Mitä ubertaksikuski ansaitsee ?

vinksit

46

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolokolo9

      Järkeä tulla kilpailemaan kannattamattomalla alalla.

    • rgthyuio

      sakot laittomasta liikenteestä.

    • Premium pro

      Mikähän mahtaa olla vakuutusyhtiöiden mielipide asiasta? Nyt kun joku alkaa toimimaan omalla siviiliautollaan henkilöliikenne yrittäjänä, saattaa vakuutusyhtiöltä tulla melko mojova yllätys. Ammattimaisessa henkilöliikenteessä on vakuutuksien hinnat paljon korkeammat kuin kotiautoissa.

    • alaa seuraava

      Voi voi kun Suomessa saa lain mukaan taksiliikennettä harjoittaa vain liikenneluvallisella autolla jossa on sinetöity taksamittari. Kuljettajalla tulee olla ammattipätevyys ja poliisin myöntämä ammattiajolupa. Liikenneluvat myöntää ely-keskus. Ei uber.
      Yksityisellä auton omistajalla ei ole oikeutta pyytää mitään rahaa tarjoamistaan kyydeistä - se on lain mukaan kielletty. Eli millä laillisilla edellytyksillä tämä pop palvelu oikein toimii? Minun nähdäkseni ei millään.
      Black palvelu taas perii taksapäätöksen vastaista hintaa kuluttajilta. Yrityksiltä voi periä ihan mitä vaan. Moniko autoilija lähtee uberin kelkkaan ja hylkää nykyisen keskuksen palvelut ja alkaa maksaa 20% siivua uberille? Hullu täytyisi olla. Onhan toki heitäkin.
      Miten tälläisen lainvastaista toimintaa harjoittavan yrityksen annetaan vapaasti toimia Suomessa juuri kun kiristettiin taksinkuljettajia koskevia ammattipätevyysvaatimuksia ja pakotettiin kuljettajat 5v välein koulun penkille?

    • Premium pro

      Die Welt lehdessä luki, että Saksassa ensimmäiset kaksi uber kuljettajaa ovat olleet oikeudessa ja saaneet sieltä mm. uhkasakon 250,000e jos vielä toimivat laittomasti taksina uber:in kautta. Suomen tavoin myös Saksassa taksi on luvanvaraista säädeltyä toimintaa ja siellä selvästi myös lain valvojat ottavat asian vakavasti. Eiköhän tuo luvaton taksitoiminta lopu noilla uhkasakoilla Saksassa ja samaa on luvassa myös Suomessa kunnes ELY:ltä on tullut poliisille varmistava tiedote Suomen olemassa olevan taksilain sisällöstä ja sen tulkinnasta.

    • työtä kansalle!!!

      Ubee uber kyllä ameriikas osataan, kyllä suomen kermaperse isännät raapivat nyt peräpukamiaan sossu jonos kohta puoliin!

    • TaputtelijaQQ
    • nnnnnnnnnnnnnnnn

      Kaikkien kusetusta koko uber.

    • Omataksi

      Hyvin tulee 2480€ enimmäisen viikon aikana, josta pois polttoaineet 368€, hyvä homma kun saa samaan aikaan työttömyyskorvauksetkin

      • Sitä vaan.

        Lisäksi saat sakot pimeästä taksitoiminnasta. Samalla saatat menettää autosi valtiolle. Nämä siis saat työttömyyskorvauksen lisäksi. Jos sulla on liikennelupa ja siinä sinetöity taksamittari, senkun alat kilpailemaan. Pidät vaan mielessäsi, että Uber vetää pinnasta 20% itelleen..... :D


      • Omataksi
        Sitä vaan. kirjoitti:

        Lisäksi saat sakot pimeästä taksitoiminnasta. Samalla saatat menettää autosi valtiolle. Nämä siis saat työttömyyskorvauksen lisäksi. Jos sulla on liikennelupa ja siinä sinetöity taksamittari, senkun alat kilpailemaan. Pidät vaan mielessäsi, että Uber vetää pinnasta 20% itelleen..... :D

        Se ajaa joka uskaltaa, muut voivat keskittyä vaikka siellä tolpalla runkkaamiseen, ei kuule voisi pätkääkään kiinnostaa joku pieni sakko, siellä ne on edellisetkin sakot ja verot voudila. Ps. Suomen valtio on munaton, ei varmasti takavarikoi vaimon autoa.


      • Hylkiö
        Omataksi kirjoitti:

        Se ajaa joka uskaltaa, muut voivat keskittyä vaikka siellä tolpalla runkkaamiseen, ei kuule voisi pätkääkään kiinnostaa joku pieni sakko, siellä ne on edellisetkin sakot ja verot voudila. Ps. Suomen valtio on munaton, ei varmasti takavarikoi vaimon autoa.

        Eli pesunkestävä rikollinen olet. Näitä mafiatakseja on sitten luvassa... Ajelkoon kuka haluaa.

        Ja noi tulot nyt oot heittänyt ihan hatusta, vai diilaatko brenkkuu, kamaa, huoria ja aseita samalla?


      • Kovakohtelu
        Omataksi kirjoitti:

        Se ajaa joka uskaltaa, muut voivat keskittyä vaikka siellä tolpalla runkkaamiseen, ei kuule voisi pätkääkään kiinnostaa joku pieni sakko, siellä ne on edellisetkin sakot ja verot voudila. Ps. Suomen valtio on munaton, ei varmasti takavarikoi vaimon autoa.

        Noniin, nyt sitten taksikuskit bongaamaan tämä taksi kaupungilta! Rekkaria kehiin, niin saadaan touhu kuriin. Tavalla tai toisella.


    • Omataksi

      Kyllähän nyt köyhät kateelliset pellet inisevät kun joku uskaltaa tehdä rahaa

      • Kovaakyytiä

        No nyt sitä oikein on rikastuttu. Vittu mikä pelle :D Nyt selvisi kuka täälä on ummet ja lammet trollannut. Tainnu sun autokin jo näkyä tuola. Taisit tuoda slushin aikaan kolme asiakasta maskulle. Tervetuloa vaan seuraavallakin kerralla. Sut tiedetään jo.


    • Rekkarit ylös

      Rikolliselle paskasakille ei ole mitään sympatiaa. Ja selväähän toi on, että tosta jää kiinni ja kovat sanktiot tulee, mutta eihän se paskasakkia hetkauta.

    • Omataksi

      Ei kuule voisi pätkääkään kiinnnostaa kiinnijääminen, maksimissaan muutamakuukausi linnaa, talviaikana ok. Eikös myös kilpailun rajoittaminen ole rikos, jonka valtio tekee vaatimalla kaikkia turhia lupia? Kuka vain voi ajaa taksia ei se mitään rakettitiedettä ole kun tekin sen osaatte.

    • Esa alalle

      Tervetuloa vaan alaalle,olet selvästi voittaja-ainesta.Voit kysyä neuvoja nimimerkiltä pankkiautomaatti,yhdessä luotte varmasti melkoisen busineksen.Tai jos kokeilisit jotain lapiohommia ensin,voisi sopia paremmin.

    • jklö

      Mitä ubertaksikuski ansaitsee ?

      Vastaus; Turpaan!

    • jorma vasikka

      Tumman sininen S-mersu (vanha paska) kyttää pokaa kaartinkaupungissa.
      (huhu kertoo että jamppa olis myös oikea taksiyrittäjä)

      Sut on nähty ja tiedostettu.

    • Parempi idea olisi "€urotaksi" kyyti maksaa uudehkolla autolla 1,2€/km, ei muita kuluja.

      Kaikki hyöytyisi, ne jotka haluaa halpoja kyytejä

      Ja ne nuoret (ja miksei vanhemmatkin) joilla on uudehko vaatimukset täyttävä auto, ja haluaa lisätöitä, saisi reilun km-korvauksen ja hyvän palkan

      Ainut että laki on tätä vastaan vielä

      • Voi meidän neroa

        Toisessa ketjussa on jo laskelma tästä 1,2€/km typeryyydestä.Pankkiautomaatti kun nyt vaan ei ymmärrä tosiasioita.Mutta jos haluaa tappiolla istua itkiä päiviä,niin siitä vaan.Reppana mikä reppana.


      • Pankkiesalle
        Voi meidän neroa kirjoitti:

        Toisessa ketjussa on jo laskelma tästä 1,2€/km typeryyydestä.Pankkiautomaatti kun nyt vaan ei ymmärrä tosiasioita.Mutta jos haluaa tappiolla istua itkiä päiviä,niin siitä vaan.Reppana mikä reppana.

        Eli et edelleenkään ymmärrä mistään mitään?
        Otin tasaiset numerot että ymmärtäisit,mutta kun ei niin ei.
        Muuta sitten kymmenen tunnin ajomääräksi 200 kilometriä jos olisi vielä helpompi hahmottaa.Miten laskit paluukyydit?Joka kerta Korsoon saavuttuasi,seuraava asiakas astuu heti kyytiisi,ja haluaa Helsinkiin?Just.No jos saisit jotenkin vuotuisen maksettujen kilometrien määrän nostettua 60%:iin,menisi lasku seuraavasti:
        Esim.100000 km/v.
        Maksettuja 60000=72000€/v.
        Kulut 45000€/v.
        Kassassa nyt 27000€
        Tässä siis AUTON kulut.
        Nyt sitten taas niitä muita kuluja maksamaan.Ja sitten sitä palkkaa ja omaa eläkettä,jos jää jotain mistä maksaa.
        Kuinka paljon aikaa ajattelit viettää autossa että saat sen 100000 ajettua?
        Jos olet laskenut asioita kuten väität,olet kyllä vähään tyytyväinen.


      • Pankkiesalle kirjoitti:

        Eli et edelleenkään ymmärrä mistään mitään?
        Otin tasaiset numerot että ymmärtäisit,mutta kun ei niin ei.
        Muuta sitten kymmenen tunnin ajomääräksi 200 kilometriä jos olisi vielä helpompi hahmottaa.Miten laskit paluukyydit?Joka kerta Korsoon saavuttuasi,seuraava asiakas astuu heti kyytiisi,ja haluaa Helsinkiin?Just.No jos saisit jotenkin vuotuisen maksettujen kilometrien määrän nostettua 60%:iin,menisi lasku seuraavasti:
        Esim.100000 km/v.
        Maksettuja 60000=72000€/v.
        Kulut 45000€/v.
        Kassassa nyt 27000€
        Tässä siis AUTON kulut.
        Nyt sitten taas niitä muita kuluja maksamaan.Ja sitten sitä palkkaa ja omaa eläkettä,jos jää jotain mistä maksaa.
        Kuinka paljon aikaa ajattelit viettää autossa että saat sen 100000 ajettua?
        Jos olet laskenut asioita kuten väität,olet kyllä vähään tyytyväinen.

        Kuten sanottua, tuo on lisätuloa niille joilla on jo auto. Siis ei mikään 90 luvun corolla, vaan tarkat vaatimukset täyttävä auto.

        Ja kuskille maksettaisi 0,43€/km auton kuluja, useassa tapauksessa se olisi enemmän kuin todelliset kulut, ns "pimeetä tuloa"


      • Voi meidän neroa kirjoitti:

        Toisessa ketjussa on jo laskelma tästä 1,2€/km typeryyydestä.Pankkiautomaatti kun nyt vaan ei ymmärrä tosiasioita.Mutta jos haluaa tappiolla istua itkiä päiviä,niin siitä vaan.Reppana mikä reppana.

        Lasketaan vielä miten se kilsa jakaantuu

        1,2€/km

        Verojen jälkeen jää 1,08€
        Keskuksen provikan jälkeen jää 0,972€
        Auton kulujen jälkeen (maksetaan suoraan kuskille) jää 0,542 palkan maksuun

        Ennen palkan maksua menee seuraavat kulut:
        Työeläkemaksu 0,101€
        Sosiaaliturvamaksu 0,011€
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,047€

        Palkkaa varten jää siis 0,43€/km

        Eli kun kuski tekee 20 kilsan keikan, saa hän verovapaana 8,6€ ja palkkana 8,6€

        Ja koska tilaukset tehtäisiin netistä ja maksettaisi netissä, niin kuskin ainut työväline olisi älypuhelin jossa on GPS-valmius ja netti "taksikupu" edellytykset täyttävä auto.

        Hommalla ei siis rikastuisi jos hankkisi auton vain tätä varten, mutta lisätuloksi se kävisi.

        Ja reititiykset hoidettaisi sähköisesti, eli etukäten olisi jo tiedossa auton reitti erittäin väljällä aikataululla muuttuvien olosuhteiden vuoksi.

        Esim. minä voisin tilata kyydin satamasta runosmäkeen huomiseksi, toivelähtöaikana 19:25. Kone ilmottaisi että mahdollista on 19:10 ja 19:35...

        En tietenkään ottaisi tuota 19:10 kyytiä, koska jos en ilmaantuisi 5 minutissa, menisi rahat ja keikka. En ehtisi siihen, koska laiva on perillä vasta 19:15.

        Näinollen valitsisin 19:35, auto on paikalla VIIMEISTÄÄN 19:35 (huomaa väljät toleranssit) ja mun tulisi olla autolla 19:40, tai taas, menee kyyti rahat...

        Kaikki voittaisi, opiskelijat yms. saisi helppoa lisätuloa, ja asiakkaat edullisia kyytejä.

        Ja koko äsken selittämäni juttu olisi lähes kokonaan automatisoitu.

        Ainut häviäjä olisi kartelliin kuuluva taksi.

        Ja optimoinnin vuoksi ei sitä "ilmaista ajoa" tulisi kovinkaan paljoa, koska yhden kyydin tilaus saattaisikin muuttaa 5 auton reitit, jos se lisäisi tuottavuutta.


      • pankkiautomaatti kirjoitti:

        Lasketaan vielä miten se kilsa jakaantuu

        1,2€/km

        Verojen jälkeen jää 1,08€
        Keskuksen provikan jälkeen jää 0,972€
        Auton kulujen jälkeen (maksetaan suoraan kuskille) jää 0,542 palkan maksuun

        Ennen palkan maksua menee seuraavat kulut:
        Työeläkemaksu 0,101€
        Sosiaaliturvamaksu 0,011€
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,047€

        Palkkaa varten jää siis 0,43€/km

        Eli kun kuski tekee 20 kilsan keikan, saa hän verovapaana 8,6€ ja palkkana 8,6€

        Ja koska tilaukset tehtäisiin netistä ja maksettaisi netissä, niin kuskin ainut työväline olisi älypuhelin jossa on GPS-valmius ja netti "taksikupu" edellytykset täyttävä auto.

        Hommalla ei siis rikastuisi jos hankkisi auton vain tätä varten, mutta lisätuloksi se kävisi.

        Ja reititiykset hoidettaisi sähköisesti, eli etukäten olisi jo tiedossa auton reitti erittäin väljällä aikataululla muuttuvien olosuhteiden vuoksi.

        Esim. minä voisin tilata kyydin satamasta runosmäkeen huomiseksi, toivelähtöaikana 19:25. Kone ilmottaisi että mahdollista on 19:10 ja 19:35...

        En tietenkään ottaisi tuota 19:10 kyytiä, koska jos en ilmaantuisi 5 minutissa, menisi rahat ja keikka. En ehtisi siihen, koska laiva on perillä vasta 19:15.

        Näinollen valitsisin 19:35, auto on paikalla VIIMEISTÄÄN 19:35 (huomaa väljät toleranssit) ja mun tulisi olla autolla 19:40, tai taas, menee kyyti rahat...

        Kaikki voittaisi, opiskelijat yms. saisi helppoa lisätuloa, ja asiakkaat edullisia kyytejä.

        Ja koko äsken selittämäni juttu olisi lähes kokonaan automatisoitu.

        Ainut häviäjä olisi kartelliin kuuluva taksi.

        Ja optimoinnin vuoksi ei sitä "ilmaista ajoa" tulisi kovinkaan paljoa, koska yhden kyydin tilaus saattaisikin muuttaa 5 auton reitit, jos se lisäisi tuottavuutta.

        Miksi sitten keskukselle pitäisi maksaa proviikkaa, no koska taksikupu maksaa ja ohjelmistot maksaa, ja pitäisi pitää nettisivut yllä, maksaa palkat yms. ja sille joka nuo tekee, pitäisi jäädä vielä vähän rahaakin tuosta työstä


      • 2+3
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Lasketaan vielä miten se kilsa jakaantuu

        1,2€/km

        Verojen jälkeen jää 1,08€
        Keskuksen provikan jälkeen jää 0,972€
        Auton kulujen jälkeen (maksetaan suoraan kuskille) jää 0,542 palkan maksuun

        Ennen palkan maksua menee seuraavat kulut:
        Työeläkemaksu 0,101€
        Sosiaaliturvamaksu 0,011€
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,047€

        Palkkaa varten jää siis 0,43€/km

        Eli kun kuski tekee 20 kilsan keikan, saa hän verovapaana 8,6€ ja palkkana 8,6€

        Ja koska tilaukset tehtäisiin netistä ja maksettaisi netissä, niin kuskin ainut työväline olisi älypuhelin jossa on GPS-valmius ja netti "taksikupu" edellytykset täyttävä auto.

        Hommalla ei siis rikastuisi jos hankkisi auton vain tätä varten, mutta lisätuloksi se kävisi.

        Ja reititiykset hoidettaisi sähköisesti, eli etukäten olisi jo tiedossa auton reitti erittäin väljällä aikataululla muuttuvien olosuhteiden vuoksi.

        Esim. minä voisin tilata kyydin satamasta runosmäkeen huomiseksi, toivelähtöaikana 19:25. Kone ilmottaisi että mahdollista on 19:10 ja 19:35...

        En tietenkään ottaisi tuota 19:10 kyytiä, koska jos en ilmaantuisi 5 minutissa, menisi rahat ja keikka. En ehtisi siihen, koska laiva on perillä vasta 19:15.

        Näinollen valitsisin 19:35, auto on paikalla VIIMEISTÄÄN 19:35 (huomaa väljät toleranssit) ja mun tulisi olla autolla 19:40, tai taas, menee kyyti rahat...

        Kaikki voittaisi, opiskelijat yms. saisi helppoa lisätuloa, ja asiakkaat edullisia kyytejä.

        Ja koko äsken selittämäni juttu olisi lähes kokonaan automatisoitu.

        Ainut häviäjä olisi kartelliin kuuluva taksi.

        Ja optimoinnin vuoksi ei sitä "ilmaista ajoa" tulisi kovinkaan paljoa, koska yhden kyydin tilaus saattaisikin muuttaa 5 auton reitit, jos se lisäisi tuottavuutta.

        Sitä en tajua miten jaksat trollata itseäsikin. Kun aikaisemmin "laskelmasi" perustuivat mahdottomiin kilometrimääriin eli käytännössä 100% käyttöasteeseen, niin nyt kuitenkin toleranssit ovat väljiä eli luppoaikaa keikkojen välillä on tuhlattavaksi asti. Ja kun sun "laskemallasi" taksalla satama-runosmäki jää alle 10 euroon, niin miten väljiä toleransseja siinä nyt sitten voi pitää. jos meinaa palkkaa saada. Ventta 15 minuuttia, ajomatka 15 minuuttia ja onko sitten taas väljä toleranssi eli ventta 15 minuuttia? Eli 45 minuutin liikevaihto on 10 euroa.


      • Voi esa parka
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Miksi sitten keskukselle pitäisi maksaa proviikkaa, no koska taksikupu maksaa ja ohjelmistot maksaa, ja pitäisi pitää nettisivut yllä, maksaa palkat yms. ja sille joka nuo tekee, pitäisi jäädä vielä vähän rahaakin tuosta työstä

        Noin 40 % taksien ajoista tulee yhteiskunnan maksamista ajoista.Tämä siksi että halvemmalla muut eivät kykene näitä hoitamaan.Pelkästään äillä ajoilla emme kuitenkaan tule toimeen.Tarvitsemme rinnalle näitä sinun havittelemia yksityisajoja jotta liiketoiminta olisi järkevällä pohjalla.Se että voimme hoitaa molemmat puolet, vaatii tiettyjä laitteita,pakollisia päivystyksiä ja toimivaa keskusta.Jos luulet että asioista päättävät ihmiset päästävät uberin kaltaisen,pimeän toiminnan mahdollistavan systeemin romuttamaan nykyisen järjestelmän,olet melko kujalla.Jos oletetaan että kuvailemasi,vero-,vastuuvapaa kermankuorinta olisi mahdollista,miksi kukaan ajaisi enää virallista taksia?Miksi kukaan enää maksaisi veroja?Kuka päivystäisii ne kannattamattomat ajat?Miksi sinun kylän vanhuksien kannattamattomia terv.kesk. kyytejä viitsisi kukaan odotella?Palkataanko muutamaa 10 euron kyytiä varten auto mies päiväpalkalla ?Jos kuvittelet että asiakkaat kulkevat sen mukaan mikä sinun aikatauluihin sopii,ajattele uudestaan.Jos luulet että kaikki kyläsi asukkaat,mummot mukaanlukien,tilaavat netistä seuraavan päivän kyydit,joista sitten valitset sopivat,mieti uudestaan,Mikä on taksikartelli?Miksi esim.Ruotsissa halutaan vahvasti palata säännösteltyyn malliin?(Suomen malli).Suomessa nyt on vaan kallista kallista tuotta palveluita,erityisesti autolla.Jos asiakkaiden kuljetus on ammatti,1,2/km ei vaan riitä.Minäkin voisin myydä pimeänä vaikka mitä,ja takaan että halvemmalla kuin kaupasta ostettuna.Mutta ajattelen omaa napaa pidemmälle.Kreikan malli ei oikein maistu.


      • UUUUURPPPOOOOOOOOO
        2+3 kirjoitti:

        Sitä en tajua miten jaksat trollata itseäsikin. Kun aikaisemmin "laskelmasi" perustuivat mahdottomiin kilometrimääriin eli käytännössä 100% käyttöasteeseen, niin nyt kuitenkin toleranssit ovat väljiä eli luppoaikaa keikkojen välillä on tuhlattavaksi asti. Ja kun sun "laskemallasi" taksalla satama-runosmäki jää alle 10 euroon, niin miten väljiä toleransseja siinä nyt sitten voi pitää. jos meinaa palkkaa saada. Ventta 15 minuuttia, ajomatka 15 minuuttia ja onko sitten taas väljä toleranssi eli ventta 15 minuuttia? Eli 45 minuutin liikevaihto on 10 euroa.

        Kevyt nurkkaanmaalaus pankkiesalta.Nyt vaan silmät kiinni,ovea kohti ja kerrot sitten kuinka sukat pysyi ihan kuivana.


      • 2+3 kirjoitti:

        Sitä en tajua miten jaksat trollata itseäsikin. Kun aikaisemmin "laskelmasi" perustuivat mahdottomiin kilometrimääriin eli käytännössä 100% käyttöasteeseen, niin nyt kuitenkin toleranssit ovat väljiä eli luppoaikaa keikkojen välillä on tuhlattavaksi asti. Ja kun sun "laskemallasi" taksalla satama-runosmäki jää alle 10 euroon, niin miten väljiä toleransseja siinä nyt sitten voi pitää. jos meinaa palkkaa saada. Ventta 15 minuuttia, ajomatka 15 minuuttia ja onko sitten taas väljä toleranssi eli ventta 15 minuuttia? Eli 45 minuutin liikevaihto on 10 euroa.

        Yöaikaan laskettu aika 5 min, päiväaikaan laskettu aika 10 min


      • Voi esa parka kirjoitti:

        Noin 40 % taksien ajoista tulee yhteiskunnan maksamista ajoista.Tämä siksi että halvemmalla muut eivät kykene näitä hoitamaan.Pelkästään äillä ajoilla emme kuitenkaan tule toimeen.Tarvitsemme rinnalle näitä sinun havittelemia yksityisajoja jotta liiketoiminta olisi järkevällä pohjalla.Se että voimme hoitaa molemmat puolet, vaatii tiettyjä laitteita,pakollisia päivystyksiä ja toimivaa keskusta.Jos luulet että asioista päättävät ihmiset päästävät uberin kaltaisen,pimeän toiminnan mahdollistavan systeemin romuttamaan nykyisen järjestelmän,olet melko kujalla.Jos oletetaan että kuvailemasi,vero-,vastuuvapaa kermankuorinta olisi mahdollista,miksi kukaan ajaisi enää virallista taksia?Miksi kukaan enää maksaisi veroja?Kuka päivystäisii ne kannattamattomat ajat?Miksi sinun kylän vanhuksien kannattamattomia terv.kesk. kyytejä viitsisi kukaan odotella?Palkataanko muutamaa 10 euron kyytiä varten auto mies päiväpalkalla ?Jos kuvittelet että asiakkaat kulkevat sen mukaan mikä sinun aikatauluihin sopii,ajattele uudestaan.Jos luulet että kaikki kyläsi asukkaat,mummot mukaanlukien,tilaavat netistä seuraavan päivän kyydit,joista sitten valitset sopivat,mieti uudestaan,Mikä on taksikartelli?Miksi esim.Ruotsissa halutaan vahvasti palata säännösteltyyn malliin?(Suomen malli).Suomessa nyt on vaan kallista kallista tuotta palveluita,erityisesti autolla.Jos asiakkaiden kuljetus on ammatti,1,2/km ei vaan riitä.Minäkin voisin myydä pimeänä vaikka mitä,ja takaan että halvemmalla kuin kaupasta ostettuna.Mutta ajattelen omaa napaa pidemmälle.Kreikan malli ei oikein maistu.

        Ei tässä veroja olla kiertämässä, kummasti unohdit mun laskemista kohdan jossa laskin verojen osuuden.

        Mitä aikaisemmin tilaa kyydin, sitä paremmalla aikataululla sen saa, loogista :)

        Ja totuus on kun hinnat halpenee, niin matkustajamäärät lisääntyy


      • Kumipyörä pyörii
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Yöaikaan laskettu aika 5 min, päiväaikaan laskettu aika 10 min

        Jaa taas ei minkäänlaista substanssia/laskelmaa. Pysy vaan siellä raskaan liikenteen palkkakuljettajana. Hyvä ja varma liksa eläkepäiviin asti.


      • Kumipyörä pyörii kirjoitti:

        Jaa taas ei minkäänlaista substanssia/laskelmaa. Pysy vaan siellä raskaan liikenteen palkkakuljettajana. Hyvä ja varma liksa eläkepäiviin asti.

        On se kiva kun taksikuskit on niin huolissaan mun ideasta...

        Ootteko aina noin huolehtivaisia


      • VP3
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Lasketaan vielä miten se kilsa jakaantuu

        1,2€/km

        Verojen jälkeen jää 1,08€
        Keskuksen provikan jälkeen jää 0,972€
        Auton kulujen jälkeen (maksetaan suoraan kuskille) jää 0,542 palkan maksuun

        Ennen palkan maksua menee seuraavat kulut:
        Työeläkemaksu 0,101€
        Sosiaaliturvamaksu 0,011€
        Työttömyysvakuutusmaksu 0,047€

        Palkkaa varten jää siis 0,43€/km

        Eli kun kuski tekee 20 kilsan keikan, saa hän verovapaana 8,6€ ja palkkana 8,6€

        Ja koska tilaukset tehtäisiin netistä ja maksettaisi netissä, niin kuskin ainut työväline olisi älypuhelin jossa on GPS-valmius ja netti "taksikupu" edellytykset täyttävä auto.

        Hommalla ei siis rikastuisi jos hankkisi auton vain tätä varten, mutta lisätuloksi se kävisi.

        Ja reititiykset hoidettaisi sähköisesti, eli etukäten olisi jo tiedossa auton reitti erittäin väljällä aikataululla muuttuvien olosuhteiden vuoksi.

        Esim. minä voisin tilata kyydin satamasta runosmäkeen huomiseksi, toivelähtöaikana 19:25. Kone ilmottaisi että mahdollista on 19:10 ja 19:35...

        En tietenkään ottaisi tuota 19:10 kyytiä, koska jos en ilmaantuisi 5 minutissa, menisi rahat ja keikka. En ehtisi siihen, koska laiva on perillä vasta 19:15.

        Näinollen valitsisin 19:35, auto on paikalla VIIMEISTÄÄN 19:35 (huomaa väljät toleranssit) ja mun tulisi olla autolla 19:40, tai taas, menee kyyti rahat...

        Kaikki voittaisi, opiskelijat yms. saisi helppoa lisätuloa, ja asiakkaat edullisia kyytejä.

        Ja koko äsken selittämäni juttu olisi lähes kokonaan automatisoitu.

        Ainut häviäjä olisi kartelliin kuuluva taksi.

        Ja optimoinnin vuoksi ei sitä "ilmaista ajoa" tulisi kovinkaan paljoa, koska yhden kyydin tilaus saattaisikin muuttaa 5 auton reitit, jos se lisäisi tuottavuutta.

        On muuten helevetin hyvä laskelma, sentilleen laskettu kaikki kulut. Ja sitten taksikuskit tulee huutamaan "kannattamatonta piste"

        Ja itsekin olisin valmis tekemään vuoroja omallani 2005 vuoden Citroen Picassolla jos se täyttäisi vaatimukset


      • 9+16
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        On se kiva kun taksikuskit on niin huolissaan mun ideasta...

        Ootteko aina noin huolehtivaisia

        Ihmisillä on taipumusta pyrkiä korjaamaan virheväittämiä ja sitä todennäköisemmin mitä epäloogisempia ne ovat. Tämähän on ihan nettitrollaamisen perusasioita.


    • Voivoivoi

      Mikä ideassasi pitäisi huolestuttaa?Hauskaa viihdettä seurata kun esität omia fantasioitasi.Jos olisit edes vähän jäljillä asioista,keskustelu olisi mielekästä.Nyt kun järjestelmällisesti esität ideasi toimivan,mutta kaikki "laskelmat"olet keksinyt ihan omasta päästä,lähinnä säälittää.Mutta jos tulet iloiseksi omasta liikeidestasi,aivan sama minulle.Ehdotan kuitenkin että otat oikeasti asioista selvää ja teetät laskelmat jollain asian osaavalla.Säästäisi sinut nopealta konkurssilta.

      • Edelleen, kaikki on laskettu, veroista työttömyysvakuutusmaksuihin, eläkemaksuja unohtamatta. Ja tietenkin myös auton kulut on huomioitu. ja keskuksen proviikka, eihän kukaan ilmaiseksi tuollaista välitystä pyöritä


      • KameliKameli
        pankkiautomaatti kirjoitti:

        Edelleen, kaikki on laskettu, veroista työttömyysvakuutusmaksuihin, eläkemaksuja unohtamatta. Ja tietenkin myös auton kulut on huomioitu. ja keskuksen proviikka, eihän kukaan ilmaiseksi tuollaista välitystä pyöritä

        Sähän oot kuin ESA

        Kaikki on laskettu ja paperille (eli tänne) tulee vain 1,1 €/km ja 100% käyttöaste 5min 10min.

        Noilla sitten avaruusrakettiin ja kohti Xanadua VAI?


      • KameliKameli kirjoitti:

        Sähän oot kuin ESA

        Kaikki on laskettu ja paperille (eli tänne) tulee vain 1,1 €/km ja 100% käyttöaste 5min 10min.

        Noilla sitten avaruusrakettiin ja kohti Xanadua VAI?

        Ei suinkaan käyttöaste ole 100% eli kokoajan ei ole asiakas kyydissä.

        Mutta kuten sanoin, järjestelmä toimisi niin että kun tilataan kyyti vaikkapa satama-kaarina, halutaan kyyti 19:30 niin järjestelmä laskee hetkessä optimaalisimmat vaihtoehdot (eli tilaus saattaisi muuttaa jopa 5 auton ajot) ja ehdottaa ajoiksi 19:20 ja vaikapa 19:35.. No asiakas ottaa kyydin 19:35 ja on kaarinassa viimeistään 20:00.

        Kaarilainen asiakas on aikaisemmin tilannut kyydin kaarinasta turkuun ja ajaksi sovittu 20:10.

        No se "alkuperäinen" auto vapautetaan taas sille sopivampaan tehtävään, ja tämä satamasta tullut auto notkuu kaarinassa maks 15 minsaa.

        Sitten taasen koska se alkuperäinen kaarinan auto vapautui, saattaa se taas muuttaa jonkun toisen auton reittiä, ja sen muuttaminen toisen.

        Eli tuolla tilausysteemillä optimoitaisi aika jonka asiakas on kyydissä.

        Ja edelleen, kaikki voittaa, asiakkaat saa halpoja kyytejä, ja henkilöt joilla uudehko vaatimukset täyttävä auto, saa lisätuloja esim. opiskelun ohessa


    • Toimiiiiii!!!!

      No miksi sitten meinaat että on järkeä tappiollista toimintaa pyörittää?
      Siis jos puhutaan oikeista luvuista,ei keksimistäsi.Varmasti liikeideasi on kannattava,jos tarkoitat liikennöintiä Ankkalinnan ja Hanhivaaran välillä,mutta oikeassa maailmassa,oikeilla kuluilla,oikeilla asiakasvirroilla ja oikeilla tuloilla ei oikein kannata.Mutta kuten jo totesin,hauskaa viihdettä kun joku on noin kujalla.

      • Automaattinosto

        Se on paperilla helppoa toi taksinajo. Totuus on jotain muuta. Sano.


      • 1+4
        Automaattinosto kirjoitti:

        Se on paperilla helppoa toi taksinajo. Totuus on jotain muuta. Sano.

        Samoin esim. baarinpito. Muistan kun joskus teini-iän innossa laskin miten musta tulisi suunnilleen miljonääri kunhan vaan anniskelulupabyrokratiamonopoli (kuulostaako tutulta :D) purettaisiin. Laskelma perustui S-marketin alennuksesta ostettujen keissien jälleenmyyntiin tuopeista. Mikä voisi mennä pieleen? Niinpä.


      • Lukija7
        1+4 kirjoitti:

        Samoin esim. baarinpito. Muistan kun joskus teini-iän innossa laskin miten musta tulisi suunnilleen miljonääri kunhan vaan anniskelulupabyrokratiamonopoli (kuulostaako tutulta :D) purettaisiin. Laskelma perustui S-marketin alennuksesta ostettujen keissien jälleenmyyntiin tuopeista. Mikä voisi mennä pieleen? Niinpä.

        Tämä PANKKIAUTOMAATTI on turkulainen pakettiautokuski.Mitä se stadin käbeitä mollaa...?????


    • ldflhjlohjgl

      http://uberpeople.net/forums/Pay/

      Tuolta voi lukea oikeaa tietoa, jos englanti on hallussa. Vielä ei löytynyt Suomelle tai meikäläisille kaupungeille omaa alafoorumia, mutta kaikki aikanaan. Kun kujettajia on vähän enemmän ja homma arkipäiväistynyt, voi sitten mennä sinne trollailemaan =).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe