pakko varastaa..

kiinni jäänyt

Ovatko muut joutuneet vastaavan tilanteen eteen? Elintarvikkeiden hinta on yksinkertaisesti niin korkea, että joudun laittamaan melkein joka kauppareissulla jotain taskuun/laukkuun jonka jätän maksamatta, yleensä lihaa koska siinä tunnen säästäväni eniten. Tiedän, että se on väärin mutta jotain on tehtävä että vuokrat ja laskut tulisi maksettua. Hakisin mielelläni osan syömisestäni vaikka yöllä marketin roskiksesta jos se vain olisi mahdollista, roska-astiat vaan tuntuu nykyään olevan tarkemmin valvottuja kuin itse kauppa.

61

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyi valehtelijoille

      480 euroa kuussa jää käteen vuokran, terveydehuoltomenojen yms. jälkeen. Tuosta 480 eurosta lasketaan riittävän 8euroa päivässä ruokaan. Ei kenenkään oikeasti kuuluisi joutua varastamaan ruokaansa Suomessa.

      Mutta kun valitsee laittaa rahansa muuhun, niin sitten voi aina väittää ihan mitä vaan, vaikka että on pakko varastaa ruokaa...

    • roletaari

      Todistelet varastamisen tarvetta itsellesi, jos tuo nyt on totta.
      Törkeässä moraalimattomuudessaan se on anteeksiantamatonta!
      Maksatat varastamasi tavarat meillä mulla.
      Todellista pakkoa ei ole mutta vaihtoehtoja olisi.

      Minulla oli aikanaan vastaava kämppäkaveri. Symbiosia kesti kaksi viikkoa.
      En voinut sietää moista touhua jolla kaveri vieläpä kehuskeli!

      Samoja aikoja olin itse rahan puutteen vuoksi syömättä 4-vuorokautta mutta mieleeni ei juolahtanutkaan varastaminen.

      • liimanäppi

        Minä taas varastelen jokapäivä juustot ja makkarat. Varastaminen on helppoa eikä minua kiinnosta pätkääkään vaikka jäisin kiinni, vaan siirtyisin seuraavaan kauppaan.


      • kiinni jäänyt
        liimanäppi kirjoitti:

        Minä taas varastelen jokapäivä juustot ja makkarat. Varastaminen on helppoa eikä minua kiinnosta pätkääkään vaikka jäisin kiinni, vaan siirtyisin seuraavaan kauppaan.

        Minua kyllä pelottaa toi kiinni jääminen, kerran jäin ja sakothan siitä tuli. En myöskään varasta "herkutellakseni" vaan pienen määrän jotain nälän häätämiseksi.


      • kiinni jäänyt

        Kuten sanoin: hakisin mielelläni lihat roskiksesta jos se olisi mahdollista. Enkä todellakaan ota mitään kallista vaan pienen määrän halpaa lihaa, joskus! Kaupassa työskennelleenä voin sanoa lihan hävikin roskiksen suuntaan olevan paljon suurempaa kuin mitä ihmiset laittavat taskuunsa!


    • joopati

      "ja laskut tulisi maksettua"

      Mistä niitä laskuja tulee? Jotain olet ostanut tai tilannut, ei ne laskut tyhjästä tule. Laske etukäteen, mihin sinulla on varaa ja mihin ei. Maksettavahan ne laskut tietysti on, mutta onkohan ne kaikki hankinnat olleet tarpeellisia.

      Tämä ei nyt ole vain aloittajalle, täällä on melkein joka ketjussa laskuista purnaavia.

    • myymäläetsivä

      Käräytän varmasti jos näen jonkun ottavan mitä tahansa.

      • roletaari

        Niin minäkin! Olen muutaman kerran ilmoittanut havaintoni kassalle. Aina ei kassanhoitajan pokka ole pitänyt varastetun tavaran penäämiseen.

        Joskus on hälytetty kauppias paikalle.

        Kerran ovat erään etnisen, pitkään maassamme asuneen etnisen ryhmän edustajat, uhanneet pieksää minut. Jäi vain hiivatinmoiseksi huutamiseksi.

        Muutaman kerran kassajonossa olen kysäissyt edessani olevalta, että onkohan kärrin alatasolla oleva tavara unohtunut. Tämä maksutapahtuman alettua.

        En sulata sitä, moraalittomat törkimykset maksattavat osan omasta elannostaan muilla, ostoksensa kokonaan maksavilla.


      • junkkari1231

        Siinähän käräyttelet olen vuodesta 2008 saakka ulosotossa varattomaksi todettu, joten en sakkoja maksele. Kiistän jokaisen jutun ihan vittullakseni, jotta kaltaisesi joutuvat turhan takia tulemaan oikeuteen käsittelemään jutun jota en kuitenkaan koskaan tule maksamaan. Eikä minulta ole ikinä pystytty varattomuuden takai perimään senttiäkään.

        Minulla on aikaa ravata oikeudessa ei haittaa yhtään toivottavasti sinullakin on.


      • fghjkodfvc
        junkkari1231 kirjoitti:

        Siinähän käräyttelet olen vuodesta 2008 saakka ulosotossa varattomaksi todettu, joten en sakkoja maksele. Kiistän jokaisen jutun ihan vittullakseni, jotta kaltaisesi joutuvat turhan takia tulemaan oikeuteen käsittelemään jutun jota en kuitenkaan koskaan tule maksamaan. Eikä minulta ole ikinä pystytty varattomuuden takai perimään senttiäkään.

        Minulla on aikaa ravata oikeudessa ei haittaa yhtään toivottavasti sinullakin on.

        Miksi sinulla junkkari 1231 on etuoikeus elää kaikkien lakien yläpuolella?


      • Pahin jengi
        roletaari kirjoitti:

        Niin minäkin! Olen muutaman kerran ilmoittanut havaintoni kassalle. Aina ei kassanhoitajan pokka ole pitänyt varastetun tavaran penäämiseen.

        Joskus on hälytetty kauppias paikalle.

        Kerran ovat erään etnisen, pitkään maassamme asuneen etnisen ryhmän edustajat, uhanneet pieksää minut. Jäi vain hiivatinmoiseksi huutamiseksi.

        Muutaman kerran kassajonossa olen kysäissyt edessani olevalta, että onkohan kärrin alatasolla oleva tavara unohtunut. Tämä maksutapahtuman alettua.

        En sulata sitä, moraalittomat törkimykset maksattavat osan omasta elannostaan muilla, ostoksensa kokonaan maksavilla.

        Tarkoitatko moraalittomilla törkimyksillä tätä maamme eliitiksi itseään kutsvaa bandiittijoukkoa. Toivottavasti.


    • köyhää on

      Ainoa syy miksi en vielä ole joutunut varastamaan on se, että vanhempani auttavat minua. Se KELA gold summa ei riitä mihinkään vaikka saan täyden asumistuen jää vuokran maksun jälkeen alle 200€ muihin pakollisiin laskuihin, koska kela ei maksa asumistukea kaikista yksiöni neliöistä.

      Kun maksan sähkön, veden ja internetin jää ruoka, hygienia ja muihin ostoksiin joku 120€ kuussa. Tarkoittaa käytännössä sitä, että vaikka syön kuinka makaroonia ja puurioa jään joka kuukausi miinukselle.

      • iso ja kallis

        Sulla on liian iso ja kallis yksiö.


      • En käsitä!

        Sinun kannattaa hakea myös toimeentulotukea! Minä saan työttömänä peruspv-rahaa verojen jälkeen 522 € josta maksan vuokran jonka suuruus 523 €/kk. Tämän lisäksi saan asumistukea 359 €/kk sekä toimeentulotukea 121 €/kk eli näistä tulee juuri tuo 480 €/kk joka on laissa säädetty minimitoimeentulo! Sossu maksaa vesi-ja sähkölaskun kun toimitan ko. laskut sosiaalivirastoon maksatukseen. Olen aika nuukasti elelevä joten oon pärjäillyt. Hakekaa ihmeessä toimeentulotukea, ihan käsittämätöntä kitkutella satasella kuussa kun kuitenkin olisi oikeutettu täydentävään toimeentulotukeen vai häpeäkö estää toimeentulotukea hakemasta??


      • köyhää on
        iso ja kallis kirjoitti:

        Sulla on liian iso ja kallis yksiö.

        Asun kaupungin yksiössä, jota halvempia vuokra-asuntoa ei kaupungissani ole. Jos vuokraisin yksityiseltä joutuisin asumaan vielä kalliimmassa yksiössä.

        Jonotin nykyiseen kaupungin vuokrayksiöön yli puolitoista vuotta ja jos olisin kieltäytynyt ottamasta sitä vastaan olisin tipahtanut asuntojonon hännille takaisin ja asunnottomuuteni olisi jatkunut hamaan tulevaisuuteen.

        Asunto on juuri sen kokoinen yksiö kuin kaupunki minulle tarjosi en itse saanut päättää asunnon kokoa. Minulla ei olisi ollut varaa vuokrata sitä pienempää asuntoa yksityiseltä, koska niistä olisi pyydetty vielä suurempia vuokria kun mitä kaupungin vuokra yksiöistä pyydetään.


      • köyhää on
        köyhää on kirjoitti:

        Asun kaupungin yksiössä, jota halvempia vuokra-asuntoa ei kaupungissani ole. Jos vuokraisin yksityiseltä joutuisin asumaan vielä kalliimmassa yksiössä.

        Jonotin nykyiseen kaupungin vuokrayksiöön yli puolitoista vuotta ja jos olisin kieltäytynyt ottamasta sitä vastaan olisin tipahtanut asuntojonon hännille takaisin ja asunnottomuuteni olisi jatkunut hamaan tulevaisuuteen.

        Asunto on juuri sen kokoinen yksiö kuin kaupunki minulle tarjosi en itse saanut päättää asunnon kokoa. Minulla ei olisi ollut varaa vuokrata sitä pienempää asuntoa yksityiseltä, koska niistä olisi pyydetty vielä suurempia vuokria kun mitä kaupungin vuokra yksiöistä pyydetään.

        Onhan se ihan kusetusta, että kaupungissani köyhille tarjotaan niin isoja yksiöitä kaikkein köyhimmillekin, että asumistuki jää 50% vuokrasta, mutta näin se vain täällä menee.

        Itse asuisin mielelläni sellaisessa yksiössä josta saa sen suurimman asumistuen, mutta en saa sitä itse päättää kun sen mitä asuntuja tarjotaan kenellekin päättää kaupunki.


      • köyhää on
        En käsitä! kirjoitti:

        Sinun kannattaa hakea myös toimeentulotukea! Minä saan työttömänä peruspv-rahaa verojen jälkeen 522 € josta maksan vuokran jonka suuruus 523 €/kk. Tämän lisäksi saan asumistukea 359 €/kk sekä toimeentulotukea 121 €/kk eli näistä tulee juuri tuo 480 €/kk joka on laissa säädetty minimitoimeentulo! Sossu maksaa vesi-ja sähkölaskun kun toimitan ko. laskut sosiaalivirastoon maksatukseen. Olen aika nuukasti elelevä joten oon pärjäillyt. Hakekaa ihmeessä toimeentulotukea, ihan käsittämätöntä kitkutella satasella kuussa kun kuitenkin olisi oikeutettu täydentävään toimeentulotukeen vai häpeäkö estää toimeentulotukea hakemasta??

        En saa toimeentulotukea, koska tyhmänä elin säästäväisesti ja säästin muutaman tonnin pahan päivän varalle pikku pikku palkastani, silloin kun olin vielä töissä. Vasta sitten saan toimeentulotukea kun kaikki säästöt on syöty ja jään täysin valtion armoille kaikkien yllättävien menojen suhteen.


      • köyhää on
        köyhää on kirjoitti:

        En saa toimeentulotukea, koska tyhmänä elin säästäväisesti ja säästin muutaman tonnin pahan päivän varalle pikku pikku palkastani, silloin kun olin vielä töissä. Vasta sitten saan toimeentulotukea kun kaikki säästöt on syöty ja jään täysin valtion armoille kaikkien yllättävien menojen suhteen.

        Kaippa se idea tässä on se, että ihminen pitää saada täydelliseen köyhyysloukkuun, jotta hänestä saadaan pysyvä toimeentulotuen asiakas vailla toivoakaan että ikinä olisi varaa muuttaa töiden perässä muuallle tai lähteä opiskelemaan.

        Mikäs teet säästöt on syötävä kokonaan tai apua ei tipu ollenkaan.


      • kiinni jäänyt
        En käsitä! kirjoitti:

        Sinun kannattaa hakea myös toimeentulotukea! Minä saan työttömänä peruspv-rahaa verojen jälkeen 522 € josta maksan vuokran jonka suuruus 523 €/kk. Tämän lisäksi saan asumistukea 359 €/kk sekä toimeentulotukea 121 €/kk eli näistä tulee juuri tuo 480 €/kk joka on laissa säädetty minimitoimeentulo! Sossu maksaa vesi-ja sähkölaskun kun toimitan ko. laskut sosiaalivirastoon maksatukseen. Olen aika nuukasti elelevä joten oon pärjäillyt. Hakekaa ihmeessä toimeentulotukea, ihan käsittämätöntä kitkutella satasella kuussa kun kuitenkin olisi oikeutettu täydentävään toimeentulotukeen vai häpeäkö estää toimeentulotukea hakemasta??

        Minkä takia minun pitäisi elää makaroonilla sen takia, että olen köyhä työtön? Haen kyllä töitä jatkuvasti elämäni kuntoon saamiseksi. Olisiko Teidän mielestä oikein, että näkisin nälkää koska en juuri nyt saa töitä? Miksi minä en saisi syödä sitä ruokaa joka heitettäisiin päivän päätteeksi kaupasta roskiin?


      • turha ruikuttaa
        kiinni jäänyt kirjoitti:

        Minkä takia minun pitäisi elää makaroonilla sen takia, että olen köyhä työtön? Haen kyllä töitä jatkuvasti elämäni kuntoon saamiseksi. Olisiko Teidän mielestä oikein, että näkisin nälkää koska en juuri nyt saa töitä? Miksi minä en saisi syödä sitä ruokaa joka heitettäisiin päivän päätteeksi kaupasta roskiin?

        Sinulla on oikeus syödä juuri sitä ruokaa mihin sinulla on varaa. Älä täällä ruikuta laiskuuttasi. Työpaikka löytyy varmasti jos vain on todellista halua tehdä töitä.


      • valheen jäljillä

        Valehtelet.
        KELA maksaa vesimaksun asumistuen yhteydessä, yläraja on 21 €/kk/ henkilö. Toimeentuloon saa sähkölaskun Se tulee koko muun 480 €/kk päälle.
        Kunnan toimeentulotuki jakaa tulon riittäviksi seuraavasti:
        Summa 1.1.2014 on 480,20 € /kk

        Ravintomenot 48 % (229 € / kk )
        Vaate- ja jalkinemenot 7 % ( 33,40 € / kk) ~ 400 €/ vuosi
        Informaatiomenot (lehti, puhelimen, netti ) 19 % (90,65 €/ kk)
        Vähäiset terveydenhuoltomenot 3 % reseptivapaat lääkkeet (14,3 € /kk).
        Muut jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot 23 % (109,7€/kk)
        yhteensä 100 % 480,20 €/kk

        Kaikissa kunnissa sovelletaan samoja toimeentulotuen perusosien euromääriä.
        Yksin asuvan henkilön perusosan määrä on 480,20 € kuukaudessa 1.1.2014 lähtien.
        Yksinhuoltajalle korotettuna maksettavan perusosan määrä on 528,22 € (= 47,73 € yksihuoltajana lisää )

        Toimeentulotukea ei lasketa henkilöä kohti, vaan aina taloutta kohden.
        ENSIMMÄISEN AIKUISEN PAINO ON YKSI,
        SEURAAVIEN 0,5 eli puoliso ja yli 14v. lapset.
        LASTEN TAAS 0,3 (tässä yhteydessä lapsiksi luokitellaan 0-14 v.)
        Miten kehtaat internet aikana kukatahansa saa tiedot vaikka ei tuntisi ketään tuenvarassa elelevää itse.


      • Iivana Julma

        Asumistuki maksetaan yhdelle 37 neliöön ja siihen lisäksi vesimaksu. Sähkölaskun saa toimeentulotuesta, maksettua laskua vastaan.


      • rahansa käyttävä
        kiinni jäänyt kirjoitti:

        Minkä takia minun pitäisi elää makaroonilla sen takia, että olen köyhä työtön? Haen kyllä töitä jatkuvasti elämäni kuntoon saamiseksi. Olisiko Teidän mielestä oikein, että näkisin nälkää koska en juuri nyt saa töitä? Miksi minä en saisi syödä sitä ruokaa joka heitettäisiin päivän päätteeksi kaupasta roskiin?

        Olen köyhä ja työtön, syön muutakin kuin makaronia, osaan näet itse tehdä ruokaa, en syö eineksiä ja kyllä saan monipuolista ruokaa syödäkseni, hedelmiä ja vihanneksiakin juustoja.


      • ei tarvitse varastaa
        köyhää on kirjoitti:

        Onhan se ihan kusetusta, että kaupungissani köyhille tarjotaan niin isoja yksiöitä kaikkein köyhimmillekin, että asumistuki jää 50% vuokrasta, mutta näin se vain täällä menee.

        Itse asuisin mielelläni sellaisessa yksiössä josta saa sen suurimman asumistuen, mutta en saa sitä itse päättää kun sen mitä asuntuja tarjotaan kenellekin päättää kaupunki.

        Asuntoa voi etsiä naapurikunnasta. Joskus pelkästään kuntarajan toiselle puolelle siirtyminen pudottaa asunnon hintaa melkoisesti.

        Voi myös miettiä, että ottaisiko opiskelijana osa-aikatyötä vastaan tai löytäisikö alivuokralaisen? Esimerkiksi opiskelijakaveri ns. patjapaikalle lattialle voisi tuoda satasen tai enemmänkin kuukaudessa rahaa, jolla sitten puolestaan makselisi ruokalaskuja jo melkoisesti.


      • Parempi R ku porvari
        kiinni jäänyt kirjoitti:

        Minkä takia minun pitäisi elää makaroonilla sen takia, että olen köyhä työtön? Haen kyllä töitä jatkuvasti elämäni kuntoon saamiseksi. Olisiko Teidän mielestä oikein, että näkisin nälkää koska en juuri nyt saa töitä? Miksi minä en saisi syödä sitä ruokaa joka heitettäisiin päivän päätteeksi kaupasta roskiin?

        kiinni jäänyt ja muut jatkakaa rauhassa Ehkä ryssä tulee ja porvarit pakenevat tai muuten häviävät


      • Pitkäaikatyötön
        köyhää on kirjoitti:

        Onhan se ihan kusetusta, että kaupungissani köyhille tarjotaan niin isoja yksiöitä kaikkein köyhimmillekin, että asumistuki jää 50% vuokrasta, mutta näin se vain täällä menee.

        Itse asuisin mielelläni sellaisessa yksiössä josta saa sen suurimman asumistuen, mutta en saa sitä itse päättää kun sen mitä asuntuja tarjotaan kenellekin päättää kaupunki.

        Kirjoitin juuri aloituksen asumistuen muuttumisesta tuonne:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12964671

        Sinunkin tukesi tulee varmaan nousemaan, kun pinta-alaperuste poistuu.


      • Pitkäaikatyötön
        valheen jäljillä kirjoitti:

        Valehtelet.
        KELA maksaa vesimaksun asumistuen yhteydessä, yläraja on 21 €/kk/ henkilö. Toimeentuloon saa sähkölaskun Se tulee koko muun 480 €/kk päälle.
        Kunnan toimeentulotuki jakaa tulon riittäviksi seuraavasti:
        Summa 1.1.2014 on 480,20 € /kk

        Ravintomenot 48 % (229 € / kk )
        Vaate- ja jalkinemenot 7 % ( 33,40 € / kk) ~ 400 €/ vuosi
        Informaatiomenot (lehti, puhelimen, netti ) 19 % (90,65 €/ kk)
        Vähäiset terveydenhuoltomenot 3 % reseptivapaat lääkkeet (14,3 € /kk).
        Muut jokapäiväiseen toimeentuloon kuuluvat menot 23 % (109,7€/kk)
        yhteensä 100 % 480,20 €/kk

        Kaikissa kunnissa sovelletaan samoja toimeentulotuen perusosien euromääriä.
        Yksin asuvan henkilön perusosan määrä on 480,20 € kuukaudessa 1.1.2014 lähtien.
        Yksinhuoltajalle korotettuna maksettavan perusosan määrä on 528,22 € (= 47,73 € yksihuoltajana lisää )

        Toimeentulotukea ei lasketa henkilöä kohti, vaan aina taloutta kohden.
        ENSIMMÄISEN AIKUISEN PAINO ON YKSI,
        SEURAAVIEN 0,5 eli puoliso ja yli 14v. lapset.
        LASTEN TAAS 0,3 (tässä yhteydessä lapsiksi luokitellaan 0-14 v.)
        Miten kehtaat internet aikana kukatahansa saa tiedot vaikka ei tuntisi ketään tuenvarassa elelevää itse.

        "Miten kehtaat internet aikana kukatahansa saa tiedot vaikka ei tuntisi ketään tuenvarassa elelevää itse."

        Niin juuri, sinäkin olisit saanut tiedon nimimerkin "köyhää on" tilanteesta lukemalla hänen kirjoituksensa liki vuorokautta aiemmin. Siinä hän kertoi, ettei saa säästöjensä vuoksi toimeentulotukea. Mutta sinun piti valehtelijaksi nimitellä, miten kehtaat?


    • 5+10

      Suomessa on hinnat nousseet niin korkealle että kansa on pakotettu varastamaan. Mielestäni ruokaa varastaville ei pitäisi langettaa mitään rangaistuksia sillä onhan ihmisen elettävä. Ahneet kaupat voisivat myös vähän mennä itseensä. Oma vikansa kun varastetaan kun laittavat hinnat niin korkeiksi!

      • roletaari

        Varkaiden aiheuttamat tappiot näkyvät hinnoissa. Ei kauppias omistaan tingi.


    • Ulkona on kylmä

      jos toimeentulotuki jaksotetaan niin käteen jää 440e kuussa.

      • Näpistelijä

        Minä ainakin varastan aina kaikki kalliimmat ja paremmat ruuat kaupasta, vien isoja juustoja, hyviä lihoja, kalliita mausteita, kalliita pakasteita, terveelliset vähärasvaiset tuotteet kuten voit yms Miksi vitussa mun pitäis ostella vähällä rahalla kaikkea epäterveellisiä ruokia ja sairastuisin pian? Minä ihan hyvällä omallatunnolla vien kaupoista terveellistä ruokaa pysyäkseni edes jonkinlaisessa kunnossa! rohmuaahan ne suuryritysten johtajatkin kaikenmaailman suureläkkeitä ja erorajoja ihan pokkana? Minä teen samoin, mutta pienessä mittakaavassa, huomenna taas haen parasta juustoa mitä löydän ja parasta kalleinta kahvia pöytään :)


      • ei uskalla pöllii
        Näpistelijä kirjoitti:

        Minä ainakin varastan aina kaikki kalliimmat ja paremmat ruuat kaupasta, vien isoja juustoja, hyviä lihoja, kalliita mausteita, kalliita pakasteita, terveelliset vähärasvaiset tuotteet kuten voit yms Miksi vitussa mun pitäis ostella vähällä rahalla kaikkea epäterveellisiä ruokia ja sairastuisin pian? Minä ihan hyvällä omallatunnolla vien kaupoista terveellistä ruokaa pysyäkseni edes jonkinlaisessa kunnossa! rohmuaahan ne suuryritysten johtajatkin kaikenmaailman suureläkkeitä ja erorajoja ihan pokkana? Minä teen samoin, mutta pienessä mittakaavassa, huomenna taas haen parasta juustoa mitä löydän ja parasta kalleinta kahvia pöytään :)

        Jos noin paljon varastat esim. kahvipaketteja ja lihoja eli nehän on isoja paketteja, onko sulla jokin avonainen kassi mihin ne sujautat vai iso väljä takki jonka sisään tunget tavarat?? Mä en kyllä uskaltais ku muutenkin meidän kaupois pyörii vartijoita paljon ja jotenkin tuntuu et ne marssii aina just mun peräs vaikken pölli mitään! Oon kai "näpistelijän näköinen" pipopää huppari silmillä :)


      • kiinni jäänyt
        ei uskalla pöllii kirjoitti:

        Jos noin paljon varastat esim. kahvipaketteja ja lihoja eli nehän on isoja paketteja, onko sulla jokin avonainen kassi mihin ne sujautat vai iso väljä takki jonka sisään tunget tavarat?? Mä en kyllä uskaltais ku muutenkin meidän kaupois pyörii vartijoita paljon ja jotenkin tuntuu et ne marssii aina just mun peräs vaikken pölli mitään! Oon kai "näpistelijän näköinen" pipopää huppari silmillä :)

        Vartijat kyttäävät minuakin ja luulen heidän kyllä tietävän puuhani aika hyvin, jostain syystä ne eivät minua ole ottaneet kiinni kuin kerran. Itse laitan tavarat taskuun ja laukkuun. Vaatteita tai mitään isompaa en ole vienyt mutta tuttuni kertoi minulle pukevansa kaupan sovituskopissa haluamansa vaatteet päälleen ja kävelevänsä kaupasta ulos, hälyttimet lähtee kuulemma irti repimällä(hui!).


      • Kuulat erilleen ;)
        kiinni jäänyt kirjoitti:

        Vartijat kyttäävät minuakin ja luulen heidän kyllä tietävän puuhani aika hyvin, jostain syystä ne eivät minua ole ottaneet kiinni kuin kerran. Itse laitan tavarat taskuun ja laukkuun. Vaatteita tai mitään isompaa en ole vienyt mutta tuttuni kertoi minulle pukevansa kaupan sovituskopissa haluamansa vaatteet päälleen ja kävelevänsä kaupasta ulos, hälyttimet lähtee kuulemma irti repimällä(hui!).

        Ai repimällä, kyllä joo, mutta jos sen siististi ihan haluaa ns ammattimaisesti irroittaa niin magneetti mukaan ja mielummin se todella voimakas ;)


      • erikoismagneetti
        Kuulat erilleen ;) kirjoitti:

        Ai repimällä, kyllä joo, mutta jos sen siististi ihan haluaa ns ammattimaisesti irroittaa niin magneetti mukaan ja mielummin se todella voimakas ;)

        ei lähde


    • 1918 tulossa ?

      kiinni jäänyt. Toimit aivan oikein Suurimmat varkaat ovat tämän nykyhteiskunnan luoneet, EK ja sun muut huppujohtajat ovat suurvarkaita ja rikkaruohoja , jatka vaan.

    • En menis varastaan

      Moro. Ymmärrän kyllä. Itse en ikinä vajoais noin alas :)
      Tarkoitan, on niitä konsteja muita... itse ruuan tekeminen ja keinottelu.

      Mut jeps, kun moraali menee alas pohjamutiin, niin minkäs teet.

      Tärkeää on kuitenkin pysyä elossa.

      (Itellä suunnitelmissa hankkia kuivamuona varasto, n,12kk. sitten tehdä kätköt kun alkaa yhteiskunta kaatuun.... niin ei ainakaan ihan heti nälkä yllätä. Kätköt koordinaatteineen vihkoon salaus algoritmi. Sieltä voi sitten hakee kun tartte.)

    • urytjr

      Välillä tuntuu että itse en ole missään muussa hyvä kuin varastamisessa. Niin järkyttävältä kun se kuulostaakin.

      Lukivaikeus, ADHD, keskittymishäiriöt ja muut oppimisvaikeudet sekä toistuvasti uusiutuva vakava masennus ja pari fyysistä sairautta ovat tuhonneet mun unelmat ja elämän melkein kokonaan.
      Ammatteja ei jää joita voisin opiskella. Ja kouluissa en pärjää kun noita vaikeuksia joista palkkana on 20 vuoden koulukiusaaminen pelkkien opettajien taholta. Erittäin rankaa ollut. Siihen ei ole auttanut edes ilmoutukset poliisille.

      Varastellut olen vaikka kuinka monta vuotta ja en ole vieläkään jäänyt kiinni. Lapsena sitä vain kokeili kun muutkin.

      17-vuotiaana jäin hommaan koukkuun ja nyt olen 35-vuotias. Valvontatavat kaupoissa ei ole juurikaan muuttuneet sitten 90-luvun. Peruaidea on ihan sama. Muutama uusi juttu tullut mukaan valvontaa. Mikä on ihan yhtä tyhjän kanssa.

      Ompahan hieno ura mullakin. Osaan ainakin jotain,

      Jotkut rajat mullakin on: en ikinä varasta tietty perheeltä, ystäviltä, kirpputoreilta. Kyse on vain isoista ruoka ja vaatekaupoista.

      • Entinen varas

        Minä nuorena poikana kävelin kauppaan suoraan olutosastolle ja lappasin ison putkikassini täyteen tölkkejä, tuli muuten niin painava että oli vaikeuksia heittää kassi olalle ja pokkana kävellen ohi kassojen :) kukaan ei koskaan huomannut mitään kun olin niin röyhkeä :) olin kokululainen jolla putkikassissa "kirjoja" :) Varastaminen on aika helppoa, mutta häläreitä tulee varoa kun ne on nykyään niin kätevästi piilossa pienissäkin hintalapuissa, tarkkana saa siis olla jos mielii ettei jää kiinni.


      • kyllästynyt!!!
        Entinen varas kirjoitti:

        Minä nuorena poikana kävelin kauppaan suoraan olutosastolle ja lappasin ison putkikassini täyteen tölkkejä, tuli muuten niin painava että oli vaikeuksia heittää kassi olalle ja pokkana kävellen ohi kassojen :) kukaan ei koskaan huomannut mitään kun olin niin röyhkeä :) olin kokululainen jolla putkikassissa "kirjoja" :) Varastaminen on aika helppoa, mutta häläreitä tulee varoa kun ne on nykyään niin kätevästi piilossa pienissäkin hintalapuissa, tarkkana saa siis olla jos mielii ettei jää kiinni.

        Kun varastatte, ette oikeastaan varasta kauppiaalta, tai EK:lta, tai joltain päättäjältä, vaan ihan tavallisilta ihmisiltä. Kauppa tietenkin nostaa hintoja sen verran kun sieltä varastetaan. Ja tavalliset ihmiset joutuvat maksamaan ne teidänkin varastamat tavarat.

        Mitään suurta mullistusta yhteiskunanssa ei ole tulossa, koska köyhät ovat aivan erilaisia tänään kuin vuonna 1918. Silloin köyhillä ei ollut sosiaaliturvaa eikä 480 euroa KUUSSA itse huushollattavana asunnon ja terveydenhuollon yms. menojen JÄLKEEN. Silloin nähtiin oikeasti nälkää eikä ihmisillä ollut oikeuksia. Sen takia tuli kapina.

        Nyt sossun elätit makaa kotona päihdeongelmansa kanssa ja kirjoittaa täällä, miksi muka heidän on PAKKO varastaa. Ei tosiaankaan ole pakko. Se on ihan oma valinta käyttää tuet johonkin muuhun kuin kunnolliseen elämiseen.

        Mulla on ammatti, työ, asunto, talous kunnossa ja elämä hallinassa VAIKKA olen köyhistä oloista kotoisin.


      • Pitkäaikatyötön

        "Lukivaikeus, ADHD, keskittymishäiriöt ja muut oppimisvaikeudet sekä toistuvasti uusiutuva vakava masennus ja pari fyysistä sairautta ovat tuhonneet mun unelmat ja elämän melkein kokonaan.
        Ammatteja ei jää joita voisin opiskella. Ja kouluissa en pärjää kun noita vaikeuksia joista palkkana on 20 vuoden koulukiusaaminen pelkkien opettajien taholta. Erittäin rankaa ollut. Siihen ei ole auttanut edes ilmoutukset poliisille."

        Voi toki olla niin, että ihan jokaiselle ei löydy palkkatöitä. Jos et ole saanut riittävää apua koulutusjärjestelmältä tai terveydenhuollolta, eikä ammatinvalintapsykologikaan löydä sinulle työuraa, on minunkaan vaikea niissä auttaa.

        Toisaalta sinulla on tässä yhteiskunnassa oikeus saada erilaisten tukijärjestelmien kautta siedettävään elämiseen riittävät rahat ja asunto. Rikkoutuneita unelmia ei tosin korvata - meille muillekaan. Varastelun oikeutus on siis Suomessa kuitenkin hyvin hataralla pohjalla.

        Oletko kokeillut vapaaehtoistoimintaa? Vaikka palkkaa ei maksetakaan, toisinaan voi niistäkin saada pieniä etuja, kuten yhteisiä juhlia aterioineen. Voisit saada arvostusta osallistuessasi yhteiseen toimintaan ja ideoidessasi uusia asioita. Ehkä löydät jonkun kaverinkin? Älykkyyttähän sinulla on oltava jonkin verran, kun et ole kiinni jäänyt. Sitä voi käyttää muuhunkin kuin varasteluun, eikä pitkäjänteisyyttä välttämättä vaadita vapaaehtoiselta.

        Yhtenä esimerkkinä tuttuni on käynyt paikallisen Setlementin toiminnassa osallistumassa erilaisiin juttuihin. Kaveri on kärsinyt masennuksesta, mutta on nykyään selvästi pirteämmän ja myönteisemmän oloinen.
        http://www.setlementti.fi/toiminta/kansalaistoiminta/


    • En suosittele

      Luin Helsingin Sanomista joitakin aikoja sitten juttusarjaa; Erikoinen tarina, löytyy varmaan vieläkin ko. lehden arkistosta.
      Jutussa asiakas oli mennyt lähikauppaansa illalla rauhalliseen aikaan ja oli nähnyt kahden myyjä vievän takahuoneeseen erästä asiakasta, jonka jälkeen oli alkanut kuulua melkoista mätkettä, hetken tuo tilannetta seurannut asiaakas oli luullut, että tuosta takahuoneeseen raahatusta asiakkaasta alkoi tuelmaan jauhelihaa, mutta kohta selvisi, että hän olikin saannut vain kunnolla mopon vinkkarista näköönsä ja hieman klyyvariinkin, koskapa piteli verta vuotavaa ulkokettaan kasvoissaan.
      Myyjät olivat selittäneet tälle silmät moponlyhtyinä tilannetta katselevalle asiakkaalle, että nämä pummit tulevat tänne kauppaan varastelemaan ja syömään hyllyjen väliin, annetaan niille kunnolla turpiin, niin pysyvät poissa vähän aikaa ja kertovat kavereilleenkin, että tietävät pysyä hekin poissa.

      Muistan myös jo nyt erään edes menneen kauppiaan, jonka liikkeestä ei varastettu taikka tehty ilkivaltaa kovin usein. Hänellä oli aina teemana, että kyllä mies jotenkin maksunsa maksaa, jos ei rahalla, niin selkänahkalla. Ja turpiin tuli, että sivullisiakin jo hirvitti. Jos (harvoin) poliisi sai näitä rötöstelijöitä käsiinsä ja ehdotti, että he voisivat sopia asiansa kauppiaan kanssa, sopiminen ei kiinnostanut ketään,he yleensä jopa pyysivät, että poliisi vie heidät putkaan. Poliisi sai suosiolla korjata omansa.

      Naapurini oli myös karski karju, häneltä joskus joku yritti varastaa, mutta naapurini oli entinen poliisi ja sen verran kouliintunut, että varkaiden nahka alkoi kesimään aika helposti. Oli tottunut käsittelemään isoja humalaisia miehiä työssään, joten pari tyhjäntoimittajaan ei tuntunut missään ja kolmaskaan ei uskaltanut mennä kavereitaan edes auttamaan...

    • eitietotieltä työnnä

      Sosiaaliturva,
      EI MAKSA: ASUNTOLAINALYHENNYSTÄ, AUTOLAINAA TAI MITÄÄN MUUTA KULUTUSLUOTTOA. EI NETTIOSTOKSIA, EIKÄ MITÄÄN JÄLKIKÄTEEN MAKSETTAVIA HANKINTOJA.

      Puhutte aivan väärin kun sanotte pitää jäädä 480 €/kk.
      EI PIDÄ.
      JOS EI ANSAITSE MITÄÄN, EI OLE MITÄÄN TULOJA SAATOIMEENTULOTUKEA. Juuri tuon 480€/kk.
      Sen lisäksi voi saada reseptillä ostettavat lääkkeet ja sähkölaskun.
      .

      • lkyllästynyt!!!

        Ei yhteiskunnan pidäkään maksaa sinun asuntolainaasi. Sehän olisi väärin niitä muita kohtaan, jotka maksavat asuntolainansa työtä tekemällä. Omilla palkkarahoillaan asumiskulunsa maksavat turvaavat niin oman taloudellisen tilanteensa tulevaisuutta ja saavat asuntomenonsa pitemmällä tähtäimellä halvemmaksi.

        Mutta sinulla, joka olet valinnut olla hakeutumatta koulutukseen ja työn ääreen, on aivan eri tilanne. Sinun mahdolisen omistusasuntosi lainanlyhennyksiä ei todellakan kuulu kenenkään muun (=veronmaksajien) maksaa. Sinä maksat ne ihan itse, koska lainan lyhentämienn kartuttaa omaituuttasi. Ei muiden kuulu sitä tehdä. Sinun kohdallasi asumiskuluiksi lasketaan ASUNTOLAINAN KOROT, KOHTUULLISET LÄMMITYSKULUT, KÄYTTÖSÄHKÖ, VESI- JA VIEMÄRIMAKSUT SEKÄ KOTIVAKUUTUS.

        Menikö nyt perille?

        Eikä sossun (=veronmaksajien) kuulu maksaa sinun kulutusluottojasi, autolainojasi, nettiostoksiasi tms. Ei tietenkään.


      • pasuunamies
        lkyllästynyt!!! kirjoitti:

        Ei yhteiskunnan pidäkään maksaa sinun asuntolainaasi. Sehän olisi väärin niitä muita kohtaan, jotka maksavat asuntolainansa työtä tekemällä. Omilla palkkarahoillaan asumiskulunsa maksavat turvaavat niin oman taloudellisen tilanteensa tulevaisuutta ja saavat asuntomenonsa pitemmällä tähtäimellä halvemmaksi.

        Mutta sinulla, joka olet valinnut olla hakeutumatta koulutukseen ja työn ääreen, on aivan eri tilanne. Sinun mahdolisen omistusasuntosi lainanlyhennyksiä ei todellakan kuulu kenenkään muun (=veronmaksajien) maksaa. Sinä maksat ne ihan itse, koska lainan lyhentämienn kartuttaa omaituuttasi. Ei muiden kuulu sitä tehdä. Sinun kohdallasi asumiskuluiksi lasketaan ASUNTOLAINAN KOROT, KOHTUULLISET LÄMMITYSKULUT, KÄYTTÖSÄHKÖ, VESI- JA VIEMÄRIMAKSUT SEKÄ KOTIVAKUUTUS.

        Menikö nyt perille?

        Eikä sossun (=veronmaksajien) kuulu maksaa sinun kulutusluottojasi, autolainojasi, nettiostoksiasi tms. Ei tietenkään.

        Itse olen tällä hetkellä työttömänä ja haen vielä lisää toimeentuloa satasen verran about sossusta, mutta olen samaa mieltä kanssasi ja mitä merkitystä minun mielipiteelläni on edes...tottahan sinä paasaat.


    • Ulkona on kylmä

      Voi elämän kevät.
      Tulona työmarkkina tuki, veroprosentti 20%
      32,66*20= 653,20€ Josta veroa 20% --> 653,20* 0.8= 522,56€

      Sitten jaksotetaan tuo 522,56€ jos on saanut joskus kaksi päivärahaa saman kalenterikuukauden aikana kun on ollut sosiaalitoimen toimeentulotukiasiakas.
      522,56/20= 26,12€ Sitten 26,12€*21.5 = 561,58€ Tuo 561,58€ otetaan tulona huomioon toimeentulotukilaskelmassa jolloin sosiaalitoimisto on kehittänyt 1.5 päivää lisätuloa vaikka tosiasiallisesti tätä tuloa ei ole olemassa. No sitten kerran vuodessa kun osuu kaksi työmarkkinatukea samalle kuulle niin eivät huomio toista tulona. Mutta tässä nyt nähdään että ei se ole aina se 480.20€ käteen. Tuo laskelma näyttää että minä saan esimerkiksi 39,02€ vähemmän kuukaudessa.
      Tässä ei tietenkään näy asumistuki eikä vuokra mutta mitä viivan alle jää on 39,02€ pienempi kuin täällä sekopäänä 480.20 euroa mainostavalla.
      Ottakaa asioista selvää!

      ps. pientä heittoa voi olla laskelmassa kun en viittinyt monen desimaalin tarkkuudella summia merkitä.

      • Pitkäaikatyötön

        En ole koskaan saanut toimeentulotukea, mutta työttömyyskorvausta kylläkin. Työmarkkinatukea maksetaan 20 päivän jaksoissa, vaikka kuukaudessa on keskimäärin 21,5 korvauspäivää (½ päivän tarkkuudella). Täysin työttömän kuukausitulot ovat tällöin 21,5 x 32,66 = 702,19 euroa brutto eli 20 % ennakonpidätyksen jälkeen 561,75 euroa netto.

        Sosiaalitoimisto laskee selvästi tuensaajan tulot kuukausitasolla, joten heille on ihan sama, tuleeko hänelle jonkin kalenterikuukauden aikana yksi vai kaksi työmarkkinatuen maksuerää kalenterivuoden 13:sta maksuerästä. Siis toisin päin sanoen, koska Kelan maksuerän summa ei ole kuukausitulo, se ei sossua kiinnosta.


      • Keikka tänään ,)
        Pitkäaikatyötön kirjoitti:

        En ole koskaan saanut toimeentulotukea, mutta työttömyyskorvausta kylläkin. Työmarkkinatukea maksetaan 20 päivän jaksoissa, vaikka kuukaudessa on keskimäärin 21,5 korvauspäivää (½ päivän tarkkuudella). Täysin työttömän kuukausitulot ovat tällöin 21,5 x 32,66 = 702,19 euroa brutto eli 20 % ennakonpidätyksen jälkeen 561,75 euroa netto.

        Sosiaalitoimisto laskee selvästi tuensaajan tulot kuukausitasolla, joten heille on ihan sama, tuleeko hänelle jonkin kalenterikuukauden aikana yksi vai kaksi työmarkkinatuen maksuerää kalenterivuoden 13:sta maksuerästä. Siis toisin päin sanoen, koska Kelan maksuerän summa ei ole kuukausitulo, se ei sossua kiinnosta.

        Tänään tein kotona ilmaisen paistin, possun sisäfilettä laitoin kaupassa tänään takin povariin jonne siis tehty iso tasku, tästä apistista tulee varmasti kolmeksi päiväksi ruokaa kun paino oli n 1,3kg :) Minä en koe varastamista mitenkään vääränä, se on minun oikeus kun yhteiskunta ei ole minulle töitä kerran saanut järjestettyä, eli yhteiskunta on minulle sen velkaa. Minusta on hyvin pieni näpistys jos eläekseen vain vähän näpistää :) Varastan vain tarpeeseen ruokaa, en mitään muuta .)


      • nälkä on
        Keikka tänään ,) kirjoitti:

        Tänään tein kotona ilmaisen paistin, possun sisäfilettä laitoin kaupassa tänään takin povariin jonne siis tehty iso tasku, tästä apistista tulee varmasti kolmeksi päiväksi ruokaa kun paino oli n 1,3kg :) Minä en koe varastamista mitenkään vääränä, se on minun oikeus kun yhteiskunta ei ole minulle töitä kerran saanut järjestettyä, eli yhteiskunta on minulle sen velkaa. Minusta on hyvin pieni näpistys jos eläekseen vain vähän näpistää :) Varastan vain tarpeeseen ruokaa, en mitään muuta .)

        Itse menen huomenna myös varastamaan ruokaa en muuta pelkkää ruokaa. En pelkää kiinnijäämistä ollenkaan. Joulukinkku pitää varastaa. En ala näkemään nälkää. Omaa tyhmyyttään jos ei uskalla varastaa nälkäänsä.


      • kinkkuvaras
        nälkä on kirjoitti:

        Itse menen huomenna myös varastamaan ruokaa en muuta pelkkää ruokaa. En pelkää kiinnijäämistä ollenkaan. Joulukinkku pitää varastaa. En ala näkemään nälkää. Omaa tyhmyyttään jos ei uskalla varastaa nälkäänsä.

        Joulukinkku on iso! Miten sen varastaa, povitaskuun ei mahdu.


    • hulppeasti rahaa

      Jaksottamienn tarkoittaa, että saat VUODEN AIKANA KESKIMÄÄRIN sen 480 euroa KUUSSA asuntomenojen jne. jälkeen omaan käyttöösi. Jos tässä kuussa olet saanut 39 euroa vähemmän kuin 480 euroa, saat jossakin toisessa kuussa 39 euroa enemmän kuin 480 euroa.

      Vuoden aikana toimeentulotukeen oikeutettu saa siis 12 kertaa 480euroa rahaa, yhteensä siis vuodessa 5 760euroa ilmaista yhteiskunnan tukea sen lisäksi, että yhteiskunta on jo kustantanut hänelle asunnon, lämmityksen, veden, sähkön, kotivakuutuksen, ilmaisen terveydenhuollon jne.

      Se mainostamasi 39 euroa vähemmän kuussa tekee päivässä 1,3 euroa. Kun päivässä yhteiskunnalta saamasi summa on normaalin keskiverran 16 euron sijasta "vain" 14,7euroa, ei se ole mikään oikeutus varastaa. Tuollakin summalla tulee mainiosti toimeen, jos on järkeä päässä ja viitseliäisyyttä.

    • Ulkona on kylmä

      Joissain kunnissa ei jaksotusta käytetä ja tätä kuuluisaa ylimääräistä maksuakaan ei huomioida tulona ja silloin on kansalaiset laitettu eriarvoiseen asemaan joka on perustuslaissa käsittääkseni kielletty?

      39€ kuukaudessa on työttömälle iso raha. Luuletko että tässä pihviä vedetään kokoajan ja ryypätään?

      Yhteiskunta ei anna mitään vaan minä otan sen mikä minulle kuuluu!

      Vituttaa tällänen, että sossu kehittelee tämmösiä säästökeinoja viimesijaisesta tuesta mitä ihminen voi saada tässä maassa ja vittuilun vuoksi ottaa sitten jaksotuksen käyttöön koska voi ottaa.. Ihan hyvin voi olla ottamatta käyttöön. Tämän päättää kunnan sosiaaliperselautakunta joka on tietenkin kunnan ja virkamiehien puolella joka asiassa ja jos haluaa oikeutta niin se onhaettava hallinto-oikeudesta asti ja se kestää yli vuoden. Lopetan omalta osaltani tämän asian jankutuksen mutta jankuttakaa te muut että vittu ku työtönloinen saa ilmaiseksi kaiken ja viellä taskurahaa 480.20€ elämä on yhtä helvetin juhlaa!

      • lisää nöyryyttä

        Ei sinulle mitään kuulu, hölmö. Veronmaksajat hyvän hyvyyttään vain elättävät sinua vielä toistaiseksi- Siihen voi tulla muutos koska tahansa joten suosittelen enmmän nöyryyttä asenteeseen, ole edes nöyrä jos et muuhun kerran pysty.


    • Ulkona on kylmä

      Tuolla oli mainittu että ei anna oikeutta varastaa.
      Joo en ole tämän ketjun myymälä varas.

    • joku vain

      Kannattaa hankkia ammattikirjallisuutta ja käydä vartijakurssi ennen kuin jää kiinni. Tor-verkon konna-akatemia opettaa hyviä taitoja.

    • Ulkona on kylmä

      @lisää nöyryyttä, minä maksan myös veroja työmarkkinatuestani!

      Kumartele sinä herrojen edessä, minä en sitä tee!

    • rosvo-roope1

      Silkkitiellä on toisinaan myynnissä härpäkkeitä joilla hälyt irtoaa. Älkää silti jemmatko niitä pukukoppeihin, niissä pyritään käymään asiakkaan lähdettyä huomaamatta ja hälyt löytyy vaikka eivät näy silmällä. Jemmatkaa hyllyjen alle, tavaroiden taakse, taskuihin, ym ym.

    • köyhäateisti

      Eutanasia tulisi halvemmaksi yhteiskunnalle kuin kestää yhteiskuntaan sopeutumattomia sossupummeja. Vissiin rikas eliitti hyötyy halvasta työvoimasta.

    • Taralallaa

      Älkää käyttäkö magneettihälyjä!!
      Silloin nimekkeenä on varkaus ja syyte paljon kovempi kun pelkät sakot. Jos ite poistat ilman mitään välinettä hälyttimet voidaan syyttää vain näpistyksestä josta tuon sakon saa. Varkaus tarkoittaa ammattimaista suunnittelua. Ilman tekovälinettä ei voida osoittaa toteen että olisin suunnitellut tuon(vaikka oikeasti olenkin;D)vaan tehnyt hetken mielijohteesta.

    • työharjoittelija

      No huhhu! Minä en ainakaan ota rikosrekisterimerkintää jonkun fileen tai vastaavan takia (joka mahtuu takin hihaan)!
      -Sakkoa jonka joutuu lusimaan, kun ei ole rahaa maksaa.
      Lusiminen on ikuinen merkintä, etkä pääse senvuoksi johonkin paikkoihin, jotka vaatii puhtaan rikosrekisterin ja luottotiedot olevan kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe