Omituisten otusten kerho !!!!!

Antti Anarkisti

Timo Soini on ajoissa liikkeellä. On vaatimassa seuraavassa hallituksessa puolueelleen 6 ministerinpaikkaa............. Pää ulko puolustus sisä työ ja elinkeino jne.......
Olisihan se hienoa jos pääministerinä olisi vaikka Veltto Virtanen tai Teuvo Hakkarainen !!! Tuskin maltan odottaa vaaleja.

70

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evvk

      Mä luulin otsikon luettuani, että kirjoitat tästä 60 palstasta.
      Politiikalle kun on oma osastonsa.

    • Vellihousu

      Luulo ei ole tiedon väärtti.

    • eppu2

      Ei Soini mitään vaadi, vaan tavoittelee.
      Kyllä se Sipilä on todennäköisin pääministeri.

    • Timo Soini on epä-toivoinen.
      Hänen on laitettava kaikki yhden kortin varaan.
      Taas kerran, koska hänellä ei ole muita kortteja ole koskaan ollutkaan.
      Sipilästä seuraa katastofi.

      Olen ollut aina Demari.
      Viime vuosina äänestänyt persuja.
      Enää en persujakaan äänestä.
      Olen tilanteessa, jossa en tiedä mitä äänestäisin.

      Pitäisiköhän minun perustaa sitoutumattomien puolue?
      Sipoon värjääjät - Sibbo färgarna.
      SIPO, Lehdistön Lempi-nimeksi ZIPPO!
      Jäseniksi kelpaisivat ketkä tahansa.
      Kunhan naamansa perus-väri on punakka.
      Puolueeni johto vaihtaisi aina takkia sen mukaan miten hoikassa jäsenistössä
      tuulee.
      Lihavat saisivat huitoa kauempaa kainaloineen.
      Tarvittaessa minuutin väleinkin.

      H.

      • eppu2

        Siellähän ne demaritkin ovat hallituksessa viihtyneet, tuskimpa Sipiltämän suurempaa katastrofia saa aikaan.
        Ei tässä kohta kukaan tiedä, ketä äänestäisi.

        Eikös tuo Zippo ole joku sytkä-merkki.


      • eppu2 kirjoitti:

        Siellähän ne demaritkin ovat hallituksessa viihtyneet, tuskimpa Sipiltämän suurempaa katastrofia saa aikaan.
        Ei tässä kohta kukaan tiedä, ketä äänestäisi.

        Eikös tuo Zippo ole joku sytkä-merkki.

        "eppu2"

        Useimmat palstalaiset tietävät jo minun olevan ketju-polttaja.

        H.


    • Paskeripää

      Kyl mie äänestän tuota Velttoa.

      • Olen pitkään ajatellut, että tamperelaisten täytyy olla erityisen huumorintajuisia ja avarakatseisia.

        Tämmöisellä tiukkapipolla on hieman vaikeuksia.


    • ent. siivoojaparka

      Minulla on jo oma omituisten otusten kerho "X:n pieksämät". Kerhon jäseniltä näkyy tulevan taas rauhallisen joulun toivotuksia. Jäsenmäärä on kasvanut kymmenien vuosien mittaan ja kasvaa. Kaikki ovat tervetulleita mukaan, lihavat ja laihat, ulkonäöstä ja väristä välittämättä. Olkapääni on käytettävissä kaikille avioliiton turvalliseen satamaan pettyneille. Paperia riittää kyynelten kuivaamiseen.

    • Minä olen kanssa miettinyt paljon viime aikoina kun minulle sopivaa puoluetta ei löydy. Poikani väittää että olen kuulemma sosiaaliliberaali, mutta folkpartiet ei kyllä minun ääntäni saa, ne on menneet täydestä sydämestään neoliberaalien leiriin. Demareita olisin äänestänyt jos nää niiden johtajat eivät kosiskelisi porvareita niin silmittomästi. Vasemmistolla on enemmän selkärankaa, mutta en ole heidän kollektiivisiidestaan ja muutamista muista jutuista niin kauhean kiinnostunut.

      Syuomalaisena en voi äänestää sverigedemokraattejakaan paitsi jos Söder maksaisi minulle riittävästi että muuttaisin takaisin Suomeen.

      Nimimerkki Puolueeton Palomarassukka.

      • eppu2

        Kyllä täälläkin mietintämyssyä saa päähänsä sovitella.
        Ei mikään ole niinkuin selkeää, kuin aiemmin.
        Eikä kai se ole nykyään missään.
        Se on niin, että jos se nousukausi joskus tulee, sitä hyvää pitäisi jakaa tasaisemmin ihmisten kesken.
        Mutta ei ihmiskunta mitään opi.
        Kähmintä ja kuplien teko alkaa välittömästi ja hetken päästä ollaan taas samassa tilassa.
        Ja sitten taas kuoro huutaa, kansantalous kaatuu jos työntekijät saavat 20 euron korotuksen.


      • ♡ Nainen ihanainen ♡

        Lisääntyisikö älykkyys molemmissa maissa muuttosi vuoksi ?


      • ♡ Nainen ihanainen ♡ kirjoitti:

        Lisääntyisikö älykkyys molemmissa maissa muuttosi vuoksi ?

        ???
        Oliko toi tartkoitettu huumoriksi?


      • Ruotsis ei taida olla sellaista kuin täällä, missä eduskunnassa istuu ex-urheilijoita, tv-julkimoita jne.? Näin jossain otsikon, et joku "salkkaritähti" lähtee ehdokkaaksi edusk.vaaleihin, eli hän on ollut mukana jossain tv-n suositussa saippuaoopperassa...näin Suomessa...ja jos tämäkin näyttelijätär pääsee läpi, on hän sitten kelvollinen valtioneuvoston jäseneksi, ministeriksi, tottakai, sääntöjen mukaan....ja tottakai me suomalaiset ansaitsemme sitä mitä tilaamme...öh.
        -ruotsalaiset ei taida äänestellä yhtä pinnallisesti, kuin me; kun on vaan jonkinlainen julkkis, se on meriitti edustamaan kansaa....
        p.s...selfiet ja twiitit kyl hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat... :)


      • eppu2 kirjoitti:

        Kyllä täälläkin mietintämyssyä saa päähänsä sovitella.
        Ei mikään ole niinkuin selkeää, kuin aiemmin.
        Eikä kai se ole nykyään missään.
        Se on niin, että jos se nousukausi joskus tulee, sitä hyvää pitäisi jakaa tasaisemmin ihmisten kesken.
        Mutta ei ihmiskunta mitään opi.
        Kähmintä ja kuplien teko alkaa välittömästi ja hetken päästä ollaan taas samassa tilassa.
        Ja sitten taas kuoro huutaa, kansantalous kaatuu jos työntekijät saavat 20 euron korotuksen.

        Mä en enää löydä vastauksia mihinkään kysymyksiini.
        Miksi, jos Ruotsilla menee taloudellisesti niin lujaa, kuten allianssi väittää, niin vanhus kuolee aliravitsemukseen kunnallisessa vanhainkodissa? Jotjut kaverit taputtivat käsiään ja juhlivat sitä facebookissa...noin siinä käy kunta saa vastata vanhustenhoidosta...siihen saakka kun yksi heistä huomasi että kunnassa olikin porvarijohto.
        Miksi tavalliset, normaalit, medelsvenssonit menevät ja äänestävät neonatseja ja rasisteja (saamelaiset, romanit, juutalaiset ja suomalaiset-eivät ole ruotsalaisia- Söder esimerkkinä) vaikka jos kysyt heiltä niin he jakavat samat perusarvot kuin me muutkin jotka äänestämme periteisiä puolueita? Eivätkö he tiedä/tajua/ymmärrä mistä jengistä on kysymys ja että kaikki tuo "me puolustamme heikompiosaisia, pienituloisia jne-"retoriikka on pelkkää savuverhoa ja ainoa joka heitä kiinnostaa oikeesti on säilyttää Ruotsi ruotsalaisena, valkoihoisena ja sinisilmäisenä. Pakolaisten vastaanoton taloudellinen aspekti on jäänyt sivuseikaksi keskusteluissa nyt kun Åkesson on sairaslomalla.


      • vesi.m kirjoitti:

        Ruotsis ei taida olla sellaista kuin täällä, missä eduskunnassa istuu ex-urheilijoita, tv-julkimoita jne.? Näin jossain otsikon, et joku "salkkaritähti" lähtee ehdokkaaksi edusk.vaaleihin, eli hän on ollut mukana jossain tv-n suositussa saippuaoopperassa...näin Suomessa...ja jos tämäkin näyttelijätär pääsee läpi, on hän sitten kelvollinen valtioneuvoston jäseneksi, ministeriksi, tottakai, sääntöjen mukaan....ja tottakai me suomalaiset ansaitsemme sitä mitä tilaamme...öh.
        -ruotsalaiset ei taida äänestellä yhtä pinnallisesti, kuin me; kun on vaan jonkinlainen julkkis, se on meriitti edustamaan kansaa....
        p.s...selfiet ja twiitit kyl hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat... :)

        En ole kauheesti seurannut politiikkaa kummassakaan maassa, mut nyt viime aikoina olen alkanut kiinnostumaan enemmän.

        Ei kauheesti mitään uttaa...kukahan se sano että jokaisella kansalla on ne johtajat jotka he itse ovat ansainneet....ei mielestäni kylläkään aina pidä paikkaansa.


      • eppu2
        vesi.m kirjoitti:

        Ruotsis ei taida olla sellaista kuin täällä, missä eduskunnassa istuu ex-urheilijoita, tv-julkimoita jne.? Näin jossain otsikon, et joku "salkkaritähti" lähtee ehdokkaaksi edusk.vaaleihin, eli hän on ollut mukana jossain tv-n suositussa saippuaoopperassa...näin Suomessa...ja jos tämäkin näyttelijätär pääsee läpi, on hän sitten kelvollinen valtioneuvoston jäseneksi, ministeriksi, tottakai, sääntöjen mukaan....ja tottakai me suomalaiset ansaitsemme sitä mitä tilaamme...öh.
        -ruotsalaiset ei taida äänestellä yhtä pinnallisesti, kuin me; kun on vaan jonkinlainen julkkis, se on meriitti edustamaan kansaa....
        p.s...selfiet ja twiitit kyl hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat... :)

        Tuota minäkin jaksan ihmetellä, miksi kansa äänestää kaikenmaailman julkimoita ja pellejä.

        Sitten valitetaan ja ihmetellään, kun ei järkeä ole missään.

        Kuin olisi selfiet maailman tärkein asia.


      • eppu2 kirjoitti:

        Tuota minäkin jaksan ihmetellä, miksi kansa äänestää kaikenmaailman julkimoita ja pellejä.

        Sitten valitetaan ja ihmetellään, kun ei järkeä ole missään.

        Kuin olisi selfiet maailman tärkein asia.

        kirjotan tähän väliin ,kun kone tän sopivast aukas.
        Minä olen ikäni kuvitellut tietäväni ketä mun kuuluu äänestä mut nyt en tierä.
        Peliväline on kertakaikkiaan hukassa,ainoo puolue joka tuntuu perinteisiä kannattajiaan suosivan on kokoomus ja se ei oo mun valinta.
        Ei ole olemassa porukkaa ketä tuntis omakseen, niin huonosti se sanoma on kerrottu.
        Katellaan sitten Kreikan tilannetta huolella jos valta siel vaihtuu niin Suomessa nousee älämölö takausten vuoksi.
        Melkeimpä sanoisin et se on soromnoo niille rahoille.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        kirjotan tähän väliin ,kun kone tän sopivast aukas.
        Minä olen ikäni kuvitellut tietäväni ketä mun kuuluu äänestä mut nyt en tierä.
        Peliväline on kertakaikkiaan hukassa,ainoo puolue joka tuntuu perinteisiä kannattajiaan suosivan on kokoomus ja se ei oo mun valinta.
        Ei ole olemassa porukkaa ketä tuntis omakseen, niin huonosti se sanoma on kerrottu.
        Katellaan sitten Kreikan tilannetta huolella jos valta siel vaihtuu niin Suomessa nousee älämölö takausten vuoksi.
        Melkeimpä sanoisin et se on soromnoo niille rahoille.

        Joo, tuntuu kyllä siltä, että on koko planeetta sekaisin.
        Ihmekös se jo tässä pieni ihminenkin päätään pyörittelee.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        kirjotan tähän väliin ,kun kone tän sopivast aukas.
        Minä olen ikäni kuvitellut tietäväni ketä mun kuuluu äänestä mut nyt en tierä.
        Peliväline on kertakaikkiaan hukassa,ainoo puolue joka tuntuu perinteisiä kannattajiaan suosivan on kokoomus ja se ei oo mun valinta.
        Ei ole olemassa porukkaa ketä tuntis omakseen, niin huonosti se sanoma on kerrottu.
        Katellaan sitten Kreikan tilannetta huolella jos valta siel vaihtuu niin Suomessa nousee älämölö takausten vuoksi.
        Melkeimpä sanoisin et se on soromnoo niille rahoille.

        Kerroppas minulle miten vallan vaihtuminen Kreikassa vaikuttaisi takauksiin? (E-retorinen kysymys, vaan pelkkää tietämättömyyttä).

        Minä en näköjään ole ainoa joka kokee nykyiset poliittiset kuviot itselleen täysin vieraiksi. Perinteiset puolueet ei enää tunnu turvallisilta ja etenkin ne ei enää näytä toimittavan samaa asiaa kuin aikaisemmin; vasemmiston kommunistimenneisyys koetaan uhkaksi ja heihin ei luoteta, demarit ovat liukuneet liikaa ajamaan porvareiden asiaa, liberalismi on tehnyt muuttumistempun ja näyttää tätänykyä enemmän oikeistolaiselta kuin itse oikeisto (libertarian), keskustapuole on suurkaupunkikeskeinen ja puolueenjohtajana nenäkäs ja äänekäs nuori nainen joka ei erota hevosta lehmästä, Miljö/vihreät taas ajavat omia asioitaan jotka ovat tietysti hyviä ja tärkeitä, mutta ei mitenkään kattavia. Oikeisto ell siis meidän moderaatit ovat melkein ainoa puolue joka ei ole vaihtanut kantaansa: raha on jumala heidän maailmassaan kuten aina ennenkin. Näissä sameissa vesissä kalastelevat kansallismieliset populistipuolueet tarjoten turvallisuutta ja perinteisiä arvoja ja johdattaen lammaslaumaa äkkijyrkänteen reunalle.

        Ps. Tää oli näkemykseni Ruotsin poliittisesta tilanteesta. Suomessa kuviot ovat ainakinosittain erilaiset.


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kerroppas minulle miten vallan vaihtuminen Kreikassa vaikuttaisi takauksiin? (E-retorinen kysymys, vaan pelkkää tietämättömyyttä).

        Minä en näköjään ole ainoa joka kokee nykyiset poliittiset kuviot itselleen täysin vieraiksi. Perinteiset puolueet ei enää tunnu turvallisilta ja etenkin ne ei enää näytä toimittavan samaa asiaa kuin aikaisemmin; vasemmiston kommunistimenneisyys koetaan uhkaksi ja heihin ei luoteta, demarit ovat liukuneet liikaa ajamaan porvareiden asiaa, liberalismi on tehnyt muuttumistempun ja näyttää tätänykyä enemmän oikeistolaiselta kuin itse oikeisto (libertarian), keskustapuole on suurkaupunkikeskeinen ja puolueenjohtajana nenäkäs ja äänekäs nuori nainen joka ei erota hevosta lehmästä, Miljö/vihreät taas ajavat omia asioitaan jotka ovat tietysti hyviä ja tärkeitä, mutta ei mitenkään kattavia. Oikeisto ell siis meidän moderaatit ovat melkein ainoa puolue joka ei ole vaihtanut kantaansa: raha on jumala heidän maailmassaan kuten aina ennenkin. Näissä sameissa vesissä kalastelevat kansallismieliset populistipuolueet tarjoten turvallisuutta ja perinteisiä arvoja ja johdattaen lammaslaumaa äkkijyrkänteen reunalle.

        Ps. Tää oli näkemykseni Ruotsin poliittisesta tilanteesta. Suomessa kuviot ovat ainakinosittain erilaiset.

        Kyllä paljon on samansuuntaista meininkiä täällä, kuin sielläkin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En ole kauheesti seurannut politiikkaa kummassakaan maassa, mut nyt viime aikoina olen alkanut kiinnostumaan enemmän.

        Ei kauheesti mitään uttaa...kukahan se sano että jokaisella kansalla on ne johtajat jotka he itse ovat ansainneet....ei mielestäni kylläkään aina pidä paikkaansa.

        Kun katselee ja kuuntelee Suomen eduskuntaa, tulee mieleen kerettiläinen ajatus, että 70 % tästä kansasta ei ansaitsisi minkäänlaista edustajaa, sellaisia tyyppejä ovat tuonne valinneet veroeurojamme tuhlaamaan.

        Tai sitten niin, että tässäkin pätee se 80/20 sääntö. Ne 20 % voisivat tehdä päätökset, ja 80 % saisi painua tekemään oikeita töitä, eli niitä, joista ovat eduskuntaan pompanneet.


      • k/k
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kerroppas minulle miten vallan vaihtuminen Kreikassa vaikuttaisi takauksiin? (E-retorinen kysymys, vaan pelkkää tietämättömyyttä).

        Minä en näköjään ole ainoa joka kokee nykyiset poliittiset kuviot itselleen täysin vieraiksi. Perinteiset puolueet ei enää tunnu turvallisilta ja etenkin ne ei enää näytä toimittavan samaa asiaa kuin aikaisemmin; vasemmiston kommunistimenneisyys koetaan uhkaksi ja heihin ei luoteta, demarit ovat liukuneet liikaa ajamaan porvareiden asiaa, liberalismi on tehnyt muuttumistempun ja näyttää tätänykyä enemmän oikeistolaiselta kuin itse oikeisto (libertarian), keskustapuole on suurkaupunkikeskeinen ja puolueenjohtajana nenäkäs ja äänekäs nuori nainen joka ei erota hevosta lehmästä, Miljö/vihreät taas ajavat omia asioitaan jotka ovat tietysti hyviä ja tärkeitä, mutta ei mitenkään kattavia. Oikeisto ell siis meidän moderaatit ovat melkein ainoa puolue joka ei ole vaihtanut kantaansa: raha on jumala heidän maailmassaan kuten aina ennenkin. Näissä sameissa vesissä kalastelevat kansallismieliset populistipuolueet tarjoten turvallisuutta ja perinteisiä arvoja ja johdattaen lammaslaumaa äkkijyrkänteen reunalle.

        Ps. Tää oli näkemykseni Ruotsin poliittisesta tilanteesta. Suomessa kuviot ovat ainakinosittain erilaiset.

        Palomalle

        Jos se kreikan rähjäpuolue voittaa niin se on luvannut irroittaa kreikan tukipaketista.


      • Jorma Raihnanen
        vesi.m kirjoitti:

        Ruotsis ei taida olla sellaista kuin täällä, missä eduskunnassa istuu ex-urheilijoita, tv-julkimoita jne.? Näin jossain otsikon, et joku "salkkaritähti" lähtee ehdokkaaksi edusk.vaaleihin, eli hän on ollut mukana jossain tv-n suositussa saippuaoopperassa...näin Suomessa...ja jos tämäkin näyttelijätär pääsee läpi, on hän sitten kelvollinen valtioneuvoston jäseneksi, ministeriksi, tottakai, sääntöjen mukaan....ja tottakai me suomalaiset ansaitsemme sitä mitä tilaamme...öh.
        -ruotsalaiset ei taida äänestellä yhtä pinnallisesti, kuin me; kun on vaan jonkinlainen julkkis, se on meriitti edustamaan kansaa....
        p.s...selfiet ja twiitit kyl hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat... :)

        En tiedä tuliko tässä jo esille, mutta Ruotsissahan ei äänestetä vaaleissa henkilöitä, vaan ns. pitkiä listoja. Ts,, puolueet asettavat jo ennalta ehdokkaansa järjestykseen ja ja tämän järjestyksen mukaan sitten mennään läpi valtiopäiville listan saamien äänien puitteissa.
        Tämä käytäntö näyttäisi karsivan aika tehokkaasti näitä julkkisehdokkaita - tai ainakin niiden läpimenoa.
        Pikku hiljaa alkaisin myös kallistua Ruotsin käytännön kannalle.


      • äijä.
        Jorma Raihnanen kirjoitti:

        En tiedä tuliko tässä jo esille, mutta Ruotsissahan ei äänestetä vaaleissa henkilöitä, vaan ns. pitkiä listoja. Ts,, puolueet asettavat jo ennalta ehdokkaansa järjestykseen ja ja tämän järjestyksen mukaan sitten mennään läpi valtiopäiville listan saamien äänien puitteissa.
        Tämä käytäntö näyttäisi karsivan aika tehokkaasti näitä julkkisehdokkaita - tai ainakin niiden läpimenoa.
        Pikku hiljaa alkaisin myös kallistua Ruotsin käytännön kannalle.

        -pitkät listat, niin, vois olla tosiaan sama systeemi täälläkin, kuin Ruotsissa...onhan siitä joskus keskusteltu, mut ei oo tehty sit mitään....-onhan se aika turhauttavaa, kun edustajina istuu kaikenkarvaisia kikkelikuvien lähettäjiä, tuomittuja rikollisia..jne....pah.


      • Jorma Raihnanen
        äijä. kirjoitti:

        -pitkät listat, niin, vois olla tosiaan sama systeemi täälläkin, kuin Ruotsissa...onhan siitä joskus keskusteltu, mut ei oo tehty sit mitään....-onhan se aika turhauttavaa, kun edustajina istuu kaikenkarvaisia kikkelikuvien lähettäjiä, tuomittuja rikollisia..jne....pah.

        Aivan. Näyttäisi, että puolueet itse osaisivat äänestäjiä paremmin arvioida ehdokkaidensa pätevyyden ja kelpoisuuden. Ne julkkisehdokkaat sitten listan hännille "irtoääniä" keräilemään.


      • Jorma Raihnanen kirjoitti:

        Aivan. Näyttäisi, että puolueet itse osaisivat äänestäjiä paremmin arvioida ehdokkaidensa pätevyyden ja kelpoisuuden. Ne julkkisehdokkaat sitten listan hännille "irtoääniä" keräilemään.

        Onhan meilläkin toki mahdollisuus henkilöäänestää, mutta kyllä ne listan keulilla olevat yleensä saa eniten ääniä vaikka eivät mitään kauheen tunnettuja olisikaan.


      • Jorma Raihnanen
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Onhan meilläkin toki mahdollisuus henkilöäänestää, mutta kyllä ne listan keulilla olevat yleensä saa eniten ääniä vaikka eivät mitään kauheen tunnettuja olisikaan.

        Joskus oikein kiinnostanut, kuinka puolueen ja toisaalta äänestäjien ranking poikkeaa yleensä toisistansa?
        Joka tapauksessa, ilmeisesti tästä johtuen ns. "turhat julkkikset" aika harvinaisia Ruotsin valtiopäivillä.


      • eppu2
        Jorma Raihnanen kirjoitti:

        En tiedä tuliko tässä jo esille, mutta Ruotsissahan ei äänestetä vaaleissa henkilöitä, vaan ns. pitkiä listoja. Ts,, puolueet asettavat jo ennalta ehdokkaansa järjestykseen ja ja tämän järjestyksen mukaan sitten mennään läpi valtiopäiville listan saamien äänien puitteissa.
        Tämä käytäntö näyttäisi karsivan aika tehokkaasti näitä julkkisehdokkaita - tai ainakin niiden läpimenoa.
        Pikku hiljaa alkaisin myös kallistua Ruotsin käytännön kannalle.

        Jossain, taisi olla A-studio, missä asiasta mainittiin, joku siinä sanoi, ettei Ruotsin malli sovi tänne.
        En tiedä miksi ei.


      • ♡♡ Nainen Ihanainen
        Paloma.se.co kirjoitti:

        ???
        Oliko toi tartkoitettu huumoriksi?

        @Paloma.se.co

        En se ollut aito minä, joka kommentoi noin.
        Joku vinoili lähes samalla nikillä, jota käyttänyt olen täällä.
        Yksi pieni ero on omaani. Pieni i :))))) ja tietenkin teksti on eri näppikseltä.
        Toki rekisteröimätöntä nikkiä voi kuka vaan käyttää mutta ei ole kivaa eikä reilua vaan raukkamaista, jos riitaa haastaa ja vinoilee toisen nikillä.


    • Evvk234

      Soini haluaa vain varmistaa noilla mahdottomilla vatimuksillaan ettei hänen poppoonsa vahingossa joutuisi hallitusvastuuseen ja häviäisi sen tien puoluekartalta.

      • bessie*

        Tai ehkä hän viestittää, että perussuomalaisten joukossa on pilvin pimein toinen toistaan fiksumpia ja vastuullisiin tehtäviin päteviä ehdokkaita?


      • Evvk234
        bessie* kirjoitti:

        Tai ehkä hän viestittää, että perussuomalaisten joukossa on pilvin pimein toinen toistaan fiksumpia ja vastuullisiin tehtäviin päteviä ehdokkaita?

        Hyvin ovat osanneet pitää ne tähän asti piilossa, yhtään en ole missään nähnyt.


    • Timo saa ääneni

      Äänestän perussuomalaista, kuka muu huolehtii meistä tavallisista suomalaisista. Ei meille kanneta mitään valmiina eteen, ei saa huonekaluja ei päästä lääkärin, mitta täynnä. PERSUT saavat vaalivoiton, tavan kansa on kyllästynyt eliitin touhuun.

      • Pirre*

        Mitä olet saanut tähän mennessä persuilta? Puhua osaa pappikin.


      • Saan tukea ja rahaa
        Pirre* kirjoitti:

        Mitä olet saanut tähän mennessä persuilta? Puhua osaa pappikin.

        Mitä itse olet saanut? Kuka puolustaa tavallista pienituloista ihmistä, joka koettaa selviytyä. Juuri selvittelin Kelan asioita, jos olisin rikas, en ruinaisi Kelan senttejä. Soinille on tilaisuus. Olen saanut uskoa suomalaiseen pienituloiseen ihmiseen. Soini ajaa perustuloon reilua korotusta. Enköhän äänestä ketä haluan.


      • ..,,,,
        Saan tukea ja rahaa kirjoitti:

        Mitä itse olet saanut? Kuka puolustaa tavallista pienituloista ihmistä, joka koettaa selviytyä. Juuri selvittelin Kelan asioita, jos olisin rikas, en ruinaisi Kelan senttejä. Soinille on tilaisuus. Olen saanut uskoa suomalaiseen pienituloiseen ihmiseen. Soini ajaa perustuloon reilua korotusta. Enköhän äänestä ketä haluan.

        Tuskinpa PS:lta olet saanut muuta kuin sanahelinää. MIlloin he ovat olleet päättävässä asemassa.,,


      • kaunis maa, mutta...
        Saan tukea ja rahaa kirjoitti:

        Mitä itse olet saanut? Kuka puolustaa tavallista pienituloista ihmistä, joka koettaa selviytyä. Juuri selvittelin Kelan asioita, jos olisin rikas, en ruinaisi Kelan senttejä. Soinille on tilaisuus. Olen saanut uskoa suomalaiseen pienituloiseen ihmiseen. Soini ajaa perustuloon reilua korotusta. Enköhän äänestä ketä haluan.

        Saat kaksi kertaa, pyytää ja olla ilman.

        "Soini ajaa perustuloon reilua korotusta"

        Älä helkkari ? Se alle tonnin ansio verottomana möläytys ? Heheheee....

        Jos PerSut saa veretseisauttavan, Suomessä duunarit, työttömät ym. pierevät verta.

        Kokoomus on lähes sosialistisakki persujen rinnalla.


      • Pirre*
        Saan tukea ja rahaa kirjoitti:

        Mitä itse olet saanut? Kuka puolustaa tavallista pienituloista ihmistä, joka koettaa selviytyä. Juuri selvittelin Kelan asioita, jos olisin rikas, en ruinaisi Kelan senttejä. Soinille on tilaisuus. Olen saanut uskoa suomalaiseen pienituloiseen ihmiseen. Soini ajaa perustuloon reilua korotusta. Enköhän äänestä ketä haluan.

        Siis, ajaa mutta, ne on vasta vaalilupauksia, ja työtä ja yrityksiä tänne olisi saatava, ei pelkkää perusturvaa, verotuloista se hyvinvointi syntyy ja työstä.


    • Tavallinen suomineit

      Timo saa vaalivoiton, muita pelottaa, miksi?

      • haaveet......

        Unelmoida voi jokainen, pelottaako, ettei sinun unelmasi toteudukaan?


    • huraa, huraa, huraa,

      TIMO SOINI SAAKOON TAHTONSA LÄPI

      NÄIN TULEE KÄYMÄÄN !

      nyt kunnon huraa huudot kannustukseksi .

      • kinkkukankkukunkku

        Meinaaatko, että yhdellä äänellään tekee itsestääm meille kunkun?


      • Ei mölyapinoille

        Ai sinä luulet että se on huutoäänestys.


    • Omien puolella

      Saattepa nähdä, mitä kyllästynyt suomen kansa on mieltä, omista kansalaisista pitää pitää parempaa huolta. Meitähän on joka kunnassa ja kaupungissa.

    • tätä mieltä -

      omien puolesta,


      OLIPA HARVINAISEN HYVÄ KOMENTTI;


      täysin samaa mieltä,

      köyhyys poistettava, liian rikkailta rahat valtiolle, koko kansata pidettava hyvää huolta,

      kaikki ÄÄRI liikkeet ON PAHASTA ,

      VAIN ÄLYKÖT NYT JOHTOPAIKOILLE ;

      inhimillisyys politiikkaan


      SEKOILU LOPETETTAVA erikoisesti EU politiikassa -- ei enään tyhmiä päätöksiä, ruotsista mallia

    • att2

      Ruotsalaisuudesta, olen asunut Ruotsissa 45 vuotta ja olen ollut ruotsinkansalainen vuodesta 1986 mutta en ole ruotsalainen koska olen suomalainen.

      Tunnen juutalaisia ja monia kansalaisuuksia jotka ovat joskus muuttaneet he tuntevat asian kuin minä.

      Mitään syrjintää ei koskaan ole ollut vaan tavallaan päin vastoin.


      Jotkut täällä luulevat olevan jotain erikoista.

      • att2

        Tähän vielä lisä nyt näyttää muut puolueet olevan samalla linnalla kuin SD ex kokoomus ja TV:ssä nyt KD, koska ovat huomanneet sen mikä on kansanlinja.

        Mitä tulee muutamiin SD lausumiin niitä ei olisi saanut sanoa vaikka tavallaan oikeat.


        Väestön kokonaisuuden kannalta Suomen parasta ajatellen voisi maahan muuttoa lisätä, tällä hetkellä on valinta mahdollisuuksia jotka olisivat sopiviayhteisöön.


      • att2 kirjoitti:

        Tähän vielä lisä nyt näyttää muut puolueet olevan samalla linnalla kuin SD ex kokoomus ja TV:ssä nyt KD, koska ovat huomanneet sen mikä on kansanlinja.

        Mitä tulee muutamiin SD lausumiin niitä ei olisi saanut sanoa vaikka tavallaan oikeat.


        Väestön kokonaisuuden kannalta Suomen parasta ajatellen voisi maahan muuttoa lisätä, tällä hetkellä on valinta mahdollisuuksia jotka olisivat sopiviayhteisöön.

        Edelleenkin, 87% ruotsalaisista EI ole samalla linjalla.
        Mitkään puolueet eivät ole rasistilinjalla. Kaikki puolueet ovat kieltäytyneet yhteistyöstä natsien kanssa ja Söderin eroamista varapuhemiehen paikastaan eduskunnassa vaaditaan joka taholta. Natsit ovat nyt tulleet esille loukoistaan ja linnoittautuvat SD: ympärille.
        Meidän jälkeemmekö vedenpaisumus???

        http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/sd-framme-vid-sitt-mal-och-nu-sluter-nazisterna-upp/


      • att2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Edelleenkin, 87% ruotsalaisista EI ole samalla linjalla.
        Mitkään puolueet eivät ole rasistilinjalla. Kaikki puolueet ovat kieltäytyneet yhteistyöstä natsien kanssa ja Söderin eroamista varapuhemiehen paikastaan eduskunnassa vaaditaan joka taholta. Natsit ovat nyt tulleet esille loukoistaan ja linnoittautuvat SD: ympärille.
        Meidän jälkeemmekö vedenpaisumus???

        http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/sd-framme-vid-sitt-mal-och-nu-sluter-nazisterna-upp/

        Aivosi eivät osaa ajatella totuutta, luulteko olevasi ruotsalainen?

        Kuljet hyvin alhaisella tasolla, koska uskot sosialismiin joka on pahin maailmassa samoin kommunismi.

        Mitä sanoivat sosialistit kun yleisiö ei kuule--- he ovat kaikkein pahimpia.

        Olet aivopesty jolla on suuret luulot ei mitään muuta. Annoin taas tänään kerjäläiselle 200kr paljonko annat?


        Tiedän kuinka politiikka toimii ja mistä rahat otetaan ne otetaan uunoilta.

        Tänään on tilanne se Ruotsissa että täällä asuvat työllistetään kaikki ja sitten voidaan ottaa miljoonia lisää uusia ruotsalaisia, Suomi kyllä voi ottaa kun nyt on sopiva aika.


      • k/k
        att2 kirjoitti:

        Aivosi eivät osaa ajatella totuutta, luulteko olevasi ruotsalainen?

        Kuljet hyvin alhaisella tasolla, koska uskot sosialismiin joka on pahin maailmassa samoin kommunismi.

        Mitä sanoivat sosialistit kun yleisiö ei kuule--- he ovat kaikkein pahimpia.

        Olet aivopesty jolla on suuret luulot ei mitään muuta. Annoin taas tänään kerjäläiselle 200kr paljonko annat?


        Tiedän kuinka politiikka toimii ja mistä rahat otetaan ne otetaan uunoilta.

        Tänään on tilanne se Ruotsissa että täällä asuvat työllistetään kaikki ja sitten voidaan ottaa miljoonia lisää uusia ruotsalaisia, Suomi kyllä voi ottaa kun nyt on sopiva aika.

        att2
        Pikku ristiriitaisuus jutussasi,sanoit että suomen on otettava massoittain pakolaisia ja kun ne menee työhön syntyy hyvinvointia.
        Oletko huomannut että suomi on syöksymässä päin seinää eikä siellä pimeyressä näy yhtään uutta työpaikkaa.


      • att2
        k/k kirjoitti:

        att2
        Pikku ristiriitaisuus jutussasi,sanoit että suomen on otettava massoittain pakolaisia ja kun ne menee työhön syntyy hyvinvointia.
        Oletko huomannut että suomi on syöksymässä päin seinää eikä siellä pimeyressä näy yhtään uutta työpaikkaa.

        Täytyy ajatella ajassa! Luulen näin tekee myös Ruotsinvaltio.

        Ei Suomenvaltio ole missään syöksyssä, näe lukemat, kyllä Suomi voi hyvin jatkossa näin on totuus.

        Täytyy nähdä suomalaiset uudet teollisuudet ne pitää yrittää olla Suomessa niitä muutamia---en saa mainostaa--.

        Ei Suomen tilanne ole mikään huono ja toverikin kyllä piristyy kun aika kulkee näin on totuus. Voin juuri nyt syyttää itseä tulevista tappioista, kaikki on elämää.


      • att2 kirjoitti:

        Aivosi eivät osaa ajatella totuutta, luulteko olevasi ruotsalainen?

        Kuljet hyvin alhaisella tasolla, koska uskot sosialismiin joka on pahin maailmassa samoin kommunismi.

        Mitä sanoivat sosialistit kun yleisiö ei kuule--- he ovat kaikkein pahimpia.

        Olet aivopesty jolla on suuret luulot ei mitään muuta. Annoin taas tänään kerjäläiselle 200kr paljonko annat?


        Tiedän kuinka politiikka toimii ja mistä rahat otetaan ne otetaan uunoilta.

        Tänään on tilanne se Ruotsissa että täällä asuvat työllistetään kaikki ja sitten voidaan ottaa miljoonia lisää uusia ruotsalaisia, Suomi kyllä voi ottaa kun nyt on sopiva aika.

        Ne jotka kulkevat "alhaalla" ovat sverigedemokraatit, nämä nuoret, vihaiset nasse-sedät jotka varustautuvat rautatangoilla kaupungilla liikkuessaan, puolustaakseenitseään. Minkähän takia he tuntevat itsensä uhatuiksi?

        https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM#t=32


      • Yrittämään siitä
        k/k kirjoitti:

        att2
        Pikku ristiriitaisuus jutussasi,sanoit että suomen on otettava massoittain pakolaisia ja kun ne menee työhön syntyy hyvinvointia.
        Oletko huomannut että suomi on syöksymässä päin seinää eikä siellä pimeyressä näy yhtään uutta työpaikkaa.

        Mamut ovat ainakin saaneet aikaan suuren joukon kebappiloita, pitserioita ym kuppiloita, ajavat taksia ja bussia kun kantaväelle ei työ maistu eikä varsinkaan yrittäminen.


    • Huonekalut pihalle

      Paloma, minulla asuu sukulaisia Ruotsissa, menivät 70-luvulla työn perässä. Osa kansasta on tyytymättömiä siihen, että monille maahanmuuttajille kannetaan kaikki valmiina "pöytään". Huonekalut pitää olla viimeisen päälle, vanhemmat huonekalut heitetään kylmästi parvekkeelta tai ovesta pihalle, ei kelpaa. Sukulaiseni kertovat. Tavallinen perhe saa hommata sellaiset huonekalut mihin rahat riittävät. He maahanmuuttaneet eivät vanhoja kalusteita kelpuuta, koska niissä on edellisen käyttäjän "henki". Lattiat revitään auki, että saa kasvattaa esim. bataattia, taivaan tosi. Siinä sitä solidaarisuutta arkipäivässä.

      • Nää on juuri näitä urbaaneja myyttejä, huhuja ja suoranaista natsipropagandaa joita syötetään ihmisille jotka koetaan vastaanottavaiseksi mustamaalauskampanjoille. Sameissa vesissä he kalastavat. Ja jos itsekin on maahanmuuttaja ja ei ehkä täysin hallitse kieltä niin helppo uskoa levitetltyihin huhuihin. Ovatko sukulaisesi itse nähneet miten lattian alla kasvatetaan bataatteja tai huonekaluja heitetään pihalle koska niissä on joku "henki"? Minä olen kuullut noita samoja valheita neonatsien ja skinheadien, rasistien ja bevara Sverige-svensk-kansankiihottajien suista, mutta en ole koskaan omin silmin nähnyt, omin korvin kullut tai edes mistään luotettavasta lähteestä lukenut. Olen kuitenkin olut työssä ja asunutkin alueilla joissa on tosi paljon maahanmuuttajia (somaleja, lähi-idästä, Balkanilta) melkein 30 vuotta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Nää on juuri näitä urbaaneja myyttejä, huhuja ja suoranaista natsipropagandaa joita syötetään ihmisille jotka koetaan vastaanottavaiseksi mustamaalauskampanjoille. Sameissa vesissä he kalastavat. Ja jos itsekin on maahanmuuttaja ja ei ehkä täysin hallitse kieltä niin helppo uskoa levitetltyihin huhuihin. Ovatko sukulaisesi itse nähneet miten lattian alla kasvatetaan bataatteja tai huonekaluja heitetään pihalle koska niissä on joku "henki"? Minä olen kuullut noita samoja valheita neonatsien ja skinheadien, rasistien ja bevara Sverige-svensk-kansankiihottajien suista, mutta en ole koskaan omin silmin nähnyt, omin korvin kullut tai edes mistään luotettavasta lähteestä lukenut. Olen kuitenkin olut työssä ja asunutkin alueilla joissa on tosi paljon maahanmuuttajia (somaleja, lähi-idästä, Balkanilta) melkein 30 vuotta.

        Tuli vain mieleen kaikki ne "totuudet" joita kansallissosialistit levittivät juutalaisista 30-luvun Saksassa, kunnes suuri osa kansasta alkoi pitää niitä totuuksina.


      • Täyttä totta on
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Nää on juuri näitä urbaaneja myyttejä, huhuja ja suoranaista natsipropagandaa joita syötetään ihmisille jotka koetaan vastaanottavaiseksi mustamaalauskampanjoille. Sameissa vesissä he kalastavat. Ja jos itsekin on maahanmuuttaja ja ei ehkä täysin hallitse kieltä niin helppo uskoa levitetltyihin huhuihin. Ovatko sukulaisesi itse nähneet miten lattian alla kasvatetaan bataatteja tai huonekaluja heitetään pihalle koska niissä on joku "henki"? Minä olen kuullut noita samoja valheita neonatsien ja skinheadien, rasistien ja bevara Sverige-svensk-kansankiihottajien suista, mutta en ole koskaan omin silmin nähnyt, omin korvin kullut tai edes mistään luotettavasta lähteestä lukenut. Olen kuitenkin olut työssä ja asunutkin alueilla joissa on tosi paljon maahanmuuttajia (somaleja, lähi-idästä, Balkanilta) melkein 30 vuotta.

        Paloma, kun tämä huonekalujen pihalle heittäminen ei ole myytti, nämä ihmiset asuivat samalla alueella, missä sukulaiseni, isäni veli perheineen, ja kyllä lattia oli revitty irti ja siinä kasvatettiin bataatteja. Sukulaiseni lähtivät aikoinaan paremman elintason toivossa, liukuhihnalle autotehtaalle ja ovat kuitenkin viihtyneet, mitä nyt jouluna, pääsiäisenä ja kesällä tulevat Suomeen. Tavallisia pienipalkkaisia duunareita. Omin silmin nähty.


      • Täyttä totta on kirjoitti:

        Paloma, kun tämä huonekalujen pihalle heittäminen ei ole myytti, nämä ihmiset asuivat samalla alueella, missä sukulaiseni, isäni veli perheineen, ja kyllä lattia oli revitty irti ja siinä kasvatettiin bataatteja. Sukulaiseni lähtivät aikoinaan paremman elintason toivossa, liukuhihnalle autotehtaalle ja ovat kuitenkin viihtyneet, mitä nyt jouluna, pääsiäisenä ja kesällä tulevat Suomeen. Tavallisia pienipalkkaisia duunareita. Omin silmin nähty.

        @Täyttä totta on,
        katso vastaustani äijän kommentin alla.
        Olen edelleenkin sitä mieltä että kysymys on yksittäisestä tapauksesta joka jäi kulkemaan myyttinä ja yleistyksenä, ei todellisena kuvana siitä miten maahanmuuttajat suurena enemmistönä käyttäytyvät.


    • äijä.

      -juu, Paloma, kaikenlaista tarinaa ja juttua liikkuu mediassa, ja vaikka missä, mut totuus on tuolla jossain, niinku sanotaan, ja jokaisella kai oma totuutensa, niillä jotka haluaa ottaa kaikki tänne pohjolaan tulevat avosylin vastaan, ja niillä jotka eivät halua ottaa ketään tänne...oliskos kyse tasapainosta?
      -hyväntahtoisuus on tärkeä asia, pitää löytää oikeat tavat auttaa ihmisiä, niin kotimaassa kuin maailmalla, maailma ei ole mustavalkoinen, värejä ja sävyjä on mahdottomasti, aivan niinkuin erilaisia ihmisiäkin, liian sinisilmäisesti ei saisi myöskään suhtautua asioihin, ainakaan aikuiset asioista päättäjät...

    • Minua jäi mietityytämään noi jutut joista "Huonekalut pihalle"-nimimerkki kertoo. Aivan varmasti joku yksittäinen tapaus joka on tapahtunut tosi kauan sitten ja jota nyt "markkinoidaan" totuutena ja yleistyksenä maahanmuuttajista ja heidän sopimattomuudestaan oloihimme.

      Minua huolestuttaa nyt juuri enemmän noi romanialaiset kerjäläiset joita istuu joka kaupan ovella. Värjöttelevät viluissaan ja ihmiset loikkivat heidän ylitseen kantaen tuhannen kruunun ruokakasseja heidän päänsä yli, mutta lanttiakaan ei heru koska vaikka luonnollisestikin säälittää niin meille on jo myyty se urbaanimyytti että se on maffiaa ja järjestäytynyttä toimintaa ja että heillä on oikeesti paljon rahaa pankissa ja luottokortteja ja vaikka mitä. En usko pätkääkään! Ei se ulkona räntäsateessa istuminen ja kerjääminen niin hauskaa voi olla. (Joissakin liikkeissä on alettu antamaan heille aamiaista kuntulevat ovien aukaisuaikaan. En ole itse nähnyt, mutta joku sanoi että ne ruokia joista päivämäärär on mennyt umpeen ja pilaantuneita hedelmiä, joista voi sairastua)

      • Palomalle.
        Tää pakolais juttu ei varmaankaan tuu ratkastua meiän järkeilyllä mut yks juttu viel.
        Oletko sitä mieltä tai uskotko että vieraassa maassa auttaminen on parempi ratkaisu kuin avun vieminen heidän kotimaahan.
        Itte uskon heidän kotimaassaan auttamisen olevan parempi vaihtoehto, tutut ympyrät,oma kieli ja kulttuuri yms.
        Nyt ei sit puhuta poliittisista pakolaisista vaan sellaisista joilla ei oo henken vaaraa kotimaassaan.


      • äijä.

        -noista katukerjäläisistä sanoi taannoin tasa-arvovaltuutettu Eva Biaudet ettei itse anna rahaa, koska näiden ihmisten ongelmat täytyy hoitaa toisella tavalla, ei ihmisarvoa alentamalla...selvää on, etteivät kaikki ole jotain mafia, tai senkaltaista organisoitua, mut halutaanko me todellakin tänne tällainen kadulla kerjäämisen kulttuuri?...selvää on, et jos annat rahaa kadulla kerjääjälle, se ei lopu...kyllä pohjoismaissa pystytään hoitamaan paremmin tämä ongelma, kuin jossain USA:ssa, tai ns. kehitysmaissa, siihen uskon...poliitikot töihin ja vastuuseen.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Palomalle.
        Tää pakolais juttu ei varmaankaan tuu ratkastua meiän järkeilyllä mut yks juttu viel.
        Oletko sitä mieltä tai uskotko että vieraassa maassa auttaminen on parempi ratkaisu kuin avun vieminen heidän kotimaahan.
        Itte uskon heidän kotimaassaan auttamisen olevan parempi vaihtoehto, tutut ympyrät,oma kieli ja kulttuuri yms.
        Nyt ei sit puhuta poliittisista pakolaisista vaan sellaisista joilla ei oo henken vaaraa kotimaassaan.

        Kun puhutaan auttamisesta niin minä tarkoitan aina ensisijaisesti pakolaisten auttamista. Muut maahanmuuttajat, jos heille on myönnetty oleskelulupa, saavat tyytyä samaan standardiapuun johon maan oma väestö on myös oikeutettu. Vastineeksi avun saamisesta kuuluu maahanmuuttajan osoittaa että hän haluaa ja pyrkii integroitumaan yhteiskuntaan opiskelemalla kieltä, aktiivisesti etsimällä työpaikkaa jne. Pakolaiset ovat luku erikseen: he tarvitsevat aivan toisenlaista apua ja tukea, esim terapiaa, terveyspalveluja jne ennenkuin he voivat alkaa integroitumaan yhteiskuntaan.

        Minä en oikein usko tuohon "paikan päällä auttamiseen" kuten esim. sverigedemokraatit sanovat. Se on vain hätäapua, kosmeettista apua, laastari haavan päälle. Tilapäisesti tällaista apua täytyy tietenkin antaa: katastrofitilanteissa, pakolaistilanteissa, nälänhädässä jne, mutta parasta apua mitä me voimme antaa kehitysmaille on maksaa reilun kaupan hinta heidän tuotteistaan, tukea demokratiaa ja naisten ja lasten asemaa kehitysmaissa ja satsata koulutukseen.


      • äijä. kirjoitti:

        -noista katukerjäläisistä sanoi taannoin tasa-arvovaltuutettu Eva Biaudet ettei itse anna rahaa, koska näiden ihmisten ongelmat täytyy hoitaa toisella tavalla, ei ihmisarvoa alentamalla...selvää on, etteivät kaikki ole jotain mafia, tai senkaltaista organisoitua, mut halutaanko me todellakin tänne tällainen kadulla kerjäämisen kulttuuri?...selvää on, et jos annat rahaa kadulla kerjääjälle, se ei lopu...kyllä pohjoismaissa pystytään hoitamaan paremmin tämä ongelma, kuin jossain USA:ssa, tai ns. kehitysmaissa, siihen uskon...poliitikot töihin ja vastuuseen.

        Minä olen joskus aikoinaan kehuskellut tuolla maailman turuilla että tulen maasta missä kaduilla ei ole kerjäläisiä ja asiat hoidetaan yhteisillä varoilla, mutta nyt taitaa se aika olla ohi ja halutaan tai ei, kaupunkikuvamme on muuttunut pysyvästi. En minä olisi sitä halunnut.
        Tänään annoin ensimmäistä kertaa muutaman lantin kerjäläiselle, molemmissa kaupoissa käydessäni, muutama kymmenen kruunua joka ei tee minua yhtään köyhemmäksi ja joka ei kauheesti rikastuta kerjäläistäkään, mutta tuntui ilkeeltä kävellä ohi neljän täyden kassin kanssa, ruokaa yli tuhannen kruunun edestä, viinejä ja oluita toinen tonni kasseissa ja vanha nainen joka tärisi kylmästä....

        Miten Eva Biaudet ehdotti että asia hoidettaisi? Haluan kuulla nimenomaan ratkaisuista.

        Tiedän että kerjuu ei lopu heille rahaa antamalla. (Entisessä kotimaassani totuin näkemään kerjäläisiä, sairaita, mielisairaita ja katulapsia pyytämässä käsi ojossa joka kadunkulmassa ja ihmiset sanoivat samaa....."ne on oikeesti maffia ja rikkaita ja noi sylivauvat ovat vuokrattuja..."


    • att2

      Paloma-- puhutko saamea???

      • En, miksi kysyt? Suomea, ruotsia, englantia ja espanjaa. Niillä pärjää aika pitkälle.


    • k/k
      • Paloma lennossa

        Tässä vain ihan nopeesti ennen lähtöä päivän askareille: katsoin koko videon ja ei oikeestaan mitään uutta. Noi asiat mitä somalimies sanoi on samoja mitä mä olen sanonut 30 vuoden aikana täällä Ruotsissa. Pikkasen särähti kun hän sanoi että ne nuoret oli "pilvessä", jos jotkut vetää pilveä niin ne on noi nuoret tai vanhemmatkin somalimiehet jotka polttaa katia. Mutta totta hän puhui, ei meillä ole oikeestaan mitään valittamista täälä jos asettaa vertauskohteeksi miten asiat ovat sanotaan vaikka Somaliassa

        Paikkojen rikkominen on tietysti rikollista ja rikkojat asetettava vastuuseen tekemisistään. Sananvapaus tarvii toki olla ja saamme olla ylpeitä siitä että asumme maassa missä on demokratia ja nuorisomme (kovin olivat eksysissä ja harhaanjohdettuja lapsellisine protesteineen " tyyppi kun mulla on kaksi lasta ") saavat osoittaa mieltään ja puhua siitä mikä heitä vaivaa.....minähän lähettäisin nää mieleosoittajat vaikka opintomatkalle vapaaehtoistyöhön jonnekin slummikortteleihin Haitiin tai Pakistaniin, omalla kustannuksellaan saamaan hieman tuntumaa siihen mitä elämä on oman pienen lintukodon ulkopuolella.


    • Luin juuri Romanian suurlähettilään kehoituksesta että ei annettaisi rahaa kerjäläisille ja että monille heille löytyisi töitä ihan kotipuolestakin, mutta että he ajattelevat että kerjääminenkin on työntekoa ja että heitä ei pitäisi kannustaa kerjäämiseen antamalla heille rahaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe