Kysymyksiä uudesta verokortista

Jaana Kuparinen

Hei!

Olen muuttanut pariinkiin otteeseen vuoden 2014 veroprosenttiani, joten minkä mukaan määräytyy tammikuun 2015 veroprosenttini, kun sanotaan, että käytetään vuoden 2014 vero%:a?

Muistelenko väärin, vai oli tämä vuosi 2014 ensimmäinen, ettei verokorttia enää tarvinnut työnantajalle tammikuussa toimittaa, vaan saivat ennakonpidätystiedot 1.2. alkaen suoraan verottajalta?

3

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä taas uutta?

      Viimeisin verokortti.

      Ei minulle ainakaan tule automaattisesti verokortteja,vaikka työntekijöitä on.Eli verokortit pitää toimittaa .

    • minävaan

      Riippuu työpaikasta tarviiko verokortti toimittaa työnantajalle,isompii työpaikkoihin ei tarvii tehneet sopimuksenverotoimiston kanssa,kyllä työnantaja varmaan tiedottaa tarviiko vai ei

    • Hei Jaana Kuparinen ja kiitos kysymyksestäsi!


      Tammikuussa työnantaja toimittaa ennakonpidätyksen joulukuun 2014 lopussa voimassa olleen verokortin tai vuodelle 2015 annetun muutosverokortin perusteella. Tulojen seuranta ja ennakonpidätyksen laskenta aloitetaan aina alusta 1. tammikuuta.


      Muistat aivan oikein, työnantajilla on vuoden 2014 alusta ollut mahdollisuus saada verokorttitiedot sähköisesti erikseen pyytämällä. Voit tarkistaa asian palkanlaskijaltasi. Huomioithan, että muutosverokortin tiedot eivät välity sähköisesti työnantajille.

      Lisätietoa löydät täältä:
      http://www.vero.fi/fi-FI/Tietoa_Verohallinnosta/Tiedotteet/Henkiloasiakkaat/Uusi_verokorttisi_saapuu_pian


      Ystävällisin terveisin
      Sanni Verotiimistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe