Millainen on paras luistonesto ?

luistaa, ei luista

Ostin kesällä itselle uuden auton jossa luistonesto toimii ihan eritavalla kuin edellisessä eri merkkisessä autossa.

Edellisessä luistonesto puuttui heti peliin kun luistaminen alkoi. Itseasiassa joskus jopa liiankin herkästi kun ruuhkassa liukkaassa mäessä nousut oli tuskaa luistonesto päällä. Nykyisessä autossani taas luistonesto lähtee myöhään peliin.
Eilenkin oli tilanne jossa auto oli selvästi irti tiestä mutta luistonesto ei vielä reagoinut ollenkaan. Piti testata seuraavassa mutkassa, että toimiiko se mutta kyllä se toimii. Se vain reagoi hitaammin, mutta toisaalta samassa liukkaassa mäessä kulkeminen luistonesto päällä on helppoa ja sujuvaa.

Minkälaisia kokemuksia teillä ? Miten sen pitäisi pelata ?

20

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudet pareet

      Jälkimmäisellä tavalla on oikein.
      Vanhemmat holhosivat jopa liikaa ja teki ajamisesta tietyissä olosuhteissa lähes mahdotonta, onneksi lähes kaikissa on ohitusnappi.

      • Paras luistonesto on kuljettaja itse. Minä otan aina päältä pois on parempi ajaa


      • palstojen pelle?
        autoilija kirjoitti:

        Paras luistonesto on kuljettaja itse. Minä otan aina päältä pois on parempi ajaa

        sulla onkin wanha romu ja suuri luulo itsestäsi ja juttusi ovat aivan pehmeitä.


      • autoilija kirjoitti:

        Paras luistonesto on kuljettaja itse. Minä otan aina päältä pois on parempi ajaa

        Aika vanha vitsi... kuski ei ole mikään luistonesto...

        Oletko ikinä todennut "paras automaattivaihteisto on taitava kuski"


      • ei kysytty
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Aika vanha vitsi... kuski ei ole mikään luistonesto...

        Oletko ikinä todennut "paras automaattivaihteisto on taitava kuski"

        Taaskaan ei sinulta idiootti kysytty mitään, siis ei mitään. Eikä kyllä kysytty tuolta toiseltakaan pelleltä.


      • ei kysytty kirjoitti:

        Taaskaan ei sinulta idiootti kysytty mitään, siis ei mitään. Eikä kyllä kysytty tuolta toiseltakaan pelleltä.

        Olipas kumma viesti...

        No eipä tuossa eroteltu kenelle se oli osoitettu, tai kenelle sitä ei ollut osoitettu.

        Joten koita idiootti kyetä asialliseen keskusteluun, jotenkin huvittavaa kun tuollainen rekisteröimätön pelle tulee arvostelemaan rekisteröidyllä nimellä kirjoittavaa :)


      • olet idioottipelle
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Olipas kumma viesti...

        No eipä tuossa eroteltu kenelle se oli osoitettu, tai kenelle sitä ei ollut osoitettu.

        Joten koita idiootti kyetä asialliseen keskusteluun, jotenkin huvittavaa kun tuollainen rekisteröimätön pelle tulee arvostelemaan rekisteröidyllä nimellä kirjoittavaa :)

        Siis olet rekisteröitynyt pelle eli täysidiootti, koita nyt idiootti ymmärtää jo ettei sinunlaista idioottia kaivata täällä, siis sinulta idiootilta ei kysytty mitään.

        Eli samanlainen idiootti olet, oli sitten rekisteröitynyt tai ei, ihan sama palstalle kuulumaton idiootti olet.


      • olet pelle
        autoilija kirjoitti:

        Paras luistonesto on kuljettaja itse. Minä otan aina päältä pois on parempi ajaa

        Ja tuollainen huippu"auotolija" pystyy jarruttamaan vain toista rengasta kerrallaan ja sekunnin tuhannesosan tarkkuudella.


      • Kaakkoiskulmalta
        olet idioottipelle kirjoitti:

        Siis olet rekisteröitynyt pelle eli täysidiootti, koita nyt idiootti ymmärtää jo ettei sinunlaista idioottia kaivata täällä, siis sinulta idiootilta ei kysytty mitään.

        Eli samanlainen idiootti olet, oli sitten rekisteröitynyt tai ei, ihan sama palstalle kuulumaton idiootti olet.

        Turun Murre sentään otti osaa aiheeseen. Millä tavalla vuodatuksesi vie aihetta eteenpäin?


      • Olipas kumma viesti.
        olet idioottipelle kirjoitti:

        Siis olet rekisteröitynyt pelle eli täysidiootti, koita nyt idiootti ymmärtää jo ettei sinunlaista idioottia kaivata täällä, siis sinulta idiootilta ei kysytty mitään.

        Eli samanlainen idiootti olet, oli sitten rekisteröitynyt tai ei, ihan sama palstalle kuulumaton idiootti olet.

        Olipas kumma viesti...

        No eipä tuossa eroteltu kenelle se oli osoitettu, tai kenelle sitä ei ollut osoitettu.

        Joten koita idiootti kyetä asialliseen keskusteluun, jotenkin huvittavaa kun tuollainen rekisteröimätön pelle tulee arvostelemaan rekisteröidyllä nimellä kirjoittavaa :)


      • pankkiautomaatti kirjoitti:

        Aika vanha vitsi... kuski ei ole mikään luistonesto...

        Oletko ikinä todennut "paras automaattivaihteisto on taitava kuski"

        Pitää paikkaansa. Paras automaatti vaihteisto on kuljettaja itse joka osaa käyttää kytkintä ja vaihteita ja kaasua on paras automaatti


    • Molempi parempi

      Paras on sellainen jossa on eri asetukset kesäkelille ja liukkaalle kelille.

      • en ole nähnyt

        missä tuollasia on?


      • Molempi parempi
        en ole nähnyt kirjoitti:

        missä tuollasia on?

        Eikös noita ole aika useallakin valmistajalla? Omista autoista Golf GT:ssä (-07) löytyi omat asetukset liukkaalle kelille.


    • mi6

      Mokoma härpäke lisää kulutusta helposti 0,5 l /100km. Herkemmin toimiva jarruttelee enemmän, joten se voi lisätä kulutusta vielä enemmän. Onneksi sen voi kytkeä off-asentoon.

      • vai kuluttaa, juupaj

        no sen tehtävä onkin jarrutella oikeissa kohtaa ja korjaa sinunkin ajovirheitäsi.


    • TCS / ESC

      Oisko kuitenkin niin että luistonesto ja ajonvakautus on kaksi eri asiaa. Jälkimmäisellä on enemmän tekemistä ajovirheiden paikkaamisessa.

      • ..~..

        Vasemman jalan jarru.


      • juu kaikki löytyyy

        no on se liiallinen kaasuttaminen liikkeelle lähtiessä ja pienissä vauhdeissa myös ajovirhe?


    • kesällä käytetään

      venessä ja talvella autossa ANKKUSI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4975
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3154
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1253
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe