Höyryä akkuun.

onkaa mukaan

Mistä saa hyviä höyrykoneella toimivia aggregaatteja, siis toimisivat puuta polttamalla.

7

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palovamma vaara

      Ongelma ei ole siinä että mistä niitä saa vaan mistä saisit koulutuksen ja luvat käyttää painekattilaa. Homma tyssää siihen.

      Tarkastukset tulevat 5 vuoden välein kattilalle ja maksavat useamman tuhat euroa kun kattilan painetilavuus on yli 50barilitraa.


      Höyrykoneita myydään monessa paikassa kun nettiä hetken selaa. Tosin generaattori osio pitää itse rakentaa höyrykoneen kylkeen. Tosin höyrykoneen tekeminen itse ei ole mikään mahdoton. Jos sinulta löytyy metallisorvi sekä metallijyrsin sinulle opukseksi riittää Ivalo, Mikko: Höyryveturit ja niiden hoito jonka saaminen käsiin voi toki olla aika ongelmallinen. Itse maksoin ko. kirjasta muutama vuosi sitten 150 euroa.

    • Veturi

      Paljonko maksaisi radan rakentaminen mökille. Voisin ostaa dieselveturin ja suorittaa veturinkuljettajatutkinnon, ajaisin veturin mökille ja yhdistäisin veturin dieselmoottorin agrekaattiin. Paljonkohan tulisi voltteja ??

    • sepä siitä

      Hommaa turbiinin siivet, laita se auton laturin akseliin, ja sitten vaan joku astia josta putki turbiinin siipiin, ja tuli astian alle. Ehkä joku välitys tarvitaan, jotta turbiiniin saadaan kierroksia riittävästi. Vaikka fillarin pikkuratas turbiinin akselille ja iso ratas laturin akselille. Kyllä pyörii. Niin, tietysti vettä astiaan.

    • Potkulaudallako

      Sepä siitä. Millä sitten menen mökillä postia hakemaan, jos fillarin taka ja eturattaan irroitan turbiinia varten. Ei käy.

    • tynrtyy

      En usko että osaat irroittaa polkupyörän eturatasta, takarattaan ehkä saat irti, mutta siihen se sitten jääkin.

    • Ööklantti

      Eturattaan kiinnitysmutteri auki, sokka pois ja siinä se. Ai niin; lukkoprikka myös pois.

    • Häkäpönttö

      Mielestäni ei kannata hommata mitään höyryviritelmää. Rakenna mieluummin häkäpönttö, jolla voit tehdä pilkkeestä puuukaasua ja pyörittää tavallista aggregaattia.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Puukaasu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe