Ruotsista hälyyttäviä uutisia

kytkintä vaihtoon

ViBilägare-lehden testotesti Ocu DSG vaihdettiin kytkin jo 24 tkm kohdalla. Eipä taida ongelmat olla hävinneet. Kulutustakin moitittiin korkeaksi.

"Inte heller långteststallets tjeckiska deltagare, Skoda Octavia, har klarat sig utan problem. Efter drygt 2 400 mil byttes kopplingen till den sjustegade automatiska DSG-lådan. Arbetet gjordes på garantin sedan ett svagt tjutande missljud uppstått vid växelbytena. Utöver det har bilen skött sig klanderfritt, utom när det gäller förbrukningen som ökat under testets gång och nu ligger 30 procent över den officiella siffran".

36

1457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Utelias Nyfiken

      Entäpä ne muut autot sitten? Tekstissähän lukee, että ei myöskään Skoda Octavia selvinnyt ilman ongelmia... Mitähän ne muiden testattavien autojen ongelmat olivat?

      Ei löytynyt netistä kyseistä testiä.

      • Täältä löytyy

        http://www.vibilagare.se/test/langtest/rekord-i-antal-verkstadsbesok

        Skoda Octavia:
        - DSG:n kytkin vaihdettu 24tkm kohdalla
        - Kulutuslukemat 30% yli tehtaan lukujen

        Peugeot 308
        - Vanteet vaihdettu avoimempiin, koska takapyörien jarrut jäätyi pakkautuneen lumen takia
        - Kosketusnäytön softapäivitys takaisinkutsuna
        - Itsestään lukittuvan kuskin oven korjaus takaisinkutsuna
        - Menossa huoltoon pyörän laakerin ja epätasaisen käynnin takia

        BMW i3 REX
        - Yksi totaalinen sammuminen, joka vaati hinauksen korjaamolle
        - Paljon huoltamokäyntejä ärsyttävien sähkö- ja latausvikojen takia

        Suzuki SX4
        - Kardaani vaihdettu värinöiden takia
        - Torvi vaihdettu toimivaan
        - Ohjaustehostimen softapäivitys

        Toyota Auris HSD
        - Ei vikoja


      • Skodan tarina
        Täältä löytyy kirjoitti:

        http://www.vibilagare.se/test/langtest/rekord-i-antal-verkstadsbesok

        Skoda Octavia:
        - DSG:n kytkin vaihdettu 24tkm kohdalla
        - Kulutuslukemat 30% yli tehtaan lukujen

        Peugeot 308
        - Vanteet vaihdettu avoimempiin, koska takapyörien jarrut jäätyi pakkautuneen lumen takia
        - Kosketusnäytön softapäivitys takaisinkutsuna
        - Itsestään lukittuvan kuskin oven korjaus takaisinkutsuna
        - Menossa huoltoon pyörän laakerin ja epätasaisen käynnin takia

        BMW i3 REX
        - Yksi totaalinen sammuminen, joka vaati hinauksen korjaamolle
        - Paljon huoltamokäyntejä ärsyttävien sähkö- ja latausvikojen takia

        Suzuki SX4
        - Kardaani vaihdettu värinöiden takia
        - Torvi vaihdettu toimivaan
        - Ohjaustehostimen softapäivitys

        Toyota Auris HSD
        - Ei vikoja

        http://www.vibilagare.se/test/langtest/ny-koppling-i-skoda-octavia-12-tsi-dsg


      • No voi
        Täältä löytyy kirjoitti:

        http://www.vibilagare.se/test/langtest/rekord-i-antal-verkstadsbesok

        Skoda Octavia:
        - DSG:n kytkin vaihdettu 24tkm kohdalla
        - Kulutuslukemat 30% yli tehtaan lukujen

        Peugeot 308
        - Vanteet vaihdettu avoimempiin, koska takapyörien jarrut jäätyi pakkautuneen lumen takia
        - Kosketusnäytön softapäivitys takaisinkutsuna
        - Itsestään lukittuvan kuskin oven korjaus takaisinkutsuna
        - Menossa huoltoon pyörän laakerin ja epätasaisen käynnin takia

        BMW i3 REX
        - Yksi totaalinen sammuminen, joka vaati hinauksen korjaamolle
        - Paljon huoltamokäyntejä ärsyttävien sähkö- ja latausvikojen takia

        Suzuki SX4
        - Kardaani vaihdettu värinöiden takia
        - Torvi vaihdettu toimivaan
        - Ohjaustehostimen softapäivitys

        Toyota Auris HSD
        - Ei vikoja

        Jumankauta! Eihän tässä uskalla ostaa enää mitään autoa (en mä mitään Tojotaa halua).


      • Tojotatussu
        Täältä löytyy kirjoitti:

        http://www.vibilagare.se/test/langtest/rekord-i-antal-verkstadsbesok

        Skoda Octavia:
        - DSG:n kytkin vaihdettu 24tkm kohdalla
        - Kulutuslukemat 30% yli tehtaan lukujen

        Peugeot 308
        - Vanteet vaihdettu avoimempiin, koska takapyörien jarrut jäätyi pakkautuneen lumen takia
        - Kosketusnäytön softapäivitys takaisinkutsuna
        - Itsestään lukittuvan kuskin oven korjaus takaisinkutsuna
        - Menossa huoltoon pyörän laakerin ja epätasaisen käynnin takia

        BMW i3 REX
        - Yksi totaalinen sammuminen, joka vaati hinauksen korjaamolle
        - Paljon huoltamokäyntejä ärsyttävien sähkö- ja latausvikojen takia

        Suzuki SX4
        - Kardaani vaihdettu värinöiden takia
        - Torvi vaihdettu toimivaan
        - Ohjaustehostimen softapäivitys

        Toyota Auris HSD
        - Ei vikoja

        Toyota kutsuu uusia, vastavalmistettuja , ei edes kauppaan ehtineitä autojaan takaisin. Suuri osa jo myyty, eli uutuuttaan rikki, viallinen = tuotteessa on virhe siitäkin huolimatta, että Toyotan laaduntarkkailua kehutaan maailman parhaaksi= aiheetta!

        http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/01/30/turvatyynyt-rajahtelevat-ennen-aikojaan-toyota-vetaa-autoja-taas-takaisin/20131648/304

        http://www.automerkit.fi/uutiset/kaikki-uutiset/artikkelit/taemae-valmistaja-kutsuu-taas-yli-miljoona-autoa-korjattavaksi.html


    • turbo-skoda

      DSG-laatikko on siis automatisoitu manuaalivaihteisto. Montakohan kytkintä taitamattomat kuljettajat ovat polttaneet kenguru-bensoineen? Ei DSG:tä tietenkään ole edes tarkoitettu toimimaan kuten vanhat epätaloudelliset momentinmuuntimet, jotka on jo käytännössä kielletty EU-alueella.

      • outoja höpiset

        momenttimuuntimet kielletty?? uusia malleja löytyy edelleen noilla kestäviksi todetuilla syteemeillä.


      • raakaa voimaa

        1,2 TSI, ei siinä mikään kestä ;-)


      • lyhytikäinen kytkin

        Eihän ne kuljettajat voi automaatin kytkintä polttaa, vaan sen tekee itse volkkarin suunnittelema ohjauselektroniikka, mikä ohjailee kytkimen käyttöä.
        Tärinää, nykimistä, rytkäyksiä vaihtaessa, ylämäkilähdöt surkeaa nylkytystä.
        OIKEA automaatti lähtee kuin sametilla ajelisi.


      • Jiihhaaaaanam

        Meillä vaihdettiin kaksoiskytkin 35tkm kohdalla, toivottavasti kestää (kestänyt n. 20tkm nyt). Hankittiin toiseksi autoksi pikkuauto Mitsubishi Space Start 2015, siinä on momenttiautomaatti.


      • 27 club

        Automatisoitu manuaali on ihan eri juttu, se on tavallinen manuaali jossa on tavallinen yksilevykytkin, ne on vain robotisoitu ja mukavuus on kehno. Kaksoiskytkinvaihteisto on mutkikkaampi mutta toimii melkein yhtä mukavasti kuin perinteinen automaatti. Mutta siltä näyttää ettei sitä ole tarkoitettu kestämään yhtä kauan.


      • ei momentinmuunninta
        outoja höpiset kirjoitti:

        momenttimuuntimet kielletty?? uusia malleja löytyy edelleen noilla kestäviksi todetuilla syteemeillä.

        Tottakai ne kielletään, kun ovat niin bensarosvoja. Ja kun on jo muutamana vuoden ajanut DSG:llä, niin en ota momentinmuunninta enää millään. On sen niin alkeellisen tuntuinen. Ja niin vielä tiedoksi: itsellä ei ole ollut DSG:ssä mitään vikaa eikä kenelläkään tutullakaan. Täällä niitä vikoja tuntuu löytyvän, kun trollit linkittävät toisten trollien höpinöihin tai yksittäisiin havaintoihin. Varmaan sen saa helpostikin rikki, jos on täysi pösilö.


      • turbo-skoda
        27 club kirjoitti:

        Automatisoitu manuaali on ihan eri juttu, se on tavallinen manuaali jossa on tavallinen yksilevykytkin, ne on vain robotisoitu ja mukavuus on kehno. Kaksoiskytkinvaihteisto on mutkikkaampi mutta toimii melkein yhtä mukavasti kuin perinteinen automaatti. Mutta siltä näyttää ettei sitä ole tarkoitettu kestämään yhtä kauan.

        Kaksoiskytkinvaihteistossa on tuplattu pääakselit siten, että toisella akselilla ovat parilliset vaihteet ja toisella parittomat. Molemmille voimalinjoille on oma kytkin. Käytännössä se on yhtä bensapihi kuin manuaalivaihteisto, ja vaihtaa yhtä pehmeästi kuin perinteinen automaatti, kunhan elektroniikka vain toimii ok. Korjatkaa, jos olen väärässä.


    • paljonkohan maksaa

      jos vaihto menisi omaan piikkiin, riittääköhän 2000 euroa?

      • money money

        Osta sit Tojo. Mitä sä märehdit muiden kustannuksia?


      • ai jaa
        money money kirjoitti:

        Osta sit Tojo. Mitä sä märehdit muiden kustannuksia?

        mutta kun se takuu on niin saakelin lyhyt.


      • inssi.
        ai jaa kirjoitti:

        mutta kun se takuu on niin saakelin lyhyt.

        Osta sit Tojo, ja tulet kyykytetyksi. Kiihdytys ja itsensä viihdytys..you know..


      • ajaa ajaa
        ai jaa kirjoitti:

        mutta kun se takuu on niin saakelin lyhyt.

        Virhevastuu. Oletko kuullut tästä? Ei takuu-ajan pituus rajoita vastuuta tuotteesta. Ei vaihdelaatikon arvioitu käyttöikä ole kaksi vuotta.


      • osssss
        ajaa ajaa kirjoitti:

        Virhevastuu. Oletko kuullut tästä? Ei takuu-ajan pituus rajoita vastuuta tuotteesta. Ei vaihdelaatikon arvioitu käyttöikä ole kaksi vuotta.

        Miksi ei valmistaja maksa isse suunnitteluvirhettä?


      • Maksumieheksi!
        ajaa ajaa kirjoitti:

        Virhevastuu. Oletko kuullut tästä? Ei takuu-ajan pituus rajoita vastuuta tuotteesta. Ei vaihdelaatikon arvioitu käyttöikä ole kaksi vuotta.

        Oletko kuullut että virhevastuu ei korvaa koko remppaa, vaan omistaja joutuu maksamaan osan korjauksista sillä perusteella, että auto tulee ikäistään parempaan kuntoon. Näin on kuluttaja-asiamies linjannut asian autokauppaiden painostuksesta.


      • taitaa olla
        ajaa ajaa kirjoitti:

        Virhevastuu. Oletko kuullut tästä? Ei takuu-ajan pituus rajoita vastuuta tuotteesta. Ei vaihdelaatikon arvioitu käyttöikä ole kaksi vuotta.

        jos menee ajamaan yli 20 tkm vuodessa.


      • ylihinta avuksi
        Maksumieheksi! kirjoitti:

        Oletko kuullut että virhevastuu ei korvaa koko remppaa, vaan omistaja joutuu maksamaan osan korjauksista sillä perusteella, että auto tulee ikäistään parempaan kuntoon. Näin on kuluttaja-asiamies linjannut asian autokauppaiden painostuksesta.

        Pistetään 3000 euron arvoisen osan hinnaksi 6000 euroa ja asiakas maksaa sitten siitä vain puolet eli 3000 euroa, asiakasystävällistä.
        http://www.talouselama.fi/uutiset/nain ovelasti autojen valmistajat kiemurtelevat eroon virhevastuustaan/a2232542


      • sä oot sairas
        osssss kirjoitti:

        Miksi ei valmistaja maksa isse suunnitteluvirhettä?

        hyppää jojoo pelle.


    • Diesel+manuaali

      Jos pelkää DSG:tä, voi ostaa manuaalilaatikollisen. Jos pelkää TSI:tä, voi ostaa dieselin.

      On tunnettua että ainakin manuaalilaatikolliset diesel-Skodat ovat varmoja pelejä ties miten monta sataa tuhatta kilsaa. Pyöränlaakereita saattaa mennä, kulutustavaraa, ei kalliita. Pyöränripustuksetkin kestävät moninkertaisen määrän kilsoja verrattuna monen premiummerkin koiranluuripusteisiin pyöriin (tai linnunluurpusteisiin).

    • skeidaa tyrkkää

      tdi moottorit yhtä huonoja,enpä skeidaan koskisi pitkällä tikullakaan vaikka se kestäisikin.mutta näyttää kovin huonolta skeidan tulevaisuus noine moninaisien vikojen osalata

      • hellitä jo hetkeksi

        Sanoo moniongelmainen nuori?


      • osssss
        hellitä jo hetkeksi kirjoitti:

        Sanoo moniongelmainen nuori?

        Palstran merkki on moniongelmainen.Tai jälkimarkkinointi.


    • tämä lisättävä

      Maahantuojan virallisille Skoda-sivuille muiden testimenestysten hehkutusten joukkoon.

      • Lisätään vaan kaikki

        Oliko tässä jotain erityisen huolestuttavaa?

        Nuo 308 Pösön kommentit antavat viitteitä, ettei mikään ole muuttunut sitten 90-luvun. Kyllä 306 Pösössä "pientä ja isompaa laittoa" riitti jo ensimmäisen 5 vuoden ja 50 tkm:n aikana. Ei ole Octaviassa tällaisia ongelmia ilmennyt. DSG? Manuaalilla pärjää hyvin.


      • kas kummaa
        Lisätään vaan kaikki kirjoitti:

        Oliko tässä jotain erityisen huolestuttavaa?

        Nuo 308 Pösön kommentit antavat viitteitä, ettei mikään ole muuttunut sitten 90-luvun. Kyllä 306 Pösössä "pientä ja isompaa laittoa" riitti jo ensimmäisen 5 vuoden ja 50 tkm:n aikana. Ei ole Octaviassa tällaisia ongelmia ilmennyt. DSG? Manuaalilla pärjää hyvin.

        Se on nyt sitten manuaali se ongelman ratkaisu.


      • vanhoja kaivellen
        Lisätään vaan kaikki kirjoitti:

        Oliko tässä jotain erityisen huolestuttavaa?

        Nuo 308 Pösön kommentit antavat viitteitä, ettei mikään ole muuttunut sitten 90-luvun. Kyllä 306 Pösössä "pientä ja isompaa laittoa" riitti jo ensimmäisen 5 vuoden ja 50 tkm:n aikana. Ei ole Octaviassa tällaisia ongelmia ilmennyt. DSG? Manuaalilla pärjää hyvin.

        Kyllä sitä Feliciassakin riitti laittamista, jos muistat tuon mallin?


      • Lisätään vaan kaikki
        vanhoja kaivellen kirjoitti:

        Kyllä sitä Feliciassakin riitti laittamista, jos muistat tuon mallin?

        DSG:tä en kommentoi, kun ei ole kokemusta. Tosin sitähän ei täällä asiantuntijalla edes saa olla.

        Felicia tuli koeajettua 90-luvulla, kun moottorit oli vielä niitä 1.3 työntötankokoneita Favoritin jäljiltä. On Skoda sen jälkeen kehittynyt ja paljon. Vaan ovatko muut automerkit edistyneet samalla tavalla....


    • svenssonit herkkiä

      Vähän kolisee ja ulisee, niin heti ollaan korjaamolla valittamassa. Meillä nuo menee ominaisuuksien ja kuskin virheiden piikkiin.

    • varmaan hävettää

      jullit nielee kaiken viallisen tuotteen ominaisuudet.

    • jsmxksid

      Itsellä mersu aj.76000km yksi valovika siinä kaikki

    • ystävät auttaa

      Kirjoittelet väärillä palstoilla ongelmistasi, jätä auto- ja ihmissuhdepalstat. Mene lääkäri vastaa palstoille avautumaan, niin sinut ohjataan sitä kautta hienotunteisesti eteen päin. Tai kerro kouluterveydenhoitajalle näitä juttujasi. Kaipa työttömille on kans oma terveydenhuolto-ohjelma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2022
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1559
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      146
      1475
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1328
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1260
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      274
      1090
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      126
      997
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      111
      976
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      51
      812
    Aihe