Eino Kimpimäki

kimpimäkifani

Eino Kimpimäki(6.10.1913 - 1.4.1998) oli vanhoillislestadiolainen saarnamies ja vaikuttajahenkilö. Hän toimi SRK:n johtokunnassa ja myös muuten SRK:n palveluksessa muunmuassa Päivämiehen päätoimittajana vuosina n. 1960-1972. Hän osallistui myös Olgan ja Heikki Saaren kanssa Raittiusyhdistys Neliapilan toimintaan auttamalla sen johtajaa Artturi Jämsèniä keräämään vaalipuhujien joukkoa. Hän kuului myös Siionin laulujen toimikuntaan 1976, jolloin SRK:n vuosikokous päätti mitä uskovainen saa laulaa. Hän toimi myös Kekkosen valitsijamiehenä.

Paavo Viljasen erottaminen
Eino Kimpimäki oli ratkaisevalla tavalla mukana erottamassa Paavo Viljasta Siionin lähetyslehden toimittajan paikalta. Hän esti Paavo Viljasta laittamasta erään kokouksen yksimielisyyttä koskevan kannanoton oikaisua SRK:n lehtiin. Paavo Viljanen siirtyikin elämänsanalaisuuteen.

20

2090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirouksenlähettäjä

      - Minä lähetän liikkeelle kirouksen, sanoo Herra Sebaot. Se menee varkaan taloon ja sen taloon, joka on vannonut väärin minun nimeeni. Kirous jää sinne asumaan ja tuhoaa koko talon, niin hirret kuin kivetkin.

    • upu

      up

    • 42342342342342424234

      kimpimäkifani: kiitos mielenkiintoisesta tarinasta! Jos sinulla on lisää vastaavia, niin jaa ne jatkossakin tänne!

    • rtdd

      Eino Kimpimäki myös tajusi sen, että vanhoillislestadiolaisuus ei ole ainoa oikea Jumalan valtakunta!

      • Anonyymi

        Tästä olisi kiinnostavaa kuulla lisää.


    • tu_lija

      Näin ruusun pyhyydestä
      soi sana Jesajan:
      "Hän syntyy neitsyestä,
      Messias Jumalan."
      On Herra armossaan
      sen ihmeen itse luonut
      ja tullut päälle maan.

    • rukouksenhenki

      Eteesi, armon Jumala,
      nyt ahdinkoni toisin,
      vaan niin en osaa rukoilla
      kuin osaavani soisin.
      Siis itse neuvo, opeta
      ja sydämeeni vuodata
      nyt rukouksen Henki.

    • rakastavainenko

      Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.

    • Anonyymi

      Missä päin Kimpimäki asui ja vaikutti?

      • Anonyymi

        Pohjankievarin naapurissa Kempeleessä.

        r


    • Anonyymi

      Kimpimäki oli myöskin hoitokokousmies Saaren kanssa.

      • Anonyymi

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten?

        Varmaankin telakoituminen?


    • Anonyymi

      eikös mummuja itketetty pikkutunneille työväen kaupassa käymisestä, ja itsekeksityistä hengistä ja vaik kamistä.

      semmoista hullutuksen tapaista toimintaa.

      • Anonyymi

        Se oli narsistien kulta aikaa.

        Aimo H:kin piti niitä aikoja siunauksellisina. Narsistit ja sadistit nauttivat SRK-johdon masinoimissa hoitokokouksissa.


    • Anonyymi

      Milloin kuollut ja missä.

    • Anonyymi

      Kuka jaksaa ja miksi nostaa näitä vanhoja juttuja taas tänne ??
      Kuolleista ei saisi puhua pahaa !!

      • Anonyymi

        Miksi kuolleista ei saisi puhua pahaa? Jos aiheuttaa pahaa, niin maine säilyy joskus kuolemankin jälkeen kuten vaikka Hitlerillä.


    • Anonyymi

      Mitä järkee on elää toisten synneissä ja niitä vatvoa, aina uudestaan nostaa esiin ?
      Olisiko vain hyvä pitää jokaisen itse omatuntonsa puhtaana ?
      Ei ne kuolleet enää haudasta tule maanpäälle parannusta tekemään, jokaisen on eläissään sovitettava asiansa, jos tuntee tehneensä vääryyttä.
      Kaikille ei koskaan "kirkastu" synnintuntoa, vaan niine-hyvineen menevät ikiuneen !
      Ennen vanhaan vl.-yhteisö oli enempi "suljettu" , mutta nykyään jotenkin "avautunut" ja ovat esillä, esim. nettiseurat ja tiedotus on avoimempaa. Olisiko ollut parempi pysyä vain "omissaoloissaan", kun saavat paljon "kuraakin" niskaan.??
      Toisaalta hyväkin, mutta asioilla on aina, vähintään kaksi puolta !!
      Kaikesta ei ehkä tiedä koskaan koko totuutta !! HUH !?

    • Anonyymi

      Saaga travel Oy linja-auto yhtiö varmaan jatkaa Kimpimäkien rajaamista kohti Siionin valtakuntaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe