Kuiva yskä on nyt vaivannut minua muutaman päivän. Kurkkua ja keuhkoputkea kutittaa ja ärsyttää. En ole ainakaan tähän asti ollut millekään allerginen. Nuhaa ei ole. Korvat tuntuvat myös kummallisilta, ei nyt ihan kipeiltä, mutta ei terveiltäkään. Ne siis tuntuvat ;o) (Olipas hienosti selitetty.) Ei aivastuta. Pää tulee yskimisestä kipeäksi. Syvään hengittäessä alkaa yskittämään. Aamuyöstä alkaa kova yskiminen ja nukkuminen on vaikeaa. Olisko ajatuksia mitä voisi olla? Tai millä auttaisi tilannetta? Ja skeptikoille tiedoksi: olen kyllä JUU soittamassa terveyskeskukseen, mutta mielummin hoitaisin itseäni homeopatialla.
Mulla on ollu varmaan kolme kuukautta tuo sama. Kaikkia mahdollisia lääkkeitä on koitettu. Ehkä vähän hellittänyt, mutta ei kuitenkaan kokonaan. Oireina on esimerkiksi se, että kun menee makuuasentoon, alkaa köhiminen. Suosittelen menemistä yksityiselle, arvauskeskuksessa ei lääkärit tiedä mitään. Olen käynyt tämän asian vuoksi muistaakseni neljä kertaa.
"skeptikoille tiedoksi: olen kyllä JUU soittamassa terveyskeskukseen, mutta mielummin hoitaisin itseäni homeopatialla."
Kyseiselle ryhmälle selittely on lähinnä kuin painisi sian kanssa so. täysin hyödytöntä. Painissahan saa itsensä vain likaiseksi ja lisäksi sika pitää siitä.
Kannattaa siis jättää "Viattomat tiedustelut" (ne oppii suht nopeasti erottamaan aidosta tiedonhalusta) omaan arvoonsa ja keskittyä saamaan itse homeopatiasta "ilo irti".
Satutkos muuten tietämään, että Martin Walker niminen tutkiva journalisti sai selville, että järjestäytynyt skeptikkoliike sai huomattavan osan rahoitustaan mm. lääkeyhtiöiltä ja roskaruokayhtiöiltä. Edelleen hänen mukaansa skeptikot taistelivat vaihtoehtoisia hoitomuotoja, kuten homeopatiaa, vastaan. Vähän siis ilmiötä "Kenen leipää syöt sen lauluja laulat". Walker kirjoitti näistä kirjan "Dirty Medicine".
Tässä hieman lisälukemista, jos järjestäytyneet skeptikot aiheena kiinnostavat:
Oli sitä mieltä, että olisi tästä siitepölystä johtuvaa. On niin paljon ilmassa. Mitä kannattaisi nyt sitten käyttää tähän homeopatiasta? Homeopaatille en nyt pääse on pitkään varattuna kun tiedustelin asiaa.
Koska kukaan ei sinulle vastaa, niin minä vastaan.
Tunnustaudun ihmiseksi (kaikkien ammattilaisten kauhuksi) joka hoitaa itse itseään homeopatialla. Tässä mm. yksi linkki, jonka sivut ovat yleisesti olleet hyviä.
Mutta kun luet, huomaat, että homeopatia on sangen monimutkaista.
Minä olen myös saanut lapsen pitkäkestoisen yskän loppumaan kolmessa päivässä valmiilla sekoiteellaa, sellaisella siirapilla (myös aikuiselle). Siinä on seuraavia aineita: pulsatilla, rumes, bryonia, ipec, sticta, spoingia, antimonium tart, drosera.
En asu Suomessa, joten en tiedä saako sitä sieltä. Valmistajan nimi on Boiron, tuotteen nimi Stodal.
Tulin ostaneeksi sitä, koska eräs Hakaniemen apteekin homeopaatti sanoi, että heiltä ostetaan tosi paljon homeopaattista yskänlääkettä. Sitä tilataan tuhansien pullojen erissä. En tiedä, onko se samaa kuin tämä minun hyväksinäkemäni.
Halpa, yksinkertainen ja hyvä lääke on huoneenlämpöinen puhdas vesi. Juo sitä kulaus kerrallaan usein. Yskä lähtee ilman mitään muita lääkkeitä. Kävin kerran virolaisen fysiatrin luona ja hän kertoi, että Virossa laitetaan astmalapsille vesipullo kaulaan ja siitä on otettava kulaus viiden minuutin välein. Sillä pidetään astma kurissa.
Minulla on kokemusta tästä hoidosta omassa perheessäni. Miehelläni oli usein yskää ja keuhko-oireita. Kun hän ryhtyi hoitamaan sitä ohjeeni mukaan, ei tarvittu mitään muuta lääkettä ja yskä ja köhä menivät ohi lääkärissä käymättä ja mitään lääkkeitä syömättä.
Kokeile, se kannattaa.
Samaa
Mulla on ollu varmaan kolme kuukautta tuo sama. Kaikkia mahdollisia lääkkeitä on koitettu. Ehkä vähän hellittänyt, mutta ei kuitenkaan kokonaan. Oireina on esimerkiksi se, että kun menee makuuasentoon, alkaa köhiminen. Suosittelen menemistä yksityiselle, arvauskeskuksessa ei lääkärit tiedä mitään. Olen käynyt tämän asian vuoksi muistaakseni neljä kertaa.Miten on?
Mikset sitten käy homeopaatilla?Sikapaini
"skeptikoille tiedoksi: olen kyllä JUU soittamassa terveyskeskukseen, mutta mielummin hoitaisin itseäni homeopatialla."Kyseiselle ryhmälle selittely on lähinnä kuin painisi sian kanssa so. täysin hyödytöntä. Painissahan saa itsensä vain likaiseksi ja lisäksi sika pitää siitä.
Kannattaa siis jättää "Viattomat tiedustelut" (ne oppii suht nopeasti erottamaan aidosta tiedonhalusta) omaan arvoonsa ja keskittyä saamaan itse homeopatiasta "ilo irti".
Satutkos muuten tietämään, että Martin Walker niminen tutkiva journalisti sai selville, että järjestäytynyt skeptikkoliike sai huomattavan osan rahoitustaan mm. lääkeyhtiöiltä ja roskaruokayhtiöiltä. Edelleen hänen mukaansa skeptikot taistelivat vaihtoehtoisia hoitomuotoja, kuten homeopatiaa, vastaan. Vähän siis ilmiötä "Kenen leipää syöt sen lauluja laulat". Walker kirjoitti näistä kirjan "Dirty Medicine".
Tässä hieman lisälukemista, jos järjestäytyneet skeptikot aiheena kiinnostavat:
http://www.tricksterbook.com/ArticlesOnline/CSICOPoverview.htm
kävin lääkärissä
Oli sitä mieltä, että olisi tästä siitepölystä johtuvaa. On niin paljon ilmassa. Mitä kannattaisi nyt sitten käyttää tähän homeopatiasta? Homeopaatille en nyt pääse on pitkään varattuna kun tiedustelin asiaa.linkki
Koska kukaan ei sinulle vastaa, niin minä vastaan.Tunnustaudun ihmiseksi (kaikkien ammattilaisten kauhuksi) joka hoitaa itse itseään homeopatialla. Tässä mm. yksi linkki, jonka sivut ovat yleisesti olleet hyviä.
http://www.hpathy.com/diseases/cough.asp
Mutta kun luet, huomaat, että homeopatia on sangen monimutkaista.
Minä olen myös saanut lapsen pitkäkestoisen yskän loppumaan kolmessa päivässä valmiilla sekoiteellaa, sellaisella siirapilla (myös aikuiselle). Siinä on seuraavia aineita: pulsatilla, rumes, bryonia, ipec, sticta, spoingia, antimonium tart, drosera.
re:linkki
Mistä tuota sekoitetta voi ostaa ja paljonko maksoi? Minkä nimistä se oli?nimi
En asu Suomessa, joten en tiedä saako sitä sieltä. Valmistajan nimi on Boiron, tuotteen nimi Stodal.Tulin ostaneeksi sitä, koska eräs Hakaniemen apteekin homeopaatti sanoi, että heiltä ostetaan tosi paljon homeopaattista yskänlääkettä. Sitä tilataan tuhansien pullojen erissä. En tiedä, onko se samaa kuin tämä minun hyväksinäkemäni.
parit-linkit
http://www.sci.utu.fi/aerobiologia/suomi.htmlhttp://www.terkko.helsinki.fi/tervemenoa/hengityselimet.htm
http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1999/8_1999/astma_ja_allergia_ovat_lisaantyneet_-_syyt_hamarassa/
ja googlella lisää. Kannattaa muuten käyttää lähdekritiikkiä myös nimettömänä esiintyvien "tietäjien" suhteen ;-)
Halpaa ja hyvää lääkettä
Hei!Halpa, yksinkertainen ja hyvä lääke on huoneenlämpöinen puhdas vesi. Juo sitä kulaus kerrallaan usein. Yskä lähtee ilman mitään muita lääkkeitä. Kävin kerran virolaisen fysiatrin luona ja hän kertoi, että Virossa laitetaan astmalapsille vesipullo kaulaan ja siitä on otettava kulaus viiden minuutin välein. Sillä pidetään astma kurissa.
Minulla on kokemusta tästä hoidosta omassa perheessäni. Miehelläni oli usein yskää ja keuhko-oireita. Kun hän ryhtyi hoitamaan sitä ohjeeni mukaan, ei tarvittu mitään muuta lääkettä ja yskä ja köhä menivät ohi lääkärissä käymättä ja mitään lääkkeitä syömättä.
Kokeile, se kannattaa.
huuhtelu
Yksi tärkeä asia on unohtunut näin siitepölyn aikana.Huuhtele nenäsi vaikka pariin kertaan päivässä. Älä unohda pientä merisuolamäärää vedessä.