Masentava ilmapiiri

opiskelija

Huokaus!!! Pitäisi siirtyä opiskelemaan pk-seudulle ja hieman netissä olen tsekkaillut eri vaihtoehtoja, mistä sitä kämppää hakisi. Helsinki ja Espoo ovat out (hinnat) ja kun Keravan&Tuusulan "keskusteluja" täältä katselee, on pakko todeta, että ei siellä kovin vilkasta ts. järjellistä toimintaa ole. Luulisi jotain keskustelua syntyvän eri asioista, mutta ei.... -ei ihme, että Keravan maine on se, mitä se on ainakin täällä Kuopion kulmilla.

71

6032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rattopoika

      Mitä sää kitiset? Ehkä täällä on muutaki tekemistä ku jatkuvasti kirjotella jotain kommentteja joita jotku kuopiolaiset räkänokat sais lueskella!

      • luuteri

        * huokaus *

        ...ja sitten vielä ihmetellään, mistä Keravan maine tulee kun tällaisia viestejä joutuu lukemaan...


    • Criminaali

      nii oon samaa mieltä jos ei helsinki vantaa espoo nappaa tai siis sinula ei ole varaa muuttaa sinne ja keravalla ei ole järjellistä toimintaa jne..ni pysyppä kuule siellä kuopiossas sitten..turha tänne on tulla itkemään..:)

      • pysyä

        Alä hullu Keravalle ainakaan muuta koskaan!!!!!!


      • opiskelija

        No jopa näiden nimmarit kertovat paljon...... En sanonut olevani Savolainen, vaikka nyt olenkin Kuopiossa. Olen Keravasta saanut kuulla samaa Vaasassa, Lahdessa, Tampereella, Kotkassa, Porvoossa ja Hämeenlinnassa. Joten kannattaisi mennä kai hieman peilin eteen siellä, ennenkin laukoo mitä sattuu. Koitin saada asiallista palautetta ja kommenttia paikkakunnasta, mutta yliarvioin näemmä paikkakunnan rankasti - valitettavasti!!!


      • äiti
        opiskelija kirjoitti:

        No jopa näiden nimmarit kertovat paljon...... En sanonut olevani Savolainen, vaikka nyt olenkin Kuopiossa. Olen Keravasta saanut kuulla samaa Vaasassa, Lahdessa, Tampereella, Kotkassa, Porvoossa ja Hämeenlinnassa. Joten kannattaisi mennä kai hieman peilin eteen siellä, ennenkin laukoo mitä sattuu. Koitin saada asiallista palautetta ja kommenttia paikkakunnasta, mutta yliarvioin näemmä paikkakunnan rankasti - valitettavasti!!!

        Joo eipä sieltäkään taida tulla järkevää vastausta. Itse olen asunut miljoona kaupungissa saksassa vuosia. tällä hetkellä asun toiseen kertaan jo keravalla. Halusin kasvattaa lapseni mielummin täällä, kun esim. hkin keskustan saasteissa ja kamalassa liikenteessä. Jos kerava&tuusula ei kelpaa, oletko ajatellut vantaata?kirkkonummea?jne...jos siellä mielestäsi on "älyllisempää" väkeä.


      • älyä!
        opiskelija kirjoitti:

        No jopa näiden nimmarit kertovat paljon...... En sanonut olevani Savolainen, vaikka nyt olenkin Kuopiossa. Olen Keravasta saanut kuulla samaa Vaasassa, Lahdessa, Tampereella, Kotkassa, Porvoossa ja Hämeenlinnassa. Joten kannattaisi mennä kai hieman peilin eteen siellä, ennenkin laukoo mitä sattuu. Koitin saada asiallista palautetta ja kommenttia paikkakunnasta, mutta yliarvioin näemmä paikkakunnan rankasti - valitettavasti!!!

        Tähän mennessä olet vakuuttavasti esittänyt kuulleesi Keravasta kaikkea mahdollista huonoa. Oletkos masokisti, kun kuitenkin haikailet Keravalle. Koetappas muuten kirjoittaa itse jotain sellaista, josta näkee, että ansaitset älykkäämpää seuraa. Jos opiskella mielit, niin pitää sitten keskittyä siihen ja jättää muut vaatimukset vähemmälle. Keravalaiset opiskelijat käyvät yleensä vapaa-aikana töissä, joten eivät jouda kanssaihmisiä haukkumaan.


    • peruskeravalainen

      ... ihmisillä tosiaankin muuta tekemistä kuin istua koneen ääressä ja kirjoitella kaupunki- palstalle. Jos nyt kattelee noita muitten kylien juttujakin, niin musta osottaa nimenomaan älyllistä liikehdintää, että emme ole samalla tasolla (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta)!
      Mieti sitä. ;)

    • Kerbiili

      Tervetuloa keravalle! (en tarkoituksella kirjoita keravaa isolla kirjaimella, se ei yksinkertaisesti ansaitse sitä)

      Täällä tulet tutustumaan moniin ihmeisiin, mitä et muualta Suomesta löydä. Ensinäkin, älykkyyden taso täällä lähentelee mongoloidien tasoa. Kaikki paska valuu Kerava-Tuusula-Järvenpää akselille. Jostain kumman syystä tänne on kertynyt ne kaikki kehityksen kärreiltä pudonneet yksilöt. Oikeesti, muistele 90-luvun puoliväliä... jos ikävöit sitä, tule keravalle! Usko tai älä, mutta täällä nappiverkkarit on kuuminta MUOTIA! Seuraavaksi siirryttäneen lienee Adidaksen 3-stripes:eihin.

      Todellakin, olet käsityksesi kanssa aivan oikeassa. Täällä EI ole ns. järjellistä toimintaa. Koitappa etsiä esim. paikallisista lehdistä jotain keskustelua kaupungin, keskustan tai ympäristön kehittämisestä. NOTHING! Netissä täällä ei keskustella, koska lienee jo pelkkä valokaapeli -käsite edelleen täysin tuntematon ihmisille. Voisin melkein väittää, että tällä alueella on vähiten nettiyhteyksiä Suomessa verrattuna väestömäärään. Eihän nää saa***an tollikat edes osais käyttää sellaista. Vedetään vaan nappikset jalkaan ja mennään lähikuppilaan notkumaan.

      Hauskan asiasta tekee se, että paikalliset todellakin kutsuvat muuta Suomea landeksi. Jotenkin se kuulostaa todella, todella sarkastiselta ilmaukselta. Oikeasti, jos pahempaa landea pitää etsiä Suomesta, niin se löytynee Inarin yläpuolelta. Nää luulee olevansa jotain Euroopan omistajia, kun ne asuu 30 km:n päässä Hesasta, kato tiädäx niigu se big city. Mä en ole koskaan ymmärtänyt tota lande -käsitettä, kun sen sanoo ihminen joka asuu paikassa JOSSA EI OLE MITÄÄN! Täällä ei ole mitään arkkitehtuuria, saatanan betonilaatikoita. Täällä ei ole mitään kaupunki-idyliä. Mieti nyt, mitä vi**ua voi liikkua ihmisen mielessä, joka asuu vasta Suomen 30. suurimmassa kaupungissa ja sanoo muuta Suomea landeksi! Aivan, ei mitään! Kuopiossa on asukkaita lähes 3 kertaa enemmän kuin täällä, ja silti Kuopio on lande. Mieti sitä.

      Ensi kerran kun keravalainen, kutsut jotain landelta tulleeksi, katsoppa hieman omaa kaupunkiasi. Mieti mitä täällä tapahtuu? Missä on merkittävät arkitehtuuriset kohteet, mitä täällä kehitetään, paljonko täällä on asukkaita, paljonko täällä on yrityksiä asukkaita kohti. Äh, ette te maalaiset tätä voi ymmärtää. Tinneri todellakin on vaarallista aivotoiminnalle!

      Näkee täällä ystävällisiäkin ihmisiä. Sitä todellakin ilahtuu, kun näkee ystävällisen keravalaisen! Sitä ikäänkuin oppii arvostamaa ystävällisiä ihmisiä, kun täällä asuu.

      Ja lopuksi, kertokaapa nyt hyvät keravalaiset, mitä vi**ua te teette, kun teillä ei ole aikaa kirjoitella netissä, saa**na kaupungissa jossa EI OLE EDES ELOKUVATEATTERIA! Tiedättekö edes maalaiset mikä on elokuvateatteri? Joo, tiedetään, haistelette liimaa, tinneriä ja muita liuottimia.

      Noh, kyllä täällä asuu. Halpaahan täällä on verrattuna todelliseen pk-seutuun. Siks tänne muuttaakin kaiken maailman saa***an paskasakki. Just ne jotka tiädäx haluu asuu lähel hesaa, sitä big cityyyy, mut köyhyydessään ei ole varaa asua siäl hesas, tiädäx siäl big cityyys. Tajuux ku oot siält kuapion landelt...

      Vielä viimeiseksi heitän ehdotuksen kaupungin kehittämiseksi: Koko paikka pommeilla tasaiseksi, paljon betonia päälle ja tehdään tekojärvi kerava-tuusula-järvenpään päälle. Ei kai se per***een tyhmyys voi säteillä pitempään kuin ydinjätekkään.

      • peruskeravalainen

        ... enimmäkseeen ASUTAAN täällä!
        Kaikki peruspalvelut on kävelyetäisyydellä ja muut haetaan Hesasta (lefftat ja kapakit ja isot kaupat, arkkitehtuurit ym.) Matka sinne on ainakin ajassa mitattuna sama kuin hesalaisella, joka asuu vähänkin ydinkeskustan ulkopuolella.
        Sitäpaitsi ne "landelaistenmollaajat" on just niitä jostain sieltä ite tänne tulleita.
        - Ehkä säkin!? (Kun et osaa edes äidinkieltäsi.)

        Miten muuten Keravalla voi olla joku "maine" jossain Kuopiossa?! Täytyy olla aika tärkee paikka kuopiolaisille. En nimittäin ole koskaan ajatellu Kuopion mainetta, enkä kyllä kuullut muittekaan keravalaisten sitä miettivän. ;)


      • Juurikas
        peruskeravalainen kirjoitti:

        ... enimmäkseeen ASUTAAN täällä!
        Kaikki peruspalvelut on kävelyetäisyydellä ja muut haetaan Hesasta (lefftat ja kapakit ja isot kaupat, arkkitehtuurit ym.) Matka sinne on ainakin ajassa mitattuna sama kuin hesalaisella, joka asuu vähänkin ydinkeskustan ulkopuolella.
        Sitäpaitsi ne "landelaistenmollaajat" on just niitä jostain sieltä ite tänne tulleita.
        - Ehkä säkin!? (Kun et osaa edes äidinkieltäsi.)

        Miten muuten Keravalla voi olla joku "maine" jossain Kuopiossa?! Täytyy olla aika tärkee paikka kuopiolaisille. En nimittäin ole koskaan ajatellu Kuopion mainetta, enkä kyllä kuullut muittekaan keravalaisten sitä miettivän. ;)

        ... et älä tee samaa virhettä. kun sun edeltäjät! Meinaan näkevät Järvenpään, meinaavat olevansa Helsingissä ja jäävät stogesta viimeistään Tiksissä. Eli mee ihan päähän asti vaan rohkeesti, tee kuten muutkin "opiskelijat" ja ala myymään itteäs (tavalla tai toisella).


      • loppumista
        peruskeravalainen kirjoitti:

        ... enimmäkseeen ASUTAAN täällä!
        Kaikki peruspalvelut on kävelyetäisyydellä ja muut haetaan Hesasta (lefftat ja kapakit ja isot kaupat, arkkitehtuurit ym.) Matka sinne on ainakin ajassa mitattuna sama kuin hesalaisella, joka asuu vähänkin ydinkeskustan ulkopuolella.
        Sitäpaitsi ne "landelaistenmollaajat" on just niitä jostain sieltä ite tänne tulleita.
        - Ehkä säkin!? (Kun et osaa edes äidinkieltäsi.)

        Miten muuten Keravalla voi olla joku "maine" jossain Kuopiossa?! Täytyy olla aika tärkee paikka kuopiolaisille. En nimittäin ole koskaan ajatellu Kuopion mainetta, enkä kyllä kuullut muittekaan keravalaisten sitä miettivän. ;)

        Toivotaan loppumista että kuopiolaiset ei ajattele yhtään keravaa eikä keravalaiset kuopiota. Molemmilla on jo valmiiksi oma kärsittävänsä omassa kaupungissaa. Loppu eikö niin??


      • Pidetään nyt sitten jonkinlainen puolustuspuhe Keravalle :)
        Itse olen täällä kolmisen vuotta asunut, ja ihan tyytyväinen olen.
        Sopivan pieni kaupunki, jossa peruspalvelut ovat käden ulottuvilla.

        Jokaista Keravan ihmistä en tietenkään tunne, mutta minun näkökulmastani tuo ensimmäinen kappaleesi oli täyttä sontaa.
        Enpä ole huomannut ainakaan omassa tuttavapiirissäni, että "älykkyyden taso täällä lähentelee mongoloidien tasoa".
        Päin vastoin, sanoisin tuttavapiiriäni todella älykkääksi ja valveutuneeksi porukaksi. Ja huom. puhe on syntyperäisistä keravalaisista :)
        Minä uskoisin että "tyhmiä" ihmisiä täällä on aivan yhtälailla kuin muissakin kaupungeissa.
        Ja niistä nappiverkkareista, enpä ole niitä muualla juurikaan nähnyt kuin urheilukentillä. Minä en ainakaan pukeutumisen perusteella erota keravalaista helsinkiläisestä.

        Tuohon keskusteluun kaupungin asioista, en osaa juurikaan mitään sanoa, koska meille ei tule Keski-Uusimaa, joka taitaa olla tämän alueen suurin lehti.
        Mutta ainakin minä pysyn ihan hyvin asioista perillä jo viikonlopun ilmaisjakelu-lehtien avustuksella. Ja kyllä niissäkin jonkin verran, ei paljoa, keskustellaan asioista lukijain-palstalla.
        Ennenhän Keravan nettisivuilla oli keskustelufoorumi, jossa puhuttiin kaikista Keravan alueista, paljonkin. Nykyään foorumi on ikävä kyllä suljettu, koska joku idiootti oli ruvennut siellä törttöilemään. Ikävää että yksi ihminen pilasi kaikilta tuon palstan.
        Netti-yhteyksien määrästä en tiedä (paitsi sen, että jokaisesta tuntemastani taloudesta se löytyy), en ole asiaan perehtynyt. Mutta eiköhän sellainen melkein joka taloudesta löydy, onhan se nykyään esim. opiskelijoille melkeinpä välttämättömyys.

        Tuohon "muu maailma landea"... Enpä ole moista huomannut. Kyllä täällä tiedostetaan että tämä on ihan normaali pikku-kaupunki, eikä mikään suuren maailman city. Ja hyvä näin. Siitä minä täällä juuri pidän. Pieni ja hiljainen paikka.
        Ja ainakin minun kokemukseni mukaan, nämä (paikkakunnasta riippumatta) joiden mielestä kaikkialla muualla on vain landea, ovat itse niitä muualta muuttaneita. En tietenkään voi sanoa että aina on näin, mutta minun kokemuksieni mukaan kyllä.

        Ja tuohon, mitä täällä voi tehdä.. Samaa kuin kaikkialla muuallakin. Pelata futista, korista, sulkista. Kahvitella ystävien kanssa, käydä muksujen kanssa leikkipuistoissa, mitä nyt haluatkaan tehdä.
        No joo, sinne elokuviin et täällä pääse, mutta esim. Järvenpäähän on vain hujaus junalla.
        Monet kyllä vissiin haluaisivat tännekin oman teatterin, minä en.

        Kyllä täällä tekemistä riittää. Minä en ainakaan keksi oikeastaan mitään, mitä tänne vielä kaipaisin. On kaupat, kapakat, kahvilat. Urheilumahdollisuudet, leikkipuistot.
        Ainoa mitä voisi olla enemmän, on nuorisotiloja. Nuorelle kun täällä ei oikein ole mitään mukavaa paikkaa, missä voisi viettää aikaa kavereiden kanssa. Kaikkien vanhemmat kun eivät pidä siitä että kotona hengaillaan isommalla porukalla.

        Eikä täällä niitä juoppoja, nistejä sun muita juurikaan enempää näy kuin muuallakaan. Itse asun pahamaineisessa Ahjossa, ja tiedän koko alueelta 3 aina sekaisin olevaa. Eikä heistäkään haittaa ole, 90 % ajasta ovat omissa oloissaan.
        Suurin osa ihmisistä on kuitenkin ihan normaaleja, työssäkäyviä/opiskelevia ihmisiä, jotka asuvat täällä, koska niin haluavat.
        Mikäs täällä ollessa. Rauhallista, palvelut käden ulottuvilla, ja metsään pääsee rymyämään jos niin tahtoo :)
        Mukava paikka.
        Ja hyvää kesänjatkoa kaikille keravalaisille, ja ei-keravalaisille.
        Eiköhän kaikkien meidän koti-paikkakunnasta ne hyvät puolet löydy kun osaa oikealla silmällä katsoa :)


      • keravalaine

        "Mieti nyt, mitä vi**ua voi liikkua ihmisen mielessä, joka asuu vasta Suomen 30. suurimmassa kaupungissa ja sanoo muuta Suomea landeksi! Aivan, ei mitään! Kuopiossa on asukkaita lähes 3 kertaa enemmän kuin täällä, ja silti Kuopio on lande."

        30. suurimmassa kaupungissa niin, mutta entäpä väestöntiheys? Yksi Suomen tiheimmin asutuista kaupungeista. Ja sitten tuo Kuopion landeksi kutsuminen - kyllä siellä on tavattomasti peltoa ja ennen kaikkea maanviljelyä harjoitetaan moninkertaisesti Keravaan verrattuna.
        Itseäsi et taida kovin kaupunkilaiseksi tuntea? Sen kyllä huomaa jo tuosta "Hesa" sanan käytöstä. Eikä sinulla sen puoleen taida ihan oikeaa käsitystä "lande"-sanankaan merkityksestä olla?
        Itse olen asunut n. 16 vuotta Keravalla = 2-vuotiaasta lähtien ja tiedän, että tämä ei todellakaan ole mikään ihannepaikka asua. Ja mitä tuohon tulee, että täällä ei tapahdu mitään: silloin joskus 90-luvun puolivälissä täällä oli aivan liikaakin "äksöniä" (mm. Suomen kolmanneksi rikollisin kunta väkilukuun katsoen). Tästä johtuen en ole yhtään pahoillani, että tämä on nykyään tällainen "nukkumalähiö"


      • siunakkoon!

        Ei etes elokuvateatteria, eikä etenkään arkkitehtuuria, s***tanan maalaiset! Elä sinä lapsi pieni muuta ainakaan isompaan kaupunkiin, jäät vielä vähemmälle huomiolle kuin Keravalla. Ja aatteles miten on hyvä, että jos sinäkii noita turhaumias purat vaikka pikku rikoksiin, niin Keravalla pääset lampaita silittelemään ja musiikkikerhoon vankilassa. Ja siinä paikassa ainakin on sitä arkkitehtuuriakin.


      • Susille
        siunakkoon! kirjoitti:

        Ei etes elokuvateatteria, eikä etenkään arkkitehtuuria, s***tanan maalaiset! Elä sinä lapsi pieni muuta ainakaan isompaan kaupunkiin, jäät vielä vähemmälle huomiolle kuin Keravalla. Ja aatteles miten on hyvä, että jos sinäkii noita turhaumias purat vaikka pikku rikoksiin, niin Keravalla pääset lampaita silittelemään ja musiikkikerhoon vankilassa. Ja siinä paikassa ainakin on sitä arkkitehtuuriakin.

        Älä hauku Keravaa prkl! Täällä on kaunis arkkitehtuuri ja upee kävelykatu ja muutenki hienon näkönen kaupunki. Ja aika isokin, täällä on yli 30.000 asukasta!


      • Keravalainen nyt.

        Kerbiilille heräsi kysymys että miksi ihmeessä hän asuu keravalla???

        Minä olen muuttanut "vahingossa" Keravalle, eikä mulla ollut paikasta mitään tietoa kun tänne Espoosta tulin. Olen kuitenkin tykännyt asua täällä (vaikka Espooseen onkin ikävä aina). Täällä on palvelut lähellä ja junalla pääsee paikasta toiseen kätevästi.

        En ole tavannut epäystävällisiä ihmisiäkään (ehkä se on niin että metsä vastaa niinku sinne huutta). Terveysaseman päivystyksessä ei ole koskaan tarvinnut jonottaa 10 min pidempään. Lääkäri ajan on saanu aina kun sitä on tarvinnut. Keskustassa on kaikki palvelut lähellä. Jos haluaa opiskella niin täällä voi opiskella. Elokuvateatteria ei tarvii olla naapurissa, koska osaamme myös matkustaa junalla naapurikaupunkiin tai omalla autolla ajella nopsaa sinne J.päähän elokuviin. Kaupungin asunnon saa suhteellisen nopeassa aikataulussa. Huolto toimii ripeästi, ainakin täällä missä mä asun. Keravan keskustassa on kaunistakin kun menee sinne kirjaston taakse vaikka katselemaan, ja leikkipuistoja lapsille löytyy monenlaisia ja todella kivoja. Merta kaipaan, mutta sille ei voi mitään.

        Tää on ihan hyvä paikka asua, jos ei kaipaa esim. Helsingin keskustan melua ja ahtautta ja pakokaasuja...


    • Kerbiili

      Huomaatko, että keravalaiset ei pystyneet antamaan vasta-argumenttia mun väitteille. Ne myönsivät asian ja sanoivat, että me ei tarvita sellaisia. Kaikki on lähellä... hesas. No niin.

      Kapakkaan hesaan? Junalla sinne ja takas... taksilla? Rupee baari-ilta maksaa, kun ajelee taksilla hesasta keravalle. Okei, toi kyllä on ihan normaalia täällä, eikä sille hintaa niin älyttömästi tule, kun ajaa kimppataksilla. Mutta sinäkin jos muutat Kuopiosta, niin sulle ei ensimmäisenä vuotena kovin montaa kaveria keravalla tule olemaan. Sen verran sisäänpäin lämpeävä paikka.

      No sen kyllä myönnän, että suurin osa niistä muun maan lande-haukkujista on todellakin itse tänne jostain muuttaneita. Just sitä sakkia, jotka luulee, että hesassa se paskakuskikin hankkii 3500 egee kuussa puhtaana, et hesassa se elämä kirkastuu. Joita on valitettevan paljon. Omasta kotikaupungistanikin, moni tuli täältä maitojunalla kotiin, kun ei sit saanutkaan töitä mistään hienosta vaateliikkeestä tms. vaan joutui tavalliselle kaupan kassalle.

      Eikä sen puoleen, on täällä kyllä ihan mukavaakin sakkia. Kirjoitus oli ehkä hieman kärjistetty. Mutta kyllä siinä totuudensiemen on olemassa.

      Ja kerava-järvenpääläisille tiedoksi. Teillä todellakin on valitettavan huono maine lähes joka puolella tätä maata. Lähes joka kolkassa tunnetaan kerava ja järvenpää jotenkin... vähän b-luokan kansalaisten paikkana. Valitettavasti. Ehkä maineelle voisi tehdä jotain?

      • opiskelija

        Errate aste hum! Sitäpä sitä. Olen keravalla (huom. siis pienellä...) ollut sen verran, että tuo muotiosasto on ihan totta. No eihän sieltä löydy edes hotellia. Se, mitä mulle mainostettiin "hotelliksi", oli jotain, mitä mun "Suomi-kerava-Suomi" sanakirjani pysty edes selittämään. En mennyt edes katsomaan.... (Tämä n. vuosi sitten).
        No elokuvia voi paikalliset mennä sitten vaikka Mäntsälään katselemaan - onhan se infrakstuurissa kehittyneemmän oloinen ja siellä on siis jopa elokuvateatteri.
        Niin, mitä muiden kaupunkien keskusteluihin tulee täällä, niin olen koittanut eri paikoista lähinnä seurata niiden seutujen ja paikkakuntien elämää, mihin mahdollisesti seuraavaksi siirryn. Se paikkakunta ei ole top-10 -listalla enää.
        Kuulin hiljattain tarinan eräässä kuppilassa:
        Eräs kotimainen TV-kanava alkaa näyttää todellista tosi-TV -sarjaa, missä 12 kilpailijaa eri puolilta Suomea tuodaan keravalle (pienellä siis), heillä on vain hieman rahaa ja vaihtovaatteita. Ei kännyköitä!! Ja heidän pitäisi pärjätä paikkakunnalla kuukausi. Se joka kestää koko ajan tai pisimpään, voittaa menolipun Pasilaan K-junalla.
        Alkaa vaikuttamaan siltä, että en ihmettelisi tuon vielä jopa toteutuvan....


      • peruskeravalainen
        opiskelija kirjoitti:

        Errate aste hum! Sitäpä sitä. Olen keravalla (huom. siis pienellä...) ollut sen verran, että tuo muotiosasto on ihan totta. No eihän sieltä löydy edes hotellia. Se, mitä mulle mainostettiin "hotelliksi", oli jotain, mitä mun "Suomi-kerava-Suomi" sanakirjani pysty edes selittämään. En mennyt edes katsomaan.... (Tämä n. vuosi sitten).
        No elokuvia voi paikalliset mennä sitten vaikka Mäntsälään katselemaan - onhan se infrakstuurissa kehittyneemmän oloinen ja siellä on siis jopa elokuvateatteri.
        Niin, mitä muiden kaupunkien keskusteluihin tulee täällä, niin olen koittanut eri paikoista lähinnä seurata niiden seutujen ja paikkakuntien elämää, mihin mahdollisesti seuraavaksi siirryn. Se paikkakunta ei ole top-10 -listalla enää.
        Kuulin hiljattain tarinan eräässä kuppilassa:
        Eräs kotimainen TV-kanava alkaa näyttää todellista tosi-TV -sarjaa, missä 12 kilpailijaa eri puolilta Suomea tuodaan keravalle (pienellä siis), heillä on vain hieman rahaa ja vaihtovaatteita. Ei kännyköitä!! Ja heidän pitäisi pärjätä paikkakunnalla kuukausi. Se joka kestää koko ajan tai pisimpään, voittaa menolipun Pasilaan K-junalla.
        Alkaa vaikuttamaan siltä, että en ihmettelisi tuon vielä jopa toteutuvan....

        ... me sitä hotellia tarvittaisiin?! Meillähän on täällä omat kodit.
        Eikä kukaan ulkopaikakuntalainen kai tosissaan olisi edes tulossa hotelliin asumaan Keravalle, kyllä nyt jokainen sen ymmärtää. Hesassa on hotelleja ja jokunen lähiseudullakin. Miksi ihmeessä tulisi???!!! Mitä asiaa tänne voi kellään sellaisella olla, joka ei täällä asu? :)


      • veroparatiisista
        peruskeravalainen kirjoitti:

        ... me sitä hotellia tarvittaisiin?! Meillähän on täällä omat kodit.
        Eikä kukaan ulkopaikakuntalainen kai tosissaan olisi edes tulossa hotelliin asumaan Keravalle, kyllä nyt jokainen sen ymmärtää. Hesassa on hotelleja ja jokunen lähiseudullakin. Miksi ihmeessä tulisi???!!! Mitä asiaa tänne voi kellään sellaisella olla, joka ei täällä asu? :)

        80% Keravalaisista käy muualla duunis! Verotus on ollut 5:n pienimmän joukossa vuosia! Palvelut erittäin lähellä! Kalleus luokitus II! Se on tosiasia, että Kerava on vain asumalähiö!

        Toisaaltaan olen vaatimaton vaikka ansaitsenkin helsinkilisän,asun omakotitalossa ja muut kustannukset II-luokkaa. Turha maksaa liikaa mistään ü


      • peruskeravalainen
        veroparatiisista kirjoitti:

        80% Keravalaisista käy muualla duunis! Verotus on ollut 5:n pienimmän joukossa vuosia! Palvelut erittäin lähellä! Kalleus luokitus II! Se on tosiasia, että Kerava on vain asumalähiö!

        Toisaaltaan olen vaatimaton vaikka ansaitsenkin helsinkilisän,asun omakotitalossa ja muut kustannukset II-luokkaa. Turha maksaa liikaa mistään ü

        ... se on!
        Ei tä meidän kaupunki mikään matkailu- ja kulttuurikohde ole, mutta asumispaikaksi oikein hyvä!
        Ja ne, jotka pelkäävät maineensa menetystä, jos muuttaisivat tänne, voivat ihan hyvin etsiä jonkun muun paremman ja hyvämaineismman paikan. :)))


      • muuttaa
        peruskeravalainen kirjoitti:

        ... se on!
        Ei tä meidän kaupunki mikään matkailu- ja kulttuurikohde ole, mutta asumispaikaksi oikein hyvä!
        Ja ne, jotka pelkäävät maineensa menetystä, jos muuttaisivat tänne, voivat ihan hyvin etsiä jonkun muun paremman ja hyvämaineismman paikan. :)))

        En tiedä maineen menetystä. Yksi tuttu on kyllä noin reilu kaksi vuotta nyt asunut Keravalla ja rappioitunut siinä ajassa huomattavasti. En mene kuitenkaan yleistämään, koska varmasti Kerava on siinä suhteessa edullinen että nimen omaan käy muualla töissä ja miksei opiskelmassakin. Mutta jos ei halua asua ihan Helsingissä niin esim. Mätnsälä on kyllä viihtyisämmän oloinen paikka, mutta paha mennä sanomaan mikä kenellekin käy.


      • rap
        muuttaa kirjoitti:

        En tiedä maineen menetystä. Yksi tuttu on kyllä noin reilu kaksi vuotta nyt asunut Keravalla ja rappioitunut siinä ajassa huomattavasti. En mene kuitenkaan yleistämään, koska varmasti Kerava on siinä suhteessa edullinen että nimen omaan käy muualla töissä ja miksei opiskelmassakin. Mutta jos ei halua asua ihan Helsingissä niin esim. Mätnsälä on kyllä viihtyisämmän oloinen paikka, mutta paha mennä sanomaan mikä kenellekin käy.

        syytä varmaan se rappioituminen?! Ei olis esim. mäntsälässä rappioitunut? Itsestä se taitaa kuitenkin lähteä se rappiokin...


      • syytä
        rap kirjoitti:

        syytä varmaan se rappioituminen?! Ei olis esim. mäntsälässä rappioitunut? Itsestä se taitaa kuitenkin lähteä se rappiokin...

        Keravan syytä se rappioituminen kyllä tässä tapauksessa suurelta osin on, mutta ei suinkaan keravan asukkaiden, mutta varmasti aika ainutkertainen tapaus, joten ei siitä enempää.


      • Kerbiili
        veroparatiisista kirjoitti:

        80% Keravalaisista käy muualla duunis! Verotus on ollut 5:n pienimmän joukossa vuosia! Palvelut erittäin lähellä! Kalleus luokitus II! Se on tosiasia, että Kerava on vain asumalähiö!

        Toisaaltaan olen vaatimaton vaikka ansaitsenkin helsinkilisän,asun omakotitalossa ja muut kustannukset II-luokkaa. Turha maksaa liikaa mistään ü

        Mistähän sä olet saanut päähäsi, että Kerava kuuluisi kalleusluokkaan 2? Kannattaisiko näitä "faktoja" kuitenkin tarkistaa jostain, ennen kuin laukoo niitä netissä?

        http://www.kunnat.net/attachment.asp?path=1;29;374;36984;11320;74459


      • perkele
        Kerbiili kirjoitti:

        Mistähän sä olet saanut päähäsi, että Kerava kuuluisi kalleusluokkaan 2? Kannattaisiko näitä "faktoja" kuitenkin tarkistaa jostain, ennen kuin laukoo niitä netissä?

        http://www.kunnat.net/attachment.asp?path=1;29;374;36984;11320;74459

        No hyvä et tuli mainittua asiasta, meinaan tietää parille frendille palkankorotusta. Moneltakohan vuodelta taantuen sen mahtaa saada?


      • siis!
        syytä kirjoitti:

        Keravan syytä se rappioituminen kyllä tässä tapauksessa suurelta osin on, mutta ei suinkaan keravan asukkaiden, mutta varmasti aika ainutkertainen tapaus, joten ei siitä enempää.

        kyllä mitään sossutapauksia kaivatakaan lisää, vaan ihan tavallisia työssäkäyviä veronmaksajia. Miten muuten Kerava nimittäin vois olla syypää jonkun rappioon...? Ihan kuin tän päivän Keskarista koko juttu!


      • eikä muualle
        siis! kirjoitti:

        kyllä mitään sossutapauksia kaivatakaan lisää, vaan ihan tavallisia työssäkäyviä veronmaksajia. Miten muuten Kerava nimittäin vois olla syypää jonkun rappioon...? Ihan kuin tän päivän Keskarista koko juttu!

        Mutta Keravaallakin osataan se "lomauttaminen" ..


      • opiskelija
        syytä kirjoitti:

        Keravan syytä se rappioituminen kyllä tässä tapauksessa suurelta osin on, mutta ei suinkaan keravan asukkaiden, mutta varmasti aika ainutkertainen tapaus, joten ei siitä enempää.

        Te ette ole aidosti ylpeitä paikkakunnasta!! OUTOA! Jengi käy muualla duunissa ja palvelut todella toisaalla, paikkakunnalla ei paljoa mitään. JA TÄSTÄ VIELÄ KEHTAATTE OLLA YLPEITÄ? Siis tarkoitan tuolla nyt niitä, jotka käyvät töissä. Ne, jotka ovat sitten niitä tyhjäntoimittajia, pummeja, työttömiä ym. ottavat herneet nenään ja alkavat uhoamaan, mutta selkeitä argumentteja ei heiltä tule. Saitte muuten muutaman muunkin henkilön kirjoituksillanne kääntämään näkemykset kerava-vastaisiksi!


      • olla
        opiskelija kirjoitti:

        Te ette ole aidosti ylpeitä paikkakunnasta!! OUTOA! Jengi käy muualla duunissa ja palvelut todella toisaalla, paikkakunnalla ei paljoa mitään. JA TÄSTÄ VIELÄ KEHTAATTE OLLA YLPEITÄ? Siis tarkoitan tuolla nyt niitä, jotka käyvät töissä. Ne, jotka ovat sitten niitä tyhjäntoimittajia, pummeja, työttömiä ym. ottavat herneet nenään ja alkavat uhoamaan, mutta selkeitä argumentteja ei heiltä tule. Saitte muuten muutaman muunkin henkilön kirjoituksillanne kääntämään näkemykset kerava-vastaisiksi!

        ylpeä jostain paikkakunnasta? Maa-alueesta johon on sattunu syntymään?? Kerava, Kuopio, Suomi, Eurooppa..
        Taidan olla nyt hyvin epä-keravalainen (miksei saman tien epä-suomalainen) kun sanon että keravalaisuus (tai suomalaisuus) ei mitenkään liity omaan persoonaani eikä saa mua ylpeeks tai toisaalta häpeemään itseäni. Noi on vaan hatarasti luokittelevia adjektiiveja, joiden ei pitäis kertoa ihmisistä yhtään mitään.


      • keravalainen3
        peruskeravalainen kirjoitti:

        ... me sitä hotellia tarvittaisiin?! Meillähän on täällä omat kodit.
        Eikä kukaan ulkopaikakuntalainen kai tosissaan olisi edes tulossa hotelliin asumaan Keravalle, kyllä nyt jokainen sen ymmärtää. Hesassa on hotelleja ja jokunen lähiseudullakin. Miksi ihmeessä tulisi???!!! Mitä asiaa tänne voi kellään sellaisella olla, joka ei täällä asu? :)

        Onhan tuossa Keravan keskustassa hotelli...ainakin nykyään. Vuonna 2005 en ole täällä asunut, mutta nykyään kyllä ainakin on.


    • Kerbiili

      Kyllähän keravalla asumisessa on hyvätkin puolensa. Nimenomaan se on edullista. Kuitenkin opiskelijana en muuttaisi tänne. Käsitykseni mukaan opintorahoissa ei tunneta ns. helsinkilisää. Kuitenkin kulkeminen helsinkiin maksaa, mikäli siellä opiskelee.

      Mutta rahalla ei saa kaikkea. Edullisuudessa suuren kaupungin kupeessa on kääntöpuolensakkin. Juuri tuo b-luokan kansalaisten jatkuva virta. Ei tulisi mieleenikään kasvattaa lapsia täällä. Jos vähänkin uskoo ympäristön vaikutukseen lapsen kehityksessä, niin täällä ghettossa ei ainakaan minun lapseni tule kasvamaan.

      Vaikuttaisi siltä, että suurimmalla osalla vanhemmista täällä ei ole mitään käsitystä kasvatuksesta. Pentujen annetaan tehdä lähes mitä vaan. Kun lapsilla on tapana leikkiä yhdessä, niin ei siinä kunnon kotikasvatuskaan paljoa paina, kun ryhmän sosiaalinen painostus vie tekemään tyhmyyksiä. Kirosanat jo reilusti alle kouluikäisten lasten suusta ovat arkipäivää ja niitä huudellaan ilmekkään värähtämättä pihapiirissä. Voitte vain kuvitella, miltä "vitun homo" huuhdahdus kuulostaa 5-vuotiaan lapsen suusta kuultuna niin, että koko piha raikuu.

      Lisäksi ainakin itse tykkäsin käydä vanhempieni kanssa kersana katselemassa kesäisin pyöräretkillä satamaa, toria ja muita yleisiä kokoontumispaikkoja tai nähtävyyksiä. Mihin täällä viet kersat? Kävelykandun jäätelökioskille, missä on 2 terassia täynnä sakkia juomassa kaljaa?

      Lisäksi, kun nuori alkaa itsenäistymään ja itse laajentamaan omaa reviiriään, niin on se ihan mukavaa päästä itsekkin katselemaa näitä paikkoja. Ei oikeen kehtaa fillarilla paiskata hesaan satamaan tms. paikkaan.

      Eikös se jossain tutkimuksessakin joskus todettu, että kerava on nuorisorikollisuuden kärkikaupunkeja? Tästä nyt en ole ihan varma, mutta kyllä mulla sellainen vahva kuva ainakin on. No oli niin tai näin, täällä ei kyllä mun mahdollinen jälkikasvu tule nuoruuttaan viettämään. Pitää todellakin olla hieman vastuuntunnoton tai yksinkertaisesti tyhmä, jos meinaa lapsia keravalla kasvattaa. Jos tässä mainitut syyt eivät riitä, niin kyllä tässäkin ketjussa on mueteltu riittävästi syitä tähän.

      • jos

        asuu kerrostalo helvetissä, mutta jos asut omakoti alueella eipä ole kuulunut moisia sanoja. Ja sitä rahaa pitää olla tarpeeksi!

        Se että lapset on nykyään kaikkialla samanlaisia mesoajia johtuu lainsäädännöstä! Kainuussa sentään taitaa olla rauhallisempaa, mutta lähin naapuri on poronkuseman päässä, että se siitä!


      • opiskelija
        jos kirjoitti:

        asuu kerrostalo helvetissä, mutta jos asut omakoti alueella eipä ole kuulunut moisia sanoja. Ja sitä rahaa pitää olla tarpeeksi!

        Se että lapset on nykyään kaikkialla samanlaisia mesoajia johtuu lainsäädännöstä! Kainuussa sentään taitaa olla rauhallisempaa, mutta lähin naapuri on poronkuseman päässä, että se siitä!

        Aika sivistymätön kommentti! Kainuussa ei vielä poronkusema ole mittana, koska varsinainen poronhoitoalue on kyllä pohjoisempana, jotenka mietitäänpä hieman, ennenkuin kirjoitetaan. Huono vertauskuva sieltä omakotitalon rauhasta kirjoitettuna. Eli ei se kerava muutu näemmä ajatusten tasolta sielläkään. Täällä oikeastaan pari henkilöä kertoneet koruttomasti, mutta aidosti siitä, mitä paikkakunta on ja kiitos heille. Jossittelija ei ole sellainen.


      • rattopoika

        Terve vaan ja pahoittelen kirijotus virheitä heti etukäteen jäi lukio kesken ku ei ossaa kirjottaa:)Nooh tuli käytyä sitte muita kouluja..

        Voiskohan Kerbiili kertoa mitä tarkoittaa b-luokan kansalaisella ja kuinka määritellään a/b ehkä olemassa jopa c-luokan kansalainen? Jos se viittaa esim työttömyyteen ja sitä kautta toimeentulotukea saaviin ihmisiin niin niitä ainakin joidenkin lukemieni tilastojen mukaan on alle maan keskiarvojen. Lisäksi kiinnostaa tietää millä tavalla olet perehtynyt lastenkasvatukseen eri perheissä? Itse olen kuullut jopa Espoossa lasten kiroilevan, tokikaan se ei ole kovin hyväksyttävää varmaan sielläkään:)

        Aiemmin olit kovin huolissasi kaupungin kehittämisestä koskevan keskustelun puutteesta. En tiedä osaatko lukea vai etkö halua, mutta olen aikankin nähnyt lehdissä kevään mittaa useampia eri versioita keskustan kehittämiseen liittyen. Se tosin ei olisi pahitteeksi minunkaan mielestä. Palveluihin liittyen en ole ainakaan havainnut mitään suurempia puutteita. Jos ollaan sitä mieltä että elokuvateatterin puuttuminen on ihan niinku "kamalaa" niin voivoi. Ei ole ainakaan henk.koht ensimmäisiä kriteerejä asuinpaikan suhteen.

        Olen myös tavannut Keravalla ihan yhtä paljon ystävällisiä ihmisiä kuin muissakin kaupungeissa asuessani ettei senkään puoleen ole paljon surettavaa..


        Sä voit mennä kasvattamaan ne sun tulevat tod.näk aika valokaapelipäiset lapsesisi vaikka Venäjälle Balakovon kaupunkiin siellä on sulle varmaan virikkeitä ihan liikaa, ydinvoimaa ja kaikkee tiät sä?


      • kun ole
        opiskelija kirjoitti:

        Aika sivistymätön kommentti! Kainuussa ei vielä poronkusema ole mittana, koska varsinainen poronhoitoalue on kyllä pohjoisempana, jotenka mietitäänpä hieman, ennenkuin kirjoitetaan. Huono vertauskuva sieltä omakotitalon rauhasta kirjoitettuna. Eli ei se kerava muutu näemmä ajatusten tasolta sielläkään. Täällä oikeastaan pari henkilöä kertoneet koruttomasti, mutta aidosti siitä, mitä paikkakunta on ja kiitos heille. Jossittelija ei ole sellainen.

        viimeksi kouluja käynyt. Niin voisit vastata kysymykseen, että mikset Kainuuseen lähde opiskelemaan? Ei ole poronhoito aluetta ja lähin naapuri taitaa olla lähempänä kuin 10 km päässä.


      • peruskeravalainen
        rattopoika kirjoitti:

        Terve vaan ja pahoittelen kirijotus virheitä heti etukäteen jäi lukio kesken ku ei ossaa kirjottaa:)Nooh tuli käytyä sitte muita kouluja..

        Voiskohan Kerbiili kertoa mitä tarkoittaa b-luokan kansalaisella ja kuinka määritellään a/b ehkä olemassa jopa c-luokan kansalainen? Jos se viittaa esim työttömyyteen ja sitä kautta toimeentulotukea saaviin ihmisiin niin niitä ainakin joidenkin lukemieni tilastojen mukaan on alle maan keskiarvojen. Lisäksi kiinnostaa tietää millä tavalla olet perehtynyt lastenkasvatukseen eri perheissä? Itse olen kuullut jopa Espoossa lasten kiroilevan, tokikaan se ei ole kovin hyväksyttävää varmaan sielläkään:)

        Aiemmin olit kovin huolissasi kaupungin kehittämisestä koskevan keskustelun puutteesta. En tiedä osaatko lukea vai etkö halua, mutta olen aikankin nähnyt lehdissä kevään mittaa useampia eri versioita keskustan kehittämiseen liittyen. Se tosin ei olisi pahitteeksi minunkaan mielestä. Palveluihin liittyen en ole ainakaan havainnut mitään suurempia puutteita. Jos ollaan sitä mieltä että elokuvateatterin puuttuminen on ihan niinku "kamalaa" niin voivoi. Ei ole ainakaan henk.koht ensimmäisiä kriteerejä asuinpaikan suhteen.

        Olen myös tavannut Keravalla ihan yhtä paljon ystävällisiä ihmisiä kuin muissakin kaupungeissa asuessani ettei senkään puoleen ole paljon surettavaa..


        Sä voit mennä kasvattamaan ne sun tulevat tod.näk aika valokaapelipäiset lapsesisi vaikka Venäjälle Balakovon kaupunkiin siellä on sulle varmaan virikkeitä ihan liikaa, ydinvoimaa ja kaikkee tiät sä?

        kommentti kerbiilille ja opiskelijalle!
        Onneks me kunnon keravalaiset ollaan niin sisään päin lämpiävää porukkaa, ettei tarvii tommoisten vinkujien valituksesta välittää. :)


      • opiskelija
        kun ole kirjoitti:

        viimeksi kouluja käynyt. Niin voisit vastata kysymykseen, että mikset Kainuuseen lähde opiskelemaan? Ei ole poronhoito aluetta ja lähin naapuri taitaa olla lähempänä kuin 10 km päässä.

        No ei huono vaihtoehto, kun huomaa, että ainakin sun kirjoituksessa virheitä sen verran, että ei ainakaan oppi ole siellä ihan kelvollista. Mutta ei kyse ole siitä, onko lähin naapuri senän takana vai 10:n km:n päässä vaan siitä, että kaikkea kun ei opeteta jokapuolella maatamme.
        Tiedätkö edes, mikä on Kainuun maakuntalaulu (lunttaamatta tai kaverille kilauttamatta)?


      • J.Ä.R. venpää
        peruskeravalainen kirjoitti:

        kommentti kerbiilille ja opiskelijalle!
        Onneks me kunnon keravalaiset ollaan niin sisään päin lämpiävää porukkaa, ettei tarvii tommoisten vinkujien valituksesta välittää. :)

        Tosiaan sisäänpäin lämpiävää, kaikki tavalla tai toisella jotain mutkaa pitkin toisilleen sukua, kun seuraa sitä touhua joskus viikonloppuisin jos sinne on eksynyt vahingossa - ei siis vapaasta tahdosta.... Kaikki tuntuvat keskenään sähläävän enemmän ja vähemmän. Sana salarakas on julkinen salaisuus kai vähän jokaisella siellä.


      • maakuntalaulu
        opiskelija kirjoitti:

        No ei huono vaihtoehto, kun huomaa, että ainakin sun kirjoituksessa virheitä sen verran, että ei ainakaan oppi ole siellä ihan kelvollista. Mutta ei kyse ole siitä, onko lähin naapuri senän takana vai 10:n km:n päässä vaan siitä, että kaikkea kun ei opeteta jokapuolella maatamme.
        Tiedätkö edes, mikä on Kainuun maakuntalaulu (lunttaamatta tai kaverille kilauttamatta)?

        "Kuule korpien kuiskinta..." se lähtee, mutta nimeä en kyllä muista ...


      • opiskelija
        maakuntalaulu kirjoitti:

        "Kuule korpien kuiskinta..." se lähtee, mutta nimeä en kyllä muista ...

        No tuo oli jo ihan kelpoinen vastaus! Ja vain 1 yrittäjä, jotenka eiköhän kerro tuokin jotain....
        "Nälkämaan laulu".


    • Rane

      Suosittelen sinulle muuttamista Vantaan Korsoon. Siellä on kaltaisellesi opiskelijalle paljon järjellistä toimintaa ja suuren kaupungin edut.

      • pitkä keravaketju

        En usko vieläkään että keravalaisten kirjoitustaidot riittävät tänne saakka!


      • Kerbiili
        pitkä keravaketju kirjoitti:

        En usko vieläkään että keravalaisten kirjoitustaidot riittävät tänne saakka!

        No kyllä ku kattoo tätä porukkaa täällä, ni en usko minäkään!

        Tosin näyttää siltä, että tähän vastailee vain muutama joukosta erottuva kirjoitustaitoinen... ja jotka ovat saaneet hankittua netin.


      • Rane
        Kerbiili kirjoitti:

        No kyllä ku kattoo tätä porukkaa täällä, ni en usko minäkään!

        Tosin näyttää siltä, että tähän vastailee vain muutama joukosta erottuva kirjoitustaitoinen... ja jotka ovat saaneet hankittua netin.

        Ei meillä keravalaisilla ole näitten kirjoitusten mukaan nettiä. Me naputtelemme näitä tekstejä töissä, kirjastossa tai ulkopaikkakunnalla asuvan ystävän luona.

        PS. Opiskelijalle tiedoksi, että kannattaa opiskella (ennen kuin kirjoitetaan erikseen)...


      • AntiRane
        Rane kirjoitti:

        Ei meillä keravalaisilla ole näitten kirjoitusten mukaan nettiä. Me naputtelemme näitä tekstejä töissä, kirjastossa tai ulkopaikkakunnalla asuvan ystävän luona.

        PS. Opiskelijalle tiedoksi, että kannattaa opiskella (ennen kuin kirjoitetaan erikseen)...

        Huh huh, onko sunkaan tyhmyydellä mitään rajaa, Rane?


      • Rane
        AntiRane kirjoitti:

        Huh huh, onko sunkaan tyhmyydellä mitään rajaa, Rane?

        Oletko ikinä kuullut sarkasmista mitään? Elämä ei ole niin vakavaa kuin kuvittelisi.


    • entinen keravalainen

      Asuin itse monta vuotta keravalla ja tein töitä toisessa paikallisista "yökerhoista". Siellä näki oikeestaan kaikenlaista kulkijaa, koska ennemmin tai myöhemmin lähes jokainen tulee poikkeamaan. Enimmäkseen porukka oli ihan mukavaa ja "normaalia", mutta ainahan niitä rajatapauksia löytyy joka paikasta. Olen keravan jälkeen kiertänyt muissakin kaupungeissa ravintola-alan töissä ja täytyy sanoa, että joka paikkaan lähtisin uudestaan, mutta keravalle en enää ikinä. Vaikkeivät sitä tunnustakaan, niin keravalaiset on juntteja ja todella sisäänpäin lämpeäviä. Huumeongelmaisia näki yössä huomattavasti enemmän, kuin muualla, enkä missään muualla ole havainnut niin paljon rähinöitä, kuin kyseisesä kaupungissa. Lapsiani en kasvata keravalla, täällä itä-Suomessa on todella hyvä olla =)

      • itä-suomea

        Tuolle aloittajalle vaan tämä sitten tiedoksi.


      • Nimetön
        itä-suomea kirjoitti:

        Tuolle aloittajalle vaan tämä sitten tiedoksi.

        Tyhmänäkö mua pidät?


    • suosittele

      ite oon sieltäpäin tänne muuttanu ja en viihdy. ihmiset yhtä juntteja ku iisalmessa joten jos siitä päättelet. tosin en tahdo yleistää, on täällä pari mukaavaakin ihmistä...niin,mutta nekään ei ole alunperin keravalaisia joten se siitä..

    • Tintti

      Olemme nyt viitisen vuotta asuneet Keravalla ja perheemme viihtyy täällä mainiosti. Olemme asuneet eri puolilla Suomea ja jokaisella paikkakunnalla on hyvät ja huonot puolensa. Ongelmia on kaikkialla. Muutimme Espoosta ja emme todellakaan ole katuneet ratkaisuamme. Lapsillamme on hyvä koulu, pätevät opettajat ja paljon harrastusmahdollisuuksia. Naapureinamme on hyvin koulutettua, fiksua porukkaa ja joukossa syntyperäisiäkin keravalaisia.. Ok-tyyppejä ovat. Keskustassa saa perusjutut hoidettua; ruokakauppoja tarpeeksi jne, mutta tietysti varsinaisesti shoppailemaan täytyy lähteä Hkiin. Ja leffaankin, mutta en koe tuota alle puolen tunnin junamatkaa todellakaan ongelmana! Mutta jos haluaa asua paikkakunnalla, missä on yöelämää jne, kannattaa jättää Kerava väliin. Muistelen villiä nuoruuttani ja opiskeluaikaa Tampereella ja myös sitä vaihetta, kun oikein Hgissä asuin.. Mutta perheelliselle tämä on oikein hyvä asuinpaikka.

    • Kerbiili

      Näytti jokunen vastauskin tulleen mulle noihin kirjoituksiin. Kuten jo olenkin maininnut, on kerava ns. b-luokan kansalaisten luvattu maa. Joku kysyi, miten luokitellaan b-luokka. Aivan samoin, kun luokitellaan kuka on hullu ja kuka ei. Jokainen vetää itse omat rajavetonsa. En muista oliko tässä, vai jossain toisessa kirjoituksessa, jossa epäilin keravan olevan huumeiden ja alkoholin luvattu onnela. Tuo päätelmä perustui tuolloin pelkkään omaan katsomukseen ja tuntemukseen.

      Nyt esitän asialle faktaa, tilastot vuodelta 1999:

      Yksinhuoltajia % kaikista perheistä
      Kerava: 21,81% Koko maa: 19,14

      Lastensuojelun avuohuollon piirissä 0-17v lapsia 1000 lasta kohden:
      Kerava: 45,25 Koko maa: 38,02

      Kaikki juomat 100% alkoholina, litraa/asukas:
      Kerava: 7,24 Koko maa: 6,92

      Huumausainerikokset 1000 asukasta kohden:
      Kerava: 3,64 Koko maa: 2,07

      Väkivaltarikokset 1000 asukasta kohden:
      Kerava: 8,96 Koko maa: 5,56

      Liikennejuopumus ja humaltuneena ajaminen 1000 asukasta kohden:
      Kerava: 5,42 Koko maa: 4,75

      A-klinikat, asiakkaita vuoden aikana 1000 asukasta kohden:
      Kerava: 11,05 Koko maa: 7,74

      Jotain lisättävää?

      • uudempaa

        tilastotietoa Kerbiili? Näyttää nimittäin olevan 90-luvun lopun tilanne. Toinen juttu, annatko vinkin, mistä nappasit tiedot, niin voisi yksi jos toinenkin käydä tsekkailemassa tilastoja eri paikkakunnilta.


      • link_ki
        uudempaa kirjoitti:

        tilastotietoa Kerbiili? Näyttää nimittäin olevan 90-luvun lopun tilanne. Toinen juttu, annatko vinkin, mistä nappasit tiedot, niin voisi yksi jos toinenkin käydä tsekkailemassa tilastoja eri paikkakunnilta.

        http://www.stakes.info/3/1/index.asp


      • tilastovinkistä
        link_ki kirjoitti:

        http://www.stakes.info/3/1/index.asp

        Kannattaa itsekunkin mollaajan suuntaan jos toiseen verrata esim. Keravan ja Kuopion lukuja. Ei ole kehumista Kuopion luvuissakaan.


      • Kolli

        Moi,

        Jos vertailee Keravan lukuja esimerkiksi Helsingin, Vantaan tai Järvenpään lukuihin eikä koko Suomen lukuihin, niin saa oikean käsityksen. Uskoisin, että lähes jokaisessa Helsingin seudun kunnassa on luvut korkeampia kuin maan keskiarvo.


      • Kolli kirjoitti:

        Moi,

        Jos vertailee Keravan lukuja esimerkiksi Helsingin, Vantaan tai Järvenpään lukuihin eikä koko Suomen lukuihin, niin saa oikean käsityksen. Uskoisin, että lähes jokaisessa Helsingin seudun kunnassa on luvut korkeampia kuin maan keskiarvo.

        Hei, lisäsin tuohon luvut Helsingistä ,Vantaalta ja yleisesti vielä uudenmaan luvut.


        Yksinhuoltajia % kaikista lapsiperheistä
        Kerava: 21,81% Uusimaa: 22,5
        Helsinki: 28,2 Vantaa: 22,06
        Koko maa: 19,14

        Lastensuojelun avuohuollon piirissä 0-17v lapsia 1000 lasta kohden:
        Kerava: 45,25 Uusimaa: 39,79
        Helsinki: 59,41 Vantaa: 50,65
        Koko maa: 38,02

        Kaikki juomat 100% alkoholina, litraa/asukas:
        Kerava: 7,24 Uusimaa: 7.89
        Helsinki: 9,58 Vantaa: 7,45
        Koko maa: 6,92

        Huumausainerikokset 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 3,64 Uusimaa: 3,09
        Helsinki:3,97 Vantaa: 2,16
        Koko maa: 2,07

        Väkivaltarikokset 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 8,96 Uusimaa: 7,05
        Helsinki: 9,34 Vantaa: 6,37
        Koko maa: 5,56

        Liikennejuopumus ja humaltuneena ajaminen 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 5,42 Uusimaa: 3,83
        Helsinki: 3,4 Vantaa: 3,3
        Koko maa: 4,75

        A-klinikat, asiakkaita vuoden aikana 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 11,05 Uusimaa: 9,57
        Helsinki:13,04 Vantaa: 7,85
        Koko maa: 7,74


      • noise
        Kolli kirjoitti:

        Moi,

        Jos vertailee Keravan lukuja esimerkiksi Helsingin, Vantaan tai Järvenpään lukuihin eikä koko Suomen lukuihin, niin saa oikean käsityksen. Uskoisin, että lähes jokaisessa Helsingin seudun kunnassa on luvut korkeampia kuin maan keskiarvo.

        Joo varmasti hesan tilastot ovat kammottavammat, kuten esim. Kuopion. Mutta jos katsot kyseisten ja muutamien muiden kaupunkien asukasmäärää, niin monet niistä ovat siis isompia kuin Kervola.... -ja näin siis tilastotkin ainahieman sen mukaisia! Eli kokoluokassaan Kerava on ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessään - synkkyyden ykkönen!


      • idiootti?
        noise kirjoitti:

        Joo varmasti hesan tilastot ovat kammottavammat, kuten esim. Kuopion. Mutta jos katsot kyseisten ja muutamien muiden kaupunkien asukasmäärää, niin monet niistä ovat siis isompia kuin Kervola.... -ja näin siis tilastotkin ainahieman sen mukaisia! Eli kokoluokassaan Kerava on ihan omassa ylhäisessä yksinäisyydessään - synkkyyden ykkönen!

        Vertaappa vaikka Järvenpäähän niin aika samoilla luvuilla ollaan liikkeellä. Vituttaa tommoset ääliöt jotka ei osaa lukea mitään!


      • noise
        idiootti? kirjoitti:

        Vertaappa vaikka Järvenpäähän niin aika samoilla luvuilla ollaan liikkeellä. Vituttaa tommoset ääliöt jotka ei osaa lukea mitään!

        "ja saunan takana tilaa..." -mentaliteetillä kommentoit! Siis täällä verrataan Keravaa isompiin nyt tällä hetkellä. Saadaanhan gallupeistakin mieleisiä, kunhan kysytään asiat tarpeeksi ovelasti....-ymmärsiköhän tämä dippa-dai -talkkari sitä??? Errate aste hum.


      • Kolli
        noise kirjoitti:

        "ja saunan takana tilaa..." -mentaliteetillä kommentoit! Siis täällä verrataan Keravaa isompiin nyt tällä hetkellä. Saadaanhan gallupeistakin mieleisiä, kunhan kysytään asiat tarpeeksi ovelasti....-ymmärsiköhän tämä dippa-dai -talkkari sitä??? Errate aste hum.

        Ensin valitetaan että Keravan luvut ovat korkeita verrattuna Suomen lukuihin. Sitten kun verrataan Uudenmaan kaupunkeihin, niin ei käytännössä mitään eroa. En kyllä ymmärrä, miten kaupungin koko muuttuukin nyt ratkaisevaksi tekijäksi, että esim. Helsinkiä ja Keravaa ei saisi verrata? Ja kyllä Järvenpää on aika samassa sarjassa kuin Kerava eikä isompi.


      • päättelyä
        Kolli kirjoitti:

        Ensin valitetaan että Keravan luvut ovat korkeita verrattuna Suomen lukuihin. Sitten kun verrataan Uudenmaan kaupunkeihin, niin ei käytännössä mitään eroa. En kyllä ymmärrä, miten kaupungin koko muuttuukin nyt ratkaisevaksi tekijäksi, että esim. Helsinkiä ja Keravaa ei saisi verrata? Ja kyllä Järvenpää on aika samassa sarjassa kuin Kerava eikä isompi.

        Siis pitäisi ison miehen (nimimerkistä päätellen) osata ymmärtää, että Noise oli ihan jäljillä - suhteuta lukemat asukaslukuun, niin kas kun huomaat tän kyläpahasen olevan aika julma mesta moneen muuhun paikkaan rinnastettuna. Ei siitä enempää...


      • Kolli
        päättelyä kirjoitti:

        Siis pitäisi ison miehen (nimimerkistä päätellen) osata ymmärtää, että Noise oli ihan jäljillä - suhteuta lukemat asukaslukuun, niin kas kun huomaat tän kyläpahasen olevan aika julma mesta moneen muuhun paikkaan rinnastettuna. Ei siitä enempää...

        Iltaa,

        Totta kai per asukas lukuja pitää verrata eikä kokonaislukua. Per asukas luvuissa Kerava ei eroa muista mielestäni olennaisesti. Tässä sitten muutama esimerkki noin samankokoiseen kaupunkiin: Järvenpään otin naapurista ja Salon noin samankokoisena kaupunkina etelä-Suomesta. Keravalla oli eniten yksinhuoltajia perheistä sekä suurimmat verotulot per asukas. Kaikissa muissa kohdissa joko Jäke tai Salo vei "voiton". Mikäs tässä vertailussa on pielessä??

        Yksinhuoltajia % kaikista perheistä
        Kerava: 21,81% Järvenpää:20,6% Salo: 20,7%

        Kaikki juomat 100% alkoholina, litraa/asukas:
        Kerava: 7,24 Järvenpää: 7,12 Salo: 10.16

        Huumausainerikokset 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 3,64 Järvenpää: 2,5 Salo: 5,56

        Väkivaltarikokset 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 8,96 Järvenpää: 10,79 Salo: 5,6

        Liikennejuopumus ja humaltuneena ajaminen 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 5,42 Järvenpää: 4,41 Salo: 6,61

        A-klinikat, asiakkaita vuoden aikana 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 11,05 Järvenpää: 11,53 Salo: 14,3

        Toimeentulotukea saaneita henkilöitä % asukkaista:
        Kerava: 9,58 Järvenpää: 10,64 Salo: 7,95

        Verotulot yhteensä mk/asukas (1999):
        Kerava: 74787 Järvenpää: 71843 Salo: 66686


      • keravan kolli
        Kolli kirjoitti:

        Iltaa,

        Totta kai per asukas lukuja pitää verrata eikä kokonaislukua. Per asukas luvuissa Kerava ei eroa muista mielestäni olennaisesti. Tässä sitten muutama esimerkki noin samankokoiseen kaupunkiin: Järvenpään otin naapurista ja Salon noin samankokoisena kaupunkina etelä-Suomesta. Keravalla oli eniten yksinhuoltajia perheistä sekä suurimmat verotulot per asukas. Kaikissa muissa kohdissa joko Jäke tai Salo vei "voiton". Mikäs tässä vertailussa on pielessä??

        Yksinhuoltajia % kaikista perheistä
        Kerava: 21,81% Järvenpää:20,6% Salo: 20,7%

        Kaikki juomat 100% alkoholina, litraa/asukas:
        Kerava: 7,24 Järvenpää: 7,12 Salo: 10.16

        Huumausainerikokset 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 3,64 Järvenpää: 2,5 Salo: 5,56

        Väkivaltarikokset 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 8,96 Järvenpää: 10,79 Salo: 5,6

        Liikennejuopumus ja humaltuneena ajaminen 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 5,42 Järvenpää: 4,41 Salo: 6,61

        A-klinikat, asiakkaita vuoden aikana 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 11,05 Järvenpää: 11,53 Salo: 14,3

        Toimeentulotukea saaneita henkilöitä % asukkaista:
        Kerava: 9,58 Järvenpää: 10,64 Salo: 7,95

        Verotulot yhteensä mk/asukas (1999):
        Kerava: 74787 Järvenpää: 71843 Salo: 66686

        Väkivaltarikokset 1000 asukasta kohden:
        Kerava: 8,96 Järvenpää: 10,79 Salo: 5,6



        Järvenpäässä on paremmat ravintolat ja meno viikonloppuisin kuin Keravalla joten liikenettä on Keravalta myös sinnepäin.

        Tilastossa tuo Järvenpään väkivalta luku on hieman korkeampi kuin meillä Keravalla johtuen syystä; koska niitä paikallisia pitää vedellä joskus turpaan kun meinaavat päälle käydä syyttä.


    • koko porukalle

      Uskomatonta - taitaa olla Keravan piirikunnallinen ennätys....-näin paljon kirjoitustaitoisia kommentoineet jotain asiaa paikkakunnasta. Tosin moni viesteistä laadultaan ala-arvoista, mutta mitä tuosta, kertoo ainakin sen, että jopa siellä on elämää. Ihme tosiaan!!! Eipä olisi uskonut tätä päivää näkevänsä, että näin paljon näkee tekstiä Keravalaisella palstalla täällä.

      • Kolli

        Iltaa,

        Arvaanpa vaan, että asialliset kommentit ovat lähinnä keravalaisilta ja asiattomat "painu vi**uun maalainen" muilta.

        Se vaan on nyt niin, että jos haluaa siedetttävät julkiset kulkuyhteydet Helsinkiin ja rivi/paritalon perheelle yhdistettynä ykkösellä alkavaan hintaan, nin ei jää paljoa vaihtoehtoja. Väittäisin, että Keravan ns. paremmat alueet ovat monta kertaa rauhallisempia ja miellyttävämpiä paikkoja kasvattaa lapset kuin samanhintaiset Helsingin/Espoon/Vantaan alueet.

        Jos keskustassa iltaisin pyörii pari Corollaa niin so what. En minä iltaisin Keravan keskustassa vietä aikaa..


      • .....kolli(miu)
        Kolli kirjoitti:

        Iltaa,

        Arvaanpa vaan, että asialliset kommentit ovat lähinnä keravalaisilta ja asiattomat "painu vi**uun maalainen" muilta.

        Se vaan on nyt niin, että jos haluaa siedetttävät julkiset kulkuyhteydet Helsinkiin ja rivi/paritalon perheelle yhdistettynä ykkösellä alkavaan hintaan, nin ei jää paljoa vaihtoehtoja. Väittäisin, että Keravan ns. paremmat alueet ovat monta kertaa rauhallisempia ja miellyttävämpiä paikkoja kasvattaa lapset kuin samanhintaiset Helsingin/Espoon/Vantaan alueet.

        Jos keskustassa iltaisin pyörii pari Corollaa niin so what. En minä iltaisin Keravan keskustassa vietä aikaa..

        Etpä siis sinäkään siis liiku paikkakunnalla iltaisin ulkona - jotain tervettä sentään! Tuossa pari viikonloppua takaperin jouduin valitettavasti paikkakunnalla olemaan ja satuinpa liikkumaan klo 22.00-02.00 välisenä aikana selvinpäin kaverin kanssa keskustassanne ja neljä kertaa meinattiin saada selkäsauna/turpaamme, kun paikalliset tulivat pummimaan kaljarahaa ja röökiä ja pari koitti väkisin repiä kaverilta mallut taskusta! Tätä ei ole koskaan muualla tapahtunut -edes perjantai-iltoina hesassa rautatieaseman kulmilla. Jotenka revitään tästä huumoria!


      • Räbsii
        .....kolli(miu) kirjoitti:

        Etpä siis sinäkään siis liiku paikkakunnalla iltaisin ulkona - jotain tervettä sentään! Tuossa pari viikonloppua takaperin jouduin valitettavasti paikkakunnalla olemaan ja satuinpa liikkumaan klo 22.00-02.00 välisenä aikana selvinpäin kaverin kanssa keskustassanne ja neljä kertaa meinattiin saada selkäsauna/turpaamme, kun paikalliset tulivat pummimaan kaljarahaa ja röökiä ja pari koitti väkisin repiä kaverilta mallut taskusta! Tätä ei ole koskaan muualla tapahtunut -edes perjantai-iltoina hesassa rautatieaseman kulmilla. Jotenka revitään tästä huumoria!

        Käyn Keravallakoulua jamuutan sinne koulun takia, eiköhän Malmit kutsu myöhemmin.


    • pliiis

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe