tarpeellinen.

        Olet tulkinnut taulukon sekä tutkimustulokset väärin. Et varmastikaan ole perehtynyt tutkimukseen etkä 'skitsofreniaan' kokemuksena riittävän hyvin.

        Tutkimus osoittaa, että neuroleptit ("antipsykootit") pahentavat ennustetta, erityisesti pitkään käytettyinä. Ainoastaan murto-osalle kaikista tapauksista *voi* olla apua jatkuvasta neuroleptikäytöstä.


      • pseudotiede
        vittu3 kirjoitti:

        Jos asenne psykiatrisiin potilaiin on tämä niin sitten on turha itkeä kun jossain koulussa ammutaan oppilaita tai sivullisia tapetaan kadulla.

        Ei kaikki psykiatriset potilaat ole fyysisesti heikkoja jos elettäisiin viidakossa nämä päättäjät ja johtajat olisi jo nujerrettu aikaa sitten.

        http://www.madinamerica.com/2014/11/science-pseudoscience-psychiatric-training-psychiatrists-dont-learn-psychiatrists-learn/

        Psykiatrit eivät tiedä itsekään, mitä heidän pitäisi vielä oppia, jotta eivät tekisi pseudodiagnooseja.


      • Se ei edelleenkään
        Kardemumma5 kirjoitti:

        Olet tulkinnut taulukon sekä tutkimustulokset väärin. Et varmastikaan ole perehtynyt tutkimukseen etkä 'skitsofreniaan' kokemuksena riittävän hyvin.

        Tutkimus osoittaa, että neuroleptit ("antipsykootit") pahentavat ennustetta, erityisesti pitkään käytettyinä. Ainoastaan murto-osalle kaikista tapauksista *voi* olla apua jatkuvasta neuroleptikäytöstä.

        ole kaksoissokkokoe, joten siitä on suuri VIRHE tehdä tuollaisia päätelmiä.


    • naru kaulassa

      Tuollaista se nykyisin on. Minullakin on paljon ikäviä kokemuksia ja olisi paljon sanomista, mutta nyt olen niin huonossa kunnossa että en saa niitä sanottua tai kirjoitettua.
      Voimia sinulle.

      • Ja kysyn sinulta

        saman mitä kysyn jokaiselta masentuneelta, että mitä sinä olet juuri tänään tehnyt sen eteen että olosi helpottuisi?

        Koska kai ymmärrät että kukaan muu kuin sinä ei voi korjata elämääsi?


      • 4+17
        Ja kysyn sinulta kirjoitti:

        saman mitä kysyn jokaiselta masentuneelta, että mitä sinä olet juuri tänään tehnyt sen eteen että olosi helpottuisi?

        Koska kai ymmärrät että kukaan muu kuin sinä ei voi korjata elämääsi?

        "Hei sinä masentunut! Jos haluat päästä masennuksesta sinun pitää olla ei-masentunut!"


      • Ei vaan
        4+17 kirjoitti:

        "Hei sinä masentunut! Jos haluat päästä masennuksesta sinun pitää olla ei-masentunut!"

        "Hei sinä masentunut!" Kai sinä ymmärrät että jos vain makaat kotona kaiket päivät märehtien pahaa oloa niin masennuksesi ei koskaan parane!


    • Moi syrjäytetty!

      Tarinasi on todella tuttu, mutta tajusin kirjoituksestasi kuinka onnekas olen. Mulla on kanssa ollut hyvin vaikeaa, mutta minulle haettiin eläke ja olen aina saanut terapiaa, vuosikausia. Siksi tajusin kirjoituksestasi että olen onnekas, kaikki eivät sitä saa -

      No en tullut sitä hehkuttamaan tähän, vaan se pisti miettimään, mutta juuri olen kysellyt ihmisiltä kuinka paljon he ovat lihoneet ssri-lääkeillä! Teit todella viisaasti kun lopetit ne! Mun mielestä tuossa haiskahtaa lääkäreiden oma hyöty jos he olivat olleet vihassa kun olit lopettanut lääkkeet, siis aika selvästikin haiskahtaa mielestäni. Kunpa muutkin tajuaisivaat lopettaa nämä TURHAT lääkkeet! Minä lihoin niillä 50 kiloa, ja minut pilattiin niillä täysin. Lopetin kun tajusin että oireisiini on oltava muu syy (kilpirauhasongelmat) ja olen vihdoin paranemassa.

      Minä hain korvauksia lääkelihotuksesta, tuskin tulee, mutta ainakin yritän, jotta pääsisin elämässäni eteenpäin.

      Seuraan tätä palstaa vielä! Kyllä sä selviät vielä, odotan vielä 5-10 vuotta niin voit katsoa tyytyväisenä taaksepäin. Itsestäkin tuntui melkein 10-vuoden tuskan jälkeen etten enää selviä, mutta toisin kävi. Olen aivan varma että myös sinun olo helpottuu ennemmin tai myöhemin. Rukoile.

      • Mutta muista että lääkäritkin on ihmisiä (vain). Ei he pysty juuri mitään loppujen lopuksi tekemään, (mun arvostus laskenut kuin lehmän häntä) toivottavasti pääset itse omin avuin jaloillesi, niin minäkin tein kun mtt:stä näytettiin ovea. Myös hyvä puoli on se, että luottamus ja arvostus itseäsi kohtaan kasvaa, suuresti.


      • amelieamande8886 kirjoitti:

        Mutta muista että lääkäritkin on ihmisiä (vain). Ei he pysty juuri mitään loppujen lopuksi tekemään, (mun arvostus laskenut kuin lehmän häntä) toivottavasti pääset itse omin avuin jaloillesi, niin minäkin tein kun mtt:stä näytettiin ovea. Myös hyvä puoli on se, että luottamus ja arvostus itseäsi kohtaan kasvaa, suuresti.

        Lisäksi haluan sanoa että älä välitä noista ääliömäisitä kommenteista joita näkyy taas olevan tuolla joukossa runsain määrin. He eivät tiedä asiasta mitään.


      • Ja sinä olet
        amelieamande8886 kirjoitti:

        Lisäksi haluan sanoa että älä välitä noista ääliömäisitä kommenteista joita näkyy taas olevan tuolla joukossa runsain määrin. He eivät tiedä asiasta mitään.

        asian absoluuttinen asiantuntija jolla on lähes Jumalaiset tiedot aiheesta?


    • totuuden torvi

      Ihme tyyppejä täällä. Kyllähän se ON OMA VIKA, jos HOITOMOTIVAATIO ja sitoutuminen HOITOON puuttuu. Ei ole Suomessa varaa pistää sua julkisin varoin terapeutille, joka ei kuitenkaan yksistään auta. Helvetti sun pitäisi kokeilla kaikkea mahdollista ja uskoa sitä lääkäriä. Jos ei auta lääkkeet niin sitten pitää kokeilla sitä sähköhoitoa. Ja todellakaan niitä lääkkeitä ei saa omin päin lopettaa, koska ne voi pahentaa masennusta VAIKKA olisitkin kokenut että ne ei auta, jos lopetat ne omin päin. Kun et selvästikään ymmärrä mistä on kyse ja yrität itse hoitaa itseäsi, ja sitten syytät lääkäriä kun kaikki menee päin helvettiä, niin kenenköhän vika se on? Se on sun oma vika.

      Jos haluat parantua masennuksesta, niin paras neuvo minkä voin antaa on se, että kuuntelet sitä lääkäriä. Se ei ole terapeutti, se on lääkäri. Se ei ole myöskään yleinen likakaivo, jota voit syyttää kaikista ongelmista kun lääkkeet jotka useimmille toimii, ei toimikaan. Se ei tarkotia että vika on lääkkeissä.

    • FuckHisMentality.

      Totuuden torvi, olet sairas henkisesti ja tulet purkamaan sitä henkisesti sairaaseen ihmiseen. Missä on sinun empatiakykysi saati inhimillisyytesi?

      Tukkisin sinun 'totuuden torvesi' kasalla pask.aa jos olisin kaltaisesi.

      Minulla ei ole tarvetta tulla kertomaan kuinka 'totuus' on jos siitä en mitään ymmärrä jos vielä henkinen puoli on sinullakin vaiheessa.

      Hhahah ! Mitä pas.kaa.

      ÄLKÄÄ kuunnelko tuota ihmeen trollia ketä ei voi enään kutsua edes ihmiseksi, sillä hän ei itse juttujensa ja purkautuneen pahan energiansa vuoksi ole tehnyt kaikkeaan hoitonsa eteen.

      Olen AP:n puolella ja hän kyllä tietää miten asiat ovat, ilman jotakin totuuden trupaduureja jotka kertovat totuuden sijasta oman pask.an olonsa.

      :) Olen puhunut. Amen. God Bless You, AP vaikken uskovainen olekkaan.

    • masentunut oli

      En kyllä jaksanut lukea kaikkia viestejä, mutta silmään pistää nuo ihme kommentit, että masennus olisi ihmisen omavika.

      Itsellä ollut masennus ala-asteelta lähtien ja olen nyt 27v. tosin pari vuotta minulla ei ole ollut masennusta. Tosin en ole koskaan käynyt lääkärissä masennuksen takia, vaikka tiedän varsin hyvin, että olen siittä kärsinyt vuosia, itsetuhoisia ajatuksia, järjetön väsymys, paha olo henkisesti jne. Kun nyt vihdoin löysin asian mikä on minun juttu niin elämä alkaa jo tuntua hyvältä.

      Masennukseni syyt varmaan ovat narsisti äitini ja aikuisena ex mies joka yritti tappaa kaksi kertaa minut ja piinasi puoli vuotta. Onko se sitten omaa syytä, jos esim joku yrittää tappaa ja masennut?

    • Ierika

      Paljonko muuten menee coopperissa? Ei kai vaan alle 2800m?
      Liikunta on paras ja ilmainen hoito useimpiin mielenterveysongelmiin.
      Itteä niskasta kiinni ja baanalle!

      • ertwsert

        ei kannata sanoo masentuneelle noin, koska se ei toimi


    • Anonyymi

      Lääkäreillä ei totisesti mene kovinkaan hyvin. Ammattikunnan itsetuhoisuus on jo ajat sitten pantu merkille. Kollegoita eivät myöskään kykene auttamaan, joten kuinka ihmeessä muita.

      Lääkkeistä vieroittaminen on tulevaisuutta. Tällä saralla miljoonat tullaan vielä käärimään. Tulevat Kaptahit aistivat jo tämän, sillä lääketiede on itseään ruokkiva systeemi. Ensin sairaudet on terveillä erilaisin massalääkeainein mahdollistettava, sitten syntyneitä sairauksia lääkittävä, ja lopuksi potilaan toiveiden mukaisesti aineista kenties päästävä eroon, ellei mieli ole jo sen verran alistettu, ettei tähän enää jaksetakaan ryhtyä. Vieroitus tosin on jo paljon mukikkaampi tapahtumien sarja, ja vain aniharva jaksaa tämän käydä läpi, ja vielä harvempi osaa tukea potilasta oikein. Joka tapauksessa tuottoisaa puuhastelua tulee olemaan, mikäli virallinen taho tämän massatuotantoonsa hyväksyy.

      Miksi psykiatri kieltäytyy esim SSRI-lääkkeen vieroitushoidosta, vaikka potilas tätä itku kurkussa pyytää. Ahdistuneelle lopun elämän lääke on huono vastaus, vaikka lääkäri katsookin tuon olevan itselleen varsin sopivan käyttäytymismallin.

      Miten lääketieteestä tuli näin julmaa, vaikka alun perin tarkoituksen kai oletettiin olevan toinen. Tietämättömyys ja ahneus ovat sitten johtaneet tähän nykytilaan. Seuraava vaihe voisi olla katkeruus, sillä eihän tämä ikuisesti noin voine jatkua, ja kun entisestäkään ei hennottaisi luopua pois.

      Toisen ihmisen kohtaamiseen meillä on liian kiire ja olettamukset hänen voinnistaan myös kovin virheelliset. Jos muutokseen ei koeta tarvetta, kuinka tilanne tästä kohenisi.

      Pieni valonpilkku toki se, että lääkärikunnassa on alkanut jo liikehdintä. Kaikki eivät sielläkään sopeudu, eivätkä käypähoitomallit kaikkien uskoon enää entisen tavoin vetoa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1576
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1545
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1498
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      40
      1237
    Aihe