Tuntuu että voisin jo kuolla.

joko aika lähteä

Masentaa ja väsyttää kaikki.

24

272

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei aika kuolla

      Saatat olla masentunut, mutta puuttuuko elämästäsi tärkein yhteys Jumalaan.

    • ..........

      Rukoilen päivittäin. Tämä elämä on vaan niin nähty jo.

    • Masentaa ja väsyttää kaikki.

      Hei,

      myötätuntoa sinulle, joka olet masentunut ja väsynyt. Eikö elämässä ole mitään sellaista, mitä haluaisit vielä nähdä tai kokea? Ymmärrän kyllä, että masentuneen elämässä tuntuu siltä, että ei jaksaisi elää – siis voisi jo kuolla. Mikä voisi auttaa masennukseen? Monen ihmisen masennus on pahimmillaan syksyn pimeydessä. Jaksaisitko odottaa kevättä ja valoa? Onko sinulla yhtään läheistä ihmistä, joka toisi elämääsi iloa ja lohtua? Onko mitään sellaista, mikä voisi tuoda hyvää mieltä, edes hetkeksi? Mikä voisi juuri nyt ilahduttaa sinua? Hienoa, että jaksat rukoilla. Uskon, että rukouksesi kuullaan.

      Toivon sulle voimia ja elämänhalua
      Tervehtien Päivi-pappi Hämeestä

      • yksinvaellan

        Tätä polkua. joskus niin mutkikasta.


      • siitä se lähtee

        Vihippä pari homoa tässä välissä,niin palataan asiaan.


    • ...........

      Tämä on jo nähty, tämä elämä. Ei tämä tästä muutu, ainakaan paremmaksi.

    • äläsäääli

      Eihän elämän tarvitse muuttua , eläjän pitää muuttua ihan itse , Ei kukaan toinen järjestä meille kiinnostusta elämään se on tehtävä itse . Tietysti jos laiskottaa eikä viitti niin se on ihan oma moka , mutta ei elämän sisältö ole kenenkään toisen taskuissa ,,, nooo asianajan voi olla joka vie kaiken .

      • ensääli

        En sääli itseäni. Mutta kai jokainen saa tuntea miltä tyntuu ja nyt tuntuu tältä, tällä hetkellä. Säälin lähinnäniitä,jotka joutuvat kestämään minua.


      • se helpottaa
        ensääli kirjoitti:

        En sääli itseäni. Mutta kai jokainen saa tuntea miltä tyntuu ja nyt tuntuu tältä, tällä hetkellä. Säälin lähinnäniitä,jotka joutuvat kestämään minua.

        Kyllä pahasta olosta pitää ja on lupa puhua. Moni ei jaksa elää juuri sen vuoksi, kun ei ole kenelle puhua ja ei löydä kuuntelevaa lähimmäistä. Murheet ja ilot on saatava puhua vapaasti.


    • liikaonliikaa

      Liikaa menetyksiä. Yhdestä häthätiin kerkee toipumaan niin lisää tulee. Siis kuolemalle.

    • valinnanvapaus

      Jos elämä ei anna iloa niin kyllä se on turha täällä kitua kun Taivaassa hyvä olla.

    • ei jaksaisi enää

      ..tätä vaellusta raskasta. Toisaalta, kevät tulee jossain vaiheessa..jos sitten kuitenkin kuulisi lintujen viserrykset kauniit. Ehkä olen itse lintu..liitoon haluaisin, mutta kuitenkin täällä räpiköin.

    • Ystäväni siellä

      ..missä oletkin..joulu tulee ja minulla on sinua ikävä. Suruksi tätä kait sanotaan, mutta ei lohduta,kaipaan sinua.En jaksa ymmärtää, miten kaikki loppui niin yllättäen ja arvaamatta. En voinut auttaa sinua, olen pahoillani,ystäväni.

    • näin unta

      , yritin lähteä, täällä kuitenkin olen.Uusi päivä..ehkä hyvä sellainen. Kuolema vaan paljon mielessä, liikaa poistunut liian aikaisin. Kaikella ehkä tarkoituksensa, tiedä en, en , en todellakaan tiedä.

    • voimia kaikille

      Kyllä tällä tarkoitus ja juju on olla täällä. Jatketaan, ei tämä loppujen lopuksi kestä kuin muutamia kymmeniä vuosia...

    • niinhän se on

      ..Ei tänne kukaan ole jäänyt , vaikka haluaisikin, lähdettävä joskus. Kumpa kaikilla olisi hyvä mieli ja halu elää, tuntea elävänsä. Kuulua johonkin, tuntea itsensä rakkaaksi jollekin, ylipäätänsä tuntea elävänsä.

    • maanantai taas

      ..raskas olo heti aamusta, ehkä hitusen parempi kuin eilen. Jos tänään vikka hymyilisi jollekkin tuntemattomalle, jolla ehkä myöskin alakuloa, ehkä hän saisi siitä voimia jatkaa taas huomiseen. Saisi itselleenkin paremman olon jos huomaisi saaneensa jotain hyvää aikaan. Ei sen tarvitse olla kuin pieni hymy, jolla jollekkin viestii, olet tärkeä.

    • Et ole nähnyt kaikke

      Ikäsi? Mieti tarkkaan mitä toivot, koska toiveilla on tapana toteutua. Kuoleman toivominen tarkoittaa sitä, että vaikka et kuolisi konkreettisesti, lakkaisi olemasta tämän maan päällä, niin pystyyn, seisoville jaloillesi sinä 'kuolet' jokatapauksessa. Se ei ole elämää eikä elämän tarkoitus.

    • en varsinaisesti

      ..toivo kuolemaa, tämä elämä tuntuu vaan niin nähdyltä jo. Ja uuteen päivään mennään taas..voimia kaikille.

    • Maailma on lavea ...

      Vaikka sinä olisit ehtinyt näkemään elämästä ja maailmasta paljon, niin kaikkea sinä et ole nähnyt. Aloita ja lähde jatkamaan siitä ajatuksesta. Kun omat ympyrät alkavat kyllästyttää, pitää vaihtaa ympyrät uusiksi, aloittaa alusta, tehdä muuta, opetella uutta, tuulettaa 'vintti', alkaa katsella erilaisilla silmillä ...

      Jämähtäneisyys kuolettaa - elävänä.

    • Mun maailma

      on täyttä helvettiä. nyt tuntuu siltä.

    • Tuntuu niin

      ..niin raskaalta tämä joulun aika. Valtava ikävä ystävääni, jonka kanssa monet joulut vietettiin yhdessä. Mitä tänä jouluna. en voi mennä hänen luokseen, soittaa tai mitään. Raastava ikävä vain. Miten tämä elämä on niin käsittämätöntä, ainakin minulle, tuntuu ettei jaksa katsoa tätä loppuun saakka. Ei näitä pois nukkuneita jaksa enää laskea, liika n liikaa ja liian läheisiä.Tämä on minun elämä ja nyt tuntuu niin hemmetin pahalle.

    • paremmalta taas

      vähän tuntuu kun joulu lähenee lopuaan. Rakkaat oli ja on mielessä, mutta nyt helpompi hengittää, onneksi. Voimia kaikille surijoille, käsittämätöntä tämä elämä välillä. mutta minkäs teet, täällä ollaan..aikamme.

    • paska mutsi

      Aikamme oomme ja jälkemme jätämme ja siivoomme.
      Viisi vuotta lupaan en enempää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe