Jeesus Jumalalle: "Yksin olet totinen Jumala"

Uskotko Jeesusta?

Johannes 17
3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

92

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskotko Jeesusta?

      Johanneksen ilmestys 3
      12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

      • Johanneksen kirje oli Kirje Filadelfian seurakunnalle "Näin sanoo Pyhä ja Tosi, Daavidin avaimen haltija, hän, jonka avaamaa ovea ei kukaan sulje, hän, jonka sulkemaa ovea ei kukaan avaa: Ei ole muuta mahdollisuutta pelastua kun usko Jeesukseen hän on se ovi Isän luo.


    • jaikalii

      Koko Raamattu on totuus. Ei vain yksi tai kaksi jaetta. Oppimme tulee siis olla sopusoinnussa Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa. Jeesuksen opetukset eivät kumoa yhtään Raamatun jaetta. Siksi yhtään jaetta Raamatussa ei saa hyljätä. Olen pohtinut hengellisiä oppeja ja pyrkinyt ottamaan huomioon koko Raamatun sanoman http://www.jaikal.se/48683134

      • Raamatun sana on katsottava kokonaisuutena, eikä pieninä jakeina jotkut ovat menneet sen vuoksi harhaan eivä luoe kokonaisuutta.

        Henki on joka ohjaa meitä lukemaan ja ymmärtämään mitä luemme sansta kun teemme sen rukousessa se nöytymistä Jeesuksen eteen.


      • ohjattu ymmärtämään
        kuulija1 kirjoitti:

        Raamatun sana on katsottava kokonaisuutena, eikä pieninä jakeina jotkut ovat menneet sen vuoksi harhaan eivä luoe kokonaisuutta.

        Henki on joka ohjaa meitä lukemaan ja ymmärtämään mitä luemme sansta kun teemme sen rukousessa se nöytymistä Jeesuksen eteen.

        Pitää lukea kokonaisuus. Henki ohjaa meitä lukemaan ja ymmärtämään sen.
        Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Joh. 20:28
        Sana tuli ihmiseksi
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. [Mark. 11:30]
        Seuraavat jakeet Joh.1


      • ohjattu ymmärtämään
        ohjattu ymmärtämään kirjoitti:

        Pitää lukea kokonaisuus. Henki ohjaa meitä lukemaan ja ymmärtämään sen.
        Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!" Joh. 20:28
        Sana tuli ihmiseksi
        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. [1. Moos. 1:3 | Joh. 17:5 | Joh. 10:30; Room. 9:5; Fil. 2:6; Ilm. 19:13]
        2 Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
        3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä. [Sananl. 8:27-31; Room. 11:36; 1. Kor. 8:6; Kol. 1:16; Hepr. 1:2; Ilm. 3:14]
        4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valo. [Joh. 5:26; 1. Joh. 1:2 | Joh. 3:19, Joh. 8:12, Joh. 9:5, Joh. 12:35,46]
        5 Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.
        6 Tuli mies, Jumalan lähettämä, hänen nimensä oli Johannes. [Mark. 11:30]
        Seuraavat jakeet Joh.1

        14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. Jesaja 7
        6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11] Jesaja 9


      • ohjattu ymmärtämään
        ohjattu ymmärtämään kirjoitti:

        14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. Jesaja 7
        6 (9:5) Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas. [Jer. 32:19; Sak. 9:10; Luuk. 2:11] Jesaja 9

        Henki on joka ohjaa meitä lukemaan ja ymmärtämään.
        Tässä on Raamatun kokonaisuus lyhyesti ja tiivistettynä.
        Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
        Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*.
        Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa, mutta hän oli silti Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"


      • Kyllä, kokonaisuuden pitää olla kunnossa ja sen kautta voi hahmottaa hankalampia yksittäisiä kohtia. Kokonaiskuvan nimissä ei kuitenkaan voi pyyhkiä maton alle piiloon sellaisia tekstejä, jotka romuttavat halutun kokonaiskuvan.

        Kokonaisuus tulee rakentaa selkeimmistä teksteistä lähtien eikä toisinpäin ja tulee myös ottaa tekstin tausta huomioon sen sijaan että yrittäisi survoa sitä väkisin myöhemmin luotuun muottiin.

        Jos Jeesus ja Isä molemmat sanovat jotain, mikä on vastoin yleisesti hyväksyttyä kirkon perinteistä oppia, niin silloin ongelma on opissa eikä Raamatun teksteissä. Kirkon kehittelemät opit voi ohittaa ja sivuuttaa, mutta Raamatun sanan vesittäminen ei ole Jumalasta.


      • aloittaja nr.5 vapaa
        christus.victor kirjoitti:

        Kyllä, kokonaisuuden pitää olla kunnossa ja sen kautta voi hahmottaa hankalampia yksittäisiä kohtia. Kokonaiskuvan nimissä ei kuitenkaan voi pyyhkiä maton alle piiloon sellaisia tekstejä, jotka romuttavat halutun kokonaiskuvan.

        Kokonaisuus tulee rakentaa selkeimmistä teksteistä lähtien eikä toisinpäin ja tulee myös ottaa tekstin tausta huomioon sen sijaan että yrittäisi survoa sitä väkisin myöhemmin luotuun muottiin.

        Jos Jeesus ja Isä molemmat sanovat jotain, mikä on vastoin yleisesti hyväksyttyä kirkon perinteistä oppia, niin silloin ongelma on opissa eikä Raamatun teksteissä. Kirkon kehittelemät opit voi ohittaa ja sivuuttaa, mutta Raamatun sanan vesittäminen ei ole Jumalasta.

        Tuo oli todella tosi hyvä kommentti!

        Kiitos siitä sinulle christus.victor!

        Anna tulla lisää!

        Osallistu tarmokkaammin tähän Totuuden Esille Tuomiseen!

        Sinulla on varmaan paljon sellaista sanottavaa, mitä minä en ole edes ajatellutkaan!

        Anna tulla sen ulos!

        Yhteistyöllä se sujuu!

        Jumalan Sanaa pakanoille!

        Markus 12
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        5. Mooseksen kirja 6
        4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


        Luukas 24
        13 Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.
        14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.
        15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.
        16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
        17 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.
        18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"
        19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,
        20 kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet.
        21 Mutta me toivoimme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtuivat.

        25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!


      • aloittaja nr.5 vapaa
        aloittaja nr.5 vapaa kirjoitti:

        Tuo oli todella tosi hyvä kommentti!

        Kiitos siitä sinulle christus.victor!

        Anna tulla lisää!

        Osallistu tarmokkaammin tähän Totuuden Esille Tuomiseen!

        Sinulla on varmaan paljon sellaista sanottavaa, mitä minä en ole edes ajatellutkaan!

        Anna tulla sen ulos!

        Yhteistyöllä se sujuu!

        Jumalan Sanaa pakanoille!

        Markus 12
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        5. Mooseksen kirja 6
        4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


        Luukas 24
        13 Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.
        14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.
        15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.
        16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
        17 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.
        18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"
        19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,
        20 kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet.
        21 Mutta me toivoimme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtuivat.

        25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!

        "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä"

        joka oli profeetta


      • aloittaja nr.5 vapaa
        aloittaja nr.5 vapaa kirjoitti:

        "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä"

        joka oli profeetta

        Matteus 13
        57 Ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan".

        Johannes 4
        44 Sillä Jeesus itse todisti, ettei profeetalla ole arvoa omassa isiensä maassa.


      • aloittaja nr.5 vapaa
        aloittaja nr.5 vapaa kirjoitti:

        Matteus 13
        57 Ja he loukkaantuivat häneen. Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja kodissaan".

        Johannes 4
        44 Sillä Jeesus itse todisti, ettei profeetalla ole arvoa omassa isiensä maassa.

        Luuk.13:33


      • aloittaja nr.5 vapaa
        aloittaja nr.5 vapaa kirjoitti:

        Luuk.13:33

        "Niin mutta kun Tuomas sanoi"

        "Tuomas sanoi"

        Niin mutta kun Johannes sanoi"

        "Johannes sanoi"

        "Niin mutta kun Väinö Linna sanoi"

        Väinö Linna sanoi:
        "Alussa olivat suo, kuokka ja Jussi"

        Väinö Linnan tunnemme,
        mutta tunnemmeko
        "Tuomasta"
        tai
        "Johannesta"?


      • aloittaja nr.5 vapaa kirjoitti:

        Tuo oli todella tosi hyvä kommentti!

        Kiitos siitä sinulle christus.victor!

        Anna tulla lisää!

        Osallistu tarmokkaammin tähän Totuuden Esille Tuomiseen!

        Sinulla on varmaan paljon sellaista sanottavaa, mitä minä en ole edes ajatellutkaan!

        Anna tulla sen ulos!

        Yhteistyöllä se sujuu!

        Jumalan Sanaa pakanoille!

        Markus 12
        29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

        5. Mooseksen kirja 6
        4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
        5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

        1. kirje Timoteukselle 2
        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


        Luukas 24
        13 Ja katso, kaksi heistä kulki sinä päivänä Emmaus nimiseen kylään, joka on kuudenkymmenen vakomitan päässä Jerusalemista.
        14 Ja he puhelivat keskenään kaikesta tästä, mikä oli tapahtunut.
        15 Ja heidän keskustellessaan ja tutkistellessaan tapahtui, että Jeesus itse lähestyi heitä ja kulki heidän kanssansa.
        16 Mutta heidän silmänsä olivat pimitetyt, niin etteivät he tunteneet häntä.
        17 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.
        18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"
        19 Hän sanoi heille: "Mitä?" Niin he sanoivat hänelle: "Sitä, mikä tapahtui Jeesukselle, Nasaretilaiselle, joka oli profeetta, voimallinen teossa ja sanassa Jumalan ja kaiken kansan edessä,
        20 kuinka meidän ylipappimme ja hallitusmiehemme antoivat hänet tuomittavaksi kuolemaan ja ristiinnaulitsivat hänet.
        21 Mutta me toivoimme hänen olevan sen, joka oli lunastava Israelin. Ja onhan kaiken tämän lisäksi nyt jo kolmas päivä siitä, kuin nämä tapahtuivat.

        25 Niin hän sanoi heille: "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet!

        Huomioni oli lähinnä tarkoitettu niiden trinitaristien suuntaan jotka täällä puhuvat niin kuin Jeesuksen ja Isän selvät sanat tulisi sivuuttaa huuhaana koska ne eivät satu sopimaan yhteen sen Raamatun kokonaiskuvan kanssa jonka he ovat kirkkoperinteen kautta hengellisiltä isiltään perineet.

        Jos Jeesus itse sanoo, että vai Isä on todellinen Jumala, niin tuosta luonnollisesti seuraa se, että Jeesus itse ei ole todellinen Jumala eikä siis myöskään Isän kanssa tasavertainen Jumala tai osa jumaluutta. Tämä on siis nähdäkseni kohta, joka on niin selkeä, että sitä ei käytännössä voi tai ole mitään painavaa syytä lukea toisin. Sen verran yksiselitteinen kuitenkin.

        Jos sitten luetaan tätä taustaa vasten Tuomaksen sanat Jeesuksesta Herrana ja "Jumalana", jota Jeesus ei kiellä, niin ei kuitenkaan puhuta samanlaisen painoarvon sanoista, vaikka Jeesus ei Tuomaan sanoja kielläkään tai kumoa. Asia selkenee kun muistaa, että sekä Jeesus että Tuomas tekstissä ovat pesunkestäviä VT:n kielenkäyttöön juurtuneita juutalaisia. On suorastaan absurdia lukea heidän sanojaan kuin he olisivat trinitaristeja.

        Toisaalta tekstin lukemista sotkee kristillisen tradition tapa kaventaa sanan "jumala" merkitystä ja sen taipumus unohtaa, että Messiaasta voidaan käyttää jumalallisia arvonimiä tarkoittamatta kuitenkaan sitä että Messias olisi Jumalan lähettämän sanansaattajan ja vallankäyttäjän sijaan itse Jumala.

        Oliko Jeesus Jumala jo alussa, jos "Sana oli Jumala"? Tämä teksti on omalla tavallaan hyvin selkeä, jos sen lukutapaan ei sotke valmiita johtopäätöksiä täysin tekstin ulkopuolelta. Jos muistaa tekstin juutalaisen unitaristisen monoteistisen taustan, niin lukutavan vaihtoehdot vähenevät järkevämmiksi, kun ei tarvitse harkita sitä vaihtoehtoa että "Sana" olisi toinen Jumala sen varsinaisen Jumalan rinnalla. Tekisi mieli myös kysyä, miksi käännöksissä Jumalan sana on "hän" eikä "se", mutta jääköön toiseen kertaan.

        Kolminaisuusoppi ja ne opit joihin se nojaa löytyvät Raamatusta lähinnä vain rivien välistä "lukemalla" ja teksteistä jotka voi lukea monella eri tavalla riippuen siitä tuoko lukutapaan mukaan jo ennalta halutun johtopäätöksen vai lukeeko tekstin sen tausta mielessä saadakseen selville mitä kirjoittaja alunperin itse sillä halusi sanoa.

        Ymmärtäneeköhän trinitaristit kuinka paljon helpompi Raamattu olisi lukea ja ymmärtää ilman näitä heidän perinteitään? Helppolukuisuus yksinkertaisuuden kautta kuitenkin on eri asia kuin yksinkertaisuus sen kautta että luetaan teksti tietyllä tavalla koska on opittu että se pitää lukea ja ymmärtää tietyllä tavalla.

        Miksi ihmisten pitää tehdä asiat niin vaikeiksi? Mistä tehdä Raamatun lukemisesta ja ymmärtämisestä aiheettoman vaikeaa vaatimalla että kaikki lukevat sitä täsmälleen sillä tavalla kuin jokin kirkkoperinteen haara käskee? Kunhan kysyn. Liekö kysymyskin aikalailla retorinen.


    • Uskotko Jeesusta?

      Jeesus on pullahomo, nai vehnäsellsesi ja pyyhkii kakkaisen elimensä pullapitkoosi. siksi se on ruskea Jumalan Luoma

      • Kerran on pyyhkivä jumalattomat pois eikä heitä enään ole.
        Uskotko Jeesusta?


    • Uskotko Jeesusta?

      Johannes 12
      49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

    • Uskotko Jeesusta?

      Johannes 5
      30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

    • Uskon. Ihan joka sanan. Fil. 2:6-7


      • Taas tuo eliniäinen todistus siitä että Jeesus on Jumala koska "hänellä oli Jumalan muoto".

        Mahtoiko ihmisilläkin olla Jumalan muoto kun Jumala loi ihmisen kuvansa kaltaiseksi?

        "Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi" (1.Moos.5:1).

        Huomaa että kuvassa itsessään on se kaltaisuus:

        ""Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme..." (1.Moos.1:26).

        Raamatunjakeesi sana "kaltainen" (morphe), kuvaa muodon, eikä sitä että hän on sen perusteella Jumala. Mene sinäkin peilin eteen niin näet millainen muoto sinulla on: kaksi kättä ja kaksi jalkaa. Tässä Jeesus ilmestyy opetuslapilleen toisen muotoisena (morphe):

        "Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena (heteros morphe) ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään" (Mark.16:12).

        Jeesus on varmasti Jumalan kuva:
        "... ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa (Kol.1:15).

        Yllätys yllätys: Ihminenkin tehtiin Jumalan kuvaksi:
        "Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät" (1.Moos.1:27).

        Jae Kol.1:15, mikä sanoo vanhassa kirkkoraamatussa että Jeesus on "esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa", se ei viittaa siihen että hän on esikoinen sen perusteella että Jumala loi kaiken hänen kauttaan, vaan se tarkoittaa että hän on "ensimmäiseksi syntynyt" mikä tulee ilmi sekä alkuteksteistä että englanninkielisistä käännöksissä jossa lähes poikkeuksetta sanotaan että hän on "first-born", eli ensimmäiseksi syntynyt. Koska tuo asia on tosi, niin Jeesus tunnustaa itsekin että hän syntyi Jumalan (JHWH:n) synnyttämänä (eli Jumalan luomana) ennen kuin maailma oli luotu:

        Snl.8:22 HERRA (JHWH) LOI MINUT TÖITTENSÄ ESIKOISEKSI, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua.

        Snl.8:24 Ennenkuin syvyyksiä oli, SYNNYIN MINÄ, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita.

        Snl.8:25 Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, SYNNYIN MINÄ,

        Ei Jumala voi syntyä kaksi kertaa! Tehän sanotte että Jumala on aina ollut olemassa!!! Eikä Jumala voi olla ensisyntyinen, eikä edes Jumalan Poika. Mutta Jumalan Poika voi olla syntynyt!

        Jos Jumala joka on Isä, ei voi olla Poika, ei silloin myöskään Poika voi olla se Jumala jonka Poika hän on.


    • Uskotko Jeesusta?

      Markus 10
      18 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin.

      Luukas 18
      19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.

    • Uskotko Jeesusta?

      Johannes 5
      46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

      5. Mooseksen kirja 18
      18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
      19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.

      Uskotko Jumalaa? 5.Moos.18:18-19

      Jumala Moosekselle: Olen herättävä SINUN KALTAISESI

      Jumala herättää Jeesuksen joka on MOOSEKSEN KALTAINEN

      Jumala herättää Jeesuksen joka EI OLE Jumalan itsensä kaltainen!

    • aitoa Jeesusta.

      Miksi Jeesukseen uskovat ei usko Jeesusta eli joskus siteeraisivat hänen sanomaansa . Vai ollaanko Paavalin jalanjäljissä niin tiukasti?

    • Uskotko Paavalia?

      1. kirje Timoteukselle 2
      5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

      • aitoa Jeesusta

        Paavali ei siteerannut Jeesusta ! Etpä sinäkään !


    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 2
      17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.

      JEESUS ON
      YLIMMÄINEN PAPPI (ei Jumala)
      JUMALAN EDESSÄ

    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 5
      5 Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";
      6 niinkuin hän toisessakin paikassa sanoo: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".

      Niinpä Kristuskaan EI ITSE korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan

      "Sinä olet minun Poikani, TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN";

      SYNNYTIN = JUMALA LOI JEESUKSEN KRISTUKSEN

      JEESUS ON LUOTU

    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 1
      5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

      TÄNÄ PÄIVÄNÄ MINÄ SINUT SYNNYTIN
      MINÄ OLEN OLEVA HÄNEN ISÄNSÄ
      HÄN ON OLEVA MINUN POIKANI

      Missä?
      Milloin?
      Milloin Jumala synnytti Jeesuksen Pojakseen?
      Missä tämä tapahtui?

      Markus 1
      9 Ja niinä päivinä Jeesus tuli Galilean Nasaretista, ja Johannes kastoi hänet Jordanissa.
      10 Ja heti, vedestä noustessaan, hän näki taivasten aukeavan ja Hengen niinkuin kyyhkysen laskeutuvan häneen.
      11 Ja taivaista tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt".

      JEESUS EI OLLUT JUMALAN POIKA, EIKÄ KRISTUS TÄTÄ ENNEN.

    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 7
      25 jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa.

      jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat

      Jeesuksen KAUTTA
      JUMALAN TYKÖ

      hän aina elää rukoillakseen

      Jeesus taivaassa
      RUKOILEE
      JUMALAA

    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 5
      7 Ja lihansa päivinä hän väkevällä huudolla ja kyynelillä uhrasi rukouksia ja anomuksia sille, joka voi hänet kuolemasta pelastaa; ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden.

      JEESUS RUKOILI JUMALAA
      JOKA VOI HÄNET KUOLEMASTA PELASTAA

      JEESUKSEN RUKOUKSET KUULTIIN
      HÄNEN JUMALANPELKONSA TÄHDEN!

      JEESUS TUNSI JUMALANPELKOA!

    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 5
      8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,
      9 ja kun oli täydelliseksi tullut, tuli hän iankaikkisen autuuden aikaansaajaksi kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaiset,
      10 hän, jota Jumala nimittää "ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan".

      ja kun oli täydelliseksi tullut

      JA KUN JEESUS OLI TÄYDELLISEKSI TULLUT

    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 5
      11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
      12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
      13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
      14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.

    • Uskotko Jeesusta?

      Johannes 20
      17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

      MINUN ISÄNI tykö ja
      TEIDÄN ISÄNNE tykö, ja
      MINUN JUMALANI tykö ja
      TEIDÄN JUMALANNE tykö

    • Uskotko Paavalia?

      1. Johanneksen kirje 3
      2 Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

      "me olemme Jumalan lapsia"

      "Me tiedämme tulevamme hänen (=Jeesus) kaltaisikseen"

      2. Korinttolaiskirje 3
      18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

      "muutumme saman kuvan kaltaisiksi "

      2. Korinttolaiskirje 4
      4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

      "hänen (=Jeesus), joka on Jumalan kuva."

      "muutumme saman kuvan kaltaisiksi "

      Kolossalaiskirje 1
      15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

      "hän (=Jeesus)on näkymättömän Jumalan kuva"

      "muutumme saman kuvan kaltaisiksi "

      "Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen"

      Roomalaiskirje 8
      29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;

      2. Korinttolaiskirje 3
      18 Mutta me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen, niinkuin muuttaa Herra, joka on Henki.

    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 1
      3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

      "ja joka (=Jeesus), ollen hänen (=Jumala) kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva"

      "muutumme saman kuvan kaltaisiksi " 2.Kor.3:18

      "Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen" 1.Joh.3:2

    • Uskotko Paavalia?

      1. Mooseksen kirja 1
      27 Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

      Kolossalaiskirje 1
      15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.

      "ja hän (=Jeesus) on näkymättömän Jumalan kuva"

      Jeesus on JUMALAN kuva.
      Me kaikki ihmiset olemme JUMALAN kuvia.

    • Uskotko Paavalia?

      Kolossalaiskirje 1
      15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
      16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
      17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
      18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
      19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
      20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

      "esikoinen kuolleista nousseitten joukossa"

      "Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi"

    • Uskotko Paavalia?

      Kolossalaiskirje 1
      18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.

      Efesolaiskirje 1
      22 Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,

      Efesolaiskirje 4
      15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

      Efesolaiskirje 5
      23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.

    • Uskotko Paavalia?

      1. Korinttolaiskirje 11
      3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen

      • Uskotko Paavalia?

        1. Korinttolaiskirje 11
        3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen PÄÄ.


      • Uskotko Paavalia? kirjoitti:

        1. Korinttolaiskirje 11
        3 Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen PÄÄ.

        Kristus on Jumala Poika,seurakunta on Jeesusken morsian jeesus on seurakunnan pää kuten mies on vaimon pää.
        Rakastakaa vaimojanne niin kuin kristuskin rakastaa seurakuntaansa,siitä maaima tuntee teidä Jeesuksen opetuslapsikeen jos teillä on keskinäinen rakkaus.
        Uskotko Paavalia?


      • kuulija1 kirjoitti:

        Kristus on Jumala Poika,seurakunta on Jeesusken morsian jeesus on seurakunnan pää kuten mies on vaimon pää.
        Rakastakaa vaimojanne niin kuin kristuskin rakastaa seurakuntaansa,siitä maaima tuntee teidä Jeesuksen opetuslapsikeen jos teillä on keskinäinen rakkaus.
        Uskotko Paavalia?

        >>>Kristus on Jumala Poika


    • Uskotko Paavalia?

      1. Korinttolaiskirje 3
      23 Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.

    • Uskotko Moosesta?

      5. Mooseksen kirja 10
      12 Ja nyt, Israel, mitä Herra, sinun Jumalasi, sinulta muuta vaatii, kuin että pelkäät Herraa, sinun Jumalaasi, että aina vaellat hänen teitänsä ja rakastat häntä, ja että palvelet Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi,
      13 noudattaen Herran käskyjä ja säädöksiä, jotka minä sinulle tänä päivänä annan, että menestyisit.

    • Uskotko Jumalaa?

      5. Mooseksen kirja 32
      39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

      Jesaja 44
      8 Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.

      Jesaja 43
      11 Minä, minä olen Herra, eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.

    • Uskotko Moosesta?

      5. Mooseksen kirja 6
      4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
      5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.

    • Uskotko Jeesusta?

      Markus 12
      29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
      30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.

    • Uskotko Jeesusta?

      Matteus 5
      17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
      18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
      19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

      Luukas 16
      17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

    • Jes.44
      (6) Näin sanoo Herra, Israelin kuningas ja sen lunastaja, Herra Sebaot: -- Minä olen ensimmäinen ja minä olen viimeinen, ei ole muuta Jumalaa kuin minä.

      Jes.44
       (8) Älkää säikähtäkö, älkää jääkö kauhun valtaan! Enkö ole jo aikoja sitten kertonut ja ilmoittanut näitä teille? Te olette minun todistajani: onko muuta Jumalaa, muuta turvakalliota kuin minä? Minä en toista tunne!

      Jes.45
      (5) Minä olen Herra. Ei ole ketään toista, ei ole muuta jumalaa kuin minä.

    • Uskotko Jumalaa?

      5. Mooseksen kirja 32
      39 Katsokaa nyt, että minä, minä olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja minä teen eläväksi, minä lyön ja minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi minun käsistäni.

      Minä kuoletan
      ja
      minä teen eläväksi

    • Uskotko Paavalia?

      Roomalaiskirje 8
      11 Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.

      herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen

      1. Korinttolaiskirje 6
      14 ja Jumala, joka herätti kuolleista Herran, on herättävä meidätkin voimallansa.

    • Uskotko Paavalia?

      2. Korinttolaiskirje 4
      14 tietäen, että hän, joka herätti Herran Jeesuksen, on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.

      hän (=Jumala),
      joka herätti Herran Jeesuksen,
      on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa
      ja asettava esiin yhdessä teidän kanssanne.

      on herättävä meidätkin Jeesuksen kanssa


      1. Tessalonikalaiskirje 4
      14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

      Jumala
      Jeesuksen kautta
      myös tuova poisnukkuneet esiin
      yhdessä hänen (=Jeesus) kanssaan.

    • Paavali ylistää!

      Efesolaiskirje 1
      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

      Ylistetty olkoon
      meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
      Jumala ja Isä

    • Pietari ylistää!

      1. Pietarin kirje 1
      3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

      Ylistetty olkoon
      meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
      Jumala ja Isä

    • Paavali kiittää!

      2. Korinttolaiskirje 1
      3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

      Kiitetty olkoon
      meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
      Jumala ja Isä

    • Paavali kiittää!

      Kolossalaiskirje 1
      3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,

      Me kiitämme Jumalaa,
      Herramme Jeesuksen Kristuksen
      Isää

      • Myös meidän Isä!

        Johannes 20
        17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".


    • Raamattu kertoo!

      Luukas 2
      48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."

      sinun isäsi

      Joosef on Jeesuksen biologinen isä!

    • Raamattu kertoo!

      Jesaja 7
      14 Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
      15 Voita ja hunajaa hän syö siinä iässä, jolloin hän oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän;
      16 sillä ennenkuin poika on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän, tulee autioksi maa, jonka kahta kuningasta sinä kauhistut.

      hän (=Jeesus) oppii hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän

      ennenkuin poika (=Jeesus) on oppinut hylkäämään pahan ja valitsemaan hyvän

    • Uskotko Paavalia?

      Heprealaiskirje 3
      1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

      Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne
      meidän tunnustuksemme
      apostoliin ja
      ylimmäiseen pappiin,
      Jeesukseen

    • Uskotko Jeesusta?

      Luukas 13
      33 Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.

    • Pari hyvää kirjaa Jesajan kirjasta!

      http://www.kirjaonline.com/product/391/jesaja-53-selityksin

      Tohtori Mitch Glaserin kirjoittaman Jesaja 53 Selityksin erittäin mielenkiintoisen hengellisen kirjan. Kirja on sekä evankelioiva että toimii myös raamatun vanhan testamentin Messiaanisten profetioiden opetuskirjana, kertoen kristillisyyden perusasioista varsin perusteellisesti mutta ymmärrettävästi, kertoen vanhan testamentin ennustuksista avaten näkymiä etenkin juutalaiseen maailmaan.

      http://www.kirjaonline.com/product/831/profeetta-jesaja-puhuu

      Uudella tavalla tehty Jesajan kirjan suomennos hepreasta! Käännöksen ovat tehneet Mirja Ronningin johdolla Jerusalemissa kokoontuneet Raamatun hepreaan erikoistuneet suomalaiset raamatuntutkijat ja -kääntäjät.

    • Uskotko Markusta?

      Markus 3
      21 Kun hänen omaisensa sen kuulivat, menivät he ottamaan häntä huostaansa; sillä he sanoivat: "Hän on poissa suunniltaan".

      Markus 3 1992
      21 Kun Jeesuksen omaiset kuulivat kaikesta tästä, he lähtivät sinne ottaakseen hänet huostaansa, sillä he luulivat, että hän oli poissa tolaltaan.

      • Uskotko Mariaa?

        Uskotko Jeesuksen äitiä?

        Poikani Jeesus on poissa suunniltaan.
        Poikani Jeesus on poissa tolaltaan.


    • Jeesus ≠ Immanuel

      Matteus 1
      21 Ja hän on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus, sillä hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä."
      Matteus 1
      23 "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
      Matteus 1
      25 eikä yhtynyt häneen, ennenkuin hän oli synnyttänyt pojan. Ja hän antoi hänelle nimen Jeesus.

      • Uskotko kielioppia?

        Futuurissa:
        "tälle on annettava nimi Immanuel" Matt.1:21

        Imperfektissä jo tapahtunut:
        Jesaja 14:14-16-

        Herra oli jo viheltänyt kärpäset Egyptin virtain suulta ja mehiläiset Assurin maasta, ennenkuin Joosef ja Maria edes olivat olemassakaan, Marian raskaaksi tulosta puhumattakaan!


    • Uskotko Jeesusta?

      Luukas 4
      17 Niin hänelle annettiin profeetta Esaiaan kirja, ja kun hän avasi kirjan, löysi hän sen paikan, jossa oli kirjoitettuna:
      18 "Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen,
      19 saarnaamaan Herran otollista vuotta".
      20 Ja käärittyään kirjan kokoon hän antoi sen palvelijalle ja istuutui; ja kaikkien synagoogassa olevien silmät olivat häneen kiinnitetyt.
      21 Niin hän rupesi puhumaan heille: "Tänä päivänä tämä kirjoitus on käynyt toteen teidän korvainne kuullen".
      22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"
      23 Niin hän sanoi heille: "Kaiketi aiotte sanoa minulle tämän sananlaskun: 'Parantaja, paranna itsesi'; 'tee täälläkin, kotikaupungissasi, niitä suuria tekoja, joita olemme kuulleet tapahtuneen Kapernaumissa'."

      Luukas 4
      24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.

      • Uskotko Jeesusta?

        Luukas 4
        24 Ja hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ei kukaan profeetta ole otollinen kotikaupungissaan.

        Johannes 4
        44 Sillä Jeesus itse todisti, ettei profeetalla ole arvoa omassa isiensä maassa.

        Markus 6
        4 Niin Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja sukulaistensa kesken ja kodissaan".


    • Jeesus itse uskoi!

      Jesaja 61
      1 Herran, Herran Henki on minun päälläni, sillä hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kirvoitusta,
      Jesaja 61
      10 Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, yljän kaltaiseksi, joka kantaa juhlapäähinettä niinkuin pappi, ja morsiamen kaltaiseksi, joka on koruillansa kaunistettu.

    • Jeesus itse uskoi!

      Jesaja 42
      1 Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
      2 Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
      3 Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
      4 Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen opetustansa.
      5 Näin sanoo Jumala, Herra, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
      6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
      7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
      8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

    • Uskotko Luukasta?

      Apostolien teot 2
      32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
      33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.

    • Uskotko Paavalia?

      Filippiläiskirje 2
      9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,

    • Uskotko Jeesusta?

      Markus 9
      12 Niin hän sanoi heille: "Elias tosin tulee ensin ja asettaa kaikki kohdalleen. Mutta kuinka sitten on kirjoitettu Ihmisen Pojasta, että hän on paljon kärsivä ja tuleva halveksituksi?

    • Uskotko Jesajaa?

      Jesaja 52
      13 Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva.
      14 Niinkuin monet kauhistuivat häntä-sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo-

    • Uskotko Jesajaa?

      Jesaja 53
      1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
      2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
      3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
      4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
      5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
      6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
      7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka on ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
      8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
      9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
      10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
      11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
      12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.

    • Uskotko Luukasta?

      Apostolien teot 8
      32 Ja se kirjoitus, jota hän luki, oli tämä: "Niinkuin lammas hänet viedään teuraaksi; ja niinkuin karitsa on ääneti keritsijänsä edessä, niin ei hänkään suutansa avaa.

    • Uskotko Sananlaskuja

      1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.(22:2) Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
      2 (22:3) Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
      3 (22:4) Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
      4 (22:5) Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
      5 (22:6) He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
      6 (22:7) Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
      7 (22:8) Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
      8 (22:9) "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
      9 (22:10) Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
      10 (22:11) sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
      11 (22:12) Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
      12 (22:13) Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
      13 (22:14) avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
      14 (22:15) Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
      15 (22:16) Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
      16 (22:17) Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
      17 (22:18) Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
      18 (22:19) he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
      19 (22:20) Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
      20 (22:21) Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
      21 (22:22) Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista-vastaa minulle.
      22 (22:23) Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
      23 (22:24) Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
      24 (22:25) Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
      25 (22:26) Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
      26 (22:27) Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
      27 (22:28) Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
      28 (22:29) sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
      29 (22:30) Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
      30 (22:31) Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
      31 (22:32) He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.

      • Jeesus uskoi!

        Jumala, miksi olet minut hylännyt?
        Psalmit 22
        1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi. (22:2) Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut? Minä huudan sinua avuksi, mutta sinä olet kaukana.

        Matteus 27
        46 Ja yhdeksännen hetken vaiheilla Jeesus huusi suurella äänellä sanoen: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

        Markus 15
        34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se on käännettynä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?


    • Uskotko Psalmeja?

      Psalmit 22
      15 (22:16) Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.

    • Uskotko Psalmeja?

      Psalmit 69
      21 (69:22) Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä.

      • Uskotko Markusta?

        Markus 15
        36 Ja muuan juoksi ja täytti sienen hapanviinillä, pani sen ruovon päähän ja antoi hänelle juoda sanoen: "Annas, katsokaamme, tuleeko Elias ottamaan hänet alas".


      • Jeesus uskoi!
        Uskotko Markusta? kirjoitti:

        Markus 15
        36 Ja muuan juoksi ja täytti sienen hapanviinillä, pani sen ruovon päähän ja antoi hänelle juoda sanoen: "Annas, katsokaamme, tuleeko Elias ottamaan hänet alas".

        Johannes 19
        28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".


      • Uskotko Jeesusta?
        Jeesus uskoi! kirjoitti:

        Johannes 19
        28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".

        Psalmit 69
        21 (69:22) Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä.

        Johannes 19
        28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".


      • Matteus vai Johannes
        Uskotko Jeesusta? kirjoitti:

        Psalmit 69
        21 (69:22) Koiruohoa he antoivat minun syödäkseni ja juottivat minulle janooni hapanviiniä.

        Johannes 19
        28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".

        Matteus 27
        34 he tarjosivat hänelle juotavaksi katkeralla nesteellä sekoitettua viiniä; mutta maistettuaan hän ei tahtonut sitä juoda.

        Johannes 19
        29 Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen.
        30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.


      • Tyrmäystippoja!
        Matteus vai Johannes kirjoitti:

        Matteus 27
        34 he tarjosivat hänelle juotavaksi katkeralla nesteellä sekoitettua viiniä; mutta maistettuaan hän ei tahtonut sitä juoda.

        Johannes 19
        29 Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen.
        30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.

        He tarjosivat Jeesukselle juotavaksi katkeralla nesteellä sekoitettua viiniä.
        Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, ..kallisti päänsä ja antoi - kuten luultiin - henkensä.

        Tyrmäystippoja Jeesuksen juomassa viinissä?!


      • Pilatus hämmästyi!
        Tyrmäystippoja! kirjoitti:

        He tarjosivat Jeesukselle juotavaksi katkeralla nesteellä sekoitettua viiniä.
        Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, ..kallisti päänsä ja antoi - kuten luultiin - henkensä.

        Tyrmäystippoja Jeesuksen juomassa viinissä?!

        Markus 15 1992
        44 Pilatus hämmästyi kuullessaan Jeesuksen jo kuolleen. Hän kutsutti sadanpäällikön luokseen ja kysyi, oliko Jeesus todella jo kuollut.


      • mitämitämitämitä
        Tyrmäystippoja! kirjoitti:

        He tarjosivat Jeesukselle juotavaksi katkeralla nesteellä sekoitettua viiniä.
        Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, ..kallisti päänsä ja antoi - kuten luultiin - henkensä.

        Tyrmäystippoja Jeesuksen juomassa viinissä?!

        Tyrmäystippoja Jeesukselle? Miksi?


    • käännösvirhe

      Oikea käännös:
      "Yksin Olemme Jumalia"

    • Käsittämätöntä

      Miksi Jeesus pilkkaa noin törkeästi Pyhää Kolminaisuusoppia? Eikö hän ymmärtänyt tai uskonut mitä Tuomas sanoi? Tuomas puhui Totuutta ja Jeesus Tuomasta/Totuutta vastaan!

      • Uskomatonta

        Jumalan pilkan saa vielä anteeksi mutta Kolminaisuusopin pilkkaamista ei ikinä saa anteeksi.


    • 4949

      Tuo on joko väärin käännetty tai ymmärretty väärin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1525
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1097
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      996
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      917
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      842
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      640
    Aihe