Tyhjä olo

jäneskoira

Olo on juurikin otsikon mukainen. Tämän tarinan on varmaan kokenut moni muukin, mutta puranpahan nyt sydäntäni hiukan tänne. Tapasin siis kesällä aivan ihanan naisen. Vahvaluontoisen ja jääräpäisenkin, mutta kokonaisuutena todella mahtavan tyypin. Itse yritin alussa vähän jarrutella vauhtia, mutta en pystynyt, enkä lopulta halunnutkaan. Molemmat ollaan tahoillamme erottuja yhteishuoltajia. Välimatkaa jonkin verran. Sovittiin, ettei välimatka ja väliaika tuota ongelmia. Ei tuottanutkaan. Ikävä oli puolin ja toisin, mutta mobiililaitteita ja kanavia yhteydenpidolle riitti. Helliä ja vähän tuhmiakin (hyvällä tavalla) huomionosoituksia pitkin arkea ja yhteisiä reissuja mahdollisuuksien mukaan. Mutta sitten tapahtui jotain!

Yhden reissun jälkeen yhteydenpito häneltä päin väheni dramaattisesti ja minusta alkoi tuntua asia pahalta. Toki hänellä oli muitakin isoja asioita menossa elämässään, mutta niinhän meillä kaikilla. Turhauduin tilanteessa ja tuli sanottua asioita, mitä en tarkoittanut. Ei mielestäni kuitenkaan mitään niin pahaa, etteikö ne olisi voinut kaksi aikuista ihmistä saada keskusteltua ja pyydeltyä anteeksi. Alussa viittasin jo hänen vahvaan luontoon ja jääräpäisyyteen. Eli on myös impulsiivinen. No olin tässä matkan varrella saanut itsekin suoraa palautetta, mutta eipä niistä mitään ongelmia kuitenkaan syntynyt. Mutta muutama väärä sana väärällä hetkellä pisti koko orastavan suhteen täysin palasiksi. Mikään pahoittelu tai sovittelu ei auttanut. Hän tarjosi enää itsestään jotain "armopaloja" sanomalla haluavansa olla jossakin tekemisissä minun kanssa. Minä en valitettavasti pysty siihen. Eli olla enää missään tekemisissä naisen kanssa keneen rakastuin ja jota en voi kuitenkaan enää rakastaa. Rakastaa siinä mielessä, että saisin tunteilleni vastakaikua.

Tästä purkauksesta joku varmaan saa itselleen viihdearvoa väittämällä, että on joku toinen tms. Itse en usko. Aika näyttää tuleeko hän toisiin ajatuksiin ja jos tuleekin, antaako luonto periksi ottaa enää yhteyttä. Minä en voi enää. Tarpeeksi monta kertaa olen sanomistani pyytänyt anteeksi kuitenkaan saamatta. Vai oliko tämä minun purkaus sitten vain tekosyy päästä minusta eroon, jos onkin jo sitä miettinyt aiemmin. Eikö voi sanoa suoraan, jos tunteet on hiipuneet? Aina näistä tulee mielipahaa, mutta pakkoko sitä on maksimoida. Tämä siis vain minun puoli tarinasta.

13

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakku

      Olisit vaan jatkanut kun kerran hän halusi olla vielä tekemisissä. Ehkä se vaan tarkoitti että otetaan nyt vähän rauhallisemmin... ei kaikkea voi saada, ei ainaaan heti

    • jäneskoira

      Niin, kai ehkä olisi..
      Yritin toki avata keskustelua asiasta, mutta en vain jotenkin kokenut luontevaksi jatkaa "ystäväpohjalla". En alunperinkään häneen tutustunut siltä pohjalta, että olisin pelkkää ystävyyttä hakenut. Toki ymmärrän, että näinkin voi käydä, että kaksi ihmistä tapailee toisiaan romanttisessa mielessä, mutta yhdessä toteaa suhteen ystävyyssuhteeksi. Jos minulla kerran on voimakkaita tunteita häntä kohtaan (edelleen), mutta saan hyvin suoran vastauksen, ettei parisuhdetta ole eikä tule, miksi jäisin itseäni kiusaamaan asialla?

      Olin itse aktiivinen sovitellakseni tämän asian. En tietenkään voi saada kaikkea, mutta en myöskään halua tyytyä vähempään, jos on vahvat tunteet toista ihmistä kohtaan. Minulla ainakin tulee vain valtava ristiriita itseni sisällä sellaisessa tilanteessa.

      No nyt hänellä on tilaa ainakin minun suhteen. Ei minulla ole mitään sitä vastaan, jos sattuisi vielä joskus yhteyttä ottamaan. Koen tehneeni oman osuuteni asian korjaamiseksi, mutta seinä tuli vastaan.

    • Naiseläjä 39

      Tutulle kuullostaa.

    • 19+13

      Tuttu tarina tosiaan. Voihan kuitenkin ajan kuluessa käydä niinkin, että jompikumpi teistä ottaa yhteyttä, kun on saanut aikaa ja tilaa miettiä.

    • Naiseläjä39

      Ihan kuin oma tarina. Vaikka lapsia ei ole. Se, että osaat sitoutua ja rakastaa, haet pysyvyyttä ja turvaa parisuhteesta on hieno asia. Upea juttu. Asiat ei käy kahdessa mielessä, eri ihmisiä kun ollaan aina samanaikaisesti, mutta tärkeää on tietää missä mennään. Voi meitä.

      • jäneskoira

        Kiitokset näistä sanoista Naiseläjä39!

        En tiedä, onko sitoutumiskyky taito, vai luontainen tapa toimia. Sen vain tiedän itsestäni, miten aiemmin elämässäni olen sitoutunut eri ihmisiin ja asioihin yleensä. Oli helppoa rakastua ihmiseen, kun järki ja tunteet eivät olleet ristiriidassa ja tunsin saavani vastakaikua tunteisiini. Mutta eipä se paljoa lohduta siinä vaiheessa, kun se kaikki otetaan pois. Sydän huutaa kaipuuta toisen viereen ja järki yrittää tehdä työtä irtautumisen puolesta. Aika tämän tietysti korjaa. Olen toki joutunut samantapaisen asian käymään ennenkin läpi ja sillä kertaa hajosi koko perhe. Tietysti kosketti niitä lapsiakin. Siitä on kuitenkin jo sen verran aikaa, että pystyin keskittymään tähän naiseen koko sydämellä. Siksi kai se tunne on niin voimakas. Lapsia ei keretty tähän suhteeseen vielä ottamaan mukaan ihan yhteisestä päätöksestä johtuen. Se oli minun miestä hyvä päätös. Ei pelkästään sen vuoksi, jos erotaankin, vaan siksi että ollaan tosissaan suhteessa ja oikeasti paremmin tutustuttu, kun ne tärkeimmät otetaan siihen mukaan. Mutta eipä sekään tilanne olisi ollut kaukana, että lapset olisi kuvioihin mukaan tulleet.

        Tulipas vähän pitkä sepostus. Tämä on kai minun tapa purkaa sydäntä.


    • Naiseläjä39

      http://www.city.fi/blogit/suhdeklinikka/sitoutuminen on tana paivana vaikeampaa kuin koskaan/126139

      Tässä yksi juttu joka helpottaa minua nyt. Syitä kaivelen, kai itsestäni enemmmän. Tunnnen, että se toinen ei sittenkään ollut tuttu ja jäi mysteeriksi minulle. Joten en voi hänen puolesta puhua, enkä moittimaankaan suorilta tahdo rueta. Samalla saitila inhan hyviä jutuja joista ammennan kaikista jotain. Tunti tunnilta elän ja toivon, että joskus sitten.....onnistun ja onnistumme myös yhdessä. Tosin näitä saitteja lukee aina se joka jo kaikkensa yrittänyt. Muille se on vain sitä hölinää..ehkä. Ei kipua halua kokea uudeelleen ja aikakin loppuu joskus...vanhetaan nääs. :)

      • jäneskoira

        Kiitokset linkistä Naiseläjä39!

        Tuossa oli kyllä monta asiaa mietittäväksi ja joitakin olin vähän samansuuntaisesti jo oivaltanutkin :)
        Mutta hyvä sivusto muutenkin. Minulla ja varmaan sinullakin on helpompi saada jäsenneltyä ja ymmärrettyä omia tunteita, kun lukee "kohtalotovereiden" tarinoita. Ja tuolla vielä oikeat asiantuntijat vastailevat ja antavat "langanpäitä", mistä sitten itse löytää vastauksia.

        Enpä osaa sanoa, ketkä kaikki ja kuka mistäkin syystä näitä saitteja lukee. Mutta jos siitä löytää apua ja/tai lohtua, niin eipä siinä muiden "hölinät" saa silloin vaikuttaa. Eipä sitä kipua toisaan halua tuntea, mutta en kyllä haluaisi kuortakaan kasvattaa ympärilleni. Silloin olisin jo luovuttanut...


    • duunari50

      Minulla hieman samalainen etäsuhde suhde ollu tässä yli 10 vuotta. Räiskyviä tunteita, mielenpurkauksia ja kiihkeitä hetkiä vuodesta toiseen MUTTA..

      ollaan erottu vihapäissä 3-5 vuodessa.. eli noin 2kk välein sanottu toisillemme "vihaan sua" , "olet kusipää" jne. mitä nyt voi kaksi liki 50v ihmistä keksiä.

      Pääsääntöisesti kyetään pitää vihaa yllä viikon verran ja seuraava menee rauhottuessa mut kaksi seuraava viikkoa meneekin jo kiihkeän seksin merkeissä. Oikeesti ollaan haluttu eroa monta kertaa ja ite olen aina parissa viikossa löytänyt toisen trffeilltä KOSKA haluan eroon siitä muijasta. Aina palataan yhteen ja tätä on kestänyt tosiaan jo 10 vuottaa. Nyt ollaa taas erossa, tällä kertaa jo kk menny.. ehkä nyt kierre loppuu viimein.

      Henki lähtee kohta varmana mut perse on sillä täydellinen ja rinnat ja kaikki mut luonne aivan helvetistä.. minkäs teet, elämä on.

    • Naieläjä39

      Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

      Itse luen monia asiasaitteja ja etsin jotain näiltä sivuilta nyt, koska haluan kasvaa ihmisenä parempaan suuntaan ja kehittyä. Ei se toisen osapuolen syyttelykään auta, eikä kipua vähennä jos tosissaan on välittänyt. Peiliin on katsominen. Kai se idea on, että joskus sitten näkisi taas hieman selkeämmin jo alkuun kehen on törmännyt. Osais vähän lukea ihmisiä paremmin. Sais vastauksia. kokisi tekevänsä joskus jotain oikein.
      Tunti tunnilta mennään täällä. Itku on herkässä. Mieli apea ja tyhjä. Tosin en kyllä koskaan mikään tyhjännauraja ole ollutkaan. Kysymyksiä pää täynnä, muistoja, luopumisen tuskaa. Väillä tulee helpompi olla ja aattelen, että kyllä se tästä.
      Ei vaan ole mieltä jatkaa suhdetta jos ei voi olla omaitsensä eikä tunne riittävänsä sellaisena kuin on. Ilkeilly ja mitätöinti ei kuulu hyvään elämään. Jos hyvät teot ja aikeet ei tee vaikutusta eikä herätä hellyytä ja raukkautta yhtään...keinot käy aika vähiin.
      Kiitos sinulle kun asiallisesti täällä juttelet jäneskoira :)

      • Jäneskoira

        Kiitos vain itsellesi Naiseläjä39!

        Eipä sillä syyttelyllä tosiaan pääse puusta pitkään. Sekin on valitettavasti tullut kantapään kautta koettua. Mutta täytyy yrittää ottaa virheistään opiksi. Mutta eipä sitten toisaalta täydy ihan kaikkea ottaa omille niskoilleenkaan. Olisi kai tärkeä tunnistaa, mitä mikäkin tarkoittaa ja pystyä asiallisesti selvittämään erimielisyydet. Monesti itse asia tuntuu jäävän turhanpäiväsen riitelyn alle ja saa vain aikaiseksi uusia ongelmia.

        Itsellä on samankaltaisia fiiliksiä, kuin sinullakin. Välillä sitä herää omista ajatuksista ja onpa siinä raavaalla miehelläkin kyynel, jos toinenkin poskelle vierähtänyt. Onneksi on ystäviä, kenelle puhua. Samat ystävät auttoivat aikanaan avioeronkin yli. Jotenkin on kuitenkin ollut parina viime päivänä sellainen fiilis, että vielä hänet kohtaan. Palaset loksahtelee pikkuhiljaa paikalleen niin itseni, kuin hänenkin suhteen. Sitä en voi tietää, mitä hän minusta ajattelee, mutta tulen sen häneltä jossakin vaiheessa vielä kysymään. Tai hän kysyy minulta. Tajusin, että minun täytyy se vielä selvittää, ennen kuin pääsen eteenpäin tässä asiassa. Annan vielä ajan kulua, mutta päätin jo, milloin aika on kypsä. Se vain ihmetyttää, että miten voi olla yhtä ihmistä kohtaan niin suuret tunteet, vaikkei lopulta niin kovian kauan olla tunnettu? En tiedä, onko se alitajuista lohduttautumista vai mitä, mutta olen alkanut ajatella, että ihmiset olivat tässä tapauksessa oikeat, mutta hetki vain huono. Jos näin on, niin minulla ei ole kiire mihinkään. Mitään muuta en vain voi kuvitellakaan, ennen kuin olen tämän itselleni selvittänyt.


      • Naiseläjä39
        Jäneskoira kirjoitti:

        Kiitos vain itsellesi Naiseläjä39!

        Eipä sillä syyttelyllä tosiaan pääse puusta pitkään. Sekin on valitettavasti tullut kantapään kautta koettua. Mutta täytyy yrittää ottaa virheistään opiksi. Mutta eipä sitten toisaalta täydy ihan kaikkea ottaa omille niskoilleenkaan. Olisi kai tärkeä tunnistaa, mitä mikäkin tarkoittaa ja pystyä asiallisesti selvittämään erimielisyydet. Monesti itse asia tuntuu jäävän turhanpäiväsen riitelyn alle ja saa vain aikaiseksi uusia ongelmia.

        Itsellä on samankaltaisia fiiliksiä, kuin sinullakin. Välillä sitä herää omista ajatuksista ja onpa siinä raavaalla miehelläkin kyynel, jos toinenkin poskelle vierähtänyt. Onneksi on ystäviä, kenelle puhua. Samat ystävät auttoivat aikanaan avioeronkin yli. Jotenkin on kuitenkin ollut parina viime päivänä sellainen fiilis, että vielä hänet kohtaan. Palaset loksahtelee pikkuhiljaa paikalleen niin itseni, kuin hänenkin suhteen. Sitä en voi tietää, mitä hän minusta ajattelee, mutta tulen sen häneltä jossakin vaiheessa vielä kysymään. Tai hän kysyy minulta. Tajusin, että minun täytyy se vielä selvittää, ennen kuin pääsen eteenpäin tässä asiassa. Annan vielä ajan kulua, mutta päätin jo, milloin aika on kypsä. Se vain ihmetyttää, että miten voi olla yhtä ihmistä kohtaan niin suuret tunteet, vaikkei lopulta niin kovian kauan olla tunnettu? En tiedä, onko se alitajuista lohduttautumista vai mitä, mutta olen alkanut ajatella, että ihmiset olivat tässä tapauksessa oikeat, mutta hetki vain huono. Jos näin on, niin minulla ei ole kiire mihinkään. Mitään muuta en vain voi kuvitellakaan, ennen kuin olen tämän itselleni selvittänyt.

        Hyvä. Tutki, käännä kivet ja kannot jos välität. Katso kaikki kortit. Jos sitten ei tule vastakaikua, eikä homma onnistu jostain syystä. Tiedät tehneesi parhaimpasi ja voit jatkaa eteenpäin.
        Meillä se on lopullinen ero. Jatketaan omia polkuja. Kun vaan tästä toivun ja saan valoa tuunelin päähän. Sit kun ei ole ikävä ja on hyvä olo, olen tyytyväinen.

        Toivon hyvää:)


      • Jäneskoira
        Naiseläjä39 kirjoitti:

        Hyvä. Tutki, käännä kivet ja kannot jos välität. Katso kaikki kortit. Jos sitten ei tule vastakaikua, eikä homma onnistu jostain syystä. Tiedät tehneesi parhaimpasi ja voit jatkaa eteenpäin.
        Meillä se on lopullinen ero. Jatketaan omia polkuja. Kun vaan tästä toivun ja saan valoa tuunelin päähän. Sit kun ei ole ikävä ja on hyvä olo, olen tyytyväinen.

        Toivon hyvää:)

        Kiitokset kannustuksesta! Kyllä se on vain näin, että entiset täytyy murehtia ja märehtia pois, ennen kuin voi jatkaa eteenpäin. Sitten, kun on hyvä olla itsensä kanssa voi avoimin sydämin kohdata, mitä uutta elämällä on annettavana. Siihen lopulta itsekin tässä prosessissa ja tilanteessa pyrin. Uusi alku se on joka tapauksessa, kävi miten kävi.

        Minä toivon sinullekin kaikkea hyvää. Vaikuttaa, että sinulla on kaikki työkalut, millä jatkaa asian prosessoimista. Sen kun sisäistää, saa uskoa siihen, että se paha olo menee menee ajan kanssa ohi :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe