Lihas kasvu ja nivelvaivat

<Repe>

Lihasten kasvatus kiehtoisi, mutta nivelrikko ja kipeät nivelet estää pertinteisen painojen lisäämisen kehityksen myötä. Kuinkahan toimisi jos väsyttäisi lihakset esim staattisella pidolla niin että liikkeet voisi tehdä pienemmillä painoilla ja rasitus tuntuisi lihaksessa kuitenkin niin ette toistoja jasksaisi tehdä vain 10-12? Lähinnä ylä vartaloa kehittäviä, jaloisa nivelet vielä suht hyvät joten niitä voi laitteissa treenata ei kuitenkaan vapailla painoilla. Onko tietyämystä kellään?

7

95

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6-6

      Tee kehonpainotreeniä. Sen luonnollisempia liikeratoja on vaikeaa löytää, eli on hyvin nivelystävällistä.

    • 5+18

      Suosittelen kokeilemaan MSM-jauhetta ja glukosamiinia lisäravinteena. Kaikille ei auta, mutta ainakin itselläni vähensi niveloireita huomattavasti. Mulla siis alkava nivelrikko polvissa.

    • 1+1

      Tuo kysymys staattisista pidoista: niillä kehitetään lähinnä syviä, asentoa ylläpitäviä lihaksia, core lihaksia, ne periaatteessa jaksavat kannatella ihmistä vaikka koko päivän ja vastaavat kehon asennosta suhteessa maan vetovoimaan.
      Ylävartalon ongelma on yleensä olkapää, ja niitä vaivoja ehkäisee lapatuki, lapojen hallinta, koska niihin on kiinnittynyt niin moni lihas. Lavat, hartiarengas, olkanivel, jopa rintaranka ja koko kehon linjaus, jossa lantion asento on avainasemassa, ne kaikki liittyvät jollain tavalla toisiinsa.
      mm Soutuliike olisi hyvä, ja sitten etunojapunnerrus ylävartalolle.
      Nivelten pyörityksiä, youtubessa on scott sonnon -videoita, niiden teoreettinen pohja on jäänyt minulle vähän hämäräksi, mutta hyvin ne toimivat ainakin minulla.

    • jffygdgfdtuhhh

      Mulla on kanssa erilaisia vaivoja nykyään. Teen lisäpainoilla vain sen mitä pystyn ja loput kehonpainolla. Jalkojen rasittaminen itsellenikin tuottanut eniten päänvaivaa. Niitä treenaan ilman suurempaa kuormitusta. Esim. kyykkyhyppelyä myös pienellä kuormalla, yhdenjalankyykkyä, hevosseisontaa eli selkä seinää vasten ja kulmaa vaihdellen, jalkojen ojennusta ja koukistukset voin tehdä suurella kuormalla, myös pohkeet. Eilen ihailin jalkojani peilinkautta ja ovat kehittyneet ihan mukavasti vaikka kyykkyä en teekkää yli 50kg kuormalla.

    • En tiedä kasvatuksesta enkä rikosta hittojakaan mutta leikattua, pas kakunnossa olevaa polveani aloin kuntouttamaan 6-kymppisenä pienillä vastuksilla potkukoneessa koska juurikaan muuta ei pystynyt tekemään.
      6kk:n kuluttua aloitin puolikyykyt ja varovaisen maven.
      Lonkkien, ja muunkin kropan liikkuvuutta kohentelin hiljalleen.

      Tavoitteena oli toimivampi polvi piittaamatta lihasmassasta. Sitä tuli kuitenkin alareisiin.

    • <Repe>

      Kiitti neuvoista tuo nivel pyörtittely tuntuu vaikuttavan hyvinkin positiivisesti ja kehonpaino treeni myös onniustuu...
      Linkissä juttu nopeasta kehityksestä...

      http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/art-1421999206588.html?pos=ok-nln

      • 1+1

        Aloitin nivelten pyörittelyn nähtyäni tämä videon. Tuo "fuzz" on jonkinlaista nöyhtää, jota alkaa kerääntyä kehoon ja yhden yön aikana. Ikääntyminen varmaankin lisää sen vaikutuksia liikkumiseen. Siinä selitetään vähän myös sitä, mitä pienikin vamma saa aikaan liikkuvuuteen.
        https://www.youtube.com/watch?v=BdRqLrCF_Ys


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe