Nyt se jännittämäni toimenpide on onnellisesti ohi:)
Oikeastaan kamalinta oli sen Phosphoral-litkun juominen!! Se maku oli kammottava, joka nielasulla yökkäytti.
Ja vessassa meni eilinen päivä.. Kuvauksessa joutui tosi paljon pyörimään eri asentoihin ja se kiva letku takapuolessa..
Ilman laittaminen sattui joissain asennoissa mutta muuten jäi ihan hyvä mieli tutkimuksesta.
Nyt sitten vaan odotellaan reilu viikko tuloksia..
Ihanaa, et se on nyt ohi!!
Onko täällä kohtalotovereita??
Colongrafia
7
2156
Vastaukset
- dr Quack
Minulle tehty kolme kertaa; en todellakaan muistele hymyillen!
- Tähystetty nainen
Kävin 2 viikkoa sitten ekassa kolonoskopiassani ja itkin sekä huusin siellä, vaikka olen jo 39-vuotias. Kipu oli sanoinkuvaamaton, en saanut mitään lääkitystä ja kuukautiset vielä samaan aikaan, huhhuh.
Mut löytyi myös selvä syy vaivoille, eli colitis ulcerosa eli ei ihme et suoli ärtyi vielä enemmin sen rassauksen jälkeen.
Omin avuin en olis sairaalasta kotiin päässyt, onneks kamu kävi hakemassa. Sinä päivänä en juuri voinut muuta, kun maata sängyssä, kävely koski ihan kamalasta, olin vielä seuraavankin päivän sairiksella, kun vuosin niin.
Hirvittää ajatellakin niitä tulevia kontrolleja, vaikka silloin ei kuulemma tartte ronkkia enää yhtä syvältä.
Myös 6 litraa kylmää tyhjennysliuosta otti koville ja se saamarin horkka, joka siitä tuli. Villahanskat käsissä ja monta villapaitaa päällä tutisin ja kyökkäilin, kun sitä join. Tuntui, et mahanahka repee ennen kuin paskahanat aukes, olinhan siihen vaiheeseen asti juonut sitä jo 3 litraa.
Nyt lääkkeitä ja pari viikkoa rauhoittumista takana.- Yön yksinäinen
Kannattaa pyytää seuraavalla kerralla apteekista sellaista tyhjennysliuosta jota ei tarvitse juoda kuin kaksi lasillista. Se on myös helvetin pahan makuista, mutta silti parempi kun ei tarvitse litrakaupalla lipittää. Sitä ainakin oli saatavana 6 vuotta sitten kun minulle tehtiin kolonoskopia ja gastroskopia samalla kertaa (toivottavasti pesivät letkun välillä :D). Sitä ennen oli kerran tehty pelkkä gastroskopia (ja olen vasta 27 v).Minulle tuo vatsantähystys on selkeästi pahempi omien syiden vuoksi, eikä juuri naurata kun joutuu siihen ensi viikolla taas menemään...
- helpottunut
Yön yksinäinen kirjoitti:
Kannattaa pyytää seuraavalla kerralla apteekista sellaista tyhjennysliuosta jota ei tarvitse juoda kuin kaksi lasillista. Se on myös helvetin pahan makuista, mutta silti parempi kun ei tarvitse litrakaupalla lipittää. Sitä ainakin oli saatavana 6 vuotta sitten kun minulle tehtiin kolonoskopia ja gastroskopia samalla kertaa (toivottavasti pesivät letkun välillä :D). Sitä ennen oli kerran tehty pelkkä gastroskopia (ja olen vasta 27 v).Minulle tuo vatsantähystys on selkeästi pahempi omien syiden vuoksi, eikä juuri naurata kun joutuu siihen ensi viikolla taas menemään...
sitä Phosphoralia ja maku tosiaankin on aivan KAMALA!!! Mut onneks tarttee vaan juoda se pari lasillista. Ja totta, kun suoli alkaa tyhjenee niin iskee tosiaankin kamala vilu..
- Kyllä teki kipeää
Mulle tehtiin tähystys marraskuussa. Täytyy sanoa, että koskaan mikään ei ole ollut yhtä epämiellyttävää ja tehnyt yhtä kipeää. Mutta se kuulemma on hyvin yksilöllistä. Toiset ulisee tuskissaan ja toiset ei ole moksiskaan. Sen litkun juominen on myös kamalaa...lähinnä vaan siksi että se on niin PAHAA! Mulla alkoi suoli toimia jo 15 minuutin päästä Phospohoralin juomisesta. Ja sitten menikin loppuilta vessassa :) Onneksi tutkimuksessa ei löytynyt mitään. Oman kokemukseni jälkeen nimittäin pelkäisin jos joutuisin odottelemaan uutta tutkimusta lähitulevaisuudessa. Olet onnekas, jos tutkimuksesta jäi "mukavat" muistot!!
- helpottunut
paksusuolen varjoainekuvaus ei tähystystä ja kyllä mä oon sitä mieltä että, pahempi päivä oli se tyhjennyspäivä kuin se itse toimenpide.
- bfvhdvfi
siis se tutkimus on niin epäinhimillinen kuin vain voi olla se pitäisi lailla kieltää ja lääkäreiden pitäisi itse mennä sinne makoilemaan ja tunkemaan letkut omaan perseeseensä niin tietäisivät sen tuskan mikä siinä tuntuu ps itselleni tehty 9vuotiaana
ja sen jälkeenkin mutta noin nuorelle sitä ei edes saisi tehdä eli kyseessä oli HOITOVIRHE!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462