Uutisista

Viikolla radiossa haastateltiin päätoimittajia.
Nämä kertoivat, että uutisista pyritään tekemään tunteisiinvetoavia, että ne olisivat mielenkiintoisia.
Jokin raja pitäisi olla, ettei uutisilla aleta tyydyttää ihmisten loputonta tirkistelynhalua.
Ei ehkä ole sattumaa, että samalla alueella sattuu kaksi perhesurmaa, Ajattelin sitä että tämän ensimmäisen runsas uutisointi, ja taustojen selvittely kaiken kansan tiedoksi, laukaisiko se tämän toisen, ja tuleeko vielä lisää.

29

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kun uutisessa sana "lapsi" se herättää väistämättä tunteita. Media tottakai uutisoi asioista, mutta tällaisissa tapauksissa ei revitellä. Otsikoits tulee, koska kansa niitä haluaa, hankalimpia tapauksia journalistille. Se jos joku julkimo törppöilee kännissä, sitä voi jo boostatakin myynnin takia, ei tällaisia. Mutta hommaan kuuluu, uutisoida pitää, sitä varten media on olemassa.

      Tämäkin juttu tulee pääosiltaan salaiseksi, alaikäisiä. Mediassa näkyy se, mitä viranomaiset tiedottaneet, mitä julkisista asiakirjoista löytyy, ainoa lisä on ulkopuolisten haastattelut ja toimittajan kommentit. Suurin riepottelu ja kaikenlainen muu kohu syntuu enenpi sitten yleisönosastokirjoituksissa ja hust, vaikkapa keskustelupalstoilla.

      Kai hokasit, lausuntoautomaatti Räsänen oli välittömästi antanut lausuntoja asiasta medialle, se kun vaalit on tulossa ja se muutenkin jatkuvasti keuhkoamassa kaikesta, keksi taas uuden tilaisuuden saada positiivista julkisuutta haukkumalla ja syyllistämällä paikallista lastensuojelua. Se on törkeää touhua se, vain oman suosionsa lisäämiseksi ennen vaaleja, hienotunteinen ihminen olisi ollut hiljaa ja vähän myöhemmin kommentoinut asiaa. Toi oli heti haaskalla, kuin korppikotka.

      =DW=

      • En ymmärrä, onko median pakko etsiä laumoittain asiantuntijoita julkisuuteen analysoimaan, miksi tällaista tapahtuu.
        Ei viranomaistiedotteista viikkotolkulla juttua riitä.
        Kyllä se ensimmäinen tapaus aika paljon julkisuutta sai.
        En tiedä, onko tunteisiinvetoava uutisointi tarpeellista.
        Ihminen poimii uutistulvasta mieluiten omia näkökantoja tukevat uutiset.


      • ...
        k-kotton kirjoitti:

        En ymmärrä, onko median pakko etsiä laumoittain asiantuntijoita julkisuuteen analysoimaan, miksi tällaista tapahtuu.
        Ei viranomaistiedotteista viikkotolkulla juttua riitä.
        Kyllä se ensimmäinen tapaus aika paljon julkisuutta sai.
        En tiedä, onko tunteisiinvetoava uutisointi tarpeellista.
        Ihminen poimii uutistulvasta mieluiten omia näkökantoja tukevat uutiset.

        Räsänen EI ole sosiaaliministeri.

        Haastattelija haastatteli häntä sisäministerin roolissa koskien lapsisurmia. Räsänen alkoi politikoimaan, ei sanonut mitään poliisiasioista tai juttujen määristä tai muustakaan sellaisesta, otti asiakseen haukkua sosiaalministerin (demari) ja kunnan sosiaalitoimieen riittämättömyyden, sekä sosiaalitoimen työntekijöitten ammattitaidon.

        Poliisi pitää tiedotustilaisuuden maanantaina, siitä selviää enemmän. Nyt on annettu ulos lasten iät ja että äiti teki hälytyksen ja häntä ollaan kuultu. Mitään syytteitä ei ole nostettu vielä.

        Mutta koska asia kiinnostaa kansalaisia, medialla on velvollisuuskin kertoa asiasta, koska se herättää yleistä mielenkiintoa ja koskee laajaa ihmisryhmää. Lieveilmiöt todellakin tulee ihmisten juoruamisenhimosta ja halusta mässäillä asioilla. Vaan, missään nimessä tällaisista asioista ei saa vaieta. Median kautta asioihin voi tulla muutoksiakin, nähtu mm. lestaateja ja jehovia koskevista kirjoituksista, monista muistakin asioista. Kun asialla tarpeeksi julkisuutta, siihen viranomaiset on pakotettuja konkreettisesti puuttumaankin. Jos asioista ei tiedä kukaan mitään, välttämättä mitään ei tapahdukkaan.

        Mutta suurin korppikotka tässä tapauksessa on Räsäskä. Olisi voinut antaa muunkinlaisia lausuntoja, yleisellä tasolla, koska yksittäistapaukset eivät ole tärkeitä, tärkeintä kokonaisuus. JA omasta ministeriöstään huolehtiminen, ei muitten haukkuminen.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Räsänen EI ole sosiaaliministeri.

        Haastattelija haastatteli häntä sisäministerin roolissa koskien lapsisurmia. Räsänen alkoi politikoimaan, ei sanonut mitään poliisiasioista tai juttujen määristä tai muustakaan sellaisesta, otti asiakseen haukkua sosiaalministerin (demari) ja kunnan sosiaalitoimieen riittämättömyyden, sekä sosiaalitoimen työntekijöitten ammattitaidon.

        Poliisi pitää tiedotustilaisuuden maanantaina, siitä selviää enemmän. Nyt on annettu ulos lasten iät ja että äiti teki hälytyksen ja häntä ollaan kuultu. Mitään syytteitä ei ole nostettu vielä.

        Mutta koska asia kiinnostaa kansalaisia, medialla on velvollisuuskin kertoa asiasta, koska se herättää yleistä mielenkiintoa ja koskee laajaa ihmisryhmää. Lieveilmiöt todellakin tulee ihmisten juoruamisenhimosta ja halusta mässäillä asioilla. Vaan, missään nimessä tällaisista asioista ei saa vaieta. Median kautta asioihin voi tulla muutoksiakin, nähtu mm. lestaateja ja jehovia koskevista kirjoituksista, monista muistakin asioista. Kun asialla tarpeeksi julkisuutta, siihen viranomaiset on pakotettuja konkreettisesti puuttumaankin. Jos asioista ei tiedä kukaan mitään, välttämättä mitään ei tapahdukkaan.

        Mutta suurin korppikotka tässä tapauksessa on Räsäskä. Olisi voinut antaa muunkinlaisia lausuntoja, yleisellä tasolla, koska yksittäistapaukset eivät ole tärkeitä, tärkeintä kokonaisuus. JA omasta ministeriöstään huolehtiminen, ei muitten haukkuminen.

        =DW=

        Mulla on kyllä uutisissa toisenlainen tärkeysjärjestys.
        Tämä ei ole minun mielestä iso uutinen. Tämä ei liikuta muihin kun lähiomaisiin, muuta kun uteliaisuusmielessä.
        Räsäsen puheet on turhia, samoin kun naapurien ja tuttujen haastattelut.
        Turha myös raahata "asiantuntijoita" median eteen arvailemaan, miten tämä on mahdollista.
        Poliisien tiedotustilaisuus asiasta on turha. Ihmisten ei tarvitse tietää asiasta yhtään enempää.
        Minä kunnioittaisin mediaa, jos se ei yhtään mässäilisi tällä asialla, koska enempi asian vatvominen on vaan rahankeruuta ihmisten tirkistelynhalulla.
        Sitä vaan kuitenkin repostellaan niin kauan, kun viimeinenkin typerys kyllästyy.


      • hyvin ikävää
        k-kotton kirjoitti:

        Mulla on kyllä uutisissa toisenlainen tärkeysjärjestys.
        Tämä ei ole minun mielestä iso uutinen. Tämä ei liikuta muihin kun lähiomaisiin, muuta kun uteliaisuusmielessä.
        Räsäsen puheet on turhia, samoin kun naapurien ja tuttujen haastattelut.
        Turha myös raahata "asiantuntijoita" median eteen arvailemaan, miten tämä on mahdollista.
        Poliisien tiedotustilaisuus asiasta on turha. Ihmisten ei tarvitse tietää asiasta yhtään enempää.
        Minä kunnioittaisin mediaa, jos se ei yhtään mässäilisi tällä asialla, koska enempi asian vatvominen on vaan rahankeruuta ihmisten tirkistelynhalulla.
        Sitä vaan kuitenkin repostellaan niin kauan, kun viimeinenkin typerys kyllästyy.

        Samaa mieltä, tuntuu kuin mediassa etsitään tietoa asia tiimoilta, minua surettaa tapaus niin että en haluaisi kuulla enempää


      • ...
        k-kotton kirjoitti:

        Mulla on kyllä uutisissa toisenlainen tärkeysjärjestys.
        Tämä ei ole minun mielestä iso uutinen. Tämä ei liikuta muihin kun lähiomaisiin, muuta kun uteliaisuusmielessä.
        Räsäsen puheet on turhia, samoin kun naapurien ja tuttujen haastattelut.
        Turha myös raahata "asiantuntijoita" median eteen arvailemaan, miten tämä on mahdollista.
        Poliisien tiedotustilaisuus asiasta on turha. Ihmisten ei tarvitse tietää asiasta yhtään enempää.
        Minä kunnioittaisin mediaa, jos se ei yhtään mässäilisi tällä asialla, koska enempi asian vatvominen on vaan rahankeruuta ihmisten tirkistelynhalulla.
        Sitä vaan kuitenkin repostellaan niin kauan, kun viimeinenkin typerys kyllästyy.

        Ihmeesti asiasta kuitenkin kirjoitat ja mielipiteitä kertoilet itsekin :DD


        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Ihmeesti asiasta kuitenkin kirjoitat ja mielipiteitä kertoilet itsekin :DD


        =DW=

        Tuo oli rimanalitusvastaus


      • ????
        ... kirjoitti:

        Ihmeesti asiasta kuitenkin kirjoitat ja mielipiteitä kertoilet itsekin :DD


        =DW=

        Onko liikaa vaadittu että pysyisit siellä 60 palstalla?


      • ...
        ???? kirjoitti:

        Onko liikaa vaadittu että pysyisit siellä 60 palstalla?

        Miten kommentti koski aloitusta ja sen aihetta ?

        =DW=


      • x-vakkari
        ???? kirjoitti:

        Onko liikaa vaadittu että pysyisit siellä 60 palstalla?

        Turha vaiva. Jokaiselle S24 palstalle on pesiytynyt joku tämän DW:n kaltainen avohoito vajakki joka päivystää 24/7 terrorisoimassa asiallista keskustelua.


      • ...
        x-vakkari kirjoitti:

        Turha vaiva. Jokaiselle S24 palstalle on pesiytynyt joku tämän DW:n kaltainen avohoito vajakki joka päivystää 24/7 terrorisoimassa asiallista keskustelua.

        Hei x-vajakki !

        Miten kommenttisi liittyy aloitukseen ja aloituksen aiheeseen ?

        =DW=


      • x-vakkari
        ... kirjoitti:

        Hei x-vajakki !

        Miten kommenttisi liittyy aloitukseen ja aloituksen aiheeseen ?

        =DW=

        Ei mitenkään, vaan se liittyy kusipäisyyteesi.


      • ...
        x-vakkari kirjoitti:

        Ei mitenkään, vaan se liittyy kusipäisyyteesi.

        No miten kommenttisi tällä kertaa liittyy aloitukseen ja sen aiheeseen?

        =DW=


    • mitäkä mies

      Ikävät asiat uutisoidaan kyllä aina.Tällainen surullinen uutinen läpäisee jo minunkin itsesensuurin..Kaikki uutiosoinnin viitteet ovat meidän omia tilauksia.Se mikä myy on uutisoinnin kannalta arvokas.Ihan sama vakka joku poliitikko antaa lausunnon,kun kukaan ei tiedä tai kykene estämään tällaista tapahtumasta.Syyt ja seuraikset on paljon kauempana menneisyydessä kuin joku "asiantuntija tai poliitikko"ymmärtää..Ei nähdä metsää puilta.On monia asioita mitä en uslalla ääneen sanoa,että en leimaa ketään tuhoisaksi ihmiseksi.

      • Minua häiritsee, ettei medialla ole ollenkaan itsekritiikkiä..
        Media perää vastuuta poliitikoilta, sosiaalihuollolta, mutta missä on median oma vastuu.
        Useempi tekee pikaistuksissaan asioita, joita katuu loppuikänsä, niin varmaan nämäkin. saa siinä asiantuntijat höpistä.


      • ...
        k-kotton kirjoitti:

        Minua häiritsee, ettei medialla ole ollenkaan itsekritiikkiä..
        Media perää vastuuta poliitikoilta, sosiaalihuollolta, mutta missä on median oma vastuu.
        Useempi tekee pikaistuksissaan asioita, joita katuu loppuikänsä, niin varmaan nämäkin. saa siinä asiantuntijat höpistä.

        ?

        Jos asiaa ei olisi uutisoitu, et tietäsi sinäkään siitä mitään. Etkä kirjoittelisi noin hanakasti koko asiasta. Se minua tässä nyt ihmii, miksi hitossa hyökkäät asiassa mediaa kohtaan, joka tekee tärkeää työtä nimenomaan asioista tiedottamisen, sitäkautta kansalaisten valistamisen, kansalaisten ajattelemisen, asioihin vaikuttamisen ja asioiden muuttamisen edistämiseksi?

        Meinaatko, että media onkin syyllinen siihen, että joku tappoi kaksi lastaan? Ja siitä ei olisi tiedotettu, koko asiaahan ei olisi tapoahtunutkaan, koska kukaan ei tietäisi siitä, eikä polemiikkia, mahdollisia muutoksia, mitään ei tapahtuisi ikinä.

        Kun kerran mielipiteesi ovat tuonkaltaisia ja itse tapahtunutta ja sen prosessointia väheksyviä, oletko ikinä suunnitellut muutttaa pohjois-koreaan, siellä saat lukea ihan takuulla vain sellaisia uutisia, kuin haluat. Siellähän kaikki asiat ovat hyvin, ilman mediaa ja ilman kansalaisten mielipiteitä.

        =DW=


      • hyvä neuvo
        ... kirjoitti:

        ?

        Jos asiaa ei olisi uutisoitu, et tietäsi sinäkään siitä mitään. Etkä kirjoittelisi noin hanakasti koko asiasta. Se minua tässä nyt ihmii, miksi hitossa hyökkäät asiassa mediaa kohtaan, joka tekee tärkeää työtä nimenomaan asioista tiedottamisen, sitäkautta kansalaisten valistamisen, kansalaisten ajattelemisen, asioihin vaikuttamisen ja asioiden muuttamisen edistämiseksi?

        Meinaatko, että media onkin syyllinen siihen, että joku tappoi kaksi lastaan? Ja siitä ei olisi tiedotettu, koko asiaahan ei olisi tapoahtunutkaan, koska kukaan ei tietäisi siitä, eikä polemiikkia, mahdollisia muutoksia, mitään ei tapahtuisi ikinä.

        Kun kerran mielipiteesi ovat tuonkaltaisia ja itse tapahtunutta ja sen prosessointia väheksyviä, oletko ikinä suunnitellut muutttaa pohjois-koreaan, siellä saat lukea ihan takuulla vain sellaisia uutisia, kuin haluat. Siellähän kaikki asiat ovat hyvin, ilman mediaa ja ilman kansalaisten mielipiteitä.

        =DW=

        Oletko koskaan suunnitellut tekeväsi itsellesi kiikun? Se näyttää olevan ainoa kohdallasi toimiva ratkaisu joten älä jätä suunnitteluasteelle.


      • mitäkä mies
        ... kirjoitti:

        ?

        Jos asiaa ei olisi uutisoitu, et tietäsi sinäkään siitä mitään. Etkä kirjoittelisi noin hanakasti koko asiasta. Se minua tässä nyt ihmii, miksi hitossa hyökkäät asiassa mediaa kohtaan, joka tekee tärkeää työtä nimenomaan asioista tiedottamisen, sitäkautta kansalaisten valistamisen, kansalaisten ajattelemisen, asioihin vaikuttamisen ja asioiden muuttamisen edistämiseksi?

        Meinaatko, että media onkin syyllinen siihen, että joku tappoi kaksi lastaan? Ja siitä ei olisi tiedotettu, koko asiaahan ei olisi tapoahtunutkaan, koska kukaan ei tietäisi siitä, eikä polemiikkia, mahdollisia muutoksia, mitään ei tapahtuisi ikinä.

        Kun kerran mielipiteesi ovat tuonkaltaisia ja itse tapahtunutta ja sen prosessointia väheksyviä, oletko ikinä suunnitellut muutttaa pohjois-koreaan, siellä saat lukea ihan takuulla vain sellaisia uutisia, kuin haluat. Siellähän kaikki asiat ovat hyvin, ilman mediaa ja ilman kansalaisten mielipiteitä.

        =DW=

        Ei tietenkään kaikki median osaiset revi ja riepottele,mutta asioden tonkiminen juuriaan myöden ja yksityiselämän pilaaminen niiden osalta jotka ovat tahtomattaan osallisia kuten sukulaiset ja tuttavat.

        Kaikki näyttää suorastaan kilpailulta,mikä lehti pystyy eniten tonkimaan..Oksettaa..Rahaa tehdään toisten surulla häikäilemättä..Kerro minulle mitä me voidaan tehdä toisessa päässä suomea jos tuollainen trkedia tapahtuu? Miten meidän mielipiteet otetaan huomioon ja miten voimme vaikuttaa tapahtumien kulkuun? Äänestämälläkö..Syyllisiä on turha renää etsiä kun se ei tuo kahta alkamatonta elämää takaisin,eikä median riepottelu auta sen enempää vaan tuo lisää tuskaa ja ahdistusta meille kaikille.

        Toisin sanoen,olisin taatusti onnellisempi jos en tietäisi kuinka hullu tämä maailma on..Siksi en halua kuulla kaikkia mielevikaisia tekoja maailmalta.


      • ... kirjoitti:

        ?

        Jos asiaa ei olisi uutisoitu, et tietäsi sinäkään siitä mitään. Etkä kirjoittelisi noin hanakasti koko asiasta. Se minua tässä nyt ihmii, miksi hitossa hyökkäät asiassa mediaa kohtaan, joka tekee tärkeää työtä nimenomaan asioista tiedottamisen, sitäkautta kansalaisten valistamisen, kansalaisten ajattelemisen, asioihin vaikuttamisen ja asioiden muuttamisen edistämiseksi?

        Meinaatko, että media onkin syyllinen siihen, että joku tappoi kaksi lastaan? Ja siitä ei olisi tiedotettu, koko asiaahan ei olisi tapoahtunutkaan, koska kukaan ei tietäisi siitä, eikä polemiikkia, mahdollisia muutoksia, mitään ei tapahtuisi ikinä.

        Kun kerran mielipiteesi ovat tuonkaltaisia ja itse tapahtunutta ja sen prosessointia väheksyviä, oletko ikinä suunnitellut muutttaa pohjois-koreaan, siellä saat lukea ihan takuulla vain sellaisia uutisia, kuin haluat. Siellähän kaikki asiat ovat hyvin, ilman mediaa ja ilman kansalaisten mielipiteitä.

        =DW=

        Rimanalitus vaan jatkuu
        Minä olen ihmetellyt jo pitempään sinun tyyliä keskustelupalstalla.
        Sinä et pysy asiassa, vaan alat nälviä kirjoittajia kintuissa kiinni, Se kertoo huonosta itsetunnosta
        Jos tuolla revityksellä saat iloa, niin kyllä minä sen sulle suon. Ihmettelen vaan, miten vähäiset ilonaiheet ihmisellä on.
        Tämä kai on vapaa keskustelupalsta, minä tein aloituksen, oon tätä kirjoitusta vaille pysynyt aiheessa.
        Minua on pitkään vaivannut, kun media on nostanut itsensä arvostelun yläpuolelle..

        Onhan tämä ihmeellistä, jos ei tämmöisten tapausten uutisointia voi ollenkaan kyseenalaistaa,koska se tällaisessa muodossa jatkuessaan tuo näitä murhenäytelmiä lisää.. Ja se on liian kova hinta tirkistelynhaluntyydytykseen, ja lehtien myynninedistykseen.
        Kaiken pahinta, että joku typerä toimittaja saa siitä bonuksia, ja innostuu entisestään.


      • hyvä neuvo kirjoitti:

        Oletko koskaan suunnitellut tekeväsi itsellesi kiikun? Se näyttää olevan ainoa kohdallasi toimiva ratkaisu joten älä jätä suunnitteluasteelle.

        Josko ny yritettäs olla ihmisiksi, jos jollakin on paha olla, yritetään kestää, ja aina voi panna koneen kiinni.


      • mitäkä mies kirjoitti:

        Ei tietenkään kaikki median osaiset revi ja riepottele,mutta asioden tonkiminen juuriaan myöden ja yksityiselämän pilaaminen niiden osalta jotka ovat tahtomattaan osallisia kuten sukulaiset ja tuttavat.

        Kaikki näyttää suorastaan kilpailulta,mikä lehti pystyy eniten tonkimaan..Oksettaa..Rahaa tehdään toisten surulla häikäilemättä..Kerro minulle mitä me voidaan tehdä toisessa päässä suomea jos tuollainen trkedia tapahtuu? Miten meidän mielipiteet otetaan huomioon ja miten voimme vaikuttaa tapahtumien kulkuun? Äänestämälläkö..Syyllisiä on turha renää etsiä kun se ei tuo kahta alkamatonta elämää takaisin,eikä median riepottelu auta sen enempää vaan tuo lisää tuskaa ja ahdistusta meille kaikille.

        Toisin sanoen,olisin taatusti onnellisempi jos en tietäisi kuinka hullu tämä maailma on..Siksi en halua kuulla kaikkia mielevikaisia tekoja maailmalta.

        Tämä on kuitenkin pieni asia.
        Se vaan, kun äiti tekee tällaista, niin se tekee siitä karmeamman.
        Yksityikohtia ei todellakaan tarvitse kaikkien tietää, ja ne jotka joutuvat tämän jälkihoidosta vastaamaan, ne ei varmasti rintarottingilla kulje.
        Vissiin parempi lopettaa tämä kirjoittelu, kun joku on ottanut elämääsuuremmaksi asiaksi tämän aloituksen, näyttää kuumenevan niin, ei taida auttaa, vaikka nakkais sangollisen kylmää vettä tuohon ruudulle.


      • mitäkä mies
        k-kotton kirjoitti:

        Rimanalitus vaan jatkuu
        Minä olen ihmetellyt jo pitempään sinun tyyliä keskustelupalstalla.
        Sinä et pysy asiassa, vaan alat nälviä kirjoittajia kintuissa kiinni, Se kertoo huonosta itsetunnosta
        Jos tuolla revityksellä saat iloa, niin kyllä minä sen sulle suon. Ihmettelen vaan, miten vähäiset ilonaiheet ihmisellä on.
        Tämä kai on vapaa keskustelupalsta, minä tein aloituksen, oon tätä kirjoitusta vaille pysynyt aiheessa.
        Minua on pitkään vaivannut, kun media on nostanut itsensä arvostelun yläpuolelle..

        Onhan tämä ihmeellistä, jos ei tämmöisten tapausten uutisointia voi ollenkaan kyseenalaistaa,koska se tällaisessa muodossa jatkuessaan tuo näitä murhenäytelmiä lisää.. Ja se on liian kova hinta tirkistelynhaluntyydytykseen, ja lehtien myynninedistykseen.
        Kaiken pahinta, että joku typerä toimittaja saa siitä bonuksia, ja innostuu entisestään.

        Tuossa aiemmin jätin sanomatta sen että meidän kaikkien pitäisi olla hereillä,siis lähipiirissä eikä ainoastaan murheellisten uutisten katsojana.Kaikkia ahdistaa kaikki tällainen murheellinen tapahtuma ja siksi täytyykin sanoa että jotain vaikutusta voi olla mielipiteen muokkauksessamme.

        Meidän kaikkien pitäisi pystyä näkemään kun jonkun läheisen reki on liiian raskas yksin vetää ja yrittää auttaa uupuneita..

        Uskon että lähes jokainen ihminen on ollut toivottomassa tilanteessa ja ne jotka voivat lukea vielä täällä,ovat selvinneet.

        Ei täällä toisiamme nälviminen mitään auta,eikä kukaan ole oikeutettu sanomaan mitään sellaista kuin "tekisit kiikun" tai jotain. Keskustella pitää pystyä vaikka aihe on koskettava ja jollei voi niin kannattaa silloin katsoa peiliin..

        Katson itse myös peiliin jyrkkine mielipiteineni ja joskus hävettää,enkä ole ajatellut asioita loppuun asti..


      • murtunut sydän
        mitäkä mies kirjoitti:

        Tuossa aiemmin jätin sanomatta sen että meidän kaikkien pitäisi olla hereillä,siis lähipiirissä eikä ainoastaan murheellisten uutisten katsojana.Kaikkia ahdistaa kaikki tällainen murheellinen tapahtuma ja siksi täytyykin sanoa että jotain vaikutusta voi olla mielipiteen muokkauksessamme.

        Meidän kaikkien pitäisi pystyä näkemään kun jonkun läheisen reki on liiian raskas yksin vetää ja yrittää auttaa uupuneita..

        Uskon että lähes jokainen ihminen on ollut toivottomassa tilanteessa ja ne jotka voivat lukea vielä täällä,ovat selvinneet.

        Ei täällä toisiamme nälviminen mitään auta,eikä kukaan ole oikeutettu sanomaan mitään sellaista kuin "tekisit kiikun" tai jotain. Keskustella pitää pystyä vaikka aihe on koskettava ja jollei voi niin kannattaa silloin katsoa peiliin..

        Katson itse myös peiliin jyrkkine mielipiteineni ja joskus hävettää,enkä ole ajatellut asioita loppuun asti..

        Voi kyynel sentään. Nyt pitää, palstan miesten tirauttaa itku kun joku meni ja kirjoitti DW:lle pahasti. :( ja snif:


      • anteeksi vaan.
        murtunut sydän kirjoitti:

        Voi kyynel sentään. Nyt pitää, palstan miesten tirauttaa itku kun joku meni ja kirjoitti DW:lle pahasti. :( ja snif:

        Milloin DW katsoo asioita inhimillisesti kun etsii vain negatiivisia puolia, tuntuu vain, osaako hän hymyillä epäilen.


      • anteeksi vaan. kirjoitti:

        Milloin DW katsoo asioita inhimillisesti kun etsii vain negatiivisia puolia, tuntuu vain, osaako hän hymyillä epäilen.

        Jos ei näitä henkilöönkohdistuvia, nämä kuuluu kuuskymppisiin.
        Tämä on paljon fiksumpi palsta, ja mielellään näkisin sen pysyvän sellaisena.
        Jos ei se pysy, niin tämä loppuu minun osalta. Ei palsta yhtä kaipaa.
        Kyllä me Mitäkän kanssa ymmärretään tämän palstan arvo, se on viihdearvo.
        Ymmärretään myös elämänarvo, ja sen kanssa ei leikitä.


      • mitäkä mies
        murtunut sydän kirjoitti:

        Voi kyynel sentään. Nyt pitää, palstan miesten tirauttaa itku kun joku meni ja kirjoitti DW:lle pahasti. :( ja snif:

        On mielipide,jokaisella oma eikä täällä ole järkevää otta henkilökohtaisuuksiin kantaa kun se ei ole palstan tarkoitus.Ja miksi nimimerkit solvaisi toisiaan kun sehän olisi sama että tasoittaisi laudalla veden pintaa.Harva tuntee toisensa täällä henkilökohtaisesti,joka on ihan ok.Sarkasmillakaan ei saa uskottabuutta palstan miehiin kun miehet ei yleensä pirauttele,eikä sorru arvostelemaan keskustelijaa henkilönä.Minä en ainakaan vaivaudu sellaiseen,en edes ilman m,m merkkiä.


      • mitäkä mies
        k-kotton kirjoitti:

        Jos ei näitä henkilöönkohdistuvia, nämä kuuluu kuuskymppisiin.
        Tämä on paljon fiksumpi palsta, ja mielellään näkisin sen pysyvän sellaisena.
        Jos ei se pysy, niin tämä loppuu minun osalta. Ei palsta yhtä kaipaa.
        Kyllä me Mitäkän kanssa ymmärretään tämän palstan arvo, se on viihdearvo.
        Ymmärretään myös elämänarvo, ja sen kanssa ei leikitä.

        Kiitän.Olen samaa mieltä.On mukavampaa lukea erilaisia mielipiteitä,ilman turhia nimimerkki-taistelua..


    • ...

      Tämä ketjuhan meni ihan ääliömäiseksi.

      Aloituksen perusteella olisi voinut rakentua kiintoisaakin mielipiteen vaihtamista mediasta ja sen velvollisuuksista ja vastuusta. Sen mahdollisuuksista tuoda esiin asioita, joita muuten ei tulisi, sensuurista jne.

      Vaan, koska foorumi on suoli24, lopputuloksena jotain ihan muuta. Mainiten, jotenkin sensuuri oli poistanut pari kommenttia, jostain syystä niitä, jotka käsittelivät aloituksen aihetta, ei niitä, missä oli perinteistä suolimaista pachan jauhantaa jostain täysin asiaan kuulumattomasta seikasta, tietenkin jonkin mimimerkin arvostelemista :D

      Eipä tarvitse paljoa miettiä, miksi koko portaali tekee kuolemaa käyttäjien loppumisen takia. Kuvitteleeko joku tosissaan, että satunnainen palstalle eksynyt surfailija innostuu osallistumaan tällaiseen keskusteleuun, sinällään kiintoisan aloituksen jälkeisiä kommentteja lueskellessaan ? Itse luen paljon lehtien jne keskusteluja, niistä saa kiintoisia näkökohtia asioittten pähkäilemiseen. Mitä täältä satunnainen saa, lähinnä mielikuvan, että suurin osa kirjoittajista on pantu avohoitoon tietokoneen kanssa, koska rahat nyt eivät riitä laitoshoitoon.

      Jos joku kannattaa totalitarismia, sananvapauden ja ilmaisuvapauden rajoittamista, sensuuria, yksipuoluejärjestelmää jne, ehkä kannattaisi tosiaan miettiä menolipun ostamista Pohjois-koreaan. Siellä saa ihan varmasti lukea mieleisiään uutisia mediasta ja kaikki ovat yksimielisiä kaikista asioista. :DDDDDD

      =DW=

      • joillakin on

        On muutakin elämää kuin kokopäiväinen keskustelupalstalla olo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe