Tilitoimisto vaihtuu, koska siellä ei toiminut mikään.
mikä olisi paras, kun tiedot seuraavat:
Työntekijöitä eli kk-palkallisia 3
Laskuja 1-5/kk
Ostolaskuja 10-20/kk
Tilinpäätös kerran vuodessa
tilanne saattaa muuttua aika pian,että otamme lisää väkeä 1-2 hlöä.
Vaihtoehto 1:
perusmaksu 20 e/kk
aineiston järjestäminen 0,57 e /tositenro
tiliöinti 0,45 e/kp vienti
Tallennus 0,66 e/kp:n vienti
tilinpäätöstyö 27 euroa/h
palkanlaskenta 11,89/hlö/kerta
Vaihtoehto 2
Kiinteä laskutus 122 e/kk
edellyttää, että max. 3 kk-palkkalaista
tositteita 10-30/kpl /kk
Tilinpäätöstyö 300 euroa/kk
sis.tilinp.veroilm,työnantajailm.
Vaihtoehto 3
1,15 e/ vienti (minimi 30e/kk)
tai kiinteä veloitus 100 e/kk
jos tositteita alle 40/kk
palkanlaskenta 10 e/hlö/kk
alv-laskelma valvontailm. sis palkat 10e7kk
tilinp. 300 e, sis. tasekirja,tase-erittelyt, hallituksen tp-pöytäkirjan.
veroilmoitukset kopiot 160 euroa
Tilitoimiston vertailu, vaikeata!!!
12
1187
Vastaukset
- Vanhaan tilitoimistoon kyps...
vaihtoehto kakkosessa tilinpäätöstyö ei ole 300 euroa/kk vaan 300 euroa / kerta
anteeksi moka - sanoa
mikä olisi sinulle paras ehkä ensimmäinen. Minä maksan kuitenkin seuraavanlaisesta palvelusta kiinteää hintaa 125€/kk alv
Yhtiömuoto Oy
ostolaskuja n.50 kpl/kk
myyntilaskuja n.40 kpl/kk
tilinpäätös 2 kertaa vuodessa
työntekijöitä ka.12 palkat joka toinen viikko
hintaan kuuluu kaikki viranomaisilmoitukset. - hintoja aika rajusti
edellisistä päätellen! Menee aivan alihintaan, onko hintataso tosiaan tämä???
- mielestä
toi tilitoimiston perimä kk-maksu on ihan kohtuullinen, jopa edullinen. Otettiin tarjoukset aika monesta tilitoimistosta, toiset oli kyllä sika kalliita. toistaiseksi ollaan oltu tyytyväisiä, vaikka toimisto onkin eri paikkakunnalla missä toimitaan.
- Vanhaan tilitoimistoon kyps...
mielestä kirjoitti:
toi tilitoimiston perimä kk-maksu on ihan kohtuullinen, jopa edullinen. Otettiin tarjoukset aika monesta tilitoimistosta, toiset oli kyllä sika kalliita. toistaiseksi ollaan oltu tyytyväisiä, vaikka toimisto onkin eri paikkakunnalla missä toimitaan.
Mikä kolmesta vaihtoehdosta minun kannattaisi ottaa?
Kiitos! - laskuu
Vanhaan tilitoimistoon kyps... kirjoitti:
Mikä kolmesta vaihtoehdosta minun kannattaisi ottaa?
Kiitos!Ei mikään! Etsi edullisempi!!
- Itsekin tilitsto alan yrittäjä
Tässä pari vinkkiä vertailuun...
Yritä vielä tarkemmin selvittää paljonko on tositteita ja vientejä tulossa vuosittain. Äkkiseltään tuntuisi, että 2. ja 3. vaihtoehdon tositemäärärajat tulee nopeasti täytettyä. Niitä kannattaisi yrittää neuvotella kiinteällä veloituksella vaikka 50 kappaleeseen. Selvitä ainakin, mitkä on taksat ylittyessä. Tositteita ja varsinkin vientejä tulee yllättävän paljon muitakin. mm. palkanmaksusta, kk-alv-käsittelyistä, käteisostoista, rahansiirroista, tilinpäätössiirroista...
1. vaihtoehto kannattaa hylätä, koska se on hirvittävän kallis. Jos oikein ymmärrän, yhden myyntitositteen kirjaaminen maksaa n. 6,12e!!!
(Yksi tosite = 0,57 suoriteperusteella 5 vientiä tiliöinteineen ja tallennuksineen = 2,25 3,30 yht. 6,12)
Keskiarvoilla laskettuna sain seuraavat kk-hinnat eri vaihtoehdoille
1. 213,47
2. 147,00
3. 178,00
Itse en näistä tässä muodossa valitsisi vielä mitään. Ensinnäkin pyytäisin näiltä arviolaskemat vuosikuluista yhteensä. Kunnon tarjouksessa sellainen pitäisi olla automaattisesti. Lisäksi epäilyttää, jos puhutaan vain korotuksista rajojen ylittyessä. Entäs jos tilanne on päinvastainen, hyvitetäänkö sitä mitenkään ?
Tehtävä ei ole helppo, hinnan ei kannata antaa määrätä toimiston valintaan. Kuulostele välillänne vaikuttavaa henkilökemiaa ! Hyvällä yhteistyöllä saa pitemmän päälle edullisimman kirjanpidon.
Jäi vielä kovasti alan yrittäjänä kiinnostamaan, mitkä ovat pääsyyt toimiston vaihtoon. Mikä ei entisessä sujunut ? Ottaisin opikseni...- kuin edellistä
Mielenkiinnosta tein laskelman "keskivertoasiakkaasta": Vientejä 141 kpl tammikuussa, veloitus 75 € alv. Alv-ilmoitus ta-ilmoitus sisältyy hintaan, asiakas laskee itse palkat. Tervetuloa tori-palstalle.
- jazer
Teen itse viennit vuoden varrella 1Office ohjelmalla ja tilitoimiston palvelua (Kymppi-tili oy)tarvitsen tilinpäätöksen,veroilmoituksen tekoon.Mitä pienemmäksi kirjanpito meni,sen suuremmat laskut.2010 tilinpäätös,veroilmoitus 461,30 - tilitoimiston vaihdon jälkeen samat asiat maksoivat 61,50 (hinnoissa alv mukana) eli suosittelen lämpimästi aika-ajoin kilpailuttamaan tilitoimisto palveluja.Voi syntyä yllättävän suuria säästöjä.
- ei pelkkä hinta!
Tilitoimistoo valitessa kantsii ottaa sellainen jossa olis muutama työntekijä.
Eli ei sellaista yksin tuhertajaa siinä on omat riskinsä: sairastuminen, laiskuus, alkolisoituminen..... eli jäät papereittesi kanssa yksin.
Muutaman työntekijän toimistossa on paremmin eri alojen osaajia löytyy laajempi tietotaito!
ps. olen edellä mainittuihin asioihin törmäännyt tilitoimistoissa 30vuoden yrittäjä olon aikan , ihmisiähän ne on kirjanpitäjätkin!
- Kirjanpitopalvelu
Hei,
Ota yhtettä kirjanpitopalvelu A&L Styleen (www.alstyle.fi)
Antamillasi tositemäärillä kirjanpidon kuukausihinnaksi tulisi olemaan enintään 50€/kk. Tilinpäätös 150€. - kulutpieniksi
Täällä yhden tilitoimiston julkinen hinnasto:
http://www.mst-yhtiot.fi/hinnasto/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121199
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171034- 129926
- 95785
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten291734Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504