Opelin korjaamotoiminta ihmetyttää

4wd

Soitin tossa opelille ku nelivedossa on vikaa. Ja arvasin sen kyllä etukäteen, mutta silti ihmetyttää se, että vikaa ruvetaan korjaamaan silleen, että vaihdetaan uutta osaa ja katsotaan milloin vika häviää. Eikö eka pitäs ettii et missä vika on ja sit vaihtaa hajallinen osa. Parhaassa tapauksessa ne kerkee vaihtaa monen tonnin eestä täysin ehjiä osia ja kukahan senkii maksaa? No minä tietysti. Tää on kyllä viimeinen Ooppeli tässä talossa.

32

3131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumppi

      Ei se Opelin vika ole jos korjaamo äijät ovat syvältä. Mutta itse en myöskään suosittele Porin Palinin huoltoa.
      Ko. herrat eivät osanneet sanoa että onko huohotus normaalia vai liikaa. Palinilla sanottiin että jaaha kone on sökönä kun huohottaa ja eräs luotettavampi sanoi että ihan normaalia huohotusta, ei vaarallista.
      Eivät osanneet nollata Calibrani moottori-merkkivaloa, koska he eivät tienneet että autossa oli turbo-kone! Eivät siis tunteneet Opelin turbo konetta vaan luulivat että se on 2.0 16v ahtamaton!!

      • 405 gl

        Ylivieskan opelin huoltoa voi vain kehua. Minä olen saanut sieltä vain erinomaista palvelua, toisin kuin viescarin peugeot-huollosta. Siis käytän pösöni opelilla huollossa, ja vielä kohtuu hintaan.


    • Äo

      Soitit ooppelille? Siis Opel Finlandille? Ferdinand Opelille? Älyhoi älä jätä, huonojen korjaamojen perusteella et voi ostaa yhtäkään automerkkiä enää... Järki käteen ja valitse hyvä ja ammatti taitoinen Opel VALTUUTETTU huolto, Opel -nimisiä huoltoliikkeitä ei tietääkseni Suomessa ole. Jos saat huonoa palvelua huollosta X, siirry huoltoon Y, ei se huono huolto muutu hyväksi, vaika veisit sinne minkä merkkisen auton. Alkaako sytyttää?

      Pääkaupunkiseudulla on esimerkiksi tarjolla Opel huoltoa ala-arvoisesta kiitettävään. Itse olen äänestänyt valitsemalla kiitettävän huollon ja hinta/laatusuhteeltaan loistavan Opel -merkkisen auton (2kpl) !-)

      • 4wd

        Jos sulla olis äö kohallaan olisit tajunnu, että puhun valtuutetusta opel-huollosta. Ja maahantuojaa saa syyttää aivan suoraan jos huolto on ala-arvoista. Minä ainakin syytän.


      • Lepo
        4wd kirjoitti:

        Jos sulla olis äö kohallaan olisit tajunnu, että puhun valtuutetusta opel-huollosta. Ja maahantuojaa saa syyttää aivan suoraan jos huolto on ala-arvoista. Minä ainakin syytän.

        Jos virallisessa huollossa tumpeloidaan voi valituksen kohdistaa nimenomaan maahantuojaan. Syy on siinä, että maahantuoja valvoo ja kouluttaa huoltonsa. Näin siis ainakin vielä. Ehkä syksyllä on jo toisin, tosin silloin maahantuoja ei varmaan enää anna takuuta muissa kuin omissa virallisissa huolloissa tehdyille huolloille. Eli nämä yksityiset virallisen huollot joutuvat takaamaan omat työnsä.


      • Äo
        4wd kirjoitti:

        Jos sulla olis äö kohallaan olisit tajunnu, että puhun valtuutetusta opel-huollosta. Ja maahantuojaa saa syyttää aivan suoraan jos huolto on ala-arvoista. Minä ainakin syytän.

        Kuten taisin mainita, älä sitten osta enää mitään autoa!-)


      • Tumppi
        4wd kirjoitti:

        Jos sulla olis äö kohallaan olisit tajunnu, että puhun valtuutetusta opel-huollosta. Ja maahantuojaa saa syyttää aivan suoraan jos huolto on ala-arvoista. Minä ainakin syytän.

        Eihän tälläsen maallikon äÖ:llä mitaan tajuta kun en edes tiedä että mikä tuollainen äÖ on.


      • kk

        hyvät herrat on teille merkki hysteriaa


      • kk
        Äo kirjoitti:

        Kuten taisin mainita, älä sitten osta enää mitään autoa!-)

        omistaja itsekin arvaan?


    • no montakos ehjää osaane ovat sun autoos laittaneet, ja maksattaneet sinulla.

      Voiko olla mahdollista, että ne merkkikorjaamossa tietävät, mitkä osat ovat yleisimpiä vikojen aiheuttajia.

      Voiko olla mahdollista, että "rikkinäistä" kompononttia ei pysty mittaamaan tai purkamaan millään tavalla.

      Voiko olla vaan niin, että olet vaan ostanut korjauskustannuksiltaan liian kalliin auton, jonka korjauksiin sinulla ei ole varaa.

      ....ja sitten ruikutat täällä kuinka huonoa palvelua saat.

      Itse ainakin olen ollut tyytyväinen saamaani palveluun merkkihuollossa.

      • 4wd

        Kysymys nyt sattuu olemaan siitä, et ei ne voi mun mielestä ruveta veikkailemaan vikaa sillä perusteella et "yleensä se vika on siellä". Jos mun autosta on vaikka jakolaatikko paskana ni miks sinne pitää ekana vaihtaa paineentasaajat ja ohjausyksiköt muut ja sit sanotaan et "taitaa olla jakolaatikko hajalla ku ei vieläkään pelitä. Eli Remontti tulee maksaan enemmän mikä on auton arvo. Tästä syystä olisin vaan halunnu, että kattosvat autosta mitä siellä on paskana ja arvio hinnasta et tietäs kannattaako ruveta edes korjuuttamaan.


      • höhö
        4wd kirjoitti:

        Kysymys nyt sattuu olemaan siitä, et ei ne voi mun mielestä ruveta veikkailemaan vikaa sillä perusteella et "yleensä se vika on siellä". Jos mun autosta on vaikka jakolaatikko paskana ni miks sinne pitää ekana vaihtaa paineentasaajat ja ohjausyksiköt muut ja sit sanotaan et "taitaa olla jakolaatikko hajalla ku ei vieläkään pelitä. Eli Remontti tulee maksaan enemmän mikä on auton arvo. Tästä syystä olisin vaan halunnu, että kattosvat autosta mitä siellä on paskana ja arvio hinnasta et tietäs kannattaako ruveta edes korjuuttamaan.

        montako osaa ne ovat sun autoosi vaihtaneet, ja laittaneet sinut maksamaan ehjien osien vaihdosta. Ja onko sinulla tietoa, voiko esim paineentasaajat ja ohjausyksiköt testata jollain menetelmällä.


    • Tapsa

      Samaa ne tekee, kun korjaavat käyntihäiriötä. Vein Omegani merkkikorjaamolle pakkassäässä ilmenevän ajoittaisen nykimisen vuoksi. Käyntihäitiöihin erikoistunut asentaja vaihtoi siihen ruiskutuspumpun lämpötila-anturin vajaassa tunnissa. Laskutus oli 1,5 tuntia eikä vika korjaantunut. Otin liikkeeseen uudelleen yhteyttä, ja minulle lueteltiin pitkä litania erilaisia mahdollisuuksia, missä vika saattaa olla. Pitäisi kuulemma viedä auto sinne pitemmäksi aikaa, jotta saisivat tutkia sitä kunnolla ja vaihtaa siihen uusia (ja kalliita) osia aina ilmamäärämittarista lähtien. Lienenkö kovinkaan väärässä, jos oletan, että ne taas tutkisivat sitä aikansa, vaihtaisivat siihen jonkun osan, kirjoittaisivat tomeran laskun eikä vika taaskaan korjaantuisi. Sama ruletti jatkuisi ties kuinka kauan. Olen 4wd:n kanssa täsmälleen samaa mieltä Opelin korjaamotoiminnan ihmeellisyydestä. Jos ne kerran ovat erikoistuneet Opelien huoltoon ja korjaukseen luulisi niiden osaavan sen homman kunnolla ja saavan auton kertakäynnillä kuntoon osaamisen, eikä yrityksen ja erehdyksen avulla. Luulisi, että tyytyväiset asiakkaat ovat Opelillekin tärkeitä.

      • opelisti

        Itselläni on Opel vectra -96, ilmeni ajoittaisia nykimisoireita pakkasella. Käytin sitä ensin pariin kertaan tutulla paikallisella korjaamolla(ei merkkiliike), vikaa ei vaan löytynyt, laskua kylläkin tuli.Joten päätin viedä autoni merkkiliikkeeseen korjattavaksi. Edellisistä kerroista viisastuneena varasin aikaa korjaukseen koko päivän. Silla ajattelin, että kerralla tulisi kuntoon. Onneksi sattui olemaan pakkaspäivä, kun vein autoni korjaamolle, ja ne saivat vian tulemaan esiin. Vika oli jossain venttiilissä, johon kosteus tiivistyi.

        Sitä vaan, että ehkä ne vain tarvivat sen lisäajan siihen, että saavat auton nykimään. Jos vikaa ei ole, se on varmaankin mahdotonta korjata vaihtamatta niitä turhia osia ja kokeilemalla.

        Eli jos autoni vielä temppuilee esim pakkasella, niin tottakai minä vien autoni huoltoon pakkasella, ja siten että se ehtii jäähtymään kylmäksi.Tällä tavalla ne voivat saada ajoittaisen vian havaittua, kun olosuhteet ovat kohdallaan.


    • koettua

      Olen ajellut kohtuullisen määrän kilometrejä viimeisen reilun 10 v. aikana, autoina pari volvoa, kumpikin yli 300tkm, Toyota 360tkm, Renault 200tkm, Volkswagen 200tkm, Opel Omega 350tkm, Peugeot jäi lyhyeksi tuttavuudeksi (alle 100tkm), Ford, Citroen jne., Astra käytössä tällä hetkellä. Kokemuksia Hkin alueen huolloista; Erikoista on se, että Bilian Volvo pikahuolto toimii hyvin, Renault selvästi heikommin (auto vaan huonompi/hankalampi paikallistaa viat?). Volkswagen ala-arvoinen. Samoin Ford. Toyota ihan ok. Peugeot myös ala-arvoinen. Yllättäen itsellenikin, Opel on kahden auton voimin ollut paras, kiitettävä. Yhden kerran huono kokemus liikkeessä josta työnantaja ostaa Opelit, vaihdoin heti liikettä ja kaikki pelannut uskomattoman hyvin. Huollon vastaanotossa osataan yleensä neuvoa kertalaakista pienten harmien aiheuttajat, kunhan osaa kertoa oireet, tällaista palvelua oli muilta merkeiltä turha odottaa. Kokemuksia on niin oman kuin työsuhdeauton osalta useimmista mainitsemistani merkeistä. Opel kirkkaasti ykkönen. Vaihda ihmeessä liikettä. Vihjeenä voin kertoa, että Kehä III:n varresta löytyy osaava ja palveleva suuri Opel myyjä.

      • opel sucks

        Se on varmaan hyvä vaihdella huoltoa jossain kehä kolmosen sisäpuolella. Entä jos asut muualla Suomessa niin yleensä sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä yhteen ja samaan merkkihuoltoon pirssisi. Siellä jos ja kun menee sukset ristiin ja et ole tyytyväinen saamaansa palveluun niin mitä teet?? Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa merkkiä! Merkkikorjaus tulisi ja tuleekin tietääkseni tulevaisuudessa olemaan riippumattomassa suhteessa auton myyjään. Kiitos siitä EU:n kilpailuviraston. Kilpailu pitää korjaamojen hinnoittelusta sen jälkeen huolen ja merkkikorjaamojen ryöstöhinnoittelu vähenee! Olisi kiva tietää, paljonko autoliikkeiden tekemästä voitosta tulee huollosta ja varaosista. Todennäköisesti helevetin suuri osa.


      • EU sucks
        opel sucks kirjoitti:

        Se on varmaan hyvä vaihdella huoltoa jossain kehä kolmosen sisäpuolella. Entä jos asut muualla Suomessa niin yleensä sinulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin viedä yhteen ja samaan merkkihuoltoon pirssisi. Siellä jos ja kun menee sukset ristiin ja et ole tyytyväinen saamaansa palveluun niin mitä teet?? Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa merkkiä! Merkkikorjaus tulisi ja tuleekin tietääkseni tulevaisuudessa olemaan riippumattomassa suhteessa auton myyjään. Kiitos siitä EU:n kilpailuviraston. Kilpailu pitää korjaamojen hinnoittelusta sen jälkeen huolen ja merkkikorjaamojen ryöstöhinnoittelu vähenee! Olisi kiva tietää, paljonko autoliikkeiden tekemästä voitosta tulee huollosta ja varaosista. Todennäköisesti helevetin suuri osa.

        Tietojeni mukaan pikahuollot ovat taloudellinen rasite lähes joka merkillä, valmistaja tukee valtuutettua myyjää pikahuoltopalvelun ylläpidossa. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että huoltopalvelut huononevat/kallistuvat jos EU:n tavoittelema vapautus menee läpi. Useille automerkeille huoltotoiminta on myös valmistajan tukemaa. Varaosakauppa lienee ainoa todella tuottoisa valtuutetuille myyjille, ja jkainenhan tietää, että varaosakauppa on jo vapaata, myöskin alkuperäisosien osalta. Jokaiselle merkille löytyy varaosaliike joka tuo alkuperäisosia ohi virallisen kanavan. Toivottavasti huoltojen taso ei romahda kuten pelkään, kovasti aina moitittu huoltotoiminta, ei olekaan nykyautoissa enää kovin helppo ja yksinkertainen asia toteuttaa hyvin ja ammattitaitoisesti. Tällä kertaa toivon todella olevani väärässä, toivottavasti huoltojen laatu ja hinnat paranevat muutoksen myötä, pelkään vain ettei näin käy...


      • kilojametri

        milloin nukut kun ajat 150000 vuodessa
        12500km kuukaudessa
        416km päivässä
        4h 100 nopeudella
        joka päivä
        veikkaan et autoilla on ennen sinua ajettu 10v nuo määrät


    • Entinen metroauton asiakas

      Metroauto Viikin korjaamotoiminnassa olisi ainakin parannettevaa. 2.0 DI -98 Astrassani oli käynnistys ongelmia, jolloin toimitin auton pikahuoltoon. Huollossa laskutettiin imusuuttimien ilmanpoistoletku sekä kehoitettiin varaamaan aika isoon huoltoon imusuuttimien tiivisteidenvaihtoon jos vika ei poistu. Vika ei poistunut joten suuttimetkin vaihdettiin sekä myös ilmanpoistoletku uudelleen! Tätä selvitettäessä selvisi ettei letkua oltukaan vaihdettu ensimmäisessä huollossa!?! Tämä on mielestäni petokselle haiskahtavaa toimintaa. No, tulokseksena sain palautuksena ensimmäisen huollon hinnan! Näyttämättä kuitenkin jäi oliko suuttimien tiivisteissä mitään vikaa!!!

    • Opelisti

      Sinne kannattaa viedä, jos on ylimäärästä rahaa.
      Esim. Moottorin vikakoodien lukeminen 25mk
      Öljy aina kalleinta mahdollista (180km/4l), samoin muut varaosat.

      Vai mitäs vetohihnat ruukaa maksaa? 1500,- pelkkä osa..

      Noh, omaa tyhmyyttähän se on kun auton sinne vien..

      • GTTRRH

        mikä on vetohihna?


    • Aapo Parviainen

      Ei nykyään enää ole edes olemassa autokorjaamoja.Nehän ovat tänä päivänä "osienvaihtopisteitä".

      Näinhän se menee nykyään että vaihdetaan muutaman tonnin edestä varaosia ja sitten katsotaan olisiko auto tullut kuntoon.Ellei ole vaihdetaan lisää osia koska onhan se hyvä että asentajakin saa tehdä jotakin palkkansa eteen.Toki saavathan ne urakkapalkalla työskentelevätkin silti pienempää palkkaa vaikka eivät mitään tekisikään ja tietysti varaosia kannattaa "myydä" mahdollisimman paljon !

    • tehkee ite saatana

      Minä huollan ooppelini itse, jos vaan pystyy. eipähän tule ongelmia sitten sen kanssa, että eivät huollossa osaa tehä mitään. Pitää kai se ruveta tekemään tuohon 333tkm ajettuun ryöppöön alakerranlaakeri remppa. Ei kannata ihmisten niin uusavuttomia olla ettete osais vaihtaa esim. jarrupaloja autoon.

      • fds

        Minä lopetin 2010vm autojen huoltamisen. Mennyt vaan liian "tietokonemaiseksi".. Vien mielummin huoltoon ja saan työlle jonkinlaisen takuunkin.


    • asiakastakusetetaan

      älkää jättäkö niitä viallisia osia liikkeeseen
      liikkeen pitää antaa vaihdettu osa aiakkaalle
      SE ON ASIAKKAAN OMAISUUTTA

      • huoltomies4

        ei me niitä anneta
        tarvitaan omiin autoihin osat.
        kuka hullu niitä ostaa kun saa asiakkaan autosta ilmaiseksi


    • OpElMeCaNiC

      Kuka hemmetti viittii ruveta korjaan tai ettiin vikoja provikkapalkalla kun ainoastaan huoltoja tekemällä elää just ja just. Vian etsinnät syö niin paljon palkasta etten itse haluaisi niitä tehdä vaikka aikoinaan nautin siittä hommasta. Kaikki taitavimmat asentajat ovat alkaneet lähteä alalta muihin töihin koska saman palkan saa helpommin vaikka siivoojana. Itse olen lähdössä myös muihin töihin ja autoala jää harrastukseksi.

      • OpElAsiAkAs

        Ja kuka ylipäätään viittii tuoda autonsa tuollaisella asenteella toimivalle korjaamolle.


      • exBMW
        OpElAsiAkAs kirjoitti:

        Ja kuka ylipäätään viittii tuoda autonsa tuollaisella asenteella toimivalle korjaamolle.

        Niinpä, jos vain helpot huollot kiinnostavat - tosi asiakaslähtöistä toimintaa.


    • normi-menettely

      Mersun ja Bemun edustajilla korjataan ihan samalla kaavalla, epäillään vian aiheuttajaksi osaa A ja se vaihetaan ja jos vika ei häipynyt niin epäillään osaa B joka vaihdetaan ja lopuksi osa C onkin se varsinainen ongelma. Asiakas, kun tulee noutamaan autoa niin diagnoosi on, että osat A,B ja C piti vaihtaa - 1500 euroa kiitos!

    • Kjkl

      Ihan yleinen käytäntö nykyään, että vaihdetaan vain kokonaisia osia sen enempää tutkimatta.

      • nykytekniikka

        Tää johtuu siitä, että osien toleranssit aika tarkkoja ja pienikin välys/kuluma voi aiheuttaa ongelmia mutta sen todentaminen sormituntumalla tai silmällä melko mahdotonta. Uudella osalla asian voi todeta mut ei sitä enää irti oteta jos vika ei sillä korjaantunutkaan (osa ei ole enää uusi eikä uudelleen myytävissä).

        Korjaamon tuntiliksan myös sitä luokkaa, että liika ihmettely maksaa enempi kuin vain yksinkertaisesti kokeilemalla uudella osalla. Toki asiantuntemusta tarvitaan jotta ollaan edes kartalla mikä vian aiheuttaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1945
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1423
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe