Minä en voi käsittää, että maailmassa on ihmisiä jotka ihan tosissaan uskovat että olisi olemassa Luoja joka loi ihmisen ja koska ihmisestä ei tullut sellaista kuin Luoja hänet halusi - niin Luoja ajatteli - että piinaanpa sitä ikuisesti ... tulessa -- Kuinka kukaan voi uskoa tuollaiseen ? Siin' ei ole mitään itua .. Raamatussa sen sijaan on valtavasti itua -- Raamattu sanoo nimittäin että se joka ei voi elää - kuolee.. kuinka vaikeaa tämä on ??
Vaikeita kysymyksiä :
MIKSI kaikkivaltias ja kaikkitietävä oikeudenmukainen ja luotujaan rakastava Luoja sellaista tekisi? Kiduttaisi luotujaan ??!!
Jos et osaa vastata niin ole vastaamatta -
Totuus asiassa on nimittäin, että mitään muuta vastausta ei ole kuin tämä: Sellainen usko on väärä usko ... Raamattu sanoo jopa että sellainen kiduttaminen ei ole Luojan mieleen tullut - että sellainen on Jumalalle kauhistus.. ..
alex
Kuinka kukaan voi uskoa ikuiseen piinaan???
47
82
Vastaukset
- Piinapenkki
Joku tuolla jo itkikin, missä viipyy alexin ikuinen piina, mutta tulihan se sieltä taas.
Hyvä että itki .. kysymys on niin ratkaisevaa laatua -- KUINKA KUKAAN VOI USKOA IKUISEEN PIINAAN ???
Koko oppi on järkeä vailla - kaikkea logiikkaa vailla .. siinä ei ole mitään .. no pelkoa tietenkin on .. kun joku on saatu uskomaan ikuisesti luotujaan piinaavaan Luojaan - on sellaista uskoa vaikea oikaista .. kuinka mieletön se sitten onkin .. pelko sitoo .. ajatellaan .. että JOS .. se kuitenkin on totta .. jos ... jos ... jos
Mutta katsokaa nyt hyvät ihmiset mihin te uskotte .. ?? ja huomatkaa että kukaan meisstä ei voi koskaan puolustaa tai syyttää muita uskostaan .. sillä jokaisella on tänään Raamattu ... Älkääkä luulko että iankaikkinen elämä olisi halpa ja jokaiselle .. Ei ole vaan se on seurausta elämästä niinkuin kuolemakin on ..
Anna siis Jeesuksen johtaa sínut ... kuolemasta >> elämään.. jos haluat elää ..
alex- joku muu
alex.kasi kirjoitti:
Hyvä että itki .. kysymys on niin ratkaisevaa laatua -- KUINKA KUKAAN VOI USKOA IKUISEEN PIINAAN ???
Koko oppi on järkeä vailla - kaikkea logiikkaa vailla .. siinä ei ole mitään .. no pelkoa tietenkin on .. kun joku on saatu uskomaan ikuisesti luotujaan piinaavaan Luojaan - on sellaista uskoa vaikea oikaista .. kuinka mieletön se sitten onkin .. pelko sitoo .. ajatellaan .. että JOS .. se kuitenkin on totta .. jos ... jos ... jos
Mutta katsokaa nyt hyvät ihmiset mihin te uskotte .. ?? ja huomatkaa että kukaan meisstä ei voi koskaan puolustaa tai syyttää muita uskostaan .. sillä jokaisella on tänään Raamattu ... Älkääkä luulko että iankaikkinen elämä olisi halpa ja jokaiselle .. Ei ole vaan se on seurausta elämästä niinkuin kuolemakin on ..
Anna siis Jeesuksen johtaa sínut ... kuolemasta >> elämään.. jos haluat elää ..
alexOlen aina ihmetellyt voiko joku todella saarnata helvetin ikuista piinaa oikeana oppina?
Vai saarnaako pelotellakseen, yrittäen pelolla saada ihmisiä srkuntaansa?
Tällaistakin kyllä tapahtuu.
Tottahan on se, että tuli kerran poltaa kaiken, puhdistaa, mutta eihän se mitenkään voi ikuisesti palaa, aina ja aina, vaan sammuu, kun on tehnyt tehtävänsä.
Eihän kaikkea voida luoda uudeksi niinkuin Jumala on luvannut, jos täälä helvetin tuli palaa, johan sen sanoo ihan maalaisjärkikin.
Lainaus toisesta ketjusta:
Alex: "Jeesus ei koskaan puhunut sanaakaan esimerkiksi hel'vetistä - ei yhtään sanaa "
Niin Jeesus ei puhunut raamatun vierasperäisestä "helvetti" sanasta mutta "Gehennasta" kylläkin ja se kertoo juuri meille viimeisestä tuomiosta eli "tulisesta järvestä" (Ilm 20:15)
Vrt. Esim. Matt 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut HELVETIN (Gehenna) TULEN.
Matt 18:9 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään HELVETIN TULEEN. (Gehenna)
Matt 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte HELVETIN (gehenna) tuomiota pakoon?
Mark 9:43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut HELVETTIIN (gehenna), sammumattomaan tuleen.
Luuk 12:5 12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä HELVETTIIN (gehenna). Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
Eli Jeesus nimenomaan puhuu rangaistuksen paikasta ja vertaa sitä jätteiden polttopaikkaan eli "Gehennaan" !
http://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
Nämä kohdat on raamatussa Matt 5:22 / Matt 5:29 / Matt 5:30 / Matt 10:28 / Matt 18:9 / Matt 23:15 / Matt 23:33 / Mark 9:43 / Mark 9:47 / Luuk 12:5
Lainaus Wikipedia: "Sana helvetti on tullut suomen kieleen muinaisruotsista, jossa sana Hel-vite viittaa manalan valtiattaren Helin rangaistukseen.[5] Sana on siirtynyt useisiin eurooppalaisiin kieliin skandinaavisen mytologian kautta (esimerkiksi ruotsin helvete, englannin hell, saksan Hölle). Monissa kielissä, kuten suomessa, helvettiä merkitsevää sanaa käytetään myös kirosanana ilman uskonnollista merkitystä."- puhun vertauksin.
Niin, se mielikuva mitä päähämme on liimattu ihmissanoilla johtaa lopputulokseen.
kopittelijan mielikuviin on ikuinen piina liimattu ja se sanoitus kääntää mielen aina tuohon lopputulospäätelmään.
ja kas.
Aina kun hän lukee sanan, se on tuon loppupäätelmän tulos.
Minulle se kerro sitä, mitä ymmärrän kopittelijan tarkoittavan.
Helvetti ja Gehenna ei ole ikuista kidutuspaikkaa tarkoittava kokonaisuus.
Jos sen väittäisin löisin Sanaa vastaan sen korville.
Senverran olen eri suunnista lukenut helvetin oppikirjoja, niin vapaista suunnista, kuin muistakin, että voi hyvät sykkyrät, mitä näköaloja.
Ja muistapa kopittelija sekin sieltä kirkkosipiiristä, että siellä on paljon luentoja ollut ja kirjoituksia aiheen piiristä. Esim. se savolainen pappismies on kaivellessaan tuota helvettinäköalaa ja netissäkin olleissa luennoissa todennut, että "helvetin ikuinen kiduttava" näköala löytyy raamatussa ainoastaan Ilmestyskirjasta ja sen kolmesta eri kohdasta.
Siis, kun sinä kopittelija sitä mielikuvaa, sanaa, jne. miellät sanaksi, että mitä se tarkoittaa, on pitkälti sitä, minkä kahleriimun olet siihen sanaa pistänyt kiinni.
Ja sen kahleriimun sanaa ja käsitettä sinä raahaat mukanasi.
jos sallitaan tällainen esimerkkimääritelmä tähän.
Jopa meidän selevee savoo puvuvan ja vaikkapa viittomakielen, sekin on kieli, jolla ymmärrys pelaa, on sanontaeroja. Kuuron kieli voi olla selvempi Jumalan Sanaan jossainkohti, kun tämä kaksiulotteinen savolainen raamatun lukutapa, esim. kopittelijalla.
Se kaksiulotteisuus ei anna sitä syvyysvaikutelmaa ja ulottuvuutta, mikä toinen kieli voisi kertoa.
Käytän tällaisia vertauksia, että jotenkin voisi ymmärrys tavoittaa sen, että ei kaikki ajatusmallit ole oikeita, vaikka se musteella pistetään merkeiksi paperille.
Niistä merkeistä luodaan sitten se mielikuvaisuus, joka voi olla harha. puhun vertauksin. kirjoitti:
Niin, se mielikuva mitä päähämme on liimattu ihmissanoilla johtaa lopputulokseen.
kopittelijan mielikuviin on ikuinen piina liimattu ja se sanoitus kääntää mielen aina tuohon lopputulospäätelmään.
ja kas.
Aina kun hän lukee sanan, se on tuon loppupäätelmän tulos.
Minulle se kerro sitä, mitä ymmärrän kopittelijan tarkoittavan.
Helvetti ja Gehenna ei ole ikuista kidutuspaikkaa tarkoittava kokonaisuus.
Jos sen väittäisin löisin Sanaa vastaan sen korville.
Senverran olen eri suunnista lukenut helvetin oppikirjoja, niin vapaista suunnista, kuin muistakin, että voi hyvät sykkyrät, mitä näköaloja.
Ja muistapa kopittelija sekin sieltä kirkkosipiiristä, että siellä on paljon luentoja ollut ja kirjoituksia aiheen piiristä. Esim. se savolainen pappismies on kaivellessaan tuota helvettinäköalaa ja netissäkin olleissa luennoissa todennut, että "helvetin ikuinen kiduttava" näköala löytyy raamatussa ainoastaan Ilmestyskirjasta ja sen kolmesta eri kohdasta.
Siis, kun sinä kopittelija sitä mielikuvaa, sanaa, jne. miellät sanaksi, että mitä se tarkoittaa, on pitkälti sitä, minkä kahleriimun olet siihen sanaa pistänyt kiinni.
Ja sen kahleriimun sanaa ja käsitettä sinä raahaat mukanasi.
jos sallitaan tällainen esimerkkimääritelmä tähän.
Jopa meidän selevee savoo puvuvan ja vaikkapa viittomakielen, sekin on kieli, jolla ymmärrys pelaa, on sanontaeroja. Kuuron kieli voi olla selvempi Jumalan Sanaan jossainkohti, kun tämä kaksiulotteinen savolainen raamatun lukutapa, esim. kopittelijalla.
Se kaksiulotteisuus ei anna sitä syvyysvaikutelmaa ja ulottuvuutta, mikä toinen kieli voisi kertoa.
Käytän tällaisia vertauksia, että jotenkin voisi ymmärrys tavoittaa sen, että ei kaikki ajatusmallit ole oikeita, vaikka se musteella pistetään merkeiksi paperille.
Niistä merkeistä luodaan sitten se mielikuvaisuus, joka voi olla harha.Mitähän sinäkin "puhun vertauksin" nyt yrität selittää ?
Minä vain raamatullani osoitin edellä että sana "Helvetti" usein väärin ymmärretään tarkoittavan "Sheol" Tuonelaa vaikka Jeesus puhuu "Gehennasta" ! joka tarkoittaa viimeistä tuomiota eli " Tulista järveä" !
Vrt Joh Ilm 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
Esimerkkinä asiasta vaikka Aamos 9:2
Vanha Biblia 1776 käännös:
9:2 Ja vaikka he itsiänsä hamaan HELVETTIIN ("Sheol")kaivaisivat, niin minun käteni on kuitenkin heitä sieltäkin hakeva
1938 käännös:
9:2 Vaikka he TUONELAAN murtautuisivat, sieltäkin minun käteni heidät tempaa.
1992 käännös:
9:2 Jos he tunkeutuvat TUONELAAN, sieltäkin minun käteni tavoittaa heidät.
Eli mitä tästä huomaamme ! Noh sen että tämä "helvetti" käsite liitetään usein täysin väärin käsittämään että se olisi ns. "Tuonela" ! ... vaan vaikka se käsite liittyy ns. Viimeiseen tuomioon ja tarkoittaa "Gehennaa" eli jätteiden polttopaikkaa Jerusalemin ulkopuolella ja se vertauskuvallisesti kuvaa sitä Ilmestyskirjan "Tulista järveä" !
Tästä Jeesuskin puhuu edellä kuvaamassa tekstissäni !Kopittelija007 kirjoitti:
Mitähän sinäkin "puhun vertauksin" nyt yrität selittää ?
Minä vain raamatullani osoitin edellä että sana "Helvetti" usein väärin ymmärretään tarkoittavan "Sheol" Tuonelaa vaikka Jeesus puhuu "Gehennasta" ! joka tarkoittaa viimeistä tuomiota eli " Tulista järveä" !
Vrt Joh Ilm 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
9:2 Ja vaikka he itsiänsä hamaan HELVETTIIN ("Sheol")kaivaisivat, niin minun käteni on kuitenkin heitä sieltäkin hakeva
1938 käännös:
1992 käännös:
Eli mitä tästä huomaamme ! Noh sen että tämä "helvetti" käsite liitetään usein täysin väärin käsittämään että se olisi ns. "Tuonela" ! ... vaan vaikka se käsite liittyy ns. Viimeiseen tuomioon ja tarkoittaa "Gehennaa" eli jätteiden polttopaikkaa Jerusalemin ulkopuolella ja se vertauskuvallisesti kuvaa sitä Ilmestyskirjan "Tulista järveä" !
Tästä Jeesuskin puhuu edellä kuvaamassa tekstissäni !Herran henki vaikuttaa myös Tuonelassa !
Vrt Ps 139:7 Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta, minne voisin paeta sinun edestäsi?
139:8 Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.- todetaan näin
Kopittelija007 kirjoitti:
Herran henki vaikuttaa myös Tuonelassa !
Vrt Ps 139:7 Minne voisin mennä sinun henkesi ulottuvilta, minne voisin paeta sinun edestäsi?
139:8 Vaikka nousisin taivaaseen, sinä olet siellä, vaikka tekisin vuoteeni tuonelaan, sielläkin sinä olet.ja harhainen mielikuvasi maalaa sitä kidutusta siihen Aabrahamin helman ääreen.
Näinhän se oli. Et sinä pääse mielikuvituksestasi eroon. - OLJENKORRET..
Mitähän sinäkin "puhun vertauksin" nyt yrität selittää ?
1938 käännös:
1992 käännös:
Tästä Jeesuskin puhuu edellä kuvaamassa tekstissäni !Heitettiin tuliseen järveen, ts. Helvettiin
JA
SE OLI
MIKÄ???
............. TOINEN ...
............................... KUOLEMA .......
Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Mal 4:2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
Siis ----- oljenkorret ---- olkiukot ---- palavat ----- palon lopputulos ..... on
--------------------- tuhka -----------
ja tämän tuhkan päällä kävellään..... Kaikki entinen on MENNYT....
Ei Jumala tarvitse kidutuskammioita ja sitten vaikkapa sapattina taivaasta käydään niitä katsomassa.
Sitähän se Riitta Uskova1 opetti .... helvettiautuus ... opettajana ...
Toiset syöttävät helvetissä käsiä ja jalkoja ... niitä oksennetaan ulos ja taas syödään....
samoja jäseniä .... iankaiken ja siellä helvetin poretilla oli ovenpäällä kyltti.
........................... Tervetuloa .........
se on sitä helvettiopetusten yhtäpuolta ja tätä voisin jatkaa kaikenlaisilla onkaloilla ja pikipuolella, kuinka Jeesus käyskentelee ja valittelee, sekä päivittelee kidutettuja. OLJENKORRET.. kirjoitti:
Heitettiin tuliseen järveen, ts. Helvettiin
JA
SE OLI
MIKÄ???
............. TOINEN ...
............................... KUOLEMA .......
Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Mal 4:2 Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat
Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.
Siis ----- oljenkorret ---- olkiukot ---- palavat ----- palon lopputulos ..... on
--------------------- tuhka -----------
ja tämän tuhkan päällä kävellään..... Kaikki entinen on MENNYT....
Ei Jumala tarvitse kidutuskammioita ja sitten vaikkapa sapattina taivaasta käydään niitä katsomassa.
Sitähän se Riitta Uskova1 opetti .... helvettiautuus ... opettajana ...
Toiset syöttävät helvetissä käsiä ja jalkoja ... niitä oksennetaan ulos ja taas syödään....
samoja jäseniä .... iankaiken ja siellä helvetin poretilla oli ovenpäällä kyltti.
........................... Tervetuloa .........
se on sitä helvettiopetusten yhtäpuolta ja tätä voisin jatkaa kaikenlaisilla onkaloilla ja pikipuolella, kuinka Jeesus käyskentelee ja valittelee, sekä päivittelee kidutettuja.Näistä sinun sekavista kommenteistasi ei saa mitään tolkkua...Ikävä kyllä...
todetaan näin kirjoitti:
ja harhainen mielikuvasi maalaa sitä kidutusta siihen Aabrahamin helman ääreen.
Näinhän se oli. Et sinä pääse mielikuvituksestasi eroon.Mistä olet kuullut puhuttavan "Aabrahamin helmasta" ?
Ehken Raamatusta vai mistä ?- tässä taannoin
Mistä olet kuullut puhuttavan "Aabrahamin helmasta" ?
Ehken Raamatusta vai mistä ?Sinun jutuistahan minä Aabrahamin välitilaoppihelman kertaan. JOko sinä sairastat dementiaa?
- niinpä niin.
Näistä sinun sekavista kommenteistasi ei saa mitään tolkkua...Ikävä kyllä...
Niin, aivan raamatun sanasta, jos sekavalta tuntuu.
Mutta, kidutusopinkannattajan mielessähän menee ajatusjuonto solmuun, kun huomaakin kadotetun olevan olkiukko.
Aivan oikein Kopittelija007 - Jeesus puhui Gehennasta - ei helvetistä.
Mikä paikka se Gehenna sitten oli ?
Juu se oli niinkuin totesit itsekin, kaatopaikka ... siis ei mikään kirkon opin mukainen ikuinen helvetti - vaan yksinkertaisesti kaatopaikka jonne ne ihmiset joille Jeesus puhui veivät jätteensä. Sillä eihän Jeesus olisi muuten puhunut heille Gehennasta. Kuulijat tiesivät luonnollisesti mistä paikasta Jeesus heille puhui .. ja se ei ollut mikään ikuisen piinan paikka vaan kaatopaikka Jerusalemin ulkopuolella.
Mitä sinne Gehennan kaatopaikalle sitten vietiin?
Sinne vietiin kaikenlaista saastaa poltettavaksi ja matojen syötäväksi - myös rikollisten teloitetut ruumiit heitettiin sinne. Ei sinne ketään elävänä heitetty palamaan - ei ainakaan Jeesuksen aikaan.
Aikanaan tosin - kun Israelilaiset palvelivat epäjumaliaan - he polttivat samassa laaksossa lapsiaan uhriksi epäjumalilleen - teko josta Raamattu sanoo että se oli kauhistus Herralle .
Mutta mitä tekeekään sellainen kirkko tai lahko joka opettaa ihmisille ikuista helvetin piinaa?
Juu. sellainen kirkko väittää, että Herra Jumala itse polttaa luomuksiaan tulessa !! ja käyttää propagandassaan vieläpä samaa paikkaa (Gehennaa) syyttäessään Jumalaansa luotujensa piinaajaksi. Sellainen kirkko on ottanut Herraa Jumalaa syyttävään oppiinsa Kreikan jumaltaruston Haadeksen ja hakenut opilleen nimen skandinaavien jumaltarustosta ja pannut sitten oppinsa (jota ei voi millään puolustaa) Jeesuksen suuhun. Mutta ei Jeesus puhunut ikuisesta piinasta vaan syntisten tuhoutumisesta.
Ja tätä Jumalaa valheellisesti syyttävää oppia sinäkin sokeana ja pelkosi kangertamana levität ja puolustat.
Mutta Raamatun Jumala On oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Jumala - jos tajuaisit että juuri SE on koko Raamatun pointti, siitä koko Raamattu juuri puhuu - iankaikkisen Jumalan oikeudenmukaisuudesta ja rakkaudesta ja kuinka ihmisenkin on Jumalan avulla mahdollista tulla samanlaiseksi - saada syntinsä anteeksi ja tulla oikeudenmukaiseksi ja rakkaudelliseksi ja lopuksi voittaa kuolema Jeesuksen avulla ja saada iankaikkinen elämä.
Jumala pelastaa ihmisiä kuolemasta > elämään, ei helvetin ikuisesta piinasta > taivaaseen
Ikuisen piinan oppi on epäraamatullinen vanha epäjumalia palvovien harha joka ei kuulu Raamattuun.
alex- aivan ...
Aamen.... Meidän on nähtävä raamatullinen sanoitus ja määreet.
"Jumala sanoi, ettei ihminen eläisi "syntisenä" iankaikkisesti.
Karkotus elämänpuulta.
Jeesus itse sanoo olevansa tämä elämänpuu tässä ja nyt, joka uskoo saa elää, eikä kuolisi synteihin.
Malakia kertoo tämän helvetintulen lopputuloksen, oli tuhkana jalkojemme alla.
Siis se on iankaikkinen osa, kun luodaan Uusi taivas ja maa.
Eli punainen lanka raamatussa menee noitten asioiden sisällä.
Joillekin opetusten tähden on tämä jalkakahle helvetin ikuiseen piinaan ihmisoppina. ja sitä kiveä ne raahaa matkassaan ja tekevät sen polun.
Se hyöty oli itselleni vanhempien ateismista, että lapsuudesta ei pyhäkouluista tarttunut se hapateoppi. Sai tavallaan tarttua sanaan "puhtaalta pöydältä" ja katsoa niitä kirjoituksia.
Mutta, se kielikuvakahle, missä monet käy, se sokeuttaa niin ihmisen, että he aina sanoittaa sen harhaisen mielisanoituksen kautta tuon käsittämättömän kidutusopin joka koskaan ei pääty mieleensä.
Eihän ihmisetkään oikeusvaltiossa hyväksy kidutusta, ellei järjestelmä ole sitten vinoutunut, jolla pakkovaltaa pidetään pystyssä väkivallalla.
Surullista on nähdä näitten kopittelijoiden jumalakuva, millä he vääristävät Jumalan olemuksen aivan käsittämättömään muotoon.
ja siinä sanovat sitä herra, herra ... sanojaan.
Lukisivatpa niitä kirjoja, mitä tuonkin harhan äärellä on kirjoitettuna. Se viimeistään avaa silmiä ajattelemaan, että voiko tuo olla totta. Mutta, vakavastihan moni on sen muotoonsa kirjoittanut.
meinaan sen "oman" harhakuvansa ja pistänyt hieman paremmaksi. Alex:
Juu se oli niinkuin totesit itsekin, kaatopaikka ...
Vrt. Esim. Matt 5:22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut HELVETIN (Gehenna) TULEN.
Matt 18:9 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään HELVETIN TULEEN. (Gehenna)
ELI NÄIN
Joh Ilm.22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.Kopittelija007 kirjoitti:
Alex:
ELI NÄIN
Joh Ilm.22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.Kysymys Alexille ?!
Miten siis sinun mielestäsi jumalattomille käy kun Jeesuksen mukaan he joutuvat lopulta "KAATOPAIKALLE" ! :O
Vai meinaatko että he viedään kirjaimellisesti sinne Jerusalemiin kaatopaikalle ?Kopittelija007 kirjoitti:
Kysymys Alexille ?!
Miten siis sinun mielestäsi jumalattomille käy kun Jeesuksen mukaan he joutuvat lopulta "KAATOPAIKALLE" ! :O
Vai meinaatko että he viedään kirjaimellisesti sinne Jerusalemiin kaatopaikalle ?:)) No voi että .. Jeesus varoitti luonnollisesti samasta syntisten tuhoutumisesta kuin esimerkiksi Pietari ja Paavali.
Room. 2:12
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI .
1. Kor. 8:11
Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.
Gal. 6:8
Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON , mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.
Ef. 4:22
Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.
1. Tess. 5:3
Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
2. Tess. 2:8
silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.
Hepr. 10:39
Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON , vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.
2. Piet. 2:1
Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON .
2. Piet. 2:3
Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT.
2. Piet. 3:7
Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.
2. Piet. 3:9
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.
2. Piet. 3:16
Samaa hän (Paavali) sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
Juud. 1:11
Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON .
Riittääkö tämä sinulle? osoitukseksi siitä mitä Jeesus tarkoitti ..
alex
Gehennassa ajellaan autolla tänäänalex.kasi kirjoitti:
:)) No voi että .. Jeesus varoitti luonnollisesti samasta syntisten tuhoutumisesta kuin esimerkiksi Pietari ja Paavali.
Room. 2:12
Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös TUHOUTUVAT laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
Room. 9:22
Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty TUHOTTAVIKSI .
1. Kor. 8:11
Näin sinun tietosi vie TUHOON tuon heikon, oman veljesi, jonka vuoksi Kristus on kuollut.
Gal. 6:8
Joka kylvää siemenen itsekkyyden peltoon, korjaa siitä satona TUHON , mutta se, joka kylvää Hengen peltoon, korjaa siitä satona ikuisen elämän.
Ef. 4:22
Sen opetuksen mukaan teidän tulee hylätä entinen elämäntapanne ja vanha minänne, joka on petollisten himojensa vuoksi TUHON oma.
1. Tess. 5:3
Juuri kun ihmiset sanovat: "Kaikki on hyvin, ei mitään hätää", TUHO kohtaa heidät äkkiarvaamatta niin kuin synnytyspoltot raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.
2. Tess. 2:8
silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja TUHOAVA tulemisensa kirkkaudella.
Hepr. 10:39
Me emme ole niitä, jotka luopuvat ja joutuvat TUHOON , vaan niitä, jotka uskovat ja pelastavat sielunsa.
2. Piet. 2:1
Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä TUHOON .
2. Piet. 2:3
Ahneudessaan he pyrkivät käyttämään teitä hyväkseen esittämällä tekaistuja tarinoita. Mutta heille muinoin langetettu tuomio on yhä voimassa, heidän TUHONSA odottaa heitä.
2. Piet. 2:12
Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös TUHOUTUVAT.
2. Piet. 3:7
Ja sen saman sanan varassa ovat nykyiset taivaat ja nykyinen maa tulen tuhoa odottamassa. Niitä säilytetään sitä päivää varten, jona tuomio tulee ja jumalattomat TUHOTAAN.
2. Piet. 3:9
Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään TUHOUTUVAN vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.
2. Piet. 3:16
Samaa hän (Paavali) sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi TUHOKSEEN vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
Juud. 1:11
Voi heitä! He ovat lähteneet Kainin tielle, palkan toivossa he ovat harhautuneet Bileamin jäljille, ja Korahin tavoin he ovat kapinoinnillaan hankkineet itselleen TUHON .
Riittääkö tämä sinulle? osoitukseksi siitä mitä Jeesus tarkoitti ..
alex
Gehennassa ajellaan autolla tänäänEi kelvannut... otit vain läjän raamatunlauseita irrotettuna täysin asiayhteyksistään mutta et kertonut miten JUMALATTOMILLE IHMISILLE KÄY SEN JÄLKEEN KUN HÄN ILMAN JEESUSTA KUOLEE ?
SAAKO HÄN MITÄÄN RANGAISTUSTA ?
JÄÄ OLEMATTOMIIN TUHKAUURNAAN ?
... VAI MITÄ ?Kopittelija007 kirjoitti:
Alex:
ELI NÄIN
22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.Mutta voi hyvä mies - ei sinne Ben Hinnomin laaksossa olevaan silloiseen kaatopaikkaan ketään elävältä heitetty kitumaan. Sen ajan ajatuksen mukaan kuolleet haudattiin muistohautoihin jotta Jumala muistaisi heidät kun se aika tulee - mutta jumalattomat teloitettiin ja haudattiin jonnekin tai poltettiin - heitä ei haudattu muistohautoihin.
Kun Jeesus murhattiin olisi tapa vaatinut, että hänenkin ruumiinsa olisi pantu jumalattomien hautaan - siksi siitä on erikoinen maininta niin Jesajassa kuin Ut:ssä että hänet pantiin hautaan jossa hänet Jumala sitten herätti kolmantena päivänä.
Jesaja 53: 8 =>
Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
alexalex.kasi kirjoitti:
Mutta voi hyvä mies - ei sinne Ben Hinnomin laaksossa olevaan silloiseen kaatopaikkaan ketään elävältä heitetty kitumaan. Sen ajan ajatuksen mukaan kuolleet haudattiin muistohautoihin jotta Jumala muistaisi heidät kun se aika tulee - mutta jumalattomat teloitettiin ja haudattiin jonnekin tai poltettiin - heitä ei haudattu muistohautoihin.
Kun Jeesus murhattiin olisi tapa vaatinut, että hänenkin ruumiinsa olisi pantu jumalattomien hautaan - siksi siitä on erikoinen maininta niin Jesajassa kuin Ut:ssä että hänet pantiin hautaan jossa hänet Jumala sitten herätti kolmantena päivänä.
Jesaja 53: 8 =>
Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä. Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
alexMutta et vieläkään kertonut miten JUMALATTOMILLE IHMISILLE KÄY SEN JÄLKEEN KUN HÄN ILMAN JEESUSTA KUOLEE ?
... VAI MITÄ ?
http://fi.wikipedia.org/wiki/GehennaKopittelija007 kirjoitti:
Ei kelvannut... otit vain läjän raamatunlauseita irrotettuna täysin asiayhteyksistään mutta et kertonut miten JUMALATTOMILLE IHMISILLE KÄY SEN JÄLKEEN KUN HÄN ILMAN JEESUSTA KUOLEE ?
... VAI MITÄ ?Tästä sinun opistasi kun saa sen kuvan, että vaikka Jumalaton eläisi kuinka Jumalattomasti hyvänsä niin kun hän kuolee, niin häntä ei kohtaa mikään rangaistus vaan hän menee tiedottomana hautaan ja tuhoutuu ja häviää siellä olemattomiin... Ja samoin käy Uskoville he maatuvat olemattomiin mutta jäävät jotenkin "Jumalan muistiin" ja sieltä muistista ne sitten tulevaan maailmaan luodaan uudestaan eli tavallaan kloonataan uudestaan...
Eli nyt Jumalaton tämän Alexin opin mukaan jää täysin ilman rangaistusta ?
Tämä on aikalailla epäsopusoinnussa tämän Ilmestyskirjan tekstin kanssa.
Ilm 6:9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
6:10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
6:11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin.Kopittelija007 kirjoitti:
Ei kelvannut... otit vain läjän raamatunlauseita irrotettuna täysin asiayhteyksistään mutta et kertonut miten JUMALATTOMILLE IHMISILLE KÄY SEN JÄLKEEN KUN HÄN ILMAN JEESUSTA KUOLEE ?
... VAI MITÄ ?##SAAKO HÄN MITÄÄN RANGAISTUSTA ?##
Eikö kuolema ole mielestäsi rangaistus sille jolle on luvassa iankaikkinen elämä?
Kaikki tuska mitä ihmiset tuottavat itselleen ja toisilleen on pahuuden aikaan saamaa. Jos se että Jumala sallii pahuuden tehdä pahaa niille jotka ovat pahuudessa kiinni on rangaistus - niin sitten pahat saavat käsiä rangaistuksen, mutta kun pahuudesta tulee loppu ei kukaan enää kärsi. Raamatun periaate on että kärsimys ei oikeuta meitä pahuuteen. Siitä Jeesus on erinomainen esimerkki.
Raamatun mukaan se joka ei voi elää - kuolee .. siis lakkaa elämästä ..
Ei siis ole niin että Jumalan täytyisi tappaa ihminen - että muutoin ihminen ei koskaan kuolisi. Vain se joka uskoo olevansa kuolematon voi mennä niin harhaan että ajattelee niin.
Koko Raamatun kertomus on PELASTUS sanoma - sille joka haluaa pelastua siitä tilanteesta jossa ihminen omien tekojensa vuoksi on.
Mutta pelastus pakkoahan ei ole .. jos joskus vaivaudut ajattelemaan asioita siltä kannalta niin ehkä alat ymmärtämään.. Ihminen ilman Jumalaa on kuoleman oma - siitä Raamatussa on kysymys ..
alexalex.kasi kirjoitti:
##SAAKO HÄN MITÄÄN RANGAISTUSTA ?##
Eikö kuolema ole mielestäsi rangaistus sille jolle on luvassa iankaikkinen elämä?
Kaikki tuska mitä ihmiset tuottavat itselleen ja toisilleen on pahuuden aikaan saamaa. Jos se että Jumala sallii pahuuden tehdä pahaa niille jotka ovat pahuudessa kiinni on rangaistus - niin sitten pahat saavat käsiä rangaistuksen, mutta kun pahuudesta tulee loppu ei kukaan enää kärsi. Raamatun periaate on että kärsimys ei oikeuta meitä pahuuteen. Siitä Jeesus on erinomainen esimerkki.
Raamatun mukaan se joka ei voi elää - kuolee .. siis lakkaa elämästä ..
Ei siis ole niin että Jumalan täytyisi tappaa ihminen - että muutoin ihminen ei koskaan kuolisi. Vain se joka uskoo olevansa kuolematon voi mennä niin harhaan että ajattelee niin.
Koko Raamatun kertomus on PELASTUS sanoma - sille joka haluaa pelastua siitä tilanteesta jossa ihminen omien tekojensa vuoksi on.
Mutta pelastus pakkoahan ei ole .. jos joskus vaivaudut ajattelemaan asioita siltä kannalta niin ehkä alat ymmärtämään.. Ihminen ilman Jumalaa on kuoleman oma - siitä Raamatussa on kysymys ..
alexELI TÄSSÄ SINUN OPINRAKENNELMASSASI JUMALATTOMAT HITLERIT JA MUUT SAMAN KALTAISET MASSAMURHAAJAT TMS. JÄÄVÄT VAILLE MITÄÄN RANAGAISTUSTA... NIINKÖ ?
- otahan onkeesi
ELI TÄSSÄ SINUN OPINRAKENNELMASSASI JUMALATTOMAT HITLERIT JA MUUT SAMAN KALTAISET MASSAMURHAAJAT TMS. JÄÄVÄT VAILLE MITÄÄN RANAGAISTUSTA... NIINKÖ ?
niinpä niin. Kopittelijat etsivät "oikeutuksen" määreen omasta lihasta.
Eli Hitlerikin ansio olisi IIIIIIIkuinen kidutus.
Mutta, Herra ei ole ihmisen liha.
Herra, hänellä on lupa tappaa. Synnin palkka on kuolema ja näin synti - s.tanan työnä saa tuomionsa. Turhaa on kopittelijan alkaa jumalaksi ja määrittää tuomioille sitä mittasuhdetta. Lupaa ei siihen sinulta Herrakaan kysele, miten se Hitlerin tuomio olisi kopittelijan mielestä mitoitettava.
Sillä se kopittelijan liha sanoo ..... ikuinen kidutus ...
Jumala sanoo taas ...... toinen kuolema, ikuinen osa. .... työkalu helvetin tuli.
ja toisen kuoleman Helvetintulta katsellen, ..
Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. otahan onkeesi kirjoitti:
niinpä niin. Kopittelijat etsivät "oikeutuksen" määreen omasta lihasta.
Herra, hänellä on lupa tappaa. Synnin palkka on kuolema ja näin synti - s.tanan työnä saa tuomionsa. Turhaa on kopittelijan alkaa jumalaksi ja määrittää tuomioille sitä mittasuhdetta. Lupaa ei siihen sinulta Herrakaan kysele, miten se Hitlerin tuomio olisi kopittelijan mielestä mitoitettava.
Sillä se kopittelijan liha sanoo ..... ikuinen kidutus ...
Jumala sanoo taas ...... toinen kuolema, ikuinen osa. .... työkalu helvetin tuli.
ja toisen kuoleman Helvetintulta katsellen, ..
Mal 4:3 ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot."ota onkeesi": niinpä niin. Kopittelijat etsivät "oikeutuksen" määreen omasta lihasta.
Herra, hänellä on lupa tappaa. Synnin palkka on kuolema ja näin synti - s.tanan työnä saa tuomionsa. Turhaa on kopittelijan alkaa jumalaksi ja määrittää tuomioille sitä mittasuhdetta.
( Vrt " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:15)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!! " )
eli niin kuin tuolla Luuk 23:43 ketjussanikin vastasin ja vastaan tähänkin:
" Ihmisten ongelma on usein se, että he näkevät "Hengelliset asiat" usein jotenkin fyysisesti, käsin kosketeltavasti, sanatarkasti, jotenkin ihmismäisesti, konkreettisuushakuisesti...ja tämä juuri kuuluu Adventistien ja erityisesti Jehovalaisten ajatteluun ..."- kopit..kopit...
"ota onkeesi": niinpä niin. Kopittelijat etsivät "oikeutuksen" määreen omasta lihasta.
Herra, hänellä on lupa tappaa. Synnin palkka on kuolema ja näin synti - s.tanan työnä saa tuomionsa. Turhaa on kopittelijan alkaa jumalaksi ja määrittää tuomioille sitä mittasuhdetta.
( Vrt " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:15)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta ja hänen pitkämielisyydestään. !!! " )
eli niin kuin tuolla Luuk 23:43 ketjussanikin vastasin ja vastaan tähänkin:
" Ihmisten ongelma on usein se, että he näkevät "Hengelliset asiat" usein jotenkin fyysisesti, käsin kosketeltavasti, sanatarkasti, jotenkin ihmismäisesti, konkreettisuushakuisesti...ja tämä juuri kuuluu Adventistien ja erityisesti Jehovalaisten ajatteluun ..."Jos puhut toisesta kuolemasta, joka on elämänmuotona ikuinen, niin silloin puhut kristittyjen opetusnäköalaa, jossa ikuinen vaivanpaikka on se että ihminen sanamuodolla mitä ymmärrämme
vaivataan, kiusataan, tehdään olo epämukavaksi, tuodaan tuskaa, jne. so. sanaan kidutus määritelmään mitoitettava näköala.
Eli kun ja koska Aabrahamin helmoissa vilvoitat sukulaisesi kieltä, vilvoitat siksi, että hänellä on huono olla. Joko nyt bonjaat puheesi siemenen kasvuston määreen?
- ihana toivo...
Kopittelijalle: Niin jokainen tulee saamaan tekojensa mukaisen palkan, joka ei ole ottanut Jeesusta henkilökohtaiseksi Vapahtajakseen eläessään, hänet hävitetään iäksi niinkuin häntä ei olisi ollutkaan, ne ihmiset jotka ottavat Jeesuksen vastaan heidät viedään Karitsan häihin. Näin rakastava Jumala toimii ei hän luotujaan rankaise iankaikkisessa helvetin tulessa iankaikkisesti vaan he katoavat pois elävien kirjoista, näin synti hävitetään pois ja lunastetut saavat elää iankaikkisesti Jeesuksen kanssa.
Eikö tämä ole ihana sanoma kaikille lunastetuille ettei syntiä enää ole missään?Niin... tätä Adventistien oppia kutsutaan myös nimellä Annihilationismi !
Vrt http://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi
Ja Adventismissakin kyllä "ihmiset laitetaan kärsimään"...
Vrt. Wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Adventismi
" Helvettiä ei ole tällä hetkellä olemassa, eikä se ole ikuinen. Helvetti on viimeisen päivän tulimeri, jossa jumalattomat tuhotaan tuhatvuotiskauden jälkeen. Helvetissä sielut tuhoutuvat sen jälkeen, kun ovat kärsineet tulessa tekojensa mukaan määrätyn ajan, ja niiden olemassaolo lakkaa. Oppia kutsutaan kristillisessä teologiassa annihilationismiksi."Kopittelija007 kirjoitti:
Niin... tätä Adventistien oppia kutsutaan myös nimellä Annihilationismi !
Vrt http://fi.wikipedia.org/wiki/Annihilationismi
Ja Adventismissakin kyllä "ihmiset laitetaan kärsimään"...
Vrt. Wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Adventismi
" Helvettiä ei ole tällä hetkellä olemassa, eikä se ole ikuinen. Helvetti on viimeisen päivän tulimeri, jossa jumalattomat tuhotaan tuhatvuotiskauden jälkeen. Helvetissä sielut tuhoutuvat sen jälkeen, kun ovat kärsineet tulessa tekojensa mukaan määrätyn ajan, ja niiden olemassaolo lakkaa. Oppia kutsutaan kristillisessä teologiassa annihilationismiksi."Kun sielujen luontaiseen kuolemattomuuteen uskojat puhuvat annihilationismista on heillä kummallinen kuva siitä kuinka jokin irrallinen sielu ikään kuin haihtuu aikojen kuluessa. Tämä kuva johtuu heidän omasta uskostaan jonkinlaiseen erilliseen sieluun.
Meille jotka ymmärrämme että >ihminen< on se sielu josta Raamatussa puhutaan ( ja oikeastaanhan Raamattu kutsuu myös eläimiä sieluiksi) on asia ihan toinen - kun ihminen tuhoutuu ei häntä enää ole - hän on poissa - ja näin käy aina kuolemassa niin ensimmäisessä kuin myös toisessa kuolemassa - vain sillä erotuksella että ensimmäisen kuoleman jälkeen on jokainen Jumalan muistissa ja jokainen myös herätetään takaisin elämään. Jeesus on maksanut meidän kaikkien syntivelat ... Se joka ei voi luopua synneistään ylösnousemuksen jälkeen tuhoutuu toisessa kuolemassa josta ole josta ei ketään palaa takaisin elämään - heitä ei enää ole - ei enää edes muisteta. Syntiä ei enää ole missään
Mutta onko tämä annihilationismia sen ajatuksen mukaan mitä Kopittelija007 esimerkiksi ajattelee - tuskin ...
Ilm. 20:6
Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
Yleensäkin on tämä käsite kuolemasta jossa sanotaan että kuolema = syntinen hengetön elämä todella sekava. Esimerkiksi Jeesus kuoli, synnitön syntisten puolesta tai vaikka esimerkiksi ilm. kirjassa sanotaan että ihmiset etsivät kuolemaa ..
Ilm. 9:6
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä ..
Samoin kun Vt:n kuninkaat kuolivat menivät he "lepoon isiensä tykö" ja niin edelleen
Nyt jos ajatellaan Kopittelijan "syntinen elämä = kuolema" - tulkintaa - jos Raamattua luetaan sen mukaan alkaa Raamatun kuolemat tulla aika sekavaksi - ja siksi kuolemalle täytyy keksiä kaikenlaisia selityksiä .. ja uusia merkityksiä aina tarpeen mukaan.. yhdessä paikassa tarkoittaa kuolema yhtä ja toisessa paikassa toista ja kolmannessa kolmatta ja niin edelleen ..
Mutta jos pysytellään Raamatun tarkoituksessa että kuolema = kuolema eli elämän loppu .. silloin siihen sopii kaikki kuolemat koko Raamatussa. Esimerkiksi sanonta "kuoleman oma" tarkoittaa että ihminen ei voi välttyä kuolemalta.
Ensimmäisestä kuolemasta on luvassa kuolleista herääminen - siksi sitä sanotaan kuoleman uneksi - toisesta kuolemasta ei kukaan enää palaa eloon.
Eikö jo tämänkin pitäisi antaa esimerkiksi Kopittelijalle hieman ajattelemisen aihetta..
alexalex.kasi kirjoitti:
Kun sielujen luontaiseen kuolemattomuuteen uskojat puhuvat annihilationismista on heillä kummallinen kuva siitä kuinka jokin irrallinen sielu ikään kuin haihtuu aikojen kuluessa. Tämä kuva johtuu heidän omasta uskostaan jonkinlaiseen erilliseen sieluun.
Meille jotka ymmärrämme että >ihminen< on se sielu josta Raamatussa puhutaan ( ja oikeastaanhan Raamattu kutsuu myös eläimiä sieluiksi) on asia ihan toinen - kun ihminen tuhoutuu ei häntä enää ole - hän on poissa - ja näin käy aina kuolemassa niin ensimmäisessä kuin myös toisessa kuolemassa - vain sillä erotuksella että ensimmäisen kuoleman jälkeen on jokainen Jumalan muistissa ja jokainen myös herätetään takaisin elämään. Jeesus on maksanut meidän kaikkien syntivelat ... Se joka ei voi luopua synneistään ylösnousemuksen jälkeen tuhoutuu toisessa kuolemassa josta ole josta ei ketään palaa takaisin elämään - heitä ei enää ole - ei enää edes muisteta. Syntiä ei enää ole missään
Mutta onko tämä annihilationismia sen ajatuksen mukaan mitä Kopittelija007 esimerkiksi ajattelee - tuskin ...
Autuaita ja pyhiä ovat ne, jotka pääsevät osallisiksi ensimmäisestä ylösnousemuksesta! Heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he ovat Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
Yleensäkin on tämä käsite kuolemasta jossa sanotaan että kuolema = syntinen hengetön elämä todella sekava. Esimerkiksi Jeesus kuoli, synnitön syntisten puolesta tai vaikka esimerkiksi ilm. kirjassa sanotaan että ihmiset etsivät kuolemaa ..
Sinä aikana ihmiset etsivät kuolemaa mutta eivät löydä, he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä ..
Samoin kun Vt:n kuninkaat kuolivat menivät he "lepoon isiensä tykö" ja niin edelleen
Nyt jos ajatellaan Kopittelijan "syntinen elämä = kuolema" - tulkintaa - jos Raamattua luetaan sen mukaan alkaa Raamatun kuolemat tulla aika sekavaksi - ja siksi kuolemalle täytyy keksiä kaikenlaisia selityksiä .. ja uusia merkityksiä aina tarpeen mukaan.. yhdessä paikassa tarkoittaa kuolema yhtä ja toisessa paikassa toista ja kolmannessa kolmatta ja niin edelleen ..
Mutta jos pysytellään Raamatun tarkoituksessa että kuolema = kuolema eli elämän loppu .. silloin siihen sopii kaikki kuolemat koko Raamatussa. Esimerkiksi sanonta "kuoleman oma" tarkoittaa että ihminen ei voi välttyä kuolemalta.
Ensimmäisestä kuolemasta on luvassa kuolleista herääminen - siksi sitä sanotaan kuoleman uneksi - toisesta kuolemasta ei kukaan enää palaa eloon.
Eikö jo tämänkin pitäisi antaa esimerkiksi Kopittelijalle hieman ajattelemisen aihetta..
alexAlex: "ensimmäisen kuoleman jälkeen on jokainen Jumalan muistissa ja jokainen myös herätetään takaisin elämään
Kun sielujen luontaiseen kuolemattomuuteen uskojat puhuvat annihilationismista on heillä kummallinen kuva siitä kuinka jokin irrallinen sielu ikään kuin haihtuu aikojen kuluessa. Tämä kuva johtuu heidän omasta uskostaan jonkinlaiseen erilliseen sieluun.
alexAlex " Nyt jos ajatellaan Kopittelijan "syntinen elämä = kuolema" - tulkintaa - jos Raamattua luetaan sen mukaan alkaa Raamatun kuolemat tulla aika sekavaksi - ja siksi kuolemalle täytyy keksiä kaikenlaisia selityksiä .. ja uusia merkityksiä aina tarpeen mukaan.. yhdessä paikassa tarkoittaa kuolema yhtä ja toisessa paikassa toista ja kolmannessa kolmatta ja niin edelleen ..
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi kuoleman kun saatana huijasi ihmisen ja sanoi:
" ette suinkaan kuole" (1 Moos 3:4)
Ja mitä tällöin tapahtui; ihminen lankesi syntiin ja näin erotettiin jumalayhteydestään ja karkoitettiin
pois paratiisista ja näin ihmisestä tuli ns. " hengellisesti kuollut " !!!
esim. tällainen oli myös tuhlaajapoika Luuk 15:24
" Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."
2) Toisena ihminen kohtaa kuoleman, kun hänen sielunsa eroaa ruumiista ja menee Tuonelaan
( "välitilaan" ) , niin kuin edellä on monissa raamatun kohdissa nähty... ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !
3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä
nimella " toinen kuolema, tulinen järvi " (Joh.Ilm 20:15)
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta ja
hänen pitkämielisyydestään. !!!Kopittelija007 kirjoitti:
Alex " Nyt jos ajatellaan Kopittelijan "syntinen elämä = kuolema" - tulkintaa - jos Raamattua luetaan sen mukaan alkaa Raamatun kuolemat tulla aika sekavaksi - ja siksi kuolemalle täytyy keksiä kaikenlaisia selityksiä .. ja uusia merkityksiä aina tarpeen mukaan.. yhdessä paikassa tarkoittaa kuolema yhtä ja toisessa paikassa toista ja kolmannessa kolmatta ja niin edelleen ..
1) Ensimmäisen kerran ihmiskunta kohtasi kuoleman kun saatana huijasi ihmisen ja sanoi:
Ja mitä tällöin tapahtui; ihminen lankesi syntiin ja näin erotettiin jumalayhteydestään ja karkoitettiin
" Tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt."
2) Toisena ihminen kohtaa kuoleman, kun hänen sielunsa eroaa ruumiista ja menee Tuonelaan
( "välitilaan" ) , niin kuin edellä on monissa raamatun kohdissa nähty... ja tämä kohtaa kaikkia ihmisiä !
3) Ja kolmantena tapaamme raamatusta vielä yhden tavan kuolla ja se kulkee sitten sillä
Ja tämä ei ole enää mikään Tuonela, vaan tämä on iankaikkinen ero Jumalan rakkaudesta ja
hänen pitkämielisyydestään. !!!SAMA TAKAPERIN... Lainaus kirjasta Katoamaton ihminen, kust Ristin Voitto 1961
MITÄ ON KUOLEMA
1. Moos. 2:17: ssä puhutaan ensimmäisen kerran kuolemasta: "...mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman."
Raamatun mukaan kuolema kohtaa ihmistä kolmessa merkityksessä, kuten elämäkin saatiin kolmessa merkityksessä:
1. hengellinen kuolema - ero Jumalasta elämän aikana
2. ruumiillinen kuolema - ero ruumiista elämän päätteeksi
3. "toinen kuolema" - ero Jumalasta ikuisuudessa
Kuolema ei siis missään kohden merkitse tyhjiin häviämistä, vaan eroa. Tarkastelemme kutakin kolmea kohtaa erikseen:
1. Hengellinen kuolema
Aadamille ja EevalIe tapahtui ensimmäiseksi hengellinen kuolema lankeemuksen jälkeen paratiisissa. He eivät "sinä päivänä" nimittäin kuolleet fyysisesti eikä heidän sielullinen elämänsäkään kuollut, vaan he joutuivat eroon Jumalasta eli kuolivat hengellisesti. Juuri tätä Ef. 2:1 selventää: ’Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet synteihinne ja rikoksiinne’' Hengellinen kuolema tapahtuu meille jokaiselle varhaisemmassa henkilökohtaisessa historiassamme, lapsuudessamme. syntien tähden (Room. 7:9,10). Ihmiset elävät luonnollista elämäänsä hengellisen kuoleman tilassa. Se on kaikkien osana (Ef. 2:1-3). Kuoleman tila ei kuitenkaan missään kohden merkitse tiedotonta ja tajutonta tilaa. Synteihinsä ja rikoksiinsa kuollut ihminen "vaeltaa tämän maailman menon mukaan’ (Ef. 2:2). Raamattu puhuu myös ihmisistä, jotka ovat ’kahdesti kuolleita’ (Juud. j. 12) tarkoittaen hengellisen elämänsä uudelleen kadottaneita ihmisiä, jotka kuitenkin edelleenkin "vaahtoavat omia häpeitään". Jumalasta pois kääntyneet enkelit, pimeyden riivaajahengetkin, ovat kuoleman henkivaltoja, eivätkä missään tekemisissä elämän kanssa, mutta silti ne tuhoavat kaikkea elämää ja ovat täysin tietoisia ja aktiivisia henkiä, jotka eivät katoa (osa niistä on vapaana, Ef. 6:12, osa vangittuina, Juud. j. 6). Hengellisen kuoleman tila jatkuu ihmiselläkin ikuisuudessa tietoisena ja tajuisena tilana, johon palataan tuonnempana.
2. Ruumiillinen kuolema
Tämä (samoin kuin sairastumiseksi ja vanhenemiseksi kutsuttu fyysisen elimistömme rappeutuminenkaan) ei ole alkuperäinen luonnonlaki tai biologinen välttämättömyys, vaan ruumiillinen kuolema on Jumalan määräyksestä synnin tähden tullut rangaistus koko ihmiskunnan sekä luomakunnan osaksi. (Room. 5:12; 6:23; Hebr 9:27). Ruumiillinen kuolema merkitsee hengen ja sielun väliaikaista eroa ruumiista, joka rappeutuu ja maatuu maaksi. Sielu ja henki jatkavat tietoista olemassaoloaan joko tuonelassa tai paratiisissa (jota kutsutaan myös kolmanneksi taivaaksi) riippuen siitä, onko kyse uskovasta vai jumalattomasta.
3. ’Toinen kuolema’
koskee vain niitä, jotka eivät ole uudestisyntyneet ennen ruumiillista kuolemaansa. He kuolevat siis ilman yhteyttä Jumalaan, elämän Lähteeseen. Toinen kuolema merkitsee ikuista kadotusta, helvettiä, johon jumalaton tuomitaan. Tuomio ei tapahdu kuitenkaan heti kuoleman jälkeen vaan sielu viettää aikansa tuomiopäivään saakka tietoisessa tilassa tuonelassa. Tätä ruumiillisen kuoleman ja ylösnousemuksen välistä ajanjaksoa kutsutaankin välitilaksi väliaikaisuutensa tähden. Esimerkiksi rikas mies joutui tuonelaan välittömästi kuolemansa jälkeen. Jeesuksen mukaan hän "nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan’ (Luuk. 16:23). Välitilassa vietetyn jakson päätteeksi jumalaton herätetään ruumiillisesti kuolleista ja tuomitaan henkiruumiillisessa olotilassa lopulliseen tilaansa: "Kuolema ja tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi." (Ilm. 20.13,14). Se on "iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta" (2 Tess 1:9), ei siis tyhjiin häviäminen vaan ikuinen ero Jumalasta.
Jumalalla on kuitenkin kaikkea kuolemaa ja kadotusta varten suurenmoinen LUNASTUSRATKAISU: Hän antoi Poikansa meidän tähtemme, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan meillä olisi iankaikkinen elämä Jumalan yhteydessä (Joh. 5:24; 11:25) uudessa kirkkauden maailmassa (Ilm. 21:5-7).Kopittelija007 kirjoitti:
Alex: "ensimmäisen kuoleman jälkeen on jokainen Jumalan muistissa ja jokainen myös herätetään takaisin elämään
http://fi.wikipedia.org/wiki/KloonausEli Jumalalla on Alexin mielestä taivaassa iso suuri tietokone jossa kovalevyllä on muistissa kaikki maailman ihmiset ja sitten tulevassa maailmassa Jumala sitten "klikkailee" sieltä kelvolliset taas uudelleen "kloonataan" elämään....
Loput Jumalattomat ihmiset sitten "delete" nappulaa käyttäen poistetaan ja jäävät sitä kautta ikuisesti unholaan... ja ilman mitään rangaistusta :O
Aika mielenkiintoista tämä Alexin oppi... :OKopittelija007 kirjoitti:
Eli Jumalalla on Alexin mielestä taivaassa iso suuri tietokone jossa kovalevyllä on muistissa kaikki maailman ihmiset ja sitten tulevassa maailmassa Jumala sitten "klikkailee" sieltä kelvolliset taas uudelleen "kloonataan" elämään....
Loput Jumalattomat ihmiset sitten "delete" nappulaa käyttäen poistetaan ja jäävät sitä kautta ikuisesti unholaan... ja ilman mitään rangaistusta :O
Aika mielenkiintoista tämä Alexin oppi... :O"Klikkaa mua..." :O
https://www.youtube.com/watch?v=zW2ZueaKHo8Kopittelija007 kirjoitti:
Alex " Nyt jos ajatellaan Kopittelijan "syntinen elämä = kuolema" - tulkintaa - jos Raamattua luetaan sen mukaan alkaa Raamatun kuolemat tulla aika sekavaksi - ja siksi kuolemalle täytyy keksiä kaikenlaisia selityksiä .. ja uusia merkityksiä aina tarpeen mukaan.. yhdessä paikassa tarkoittaa kuolema yhtä ja toisessa paikassa toista ja kolmannessa kolmatta ja niin edelleen ..
hänen pitkämielisyydestään. !!!## Kun luemme tarkasti raamattua, niin sieltä löytyy kolmekin tapaa kuolla ##
-------
Höpsistä - siellä on vaikka kuinka monta tapaa kuolla - ja joka kerta kuolema tarkoittaa elämän loppumista ja eroa ei vain Jumalasta vaan kaikesta . Kun ihminen kuolee menee elämänhenki takaisin Jumalan luo (joka sen on antanutkin) ja silloin ei ihminen ole enää elossa. Mutta se henki ei ole sielu - sielu on Raamatun mukaan elävä olento - ihminen tai eläin ..
Tuonela tarkoittaa Raamatussa, että kuollut ihminen on Jumalan muistissa ja Jumala herättää kerran kuolleen takaisin elämään.
Toinen kuole on samanlainen kuin kaikki muutkin kuolemat, vain sillä erotuksella että se on se viimeinen kuolema - josta kuollutta ei enää koskaan herätä takaisin elämään.
Tuota sinun selittämistäsi minä juuri tarkoitin, kun kuolemaa ei hyväksytä kuolemana vaan jonain muuna - minä milloinkin.
Mistä kuolemasta Paavali mielestäsi kirjoittaa tässä? Tai onko kyseessä ehkä neljäs kuolema? :))
1. Kor. 15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
tai kun Ilmestyskirjassa sanotaan :
Ilm. 9:6 Ja niinä päivinä ihmiset etsivät kuolemaa, eivätkä sitä löydä; he haluavat kuolla, mutta kuolema pakenee heitä.
---------------
Valitan Kopittelija007 - mutta nuo sinun selittelysi menevät niin sanotusti ulalle.
Eikä muuten mikään ihme että ihmiset eivät lue Raamattua jos heillä on tuollainen usko että noinkin yksinkertaisilla ja helposti ymmärrettävillä asioilla on vaikka kuinka monia selityksiä. Se on sellaista seli seli uskontoa josta ei kukaan ota oikein selvää ja siksi kai näitä kirkkoja ja lahkoja onkin tuhansia ..
Kaikki raamatulliset ovat samaa mieltä siitä mitä Raamatussa lukee ... koska he lukevat mitä Raamattuun on kirjoitettu.. ja that's it..
alex :)
- joulutonttuna taas
Voisiko veli bushmanni kaikessa viisaudessaan kertoa mikä oikea raamatullinen helvettikäsitys on kun alex tällä palstalla piinaa vatvomalla ikuisesti helvetin tuomioista, lisäksi buskajussi vois kertoa oman näkemyksenä koko hoidosta?
>>> Voisiko veli bushmanni kaikessa viisaudessaan kertoa mikä oikea raamatullinen helvettikäsitys on kun alex tällä palstalla piinaa vatvomalla ikuisesti helvetin tuomioista, lisäksi buskajussi vois kertoa oman näkemyksenä koko hoidosta? >>
Minä luotan asiassa juutalaisiin, eli heidän pyhistä kirjoituksistaan on kysymys silloin, kun me luemme vanhaa testamenttia.
Eli ei ole helvettiä, eikä ole taivastakaan.
Uudessa testamentissa juutalaisuudesta eronneet uuden huuhaa-lahkon perustaneet tulkitsivat, eli vääristelivät juutalaisten pyhiä kirjoituksia mielivaltaisesti ja he omaan vanhaan uskontoonsa pettyneinä keksivät uuden ja tulkitsivat entiset pyhät kirjoituksensa uudella tavalla, eli väärin ottaen huomioon niiden alkuperäisen kontekstin.
Koska heidän profeettansa, Jeesus Nasaretilainen, kuoli odottamattomasti hyvin varhaisessa vaiheessa, heidän tuli naamioida pettymys -siitä että hän ei tullutkaan takaisin kuten lupasi- odotukseksi jossain tulevaisuudessa sijatsevasta palkinnosta, kun sukupolvi ja uuden uskovien kannattajien joukko toisensa jälkeen eli elämänsä ja kuoli ilman vapahtajansa pikaista paluuta.
Juutalaisilla ei ole helvettiä, eikä taivastakaan, niin tämä on minusta se paras versio, sillä juutalaiset tietänevät parhaiten, että miten heidän pyhät tekstinsä tulee tulkita.
Mitä tulee Alexin kysymykseen siitä, että miten kukaan voi uskoa ikuiseen piinaan, niin se on aivan yhtä helppoa kuin uskoa joulupukkiin.
Ihmiset uskovat joulupukkiin, tohttuihin, maahisiin, puhuviin käärmeisiin, puhuviin aaseihin jne jne, niin miksipä sitten ei ikuiseen piinaankin.
Pohjois-Korealaiset uskovat siihen, että heidän rakas Johtajansa Kim Il Sung ratsasti hevosellaan Japania vastaan käydyn sodan aikana 1930-luvulla jokien ja järvien poikki kelluvien lehtien päällä ja muutti kävyt luodeiksi ja hiekanjyvät riisiksi, niin siihen nähden kertomukset Jeesuksen ihmeteoista ovat kovin vaatimattomia, mutta niihinkin joku uskoo kirjaimellisena totena.
Kun ihminen on hölmö, eikä käytä loogista ajattelua, hän uskoo aivan mihin tahansa mitä hänelle kerrotaan tai minkä hän lukee jostain.
Joten älkää uskoko kaikkea mitä luette tai mitä teille jossain kerrotaan. Luottakaa tieteeseen, sillä tieteellä on ollut tapana kertoa viime aikoina hyvin tarkasti ja valehtelematta asioista. Elämä on siten paljon hauskempaa.bushmanni kirjoitti:
>>> Voisiko veli bushmanni kaikessa viisaudessaan kertoa mikä oikea raamatullinen helvettikäsitys on kun alex tällä palstalla piinaa vatvomalla ikuisesti helvetin tuomioista, lisäksi buskajussi vois kertoa oman näkemyksenä koko hoidosta? >>
Minä luotan asiassa juutalaisiin, eli heidän pyhistä kirjoituksistaan on kysymys silloin, kun me luemme vanhaa testamenttia.
Eli ei ole helvettiä, eikä ole taivastakaan.
Uudessa testamentissa juutalaisuudesta eronneet uuden huuhaa-lahkon perustaneet tulkitsivat, eli vääristelivät juutalaisten pyhiä kirjoituksia mielivaltaisesti ja he omaan vanhaan uskontoonsa pettyneinä keksivät uuden ja tulkitsivat entiset pyhät kirjoituksensa uudella tavalla, eli väärin ottaen huomioon niiden alkuperäisen kontekstin.
Koska heidän profeettansa, Jeesus Nasaretilainen, kuoli odottamattomasti hyvin varhaisessa vaiheessa, heidän tuli naamioida pettymys -siitä että hän ei tullutkaan takaisin kuten lupasi- odotukseksi jossain tulevaisuudessa sijatsevasta palkinnosta, kun sukupolvi ja uuden uskovien kannattajien joukko toisensa jälkeen eli elämänsä ja kuoli ilman vapahtajansa pikaista paluuta.
Juutalaisilla ei ole helvettiä, eikä taivastakaan, niin tämä on minusta se paras versio, sillä juutalaiset tietänevät parhaiten, että miten heidän pyhät tekstinsä tulee tulkita.
Mitä tulee Alexin kysymykseen siitä, että miten kukaan voi uskoa ikuiseen piinaan, niin se on aivan yhtä helppoa kuin uskoa joulupukkiin.
Ihmiset uskovat joulupukkiin, tohttuihin, maahisiin, puhuviin käärmeisiin, puhuviin aaseihin jne jne, niin miksipä sitten ei ikuiseen piinaankin.
Pohjois-Korealaiset uskovat siihen, että heidän rakas Johtajansa Kim Il Sung ratsasti hevosellaan Japania vastaan käydyn sodan aikana 1930-luvulla jokien ja järvien poikki kelluvien lehtien päällä ja muutti kävyt luodeiksi ja hiekanjyvät riisiksi, niin siihen nähden kertomukset Jeesuksen ihmeteoista ovat kovin vaatimattomia, mutta niihinkin joku uskoo kirjaimellisena totena.
Kun ihminen on hölmö, eikä käytä loogista ajattelua, hän uskoo aivan mihin tahansa mitä hänelle kerrotaan tai minkä hän lukee jostain.
Joten älkää uskoko kaikkea mitä luette tai mitä teille jossain kerrotaan. Luottakaa tieteeseen, sillä tieteellä on ollut tapana kertoa viime aikoina hyvin tarkasti ja valehtelematta asioista. Elämä on siten paljon hauskempaa.##Eli ei ole helvettiä, eikä ole taivastakaan.##
Ei Bushmannille olekaan - ja sen voi lukea jo Raamatustakin .. ja sitähän minäkin olen yrittänyt selittää vaikka kuinka monesti .. Ne jotka eivät syystä tai toisesta halua ottaa vastaan iankaikkista elämää .. kuolevat ... lakkaavat olemasta ... ja silloin ei heillä ole sen enempää taivasta kuin helvettiäkään.
Ja se on Raamatunkin opetus.
alex :)alex.kasi kirjoitti:
##Eli ei ole helvettiä, eikä ole taivastakaan.##
Ei Bushmannille olekaan - ja sen voi lukea jo Raamatustakin .. ja sitähän minäkin olen yrittänyt selittää vaikka kuinka monesti .. Ne jotka eivät syystä tai toisesta halua ottaa vastaan iankaikkista elämää .. kuolevat ... lakkaavat olemasta ... ja silloin ei heillä ole sen enempää taivasta kuin helvettiäkään.
Ja se on Raamatunkin opetus.
alex :)>>> Ei Bushmannille olekaan >>
Eikä sinulle. Ei kenellekään. Mutta jos haluaa uskoa satuja, niin sitten voit uskoa että sinulle on. Monet lapset uskovat aivan vilpittömästi joulupukkiinkin. Ja joulupukki on oikeasti olemassa niille lapsille niin kauan kuin he uskovat.
>>> ja sen voi lukea jo Raamatustakin >>
Juu, jos me uskomme uskoonsa pettyneiden ex-juutalaisten väännelmiä asiasta. Sinä saat uskoa, minä en usko.
>>> Ne jotka eivät syystä tai toisesta halua ottaa vastaan iankaikkista elämää .. kuolevat >>
Meillä on yksi elämä kaikilla ja ei ole muuta.
Vaikka sinä haluat muuta uskoa kuoleman pelossa, ei se auta, rakas Alex.
>>> lakkaavat olemasta >>
Me kaikki lakkaamme olemasta, myös sinä.
>>> Ja se on Raamatunkin opetus. >>
Biologia kertoo jotain muuta ja minä luotan ennemmin biologiaan kuin luku- ja kirjoitustaidottomien beduiinien nuotiotarinoihin.bushmanni kirjoitti:
>>> Ei Bushmannille olekaan >>
Eikä sinulle. Ei kenellekään. Mutta jos haluaa uskoa satuja, niin sitten voit uskoa että sinulle on. Monet lapset uskovat aivan vilpittömästi joulupukkiinkin. Ja joulupukki on oikeasti olemassa niille lapsille niin kauan kuin he uskovat.
>>> ja sen voi lukea jo Raamatustakin >>
Juu, jos me uskomme uskoonsa pettyneiden ex-juutalaisten väännelmiä asiasta. Sinä saat uskoa, minä en usko.
>>> Ne jotka eivät syystä tai toisesta halua ottaa vastaan iankaikkista elämää .. kuolevat >>
Meillä on yksi elämä kaikilla ja ei ole muuta.
Vaikka sinä haluat muuta uskoa kuoleman pelossa, ei se auta, rakas Alex.
>>> lakkaavat olemasta >>
Me kaikki lakkaamme olemasta, myös sinä.
>>> Ja se on Raamatunkin opetus. >>
Biologia kertoo jotain muuta ja minä luotan ennemmin biologiaan kuin luku- ja kirjoitustaidottomien beduiinien nuotiotarinoihin.###jos haluaa uskoa satuja, niin sitten voit uskoa että sinulle on. ###
Minä haluan uskoa että mitään ikuista piinaa ei ole - mutta että on olemassa oikeudenmukaisuus ja rakkaus ..on olemassa pahuus ja hyvyys .. että on olemassa viisaus jota ihmiset eivät tiedä - mutta kohti sinäkin elämässäsi omalla tavallasi haluaisit kulkea (vaikkakin minun mielestäni väärällä asenteella) ja että ne parhaimmassa muodossaan ovat Jumaluuden ominaisuuksia..
Jos sinä et usko joulupukkiin niin et sitten usko - mutta kun naapuri panee joulupukin vaatteet päälleen ja ottaa parit naukut on hän selvä joulupukki - usko tai älä .. sillä se juuri on joulupukki .. naapurin setä (tai joku muu setä) joka on pannut pukinvaatteet päälleen ja ottanut parin naukut .. että juttu lasten kanssa luistaisi oikein mukavasti ..
Siis täytyy ensin katsoa mikä on totta .. ja siihen sitä voi sitten vaikka uskoa .. se on vähän sama uskontojen kanssa - joku voi uskoa vaikka mihin, mutta se ei tarkoita että kaikki uskot olisivat samanlaisia.
alex :))alex.kasi kirjoitti:
###jos haluaa uskoa satuja, niin sitten voit uskoa että sinulle on. ###
Minä haluan uskoa että mitään ikuista piinaa ei ole - mutta että on olemassa oikeudenmukaisuus ja rakkaus ..on olemassa pahuus ja hyvyys .. että on olemassa viisaus jota ihmiset eivät tiedä - mutta kohti sinäkin elämässäsi omalla tavallasi haluaisit kulkea (vaikkakin minun mielestäni väärällä asenteella) ja että ne parhaimmassa muodossaan ovat Jumaluuden ominaisuuksia..
Jos sinä et usko joulupukkiin niin et sitten usko - mutta kun naapuri panee joulupukin vaatteet päälleen ja ottaa parit naukut on hän selvä joulupukki - usko tai älä .. sillä se juuri on joulupukki .. naapurin setä (tai joku muu setä) joka on pannut pukinvaatteet päälleen ja ottanut parin naukut .. että juttu lasten kanssa luistaisi oikein mukavasti ..
Siis täytyy ensin katsoa mikä on totta .. ja siihen sitä voi sitten vaikka uskoa .. se on vähän sama uskontojen kanssa - joku voi uskoa vaikka mihin, mutta se ei tarkoita että kaikki uskot olisivat samanlaisia.
alex :))>>> Minä haluan uskoa >>
Tätä se usko juuri on. Omaa henkilökohtaista halua uskoa että jotain sellaista on olemassa, jonka toivoisi olevan olemassa.
Se perustuu lähinnä tietämättömyyteen ja esimerkiksi pelkoon, joka on saanut ihmisen keksimään jumalat.
>>> että on olemassa oikeudenmukaisuus ja rakkaus ..on olemassa pahuus ja hyvyys >>
Näihin ei tarvita mitään jumalia edelleenkään.
>> että on olemassa viisaus jota ihmiset eivät tiedä >>
No jos tarkoitat tällä jumalia niin eipä taida ihminen niitä koskaan löytää, sillä kovin ujoja tuntuvat olevan ja piilossa lymyilevät.
Mutta on olemassa asioita, joita ihminen ei vielä tiedä, mutta joka päivä tiedämme eilistä enemmän.
>>> mutta kun naapuri panee joulupukin vaatteet päälleen ja ottaa parit naukut on hän selvä joulupukki >>
Ei ole selvä joulupukki vaan päihtynyt joulupukki.
Ja vaikka lapsi uskoisi sen olevan oikea joulupukki, niin ei se ole sitä silti.
Se on edelleen naapurin setä pienessä hiprakassa punaiset vaatteet päällä, vaikka lapsi kuinka syvässä uskossa tahansa uskoisi sitä oikeasksi joulupukiksi.
Samaa koskee sinun uskoasi jumaliin tai johonkin yksittäiseen jumalaan.
Usko ei auta, eikä tee yhtään mistään totta. Naapurin setäkään ei muutu oikeaksi joulupukiksi lapselle vaikka lapsi kuinka kiihkeästi tahansa uskoisi naapurin sedän olevan oikea joulupukki.
>>> se on vähän sama uskontojen kanssa - joku voi uskoa vaikka mihin, mutta se ei tarkoita että kaikki uskot olisivat samanlaisia. >>>
Usko ei tee mistään asiasta totta, ei uskonnoistakaan.
Ja onhan se huvittavaa, että itsekin tiedät ja tiedostat sen, että lukemattomat jumalat ovat ilmaisseet meille tahtonsa, eikä yksikään niistä viesteistä ole toisen jumalan viestin kanssa mitenkään yhteisymmärryksessä.
Ja vaikka tuon tiedät, niin silti viitsit uskoa johonkin ihmisen mielikuvituksen tuottamaan hölynpölyyn?
Jokainen uskonto on, rakas Alex, yhtä totta ja se kertoo uskonnoista hyvin paljon.bushmanni kirjoitti:
>>> Minä haluan uskoa >>
Tätä se usko juuri on. Omaa henkilökohtaista halua uskoa että jotain sellaista on olemassa, jonka toivoisi olevan olemassa.
Se perustuu lähinnä tietämättömyyteen ja esimerkiksi pelkoon, joka on saanut ihmisen keksimään jumalat.
>>> että on olemassa oikeudenmukaisuus ja rakkaus ..on olemassa pahuus ja hyvyys >>
Näihin ei tarvita mitään jumalia edelleenkään.
>> että on olemassa viisaus jota ihmiset eivät tiedä >>
No jos tarkoitat tällä jumalia niin eipä taida ihminen niitä koskaan löytää, sillä kovin ujoja tuntuvat olevan ja piilossa lymyilevät.
Mutta on olemassa asioita, joita ihminen ei vielä tiedä, mutta joka päivä tiedämme eilistä enemmän.
>>> mutta kun naapuri panee joulupukin vaatteet päälleen ja ottaa parit naukut on hän selvä joulupukki >>
Ei ole selvä joulupukki vaan päihtynyt joulupukki.
Ja vaikka lapsi uskoisi sen olevan oikea joulupukki, niin ei se ole sitä silti.
Se on edelleen naapurin setä pienessä hiprakassa punaiset vaatteet päällä, vaikka lapsi kuinka syvässä uskossa tahansa uskoisi sitä oikeasksi joulupukiksi.
Samaa koskee sinun uskoasi jumaliin tai johonkin yksittäiseen jumalaan.
Usko ei auta, eikä tee yhtään mistään totta. Naapurin setäkään ei muutu oikeaksi joulupukiksi lapselle vaikka lapsi kuinka kiihkeästi tahansa uskoisi naapurin sedän olevan oikea joulupukki.
>>> se on vähän sama uskontojen kanssa - joku voi uskoa vaikka mihin, mutta se ei tarkoita että kaikki uskot olisivat samanlaisia. >>>
Usko ei tee mistään asiasta totta, ei uskonnoistakaan.
Ja onhan se huvittavaa, että itsekin tiedät ja tiedostat sen, että lukemattomat jumalat ovat ilmaisseet meille tahtonsa, eikä yksikään niistä viesteistä ole toisen jumalan viestin kanssa mitenkään yhteisymmärryksessä.
Ja vaikka tuon tiedät, niin silti viitsit uskoa johonkin ihmisen mielikuvituksen tuottamaan hölynpölyyn?
Jokainen uskonto on, rakas Alex, yhtä totta ja se kertoo uskonnoista hyvin paljon.Usko on sitä että kun tajuaa jonkin asian olevan totta - niin siihen voi uskoa .. mutta jos jo alkuun sanoo että mikään ei ole totta - niin kuinka voisi silloin nähdä mitään ?
Siksi esimerkiksi sinä turvaudut ekspertteihin - eli niihin joiden katsot olevan viisaita ja uskot mitä he kirjoittavat tai sanovat koska he sinulle ovat eräänlaisia auktoriteetteja - onko se totta tai vain jonkinlainen ratkaisu tai tämän päivän päätelmä se ei ole kovinkaan tärkeää ....
Pikku esimerkki :
Muistan kun keskustelua käytiin avaruudesta - ja sinun mielestäsi sillä on raja . koska joku "tiedemies" on sanonut että avaruudella on raja - niin silloin sillä on raja ... ja mitä on sen rajan takana sitä ei sitten ole ?? :) ..
Sama juttu Big Bangin kanssa - joku tiedemies sanoo että ennen Big Bangiä ei ollut mitään ??!! - mutta joku kuitenkin "Bangasi" niin että siitä muodostui tämä universumi .. haloo ..?
Se mikä tuossa on ihan totta - on että avaruudella ei ole sen enempää rajaa kuin alkua tai loppua .. ja kun sen tajuaa .. ei sitä voi kukaan tiedemies muuttaa .. ja siksi siihen voi uskoa. Universumi joka on ja laajenee avaruudessa on sitten eri asia ..
Se toinen esimerkiksi oli se joulupukki - jos tajuaa mikä se joulupukki todellisuudessa on - niin silloin siihen tietenkin voi uskoa. Naapurin setä on ihan oikea joulupukki - koska joulupukki on naapurin setä joka on pannut päälleen joulupukin tamineet. Se juuri on joulupukki ... jos ei lapselle syötetä jotain valhetta jostain korvatunturista.
Näin on myös uskontojen kanssa - on sellaisia uskontoja jotka ovat huuhaata - mutta myös todellisuus johon voi uskoa .. jos haluaa .. mutta sille voi myös ummistaa silmänsä jos haluaa. Mutta minusta olisi aika typerää sanoa että todellisuutta ei ole olemassa - että elämä on vain kuin jonkinlaista teatteria jossa erilaiset näyttelijät näyttelevät erilaisia rooleja ja sen pituinen se .
Kun minä luen näitä sinun kirjoituksiasi - tulee niistä esiin se että sinä puhut vain sitä omaa rooliasi (eräänlaisen suunnitelman mukaan) jonka tarkoitus on kumota jotain - vaikka et aina edes tiedä mitä se "jotain" tarkoittaa. Puhut esimerkiksi ihmisten uskosta .. vaikka et edes tiedä mitä ihmisten usko tarkoittaa - yrität selittää kaikkien uskon jonkinlaisella yhteenvedolla että kaikki usko on samaa soopaa.. tai sanot esimerkiksi että syntiä ei ole .. ja valhe ei ole niin vakava asia .. ja tiedä häntä mitä kaikkea selität - mutta todellisesta uskosta ei noissa jutuissasi ole kysymys - ei uskon todellisuus ole sitä miksi sinä sen kaavailet omassa päässäsi . Tällä tavalla puheistasi tulee vain eräänlaista alati toistuvaa propagandaa jonkun asian läpiviemiseksi.
Todellisuus on totuus ja on aina olemassa - se on siinä silmiesi edessä, vaikka et valitettavasti halua nähdä sitä - se on esimerkiksi hieman alkoholille haiskahtava naapurin setä joka on joulupukkina ..ei se muutu siitä vain siksi että sinä et sitä huomaa - Et huomaa koska sinulla on "teoria" että kaikki uskovat, että joulupukki tulee korvatunturilta ja ovat siis typeriä ja sitä joka uskoo että joulupukki on naapurin setä joka on ottanut parit naukut ja pukenut joulupukin tamineet päälleen - ei lasketa - ei lasketa vaikka juuri se on totta.
No tuskin ymmärrät tästäkään yhtään mitään.. :)
alexalex.kasi kirjoitti:
Usko on sitä että kun tajuaa jonkin asian olevan totta - niin siihen voi uskoa .. mutta jos jo alkuun sanoo että mikään ei ole totta - niin kuinka voisi silloin nähdä mitään ?
Siksi esimerkiksi sinä turvaudut ekspertteihin - eli niihin joiden katsot olevan viisaita ja uskot mitä he kirjoittavat tai sanovat koska he sinulle ovat eräänlaisia auktoriteetteja - onko se totta tai vain jonkinlainen ratkaisu tai tämän päivän päätelmä se ei ole kovinkaan tärkeää ....
Pikku esimerkki :
Muistan kun keskustelua käytiin avaruudesta - ja sinun mielestäsi sillä on raja . koska joku "tiedemies" on sanonut että avaruudella on raja - niin silloin sillä on raja ... ja mitä on sen rajan takana sitä ei sitten ole ?? :) ..
Sama juttu Big Bangin kanssa - joku tiedemies sanoo että ennen Big Bangiä ei ollut mitään ??!! - mutta joku kuitenkin "Bangasi" niin että siitä muodostui tämä universumi .. haloo ..?
Se mikä tuossa on ihan totta - on että avaruudella ei ole sen enempää rajaa kuin alkua tai loppua .. ja kun sen tajuaa .. ei sitä voi kukaan tiedemies muuttaa .. ja siksi siihen voi uskoa. Universumi joka on ja laajenee avaruudessa on sitten eri asia ..
Se toinen esimerkiksi oli se joulupukki - jos tajuaa mikä se joulupukki todellisuudessa on - niin silloin siihen tietenkin voi uskoa. Naapurin setä on ihan oikea joulupukki - koska joulupukki on naapurin setä joka on pannut päälleen joulupukin tamineet. Se juuri on joulupukki ... jos ei lapselle syötetä jotain valhetta jostain korvatunturista.
Näin on myös uskontojen kanssa - on sellaisia uskontoja jotka ovat huuhaata - mutta myös todellisuus johon voi uskoa .. jos haluaa .. mutta sille voi myös ummistaa silmänsä jos haluaa. Mutta minusta olisi aika typerää sanoa että todellisuutta ei ole olemassa - että elämä on vain kuin jonkinlaista teatteria jossa erilaiset näyttelijät näyttelevät erilaisia rooleja ja sen pituinen se .
Kun minä luen näitä sinun kirjoituksiasi - tulee niistä esiin se että sinä puhut vain sitä omaa rooliasi (eräänlaisen suunnitelman mukaan) jonka tarkoitus on kumota jotain - vaikka et aina edes tiedä mitä se "jotain" tarkoittaa. Puhut esimerkiksi ihmisten uskosta .. vaikka et edes tiedä mitä ihmisten usko tarkoittaa - yrität selittää kaikkien uskon jonkinlaisella yhteenvedolla että kaikki usko on samaa soopaa.. tai sanot esimerkiksi että syntiä ei ole .. ja valhe ei ole niin vakava asia .. ja tiedä häntä mitä kaikkea selität - mutta todellisesta uskosta ei noissa jutuissasi ole kysymys - ei uskon todellisuus ole sitä miksi sinä sen kaavailet omassa päässäsi . Tällä tavalla puheistasi tulee vain eräänlaista alati toistuvaa propagandaa jonkun asian läpiviemiseksi.
Todellisuus on totuus ja on aina olemassa - se on siinä silmiesi edessä, vaikka et valitettavasti halua nähdä sitä - se on esimerkiksi hieman alkoholille haiskahtava naapurin setä joka on joulupukkina ..ei se muutu siitä vain siksi että sinä et sitä huomaa - Et huomaa koska sinulla on "teoria" että kaikki uskovat, että joulupukki tulee korvatunturilta ja ovat siis typeriä ja sitä joka uskoo että joulupukki on naapurin setä joka on ottanut parit naukut ja pukenut joulupukin tamineet päälleen - ei lasketa - ei lasketa vaikka juuri se on totta.
No tuskin ymmärrät tästäkään yhtään mitään.. :)
alex>> Usko on sitä että kun tajuaa jonkin asian olevan totta - niin siihen voi uskoa >>
Eli kyse on henkilökohtaisesta mielipiteestä ja uskosta asiaan, joka ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta henkilö uskoo sen pitävän paikkaansa. Tätä on juuri usko.
>>> Siksi esimerkiksi sinä turvaudut ekspertteihin - eli niihin joiden katsot olevan viisaita ja uskot mitä he kirjoittavat tai sanovat koska he sinulle ovat eräänlaisia auktoriteetteja >>
Heidän auktoriteettinsä ei paina asiassa yhtään vaan heidän esittämänsä asiat ja niiden tueksi esitetyt todisteet.
Ne todisteet ovat niitä konkreettisia asioita, joita yhdelläkään uskonnolla tai jumalalla ei ole esittää.
>> Pikku esimerkki :
Muistan kun keskustelua käytiin avaruudesta - ja sinun mielestäsi sillä on raja . koska joku "tiedemies" on sanonut että avaruudella on raja >>
Muistat väärin, kuten olen jo monta kertaa osoittanut, joten en ymmärrä, että miksi edelleen veisaat vanhaa valheeksi osoitettua virttäsi?
>> Sama juttu Big Bangin kanssa - joku tiedemies sanoo että ennen Big Bangiä ei ollut mitään ??!! - mutta joku kuitenkin "Bangasi" niin että siitä muodostui tämä universumi .. haloo ..? >>
Alkuräjähdyksestä on kiistattomat todisteet ympäri maailmankaikkeutta. Vain tietämätön typerys enää nykypäivänä kiistää sen.
http://www.geologia.fi/index.php/2011-12-21-12-30-30/2011-12-21-12-31-46/big-bang-alkuraejaehdys
Mutta mitä oli ennen alkuräjähdystä, niin sitä me emme tiedä, emmekä välttämättä tiedä koskaan, joten sinne voi sitten ihminen keksiä mieleisiään jumalia leikkimään leikkejään ja taikomaan taikojaan.
>>> Se toinen esimerkiksi oli se joulupukki - jos tajuaa mikä se joulupukki todellisuudessa on - niin silloin siihen tietenkin voi uskoa. >>
Mutta ei se joulupukki ole olemassa siitä uskosta huolimatta, kuten eivät jumalatkaan. Sitä et tunnu ymmärtävän noilla uskomattomilla saivarteluillasi.
>>> Naapurin setä on ihan oikea joulupukki >>
Ei ole, vaikka lapsi uskoo niin. Se on edelleen naapurin setä, jota sinä et tunnu ymmärtävän ja en ymmärrä logiikastasi taas yhtään mitään.
Joulupukki on satuhahmo, eikä muutu oikeaksi millään kiemurtelulla, mutta ymmärrän tarpeesi kiemurrella, jotta voisit nähdä myös oikeita jumalia jossain.
Eli epäilisin, että käytät samaa logiikkaa kun koetat uskoa jumaliin.
>> Puhut esimerkiksi ihmisten uskosta .. vaikka et edes tiedä mitä ihmisten usko tarkoittaa >>
Tiedän aika hyvin kun minulla on siitä sisäpiirin tietoa vuosikymmenien ajalta.
>> tai sanot esimerkiksi että syntiä ei ole >>
No jos juutalaisia on uskominen, niin ei ole ja kristinuskon käsitys perisynnistä on vain ex-juutalaisten vääristelyä vanhasta uskostaan, johon he pettyivät jostain syystä.
>> ja valhe ei ole niin vakava asia >>
Ei tietenkään ole, jos sillä pelastetaan vaikkapa ihmishenki.
Et sinäkään puhuisi totta, jos sinun lastesi tai vaimosi henki olisi kiinni siitä, että kerrotko pienen valheen vai puhutko totta. Jos toden puhuminen saattaisi lähimmäisesi hengenvaaraan, et taatusti puhuisi totta.
>>> Todellisuus on totuus ja on aina olemassa - se on siinä silmiesi edessä, vaikka et valitettavasti halua nähdä sitä - se on esimerkiksi hieman alkoholille haiskahtava naapurin setä joka on joulupukkina ..ei se muutu siitä vain siksi että sinä et sitä huomaa - Et huomaa koska sinulla on "teoria" että kaikki uskovat, että joulupukki tulee korvatunturilta ja ovat siis typeriä ja sitä joka uskoo että joulupukki on naapurin setä joka on ottanut parit naukut ja pukenut joulupukin tamineet päälleen - ei lasketa - ei lasketa vaikka juuri se on totta.
No tuskin ymmärrät tästäkään yhtään mitään.. :) >>
No enpä tosiaankaan ymmärtänyt, vaan meni ohi että heilahti. No jospa joku muu ymmärtäisi tuosta jotain ja varmaan sellaiset, jotka haluavat pitää erilaisia mielikuvituskavereitaan hengissä vielä vähän aikaa.
- Äh jaa
On niin hirvittävää todeta, kuinka 007 jatkaa sokeasti uskomistaan olemattomiin "paratiisihelvettin" vain koska on "kokenut" jotain. Kokivathan mormonien ja satanistienkin pamput jotain ja kaikki kaatuu päälle kuin korttitalo. Perustana tulisi olla NÖYRYYS, halu palvella Jumalaa, ei valheiden vääntö totuudeksi. Voivoi.
- totuuden jyvä
teidän ongelmanne johtuvat siitä, että ette käsitä montaa tuhatta vuotta vanhaa tekstiä.
iankaikkinen tuli tarkoittaa, ett- ´ SE ON AINA OLLUT´
Iäti nousee siitä savu ja se ei ole sammuva.
höh, Tietenkin tulesta nousee aina savu, eikä se ole sammuva, koska se palaa uudessa maassakin.
´heitä vaivataan yöt, päivät aina ja iankaikkisesti´
Höh, No tietenkin, koska jumalattomat tulevat tuhkaksi pelastuneitten jalka-
pohjien alle, ja koska pelastuneet kulkevat uuden maan päällä, niin koska he elävät raamatun mukaan aina ja iankaikkisesti uudessa maassa,
niin on pläkki selvää että he vaivaat heitä aina ja iankaikkisesti, sillä esim. sapattikokoukseen tullaan jalan ,tai aasilla.. mutta autoja siellä ei ole.
Ei tämä nyt ole ollenkaan vaikeaa , jos ymmärtää vertauskuvallista puhetta.
Mutta turhaa kait on opettaa sellaista, joka on niin kaukana totuudesta, kuin itä on lännestä voi ja huokaus..Benkku, kukas muukaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184041Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4892283Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1351784- 761464
- 1571443
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91114Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34714- 27701
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25671- 96671