Olen 160 senttii pitkä, painan n.43-45 kiloa, vyötärön leveys navan kohalta n.75 senttii.
Olen alipainoinen, mutta minulla on kuitenkin kamala pömppö maha. Haluaisin kiinteyttää mahaani mutta en pudottaa painoa. Olen 15-vuotias. Lenkkeilen joka päivä, mutta ongelmanani on että oikean puoleisen jalan polvi rasittuu helposti. Tänäänkin kun tulin lenkiltä pohjelihakset olivat kipeät tunnin... Venyttelin ennen ja jälkeen lenkin... Lämmittelin ennen kun aloin hölkkää eli mistä johtui ja mikä auttaisi siihen? Voisiko joku suunnitella mulle treeni kalenterin... Haluaisin kiinteän vatsan mieluusti ennen koulun alkua, mutta se taitaa olla mahdotonta...Kuinka usein tehdä vatsalihas liikkeitä ja kuinka monta kerralla? Entä selkälihas liikkeet. Millainen ruoka valio? Millaisia venytyksiä ennen lenkkiä? Rakastan lenkkeilyä vaikka lenkin jälkeen jalat ovat kipeet... Ongelmani hölkkäämisessäkin on että jaksaisin hölkätä kauan mutta jalkoihin alkaa sattua. Harrastan lenkkeilyn lisäksi ratsastusta, uintia ja pyöräilyä. Haluaisin näkyvät vatsalihakset siis nopeasti... Mutta miten? Toivon että joku jaksaa vastata ja suunnittelee minulle tehokkaan treenikalenterin.
Kiitos jo etukäteen...
Miten saan näkyvät vatsalihakset?
19
12888
Vastaukset
- QueenOfTheDawn
käyt kunnon lenkillä (hengästyminen, hiki pintaan) jokatoinen päivä juosten/pyörällä lämmittely aluksi ja venytykset lopuksi (puolen tunnin kuluttua lenkistä).
Joka toinen päivä jumppaa; aloita kevyesti jaloista, kädet, vatsalihakset, selkälihakset (tasapuolisesti niin paljon kuin jaksaa), uudelleen sarja ja kunnon rentoutus ja venyttely.
Joskus pidät vapaa päiviä; vain rentouttava kävely tai uintireissu.
Jalan kipeytyminen voi olla jonkinasteista kasvukipua (itsellä ollut sama vaiva) voit käydä toki näyttämässä.- hän jolla on iso masu
No... Millasii jumppa liikkeitä... En osaa jumpata yhtään...:( Lisää ehdotuksii vaan tulee!!!
- gegeeg
hommaat jostain ylimääräisen patjan ja teet vatsalihasliikkeitä, selkälihasliikkeitä, punnerruksia... Ostat leuanvetotangon ja treenaat sen kanssa. Tai sitten yksinkertaisesti menet salille ja pyydät jonkun personal trainerin opastamaan itteäs.
- QueenOfTheDawn
gegeeg kirjoitti:
hommaat jostain ylimääräisen patjan ja teet vatsalihasliikkeitä, selkälihasliikkeitä, punnerruksia... Ostat leuanvetotangon ja treenaat sen kanssa. Tai sitten yksinkertaisesti menet salille ja pyydät jonkun personal trainerin opastamaan itteäs.
Ei nyt ehkä kannata tuhlata rahojaan mihinkää ohjaajaan; kuntoilu ei ole mikään trendi johon pitää upottaa rahaa.
Käsipainot, jumppamatto ne voi ehkä kustantaa.
Kaupasta lehtiä; ei kalliita (Sport, Fitness).
Netistä:
http://www.protraining.fi/fitness/omavoima/omavoimaohje.htm
http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/lihaskunto_selkalihakset.htm
http://www.kuntoplus.fi/
http://www.fitness.fi/fitness2/ - john
hän jolla on iso masu kirjoitti:
No... Millasii jumppa liikkeitä... En osaa jumpata yhtään...:( Lisää ehdotuksii vaan tulee!!!
Jos olet muuten hyvässä kunnossa ja ongelmana on pömppis niin sinun tulee treenata syviävatsalihaksia. Ne säätelevät selkärangan "muotoa" , jos ne on huonossa kunnossa niin pömppömaha tulee väkisinkin vaikka olisit muuten hyvässä kunnossa. Ja lonkan koukistajat kannattaa venytellä hyvin, koska pömppis voi johtua myös niiden kireydestä.
- -Juppi
tohon vielä vähän lisää, lihakset kasvaa vaan levossa... eli mulle treeni ohjaaja opetti että, treenaat 2 päivää niin ettet jaksa liikkuakkaan enään ja sit lepäät pari päivää ja taas sama, ja taas lepäät...
eli teet kaikkia liikkeitä niin kauan kun jaksat, ja sit siihen vielä 5 lisää...
proteiini pitonen ruoka on hyvää! lihasten kasvattamiseen ja itse käytän myös oheis tuotteita jotka auttaa reintouttamaan lihaksia ja antaa myös proteiinia...
TOIMII!!
- ehdottomasti
parasta koko kropalle... myös vyötärönseudulle!!!
- rowaid
tee vatsalihaksia ainakin 200 päivässä tee aamulla tee iltapäivällä ja illalla.
- 99nuori
mutta kauvanko se kestää että saa ne näkyviin noin viikkoja vai kuukausia ?!?!?!?
- "Vatsakas"
Hommaa voimapyörä jota myös vatsalihasrullaksi kutsutaan.
- pömppöpiiloo
kaytä sellast uutta pömppö vyötä joka silottaa ja saa sut näyttää hoikalt ja älä syö parii vkn karjkkiifdjsf¨
ds - Jay C.
olutta alle jamakkaraa päälle (sinappia reilusti)
suklaata jälkkäriksi...
jos ei vatsalihakset kasva jossain mättää... - Oi oo
Menin kokeilemaan Jay C:een vinkkiä ja kyllä TOIMI!!!
Suosittelen! ja sitä sinappia oikein reilusti!!!- yritän... yrittäkää teki
oi mikä onepäkki täältä tulee.... ja itellä näkyy vaa ylävatsalihakset... ja välillä o vaa pömppö. ite kuitenki treenaan aika harvoin koska mä ite pidän urheilua hauskana enkä semmosena että ny pitää saada vatsalihakset... käyn melkee joka päivä pyörälenkillä ja sitte välillä taas pari kertaa viikossa juoksemassa, uin välillä kesäsin ja ei se talvellakaa paljo maksa käydä välillä uimassa. uimine kuitenki vahvistaa koko vartaloa. urheileminen on vaan arkea.. ja jos ei vatsa lihakset näy niin ei se niinkään haitaa vaikka onhan se kivaa kun ne näkyy.
- SalaManne
Itellä ei oo omakohtasia kokemuksia, mutta kaverini kans kokeili tota, ja kuukauden - puolentoista jälkeen hänellä oli näkyvät lihakset vatsassa
- --..--
Vaikka et omaisikaan vatsalihaksia ja vaikka olet alipainoinen niin pömppömaha todennäköisesti johtuu siitä että et syö oikein ja monipuolisesti.
Eli se puoli kuntoon myös kuntoilun ohella. Proteiinia riittävästi ja muutkin hivenaineet. - Ei pakko pullalle
Löydä sellanen kuntoilumuoto mistä itse nautit! Itse olen yhdistänyt tanssin, juoksun, venyttelyn toisiinsa ja hauskuus sekä liikkumisen ilo on katossa. Ennen kun menin vain juoksemaan tuli sellanen suorittava olo nyt taas odotan päivän liikunta hetkeä :)
Kannattaa vaikka saleilla käydä liikuntatunneilla kokeilemassa perus juoksun, pyöräilyn sekä uinnin lisäksi muita lajeja niin voit löytää sen oman ''sykkeen''
Motto: ''Liikumisen tulee olla hauskaa ja vetävää!'' ;) - laaksors
Itelläni on ongelmana huono ruokavalio, eli syön liian useesti roskaruokaa.. Veikkaisin että pömppö mahasi johtuisi juuri tuosta mitä syöt.. Viikolla syöt terveellisesti ja monipuolisesti mutta sitten viikonloppuna saa VÄHÄN herkutella.. Joskus enemmänkin.. Pitää vain olla tiukka itselleen! Treeninä erittäin tehokas on perus lenkit niin että hengästyy, (tunti) ? Kyllä ne vatsalihakset tulee näkyviin kun jaksaa kunnolla treenata ja syödä oikein! ;) Jopa 8 viikossa!!
- bodybuilder1
Teen joka toinen päivä 3000 vatsalihasta ja tunnin lankkua ja katson samalla esim televisiota. Teen myös joka päivä 150 leukaa putkeen. KANNATTAA KOKEILLA!!!;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732362Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211123Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi41985Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55874