Uskonnot/jumalat

Veteraani

On tämä ihmiskunta aivan järjetön. Ei tarvii olla ihan Einsteinin aivoja tajutakseen, että kaikki uskonnot on täyttä humpuukia ja eikä jumalia ole olemassakaan. Onko kuka nähnyt Jumalan selvin päin. Raamattukin on kansalliseepos siinä missä Kalevalakin.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalia on koettu olevan olemassa tuhansia eli niihin on uskottu ja luotettu.
      Mutta ei niitä tuhansia Jumalia voi olla yhtäaikaa olemassa edes uskovien omasta mielestä.

      • Paitsi että

        hinduismissa jumalten lukumääräksi sanotaan 330 miljoonaa. Mutta ei sekään tietysti ole tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi kiinteäksi luvuksi ja absoluuttiseksi totuudeksi, vaan vain esimerkiksi tavattoman suuresta luvusta. Hinduismin jumalat ovat oikeastaan verrattavissa enkeleihin tms. Minkään niistä ei väitetä olevan ainoa oikea jumala.


    • lukee ihan oikein

      Raamatussa sanotaan että usko ei ole joka miehen, miettikää sitä kun seuraavan kerran pilkaatte, osuu juuri tuollaisiin...!

      • Raamatussa sanotaa vaikka mitä eli onneksi siitä ei tarvitse välittää.


    • totta 1

      Veteraani
      Näkeminen ei ole edellytys jonkun havaitsemiseen. Järkevä ajattelu olemassa olevaan asiaan antaa monelle uskon Jumalaan olemassa olevien todisteiden avulla.
      Ei kannata sivuuttaa mitä on nekin pitää ottaa mukaan että loppuajatus on mahdollisimman totta.
      Tuhansia vuosia on mennyt ja tietoa ihmisille karttunut historiasta ja tutkimuksista se henkilökohtaisista kokemuksista jne.
      Etkö hoksaa sitä että Jeesus on kolmiyhteinen Jumala joten joku on nähnyt Jumalan n. 2000 v sitten.

    • tiesitköstä

      "Onko kuka nähnyt Jumalan selvin päin?"

      Oletko itse aivan varma kaikesta näkemästäsi? Tiesitkö, että kaikki olemassa oleva ei ole silmin nähtävää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3825
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3022
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2950
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2798
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2744
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2495
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      2293
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      214
      1981
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1947
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1897
    Aihe