Jeesus vastasi verojen maksamisesta

Raamattu kertoo

Nämä tulivat ja sanoivat hänelle: "Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen etkä välitä kenestäkään, sillä sinä et katso henkilöön, vaan opetat Jumalan tietä totuudessa. Onko luvallista antaa keisarille veroa vai ei? Tuleeko meidän antaa vai ei?"
Mutta hän tiesi heidän ulkokultaisuutensa ja sanoi heille: "Miksi kiusaatte minua? Tuokaa denari minun nähdäkseni."
Niin he toivat. Ja hän sanoi heille: "Kenen kuva ja päällekirjoitus tämä on?" He vastasivat hänelle: "Keisarin".
Jeesus sanoi heille: "Antakaa keisarille, mikä keisarin on, ja Jumalalle, mikä Jumalan on". Ja he ihmettelivät häntä suuresti.

Ja hänen luoksensa tuli saddukeuksia, jotka sanovat, ettei ylösnousemusta ole; ja he kysyivät häneltä sanoen:
"Opettaja, Mooses on säätänyt meille: 'Jos joltakin kuolee veli, joka jättää jälkeensä vaimon, mutta ei jätä lasta, niin ottakoon hän veljensä lesken ja herättäköön veljellensä siemenen'.
Oli seitsemän veljestä. Ensimmäinen otti vaimon, ja kun hän kuoli, ei häneltä jäänyt jälkeläistä.
Silloin toinen otti hänet, ja hänkin kuoli jättämättä jälkeläistä. Niin myös kolmas.
Samoin kävi kaikille seitsemälle: heiltä ei jäänyt jälkeläistä. Viimeiseksi kaikista vaimokin kuoli.
Ylösnousemuksessa siis, kun he nousevat ylös, kenelle heistä hän joutuu vaimoksi, sillä hän oli ollut kaikkien noiden seitsemän vaimona?"

Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa?
Sillä kun kuolleista noustaan, ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niinkuin enkelit taivaissa.
Mutta mitä siihen tulee, että kuolleet nousevat ylös, ettekö ole lukeneet Mooseksen kirjasta, kertomuksessa orjantappurapensaasta, kuinka Jumala puhui hänelle sanoen: 'Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'?
Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien. Suuresti te eksytte."

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Mark.12.html

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satujahve

      4. Moos. 31:17. Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. 18. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.

      MURHAA ja RAISKAA.. näin temmelsi vanhassa testamentissa tämä paimentolaisten keksimä sadistinen ja takapajuinen jumalaolento.

    • ei siellä ole

      Eipäs, Uudessa Testamentissa Raamatussa ei ole mitään tuollaista murhaamiseen ja raiskaamiseen kehoittavaa kirjoitusta.

      • onko omassa päässäsi

        Taitaa ilkeäluonteinen ateisti itse keksiä tuollaisia ällöttävyyksiä? Missäs sun linkkisi on vai eikö ole olemassakaan?


      • tässä on linkki näin
        onko omassa päässäsi kirjoitti:

        Taitaa ilkeäluonteinen ateisti itse keksiä tuollaisia ällöttävyyksiä? Missäs sun linkkisi on vai eikö ole olemassakaan?

        Vanhasta Testamentista Raamatusta:

        Sillä kuka tietää, mikä on ihmiselle hyvä elämässä, hänen elämänsä
        lyhyinä, turhina päivinä, jotka hän viettää kuin varjo; ja kuka ilmaisee ihmiselle, mitä on tuleva hänen jälkeensä auringon alla?
        2. Hyvä nimi on parempi kuin kallis öljy, ja kuolinpäivä parempi kuin syntymäpäivä.
        3. Parempi kuin pitotaloon on mennä surutaloon, sillä siinä on kaikkien ihmisten loppu, ja elossa oleva painaa sen mieleensä.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html


      • ihan opiksi vaan
        tässä on linkki näin kirjoitti:

        Vanhasta Testamentista Raamatusta:

        Sillä kuka tietää, mikä on ihmiselle hyvä elämässä, hänen elämänsä
        lyhyinä, turhina päivinä, jotka hän viettää kuin varjo; ja kuka ilmaisee ihmiselle, mitä on tuleva hänen jälkeensä auringon alla?
        2. Hyvä nimi on parempi kuin kallis öljy, ja kuolinpäivä parempi kuin syntymäpäivä.
        3. Parempi kuin pitotaloon on mennä surutaloon, sillä siinä on kaikkien ihmisten loppu, ja elossa oleva painaa sen mieleensä.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html

        Tässä niitä on lisää:

        Parempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua;
        7. sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.
        8. Sillä väärä voitto tekee viisaan hulluksi, ja lahja turmelee sydämen.
        9. Asian loppu on parempi kuin sen alku, ja pitkämielinen on parempi kuin korkeamielinen.
        10. Älköön mielesi olko pikainen vihaan, sillä viha majautuu tyhmäin poveen.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html


      • nämä ovat viisauksia
        ihan opiksi vaan kirjoitti:

        Tässä niitä on lisää:

        Parempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua;
        7. sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.
        8. Sillä väärä voitto tekee viisaan hulluksi, ja lahja turmelee sydämen.
        9. Asian loppu on parempi kuin sen alku, ja pitkämielinen on parempi kuin korkeamielinen.
        10. Älköön mielesi olko pikainen vihaan, sillä viha majautuu tyhmäin poveen.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html

        Ja lisää viisautta Raamatusta:

        Älä sano: "Mikä siinä on, että entiset ajat olivat paremmat kuin nykyiset?" Sillä sitä et viisaudesta kysy.
        12. Viisaus on yhtä hyvä kuin perintöosa ja on etu niille, jotka ovat näkemässä aurinkoa.
        13. Sillä viisauden varjossa on kuin rahan varjossa, mutta tieto on hyödyllisempi: viisaus pitää haltijansa elossa.
        14. Katso Jumalan tekoja; sillä kuka voi sen suoristaa, minkä hän on vääräksi tehnyt?
        15. Hyvänä päivänä ole hyvillä mielin, ja pahana päivänä ymmärrä, että toisen niinkuin toisenkin on Jumala tehnyt, koskapa ihminen ei saa mitään siitä, mikä hänen jälkeensä tulee.
        16. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan.
        17. Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi?
        18. Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi?

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html


      • eikö olekkin?
        nämä ovat viisauksia kirjoitti:

        Ja lisää viisautta Raamatusta:

        Älä sano: "Mikä siinä on, että entiset ajat olivat paremmat kuin nykyiset?" Sillä sitä et viisaudesta kysy.
        12. Viisaus on yhtä hyvä kuin perintöosa ja on etu niille, jotka ovat näkemässä aurinkoa.
        13. Sillä viisauden varjossa on kuin rahan varjossa, mutta tieto on hyödyllisempi: viisaus pitää haltijansa elossa.
        14. Katso Jumalan tekoja; sillä kuka voi sen suoristaa, minkä hän on vääräksi tehnyt?
        15. Hyvänä päivänä ole hyvillä mielin, ja pahana päivänä ymmärrä, että toisen niinkuin toisenkin on Jumala tehnyt, koskapa ihminen ei saa mitään siitä, mikä hänen jälkeensä tulee.
        16. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan.
        17. Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi?
        18. Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi?

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html

        Yhä lisää viisauksia Raamatusta:

        Viisaus auttaa viisasta voimakkaammin kuin kymmenen vallanpitäjää, jotka ovat kaupungissa.
        21. Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
        22. Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.
        23. Sillä oma sydämesikin tietää, että myös sinä olet monta kertaa kiroillut muita.
        24. Kaiken tämän olen viisaudella koetellut. Minä sanoin: "Tahdon tulla viisaaksi", mutta se pysyi minusta kaukana.
        25. Kaukana on kaiken olemus ja syvällä, syvällä; kuka voi sen löytää?
        26. Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkistelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi.
        27. Ja minä löysin sen, mikä on kuolemaa katkerampi: naisen, joka on verkko, jonka sydän on paula ja jonka kädet ovat kahleet. Se, joka on otollinen Jumalan edessä, pelastuu hänestä, mutta synnintekijä häneen takertuu.
        28. Katso, tämän minä olen löytänyt, sanoi saarnaaja, pyrkiessäni asia asialta löytämään tutkistelun tulosta;
        29. mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista.
        30. Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html


      • löytyy linkin kautta
        eikö olekkin? kirjoitti:

        Yhä lisää viisauksia Raamatusta:

        Viisaus auttaa viisasta voimakkaammin kuin kymmenen vallanpitäjää, jotka ovat kaupungissa.
        21. Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
        22. Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.
        23. Sillä oma sydämesikin tietää, että myös sinä olet monta kertaa kiroillut muita.
        24. Kaiken tämän olen viisaudella koetellut. Minä sanoin: "Tahdon tulla viisaaksi", mutta se pysyi minusta kaukana.
        25. Kaukana on kaiken olemus ja syvällä, syvällä; kuka voi sen löytää?
        26. Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkistelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi.
        27. Ja minä löysin sen, mikä on kuolemaa katkerampi: naisen, joka on verkko, jonka sydän on paula ja jonka kädet ovat kahleet. Se, joka on otollinen Jumalan edessä, pelastuu hänestä, mutta synnintekijä häneen takertuu.
        28. Katso, tämän minä olen löytänyt, sanoi saarnaaja, pyrkiessäni asia asialta löytämään tutkistelun tulosta;
        29. mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista.
        30. Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.7.html

        Vielä viisautta josta voi oppia

        Sillä itsekullakin asialla on aikansa ja tuomionsa; ihmistä näet painaa raskaasti hänen pahuutensa.
        7. Hän ei tiedä, mitä tuleva on; sillä kuka ilmaisee hänelle, miten se on tuleva?
        8. Ei ole ihminen tuulen valtias, niin että hän voisi sulkea tuulen, ei hallitse kukaan kuoleman päivää, ei ole pääsyä sodasta, eikä jumalattomuus pelasta harjoittajaansa.
        9. Kaiken tämän minä tulin näkemään, kun käänsin sydämeni tarkkaamaan kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu aikana, jolloin ihminen vallitsee toista ihmistä hänen onnettomuudekseen.
        10. Sitten minä näin, kuinka jumalattomat haudattiin ja menivät lepoon, mutta ne, jotka olivat oikein tehneet, saivat lähteä pois pyhästä paikasta ja joutuivat unhotuksiin kaupungissa. Sekin on turhuus.
        11. Milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa,
        12. koskapa syntinen saa tehdä pahaa sata kertaa ja elää kauan; tosin minä tiedän, että Jumalaa pelkääväisille käy hyvin, sentähden että he häntä pelkäävät,
        13. mutta että jumalattomalle ei käy hyvin eikä hän saa jatkaa päiviään pitkiksi kuin varjo, sentähden ettei hän pelkää Jumalaa.
        14. On turhuutta sekin, mitä tapahtuu maan päällä, kun vanhurskaita on, joiden käy, niinkuin olisivat jumalattomain tekoja tehneet, ja jumalattomia on, joiden käy, niinkuin olisivat vanhurskaitten tekoja tehneet. Minä sanoin: sekin on turhuutta.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.8.html


      • satuahannevain
        löytyy linkin kautta kirjoitti:

        Vielä viisautta josta voi oppia

        Sillä itsekullakin asialla on aikansa ja tuomionsa; ihmistä näet painaa raskaasti hänen pahuutensa.
        7. Hän ei tiedä, mitä tuleva on; sillä kuka ilmaisee hänelle, miten se on tuleva?
        8. Ei ole ihminen tuulen valtias, niin että hän voisi sulkea tuulen, ei hallitse kukaan kuoleman päivää, ei ole pääsyä sodasta, eikä jumalattomuus pelasta harjoittajaansa.
        9. Kaiken tämän minä tulin näkemään, kun käänsin sydämeni tarkkaamaan kaikkea, mitä auringon alla tapahtuu aikana, jolloin ihminen vallitsee toista ihmistä hänen onnettomuudekseen.
        10. Sitten minä näin, kuinka jumalattomat haudattiin ja menivät lepoon, mutta ne, jotka olivat oikein tehneet, saivat lähteä pois pyhästä paikasta ja joutuivat unhotuksiin kaupungissa. Sekin on turhuus.
        11. Milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa,
        12. koskapa syntinen saa tehdä pahaa sata kertaa ja elää kauan; tosin minä tiedän, että Jumalaa pelkääväisille käy hyvin, sentähden että he häntä pelkäävät,
        13. mutta että jumalattomalle ei käy hyvin eikä hän saa jatkaa päiviään pitkiksi kuin varjo, sentähden ettei hän pelkää Jumalaa.
        14. On turhuutta sekin, mitä tapahtuu maan päällä, kun vanhurskaita on, joiden käy, niinkuin olisivat jumalattomain tekoja tehneet, ja jumalattomia on, joiden käy, niinkuin olisivat vanhurskaitten tekoja tehneet. Minä sanoin: sekin on turhuutta.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Saarn.8.html

        3. Moos. 15:19-30 "Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti

        Pimpistä tirskahti verta ja tätä paimentolaismiesten keksimää jumalaa lapsetti :D

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

        Ajatella, tämä ikuinen, äärettömän viisas jumalaolento vaati paimentolais naiselta synnytyksestä uhrin itselleen (karitsan ja kyyhkyn). Ilmeisesti tämä jumalan itse suunnitela synnytysmekanismi loukkasi häntä :D

        Ihmisen keksimä jumalako?... sitä sopii miettiä :D


      • SNGOOG

        Sama Jahve kuitenkin edelleen,vai onko välillä vaihdettu?


      • laita se linkki
        satuahannevain kirjoitti:

        3. Moos. 15:19-30 "Ja kun naisella on vuoto, niin että verta vuotaa hänen ruumiistansa, olkoon hän kuukautistilassaan seitsemän päivää, ja jokainen, joka häneen koskee, olkoon saastainen iltaan asti

        Pimpistä tirskahti verta ja tätä paimentolaismiesten keksimää jumalaa lapsetti :D

        3. Moos. 12:6 "Kun pojan tai tytön synnyttämisestä määrätty puhdistumisaika on kulunut umpeen, naisen on tuotava papille pyhäkköteltan oven eteen vuoden vanha karitsa polttouhriksi ja metsäkyyhky tai muu kyyhkynen syntiuhriksi. 7 Pappi uhratkoon ne Herran edessä ja toimittakoon sovitusmenot, ja näin nainen on taas puhdas verenvuodosta. Tämä laki koskee naista, joka on synnyttänyt lapsen, joko pojan tai tytön.

        Ajatella, tämä ikuinen, äärettömän viisas jumalaolento vaati paimentolais naiselta synnytyksestä uhrin itselleen (karitsan ja kyyhkyn). Ilmeisesti tämä jumalan itse suunnitela synnytysmekanismi loukkasi häntä :D

        Ihmisen keksimä jumalako?... sitä sopii miettiä :D

        Kuules setä vai kuka ateisti lienetkin...? Eihän sinulla ole mitään linkkiä, itsekkös keksit koko paskan?


      • nyt on se linkki
        SNGOOG kirjoitti:

        Sama Jahve kuitenkin edelleen,vai onko välillä vaihdettu?

        Mooses 15

        13 Sinä johdatit hyvyydessäsi kansaa,
        jonka olit vapauttanut,
        voimallasi sinä veit sen
        pyhille asuinsijoillesi.

        14 Siitä kuullessaan kansat vapisivat,
        ahdistus valtasi Filistean asukkaat.
        15 Silloin säikkyivät Edomin ruhtinaat,
        Moabin mahtimiehet vapisivat,
        kaikki Kanaanin asukkaat menettivät rohkeutensa.

        16 Pelko ja kauhu on langennut heidän ylleen, sinun kätesi voimasta he kivettyvät paikoilleen, kunnes sinun kansasi, Herra, on kulkenut ohi, kunnes kansa, jonka otit omaksesi, on kulkenut ohi.
        17 Sinä viet heidät perille,

        annat heidän juurtua omaan maahasi,
        vuorelle, jolle teit asumuksesi, Herra,
        sinun pyhäkköösi, jonka kätesi ovat perustaneet.

        18 Herra on kuningas aina ja ikuisesti!

        19 Kun faraon hevoset ja hänen sotavaununsa ajajineen olivat tulleet meren keskelle, Herra palautti vedet heidän päälleen, mutta israelilaiset pääsivät kuivaa maata pitkin meren poikki.

        Mirjamin laulu

        20 Naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti käteensä rummun, ja kaikki naiset seurasivat häntä tanssien ja rumpua lyöden. 21 Mirjam viritti laulun:
        -- Laulakaa ylistystä Herralle, hän on mahtava ja suuri: hevoset ja miehet hän mereen suisti!
        Kansa nurisee Marassa

        22 Mooses vei israelilaiset Kaislamereltä Surin autiomaahan, ja he vaelsivat siellä kolme päivää löytämättä vettä. 23 [i] Sitten he saapuivat Maraan, mutta he eivät voineet juoda Maran lähteen vettä, koska se oli kitkerää. Siitä syystä paikka olikin saanut nimekseen Mara.* 24 Kansa nurisi Moosesta vastaan ja sanoi: "Mitä me nyt juomme?" 25 Mooses rukoili apua Herralta, ja Herra osoitti hänelle puunoksan, joka hänen piti heittää veteen. Kun hän teki niin, vesi muuttui juotavaksi.
        Siellä Herra määräsi kansalle lait ja säädökset, ja siellä hän pani kansan koetukselle. 26 Herra sanoi: "Jos kuuntelet tarkasti, mitä minä puhun, ja teet sen, mikä on oikein minun silmissäni, jos muistat minun käskyni ja noudatat kaikkia minun lakejani, niin minä en pane sinun vaivaksesi mitään niistä sairauksista, joilla kuritin egyptiläisiä. Minä, Herra, olen sinun parantajasi."

        27 Sitten he tulivat Elimiin; siellä oli kaksitoista vesilähdettä ja seitsemänkymmentä taatelipalmua. He leiriytyivät sinne veden ääreen.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.15.html


      • olihan se linkki...?
        nyt on se linkki kirjoitti:

        Mooses 15

        13 Sinä johdatit hyvyydessäsi kansaa,
        jonka olit vapauttanut,
        voimallasi sinä veit sen
        pyhille asuinsijoillesi.

        14 Siitä kuullessaan kansat vapisivat,
        ahdistus valtasi Filistean asukkaat.
        15 Silloin säikkyivät Edomin ruhtinaat,
        Moabin mahtimiehet vapisivat,
        kaikki Kanaanin asukkaat menettivät rohkeutensa.

        16 Pelko ja kauhu on langennut heidän ylleen, sinun kätesi voimasta he kivettyvät paikoilleen, kunnes sinun kansasi, Herra, on kulkenut ohi, kunnes kansa, jonka otit omaksesi, on kulkenut ohi.
        17 Sinä viet heidät perille,

        annat heidän juurtua omaan maahasi,
        vuorelle, jolle teit asumuksesi, Herra,
        sinun pyhäkköösi, jonka kätesi ovat perustaneet.

        18 Herra on kuningas aina ja ikuisesti!

        19 Kun faraon hevoset ja hänen sotavaununsa ajajineen olivat tulleet meren keskelle, Herra palautti vedet heidän päälleen, mutta israelilaiset pääsivät kuivaa maata pitkin meren poikki.

        Mirjamin laulu

        20 Naisprofeetta Mirjam, Aaronin sisar, otti käteensä rummun, ja kaikki naiset seurasivat häntä tanssien ja rumpua lyöden. 21 Mirjam viritti laulun:
        -- Laulakaa ylistystä Herralle, hän on mahtava ja suuri: hevoset ja miehet hän mereen suisti!
        Kansa nurisee Marassa

        22 Mooses vei israelilaiset Kaislamereltä Surin autiomaahan, ja he vaelsivat siellä kolme päivää löytämättä vettä. 23 [i] Sitten he saapuivat Maraan, mutta he eivät voineet juoda Maran lähteen vettä, koska se oli kitkerää. Siitä syystä paikka olikin saanut nimekseen Mara.* 24 Kansa nurisi Moosesta vastaan ja sanoi: "Mitä me nyt juomme?" 25 Mooses rukoili apua Herralta, ja Herra osoitti hänelle puunoksan, joka hänen piti heittää veteen. Kun hän teki niin, vesi muuttui juotavaksi.
        Siellä Herra määräsi kansalle lait ja säädökset, ja siellä hän pani kansan koetukselle. 26 Herra sanoi: "Jos kuuntelet tarkasti, mitä minä puhun, ja teet sen, mikä on oikein minun silmissäni, jos muistat minun käskyni ja noudatat kaikkia minun lakejani, niin minä en pane sinun vaivaksesi mitään niistä sairauksista, joilla kuritin egyptiläisiä. Minä, Herra, olen sinun parantajasi."

        27 Sitten he tulivat Elimiin; siellä oli kaksitoista vesilähdettä ja seitsemänkymmentä taatelipalmua. He leiriytyivät sinne veden ääreen.

        http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Moos.15.html

        Ihan totta ateisti, nyt en tainnut kyllä ymmärtää sinua...??


      • Petri P.
        olihan se linkki...? kirjoitti:

        Ihan totta ateisti, nyt en tainnut kyllä ymmärtää sinua...??

        Sukupuolineutraalin avioliittolain tarkoituksena olisi asettaa kaikki avioliittoon haluavat pariskunnat samalle viivalle poistamalla laista sukupuolen käsitteen, joka nykyisellään määritellään avioliitoksi naisen ja miehen välillä. Sukupuolineutraalin avioliittolain kannattajat haluavat myös oikeuden yhteiseen lapsen adoptoimiseen sekä sukunimeen ilman erillistä hakemusta.

        Setan Katriina Rosavaara kertoi Forbesin David Mac Dougallin artikkelissa (You've Got Male: Erotic Stamps by Tom of Finland Issued), että hän toivoo Suomen avioliittolakiin pikaisia muutoksia. Rosavaara toi myös esille kuinka seksuaalivähemmistöjen asia on saanut laajaa huomiota ja kuinka he ovat saaneet tuoda esille isoja ongelmia sekä heidän näkökulmansa tähän asiaan.

        Sukupuolineutraali avioliittolaki muuttaisi perinteistä avioliitto käsitystä miehen ja naisen välillä. Jos avioliittolaki muuttuisi, niin että myös mies voi mennä miehen kanssa naimisiin tai nainen naisen kanssa naimisiin, niin se muuttaisi kokonaan käsityksen avioliitosta ja perheestä. Raamatun sanan mukaan homoseksuaalisuus on syntiä ja luonnoton tapa harjoittaa seksuaalisuutta. Tämä tarkoittaa myös sitä, että homoseksuaalisuuden harjoittamisesta seuraa tiettyjä negatiivisia vaikutuksia. Edellä oleva viittaus homoseksuaalisuuden negatiivisiin vaikutuksiin on myös osoitettu todeksi monien maallisten tutkimuksien kautta.

        Tässä asiassa on myös täysin unohdettu lapsen näkökulma, sillä lapsen perusoikeus on, että hänellä olisi äiti ja isä. Aikuiset ihmiset ajavat itsekkäästi omia etujaan välittämättä siitä mikä on lapsen etu ja oikeus. On tietenkin olemassa tilanteita, joissa lapsi joutuu elämään ilman äitiä tai isää, mutta homoseksuaalisissa suhteissa elävät ihmiset tekevät lapsesta harkitusti sekä tietoisesti joko isättömän tai äidittömän, silloin kun he haluavat lapsen itselleen. He riistävät lapselta oikeuden syntyä luonnolliseen perheeseen, jossa lapsella on biologinen äiti ja isä.

        Sukupuolineutraalia avioliittolakia pidetään ihmisoikeus kysymyksenä sekä loukkauksena, jos se ei toteudu. Mielestäni se ei ole ihmisoikeus kysymys eikä loukkaus ketään kohtaan, sillä luonnonjärjestyksen mukaan vain nainen ja mies voivat saada yhteisiä lapsia. Se on ihmisoikeus kysymys sekä loukkaus kun ja jos lapselta tarkoituksenmukaisesti ja tietoisesti riistetään oikeus äitiin ja isään. Tästä puolesta hyvin harva on huolissaan tai taistelee sen puolesta. Itsekkäiden aikuisten maailmassa lapset joutuvat aina kärsimään.


      • lue ajatuksella!
        Petri P. kirjoitti:

        Sukupuolineutraalin avioliittolain tarkoituksena olisi asettaa kaikki avioliittoon haluavat pariskunnat samalle viivalle poistamalla laista sukupuolen käsitteen, joka nykyisellään määritellään avioliitoksi naisen ja miehen välillä. Sukupuolineutraalin avioliittolain kannattajat haluavat myös oikeuden yhteiseen lapsen adoptoimiseen sekä sukunimeen ilman erillistä hakemusta.

        Setan Katriina Rosavaara kertoi Forbesin David Mac Dougallin artikkelissa (You've Got Male: Erotic Stamps by Tom of Finland Issued), että hän toivoo Suomen avioliittolakiin pikaisia muutoksia. Rosavaara toi myös esille kuinka seksuaalivähemmistöjen asia on saanut laajaa huomiota ja kuinka he ovat saaneet tuoda esille isoja ongelmia sekä heidän näkökulmansa tähän asiaan.

        Sukupuolineutraali avioliittolaki muuttaisi perinteistä avioliitto käsitystä miehen ja naisen välillä. Jos avioliittolaki muuttuisi, niin että myös mies voi mennä miehen kanssa naimisiin tai nainen naisen kanssa naimisiin, niin se muuttaisi kokonaan käsityksen avioliitosta ja perheestä. Raamatun sanan mukaan homoseksuaalisuus on syntiä ja luonnoton tapa harjoittaa seksuaalisuutta. Tämä tarkoittaa myös sitä, että homoseksuaalisuuden harjoittamisesta seuraa tiettyjä negatiivisia vaikutuksia. Edellä oleva viittaus homoseksuaalisuuden negatiivisiin vaikutuksiin on myös osoitettu todeksi monien maallisten tutkimuksien kautta.

        Tässä asiassa on myös täysin unohdettu lapsen näkökulma, sillä lapsen perusoikeus on, että hänellä olisi äiti ja isä. Aikuiset ihmiset ajavat itsekkäästi omia etujaan välittämättä siitä mikä on lapsen etu ja oikeus. On tietenkin olemassa tilanteita, joissa lapsi joutuu elämään ilman äitiä tai isää, mutta homoseksuaalisissa suhteissa elävät ihmiset tekevät lapsesta harkitusti sekä tietoisesti joko isättömän tai äidittömän, silloin kun he haluavat lapsen itselleen. He riistävät lapselta oikeuden syntyä luonnolliseen perheeseen, jossa lapsella on biologinen äiti ja isä.

        Sukupuolineutraalia avioliittolakia pidetään ihmisoikeus kysymyksenä sekä loukkauksena, jos se ei toteudu. Mielestäni se ei ole ihmisoikeus kysymys eikä loukkaus ketään kohtaan, sillä luonnonjärjestyksen mukaan vain nainen ja mies voivat saada yhteisiä lapsia. Se on ihmisoikeus kysymys sekä loukkaus kun ja jos lapselta tarkoituksenmukaisesti ja tietoisesti riistetään oikeus äitiin ja isään. Tästä puolesta hyvin harva on huolissaan tai taistelee sen puolesta. Itsekkäiden aikuisten maailmassa lapset joutuvat aina kärsimään.

        Ranskassa on poikkeuksellista, että useat homoseksualistit torjuvat sukupuolineutraalin avioliiton, koska se loukkaa heidän mielestään lapsen oikeutta elää ja kasvaa yhdessä oman biologisen äidin ja isän kanssa. Muutaman ranskalaisen homoseksualistin mielipide asiaan:

        Hervé Jourdan: Lapsi on rakkauden hedelmä ja lapsen täytyy säilyä rakkauden hedelmänä.

        Jean-Pierre Delaume-Myard: Olenko minä homoseksuaalinen homofoobikko… Vastustan sukupuolineutraalia avioliittoa, koska puolustan lapsen oikeutta isään ja äitiin.

        Jean-Marc Veyron la Croix: Jokaisella on rajoituksensa: se, että minulta puuttuu lapsi ja että kaipaan lasta, ei anna minulle oikeutta viedä lapselta äidin rakkautta.

        Frank Litvgoet: ”Äidittömän” lapsen tilanne avoimessa adoptiossa ei ole niin yksinkertainen kuin miltä se näyttää, koska on olemassa synnyttäjä-äiti, joka tulee lasten elämään ja lähtee sieltä pois. Ja kun äiti ei ole fyysisesti läsnä, hän on – kuten tiedämme monien aikuisiän saavuttaneiden adoptiolasten kertomuksista – kuitenkin läsnä unissa, mielikuvissa, kaipauksessa ja huolessa. – – Äidin tulo lastemme elämään on useimmiten ihmeellinen kokemus. Lapsille on vaikeampaa kun äiti lähtee pois, ei ainoastaan siksi että on surullista sanoa hyvästi rakkaalle aikuiselle, vaan myös siksi, että se herättää vaikean ja tuskallisen kysymyksen, miksi äiti alun perin jätti lapsensa.

        Ateisti ja homoseksualisti Xavier Bongibault on sanonut haastattelussa: Ennen kaikkea meidän on suojeltava lasta. Ranskassa avioliiton tarkoituksena ei ole suojella kahden ihmisen välistä rakkautta. Avioliitto on suunniteltu erityisesti tarjoamaan lapsille perhe. Kaikkein vakavin tähänastinen tutkimus – – osoittaa aivan selvästi, että lapsilla on vaikeuksia kasvaessaan homoseksuaalisten vanhempien kasvattamina. (Wendy Wright, French Homosexuals Join Demonstration Against Gay Marriage)

        http://www.kotipetripaavola.com/sukupuolineutraaliavioliitto.html


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe