Hajuste allerginen

ja pyykin pesu

Koska minulla on hajuste allergia niin en käytä mitään hajustettuja tuotteita.

Olen muutaman kerran pessyt pyykkiä taloyhtiön pyykkikoneessa ja vaikka huuhtelen koneen ennen pyykin laittoa

Niin nenä tukossa ja silmiä kutisee muutaman päivän.

Ilmeisesti pyykinpesukoneesta irtoaa hajusteita?
Ei kai muu auta kuin ostaa oma pyykinpesukone.

5

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pari vinkkiä

      Koneita saa jopa ihan ilmaiseksi esim tori.fi palstalta. Jos hakit käytetyn koneen, niin puhdista se ennen omaa käyttöä laittamalla päälle valkopesuohjelmalle 90C asteeseen tyhjänä, mukaan tietysti noin 1/3 normaalista määrästä valkopesuainetta. Huuhteluainelokeroon etikkaa 1/2dl ja pesun jälkeen putsaat vielä luukun tiivisteet & nukkasihdin. Tuolla operaatiolla lähtee yleensä pahimmat "200% enemmän tuoksua" -saostumat. Itse muuten käytän tuota etikkaa pyykin huuhteluaineena, jos pyykissä sattuu olemaan sähköistyviä vaatteita, tai jotain kirppikseltä hankittua, tai muuten vaan tunkkaista. Pesuaineena käytän Neutral -merkkistä pesujauhetta. Tiesitkö muuten, että esim Omo Sensitive ei todellakaan ole hajusteeton enää nykyään, se on "miedosti hajustettu"!

    • pese kone

      sitruunahappo putsaa pesukoneen ja etikka ja sooda

      sitruunahappoa saa apteekista parilla eurolla

      • sitroen.

        Sitruunahappoa saa maataloustarvikekaupasta viiden kilon purkin noin 35 eurolla. Myydään porsaitten ripulilääkkeenä. Voi käyttää myös ruosteenpoistoon. Voi tehdä myös limsaa nimeltä siruunasooda: vesilasiin tasapääteelusikallinen sitruunahappoa ja saman verran ruokasoodaa ja sitten lasi täyteen vettä. Hyvää tulee ja halvalla! Mehu seassa antanee tarvittaessa makua ja väriä.


    • LuomuLissu

      Minulla myös hajusteyliherkkyys enkä enää käy taloyhtiön pyykkituvassa kun siellä HAISEE. Haju kulkeutuu suuhuni ja maistuu suussa koko päivän. Ihmettelen hieman miten eräs astmainen naapurini käyttää todella haisevaa pyykinpesuainetta. Hänen jälkeensä on ihan turha yrittääkään mennä sinne.
      En enää menekkään kun koneissa on haisevia jäämiä vaikka kuinka huuhtelisi. Hommasin oman koneen.
      Olen myös käyttänyt Rainbowin Sensitive color pesunestettä, se on edullinen ja hajuton mutta en tiedä kuinka ekologinen se on, joutsenlippu siinä kuitenkin on.
      Kaupoissa pitää kiertää kaukaa pesuainehylly ja sitten kun itse tarvitsee sieltä ostaa niin pikakierros ja äkkiä pois.
      En ole käyttänyt huuhteluaineita mutta ajattelin kokeilla jotain aromaattisia tippoja, luonnontuoksut nimittäin ei haittaa minua ja hajuvetenäkin käytän luomutuoksuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1935
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1350
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1331
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe