longlife rikkoo moottorin!

osssss

Näin sanoi jo skodan merkkihuolto Hyvinkäällä aikanaan.

Isse vaihtanut aina alle 15tkm välein eikä koneet eli tdi ole rikki mennyt.
Eipä tule vettä öljyn sekaan..

20

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyä katoaa

      Lyhentääkö long life öljynvaihtoväli myös turbon laakereiden ikää ??

    • parasta pöytähän

      "Lyhentääkö long life öljynvaihtoväli myös turbon laakereiden ikää ??"

      Ei. Se parantaa ehdottomasti sitä. Itse ainakin ostaisin 200 000tkm ajetun ketjukoneisen DSG:llä varustetun long-life huolletun turbo volkkarin heti, jos olisi sellaiselle tarvetta. Enkä tinkisi hinnasta, kun on jokaisen sentin väärti.......

    • Anna soida

      "Itse ainakin ostaisin 200 000tkm ajetun ketjukoneisen DSG:llä varustetun long-life huolletun turbo volkkarin heti, jos olisi sellaiselle tarvetta. Enkä tinkisi hinnasta, kun on jokaisen sentin väärti......."

      Hienoa sarkasmia.Arvostan.
      Sun kannalta ikävä juttu on se että näitä TSI-koneita on myyty isoja lukuja jo vuosikymmenen. Uutena ja käyttynä.
      Kerro mulle bensakone joka olisi parempi..

      • parasta pöytähän

        No on se kumma, vaikka kehuu volkkarin erinomaisuutta, saa silti haukut niskaansa. Ootte te volkkaristit sitten erikoista väkeä!!!


      • ex-volvo

        Kerro sinä mikä moottori olis huonompiku tsi........ei ees vanha 1.3 skodan alumiinikone oo huonompi.(revitty jopa 160hv irt ja etanolilla.....allekirjoittaneen kisarassi)
        Miksi muiden valmistajien pienetkin tuplaturbo koneet kestää,jopa renault/nissan/dacia 3 syl. Tuplaturbo on hyvä vaginiin verrattuna......


    • Paljonkos sillä oss-

      sssin TDI:llä on ajettu? Mulla 420 tkm ja hyvin pelittää, ihan kaikki Passatissani. Ei nyt ihan noin usein öljyjä vaihdettu kuitenkaan.

      • osssss

        liki 300tkm.
        edellinen ocu kesti yli 300tkm ja näkyy vielä liikenteessä olevan..se oli jakajapumpulla.


    • joku sano ja niin

      Puheita ja uskomuksia riittää ahdistuneiden suomalaisten jutuissa. Hyvin ne LL-autot kestää ja tulee kestämään, onhan niillä ajettu jo niin pirun kauan ja monilla merkeillä, että kyllä siitä olisi luovuttu pikkuhiljaa.
      ossssillakin auto on muuten paalikunnossa, noloa jos moottori on huppu kunnossa paalatussa pelissä.

      • Oli volkkarilla joku yksittäinen moottorimalli, jossa nokka kului... LL ei ainakaan auttanut tilannetta.

        Itse ajelin omalla TDI:lläni kuusi vuotta, noin 200 000 kilsaa. Ihan hyvin pelitti, eikä ollut moottoripuolella ongelmia parilla seuraavallakaan omistajalla (sen pidemmälle en tiedä). Tämä LL -huoltovälistä huolimatta.

        Ossilla on ollut yksi huono kokemus, ja siitä jaksaa vaahdota. Kannattaa vain ymmärtää, että paljon myydystä löytyy paljon vikaakin. Jos vähän myydystä löytyy paljon vikaa, niin sitten kannattaa huolestua. :)


    • Sommerkorn

      Kiinalaiset ovat ainakin aidosti huolissaan, koska ovat jo mellakoineet VW-liikkeiden edustoilla. " Vain" 581.000 volkkaria on kutsuttu tarkistukseen ja huoltoon, kun takajousituksessa on murtumavaara (kauppalehti 28-10.-14)
      Hädin tuskin on selvitty siitä että DSG-vaihteisto aiheutti samoilla seuduilla ostajille runsaasti ongelmia ja taas satoja tuhansia autoja kävi tarkistuksessa.
      (Valituksia oli 10.000 kpl / 680.000 myytyä yksilöä. )
      Kymmenen tuhatta kiukkuista kiinalaista ihmistä saattaa jo vähän murjoa VW-myymälöiden ikkunoita. Miksi ei tehdä laatua , vaan tahkotaan vain voittoja.

      • itsesi

        ossss voit jo lopettaa.


      • osssss

        Usassa tuosta tulee oikeusjuttu..


      • Kiala Viulu
        osssss kirjoitti:

        Usassa tuosta tulee oikeusjuttu..

        oletko iskenyt jo toisella mantereellakin?


      • 1+13=15

        Taidat olla hieman yksinkertainen.
        "Miksi ei tehdä laatua , vaan tahkotaan vain voittoja."
        Mikä on yrityksen tehtävä? Tuottaa voittoa omistajilleen.


      • osssss
        1+13=15 kirjoitti:

        Taidat olla hieman yksinkertainen.
        "Miksi ei tehdä laatua , vaan tahkotaan vain voittoja."
        Mikä on yrityksen tehtävä? Tuottaa voittoa omistajilleen.

        Ja jättää valmistusviatkin asiakkaiden maksettaviksi?
        Vaan kumpi on enemmän syyllinen Suomen kuluttajavirasto vai VW valmistajana?


    • Shortlife

      Pitkää ajoa, tai muuuten tulee ongelmia. Mulla on ollut 2 VAG:n kulkinetta lyhyessä ajossa ja molemmat ovat keränneet sellaiset majoneesit öljykorkkkiin, että on saanut lusikalla kaivella täyttöaukon puhtaaksi.

      • osssss

        Niin se on..


      • osssss

        juu, ja minä pidän hevosta.


      • osssss

        Juurikin Tekniikanmaailmassa vihjaistiin jotta tojota hakee sitä kestävyyttä ja luotettavuutta näillä lyhyillä vaihtoväleillä..
        Eli jos pitää autoa pitkään tai ostaa paljon ajetun niin tojota kestää..


      • Oma pää
        osssss kirjoitti:

        Juurikin Tekniikanmaailmassa vihjaistiin jotta tojota hakee sitä kestävyyttä ja luotettavuutta näillä lyhyillä vaihtoväleillä..
        Eli jos pitää autoa pitkään tai ostaa paljon ajetun niin tojota kestää..

        Voihan öljyjä vaihtaa LL-autoihinkin tiuhempaan jos tuntuu siltä että se pidentää auton ikää. Oma valinta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe