Nonni, nyt ollaan 50 plus kerhossa,

50 plus

Mietinkin, miten yllättäen huomaa olevansa vanha. Peilistä katsoo vastaan hieman harmaantunut ja väsähtäneen näköinen vanhus. Rypyiltäkään ei ole vältytty, nekin vielä. Iho on harmaa ja kuivan näköinen.., onko 50 plus kuivia ikäloppuja, tiedä en. Polvet natisee ja voltaren saa kyytiä, tuoko avun vai ei, jokainen kokeilkoot itse. Hiki puuska yllättää kesken kahvittelun naapurin kanssa ja sanotaan vaan, onpas kuuma päivä, vaikka ei olekaan. Menopaussit ne vaan yllättäen tuli ikinuorellekin. Kaikkeen ei osaa varautua kun ikää tulee, mutta entäs sitten kun ollaan 60 plus. Nautitaan vaan ja eletään täysillä, elettyä elämää kun ei saa takaisin.

24

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .Siilimuori

      Ja yhdessä yössä kaikki tuo :). Oisit oitönyt ittestäs huolta, ennen viiskytpäivää :).

      • Tapakoulutuksesta

        Niin, tervetuloa vaan tänne ryhdikkäiden Suolistajien joukkoon, jossa on tapana uittuilla avoimesti ja laittaa sitten hymiö perään merkiksi siitä, että pahaahan tässä vaan tarkoitetaan, mutta vastuullisesti. Olemme tottuneet seisomaan kaukana sanojemme takana.


      • ...nauttikaa tekin!
        Tapakoulutuksesta kirjoitti:

        Niin, tervetuloa vaan tänne ryhdikkäiden Suolistajien joukkoon, jossa on tapana uittuilla avoimesti ja laittaa sitten hymiö perään merkiksi siitä, että pahaahan tässä vaan tarkoitetaan, mutta vastuullisesti. Olemme tottuneet seisomaan kaukana sanojemme takana.

        No ei se nyt niinkään ole, että ollaan jossain "kurppien kerhossa"!
        Olen 55v, pieni, 155/52 rypytön, positiivinen ja iloinen nainen.
        Rakastan elämää, miehiä ja hetkiä rakastajani kanssa.
        Meillä on ihania seksituokioita...päivällä ja yöllä!
        Nautin joka päivästä...


      • A. Donits
        ...nauttikaa tekin! kirjoitti:

        No ei se nyt niinkään ole, että ollaan jossain "kurppien kerhossa"!
        Olen 55v, pieni, 155/52 rypytön, positiivinen ja iloinen nainen.
        Rakastan elämää, miehiä ja hetkiä rakastajani kanssa.
        Meillä on ihania seksituokioita...päivällä ja yöllä!
        Nautin joka päivästä...

        Myös kateuden lietsonta kuuluu hyveisiimme täällä...


    • Onneksi olkoon, you have survived! Naisen elämä on silleen raskas, että pitää pitää perheestä ja kodista huolta, tehdä uraa ja vielä kurveistaankin taistella. Se on joskus yhtä dieettiä, jumppaa, karvojen nyppimistä ;)) tai kelle on kelle ei... toiset saa ulkonäön ihan syntymälahjana. Eikä tää mun heitto nyt tarkoittanut että miehen elämä olisi helpompaa. Vähemmän epilaattoria ehkä..

      Mä mietin joskus noista taisteluista, että kun täytän 50 annan mennä, sitten saa rupsahtaa. Pah, tässä ollaan, ei millään haluaisi rupsahtaa, ja sen estäminen on entistäkin kovempaa työtä.

      Miten se menikään, ei pidä siirtää huomiseksi sen, minkä voit tehdä tänään. Eli vähän Siilimuorin jalanjäljillä kuljetaan.

      Niin, ja mitä mun piti vielä sanoa.. sitä että joskus mäkin mietin että helkkari miten vanha! Ja sitten peilasin sen siihen että eihän se just se ikä ole mitään 70sen silmissä. Se kostautuu kuule, mä luulen. Joskus mekin ollaan 70. Toivon mukaan. Tuleeko sitten vanha olo kun koko ajan on ajatellut että en sentään ole NIIN vanha?

      • .Siilimuori

        Kiitos hmp.f ymärryksestä. Tuo ylempänäoleva kommenttini liittyi juuri siihen mitä sanoin, ett josain vaiheessa itse kuikainenkin huomaa et olisi pitänyt toimia paljon aiemmin eikä silloi kun on alkanut jo näkyä merkit "rupsahtamisesta." mtta kun nuorempana se aisa ei tule mieleen, vasta ehkä joku viidenkympin rjapyykki sen vihdoin ainakin havahduttaa huomaamaan et jotain viimeistään tarttis tehdä.

        "Ja yhdessä yössä kaikki tuo :). Oisit oitönyt ittestäs huolta, ennen viiskytpäivää :)."

        Tuo on hyvmiöissä sen vuoksi juuri kosak se on ollut lause mulle kun täysin aikoinaan viiskyt. Et ymmärrän missä veneessä ollaan.


    • Hyvät pullat uunissa

      Eletään ja nautitaan, unohtamatta kuitenkaan tulevaa.
      Itse ylitin tuon puolimatkan paalun jo 8 vuotta sitten, ja sillon tein mielestäni aika tärkeän havainnon. Tajusin että tämän tomumajan pitäisi ehkä kestää vielä toinen samanmoinen rupeama. Ymmärsin myös olevani itse se taho joka voi eniten vaikuttaa seuraavan puolen vuosisadan elämän laatuun. Tein ruokaremontin ja ryhdyin panostamaan enemmän monipuolisempaan liikuntaan. Uusi elämänasenteeni karisti tosin silloisen erittäin omistus- ja mukavuudenhaluisen elämänkumppanini eri ladulle, myöhemmin sekin osoittautui omaksi onnekseni.
      Nyt jo kuudenkympin kynnyksellä olen huomattavasti paremmassa kunnossa niin henkisesti kuin fyysisestikin kuin silloin puolimatkassa ollessani.

    • No minulla ei enää kauaa mene kun siirryn tuonne 60 puolelle hmm....
      joten sanonpa vaan että nauti vuosistasi tosiaan.
      Vuosi vuodelta tulee uutta ryppyä ja vaivaa lisää siinä ei "menopaussia" tunneta siinä kyydissä.
      Mutta toisaalta tässä ajassa on myös omat ihanat puolensa. Ei enää tarvitse suurennuslasin kanssa tuijotella peiliin että estääkö tuo finni minua elämästä ja olemasta rakastettu :)
      Sitä jo antaa itsensä olla enemmän se kuka on koska kokemusta on runsaasti jo takana siitä mitä elämästä on kokea osannut ja mitä valintoja tehnyt.
      Näitäkin valintoja saattaa joskus vielä vanhempana muistella että oliko ne sielua ravitsevia ja tunnistiko rakkaudellisuutta

    • Siro lady

      Minä olen viikon päästä 50v. Minä en koe tuollaisia negatiivisiä juttuja mitä sinä, vaan olen todellakin hyvässä kunossa kaikkinensa ja en edes meinaa uskoa, että todellakin täytän 50v.
      Kun katson peiliin, niin näytän todellakin hyvälle ja se tuo hyvän mielen.

      Luulenpa, että omalla kohdallani vaikuttaa positiivinen asenne.

      • toinen samanmoinen

        Kiva lukea positiivinen viesti! Olen 54v ja myös pieni ja siro nainen. Näytän ikäistäni paljon nuoremmalta. Johtuu varmaan geeneistä, mutta myös terveistä elintavoista. Elän parasta aikaa elämässäni! Olen positiivinen, nautin elämästä, rakastan ja minua rakastetaan. Ei mitään vaihdevuosivaivoja onneksi! Seksikin on ihanaa, estotonta ja todellakin tyydyttävää!
        Me 50 naiset ollaan upeita!


      • kolmas valehtelija
        toinen samanmoinen kirjoitti:

        Kiva lukea positiivinen viesti! Olen 54v ja myös pieni ja siro nainen. Näytän ikäistäni paljon nuoremmalta. Johtuu varmaan geeneistä, mutta myös terveistä elintavoista. Elän parasta aikaa elämässäni! Olen positiivinen, nautin elämästä, rakastan ja minua rakastetaan. Ei mitään vaihdevuosivaivoja onneksi! Seksikin on ihanaa, estotonta ja todellakin tyydyttävää!
        Me 50 naiset ollaan upeita!

        Meitähän onkin monta. Minäkin olen niin tosi kaunis, hoikka, terve ja ihana. Kaikki ihailevat treenattua vartaloani ja täysin rypyttömiä kasvojani.


      • kolmas valehtelija kirjoitti:

        Meitähän onkin monta. Minäkin olen niin tosi kaunis, hoikka, terve ja ihana. Kaikki ihailevat treenattua vartaloani ja täysin rypyttömiä kasvojani.

        Neljäs totuuden torvi, paino sanassa torvi.

        Minä liityin kerhoon tänä vuonna. En minäkään millään meinaa uskoa olevani 50-vuotias. Ikuinen lapsi sisälläni pitää siitä huolen.

        Hyväkuntoinen olen minäkin, koska liikunta on elämäntapa. Energiaa on vaikka muille jaettavaksi. Saa tulla hakemaan. :)

        Peili kertoo kuitenkin totuuden. Naama on uurteinen ja valahtanut. :D Näytän juuri ikäiseltäni. Siltä miltä pitääkin. Tai siis, miltä 50-vuotiaan pitää näyttää? Yhdentekevää. Näytän itseltäni. Peilikuvassa on minä. Elämään tyytyväinen nainen. Niin kauan kuin peilikuva hymyilee, ei ole mitään hätää. :)


      • todellakin nätti 54v:)
        kolmas valehtelija kirjoitti:

        Meitähän onkin monta. Minäkin olen niin tosi kaunis, hoikka, terve ja ihana. Kaikki ihailevat treenattua vartaloani ja täysin rypyttömiä kasvojani.

        Sinä olet katkera. Miksi?
        Jokainen voi valita terveet elintavat ja positiivisen elämänasenteen.
        Ystävällinen käytös muita ihmisiä kohtaan ja hymyily saavat vastakaikua:) Kokeile sinäkin!
        En kalastele kehuja, mutta saan niitä kyllä, naisilta sekä miehiltä:)
        Minulla on ympärilläni rakastavia ihmisiä, elän hyvää elämää:)
        Sitä samaa toivon "kolmannelle valehtelijalle" ja kaikille muillekin!


      • Siro lady
        m.malgrande kirjoitti:

        Neljäs totuuden torvi, paino sanassa torvi.

        Minä liityin kerhoon tänä vuonna. En minäkään millään meinaa uskoa olevani 50-vuotias. Ikuinen lapsi sisälläni pitää siitä huolen.

        Hyväkuntoinen olen minäkin, koska liikunta on elämäntapa. Energiaa on vaikka muille jaettavaksi. Saa tulla hakemaan. :)

        Peili kertoo kuitenkin totuuden. Naama on uurteinen ja valahtanut. :D Näytän juuri ikäiseltäni. Siltä miltä pitääkin. Tai siis, miltä 50-vuotiaan pitää näyttää? Yhdentekevää. Näytän itseltäni. Peilikuvassa on minä. Elämään tyytyväinen nainen. Niin kauan kuin peilikuva hymyilee, ei ole mitään hätää. :)

        Minä en kuitenkaan ikuinen lapsi sisälläni, vaan aikuinen nainen josta olen ylpeä. :)


        Voi silti näyttää hyvälle, vaikka olisikin ryppyjä. ;)


        Kun osaa rakastaa itseään pystyy rakastamaan muitakin. :)


      • Siro lady kirjoitti:

        Minä en kuitenkaan ikuinen lapsi sisälläni, vaan aikuinen nainen josta olen ylpeä. :)


        Voi silti näyttää hyvälle, vaikka olisikin ryppyjä. ;)


        Kun osaa rakastaa itseään pystyy rakastamaan muitakin. :)

        Lapsen mieli ikuinen... :) Ei se pois sulje naiseuttani. Aikuinen naisellinen nainen, sitä minä olen. Kannan koko komean varteni ylpeydellä ja arvokkuudella. :D

        Olen täysin sinut itseni kanssa uurteineni päivineni. Ei minulla ole mitään ongelmaa ulkonäköni suhteen. Kyllä minulla on positiivinen kuva itsestäni ja ulkonäöstäni, mutta jaan sen ääneen vain peilikuvani kanssa. :D

        "Elämään tyytyväinen nainen" pitää sisällään kaiken oleellisen. Ehdottomasti myös sinun viimeisen lauseesi. :)


      • Siro lady
        m.malgrande kirjoitti:

        Lapsen mieli ikuinen... :) Ei se pois sulje naiseuttani. Aikuinen naisellinen nainen, sitä minä olen. Kannan koko komean varteni ylpeydellä ja arvokkuudella. :D

        Olen täysin sinut itseni kanssa uurteineni päivineni. Ei minulla ole mitään ongelmaa ulkonäköni suhteen. Kyllä minulla on positiivinen kuva itsestäni ja ulkonäöstäni, mutta jaan sen ääneen vain peilikuvani kanssa. :D

        "Elämään tyytyväinen nainen" pitää sisällään kaiken oleellisen. Ehdottomasti myös sinun viimeisen lauseesi. :)

        Minusta on hyvä, että naiset uskaltaa kehua myös itseään, niin se pitää mennäkin.

        Minulla on miespuolinen työkaveri ja hän on minua melkein 2 vuotta vanhempi. Hän on sanonut jo muutaman kerran, että jokaisessa nsisessa on sitä jotain oli nainen sitten minkä kokoinen tai näköinen tahansa. Minua hän kehuu usein kuinka olen pitänyt itseni hyvässä kunnossa.

        Liikun paljon, mutta en kuitenkaan urheile. Vielä vuosi sitten kävin salilla, mutta se ei ollut minua varten, kun pystyn ilman saliakin pitämään itseni hyvässä kunnossa. En siis treenaile, mutta silti joudun töissä käyttämään voimia.


      • Siro lady kirjoitti:

        Minusta on hyvä, että naiset uskaltaa kehua myös itseään, niin se pitää mennäkin.

        Minulla on miespuolinen työkaveri ja hän on minua melkein 2 vuotta vanhempi. Hän on sanonut jo muutaman kerran, että jokaisessa nsisessa on sitä jotain oli nainen sitten minkä kokoinen tai näköinen tahansa. Minua hän kehuu usein kuinka olen pitänyt itseni hyvässä kunnossa.

        Liikun paljon, mutta en kuitenkaan urheile. Vielä vuosi sitten kävin salilla, mutta se ei ollut minua varten, kun pystyn ilman saliakin pitämään itseni hyvässä kunnossa. En siis treenaile, mutta silti joudun töissä käyttämään voimia.

        Itsensä kehuminen ei ole kaikille luontaista ja minusta hyvä niin. Jokainen olkoon oma itsensä silläkin saralla. Pääasia, että on tyytyväinen itseensä.

        Minusta jokaisessa ihmisessä on jotain kaunista, niin naisissa kuin miehissäkin.

        Minä käyn salilla, koska siellä pystyn harjoittamaan monipuolisesti eri lihasryhmiä. Kaksi lihaskuntotreeniä ja kaksi aerobista on sopiva määrä minulle. Niillä pysyvät mieli ja keho hyvässä kunnossa.


    • rupsahtava

      Tästä ketjusta voi hyvin nähdä ettei ulkoinen ja sisäinen kauneus välttämättä asu samassa kehossa. Kovasti on aina ihmetyttänyt ihmiset jotka saavat kiksinsä toisten mielen pahoittamisesta.

    • minä

      Minun on 5-kymppisenä vähän vaikea ymmärtää ulkonäön korostamista, oli se sitten rupsahtanut tai ei. Minulle iän karttuminen on merkinnyt sen ymmärryksen lisääntymistä, mitkä asiat elämässä ovat oikeasti tärkeitä, eikä ulkonäkö kuulu niihin. Kyllä minäkin huolehdin itsestäni, mutta en koe saavani mitään erityisiä kiksejä siitä, jos joku kehuu ulkonäköäni tai luulee minua ikäistäni nuoremmaksi.

      Minusta paras ikä on aina juuri se ikä, mitä kulloinkin elän, ja nyt se on tämä 50 . Ihanaa, kun nuoruuden epävarmuudet ovat takana, lapset ovat aikuistuneita, ja on itselle taas aikaa ja tilaa. Itsetunto, itsevarmuus ja tyytyväisyys omaan elämään ovat kasvaneet huimasti, olen tutustunut uusiin ja uudenlaisiin ihmisiin, kun olen uskaltanut kohdata heidät avoimesti ilman typeriä ennakkoluuloja, täydellisyydentavoittelu on jäänyt taakse, kun osaa asettaa asioita tärkeysjärjestykseen jne. jne.

      • positiivinen 54v:)

        En minäkään ulkonäköni hoitamisesta saa, kuin hyvän mielen ja hyvän mielen saan siitäkin, jos toisetkin sen huomioivat.
        Hoidan itseäni niin sisäisesti, kuin ulkoisestikin. Sisäiseen hoitamiseen kuuluu myös sielun hoito. Henkinen kestävyys on koeteltu lapsen vakavan, kroonisen sairauden kanssa eläessä. Samoin kuin sisarusten tukemisessa, heidän vakavissa sairauksissaan. Nämä asiat ovat akuutteja edelleen, joten en nyt kovin pinnalliseksi ihmiseksi itseäni koe. Siitä huolimatta, tai juuri sen takia, huolehdin omasta terveydestäni ja jaksamisestani.
        Jokainen elää tätä elämäänsä omalla, parhaaksi katsomallaan tavalla ja minun tapani, ei vie keltään muulta mitään pois!
        Hymyillään ja pidetään huolta itsestämme ja toisistamme:)
        Hymyillään ja ollaan suvaitsevaisia:)


    • Mie oon lähempänä kuutta- kun viitäkymmentä.
      Paljon olen tekemisissä 40 ihmisten kanssa. Ja vaikka sen näkee tuon iän niin mieli on sellainen että saan toppuutella itseäni monessa asiassa. Kun ei enää tarvi jaksaa niin kun nuoremmat. Ei enää ole pakko olla niin menevä.
      On oikeasti lupa olla väsyneempi kun nuorena, eikä enää ole pakko paljon mitään.
      Kipuja mutta niiden kanssa tulen toimeen.
      Mie en ole koskaan kokenut olevani ikinuori vaan just sopivan ikäinen.

    • t.l.

      Niinpä niin :) Nyt sitten aika kulkeekin hujauksessa ja kohta vietät kuuskymppiäsi. Et sinä vielä vanhus ole, parhaassa iässä ja vielä kymmenenkin vuoden päästä.
      Tottahan sitä kolottaa ja rypistyy, mut mitä siitä, kun terveys on jollakin lailla kohallaan ja mieli virkeä ja tyytyväinen. Eli, kuten sanot, nautitaan ja eletään täysillä, surraan sitten, kun sen aika on.

    • yli virran loikaten

      Minulla taas tilanne,että heippa vaan 50 ikä. Nyt on vieritty palstalle 60 .
      Kolotukset lisääntyi...??? Tapahtui ihme-parantuminen.Ennen 60 ikää oli vasen jalka tosi kipeä polven molemmin puolin.Napsin iltaisin Ibumaxia ja kuuntelin särkyä.
      Viettettyäni viikon kestävän juhlan,loppusilauksena kului 2 litraa Päärynäsiideriä,puolen litran annoksina neljänä perättäisenä päivänä.Siinä ainoat "humalat", muutoin menin kahvilla ja kakuilla.Ja tuloksena nyt niin vetreä jalka, ei mitään kipuja.
      "Nousuhumalassa" kertasin kuluneita 60 vuotta liikuskellen = "tanssien menneet kököt pois" ja siinäkö ne kolotukset meni.Nivelet notkistui,kun kaikki menneet kököt sieltä purkautui.Olin ihan yksin kotona,joten sain ihan vapaasti purkaa kaikki kököt arpineen taivaan tuuliin.
      Hulluahan tuo oli, mutta totta. Elämä ilman kolotuksia on kuitenkin kiva lahja.

    • dsfgfgjkjlökl

      Joo, kerhoon kuulutaan täälläkin eikä mitään havaittavaa muutosta ole tapahtunut tuon rajapyykin ohittamisen jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1666
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1379
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      68
      842
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      732
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe