Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Olen naimisissa mutta ihastunut työkaveriini!

Haaveilija.

Nyt kirjoitan tänne kun en tätä voi kertoa kenellekään :-/
Olen naimisissa oleva nainen ja minulla on lapsia mutta olen vielä nuori. Nyt olen ihastunut työkaveriini ja en saa häntä mielestäni.... Haaveilen että hän vastaisi tunteisiini mutta en tiedä sen pidemmälle mitä tekisin... En varmaan voisi tehdä mitään :-/ Onko kenelläkään tällaista kokemusta? Yritän töissä piilotella tunteitani ja joskus pelkään että muut huomaavat että tuijotan ihastustani tai jotain! Silti haluaisin että hän huomaisi että tunnen voimakasta vetoa häntä kohtaan. Olen nähnyt ihania kuumia unia tästä henkilöstä... Olen niin säälittävä että jopa googlasin hänen nimellään jotta löytäisin jotain tietoja/kuvia. Tunnen työkaverini vain pintapuolisesti. Miksi mä olen näin hullu? Mitä mussa on vikana? Tuntuu kuin mulla olisi joku kriisi ja haluan mun vapauden takaisin! Pliis auttakaa joku :(
Ahdistaako teitä muita ajatus siitä että on saman ihmisen kanssa elämän loppuun asti? Musta tuntuu etten mä tiedä enää mitä mä haluan... Kai tää ihastus menee ohi jos vaan odotan :-( Silti mä vaan haaveilen että saisin yhden illan ihastukseni kanssa...

44

4034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haaveilija.

      Niin se piti vielä kysyä että kun mulla oli sellainen silmäkontakti ihastukseeni: kun nostin katseeni niin huomasin että hän katsoo minua! Ja katseemme kohtasivat... Tuntu että mä menin aivan sekaisin, sen katse oli jotenkin merkitsevä... Apua... Mä tunnen itseni ihan teiniksi! Siis se kysymys: Voiko olla että se arvaa tunteeni? Voiko olla? Apua! Mä niin haluaisin kertoa että mä tunnen vahvaa vetoa sitä kohtaan...

      Mä tiedän että mä kuulostan varmaan säälittävältä mutta ei nyt voi mitään :-/

      • heaven

        et varmaankaan ole kovin onnellinen nykyisessä suhteessasi jos ihastuminen saa sinun marmolikuulat noin kadoksiin.
        tosi kinkkinen tilanne jos tosiaan elät kaksoiselämää?


      • teemy ryhänen

        ihmisiin ihastuminen on elämää, se kestää niin kauan kuin elät.
        kyse on siitä kuinka paljon haluat antaa valtaa tunteille elämässä. elämä on siis tunteiden tasapainottelua ja nuorena tulee tehtyä monia virheitä elämässä ja ihmissuhdevalinnoissa kun oma identiteettikin saattaa vielä olla kadoksissa.
        kukaan ei tiedä paremmin mitä elämältä haluat kuin sinä itse. jos vanha suhde rupeaa vain kyllästyttään ja etsit vain seikkailuja niin kannattaa jutella miehesi kanssa vaihtoehdoista vaikka jonkun parisuhdeterapeutin kanssa jos ei muuten.

        toi katse juttu ei vielä kerro välttämättä mitään koska ihastuneena kuvittelee kaikenlaisia asioita ja leijjailee psykoosin rajamailla. siitä varmaan se maaginen energian tunnekin ihastuksen välille tulee...

        toisen tunteita on myös todella vaikea arvata, riippuu niin paljon tilanteesta miten käyttäydyit.


      • Haaveilijalle :)

        Siis niin tunnistan itseni tosta sun tekstistä :) oon herkkä ihminen ja luultavasti siks ihastun helposti ihmisiin. Usein ne jää ihastuksen tasolle ja piristää vaan päivää, jotkut jää todellisesti vaivaamaan!

        Mulla oli hyvin samanlainen tilanne 3v sitten. Olin ollut pari päivää uudessa työssäni assistenttina, kun eräänä aamunma törmäsin yhteen talossa työskentelevään sähkömieheen. En kiinnittänyt häneen ensin huomiota, ennen kuin onnistuin yhtäkkiä hajottamaan toimistossa käytettävän kärryn, jota käytetään arkistossa apuvälineenä. Hajosi tietysti just tuon sähkärin jalkojen juureen, mikä lie tarkoitus ollut!

        Oli varhainen aamu, jotain vähän yli 7, ja koko toimistossa ei ollut muita.. yhdessä sit yritettiin saada sitä kärryä kasaan, mut yks osa oli kadonnut jonnekin. Sanoin sit et hyvin alkaa eka työviikko kun heti hajotan jotain muutaman päivän töissäolon jälkeen.. no, ei saatu sitä siinä korjattua mut kiitin avusta. Jonkun ajan kuluttua kun olin omassa työhuoneessani, tuo sähkäri tuli ovelle, hymyili vinosti ja sano et korjasin sen kärryn..:)

        Hämmennyin niin että hyvä kun sain kiitoksen sanottua, ihmettelin että miks ihmeessä se oli omaa aikaansa uhrannut minun mokan korjaamiseen, oli varmaan omia töitäkin tehtävänä! No, jotenkin siitä lähti meidän kuukausia kestänyt silmäpeli.. ja ihastuin häneen korviani myöten, vaikka olin onnellisesti naimisissa! Olin siis onnellinen liitossani, eikä ollut mitään kriisiä muutenkaan mutta..

        Mies katsoi minua pitkään silmiin ja hymyili aina nähdessämme, hiljensi aina vauhtia työhuoneeni kohdalla saadakseen katsekontaktin ohi kulkiessaan, huomasin hänen aina katselevan kauempaa minua.. olin todella hämmentynyt, niin voimakasta sähköä oli välillämme! Tuntui, kuin olisin pettänyt miestäni, vaikka mitään ei tapahtunut..

        Ihastus kuitenkin sekoitti pääni niin, että vaikka vaikka se ihanasti piristi työpäivää, hän pyöri jatkuvasti mielessäni, haaveilin hänestä jopa harrastaessani seksiä oman mieheni kansssä, ja voi sitä nautinnon määrää.. mut sehän on jo tunnetason pettämistä!:( haaveilin myös, kuinka sattuisimme hissiin yhtä aikaa, ja yhtäkkiä sähköt katkeais, ja olisimme siellä jumissa kahdestaan..

        Tiedän, että tunne ei ollut yksipuolinen, en tiedä, oliko mies ihastununut minuun korjatessaan kärryn, mutta sillä hän ainakin sai huomioni. En tiedä, mitä hän ajatteli nähdessään sormukset sormessani, mutta kun satuttiin kahvilan jonoon peräkkäin ja hän oli takanani, saatoin tuntea sähkön kun hän melkein hipaisi kättäni..

        Se oli ihan hullua :) sit oli pitkä väli ettei nähty ollenkaan, olin huolissani miten paljon häntä kaipasin, mutta onneksi järki vei voiton ja päätin unohtaa hänet. Kunnes kuukausien päästä olin menossa neukkariin keittää kahvia,ja melkein kävelin hänen syliinsä.. Olimme molemmat suunnattoman hämmentyneitä, en meinannut saada kahvipannua pysymään käsissäni kun vapisin niin, mies lähti huoneesta (oli vetää sinne jotain sähköjä) ihan kuin pakoon minua, niin voimakas oli tuo tunne välillämme..

        Ja taas mentiin, en saanut miestä mielestäni vaikka kuin yritin olla järkevä. Kotona etsin hänet Facebookista ja huomasin, että hänkin oli varattu.. ilmankos hänkin vaikutti niin hämmentyneeltä.

        No, emme enää nähneet tuon jälkeen, kun sähköfirma siirtyi uuteen kohteeseen, joten vaikka ikävä oli pelottavan kova, ononnistuin vähitellen pääsemään hänestä irti. Vieläkin kuitenkin huomaan ajattelevani häntä toisinaan, mietin mitä hänelle kuuluu ja muistelin niitä kuumia katseita ja sähkön täyttämiä hetkiä välillämme..


      • edellinen
        Haaveilijalle :) kirjoitti:

        Siis niin tunnistan itseni tosta sun tekstistä :) oon herkkä ihminen ja luultavasti siks ihastun helposti ihmisiin. Usein ne jää ihastuksen tasolle ja piristää vaan päivää, jotkut jää todellisesti vaivaamaan!

        Mulla oli hyvin samanlainen tilanne 3v sitten. Olin ollut pari päivää uudessa työssäni assistenttina, kun eräänä aamunma törmäsin yhteen talossa työskentelevään sähkömieheen. En kiinnittänyt häneen ensin huomiota, ennen kuin onnistuin yhtäkkiä hajottamaan toimistossa käytettävän kärryn, jota käytetään arkistossa apuvälineenä. Hajosi tietysti just tuon sähkärin jalkojen juureen, mikä lie tarkoitus ollut!

        Oli varhainen aamu, jotain vähän yli 7, ja koko toimistossa ei ollut muita.. yhdessä sit yritettiin saada sitä kärryä kasaan, mut yks osa oli kadonnut jonnekin. Sanoin sit et hyvin alkaa eka työviikko kun heti hajotan jotain muutaman päivän töissäolon jälkeen.. no, ei saatu sitä siinä korjattua mut kiitin avusta. Jonkun ajan kuluttua kun olin omassa työhuoneessani, tuo sähkäri tuli ovelle, hymyili vinosti ja sano et korjasin sen kärryn..:)

        Hämmennyin niin että hyvä kun sain kiitoksen sanottua, ihmettelin että miks ihmeessä se oli omaa aikaansa uhrannut minun mokan korjaamiseen, oli varmaan omia töitäkin tehtävänä! No, jotenkin siitä lähti meidän kuukausia kestänyt silmäpeli.. ja ihastuin häneen korviani myöten, vaikka olin onnellisesti naimisissa! Olin siis onnellinen liitossani, eikä ollut mitään kriisiä muutenkaan mutta..

        Mies katsoi minua pitkään silmiin ja hymyili aina nähdessämme, hiljensi aina vauhtia työhuoneeni kohdalla saadakseen katsekontaktin ohi kulkiessaan, huomasin hänen aina katselevan kauempaa minua.. olin todella hämmentynyt, niin voimakasta sähköä oli välillämme! Tuntui, kuin olisin pettänyt miestäni, vaikka mitään ei tapahtunut..

        Ihastus kuitenkin sekoitti pääni niin, että vaikka vaikka se ihanasti piristi työpäivää, hän pyöri jatkuvasti mielessäni, haaveilin hänestä jopa harrastaessani seksiä oman mieheni kansssä, ja voi sitä nautinnon määrää.. mut sehän on jo tunnetason pettämistä!:( haaveilin myös, kuinka sattuisimme hissiin yhtä aikaa, ja yhtäkkiä sähköt katkeais, ja olisimme siellä jumissa kahdestaan..

        Tiedän, että tunne ei ollut yksipuolinen, en tiedä, oliko mies ihastununut minuun korjatessaan kärryn, mutta sillä hän ainakin sai huomioni. En tiedä, mitä hän ajatteli nähdessään sormukset sormessani, mutta kun satuttiin kahvilan jonoon peräkkäin ja hän oli takanani, saatoin tuntea sähkön kun hän melkein hipaisi kättäni..

        Se oli ihan hullua :) sit oli pitkä väli ettei nähty ollenkaan, olin huolissani miten paljon häntä kaipasin, mutta onneksi järki vei voiton ja päätin unohtaa hänet. Kunnes kuukausien päästä olin menossa neukkariin keittää kahvia,ja melkein kävelin hänen syliinsä.. Olimme molemmat suunnattoman hämmentyneitä, en meinannut saada kahvipannua pysymään käsissäni kun vapisin niin, mies lähti huoneesta (oli vetää sinne jotain sähköjä) ihan kuin pakoon minua, niin voimakas oli tuo tunne välillämme..

        Ja taas mentiin, en saanut miestä mielestäni vaikka kuin yritin olla järkevä. Kotona etsin hänet Facebookista ja huomasin, että hänkin oli varattu.. ilmankos hänkin vaikutti niin hämmentyneeltä.

        No, emme enää nähneet tuon jälkeen, kun sähköfirma siirtyi uuteen kohteeseen, joten vaikka ikävä oli pelottavan kova, ononnistuin vähitellen pääsemään hänestä irti. Vieläkin kuitenkin huomaan ajattelevani häntä toisinaan, mietin mitä hänelle kuuluu ja muistelin niitä kuumia katseita ja sähkön täyttämiä hetkiä välillämme..

        Vielä jatkoa edelliseen..
        omassa tapauksessani siis en tunteen voimakkuudesta huolimatta olisi antanut ihastuksen edetä yhtään pidemmälle (lue: tekoihin), olinhan onnellinen liitossani ja aivan ihanan miehen vaimo. Ihastumisia tulee ja menee edelleen, en koskaan suht niistä miehelleni enkä kenellekään, sillä tunteille ei mahda mitään, kun ei anna niiden viedä tekoihin.

        Itse pidän avioliiton pyhänä, ja kun kerran olen vannonut uskollisuutta ja rakkautta miehelleni hyvinä ja pahoina päivinä aina kuolemaan saakka, sen tahdon myös pitää. En sano, ettenkö toisinaan kaipaisi vapauden perään. Menin nuorena naimisiin ja muutenkin koko nuoren ikäni olin lähes jatkuvasti seurustellut, joten en ole oikein koskaan elänyt vapaan deittailun aikoja.. en kuitenkaan kadu, ettettä menin naimisiin. Olen hyvin onnellinen huolimatta siitä, että meillä on ollut vastoinkäymisiä melkein enemmän, kuin ihminen jaksaisi kantaa (sairautta, lapsettomuutta ym).

        Sanotaan, että avioliitto on tahtomista joka päivä. Aina ei ole helppoa, mut sitä on elämä. Kannattaa vakavasti miettiä, olisitko todella valmis uhraamaan miehesi ja perheesi tämän ihastuksen takia. Usein, kun elämä on hyvää, sitä ei tajuakaan vaan miettii, olisiko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. yleensä se ei ole. Kehotan miettimään tarkasti, ennen kuin teet liikettä suuntaan tai toiseen :) tsemppiä ♡


      • Haaveilija.
        edellinen kirjoitti:

        Vielä jatkoa edelliseen..
        omassa tapauksessani siis en tunteen voimakkuudesta huolimatta olisi antanut ihastuksen edetä yhtään pidemmälle (lue: tekoihin), olinhan onnellinen liitossani ja aivan ihanan miehen vaimo. Ihastumisia tulee ja menee edelleen, en koskaan suht niistä miehelleni enkä kenellekään, sillä tunteille ei mahda mitään, kun ei anna niiden viedä tekoihin.

        Itse pidän avioliiton pyhänä, ja kun kerran olen vannonut uskollisuutta ja rakkautta miehelleni hyvinä ja pahoina päivinä aina kuolemaan saakka, sen tahdon myös pitää. En sano, ettenkö toisinaan kaipaisi vapauden perään. Menin nuorena naimisiin ja muutenkin koko nuoren ikäni olin lähes jatkuvasti seurustellut, joten en ole oikein koskaan elänyt vapaan deittailun aikoja.. en kuitenkaan kadu, ettettä menin naimisiin. Olen hyvin onnellinen huolimatta siitä, että meillä on ollut vastoinkäymisiä melkein enemmän, kuin ihminen jaksaisi kantaa (sairautta, lapsettomuutta ym).

        Sanotaan, että avioliitto on tahtomista joka päivä. Aina ei ole helppoa, mut sitä on elämä. Kannattaa vakavasti miettiä, olisitko todella valmis uhraamaan miehesi ja perheesi tämän ihastuksen takia. Usein, kun elämä on hyvää, sitä ei tajuakaan vaan miettii, olisiko ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. yleensä se ei ole. Kehotan miettimään tarkasti, ennen kuin teet liikettä suuntaan tai toiseen :) tsemppiä ♡

        Kiitos sun tarinasta, oli ihana


      • J*****
        Haaveilija. kirjoitti:

        Kiitos sun tarinasta, oli ihana

        Sinäkin olet minun kuvitelmissani


    • ihquuu haluta

      Mä katoin baarissa viikonloppuna useisiin kasvoihin ja silmiin ja nekin katso muhun. kait nekin kaikki halusi mut, mutta osa vaan kertoi sen mulle.

    • huomasin vaan

      "henkilöstä" Oletteko molemmat naisia?

    • mistäs näistä tietää

      Tunteesi on aivan normaali, ja muillakin on varmasti samaa. Yleensä nämä menevät ohi ajan mukana. Mieti tilannetta, voisitko lopulta tehdä mitään? Joskus on vain hyväksyttävä tilanteensa. Katseissa on hetken huumaa, mutta joskus se on vain jätettävä siihen. Vastapuolellakin voi olla tunteita, mutta ei ehkä halua viedä tilannetta katseita pidemmälle, esimerkiksi jos hänelläkin lapsia tai jokin muu rajoittava tekijä..

      • Haaveilija.

        Joo, kai tää menee ohi... Pelkään myös että ihastukseni kohde huomaa mun tunteet ja ajattelee että mä oon ihan "pelle" :-/ Koska mä olen naimisissa ja haikailen muiden perään...

        Btw, ihastukseni kohde on mies ja hän ei ole naimisissa, ei ole lapsia mutta tyttöystävästä en tiedä.


      • Punainen sateenvarjo
        Haaveilija. kirjoitti:

        Joo, kai tää menee ohi... Pelkään myös että ihastukseni kohde huomaa mun tunteet ja ajattelee että mä oon ihan "pelle" :-/ Koska mä olen naimisissa ja haikailen muiden perään...

        Btw, ihastukseni kohde on mies ja hän ei ole naimisissa, ei ole lapsia mutta tyttöystävästä en tiedä.

        Kyllä olen ihan vapaa enkä ajattele sinusta pahaa
        Söpö oot


      • Haaveilija.
        Punainen sateenvarjo kirjoitti:

        Kyllä olen ihan vapaa enkä ajattele sinusta pahaa
        Söpö oot

        Eiiiiii mä en kestä! Pakko kirjottaa taas tänne kun ei o ketään kenelle puhua tästä. Vieläkin haaveilen tästä samasta miehestä, näen häntä töissä ja nyt tuntuu etten pysty olla enää normaalisti hänen lähellä. Ei ole ruokahalua koska olen niin ihastunut. Mulla on ihan psykoottinen fiilis, haluisin vaan olla sen miehen kanssa kahden, tuijottaa sen silmiin... Kertoa mun tunteista...


    • Know the feeling

      Ois paljon helpompaa kertoa fiiliksistä jos tuntis toisen, jos ois paremmat mahollisuudet tutustua. Tämä siis omalla kohdalla. Kuulostaa tosi samantyyppiseltä kun mun, niin sun tilanne.

      • Haaveilija.

        Ihanaa kuulla että on muitakin jotka "kärsii" samanlaisesta tilanteesta :)


      • Know the feeling
        Haaveilija. kirjoitti:

        Ihanaa kuulla että on muitakin jotka "kärsii" samanlaisesta tilanteesta :)

        Haha, no joo. Tää on samaan aikaan hauskaa ja kamalaa. Ittellä tänään kylmät väreet pelkästä näkemisestä.


      • Muodokas tumma nainen
        Haaveilija. kirjoitti:

        Ihanaa kuulla että on muitakin jotka "kärsii" samanlaisesta tilanteesta :)

        Itsellä sama tilanne. Pitkään pohdiskeltuani olen sitä mieltä, että tuo "psykoosi" lienee nimenomaan oikea sana kuvaamaan tilannetta. Todennäköisesti ne kemiat, väristykset, katseet ja signaalit on vain mielikuvituksen tuotetta. Tää tunne häiritsee tällä hetkellä elämää niin paljon, että täytyy tietoisesti pyrkiä unohtamaan.


      • Haaveilija.
        Muodokas tumma nainen kirjoitti:

        Itsellä sama tilanne. Pitkään pohdiskeltuani olen sitä mieltä, että tuo "psykoosi" lienee nimenomaan oikea sana kuvaamaan tilannetta. Todennäköisesti ne kemiat, väristykset, katseet ja signaalit on vain mielikuvituksen tuotetta. Tää tunne häiritsee tällä hetkellä elämää niin paljon, että täytyy tietoisesti pyrkiä unohtamaan.

        Ainakin voi haaveilla... Kun mä pesen hiuksia niin ajattelen sitä miestä... Että olis puhtaat hiukset kun se näkee mut. Ja aamulla kun valitsen vaatteita töihin :)
        Kaikkia sen eleitä mietin; tulikohan se tahallaan istumaan just mun viereen kahvipöytään?


      • Pysähdy
        Haaveilija. kirjoitti:

        Ainakin voi haaveilla... Kun mä pesen hiuksia niin ajattelen sitä miestä... Että olis puhtaat hiukset kun se näkee mut. Ja aamulla kun valitsen vaatteita töihin :)
        Kaikkia sen eleitä mietin; tulikohan se tahallaan istumaan just mun viereen kahvipöytään?

        Ettei olisi vain pakkomielle jos vaatteetkin täytyy laittaa miehelle mielessään ja naimisissa olet. Ihastusta vaan, anna mennä ohi...........


      • Haaveilija.
        Pysähdy kirjoitti:

        Ettei olisi vain pakkomielle jos vaatteetkin täytyy laittaa miehelle mielessään ja naimisissa olet. Ihastusta vaan, anna mennä ohi...........

        Huoh. Taas sydän tykyttää kun meidän katseet kohtasivat... Eipä tää ihastus kyllä oo menny ollenkaan ohi. Pelkään että punastuin kun katsoit minuun päin...


      • Pää pilvissä
        Haaveilija. kirjoitti:

        Huoh. Taas sydän tykyttää kun meidän katseet kohtasivat... Eipä tää ihastus kyllä oo menny ollenkaan ohi. Pelkään että punastuin kun katsoit minuun päin...

        Voi kuinka toivon, että olisit se sama henkilö, jonka kanssa katseiden kohtaaminen tuntuu niin sähköiseltä ja vahvalta, mutta samaan aikaan niin hellältä ja mahanpohjaa kutkuttavalta.


      • samoja tunteita
        Haaveilija. kirjoitti:

        Huoh. Taas sydän tykyttää kun meidän katseet kohtasivat... Eipä tää ihastus kyllä oo menny ollenkaan ohi. Pelkään että punastuin kun katsoit minuun päin...

        Missäpäin tämä ihastus on tapahtunut?


      • ainakin mun
        samoja tunteita kirjoitti:

        Missäpäin tämä ihastus on tapahtunut?

        puolivälis suomee


      • Pää pilvissä
        samoja tunteita kirjoitti:

        Missäpäin tämä ihastus on tapahtunut?

        Helsingistä pari tuntia pohjoiseen päin.


    • kai sää Turusr sentäs?

      Kui??

    • IhastunutIsollaIillä

      Kuinka tuore tämä ihastus on?

      • Haaveilija.

        Alkoi noin pari viikkoa sitten...
        Olen tuntenut miehen jo pidempää kyllä mutta jostain syystä ihastus alkoi nyt vasta. Voisko olla sen takia että omassa liitossa on ollut vähän kuoppaista? Eroajatuksia on mulla ollut pidempään... Mutta tuskin niitä toteutan. Lisäksi tuntuu että mulla on joku kriisi... Kiintymys omaan mieheen on jostain syystä heikentynyt... Suhde tuntu välillä vankilalta :-/ Kuten sanoin ekassa viestissä, ajatus että olen tän saman ihmisen kanssa elämän loppun jotenkin ahdistaa. Ei nyt koko ajan, mutta välillä.


      • Hyväksy
        Haaveilija. kirjoitti:

        Alkoi noin pari viikkoa sitten...
        Olen tuntenut miehen jo pidempää kyllä mutta jostain syystä ihastus alkoi nyt vasta. Voisko olla sen takia että omassa liitossa on ollut vähän kuoppaista? Eroajatuksia on mulla ollut pidempään... Mutta tuskin niitä toteutan. Lisäksi tuntuu että mulla on joku kriisi... Kiintymys omaan mieheen on jostain syystä heikentynyt... Suhde tuntu välillä vankilalta :-/ Kuten sanoin ekassa viestissä, ajatus että olen tän saman ihmisen kanssa elämän loppun jotenkin ahdistaa. Ei nyt koko ajan, mutta välillä.

        Ihastuminen on tosiaan voimakas, pakkomielteen kaltainen tunne. Jos siitä haluaa eroon, ei kannata väkisin yrittää tunteesta eroon. Se minkä kieltää, se tunkee ajatuksiin aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä. Mitä jos hyväksyisit tuon tunteen, jos se olisikin ok? Fantasioi rauhassa ja anna hyvän olon säteillä ympärillesi kotona ja työpaikalla. Ota tunteesta kaikki ilo irti, kokeile olla sen kaveri.

        Itselläni on ihastumisesta jo viiden vuoden kokemus ja se jatkuu edelleen. Pelkkää plussaa on ollut oman puolison suurempi huomioiminen, oman itseni rakastaminen, työkavereiden huomioiminen, taito aidosti kuunnella toista ihmistä ja yleinen viriilisyys.

        Olin viisi vuotta sitten aika maassa, mutta onneksi älysin hakea apua. Puolisoni on aivan ihana ihminen ja haluan vanheta vain hänen kanssaan, mutta ihastuminen toi elämään jotain aivan uutta valoa. Emme ole ihastukseni kanssa koskaan ryhtyneet mihinkään tekoihin, siksi se on kestänyt näin pitkään. Olen kyllä yrittänyt arkeuttaa suhdetta siinä onnistumatta. Olen huomannut, että sähköisyys liittyy aina toisen näkemiseen. Pitemmillä tauoilla kuten kesälomalla vieraannun tunteesta hyvinkin, mutta heti ensimmäisenä työpäivänä tunne palaa voimakkaana takaisin. Enkä ole siitä ollenkaan pahoillaan.

        Haaveilija: mietipä joskus omia todellisia arvojasi parisuhteessa, millainen haluaisit sen olevan eläkeiässä? Arvojen pohdintaa kannattaa käyttää aikaa, sillä ne ohjaavat kaikkea tekemistämme. Onnellisuus tulee siitä, kuinka hyvin arvoja elämässämme pystymme toteuttamaan. Tunteisiin ei kannata lankautua, kunhan tekeminen menee oikeaan suuntaan. Onnellisuushan se on tärkeintä, eikö?


    • LintulanMake

      Ota huomioon että olet mennyt naimisiin omasta tahdosta. Se että suhteessa on alamäkiä on normaalia. Jos vaihdat miestä niin uuden kanssa on ihan samat asiat edessä kun alkuihastus on mennyt ohitse. Ihastuminen on palkitseva tunne joka kestää vain vähän aikaa. Se että olet sitoutunut mieheesi on pidempi projekti ja sitä suhdetta tulee hoitaa. Aika harvat asiat tulee elämässä itsekseen. Niitä on juurikin monet fysiologiset ilmiöt, kuten hiki, paskahätä, puutostilat, typerät ajatukset ja myös ihastumisen tunne. Jos haluat rakenta jotain pitkäaikaisempaa kannattaa keskittyä nykyisen parisuhteen hoitamiseen ja ongelmakohtien purkamiseen. Noh turha tätä on oikeastaan edes saarnata. Ihmiset tuppaavat oppimaan vain kantapään kautta, niin typeriä ne on.

      • kuin myös

        Missä päin tää ihastuminen tapahtunut ja minkä alan hommissa? Meillä myös vaihdeltu töissä katseita ;-)


      • yhdessä vaan

        Hienoa Lintulanmake. Kerran kun on menty naimisiin niin yhdessä pysytään, kunnes kuolema erottaa, aamen. Ja vielä vapaaehtoisesti. Kyllä se niin on, että turhan helposti erotaan, jos jotain on luvattu niin kyllä se pitää säilyttää olkoonkin se millaista tahansa. Ja uuden ihmisen kanssa se elämä olisi taas samanlaista, kun kaikkihan on samanlaisia.Tervetuloa 1600-luvulle.

        P.s Järjestetyt avioliitot on muuten kestävämpiä kuin rakkausliitot.


      • käytännöllisyyttä

        Sen takia ei ole mitään järkeä edes mennä naimisiin kun eroprojekti on niin työläs. Kun ei mene naimisiin niin sen kumppanin voi aina päivän varoajalla vaihtaa uuteen.


    • R********

      Tee aloite perjantai iltana

    • 3+8

      Montako lasta sinulla on?

      • 18.07

        2


      • 12+15
        18.07 kirjoitti:

        2

        Et siis ole hän :(


      • yksi muiden joukossa

        Kirjoittaja olisin voinut olla minä. Mulla on kolme lasta...


      • 6+9
        yksi muiden joukossa kirjoitti:

        Kirjoittaja olisin voinut olla minä. Mulla on kolme lasta...

        Voisitko kirjoittaa jotain mistä vain ihastuksesi tuntisi sinut? Tunnen omaa ihastustani kohtaan samoin


      • siishäh
        yksi muiden joukossa kirjoitti:

        Kirjoittaja olisin voinut olla minä. Mulla on kolme lasta...

        Naiselta miehelle siis?


      • 6+9
        yksi muiden joukossa kirjoitti:

        Kirjoittaja olisin voinut olla minä. Mulla on kolme lasta...

        Sinä nainen, minä mies


      • siishäh
        6+9 kirjoitti:

        Sinä nainen, minä mies

        Sori, tarkoitin henkilöä yksi muiden joukossa :)


      • yksi muiden joukossa
        siishäh kirjoitti:

        Sori, tarkoitin henkilöä yksi muiden joukossa :)

        Jep, naiselta miehelle


    • Haaveilija.

      Hei taas, minä täällä.
      Paljon kyselty tunnusmerkkejä. No voin sanoa että mulla on kaksi lasta. Pk-seutu. Enempää en sano. En halua tulla tunnistetuksi.

      Näin sut eilen töissä... Olit komeampi kuin muistinkaan... Luulin että joululoma olisi viilentänyt tunteita, no onhan se kyllä toiminutkin. Mutta olet vielä komea :)

    • ....................

      kuules ei se oo vapautta jos eroot toisesta ja meet heti toisen kans se olis ku pelkkä vaihto lapset tulee mukana. vapaus on sellast et lapset on jo aikusii ja elät sit yksinäs.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe