FYSIOTERAPIAN PÄÄSYKOKEET

moix

Oliks joku fysioterapian pääsykokeessa? jos oli niin voisitteko te kertoa mitä siel tehtiin? ja minkälaisii kysymyksii esim. haastattelussa esitettiin? ja oliks se vaikee pääsykoe kokonaisuudessa?

8

16008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jonsku

      moikka!

      tulihan tuolla lahden kokeissa käytyä... kokeeni koostui: psykologisista testeistä, psykologin haastattelusta, opettajan haastattelusta ja liikuntaosiosta.

      psykologiset testit olivat ihan paperia toisen perään. -niitä perinteisiä... mikä sanoista ei kuulu joukkoon: yliviivaa. jatka lauseita itseesi sopiviksi. luetun ymmärtäminen, matikan laskuja, jatka "kuvia", kirjoita mitä muistat luetusta tekstistä, kirjota itsestäs ja jtn. tuonsuuntasta. tuo osio kesti 2 tuntia.

      opettajan haastattelu oli mielestäni oikein rento ja mukava. kyselivät miksi juuri lahteen ja omasta elämästä ja mitä kuvittelen fyssarin työn olevan jne.

      psykologin haastattelu oli sitten motivaation tankkaamista. miksi miksi miksi!!!??? todennäkösesti jossain vaiheessa tuo psykologi yrittänee johdattaa sinua harhaan MUKA lukemalla jotain kirjottamaasi väärin, näin ainakin mulla, mutta vastasin, etten kyllä mielestäni tuollasta sinne kirjotellu, vaan niin ja näin. jos olet muihin paikkoihin haellut, kyselee varmasti perusteita miksi. sit se katsoo ne sun aamupäivän "piirrokset" ja saattaa niistä jotain kysyä/haluatko kommentoida näitä jotenkin?? ja lopuksi todennäkösesti saat myös itse psykologilta jotain kysyä.

      sitten liikuntaosio ei ollut mitenkään paha. kesti tunnin, osa asioista tehtiin ryhmissä ja osa enemmän yksin ja itsenäisesti. piti ohjata joku sarja muille ryhmäläisille esim. käsikoordinaatiota parantaen/askelkyykky kahteenm käsiliikkeeseen yhdistettynä. tai ryhmänä teimme liikkuvan radan, jota sitten porukalla kiersimme. ja opettaja opetti meille kovin ripeään tahtiin "aerobic"sarjan, jota sitten mentiin musiikkiin ja ilman ja yksin ja ryhmässä. se piti sit vielä omalla äänellä sopivasti rytmittää.

      siinäpä mun koe tais ollakin. pitää tietty muistaa, että lahden koe poikennee muista, sillä hehän eivät muitten amk:itten kokeita siellä hyväksy eikä myöskään toistepäin. mutta toivottavasti jotan jelppiä koepanikointeihis sait :) tsemppiä!

      • dino

        Noissa muissa testeissä ei Kuopiossa ollutkaan mitään eroa, mutta opettajan haastattelu puuttui. Psykologi kyseli tosiaan mitä ajattelet fysioterapeutin työn olevan, millaista se on 10 vuoden päästä, kyseli myös perheestä.

        Liikuntatestissä (ryhmätestissä, joka kesti n.45 minuuttia) ensin saimme kertoa itsestämme ja siitä miksi hakeuduimme kyseisen koulutusohjelman kokeisiin. Sitten tehtiin piiri ja siinä ohjaajat ohjeitten mukaan käveltiin etu ja takaperin, juostiin (polvet korkealle ja polvet peppuun), karhunkäveltiin, käveltiin varpaillaan, hölkättiin, käveltiin hitaasti, laukattiin, käveltiin sivuttain jne. Sitten jokainen sai tehtäväkseen näyttää jokin liike ja se piti opettaa muille. Jänskä testi siinä mielessä, että piti itse osata liike hyvin, tietää mihin lihaksiin se vaikutti, mutta piti myös osata neuvoa ja kannustaa. Tietenkin arvostelijat katselivat myös miten hyvin kukin teki liikkeen, kun toinen neuvoi.
        Lopuksi piti vielä liikehtiä, pomppia ja tanssia musiikin tahtiin. Musiikki oli lähinnä klassista musiikkia ja rytmistä oli hieman vaikea saada kiinni, kun esim. ensimmäisessä kappaleessa pianolla soitettiin asteikkovariaatioita.


      • GiRLL

        Mä olin kans lahessa pääsykokeissa, tosin sairaanhoitajalinjalle. Mutta samat psykologithan meillä taisi olla kuitenkin. Se psykologi, joka mua haastatteli (nuori nainen) oli kyllä niin tympeä, että olikohan oikeassa työssä lainkaan. Suurimman osan ajasta istuin vain ja odotin kun se selaili papereita ja mutisi välillä jotain.
        Opettajan haastattelu tuntui samalta, rouvalla oli niin hapan naama, että huhhhuh.
        Tunsin itseni oikein "tervetulleeksi"...


      • waldemar
        GiRLL kirjoitti:

        Mä olin kans lahessa pääsykokeissa, tosin sairaanhoitajalinjalle. Mutta samat psykologithan meillä taisi olla kuitenkin. Se psykologi, joka mua haastatteli (nuori nainen) oli kyllä niin tympeä, että olikohan oikeassa työssä lainkaan. Suurimman osan ajasta istuin vain ja odotin kun se selaili papereita ja mutisi välillä jotain.
        Opettajan haastattelu tuntui samalta, rouvalla oli niin hapan naama, että huhhhuh.
        Tunsin itseni oikein "tervetulleeksi"...

        Noo täälä lahessa onkin hieman kylmäkiskosempaa porukkaa ko muualla suomessa. Huomattu on ! Itse olin myös Lahden fysioterapia kokeissa ja eipä juuri lisättävää edellisiin viesteihin. Toivotaan että paikka irtoaa ! viimevuonna oli niin lähellä.... :(


      • eeellll
        dino kirjoitti:

        Noissa muissa testeissä ei Kuopiossa ollutkaan mitään eroa, mutta opettajan haastattelu puuttui. Psykologi kyseli tosiaan mitä ajattelet fysioterapeutin työn olevan, millaista se on 10 vuoden päästä, kyseli myös perheestä.

        Liikuntatestissä (ryhmätestissä, joka kesti n.45 minuuttia) ensin saimme kertoa itsestämme ja siitä miksi hakeuduimme kyseisen koulutusohjelman kokeisiin. Sitten tehtiin piiri ja siinä ohjaajat ohjeitten mukaan käveltiin etu ja takaperin, juostiin (polvet korkealle ja polvet peppuun), karhunkäveltiin, käveltiin varpaillaan, hölkättiin, käveltiin hitaasti, laukattiin, käveltiin sivuttain jne. Sitten jokainen sai tehtäväkseen näyttää jokin liike ja se piti opettaa muille. Jänskä testi siinä mielessä, että piti itse osata liike hyvin, tietää mihin lihaksiin se vaikutti, mutta piti myös osata neuvoa ja kannustaa. Tietenkin arvostelijat katselivat myös miten hyvin kukin teki liikkeen, kun toinen neuvoi.
        Lopuksi piti vielä liikehtiä, pomppia ja tanssia musiikin tahtiin. Musiikki oli lähinnä klassista musiikkia ja rytmistä oli hieman vaikea saada kiinni, kun esim. ensimmäisessä kappaleessa pianolla soitettiin asteikkovariaatioita.

        mitä noihin tanssi/rytmisiin juttuihin kuuluui?mitä tansseja piti tanssia?:D


    • mandi lain

      aika vanha viestiketju mutta jos kukaan kuulee mua niin onkohan kellään uusinta painosta fyssärin pääsykoematskusta FYSIOLOGIAN JA ANATOMIAN PERUSTEET WSOY Nienstedt,Hänninen yms?
      Mulla vanha painos ja haluaisin vaan tietää mitä uudempi painos sisältää sivujen 17-290 välille.
      Mulla vanhassa painoksessa: Solu, Kudokset, Iho, Tuki- ja liikuntaelimet, Veri, Verenkierto, Elimistön nesteet, Elimistön puolustusreaktiot, Hengitys, Elvytys, Ruuansulatus, Virtsaneritys, Aineenvaihdunnan säätely, Lämmönsäätely ja Lisääntymienen.
      Poikkeaako?

    • 1234561app

      Hei,

      Voisiko joku kertoa fysioterapian kirjallisesta kokeesta. Mitä asioita kysyttiin?

    • aapuva

      Mitkä koulut pitää kirjallisia pääsykokeita? Oon hakenut useampaan amk fyssariksi, mistä saan tietää pitääkö johonkin kouluun valmistautua kirjalliseen kokeeseen lukemalla aineistoa tms.?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe