AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  / kymco super 9 helpot viritys ohjeet

kymco super 9 helpot viritys ohjeet

74 Vastausta 56 943 Lukukertaa
joo... et voisko joku kertoa kymco super 9 helpot viritys ohjeet...

Ohjeita

Ruuvaa kansi irti, ja hio sen sisäpuolta santapaperia vasten. Tarkoituksena on siis kannen laskeminen.

Sitten hio siihen tehomäntä! Hiot vaan männän sopivan malliseksi viilalla. Kulkee hiton lujaa!

järkevä mekaanikko :D

uusissa skoottereissa ei viritykseen paljoa santapaperi auto vaikka ois kuin kinuski-kymco!

joo.o

joo kyl autto ainaki mulla super9:ssä menee 70km/h kaikki mun kaverit jää jälkee ku painan menemää

derbin kantta ei kannata laskea hiekkapaperilla

ei kannata ruveta laskemaan derbistä kantta jos ei asiasta ole kokemusta itse laskettiin kaverin kanssa derbist kannta ja ppäsi käymää semmoinen moka kun tuo derbin kone on vesijäähdytteinen nii sieltä kannen välistä alkoi vesi lentämään oikeen toden teolla vaikka mekin laitoimme tasaisen lasin päälle jeesusteipillä 240 hiekkapaperin kiinni ja pyöriteltiin sitä kanttta siinä ja näemmä tais mennä vinoon XD.... Suosittelen viekää kantenne jonnekin konoistamolle tai madaltakaa sorvilla!!

Heitä

siihen Hayabusan kone alkuperäisen tilalle. Kyllä lähtee.

Helpoimmalla

Helpoimmalla pääset kun hommaat lennokeissa käytettävää metanolia. Laita sitä loraus bensiinin joukkoon, niin kyllä lähtee! Käytetään kaikissa kiihdytysautoissa ja moottoripyörissä myös!

hhmm

nitrometanolia se olla pitää sit lähtee vaikea aine saada :D

Vittu noita edellisiä

Ota variaattorin koppa auki ja ota variaattorista sellainen "rengas" pois. Se on sellainen sokka joka rajoittaa variaattorin liikettä, yleensä renkaan mallinen n. 20-25 mm halkaisijaltaan. Melko helppo homma irroittaa. Pitäs kulkee 70-80 km/h. Ainakin mun Typhoon kulkee. Toinen tapa on hommata tehoputki, valitettavasti maksaa jonkinverran...

Ei rengasta

Kymco Super 9:ssä ei ole mitään rengasta variaattorissa kuten muissa skoottereissa. Super 9:ssä on rajoitettu holkki, josta ei voi repiä mitään irti. Siihen täytyy tilata maahantuojalta (Masco) rajoittamaton holkki, joka maksaa noin 25 euroo...

Mistä??

Mistä saan tilattua helpoiten sen rajoittamattoman holkin suopre 9 ac: heni??

Urpå

Oletko joku vitun EVO. Se rengas on olemassa siinä holkin päässä mutta se pitää sorvata tai sahata ha viilata tarkasti. Se on hitsattu siihen holkin kaulukseksi toiseen päähän. Lähtekää vittuun palstalta jotka ei osaa neuvoa.

URPO.

ite pitäisin vakioholkin tallessa ilman muutoksia, sit ostat joltai käytettynä jonku malossin multivarin (niit myydää v**usti), maksat siit joku 25e tyyliin ja sil siisti, saat holkin ja rullakupin. :D

kyllä kulkee

se toimii oikeesti ku ottaa sen rikan poies... mulla itellään on teho putki ja se rikka pois niin menee 85km/h... xD
vittu min kymckosta on otettu rikka pois eikä kulje metriikää kovempaa.
vitut mee mulla on tehari 24 milline kaasari ja vapari ja menee sen 69 gepsii sit ku vaihoin sen helvetin holkin nii menee joku 97 gepsii.... et turvat tukkoo noitten kusetusten kaa.

vaan

auttaaks mitää jos laittaa viel kurittamattoman holkin multivariaattorin lisäks

Kovaa

On myös helpompia ja huomattavasti halvempia tapoja teloa itseään. Jos kerta on pakko päästä kovempaa, niin voin vakuuttaa, että vapaapudotuksessa kiihtyvyys ja vauhti on aivan eri luokkaa kuin teidän amispartojen päristimissä.

heh

tämä on "vastuutonta virittämistä" kun poistetaan ne esteet mitä koneeseen on suomessa laitettu...

Kovaa ja

Mun puolesta voit poistaa siitä päristimestäsi kaikki rajoittimet, kunhan katsastat sen ja maksat sille kuuluvat vakuutusmaksut.

joo.o

joo o, kyllähän ne saa kulkemaan...ettekö te ymmärrä mikä tän tarkotus on??

virityksestä yleensä

virittää voit, kunhan pysyt omalla maalla/tontilla. Mikäli sinivuokot saa sut kiinni tien päältä viritetyllä moopedilla, joka kulkee yli 65km/h, tulee sakon päälle moottoripyörän vakuutusmaksut + verot, joka oli viime vuonna noin 500 ekua...saati sitten kolaria jonka ajat...kaiken maksat itse. -Java special-

VOI VITUN

poika kysy stna viritysohjeita eikä stna mitään luentoo, vitun eläinsuojeliat ja aseistakieltäytyjä hinarit menkää vittuu, ei ketään kiinnosta.

Nonii, mulla on tommonene samanlainen super 9 ja oon siitä ite prikan ottanu poies, kulkee 70 suoral ja hyvään alamäkeen 80. sen sitte muistat että otat yhen tai kaks numeroo isomman suuttimen siihe :)

SAMAA mieltä ja

vitun samaa mieltä..... kannattaa ottaa myös hukkaputki pois.... (leikata ja hitsata sen lähtökohdasta umpeen) tulee noin 10km lisää

ostakaa derbi

ei noilla skoottereilla tee yhtää mitää ostakaa derbi ja virittäkää mull on itel derbi senda Xrace-05 ja siin on 3 nro isompi suutin ja 65cc läppis ja metrakitin tehari ilman holkkii ja menee semmoset 160KM/H vakio kaasarilla et repikää siitä luuserit

tottakai.. haista vittu!!

ei noil vireil saa kulkemaa 140km/h.. hyvä et jotkuu piikit menee sitä vauhtii.. jätkä tietää melkei jtn virittämisestä x) kunno hintti.. jos sul olis vakio kaasari siin ja menee 140km/h nii olis jo leikannu kii aika monesti.. et ime vaa äitis kyrpää!!

hyvä hyvä

joo mul on kans tollanen 05 vuoden x-race.. aika hyvin kulkee sul noil kamoi.. mul ei mee läheskään ku kierrostenrajotin töppää mittarin siihen 70km/h kohille.. aika pitkät välit sulla jos pääset 160km/h ilman rajoittamatonta cdi:tä

JAaa

ja kuinka monta kertaa oot loukannut itsesi ku YRITIT sitä N. 160KM/H vauhtia???
Eikö olisi helpompaa oottaa 3 vuot ja ostaa tällänen --> http://www.mvagustausa.com/web-mvagusta/07_F4_CC.html

Ni Pääset hengestäsi Kitumati yhtää kun kaadut huipuis, eikä sua tarttis kuunnel!!

Ime paskaa

vitun tamppooni sun barbis kulkee ehkä 50km/h ku heität sen puijon tornista alas.
sun barbi ei kulje 160km/h koska kaveril on samanlainen jossa on 90cc läppis 24mm kaasari metrakit tehari ja 6 numeroo ismopi suutin. ja se kulkee sen 140. et sää voit vetää kätees ja ajella max 43 alamäkeen.

tunarit...

Vaihda isompaan. Idioottimaista lähteä virittämään skootteri. vittuun tollaset sähkömopot.

viritä vaan

ja aina tullaan virittämään.
vittuilkaa nyt lastumiehillekkin kun ootte mopopojilla aloittanu. eiköhän se sierran nokalla huilaava cossukone oo vielä vaarallisempi kuin jo alunperin 60 km/h tunnissa kulkemaan suunniteltu mopo joka suomessa on kuristettu,et silleen siitä vaarasta ja älyttömyydestä.terkut vain sinne vuokkokoulun kirjekerholle...haistakaaa wittu te

joo

kiitti kaikille.. kysyisin viel et onko täs kymco super 9 kuristuksii pakoputkessa???????????

kymcot

kymcoissa taitaa kaikissa olla siellä variaattorissa semmonen holkki joka on toisesta päästä isompi ku toisesta, sen ku vaihtaa pienempään samankokoiseen(saman kokonen molemmista päistä) niin pitäs variaattorin levyt mennä kokonaan kiinni eli sen pitäs mennä jotain 70-80km/h, putkissa ei taida olla mitään rajottimia. ja jos ajat kovempaa ku 45km/h niin että poliisit näkee ni sakkoja tulee + ne vakuutus maksut ja kaikki muut paskat. joten kannattaa miettiä kannattaako se virittäminen koska esim pk seudulla pärjää hyvin virittämättömällä skooderillakin...
tosi tuunarihan ostais siihen super 9siin tehoputken ja isomman kaasarin, ja jos tosikovaa haluu mennä ni uus 70 kuutioinen pannu mut sitte se ei olekkaan mopo enään....

hmm

"Keskusteluissa ei saa:
Kehottaa ketään rikokseen tai väkivaltaan"

Heh. Eikös se virittäminen oo rikollista?;) Meittillon itellä kymco super 50 ja se on aika legenda präppänä. On aika tuskan takana että menee 45, eli ihan sallittuun nopeuksiin. Onko mitään tapaa millä sen sais kiihtymään nopeammin? Kotikonsteja siis:P Hieman pihalla oon näistä virityksistä sun muista, mutta jos virittää niin ei varmaan voi virittää mitenkään silleen että menis maksimissaan esim. 60? Vai? Kiitoksia viksuille-

argh....

osta tehoputki niin menee sen 55 ja kiihtyy stn noppeesti... xD

!!!!!

No mistä sit pystyy ostamaan sellaisen tehoputken joka auttais kiihtyvyyteen mut ei sitä nopeutta nostais niin paljon? et pysyis jossain 55 maissa. ja onko se silloin laiton?

EI VITTU

kymcoissa on holkki tilaa maahantuojalta täysteho holkki ja se sinne EI vitun PALIKAt

virit

Joo tota tota.. kymcois on keskiholkkiin hitsattu kiinni prikat ja ne saa sorvaamalla pois mut olis suositeltavaa ostaa iha rajottamaton holkki hintaa tais olla 20€ suunnillee.. ja sit ommassa super 9 lc 50 on putkessa pilli ja hukka putki ne sahaat vittuu ja hitsaat reiät umpee nii luulis kulkeva.. pelkkä holkin vaihtamine lisää nopeutta n.20km/h

Asiapuhetta!

Vihdoin tuli kunnon vastaus!

Eli. Kymco Super 9 LC:ssä on hukkaputki ja muistaakseni joku holkki pakoputken alkukäyrässä, se lähtee ruuvimeisselillä kampeamalla tai poralla.

Variaattorin kuristamaton holkki kannattaa ostaa.. Omat sorvaukset saattavat särkeä koko vehkeen ja teettäminen maksaa saman verran kuin kuristamaton holkki.

Siitä sitten! Kuristukset kun ottaa pois, huiput on noin 85 km/h. Ja jaksaa vääntääkin hieman toisella tavalla kuin ennen..!

Sitten pitää vain tehdä se erittäin laiton (kytkimellinen) kierrosten rajoitin siihen. Eli kun poliisisedät tulee ajamaan, ei mopo kuljekaan kun sen 50 km/h. Ohjeet löytää netistä kun jaksaa etsiä.

hei pojat..

Lainaatteko sitä vittua mulle,nussin taatusti
paremmin ku te...vai oottako vaan äitiänne mulkoollu ku se on pyllistäny ?!?!?
Viritelkää vaa mopojanne MINÄ nain tyttökaverianne !

vastaus

niin otaa variaatorista prikan pois

haha

ei siinä ole prikkaa! jos haluut virittää oikein osta tommonen http://www.mrmoped.ca/Super9PowerPack.htm

kymcolla ajelia

onks toi mascolta tilattava rajoittamaton holkki ainoo keino millä saa sen esim kiihtyy paremmin. VOISIKO JOKU JOKA OIKEESTI TIETÄÄ NII KERTOO MITEN SEN SAA KIIHTYY PAREMMIN ilman mitää teharia. KIITOS

joo-o

Joo entinen omistaja (tuttu) selitti mun super 9:n helvetin lujan kiihtymisen johtuvan jostain variaattori tikusta joka täytyy nostaa jotta saa kiihtymään, huono puoli on vaan että putki ylikuumenee helposti esimerkiksi mulla alkaa heittää kipinää kun ajan sen 15 kilsaa.

Kiihtyvyys !!!!!!

1: eli ... kiihtymään saa kun vaihaa suuttimen (HELPPOA) :D
2: Sitten olikohan joku ilmanputsarista joku läppä pois -.- en muist kunnol eli bensa palaa rikkaammin :D
3: Jotku kurit voi auttaa (kaverilla autto ) (HUOM EI SAMA MOPO )

Helposti 80-90km/h

Maa vaihoin omaan kymco super 9 variaattorin prikan ja otin hukkaputken pois ja hitsasin reiät umpeen..hitsasin hukkaputken takasi että poliisit ei kiinnitä huomiota..kulkee sen 80km/h suoralla ja alamäkeen vähä yli 90km/h ja kiihtyy mukavasti...nuo on hyvät mitä kotona voi tehdä.Mää tilasin moposportilta rajottimen kun sen lyö päälle nii kulkee 50km/h sitä saa myös säädettyä miten itse haluaa ja makso vaa 34e....onse parempi ostaa semmonen kun ottaa sakot ja kevariverot

hle

http://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=319-804&theme=2

Eli tuo on se rajoitin. Onko netissä missään ohjeita ihan vaikka kuvien kanssa miten saa tuon rajoittimen paikoilleen ja muutenkin variaattorin prikan pois ja muut viritykset?

Kyllä

Rajottimen mukana tulee ohjeet kun tilaat sen...http://koti.mbnet.fi/olli007/skootterit/viritykset.shtml tuolta löytyy aika hyvin tietoa virittämisestä.

LoL

Nii muute hyvä mut paskalakit huomaa rajottimen aika helposti:D

Hukkis

Ei kannata leikata hukkista vaan pistät siitä suuaukosta pakoputkentiivistystahnaa sinne hukkiksen sisään. Se kovettuu kuumetessa. Sitten se on tukossa eikä ulkoapäin nää mitään.

hyhyhyhyhyhy

Mutta kun 07 mallin super 9:ssä ei löytynyt kuristuksia putkesta ja tuo hukkaputkikin on nähtävästi vain näön vuoksi...

Kielioppi

Jos opettelisit yhdyssanat ja välimerkit, niin meneisi Kymcokin varmasti paljon lujempaa. On muuten jännä juttu, että mopojen myynti-ilmoituksissa on enemmän kielioppivirheitä , kuin minkään muun tavaran myynti-ilmotuksissa.

lol

Ei jeesus taas näitä kieli-,.opin nussijoita -.-'
varmaan oikeesti luuletkin että se kulkee :S

viritys perseeseen

Eiköhä oo parempi et jätätte ne mopot virittämättä niin säästytte sitten niiltä sakoilta ja ylipäätään poliisien karttaamiselta hey? virittäminen on ihan paskaa hommaa.

viritys...

kyllähän siitä sakkoongelmastakin päästään. kannattaa varautua etukäteen kyttien pysäyttämiseltä. ottaa takalipan pois rekisterikilpeineen.sitten jos kyttä pysäyttää,niin ei kun pakoon.sitten jos kytät saa sinut kiinni,niin eikun arvailemaan rekkarinumeroa. :D

apua!!

Joo mul olis laitossa metrakitin 70cc pytty, mutta en tiiä kiristysmomenttia kanelle. Jos kukaan tietää niin vastatkaa nopeasti kiitos.

joo o

sahaat pakoputkeen sahalla pari kunnon viiltoa ja heität tankiin pari e-pilleriä sekä käännät sytyttystulpan toisinpäin niin mopo kulkee noin 85km/h. kysy liusä ohjeita oraakkelilta.

JOo

Joo, tesmasin tota, mut sahasin neliön muotoisen räärin pakariin, 4 e-pillerii tankkiin ja otin oikean puolimmaisen peilin irti, kulkee 85 geepeeässään ja tosi tarkkaan mittariin. Oraakkeli auttoi sahaamisessa pitämällä putkea paikallaan.

lapset lapset

voin antaa teille lapsukaisille neuvon.Tulkaa antaa neuvoja sen jälkeen,kun olette koulunne käyneet.Mikään vitun derbi senda ei kulje paskalla 65cc läppiksellä yli 100km/h ja siihe kaveriks vielä vakiokaasari xD.Ja tosiaanki kannattaa ottaa se rajoitettu holkki vittuun mielummin ostat 20e maahantuojalta rajoittamattoman,että jos homosti käy ja lähtee kilvet ja verot siihe nii sitte voit laittaa vakioks ja jos on uudempi ku 03 eli siinä on vielä hukkis joka kannattaa tukkii ,mutta itse tykkäsin tehopillistä joka tuo ulkonäköö,ääntä ja tehoo.
Paljonko tehoputki suunnilleen maksaa?
100€-150@

Lolo

Easypartsilta tecnigas next r sit sielt kymco super 9 vaikka ac se on 77e

jepjep

yhteenvetona vaihdat prikattomaan versioon mutta säilytä alkuperäinen jotta esim kun myyt eteenpäin niin se on virittämätön ja saat täyden hinnan. btw jos ajaa sen 55 poliisin tutkaan niin ei se automaattisesti tarkoita satojen eurojen kevariveroja ymt mutta toki se on mahdollist.
sitten vielä sen verran että ei kannata odottaa ihan mahdottomia 1300euron mopolta fakta on se että ei se voi pärjätä esim derbille tai yamahalle jotka maksavat sen 2 kertaa enemmän eli siihen 70km/h pitää tyytyä osta sitten käytetty bemari jos haluat myöhemmin lujaa ajaa
mikähä jeesustelia sä oot :)

viritys

no esim toi prikka hae tota semmonen hulkki missä ei oo prikkaa mun kymco super 9 oli prikka hitsattu kii niin hain niiku hulkin missä ei ollu koko prikkaa menee nyt joku 85-90 ja se hulkki maksaa missä ei oo prikkaa mä ostin sen 25e
voi saada halvemmallaki . :D
pakari irti ja hana pohjaan

hooo

:D :D holkki (maksaa noin 30e ) emt ja se menee sen jälkee sen 80-75
Mul on super 9 (03) laittaa siihe kurittoman holkin ni kulkee gepsiin 68 suoral
haluuks joku kertoo miten saan super 9 rajottimen pois rikkomatta cdi:tä....on kokemusta :D
öö lol ? ei oo ainoastaan mikä rajottaa on variaattori siel on holkki mihin on hitsattu semmoonen vitun paska (joku kuri lol ) kii mikä estää hihnan pääsyn loppuu osta semmoonen missä sitä ei oo 25-30e :)
haluuks joku kertoo miten saan super 9 rajottimen pois rikkomatta cdi:tä....on kokemusta :D .lähettäkää linkki tai jotai
mitä ihmeen kukkahattu tätejä tännikkin on tullu pätemään. Jos haluutte että ne skobat kulkee niin hommatkaa tehari isompi suutin ja variin uus holkki ja ehkä 70cc pytty ja hiilikuitu läpät niin sit jää kaikki "tehari Derbit".
NONII ELI 2011 !!
mul on kymco super 9 !!
siin on tehopakoputki Tecnigas Trek 130e mc scatter !! kaupasta !! sit itel 90 suutin (tietenkin ) ettei leivo !
sitte on varjaattori laitetu holkki missä ei oo kuria noin 30e !

5.0 g rullat

SANON ETTÄ KYLLÄ LÄHTEE ! USKOKAA ! ja kulkee noin 75-100 lujaa :D
Rajoittamaton holkki on suora karkaistu holkki..itse ei kannata sitä tehdä, koska
se pitää olla karkaistu..kuumentuessaan se lämpö laajenee ja leikkaa kiinni
tulee sitten kallis variaattori remppa !

Pakoputkesta leikkaa juuresta hukkaputken irti, hitsaa sisälle siististi peittävän lapun peltiä ja hitsaa hukkaputken takaisin koristeeksi :)

Äänenvaimentimen päästä missä on putki, poistaa pienemmän putken paine-ilma
vingulla !

Äänenvaimentimen perästä kannattaa myös siististi leikata pääty auki kokonaan
ja poistaa katalysaattori paine-ilma taltalla ja taas siististi hitsata pääty kiinni !

Lopuksi maalata kuumankesto maalilla putki ..Tulee parempi kuin typerä viritysputki
mistä lähtee kova metakka ja kulku surkeampi vakio sylinteriä ajatellen !!!

Variaattoriin voi vaihtaa rullat hiukan painavempiin :)

Kaasuttimen suutin porauttaa 0,92mm vastaa täysin alkuperäistä kiina versioo,
toimii kuin kello ..siten kuin tehdas on hyväksi havainnut :))

Oman olen näillä eväillä modifoinut ..olen erittäin tyytyväinen skode näyttää ja
kuulostaa alkuperäiseltä..bensan kulutus laski,väännöt nousi, kulkee kivasti..
Tokikaan en hanat kaakossa ajele juuri ollenkaan..
 /   /  /  / kymco super 9 helpot viritys ohjeet

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Viikon keskustelluimmat

Tietoa mainosten kohdentamisesta