Tein laittoman ehtoollisen

Ilmoittakaa poliisil

Ehtoollinen oli raamatunmukainen. Emme halunneet epäuskoista pappia
Eukaristian toimittamiseen, vaan teimme sen ilman pappia.

Kaikki osalliset ovat luterilaisia.

15

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onko krapula?

      Mitä otitte kun ette kykene itse ilmoitusta tekemään?

    • laki selvä

      Kirkkojärjestys 2:12 § 1 mom. 1. lause = "Ehtoollisen jakaa pappi."

      • V. Iini

        " Kirkkojärjestys 2:12 § 1 mom. 1. lause = "Ehtoollisen jakaa pappi."

        - Raamattu ei sano / määrää jakajista mitään.

        Siellä lukee vaan:

        Matt. 26:
        26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini."
        27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        1 Kor11:
        23. Sillä olen saanut Herralta sen, minkä myös annoin teille, että Herra Jeesus sinä yönä, jona Hänet kavallettiin, otti leivän
        24. ja kiitettyään mursi ja sanoi: "Tämä on ruumiini, joka puolestanne [murretaan]. Tehkää tämä muistokseni."
        25. Samoin myös maljan aterioinnin jälkeen sanoen: "Tämä malja on uusi liitto veressäni. Niin usein kuin juotte, tehkää se muistokseni."
        26. Sillä niin usein kuin syötte tämän leivän ja juotte maljan, julistatte Herran kuolemaa, kunnes Hän tulee.

        Ap. 2:
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

        - ehtoolisen saa jakaa kuka uskova tahansa, tai uskova yksinään itselleen.

        Jumalan mies, Smith Wigglesvorth, uskon sankari, otti itse joka aamu ehtoolista, ettei hetkeksikään unohtaisi Jeesuksen ristinkuolemaa.

        Turhia tuollaidet evlutin säännöt.
        Ja jokainen uskova on Kristuksen pappi, joten siitä vaan keskenänne / yksikseen ehtoolista nauttimaan.
        Ette varmasti riko Jumalan tahtoa toiminnallanne.


      • Pois ihmisoppi

        On oikeus kieltäytyä papista joka ei tunnusta Raamatun sanaa.

        "Totelkaa Jumalaa enemmän kuin ihmisiä"


      • uskova mies
        V. Iini kirjoitti:

        " Kirkkojärjestys 2:12 § 1 mom. 1. lause = "Ehtoollisen jakaa pappi."

        - Raamattu ei sano / määrää jakajista mitään.

        Siellä lukee vaan:

        Matt. 26:
        26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini."
        27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        1 Kor11:
        23. Sillä olen saanut Herralta sen, minkä myös annoin teille, että Herra Jeesus sinä yönä, jona Hänet kavallettiin, otti leivän
        24. ja kiitettyään mursi ja sanoi: "Tämä on ruumiini, joka puolestanne [murretaan]. Tehkää tämä muistokseni."
        25. Samoin myös maljan aterioinnin jälkeen sanoen: "Tämä malja on uusi liitto veressäni. Niin usein kuin juotte, tehkää se muistokseni."
        26. Sillä niin usein kuin syötte tämän leivän ja juotte maljan, julistatte Herran kuolemaa, kunnes Hän tulee.

        Ap. 2:
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

        - ehtoolisen saa jakaa kuka uskova tahansa, tai uskova yksinään itselleen.

        Jumalan mies, Smith Wigglesvorth, uskon sankari, otti itse joka aamu ehtoolista, ettei hetkeksikään unohtaisi Jeesuksen ristinkuolemaa.

        Turhia tuollaidet evlutin säännöt.
        Ja jokainen uskova on Kristuksen pappi, joten siitä vaan keskenänne / yksikseen ehtoolista nauttimaan.
        Ette varmasti riko Jumalan tahtoa toiminnallanne.

        Juuri näin, Jeesus sanoo tuon seuraajilleen; Luuk.22

        " 19. Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        20. Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. "

        Olen myös luterilainen ja viettänyt Jeesuksen muistoateriaa kotona, läheisteni kanssa, enkä koe tekeväni siinä mitään väärää.

        Kysyin kerran erästä eläkkeellä olevaa pappia, että hän tulisi sitä meille viettämään, hän kieltäytyi ja perusteli asian niin, että mikäli sen joku saisi tietoonsa, häneltä otettaisiin papinoikeudet pois.

        Kuitenkin tuo minulle läheinen pappi neuvoi minua itse niin toimimaan ja niin myös tehtiin.


      • leivän murtaja
        V. Iini kirjoitti:

        " Kirkkojärjestys 2:12 § 1 mom. 1. lause = "Ehtoollisen jakaa pappi."

        - Raamattu ei sano / määrää jakajista mitään.

        Siellä lukee vaan:

        Matt. 26:
        26. Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini."
        27. Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        28. sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi.
        1 Kor11:
        23. Sillä olen saanut Herralta sen, minkä myös annoin teille, että Herra Jeesus sinä yönä, jona Hänet kavallettiin, otti leivän
        24. ja kiitettyään mursi ja sanoi: "Tämä on ruumiini, joka puolestanne [murretaan]. Tehkää tämä muistokseni."
        25. Samoin myös maljan aterioinnin jälkeen sanoen: "Tämä malja on uusi liitto veressäni. Niin usein kuin juotte, tehkää se muistokseni."
        26. Sillä niin usein kuin syötte tämän leivän ja juotte maljan, julistatte Herran kuolemaa, kunnes Hän tulee.

        Ap. 2:
        41. Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.
        42. Ja he pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.

        - ehtoolisen saa jakaa kuka uskova tahansa, tai uskova yksinään itselleen.

        Jumalan mies, Smith Wigglesvorth, uskon sankari, otti itse joka aamu ehtoolista, ettei hetkeksikään unohtaisi Jeesuksen ristinkuolemaa.

        Turhia tuollaidet evlutin säännöt.
        Ja jokainen uskova on Kristuksen pappi, joten siitä vaan keskenänne / yksikseen ehtoolista nauttimaan.
        Ette varmasti riko Jumalan tahtoa toiminnallanne.

        Juuri näin!


      • uskovien yhteysateria
        Pois ihmisoppi kirjoitti:

        On oikeus kieltäytyä papista joka ei tunnusta Raamatun sanaa.

        "Totelkaa Jumalaa enemmän kuin ihmisiä"

        Minäkin käyn mieluummin sellaisella ehtoollisella johon osallistuu uskovia ja pappikin on uskossa.


      • Papisto

        Vanhassa liitossa "lakiliitossa" Israelilaiset olivat "..pappisvaltakunta ja pyhä kansa.."

        Uudessa liitossa Jeesuksen Kristuksen seuraajat ovat kaikki "kuninkaallisen papiston jäseniä" . Niin Vanhan - " ympäröivät pakakansat "kuin Uudenkin liiton aikana "ulkopuolella olevat" eivät kuulu "Jumalan kansaan".

        1.Piet.2: 9. "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; 10. te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut" 11. Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan.."

        Uuden Liiton "pappis kansaan " synnytään , siihen ei liitetä eikä liitytä, vaan synnytään.1.Piet.1: 23." te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta..."Room.10: 17. "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta..."

        Uuden Liiton Srk:n viroissa ovat jotkut Jumalan kutsumat ja armoittamat tämän "papiston ", "kuninkaallinen papiston" jäsenet .

        Efesolaiskirjeessä Paaavli opettaa minkä takia nämä "Srk.virat" ovat

        Ef.4: 7. "..Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan. 8. Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille". 9. Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin? 10. Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki. 11. Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi, 12. tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen, 13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään, 14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa; 15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus, 16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on..."

        Niin myös Vanhan Liiton "valitun kansan " kansalaisuuteen synnyttiin. Syntyneet poikalapset ympärileikattiin "lakiliiton " säädösten mukaan. Heidän seasssaan oli myös "muukalaisia" jotka asuivat heidän keskellään, muuta eivät olee synnynnäisiä kansan jäseniä.
        "..Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.' Sano nämä sanat israelilaisille."

        2.Moos.19: 3. "Ja Mooses nousi Jumalan tykö, ja Herra huusi häntä vuorelta ja sanoi: "Sano näin Jaakobin heimolle ja ilmoita israelilaisille: 4. 'Te olette nähneet, mitä minä olen tehnyt egyptiläisille ja kuinka minä olen kantanut teitä kotkan siivillä ja tuonut teidät luokseni. 5. Jos te nyt kuulette minun ääntäni ja pidätte minun liittoni, niin te olette minun omaisuuteni ennen kaikkia muita kansoja; sillä koko maa on minun. 6. Ja te olette minulle pappisvaltakunta ja pyhä kansa.' Sano nämä sanat israelilaisille." 7. Kun Mooses tuli takaisin, kutsui hän kokoon kansan vanhimmat ja puhui heille kaikki ne sanat, jotka Herra oli hänen käskenyt puhua. 8. Niin koko kansa vastasi yhtenä miehenä ja sanoi: "Kaiken, mitä Herra on puhunut, me teemme". Ja Mooses vei kansan vastauksen Herralle..."


      • mukava kuulla
        uskova mies kirjoitti:

        Juuri näin, Jeesus sanoo tuon seuraajilleen; Luuk.22

        " 19. Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."
        20. Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan. "

        Olen myös luterilainen ja viettänyt Jeesuksen muistoateriaa kotona, läheisteni kanssa, enkä koe tekeväni siinä mitään väärää.

        Kysyin kerran erästä eläkkeellä olevaa pappia, että hän tulisi sitä meille viettämään, hän kieltäytyi ja perusteli asian niin, että mikäli sen joku saisi tietoonsa, häneltä otettaisiin papinoikeudet pois.

        Kuitenkin tuo minulle läheinen pappi neuvoi minua itse niin toimimaan ja niin myös tehtiin.

        Minusta on aivan supermahtavaa, että ihmiset ottavat uskon itselleen eivätkä roiku missään ulkopuolisissa systeemeissä kiinni.
        Aivan todella hienoa !
        Olen itsekin tuota tehnyt joskus ja aion jatkossakin tehdä.
        Kristitty ihminen kulkee Jeesuksen viitoittamaa tietä.


    • R. Isti

      " Ehtoollinen oli raamatunmukainen. Emme halunneet epäuskoista pappia
      Eukaristian toimittamiseen, vaan teimme sen ilman pappia.

      Kaikki osalliset ovat luterilaisia. "

      - hieno homma, jatkakaa samaan malliin.

      t.Jumalanhullu

    • kaikenlaista.......

      Tuossa 'kirkkojärjestyksessä' näkyy olevan paljon kaikenlaisia ihmisten tekemiä sääntöjä ja ohjeistuksia, mitkä vain sitoo uskovia.

    • klpo

      Pappi Richard Wurmbrand,luterilainen on julistanut itsejaetut ehtoolliset aidoiksi! Neuvoo jossakin kirjasessaan sellaisen viettämisen,kun ei ole muuten mahdollista!

    • hippotalamus

      UT:ssa ei missään sanota, että ehtoolliseen tarvitaan pappi. Olen viettänyt ehtoollista Jeesuksen Kristuksen muistoksi, kuten hän opetti, ihan perhepiirissä ja tarvittaessa yksinkin. Siinä mitään pappia tarvita. Ylipäätään varsinkin nykyään papit ovat enemmänkin hajaannuksen, sekaannuksen ja Jeesuksen opetuksen vääntelyn ja kääntelyn työkaluja. Miksi heitä tarvittaisiin, tai edes haluttaisiin ehtoollusrn viettoon.

      • Papisto

        >>>>>>>UT:ssa ei missään sanota, että ehtoolliseen tarvitaan pappi


    • loputon pohdiskelija

      Minä taas välillä uskon ehtoollisen sakramenttiin, ja välillä en.

      Sikäli en vietä ollenkaan ehtoollista, muuta kuin silloin tällöin.

      Olen kuitenkin jotakuinkin kristillinen, en siis keksi omia oppejani, ja suhtautumiseni ehtoolliseen on ambivalenttia. Ihmettelen sitä, miksi sanotaan, että sitä pitää nauttia ja että siinä jotain tapahtuu, koska kuitenkin en nauti useinkaan ehtoollista, eikä uskoni ole kadonnut mihinkään. Onko siis ehtoollinen kuitenkin vain Jumalan merkki ihmiskunnalle ja eräänlainen yhdistävä tekijä, ettemme hajoaisi kaikkiin ilmansuuntiin? Vähän sama kuin kirkotkin aikoinaan, että kaikki eivät alkaisi päässään keksimään kaikenlaisia oppeja, nythän kutakuinkin kirkkojen opit ovat vielä kristillisiä ja alkuperäinen sanomakin on siellä jossakin. Kirkoilla on siis ollut suojaava vaikutus. Hajaantuuko kristikunta nyt lopullisesti? Jokainen viettää ehtoollistaan kuka missäkin. Vähän sama kuin muutkin yhdistävät asiat, kuten Isä meidän -rukous.

      Ihmettelen tätä ambivalenttiutta, sillä uskon kuitenkin Kristuksen sovittaneen syntini. Joskus pelkään mennä ehtoolliselle oman epäuskoni vuoksi itse ehtoolliseen tekniseen toimitukseen ja tapahtuuko siinä mitään. Siltikin sanat ovat vaikuttavat joka kerta "sinun puolestasi vuodatettu" jne. Kuka ottaisi epäuskoni pois, joka välillä vallitsee. Ymmärrän, että näiden tarkoitus on ollut pitää kasassa kristityt, etteivät he hajaantuisi eri teille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe