Kännykällä puutöihin

Pappa 56

Nykyään ihmiskunta on niin teknologista ettei töitä/läksyjä saa tehtyä. Aina täytyy olla puhelin vähintäänkin taskussa, jos ei kädessä.

Olen vain yksi ihminen ja läheisissäni/kavereissani on erilaisia ihmisiä: Yksi on vähintään puolet työajasta puhelimen kimpussa (ja toisen puolen facebookissa tietokoneella), joskus tekee tunnin töitä siinä välissä.

Yksi ei koulusta päästyään tee muutakuin watsanapittaa kännykällä ja valittaa jos käsketään siivoamaan tai tekemään jotain muuta. Läksytkin on kakkossijalla, eikä auta uhkailu, lahjonta tai kiristys.

No olen nyt itsekin tietokoneella :) Tutkin samalla kuinka tehdä sorviini ja jyrsimeeni cnc ohjaus. Tosin sen opettelu/rakentanminen vie enemmän aikaa kuin niiden kappaleiden käsin työstäminen.

Yhteenveto: Ihmiset ovat liian teknologian lumoissa, evätkä viitsi edes käyttää sitä hyödyllisesti. Tietokoneella voi sorvata akselin tai jyrsiä wc-kyltin, sen opiskelu vie aikaa vain n. 1-3 vuotta. No onneksi käsiyläjyrsimellä voi sorvata WC- kyltin 1-2 päivän opiskelulla ja metallisorvilla oppii sorvaamaan akselin samassa ajassa.

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknologian alati monipuolistuvin avuin on mahdollista jos ei nyt aina sorvata niin ainakin takoa kaksiteräisiä miekkoja. Älypuhelin on välillä tosi kätevä kun jotain neuvoa katsotaan tarvittavan välittömästi. Hyödyn vastakohta ilmenee vaikka sitten kun kaikki kuskit henkilöautoliikenteessä keskittyvät ottamaan selfieitä yms. bullshittiä - ja sitten rytisee, varsinkin tässä maassa missä jokavuotinen ja puolvuotinen talvi on aina yllätys autoilijoille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe