AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

Jarrut

2 Vastausta 1 358 Lukukertaa
Ei hirveästi kärryistä kokemusta, anteeksi tyhmyyteni!
Miten hlöautojen peräkärrien jarrujärjestelmä kokonaisuudessaan toimii. Ilmeisesti vetoaisassa on "tappi" joka jarrutettaessa painuu kuulaan ja toisessa päässä painaa jarru sylinteriä; tästä eteenpäin on ilmeisesti vastaava kuin itse autossa??? Entä miten on perruuttamisen laita, pitääkö koko jarrujärjestelmä kytkeä pois päältä kun perruuttelee?? Entäs mites jarrusovitukset katsastuksessa? miten jarrut koestetaan??
saako jarrullisen kärrin tehdä itse ja miten kärryjen kantavuus määritetään??

kiitoksia vastaajille

periaate

ei siellä tosin mitään tappia ole vaan koko vetopää liikkuu suhteessa kärryn aisaan ja vetää jarruja kiinni kuten käsijarrua autossa (nestejarrujakin taitaa olla). peruutukselle on systeemi joka ottaa jarrut pois pakittaessa, tunnet vain pienen nykäyksen. katsastus joka toinen vuosi, (koeistus taitaa jäädä yleensä tekemättä, pintapuolisesti katotaan ja parkkijarrulla koitetaan tehot).
saa tehdä itse mut akseli ja vetopää täytyy olla tehdastekoisia ellet ole todellinen lujuuslaskudokumentointiguru. kantavuus menee siten että akselin kantavuudesta vähennetään kärryn omapaino.

halvin ja helpoin

Vanhasta asuntovaunusta saa helposti jarrullisen kärryn.Koppa pois laidat ja valot paikalleen.Kärryn kantavuus määräytyy vetopäästä ,eli sama kun asuntovaunun paperissa lukee,jos et vaihda vetopäätä.Tein justiin ja meni muutoskatsastuksesta läpi(28e)hintaa kärrylle 700e.ja tuli uudet c- renkaat.Katsastus ei muutako punnitus valojen tark.mittaus jarrut katsottiin vetämällä jarru kahvasta ja eteenpäin autolla...teen toistekkin kun leytyy hyvä huono kärry.Kaksi akselinen kafi on hyvä vaihtoehto.Korivikaisia leytyy ja sinkitty runko on kestävä.

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta