AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  /  / tyhjäkäynti hävisi

tyhjäkäynti hävisi

33 Vastausta 1 559 Lukukertaa
Auttakaa miestä hädässä. Ennen ripeästi ja vähällä kulkenut Jetta 1.8 -86 alkoi eilen temppuilemaan, kulkupuoli edelleen ok, mutta tyhjäkäyntiä ei käy lämpimänä sekuntiakaan. Missä vika?

Kaasarin kumilaipan vaihdoin, alipaineletkut on ehjät ja suuttimetkin puhallettu. Päällisinpuolin kaikki ok. Virranjakajan alipainekello ehjä.

Muuten moottori käy kuin ennenkin, nätisti ja päästötkin kohdallaan, kun vaan pitää jalalla kaasua himpun. Ensiavuksi kiristin vaijeria niin paljon että se kantaa ja pitää kierroksia vajaassa tonnissa.

Mystinen alipainehässäkkä toi kaasari, ei selvää tyhjäkäynninsäätöruuviakaan.

eikös

siinä mallissa ole se vahaneula systeemi mikä laajenee kun auton moottori lämpenee työntää neulaa ulospäin, systeemi sijaitsee kaasarin etupuolella siihen menee kaksi letkua ja on muistaakseni musta väriltään. selittäköön joku paremmin joka osaa termit.

Jep...

mutta kun se termari hajoaa niin se jättää kierrokset ylös. Katso tuolta jetta-osastolta lisää.

voi sentään

loputon sarka, samat jutut aina uudestaan,kannattas käyttää tota hakua,vai mitä sanoo hän.

Joo...

no tuohon vaivaan löytyy varmaan haullakin apua. pistin kaverille kuitenkin kuvat bensakrematoriosta jotta löytää mikä osa on mikä.

Kuule sulla kun on näistä kokemusta niin osaatko sanoa kun mulla on sama kaasari -88 1.8 "isolohko" automaattigolfissa ja se oli kanssa ihan sählätty sekaisin kun ostin sen joulukuussa. Nyt oon vetäny letkut oikein ja säätänyt pull-downia jne. eli se toimii muuten aika hyvin mutta vetää kylmänä huonosti ja se kulutus...

Eli värkki vie sen tappavan 12 sadalla jopa 100 kmh matka-ajossa. Auto on muuten suht ok eli jarrut ei laahaa, takalaakeri kyllä huutaa vaihtoa muttei selittäne 3-4 litran lisäkulutusta. Bensa ei haise ja tulpat on nätit maitokahvinväriset. Öljyn seassa ei ole bensaa. Huollot tein just ja sähköpuolelle tulpat+johdot, sytkän kansi/pyörijä ja ajoitus. Säädettiin analysaattorilla häkä sinne 3 paikkeille.

Kun ei auttanut niin otin kakkoskurkun ap-letkun irti josko siinä vika mutta ei pudonnu kuin tehot.

En ole löytänyt googlellakaan mitään pätevää neuvoa tähän hommaan eikä kukaan tutuistakaan osaa sanoa mitään. Luulisi tulpan vetävän mustaksi tuolla kulutuksella? Olisin enemmän kuin kiitollinen jos sinä tai kuka tahansa osaisi neuvoa korjaamisessa. Romikselta noita ei meinaa "jostain syystä" löytää eikä raaskisi muutenkaan vaihtaa ellei ihan pakko...

no koitetaan

ensiksi jakopään kimppuun,eli varmasti ajoitus oikein?ettei vauhtipyörän merkki olis väärä.koita 1.syl.tulpanreiästä löytää ykk.männän päältä mitattuna ja vertaa vauhtipyörän merkkiin.samoin nokka-aks.merkki varmasti oikein.olen itse saanut ne usein söhlättyä väärin.sytkän säätö mielellään vag.testerillä sieltä vauhtipyörän puolelta.kaikki alipaineletkut kiinnitettynä,siis perussäätö.mielestäni kaasari ei voi aiheuttaa itsessään suurta kulutusta,senhän täytyis vuotaa neulaventtiilistä ja siis tulvia eli käydä huonosti.käykö ja vetääkö se ihan koko käyntialueen ihan o.k.?häkä on aika korkealla tais olla 1,5%ohjearvo + - jotain 0,5 en oo varma,selviää tiistaina kun pääsen duuniin.se ei kyllä selitä isoa kulutusta.jos se on automaatti paljonko se ylittää tehtaan ilmoituksen seka-ajossa?älä myöskään käytä siliconi syt.piuhoja.vaan alkuperäisen tyyppisiä kuparijohtoja vastuspistokkeilla.aukeaahan huikan ilmaläppä täysin?.mittaa puristuspaineet myös ja ohivuodot jos mahdollista.tyvestä puuhun eli mekaniikka kuntoon sitten vasta hienosäätöä.

Kiitos...

vinkeistä!

Pitääkin katsoa se jako, siinä tulee kyllä pikkulohkoa ikävä, eikös se venakoppakin pidä irrottaa että saa nokkapyörän merkin esiin vai onko siinä jotain poppakonstia? Eikös tuo ole ns. vapaastipyörivä kone?

Mitä muuten meinaat että vag-mittarilla? Onko niissä eroa, katottiin ihan perus strobolla? Letkut oli kiinni ja kokeilin sekä keskipako- että alipaineen imemällä ja hienosti toimi.

Johdot on motonetistä, tosin hintaan 50 euroa eli metalliset juuri tohon räätälöidyt. Ostin suosilla kun ovat vähän ronkeleita koneita tosiaan. Myyjäkin katso kysyvästi siinä kassalla ja totesin vaan viileesti että ihanan kallista :)

Autossa on ollut kaikkea epämääräistä käyntihäiriötä mm. pull-downin takia mutta parhaimmillaan käy kun kissa, 264 ajettu, öljyä ei mene kuin pari desiä tonnilla, eli perstuntumalla noista koneista mekaniikka on "sisäänajetussa" kunnossa. HC -arvo oli ihan mitätön, jotain sata eli ei luulisi paljon venttiilien ainakaan vuotavan? Alakerta lienee kanssa ok kun vääntää hyvin eikä syö öljyä. Pitää mitata puristukset kun saan mittarin lainaa.

Jotain kummaa siinä muuten on sen jälkeen kun jenkamittari menee yli viiden. Tosi paha selittää näin mutta kiertää vähän vaikeasti ja kuullostaa vähän niinkun löis rajottajalle, ei siis lyö mutta omituiselta kuullostaa. 1-5 tuhatta vetää upeasti. Oliskohan se jako sekaisin? Käymään lähti kuitenkin -20 kerrasta.

En muista ihan tarkkaan mitä se kirja lupaa kun se on 90/120/kaupunki. Jotain 8,4 taisi olla 120 vauhdissa.

Kaasarin sääsi eräs mitsun asentaja ja itse kiersin vähän ajan päästä puoli kierrosta laihemmalle kun olen samaa mieltä sun kanssa mutta en viitsinyt inttää siellä pajalla kun kaveri oli sitä mieltä että kävi parhaiten 3 kohdalla.

Siihen seosruuviin ei muuten saatu kunnon tuntumaa vaikka kumpikin koitettiin, jotenkin tunnoton se oli ja asentaja epäili että josko on käännetty joskus niin tiukkaan että kaasarin pohja on rikki? En osannut sanoa mitään mutta myöhemmin otin sen ruuvin runkonsa kanssa pois eikä se mun mielestä oikein voi mennä rikki. Tiivistekin oli ehjä. Huikka aukeaa kuten pitää ja pull-downin olen säätänyt niin auki kun menee kun tukehtui aiemmin kylmänä.

Tulipas pitkä, kiitos jos jaksoit lukea!

vag mittari

se mittaa vauhtipyörästä suoraan ja näyttää asteina ennakon,vanhentunut laite mutta tarkka.nokkapyörän merkin tulee olla venttiilikopan tasalla ei siis kannen tasossa.siihen tulee helposti hampaan heitto.moottorissa ei ole itsetuhojärjestelmää eli pyörii vaikka hihna katkeaisi.seosruuvi lienee kaasarin päällä? toimintakin nurinperin,eli rikastuu kiinnippäin kierrettäessä.kaasarissa on pieni mahdollisuus vikaan siten että tehokäynnin rikastus antais bensaa pienillä kierroksilla eli venttili olis jäänyt auki.se kaasari on kuitenkin aika monimutkainen laite ja tosta yps.kurssistakin on aikaa vierinyt runsaasti.minkä merkkien mukaan sytkä on kohdallaan?hihnapyörän puolella on vaan 0 merkit,vai olikos teillä strobossa hidastin?vaiko vauhtipyörästä?.vaikuttaa siltä että sulla on perusasiat kunnossa,noilla kilsoilla alakerta on vielä ihan käyttökelpoinen.

Moro...

taas!

Pistin äsken akkuvääntimen lataukseen, nyt kun on vähän lämpimämpää niin vois katsoa sen jaon. Onneksi ei ole itsetuhohihnaa, yksi huoli vähemmän.

Tuolla on kuva kaasarista kaikessa yksinkertaisuudessaan :) Näkee sen ruuvin (osat 6 ja 10) joka tulee ylhäältä kohtisuoraan kaasariin ja säädetään siis siitä ilmanputsarin tulpasta. Näitä varmaan käy nykyään vähän harvemmin teillä...

http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html

Siis rikastuu kiinnipäin? Oonko mä siis kääntänyt sitä rikkaammalle vaikka toisin piti? Mulle jäi sellainen mielikuva analysaattorilla että rikastuisi auki kuten yleensä, mutta kuten sanottu se meni vähän sähläämiseksi. Ruuvi avaa sen rungon (minkä sisällä ruuvi siis on) ilmareikää, eli toimiiko se tosiaan niin että laihenee juuri siitä syystä? Mulla on vähän hakusessa kun en ole ennen tätä autoa joutunut räpläämään kun solexia.

Sytkä säädettiin sieltä askin kyljessä olevasta reiästä missä on nuolimerkki ja vauhtipyörässä vastaava. Aika samanlainen säätää kun manuaalissa.

Kyllä se ihan hyvältä koneelta sinänsä vaikuttaa, kestäviähän noi on, toki kaiken saa rikki mutta siitä ei varmaan ole nyt kiinni. Jos menisi öljyä litra tankillisella niin voisi olla ihan siihen suhteutettuna normaali kulutus mutta nyt jotain muuta on pielessä. Auto on ollut huonolla pidolla ja ostin kun halvalla sain. Öljyjä siihen on ilmeisesti vaihdettu onneksi.

Mitenhän sen mainitsemasi venttiilin voi tarkistaa? Onko se siis sama kun kiihdytyspumppu?

Niin ja hyvää pääsiäistä jos en muistanu vielä sanoa!

totta mooses

joo kiinnippäin rikastuu,siksi mainitsin sen,taitaa rajottaa ilman määrää.se venttiili aukeaa vasta kierroksilla ja jää auki,eli ei niinkun kiihdytyspumppu.pääsiäistä myös sinne täältä pääkaupunkiseudulta ;)

niin ja vielä

eipäjuuri viittä vuotta vanhempia pelejä meillä näy.aktiiviaika sattui tonne kuplasta golf kolmoseen,sitten pirut ottivat haalarit veks ja lykkäsivät pc:n nenänalle.

No...

perhana vai ei ne päästä sua enää räikänvarteen kiinni? Niin siinä voi käydä kun on liikaa tietoa... Kai ehdit vielä silloin tällöin käydä fiilistelemässä pajan puolella?

Mä kokeilin kanssa vähän aikaa erään toisen merkin haalareita ja multakin otettiin pois. Tosin jouduin hankkimaan muuta askarreltavaa tilalle kun meni koko lafka nurin siinä hötäkässä. Haalareista en ole silti pysynyt pitkään erossa vaikka hommat on vaihtunu moneen kertaan. Fillareita oli kyllä mukavampi tehdä paitsi että joissain joutuu vaihtamaan joka mutterin vahvempaan kun on niin heikkoja. Juuri selvisi että vuoden joutuu työskentelemään sisällä ilman haalareita, mutta voihan sitä vapaa-aikana sitten :)

Tarkistin sen jaon ja kohdillaan näytti olevan. Katsoin siis vauhtipyörän 0-merkistä ykk:n ja samalla nokkapyörän merkki oli kannen tiivistepinnan tasalla, eikö sen näin pitänyt ollakin?

Nokka-askeli oli mahtavan näköinen, ei mitään merkkiä kulumisesta, samoin painimet. Karstaakaan ei ollut yllättäen muuta kuin vähän siinä muovisessa öljylevyssä. Kaksi mielenkiintoista havaintoa kun pyöritin starttia venakoppa auki:

Nokkahan pitäisi olla laakeroitu viidestä kohtaa mutta 3. ja 4. mukin välinen laakeri puuttuu. Siellä ei ole siis koko laakeripukkia ja nokkakin on siltä kohtaa ihan karhea koneistusjäljistä! Öljyä tulee, ja painimet on heti öljyssä. Ei varmaan liity asiaan mutta mitä ihmettä?

Toinen havainto oli bensan roiskuminen ryyppyläpän ohi reunoilta, sen ollessa kiinni kun startattasin. Pöläytti välillä bensaa kuin suihkepullosta.

Mikähän funktio sillä kolmehaaraisella peltisäiliöllä on minkä kautta bensa menee kaasarille ja samasta lähtee paluu tankkiin? Kannattaiskohan kokeilla ilman sitä kun tuntui vähän tukkoiselta se paluupuoli kun puhalsin letkuun.

Hyvä kun selvensit tuota seosruuviasiaa, veivasin sitä eilen puoli kierrosta auki ja käynti parani hiukan. laitoin samalla kakkoskurkun letkun kiinni kun ei sen irrottaminen vaikuttanut kun tehoihin. Upeasti se kyllä vetää nyt, tuntuu aika epävolkkarimaiselta tavallaan:)

Mulla loppuu mielikuvitus tuon kulutuksen suhteen. Muovitankkikaan kun ei pahemmin vuoda.

lisävaloa asiaan

vw tiedon puuttet johtuu paljolti siitä että parikymmentä vuotta tuli ropattua kaikenlaisia tötteröitä,siis vaihtoautoja,edelleen ne kuuluu toimenkuvaan eri tavoin.no asiaan.nokkapyörän merkin tulee olla venttiilikopan yläpinnan tasalla ei kannen tasalla.siitä tulee helposti hampaan heitto.koita siirtää hampaalla takaspäin,eron kyllä huomaa heti eikä mikään mene rikki.onhan kaasarin kannen tiiviste ehjä.ei bensaa saa tulla muualta kuin hajottimesta ja kiihd.pumpusta.nokka-akselissa on vain 4 laakeria se on ihan oikein,ne on jopa numeroitu ja epäsymmetriset kaiken lisäksi.se pönttö on höyrykuplien poistin,ei aivan pakollinen mutta hyvä kesähelteellä.paluupuolella täytyy olla vastusta muuten bensa menee takas tankkiin eikä ollenkaan kaasariin.tässäpä tätä pohdiskelua.kerro miten kävi.

Et...

ainakaan mua ole onnistunut vakuuttamaan tiedon puutteestasi. :)

Läksin eilen illalla koneen kimppuun kun luin viestisi. Kävi tosiaan niin että se jako oli pykälän pielessä. Purin kopat uudestaan ja säädin nokan kohdalleen sen venakopan ja sellaisen metalliliuskan kanssa jonka uskoisin olevan kohdistusmerkki. Otin siis nokkaa taaksepäin hampaan verran. Heitin pienen lenkin mutten äkkiseltään huomannut muutosta vedossa tai käynnissä. Saa nähdä vaikuttaako kulutukseen?

Tarkoitatko kansitiivisteellä osaa 22?

http://www.gowerlee.dircon.co.uk/2E2type.html

Mitenkähän sen tarkastaa järkevästi? Kummasti se bensa tuli ikään kuin takasin päin sieltä ryyppyläpän ohi, oliskohan se ajoitus voinu vaikuttaa jos imuvena aukeaa vähän ennen ykk:ta ja tulee painetta imusarjaan? Kaukaa haettua?

Jätän sen pöntön paikalleen kun sen olemassaolo on kerran perusteltua. Luin vaan jostain kun joku oli lyönyt Y-haaran sen tilalle mutta antaa olla.

Lainasin kirjastosta alfamerin korjausopppaan mutta se on kyllä nätisti sanottuna aika onneton opus. Jakoremmin ajoitus on tosi epäselvästi ja nokallakin on piirroksessa 5 laakeria. Asiavirheitä löytyy paljon, mm. tarjotaan vääriä jarrulevyjä ja tulppia ja momentteja. Kaasarista ei sanota mitään hyödyllistä. Ei siihen kirjaan oikein luottaa uskalla...

Et muuten osaisi aavistella miksi se yksi laakeri puuttuu?

kyllä maar

jep ton tiivisteen tulee olla ehjä.olen nähnyt itse moisen ilmiön joskus,mietippä ite,kaasarissa ilman tulee virrata sisäänpäin.joku moisen aiheuttaa,eikä ole normaalia.yhden hampaan heiton jaossa kyllä huomaa.mulla on kokemusta siten että tyhjäkäynnnille paluu hidastuu,tehoa puuttuu,kiihtyvyys heikkenee huomattavasti.toi sun teoria vois olla aika oikein. laakerin puuttuminen on arvoitus,mutta saksalainen on nuuka ja säästää siinä missä voi.dieselissä niitä taitaa olla joka välissä.

Tää...

on varmaan S24 ennätys (asiallisen) viestiketjun pituudessa...

Eniveis, en huomannu eroa koneessa mutta ajoinkin tosi lyhyen lenkin kun on vähän bensaa tankissa. Pidot oli vähän vähissä kun oli yöllä jäistä ja suvikumit mutta sulalla sain 140 aika vaivattomasti, ei se ainakaan huonontunut. Täytyy kokeilla lisää loppuviikosta kun on reissu motarin kautta.

Edelleen, vaikka jako on oikein, pöläyttää bensaa kun starttaa konehuoneesta piuhalla virtalukon ohi ja kun lopettaa niin ryyppyläpän rako (noin milli) menee kiinni ja välistä roiskuu ysikasia. Kone ei siis käynnisty tässä tapauksessa. Ymmärsinkö ihan väärin että se tiiviste voisi olla syynä tohon vai miten se oireilee? Yleensä ilmavuodon tapaan vai?

ottijatuota

se tiiviste ei ole kovin kriittinen.joitain kanavia se tilkitsee.bensapinta on aika paljon sen tason alapuolella.huikka toimii oikein eli läppä aukeaa hiukan käynnistyksen jälkeen,muuten se tukehtuisi.saatta olla jotta se rako ilmaläpässä sais olla isompi.siinä pulldown rasiassa on säätö se ruuvi siellä takana.siinä kannessakin on säätö mutta mikä, en muista.jos muistan tiistaina niin katson etkalta.onkos sun moottorin tunnus GU mahdollisesti?

GU...

on kone juu. Se huikka menee ihan kiinni mutta aukeaa noin millin pari kun starttaa. Pull-downin kannesta säätyy se alipaine eli kuinka paljon avaa huikkaa kylmänä kun antaa lenkkaria. Se on niin auki kun saa.

Oon joutunut vähän patentoimaan sitä kaasaria esim. läämpöaikaventtiilille ei tule sähköä ja olenkin tukkinut sille menevät letkut ettei tyhjäkäynnillä huuda. Automaatin magneettiventtiili onneksi toimii eli nostaa vähän kierroksia kun pistää vaihteen päälle. Tiedä sitten mitä esim. se kurkun sähkölämmitin, josko toimii vaikka koko ajan tai ei ollenkaan?

Kiva jos jaksat katsoa miten sen huikan pitäisi olla levossa. Tänään se kävi tosi hyvin kylmänäkin kun pistin jakokopan kiinni ja kokeilin pihassa käymään. Olisko sen ajoituksen ansiota?

toivotaan

parannusta tapahtuneen.

Carburettor Manual

Mulla oli aikoinaan GU-koneinen Jetta vm-84. Otsikon mukaisen manuaalin ohjeilla 2E2:n säätäminen osuu nappiin. Kirja löytyy useimmista kirjastoista. Manuaalista löytyy tarvittavat säätökohteet ja -arvot.
Pulldownin toiminta on kasivaiheista ja säätöarvojakin on kaksi. Säätämisessä tarvitaan apuna alipainepumppua. Oikein säädetty pulldown on ehdoton edellytys 2E2:n automaattiryypyn oikealle toiminnalle, toki muutkin asiat vaikuttaa. Jollen väärin muista, niin rikastinläpän alareunan välys I-vaiheessa on n.2,3mm ja II-vaiheessa n.4,7mm.

Tarkista

Tarkista onko kaasuttimessa joutokäynnin polttoainepiirin sähköinen magneettiventtiili. Venttiilin tarkoitus on estää jälkikäyntiä kun sytytysvirta katkaistaan, sulkemalla polttoaineen tulo joutokäyntipiirin kautta. Venttiilin solenoidi näkyy ulospäin, suunnilleen peukalon pään kokoinen motikkä, päässä lattaliitin tms. Johdin voi olla poikki, liittimessä huono kontakti, tai venttiilin rikki (testaa naksuuko se virtaa saadessaan).

Siinä kaasarissa pitää varmaan olla kaasuläpät kiinni joutukäynnillä, mikä taas säädetään joutokäynnin polttoaine- ja ilmaruuveilla.

kiitos

olet oikeassa,katsoin korjausohjeista ja tolleen se menee periaatteessa.muutama lisämutka matkassa.mutta tyvestä puuhun ja silleen.

siis jussi on oikeassa

vastaus väärässä paikassa.onpi ketju liian pitkä.

Ei...

näköjään ole suunniteltu tätä palstaa näin pitkälle dialogille, tämäkin tulee väärään paikkaan.

Kiitos vinkistä! Täytyy käydä kirjastosta katsomassa tuota kirjaa. Jos saisi arvot sieltä niin vois käydä säädättämässä jossain missä on ap-pumppu.

On muuten aika selkeä ero vedoissa, eilen huomasin kun pääsin sulalla kokeilemaan. Täyskiihdytyksessä vaihtokohta oli aika tarkkaan 6300 eikä mitään kakomista esiintynyt enää millään kierroksilla. Lämpimänä tyhjäkäyntikin nousi 100-200 kierrosta, voi vähän kiristää joutokäyntiruuvia.

Kiitosta vaan paljon kaikille neuvoista, täytyy tarkkailla kulutusta ja palata asiaan jos ei näillä pienene.

Lego-pumppu

Usko tai älä, mutta rakensin alipainepumpun po. säätöä varten pojan pneumatiikka-Lego-sarjan käsikäyttöisestä mäntäpumpusta, letkuista ja takaiskuventtiilistä ja hyvin toimi!

Oho...

ei voi ainakaan sanoa että olis kymmenen peukaloa! Tarviiko siinä siis mitata alipainetta vai riittääkö että sen alipaineen saa aikaan jotenkin?

Riittää...

Ei tarvitse mitata. Alipaineella imetään pulldownin tanko sisään.

Aha...

no mä oon kokeillu samaa ihan imemällä letkulla sitä pull-downia. Ei sitä kovin kauaa kyllä jaksa vaikka urheileekin joka päivä. Kokeilehan muuten irtoisko niksi-pirkasta joku parturiraha? :)

Marginaalinen hyöty

Tuskin tuosta "keksinnöstä" palkintoja heruisi.
Näissä autoasioissakin ymmärryksestä, kuinka joku verme toimii, on kovasti hyötyä. Ei ainakaan kukkaro kevene kovin paljoa jos viitsii korvien välissä olevaa apuvälinettä vaivata.
Muuten kaasuttimeksi j*****ttoman hieno laite tuo 2E2. Oikeissa säädöissä toimii kuin ajatus ja vie todella vähän bensaa. 80-luvun TM:n talvitesteissä hakkasi polttoaineen suihkutukset käynnistyvyydessä ja kylmäkulutuksissa.
Omat kokemukset kaasuttimesta pääosin positiivisia. Kokemusta siitä kertyi 465tkm samalla autolla. Pulldown on sen kaasuttimen heikko kohta. Mulla kesti melko tarkkaa aina 100tkm. Toinen korjausta vaatinut laite oli vahatermostaatti, joka sippasi jossain 300tkm:n vaiheilla.
Niin, se auto oli VW Jetta 1,8 vm.1984. Koko auton elinikäinen polttoaineen kulutus oli luokka 6,7l/100km. Kesällä pääsi helposti alle 6l matka-ajossa, vaikka ajoi vähän vauhdikkaamminkin. Pienin kulutus n.1200km:n matkalla oli 4,9l/110km. Suurin 10,6l, mutta silloin oli yli tonnin painoinen asuntovaunu perässä, eikä 5-vaihdetta juuri tarvittu.

Jatkoa...

Perheen kakkosautona on nykyisin uudempi painos tuosta Jetasta (vm-90), sama moottorikoko yksipisteruiskulla ja kalysaattorilla. Täytyy sanoa, että tuossa uudistuksessa moottori huononi ratkaisevasti. Bensaa palaa 1-1,5l enemmän, vaikka ikää myöten ajotapa on rauhottunut jonkin verran. Tämä uudempi on paljon laiskempikin.

Arvatkaas muuten huviksenne, paljonko Pierburg 2E2 olisi maksanut merkkiliikkeen hyllyssä 80-luvun lopulla? Kysyin silloin asiaa ihan mielenkiinnosta, kun oli taas pulldownin osto ajankohtaista.

oliskohan ollut

mummoo

Paljon enemmän

Varaosahinnaston mukaan n. 9000mk. En muista pennilleen oliko yli vai ali.
Aika mojova hinta, vai mitä?

kappas vaan

"pelle pelottomia"on ihan oikeasti olemassa.lopputulos merkitsee, miten se saavutetaan ja millä keinoilla, on sivuseikka.vapise niksipirkka.

vika löytyi!

Sulakehan sieltä oli napsahtanut poikki, paikka 17 10A sulake. Olis pitäny heti kattoo, mutta en älynny. No, onpahan kaasari putsattu ja alipaineletkut tarkastettu/korjattu. Ja se kumilaippakin uusi.

Nyt toimii kuin enkeli.
 /   /  /  /  /  / tyhjäkäynti hävisi

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta