Hei, tarkoitus olisi keväämmällä vetäistä myrkkyväri 4,5-metriseen gelcoat-pintaiseen pulpettiveneeseen. Venettä ei ole vielä lainkaan maalattu, eli tarkoitus olisi kai laittaa pohjaväri ja itse myrkky.
Onko kenelläkään vinkkejä maalien hankintaan, maalimerkit, hinnat, myyjät (Turun seudulla)?
Vinkkejä maalinhankintaan?
5
1110
Vastaukset
- maalari
Veneesi maalattava pinta-ala on sen verran pieni, ettei myrkkyjä oikein kannata metsästää ajan kanssa saati hakea kauempaa. Mene lähimpään maalikauppaan ja tingi hinta.
Ensin rasvanpoisto, hio pinta mataksi, 2-3 kerrosta primeria ja lopuksi muutama myrkky.- MaRo
Kiitos vastauksesta! Onko eri maaleilla merkittäviä laatueroja ja kestääkö huolellisesti laitettu myrkky useamman kauden?
Sen verran v....mainen työ tämä pohjan maalaaminen, että ei välttämättä viitsi joka kevät tehdä. - maalari
MaRo kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Onko eri maaleilla merkittäviä laatueroja ja kestääkö huolellisesti laitettu myrkky useamman kauden?
Sen verran v....mainen työ tämä pohjan maalaaminen, että ei välttämättä viitsi joka kevät tehdä.Ei tunnetuissa merkeissä juuri eroja ole.
Myrkky kestää useamman vuoden. Itse teen kuitenkin seuraavasti: Pohja pestään syksyisin hyvin ja keväällä ennen vesillelaskua maalaan sen fifti/fifti ohennetulla myrkyllä kertaalleen. Ohut myrkky ei kasvata kerrospaksuutta, joka myöhemmin lohkeilisi pois. Suuri liuotinmäärä varmistaa myrkyn riittävän tarttumisen vanhaan maalikerrokseen riittävän hyvin. Näin olen maalaillut veneeni pohjaa yli 25 vuotta ja se on pysynyt aivan vastamaalatun näköisenä. Yhden kerran kunnolla tehty pohjatyö vedeneristävine primereineen on pitänyt lasikuituruton poissa.
- muutama vinkki
jotka itse sain kun myrkkyasiaa pohdin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=669&posting=22000000007112030- MaRo
Tässähän olikin jo asiaan pohdintaa! Mie oon vaan niin hätäinen ;)
Kiitos kaikille ajatuksista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k353767Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet501687- 731369
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751201Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1721057Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84925
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua40829Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49781- 39750