Punoittavan ihin hoitoaine

Kirjava naama

Tähän ei löydy vastausta ihonhoitopalstalta, joten kysyn ikätovereilta hyvää hoitovoidetta tai vastaavaa, joka todellakin häivyttäisi iän myötä tullutta punakkuutta. olen kokeillut joitain apteekkivoiteita, mutta niistä ei ole ollut apua. Tuntuu, etteivät osaa apteekeissakaan neuvoa mitä nimenomaan näihin tuotteisiin tulee. Siksi kyselen muiden kokemuksia.

olen aina hoitanut ihoani hyvin, en tupakoi, en käytä alkoholia, nukun hyvin, ulkoilen, käyn myös harvakseen kosmetologilla. Iän myötä iho on kirjavoitunut ja punakkuus näkyy jopa meikkivoiteiden ja peiteaineiden läpi. Tosin en vapaa-aikana juuri viitsi meikata, työhön ainoastaan.

29

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      En ole ihotautilekuri.

      Paras mennä jutelemaan sellaisen kanssa. Itsellä ihosairaus, ruusufinni. Noh, punanen ja näppylöitä pukkaava naamari. Punotukseen aina syynsä, verenkierto. Mulla yks salva, joka auttaa jonkin verran. Aiemmin se oli reseptilääke, nyt saa apteekista ilman reseptiä- Rozex. Ei kovin kallista, riittoisaa jonkin verran auttaa.

      Lisäksi samaan punotukseen olemassa ihan hyvä voide. Rozaderm. Sitäkin saa apteekista. Ajaa mun mielestä voiteen asian hyvin.

      En ole kokeillut Pro Active-voiteita, niitä mainostetaan just tällasiin ongelmiin. Niitä saa muualtakin, kuin ostoskanavilta, jostain poppamieskaupoista.

      Ja jos menee hifistelyksi olemassa jotain laserhoitoja ja ihon kuorimisia, niistä en tiedä sen kummempaa- Kaikki punotus kuitenkin johtuu verenkierrosta. Ihon oheneminen vanhemmiten korostaa asiaa.

      Hah. Meitsikin joutuu joskus meikkaamaan, vihertävää puuteria. Huvittavaltahan se monesta kuulostaa, kun keski-ikäinen ukkeli hoitaa ihoa ja meikkaakin. Enkä nyt ole niin tarkka ulkonäöstä, joskus tämä naamari vaan on turhan ruma omastakin mielestä :D

      =DW=

    • eppu2

      Jotkut ovat saaneet apua Arbutin-ihonhoitotuotteista.
      Saa luontaistuotekaupoista ja voi olla apteekissakin.
      Kotimaisia valmisteita.

    • €ero

      Jos iho tuntuu hankalta etkä tiedä syytä nii ihotautilääkärille, siellä selviää ja oikea hoitomuoto, mitä nopeammin sen parempi koska hoituu nopeammin.
      Itsellä on krooninen ihotauti enkä tienny ennen lääkärillä käyntiä.

    • .Siilimuori

      Punoittava iho on herkkä kuumalle, kylmälle, voimakkaille mausteille, hajusteille ja kaikille mahdollisille lisä-aineille. Apteekki myy couperosa-iholle tarkoitettua Avene-sarjaa, josta minä olen löytänyt itselleni sopivan puhdistus- ja kosteusvoiteen

      • ...

        Sivusta.

        Aika paljon keuhkoamista auringon ottamisesta, D-vitamiinistakin. Syynä kai psoeasis, siihen se auttaakin kai. Mutta näitä muita ihovaivoja muitakin. Itellä tosiaan, kevät ja kesä karmeimpia vuodenaikoja. Ei paljoa ulkona voi olla, paksut aurinkovoiteet pitäisi olla päällä aina. Naamari menee karmeaksi, jos koittaa ulkona olla ottamassa aurinkoa.

        Saunassa voi käydä harvakseen. Mieto lämpö ja nopeasti ulos pakkaseen viilentämään ihoa. Eli käytännössä, en sauno kesäisin paljoakaan.

        Kyllä kehnon ihon kanssa pärjää, ei se ole vakava sairaus. Mutta pahimmillaan se on sairaus, mikä oikeasti wituttaa. Ulkonäkö sinällään se ja sama. Mulla ongelmana mätäpaiseet. Niitä pitää koittaa vältellä. Naamari on meinaan kipeäkin, jos niikseen sattuu.

        Välttelemistä unohdit yhden, mulle kai tärkeimmän. Stressin välttäminen. Hupaisa juttu, mun witutustason näkee naamasta :D Stressin välttäminen välillä hankalaa, mahdotontakin. Sitten vaan naamaria kittaamaan jne,

        Ihotauteja vakaviakin, ihosyöpä. Punoitus enenpi kosmeettinen haitta, mutta on siitäkin omat ongelmansa.

        =DW=


      • .Siilimuori
        ... kirjoitti:

        Sivusta.

        Aika paljon keuhkoamista auringon ottamisesta, D-vitamiinistakin. Syynä kai psoeasis, siihen se auttaakin kai. Mutta näitä muita ihovaivoja muitakin. Itellä tosiaan, kevät ja kesä karmeimpia vuodenaikoja. Ei paljoa ulkona voi olla, paksut aurinkovoiteet pitäisi olla päällä aina. Naamari menee karmeaksi, jos koittaa ulkona olla ottamassa aurinkoa.

        Saunassa voi käydä harvakseen. Mieto lämpö ja nopeasti ulos pakkaseen viilentämään ihoa. Eli käytännössä, en sauno kesäisin paljoakaan.

        Kyllä kehnon ihon kanssa pärjää, ei se ole vakava sairaus. Mutta pahimmillaan se on sairaus, mikä oikeasti wituttaa. Ulkonäkö sinällään se ja sama. Mulla ongelmana mätäpaiseet. Niitä pitää koittaa vältellä. Naamari on meinaan kipeäkin, jos niikseen sattuu.

        Välttelemistä unohdit yhden, mulle kai tärkeimmän. Stressin välttäminen. Hupaisa juttu, mun witutustason näkee naamasta :D Stressin välttäminen välillä hankalaa, mahdotontakin. Sitten vaan naamaria kittaamaan jne,

        Ihotauteja vakaviakin, ihosyöpä. Punoitus enenpi kosmeettinen haitta, mutta on siitäkin omat ongelmansa.

        =DW=

        Juu, stressi tosiaan jäi pois, mikä merkittävä iho-ongelmien tuottaja.

        Tuossa Avene-sarjassa on sellainenkin voide, joka laitetaan kasvoille puoli tuntia ennen saunomista, siis kuumuudelta suojaamaan. En muista oiko se niinkin että kävisi pakkasvoiteenakin, kuitenkin aika paksua.

        Kyllähän ne patit ja paiseet on kipeätkin pahimmassa vaiheessa. Ja ketuttaahan se ikuinen teini (myös kasvoilla :D ), mutta minkäs teet. Avitcid-kuorinta-voide on reseptillä saatava. Sitten jos kovasti paiseita syöttävät useamman kuukauden kuurina esim tetrasykliiniä, antibioottina ja viime kädessä Roaccutania, mikä jo melkoinen myrkky.


      • €ero
        ... kirjoitti:

        Sivusta.

        Aika paljon keuhkoamista auringon ottamisesta, D-vitamiinistakin. Syynä kai psoeasis, siihen se auttaakin kai. Mutta näitä muita ihovaivoja muitakin. Itellä tosiaan, kevät ja kesä karmeimpia vuodenaikoja. Ei paljoa ulkona voi olla, paksut aurinkovoiteet pitäisi olla päällä aina. Naamari menee karmeaksi, jos koittaa ulkona olla ottamassa aurinkoa.

        Saunassa voi käydä harvakseen. Mieto lämpö ja nopeasti ulos pakkaseen viilentämään ihoa. Eli käytännössä, en sauno kesäisin paljoakaan.

        Kyllä kehnon ihon kanssa pärjää, ei se ole vakava sairaus. Mutta pahimmillaan se on sairaus, mikä oikeasti wituttaa. Ulkonäkö sinällään se ja sama. Mulla ongelmana mätäpaiseet. Niitä pitää koittaa vältellä. Naamari on meinaan kipeäkin, jos niikseen sattuu.

        Välttelemistä unohdit yhden, mulle kai tärkeimmän. Stressin välttäminen. Hupaisa juttu, mun witutustason näkee naamasta :D Stressin välttäminen välillä hankalaa, mahdotontakin. Sitten vaan naamaria kittaamaan jne,

        Ihotauteja vakaviakin, ihosyöpä. Punoitus enenpi kosmeettinen haitta, mutta on siitäkin omat ongelmansa.

        =DW=

        DW
        Tautis kuulostaa hankalalta nii tuo stressi haitta on todellinen, naapurilla on atooppinen ihottuma sillä puhkee juomisen yhteydessä tai on tressaantunu mutta on pitkiä aikoja oireeton, ihottumia on eri syistä, mulla psoriasis joka ei parane kuin väliaikasesti auringossa.
        Jos aloittajalla on ollu vaiva pitemmän aikaa nii mitä hoitoa käyttäs, kun ei tiedä syytä vaikea tohon on tyrkyttää mitään.


      • ...
        .Siilimuori kirjoitti:

        Juu, stressi tosiaan jäi pois, mikä merkittävä iho-ongelmien tuottaja.

        Tuossa Avene-sarjassa on sellainenkin voide, joka laitetaan kasvoille puoli tuntia ennen saunomista, siis kuumuudelta suojaamaan. En muista oiko se niinkin että kävisi pakkasvoiteenakin, kuitenkin aika paksua.

        Kyllähän ne patit ja paiseet on kipeätkin pahimmassa vaiheessa. Ja ketuttaahan se ikuinen teini (myös kasvoilla :D ), mutta minkäs teet. Avitcid-kuorinta-voide on reseptillä saatava. Sitten jos kovasti paiseita syöttävät useamman kuukauden kuurina esim tetrasykliiniä, antibioottina ja viime kädessä Roaccutania, mikä jo melkoinen myrkky.

        Sinkkitahna.

        Ikivanha lääke haavaumiin. Se oikeasti auttaa kuivattamaan paiseita. Halpaa, eikä tarvi reseptiä. Ainoa ikävä puoli, se on valkoista, siis ei oikein voi käyttää ihmisten ilmoilla. Mutta sitä meitsi käyttänyt kauan.

        Nämät perinteiset lääkintäkeinot jotenkin ajettu alas lääketeollisuuden toimesta. Takana kristinusko ja poppamiesten hävittäminen. Mä en tuomitse luonnonlääkitystä. Se vaan usein huuhaa-pohjalta. Suuri osa lääkeaineista käytännössä samoja, kuin luonnonlääkkkeissäkin, valmistus vaan teollista.

        Vois paapattaa lääkehasasta, ei jaksa. Hyvähän tuo, että sallittiin suomessakin.

        Joo, ton murrosikä vitsin olen kuullut useinkin. Asiassa sen verran perää, naisille pukkaa iho-ongelmiakin, kun tulee vaihdelaatikkovuodet ja hormoonit menee sekaisin. Miehillä ei tota ongelmaa, että siinä suhteessa pääsee helpommalla.

        =DW=


      • eppu2
        .Siilimuori kirjoitti:

        Juu, stressi tosiaan jäi pois, mikä merkittävä iho-ongelmien tuottaja.

        Tuossa Avene-sarjassa on sellainenkin voide, joka laitetaan kasvoille puoli tuntia ennen saunomista, siis kuumuudelta suojaamaan. En muista oiko se niinkin että kävisi pakkasvoiteenakin, kuitenkin aika paksua.

        Kyllähän ne patit ja paiseet on kipeätkin pahimmassa vaiheessa. Ja ketuttaahan se ikuinen teini (myös kasvoilla :D ), mutta minkäs teet. Avitcid-kuorinta-voide on reseptillä saatava. Sitten jos kovasti paiseita syöttävät useamman kuukauden kuurina esim tetrasykliiniä, antibioottina ja viime kädessä Roaccutania, mikä jo melkoinen myrkky.

        siilimuori

        Itse olen ikäni ollut iho-ongelmainen.
        Aikanaan olen syönyt tetrasykliiniit , sekä 1 vuoden ja 7kk:n kuurit Roaccuttania. Tuli silloin markkinoille.
        Toisesta jäi vähän syömättä, kun silmät eivät kestäneet sivuvaikutusta.
        Lopullisesti tauti rauhoittui vasta, kun ´´mummutauti´´ alkoi.
        Hormooneilla kai jotain tekemistä.


      • .Siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        siilimuori

        Itse olen ikäni ollut iho-ongelmainen.
        Aikanaan olen syönyt tetrasykliiniit , sekä 1 vuoden ja 7kk:n kuurit Roaccuttania. Tuli silloin markkinoille.
        Toisesta jäi vähän syömättä, kun silmät eivät kestäneet sivuvaikutusta.
        Lopullisesti tauti rauhoittui vasta, kun ´´mummutauti´´ alkoi.
        Hormooneilla kai jotain tekemistä.

        Aivan, mulla vähän sama juttu mutta en ole tuota Roaccutania suostunut syömään kun luin sivuvaikutuksista. Minä myös odottelin mummotaudin tuovan helpotusta, mutta kävin ihotautlääkärilläkin kun teini-ikä vaan jatku. Mutta eipä siihen oikein ole ole konsteja, kuulema perntötekijöillä iso merkitys.

        Mun iho on pinnasta kuiva, syvemmältä rasvainen, punoitteleva. Ei niinkään paiseita. Eli toisaalta iäis kosteuttaa toisaalta kuivattaa ja hoitotuotteet sellaisia et ei saa olla parfymoituja eikä juuri mitään lisä-aineitakaan. Arbutin ei auta ja antibioottikuri parantaa hetkeksi sikkoin kun sitä syöt.

        Niin olen aatellu jotta olokoot.


      • .Siilimuori
        ... kirjoitti:

        Sinkkitahna.

        Ikivanha lääke haavaumiin. Se oikeasti auttaa kuivattamaan paiseita. Halpaa, eikä tarvi reseptiä. Ainoa ikävä puoli, se on valkoista, siis ei oikein voi käyttää ihmisten ilmoilla. Mutta sitä meitsi käyttänyt kauan.

        Nämät perinteiset lääkintäkeinot jotenkin ajettu alas lääketeollisuuden toimesta. Takana kristinusko ja poppamiesten hävittäminen. Mä en tuomitse luonnonlääkitystä. Se vaan usein huuhaa-pohjalta. Suuri osa lääkeaineista käytännössä samoja, kuin luonnonlääkkkeissäkin, valmistus vaan teollista.

        Vois paapattaa lääkehasasta, ei jaksa. Hyvähän tuo, että sallittiin suomessakin.

        Joo, ton murrosikä vitsin olen kuullut useinkin. Asiassa sen verran perää, naisille pukkaa iho-ongelmiakin, kun tulee vaihdelaatikkovuodet ja hormoonit menee sekaisin. Miehillä ei tota ongelmaa, että siinä suhteessa pääsee helpommalla.

        =DW=

        Juu sinkkipasta tuttu tuote. Kun oli nuori, säilytin sinkkivoidetta wcn kaapissa. Eiköhän äitee ollut luullut sitä hammastahnaksi ja ihmetteli sitten et miten tämä tämmöistä. Ilahtui tietenkin suuresit kun kuuli pessensä hampaansa meitsin ihovoiteella :)).

        No sun teorias mukaan meiteillä on sitten ollut aina joku vaihde päällä :).


      • eppu2
        .Siilimuori kirjoitti:

        Aivan, mulla vähän sama juttu mutta en ole tuota Roaccutania suostunut syömään kun luin sivuvaikutuksista. Minä myös odottelin mummotaudin tuovan helpotusta, mutta kävin ihotautlääkärilläkin kun teini-ikä vaan jatku. Mutta eipä siihen oikein ole ole konsteja, kuulema perntötekijöillä iso merkitys.

        Mun iho on pinnasta kuiva, syvemmältä rasvainen, punoitteleva. Ei niinkään paiseita. Eli toisaalta iäis kosteuttaa toisaalta kuivattaa ja hoitotuotteet sellaisia et ei saa olla parfymoituja eikä juuri mitään lisä-aineitakaan. Arbutin ei auta ja antibioottikuri parantaa hetkeksi sikkoin kun sitä syöt.

        Niin olen aatellu jotta olokoot.

        Mulla se alkoi 25-vuotiaana.
        Vuosien mittaan sain myös valohoitoa, hiilihappolunta, akupunktiota, kaikki helpottivat aina joksikin aikaa.
        Siihen aikaan roaccuttania ei saanut edes määrätä kun ihotautien professorit.

        Iho reagoi myös stressiin. Kaksi ihovaivaani puhkesivat yhtäaikaa, menin lääkäriin, ensimmäiseksi hän sanoi, ´´mitä sulle on oikein tapahtunut´´.

        Ei stressini kaikki olleet negatiivisia, mutta huomasin, että 4-5 muutosta oli meneillään elämässäni.


      • Kirjava naama

        Avenea apteekkis suositteli (yksi kokeilluista). Ei hyötyä, sama kuin käyttäisi ihan mitä hyvänsä kosteusvoidetta.

        Hyvä, että on tullut keskustelua, olen lukenut vasta osan. Kyseessä lienee jokin iän myötä tullut couperosa. Ei ole ihotautilääkärin asia mielestäni, kyseessä ei ole sairaus, vaan kosmeettinen ongelma. Näin minä sen koen.


      • .Siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        Mulla se alkoi 25-vuotiaana.
        Vuosien mittaan sain myös valohoitoa, hiilihappolunta, akupunktiota, kaikki helpottivat aina joksikin aikaa.
        Siihen aikaan roaccuttania ei saanut edes määrätä kun ihotautien professorit.

        Iho reagoi myös stressiin. Kaksi ihovaivaani puhkesivat yhtäaikaa, menin lääkäriin, ensimmäiseksi hän sanoi, ´´mitä sulle on oikein tapahtunut´´.

        Ei stressini kaikki olleet negatiivisia, mutta huomasin, että 4-5 muutosta oli meneillään elämässäni.

        No sinähän olet yrittänyt monenlaista, minä olen luovuttanut jo aikaisemmin.
        Sen olen huomannut että oikein voimakasmausteiset ruoat ja suklaa ei oikein ihon anssa yhteen sovin hyvin. Mutta kun sen tietää senkin kanssa voi keinotella.


      • €ero
        eppu2 kirjoitti:

        Mulla se alkoi 25-vuotiaana.
        Vuosien mittaan sain myös valohoitoa, hiilihappolunta, akupunktiota, kaikki helpottivat aina joksikin aikaa.
        Siihen aikaan roaccuttania ei saanut edes määrätä kun ihotautien professorit.

        Iho reagoi myös stressiin. Kaksi ihovaivaani puhkesivat yhtäaikaa, menin lääkäriin, ensimmäiseksi hän sanoi, ´´mitä sulle on oikein tapahtunut´´.

        Ei stressini kaikki olleet negatiivisia, mutta huomasin, että 4-5 muutosta oli meneillään elämässäni.

        Minkälaista valohoitoa oiko uv vai uvb, ihan mielen kiinnosta


      • eppu2
        €ero kirjoitti:

        Minkälaista valohoitoa oiko uv vai uvb, ihan mielen kiinnosta

        Siittä on niin kauan, etten varmaksi muista, olisko ollut uv.
        Muistaakseni 15 kertaa siellä ´´laatikossa´´ makasin. Aikaa lisättiin alkuun pikkuhiljaa.


      • €ero
        eppu2 kirjoitti:

        Siittä on niin kauan, etten varmaksi muista, olisko ollut uv.
        Muistaakseni 15 kertaa siellä ´´laatikossa´´ makasin. Aikaa lisättiin alkuun pikkuhiljaa.

        Joo oli varmaa uv, uvb otetaan ihan hetkellisesti kyselin kerran pitäisi saada lääkärin lähete, aioin ostaa itelleni mutta varoitettiin on kuulemma niin tarkkaa että käyttökerrat lasketaan sekunneissa.


      • eppu2
        €ero kirjoitti:

        Joo oli varmaa uv, uvb otetaan ihan hetkellisesti kyselin kerran pitäisi saada lääkärin lähete, aioin ostaa itelleni mutta varoitettiin on kuulemma niin tarkkaa että käyttökerrat lasketaan sekunneissa.

        Parasta olla tarkkana, ettei tule enemmän haittaa kun hyötyä.


    • .Siilimuori

      Jos on couperosa-iho, ei taida olla punoitusta tyystin poistavaa taikatemppua. On vissiin perityväkin ominaisuus.

      Punoitusta voi peittää, kannattaa kysyä kosmetologlta juuri sinun ihollesi sopivia sävyjä peittämään. Löytyy mysö sellaisia peitevoiteita, jotka peittävät myös tatuoinnin. Eivät ole kuitenkaan päivittäiseen käyttöön tarkoitettuja.

      • €--

        Vai niin


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Vai niin

        Nii, ärsyttääkö :)?


      • €--
        .Siilimuori kirjoitti:

        Nii, ärsyttääkö :)?

        Iho stressaantuu sun kanssa


      • .Siilimuori
        €-- kirjoitti:

        Iho stressaantuu sun kanssa

        :D. Tiedän.

        Mutta iho on loppupeleissä aika pieni juttu vaikka ihmisen isoimpia elimiä onkin.
        Maailmassa on paljon isompiakin murheita.


      • €ero
        .Siilimuori kirjoitti:

        :D. Tiedän.

        Mutta iho on loppupeleissä aika pieni juttu vaikka ihmisen isoimpia elimiä onkin.
        Maailmassa on paljon isompiakin murheita.

        On muitakin harmeja, riippuu miten vakavasti niihin suhtautuu, mielestäni oikea asennoituminen pysähtyä miettimään silloin kun huolet painaa, monesti kärpäsestä tulee härkänen.
        Vielä tuosta ihosta kyllä se varsinkin naisilla jos on kosmeettinen vielä näkyvillä paikoilla tuntuu ikävältä.


      • .Siilimuori
        €ero kirjoitti:

        On muitakin harmeja, riippuu miten vakavasti niihin suhtautuu, mielestäni oikea asennoituminen pysähtyä miettimään silloin kun huolet painaa, monesti kärpäsestä tulee härkänen.
        Vielä tuosta ihosta kyllä se varsinkin naisilla jos on kosmeettinen vielä näkyvillä paikoilla tuntuu ikävältä.

        Totta turiset.

        Ja vielä niinkin että jokainen katselee niitä murheita omasta henkilökohtaisesta näkövinkkelistään käsin. Ja eihän sitä kenenkään murhetita sovi mennä vähättelemään tietenkään. Lisäksi on meitä huolehtija-tyyppejä, joitka olemme syntyneet huolta kantamaan, ei huoletonta päivää :).

        Onhan se niinkin et naisille isompi merkitys, mutta naisilla on konsteja enemmän niiden ihovirheiden peittämiseen. Kaikkihan me halausisimme olla baby faceja ihon puolesta mutta kun se vaan ei ole mahdollista. Häytyypi tyytyä siihen mitä on ja tehdä siitä paras mahdollinen.


      • Kirjava naama
        .Siilimuori kirjoitti:

        Totta turiset.

        Ja vielä niinkin että jokainen katselee niitä murheita omasta henkilökohtaisesta näkövinkkelistään käsin. Ja eihän sitä kenenkään murhetita sovi mennä vähättelemään tietenkään. Lisäksi on meitä huolehtija-tyyppejä, joitka olemme syntyneet huolta kantamaan, ei huoletonta päivää :).

        Onhan se niinkin et naisille isompi merkitys, mutta naisilla on konsteja enemmän niiden ihovirheiden peittämiseen. Kaikkihan me halausisimme olla baby faceja ihon puolesta mutta kun se vaan ei ole mahdollista. Häytyypi tyytyä siihen mitä on ja tehdä siitä paras mahdollinen.

        No eihän tämä mikään varsinainen murhe ole, elämässä on tosi isoja asioita, joista olen syystäkin huolissani, mutta niistä tänne kirjoita.

        Käsittääkseni tämä on lähinnä viihdepalsta ja siksi kysymykseni sopii tänne siinä kuin moni muukin.


      • .Siilimuori
        Kirjava naama kirjoitti:

        No eihän tämä mikään varsinainen murhe ole, elämässä on tosi isoja asioita, joista olen syystäkin huolissani, mutta niistä tänne kirjoita.

        Käsittääkseni tämä on lähinnä viihdepalsta ja siksi kysymykseni sopii tänne siinä kuin moni muukin.

        Toki sopii niinkuin kommenttejakin kuten huomasitkin. Kukin omasta nkövinkkelitään käsin.


    • valo kynä

      Hommaa Eero valokynä. Se valaisee punaisen ruusufinninkin.

      • €ero

        Ei kokemuksia ruusufinneistä murrosiässä naama kukki komiasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe