Mopokortti koe

peeaapee

Niin eli olen menossa mopo kortti kokeeseen ja olen harjoitellut jollain ohjelmalla ja tuli vain mieleen että onko ne kuvat joista kysellään siellä kokeessa jotain niin onko ne tämän tyylisiä http://img359.imageshack.us/img359/4827/nimet4nl.png vai onko ne niin kuin ihan oikee valokuva vai kuinka se on

53

14913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki
      • Nimetön

        "Ei ole ton tyylisiä, siinä tulee ekaks vastausvaihtoehdot, sit kolme kuvaa peräkkäin"

        Siis mitä niiku meinaat tolla? mul o viiko pääst mopokortti koe ja oon luullu et ne on samanlail esitetty ne kysymykset ku young driversissä :o


      • SUZUKI PV
        Nimetön kirjoitti:

        "Ei ole ton tyylisiä, siinä tulee ekaks vastausvaihtoehdot, sit kolme kuvaa peräkkäin"

        Siis mitä niiku meinaat tolla? mul o viiko pääst mopokortti koe ja oon luullu et ne on samanlail esitetty ne kysymykset ku young driversissä :o

        mul ois huomen aamul klo 9:30 se mopokortti koe nyt on paineita ja voin kertoo et millasii kysymyksii siel o?:


      • eikö T-kortti samal
        SUZUKI PV kirjoitti:

        mul ois huomen aamul klo 9:30 se mopokortti koe nyt on paineita ja voin kertoo et millasii kysymyksii siel o?:

        Samal vaival se tulee T-korttiki ja sama maksaa, mahkut paranee huomattavast duunie suhtee:)


    • young drivers

      http://www.moponetti.com/ sivuilla, siellä on paljon asiaa mopokortista ja harjoittelu osio missä voi harjoitella kirjallista koetta ja kuvallista koetta. Ovat aika samanlaisia kuin oikeassa kokeessa.

    • on..
      • Kokemusta on

        Sompsan maksullisen ohjelman kuvakysymykset ovat toki samanlaisia kuin kokeessa, mutta yhtään samaa kysymystä ei löytynyt joukosta, joten kannattaa lukea muutenkin liikennesäännöt tarkkaan kuvakoetta varten (erityisesti etuajo-oikeus asiat).

        Yleisesti teoriakokeesta: http://mopot.us/mopokortti/

        Tarkennan vielä näistä kysymyksistä:

        Mopokortti kysymykset:
        10kpl Kirjallista kysymystä. Kirjalliset kysymykset ovat suht helppoja, mutta niihinkin KANNATTAA LUKEA hyvin. Kysymyksiin on 30sec aikaaa vastata ja vastusvaihtoehtoja on kolme.

        Kuvakysymyksissä kaivataan tarkkavaisuutta ja nopeasti tietävyyttä. Eteesi esitetään kuva liikenteenpäältä ja sinun on vastattava kysymykseen joko KYLLÄ tai EI. Aikaa per kysymykseen on vain 10sec. Kysmyksiä tulee yhteensä 15kpl ja ne tulevat eteesi seuraavalla tavalla kolmen sarjoina.
        1. Ensin tule kolme "Saan ajaa mopolla eteenpäin?" kysymystä joissa sinun on tiedettävä saatko kyseisessä kuvan tilanteessa jatkaa
        matkaasi eteenpäin. Kysmyksissä kannattaa ottaa huomioon mahdolliset "mopolla ajo kielletty" merkit ja yleistietämystä mopon paikasta liikenteessä tarvitaan.
        2. Seuraavaksi kolme "Käännyn mopolla oikealle, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) mennä ensin" kysymystä, joissa otat huomioon erityisesti ETUAJO-OIKEUS MERKIT, suojatiet ja jalankulkijat.
        3. Nyt samantyyppiset "Käännyn mopolla vasemmalle, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) mennä ensin" kysmykset, sama juttu kuin edellisessä.
        4. Viimeiseksi "Ajam mopolla suoraan, minun on pysähdyttävä" kysymykset, joissa pitää miettiä onko kuvassa näkyvässä tilanteessa tuleeko sinun pysähtyä. Yksinkertaisesti otat liikennevalot, STOP-merkit ja kaikki pysähtymiseen viittaavat huomioon. Kumpiinkiin kysymysosiin (kuvallisiin ja sanallisiin) saa vastata 3 väärin.

        Harjoituksia:
        http://www.sompsa.fi/ ÄLÄ HARJOITTELE KYSYMYKSIÄ ULKOA NE EIVÄT OLE VÄLTTÄMÄTTÄ SAMOJA KOKEESSA (minulla ei ollut yhtään samaa kysymystä kuin ohjelmassa) Kirjalliset kysymykset ovat OK. HUOM: ohjelma maksaa jonkin verran 50 päivää noin 7€.


        Traktorikortti:
        30 Kirjallista ja Liikennekysymystä, eli kysytään traktorin peräkärryjen leveyksistä, valaisimista, maksimikuljetus painoista, yleisestä liikennekäyttäytymisestä ja säännöistä. Yhteen kysymykseen aikaa on 30sec. Väärin saa mennä 6 kirjallista ja 3 liikennekysymystä eli yhteensä 9kpl.

        Harjoituksia:
        Katsastusasemalta kannattaa kysellä aineistoa, itselläni on käytössä kirja nimeltä "Kuljettajakoulu" joka sisältää mopo, traktori ja moottorielkka tietoa, sekä tehtävävihko jossa on traktori ja lumikelkkakysymyksiä nimi on "Kuljettajaopetuksen teoriakokeen T- ja L- harjoittelutehtäviä".


        Traktori ja mopokorri yhtäaikaisesti:
        Sisältää 10 Traktori luokan kysymystä, 10 liikenne kysymystä, 10 Mopo luokan kirjallista kysymystä ja samat kuin mopokortissaolevat 15 Kuvakysymystä.
        Kuvakysymyksistä voit lukea mopo kohdasta ylhäältä, kuin myös mopon kirjallisista kysymyksistä.
        Liikennekysymykset ovat kysymyksiä perus liikennekäyttäytymisestä. Esim: missä saa ajaa ja missä ei, minne saa parkkerata ja minne ei yms.
        Traktorikysymyksistä myös traktoriosiossa ylenpänä.

        Tiivistettynä tehtävämateriaali:
        Mopokorri: //www.sompsa.fi/ ja myös katsastusasemalta ostettava Kuljettajakoulu kirja.

        Traktorikortti:
        Katsastusasemalta ostettavat "Kuljettajakoulu" kirja ja "Kuljettajaopetuksen teoriakokeen T- ja L- harjoittelutehtäviä" harjoituslehtiö.


      • pööpöö
        Kokemusta on kirjoitti:

        Sompsan maksullisen ohjelman kuvakysymykset ovat toki samanlaisia kuin kokeessa, mutta yhtään samaa kysymystä ei löytynyt joukosta, joten kannattaa lukea muutenkin liikennesäännöt tarkkaan kuvakoetta varten (erityisesti etuajo-oikeus asiat).

        Yleisesti teoriakokeesta: http://mopot.us/mopokortti/

        Tarkennan vielä näistä kysymyksistä:

        Mopokortti kysymykset:
        10kpl Kirjallista kysymystä. Kirjalliset kysymykset ovat suht helppoja, mutta niihinkin KANNATTAA LUKEA hyvin. Kysymyksiin on 30sec aikaaa vastata ja vastusvaihtoehtoja on kolme.

        Kuvakysymyksissä kaivataan tarkkavaisuutta ja nopeasti tietävyyttä. Eteesi esitetään kuva liikenteenpäältä ja sinun on vastattava kysymykseen joko KYLLÄ tai EI. Aikaa per kysymykseen on vain 10sec. Kysmyksiä tulee yhteensä 15kpl ja ne tulevat eteesi seuraavalla tavalla kolmen sarjoina.
        1. Ensin tule kolme "Saan ajaa mopolla eteenpäin?" kysymystä joissa sinun on tiedettävä saatko kyseisessä kuvan tilanteessa jatkaa
        matkaasi eteenpäin. Kysmyksissä kannattaa ottaa huomioon mahdolliset "mopolla ajo kielletty" merkit ja yleistietämystä mopon paikasta liikenteessä tarvitaan.
        2. Seuraavaksi kolme "Käännyn mopolla oikealle, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) mennä ensin" kysymystä, joissa otat huomioon erityisesti ETUAJO-OIKEUS MERKIT, suojatiet ja jalankulkijat.
        3. Nyt samantyyppiset "Käännyn mopolla vasemmalle, minun on annettava kuvassa näkyvän (yhden tai useamman) mennä ensin" kysmykset, sama juttu kuin edellisessä.
        4. Viimeiseksi "Ajam mopolla suoraan, minun on pysähdyttävä" kysymykset, joissa pitää miettiä onko kuvassa näkyvässä tilanteessa tuleeko sinun pysähtyä. Yksinkertaisesti otat liikennevalot, STOP-merkit ja kaikki pysähtymiseen viittaavat huomioon. Kumpiinkiin kysymysosiin (kuvallisiin ja sanallisiin) saa vastata 3 väärin.

        Harjoituksia:
        http://www.sompsa.fi/ ÄLÄ HARJOITTELE KYSYMYKSIÄ ULKOA NE EIVÄT OLE VÄLTTÄMÄTTÄ SAMOJA KOKEESSA (minulla ei ollut yhtään samaa kysymystä kuin ohjelmassa) Kirjalliset kysymykset ovat OK. HUOM: ohjelma maksaa jonkin verran 50 päivää noin 7€.


        Traktorikortti:
        30 Kirjallista ja Liikennekysymystä, eli kysytään traktorin peräkärryjen leveyksistä, valaisimista, maksimikuljetus painoista, yleisestä liikennekäyttäytymisestä ja säännöistä. Yhteen kysymykseen aikaa on 30sec. Väärin saa mennä 6 kirjallista ja 3 liikennekysymystä eli yhteensä 9kpl.

        Harjoituksia:
        Katsastusasemalta kannattaa kysellä aineistoa, itselläni on käytössä kirja nimeltä "Kuljettajakoulu" joka sisältää mopo, traktori ja moottorielkka tietoa, sekä tehtävävihko jossa on traktori ja lumikelkkakysymyksiä nimi on "Kuljettajaopetuksen teoriakokeen T- ja L- harjoittelutehtäviä".


        Traktori ja mopokorri yhtäaikaisesti:
        Sisältää 10 Traktori luokan kysymystä, 10 liikenne kysymystä, 10 Mopo luokan kirjallista kysymystä ja samat kuin mopokortissaolevat 15 Kuvakysymystä.
        Kuvakysymyksistä voit lukea mopo kohdasta ylhäältä, kuin myös mopon kirjallisista kysymyksistä.
        Liikennekysymykset ovat kysymyksiä perus liikennekäyttäytymisestä. Esim: missä saa ajaa ja missä ei, minne saa parkkerata ja minne ei yms.
        Traktorikysymyksistä myös traktoriosiossa ylenpänä.

        Tiivistettynä tehtävämateriaali:
        Mopokorri: //www.sompsa.fi/ ja myös katsastusasemalta ostettava Kuljettajakoulu kirja.

        Traktorikortti:
        Katsastusasemalta ostettavat "Kuljettajakoulu" kirja ja "Kuljettajaopetuksen teoriakokeen T- ja L- harjoittelutehtäviä" harjoituslehtiö.

        Hyviä ohjeita tossa. Täytyy harjoitella..
        Kiitos.


      • sagwau
        pööpöö kirjoitti:

        Hyviä ohjeita tossa. Täytyy harjoitella..
        Kiitos.

        itsekkin täytin viimeviikolla 15 ja tarkotuksena oliskin saada aikaseks raahata itteni kylän kihlakunnan poliisilaitokselle lupia anomaan ja sen jälkeen koetta tekemään. mulla ei oo itelläni ennestään oikeestaan minkäänlaista kokemusta mopoista tai liikenteessä liikkumisesta ja oon joulusta asti tehnyt netissä tehtäviä ja opetellut aikoinaan isoveljen kevaririkorttia varten saadusta kirjasta liikennemerkkejä ja perus liikennesääntöjä. koko perhe itseäni lukuunottamatta on varsinaisia rasvanäppejä ja tallista löytyy kaikkea traktoreista moottorikelkkoihin ja siksipä mua vähän hävettäiskin jos en pääse kokeesta ekalla läpi. stressaan ehkä eniten tota aikaa että miten kauan aikaa on vastata kysymyksiin. mulla on muutenkin aika huono lähimuisti ja ajatukset harhailee helposti jossain ihan muualla. pelottaa että joko mä jännitän itseni kuoliaaksi ennen koetta ja hätäännyn sitten koneen ääressä vaikka himassa kaikkiin harjoituksiin olen saanut vastaukset nopeesti ja näppärästi. tää sama mulla on myös koulussa ja monesti on tultu palautettua tyhjiä kokeita vaikka niihin olisi luettu kuinka hyvin.

        toi moponetti.com oli aika lupaava paikka harjotella kokeeseen ja oon miettinyt tunnuksien tilaamista mopot.us:ista ja indriving.com:ista. onko kellään kokemusta kyseisistä ohjelmista ja oliko mitään apua kokeessa?


      • T-kortti samalla
        sagwau kirjoitti:

        itsekkin täytin viimeviikolla 15 ja tarkotuksena oliskin saada aikaseks raahata itteni kylän kihlakunnan poliisilaitokselle lupia anomaan ja sen jälkeen koetta tekemään. mulla ei oo itelläni ennestään oikeestaan minkäänlaista kokemusta mopoista tai liikenteessä liikkumisesta ja oon joulusta asti tehnyt netissä tehtäviä ja opetellut aikoinaan isoveljen kevaririkorttia varten saadusta kirjasta liikennemerkkejä ja perus liikennesääntöjä. koko perhe itseäni lukuunottamatta on varsinaisia rasvanäppejä ja tallista löytyy kaikkea traktoreista moottorikelkkoihin ja siksipä mua vähän hävettäiskin jos en pääse kokeesta ekalla läpi. stressaan ehkä eniten tota aikaa että miten kauan aikaa on vastata kysymyksiin. mulla on muutenkin aika huono lähimuisti ja ajatukset harhailee helposti jossain ihan muualla. pelottaa että joko mä jännitän itseni kuoliaaksi ennen koetta ja hätäännyn sitten koneen ääressä vaikka himassa kaikkiin harjoituksiin olen saanut vastaukset nopeesti ja näppärästi. tää sama mulla on myös koulussa ja monesti on tultu palautettua tyhjiä kokeita vaikka niihin olisi luettu kuinka hyvin.

        toi moponetti.com oli aika lupaava paikka harjotella kokeeseen ja oon miettinyt tunnuksien tilaamista mopot.us:ista ja indriving.com:ista. onko kellään kokemusta kyseisistä ohjelmista ja oliko mitään apua kokeessa?

        Ei mitää järkee jättää hommaa pelkkää mopokorttii, varsinkin jos nurkissa on vielä traktorikin ja vaikkei oliskaan, kun lähdet hakeen kesätöitä on T-kortti plussaa!!


      • YHYY :,(((
        T-kortti samalla kirjoitti:

        Ei mitää järkee jättää hommaa pelkkää mopokorttii, varsinkin jos nurkissa on vielä traktorikin ja vaikkei oliskaan, kun lähdet hakeen kesätöitä on T-kortti plussaa!!

        Kävin tänään "veikkaamassa" MT-korttia. Liikennetietoudessa 1 virhe. M-kortissa 2 virhettä. Mut T-kortissa 4 virhettä. Ku oli T-kortissa 1 virhe liikaa en saanu ees mopokorttia. V*tuttaa iha tajuttomasti. Siihen kandee iha tosissaan lukea, koska ne kysymykset EI ollu helppoja.


      • T-kortti samalla
        YHYY :,((( kirjoitti:

        Kävin tänään "veikkaamassa" MT-korttia. Liikennetietoudessa 1 virhe. M-kortissa 2 virhettä. Mut T-kortissa 4 virhettä. Ku oli T-kortissa 1 virhe liikaa en saanu ees mopokorttia. V*tuttaa iha tajuttomasti. Siihen kandee iha tosissaan lukea, koska ne kysymykset EI ollu helppoja.

        Eihän näitä lukemalla saa kuin tuurilla, kandee lukea todella. Eihän tuolla liikenteessä muutenkaan luuloilla pärjää, pitää tietää. Vaan tosiasia on, et pelkällä mopokortilla ei ajeta muuta kun mopoo ja T-kortilla saa ajella monenlaista, mm. moottorikelkkaa ja traktorimönkijöitä...

        Onnee seuraavaan kokeeseen ja lue kunnolla:)


      • justjustjustjustjust
        T-kortti samalla kirjoitti:

        Eihän näitä lukemalla saa kuin tuurilla, kandee lukea todella. Eihän tuolla liikenteessä muutenkaan luuloilla pärjää, pitää tietää. Vaan tosiasia on, et pelkällä mopokortilla ei ajeta muuta kun mopoo ja T-kortilla saa ajella monenlaista, mm. moottorikelkkaa ja traktorimönkijöitä...

        Onnee seuraavaan kokeeseen ja lue kunnolla:)

        nonnih.. tuli varattua M-kortin aika ja unohdin T-kortin


      • arschib
        justjustjustjustjust kirjoitti:

        nonnih.. tuli varattua M-kortin aika ja unohdin T-kortin

        voiks joku kerto mist voi harjoittellaa mopo harjoittuksia mut tiiän moponetti eks oo muuta


      • pelottaa pääsenks
        arschib kirjoitti:

        voiks joku kerto mist voi harjoittellaa mopo harjoittuksia mut tiiän moponetti eks oo muuta

        huome on teoria klo 13 :D:D


      • kun hankit Kuljettaj
        arschib kirjoitti:

        voiks joku kerto mist voi harjoittellaa mopo harjoittuksia mut tiiän moponetti eks oo muuta

        ..siis kun hankit Kuljettajakoulu-kirjan, siinä on mopo, traktori ja moottorikelkka käsitletynä niin selvästi, että sen lukemalla ja sisäistämällä sinulla on taskussasi mopo- ja T-kortti. Ake:n sivuilla voi harjoitella lisäksi tehtäviä, joilla saat tuntumaa kokeeseen.

        Mopokortti on jo ihan OIKEA ajokortti ja siihen pitää lukea. Tietysti ihan "lottoamallakin" saattaa selvitä kokeesta, mutta on järjetöntä lähteä täysin varustautumattomana kokeeseen. Olen muuten sitä mieltä, että ehdottomasti samalla kannattaa suorittaa myös T-kortti, koska se antaa niin paljon lisää mahdollisuuksia mm. juuri moottorikelkka vaatii T-kortin kuljettajaltaan. Kesätöissä T-kortillinen on aina kova sana, talvella Lapin reissulla on kiva vuokrata moottorikelkka:D


      • 619
        kun hankit Kuljettaj kirjoitti:

        ..siis kun hankit Kuljettajakoulu-kirjan, siinä on mopo, traktori ja moottorikelkka käsitletynä niin selvästi, että sen lukemalla ja sisäistämällä sinulla on taskussasi mopo- ja T-kortti. Ake:n sivuilla voi harjoitella lisäksi tehtäviä, joilla saat tuntumaa kokeeseen.

        Mopokortti on jo ihan OIKEA ajokortti ja siihen pitää lukea. Tietysti ihan "lottoamallakin" saattaa selvitä kokeesta, mutta on järjetöntä lähteä täysin varustautumattomana kokeeseen. Olen muuten sitä mieltä, että ehdottomasti samalla kannattaa suorittaa myös T-kortti, koska se antaa niin paljon lisää mahdollisuuksia mm. juuri moottorikelkka vaatii T-kortin kuljettajaltaan. Kesätöissä T-kortillinen on aina kova sana, talvella Lapin reissulla on kiva vuokrata moottorikelkka:D

        voiks muute m kortill ajaa mmönkijä tiell


      • egeghegerg
        619 kirjoitti:

        voiks muute m kortill ajaa mmönkijä tiell

        Voit 50cc mopomönkijää.


      • kurdishboy
        egeghegerg kirjoitti:

        Voit 50cc mopomönkijää.

        yee sain kotin 2 virhettä molemimist:P


      • plöfplöf
        619 kirjoitti:

        voiks muute m kortill ajaa mmönkijä tiell

        mutta siihen se sitten jääkin. Käytännössä mopokortilla ei ole suurtakaan hyötyä, kun sillä saa vain ajella mopoa ja tuota mopomönkijää (


      • ::OI
        plöfplöf kirjoitti:

        mutta siihen se sitten jääkin. Käytännössä mopokortilla ei ole suurtakaan hyötyä, kun sillä saa vain ajella mopoa ja tuota mopomönkijää (

        hiihiiiihii itellä huomenna veikkaus 9.30:SS
        oisko mitäää paikka a jossa harjotella liikennemerkkejä niiku koe muodossa????

        oisko mitää muita jhyyvii sivui muita ku se sompsassampsa hommeli ja motonetti???


      • mopoton vielä
        ::OI kirjoitti:

        hiihiiiihii itellä huomenna veikkaus 9.30:SS
        oisko mitäää paikka a jossa harjotella liikennemerkkejä niiku koe muodossa????

        oisko mitää muita jhyyvii sivui muita ku se sompsassampsa hommeli ja motonetti???

        Täältä löytyy myös mopokoe harjoitus. Maksaa tosin hieman.

        http://nettitarjoaa.blogspot.com/2010/10/mopokoe.html


    • löaoufeihybj

      hihii itellä oli tänää ja meni kuvallisis 3 vääri ja sanallisis 1 eli pääsin läpi jeeei:):)!

    • entiämitäteen

      mulla ois nyt kaks vkoo aikaa hankkii mopokortti, mut en oo varma haluunko sen. en välttämättä saa mopoo/skootterii mistää, mut voisin ajaa kavereitten/sukulaisten. kertokaa kannattaaks hankkii, ku ehkä sit joskus saatan haluta mopokortin, mut sit se maksais 450€. saisin ajokortin kolmen vuoden pääst nii sil ei vissii vois mopoo ajaa..

    • korttii yrittämään

      onko se niin että teoria kysymyksissä saa olla 3 väärin ja kuvallisissa 3 väärin vai että yhteensä kolme ??

      • Huomenkorttiayrittää

        Elikkä teoriasta 3 ja kavallisista 3.


    • mopedikortti

      oon feilannu jo pariin otteeseen. mul ens keskiviikkona viel uus koe eessä. Nyt jännittää niin pirusti. :D oon saanu aina sanalliset läpi mut kuva tehtävät on liian kova pala mulle kummallakin kerral meni 5 väärin. Ku sais 2 virhettä karsittuu pois nii ois MT kortti taskus :S

    • äöäöä

      mulla huomenna mopokoe ja kyllä jännittäää, jos ei nyt pääse läpi ni hankalaa saada enää aikaa ennen ku tulee se uudistus.. Mietin vaan et onks teillä,jotka sen kokeen on tehny, ni tullu kiire niissä kuvatehtävissä? itteeni vähä huolestuttaa että meen paniikkiin ja tulee kauhee kiire niitä miettiessä...

    • E&E

      ei se oo nii helppo ku kaikki väittää, ku lukee tarkasti ne kysymykset nii kyl se hyvi menee :) mut ei niis kuvallisis tullu hirvee kiire ku rauhas kattoo ne kuvat ja ei PANIKOI :) ja kuviss olevat liikennemerkit ja kaikki muutki merkit kannattaa kattoo tarkkaa. itelläni se oli viimeviikol ja sanallisis 1 vääri, kuvallisis 3.. kyl se hyvi menee kuha ei turhia ala stressaa siit kokeest tai ylipäätää siit tilantees :)

    • piiiiiiuu

      huomenna lupaa hakemaan poliisilta.. kauanko kestää että pääsee sitä koetta tekemään? tiukille menee aika että kerkeekö tässä kuussa :O

      • MulOnMopoauto!

        Siinä menee noin 7 päivää, kunnes voit varata ajan teoriakokeeseen, että tiukille menee. Itellä on Huomenna teoriakoe.


    • Anonymiööööö

      ^ pääsitkö läpi? :D
      tässä kaikille vinkkejä niihin kuvatehtäviin jotka oli mullekkin vaikeita ensin mut toisella yrityksellä kaikki oikein!

      Saat kuvan eteesi tarkista seuraavat asiat:
      -Onko tie tasa-arvoinen
      -Liikennemerkit
      -Onko maassa merkkejä (nuolia)
      -Ajovuorot
      -Liikennevalot
      -Jalankulkijat
      -Vastaantulevat

      ...ja päättele miten toimit risteys ajossa.

    • MulOnMopoauto!

      Ei mennyt ekalla. 1 sanallisissa väärin ja 6 kuvissa, että kuvat oli vaikeita :(

      • vaaahtokarkki

        mulla meni ihan samalla tavalla! kuvatehtävät pelottaaaa.. :S huomenna toinen yritys..


    • mopokorttiJEE

      Millasii ne kuvat siis siinä kokeessa on? Itelläni on viikonloppuna koe, haluisin tietää että onko ne kuvat otettu liikenteessä (niinkuin indriving.com'issa) vai semmosii ylhäältä otettuja piirrettyjä kuvia ?

    • 22222222222222222

      Samanlaisia kun indriving. totta kai eri kuvat

    • :)

      huomen koe klo 9.oo en varmaa osaa
      tuntuu siltä et koe menee perseelllen!!!!:()

    • mopokortin haluja

      Onko ne semmosia että pitää muistaa kattoo kuvissa: Merkit valot suojatie ja tilanne ja sanoissa on millaisia? Kun huomen on yritys että sais kortin

    • Jonnet kyykkyyn.

      Siinä kysytään ihan perusasioita, esim.

      Saatko ajaa, jos:

      1. Kypärän visiiri on auki?
      2. Kypärän hihna on sopivan kireällä?
      3. Kypärän ilma-aukot ovat auki?

      Sun kannattaa läpästä, ku muuten sulla tulee ajokokeet yms. ja kortin hinta nousee yli 300 euron. 1.6 alken siis tulee pakolliset ajokokeet ja teoriaopetukset.

    • Mopokortin haluja

      Kai se visiiri saa olka auki en ole varma mutta kypärän hihna pitää olla sopivan kireellä ja kypärän ilma-aukot saa kai olla auki?
      tuleeks siihen noi liikennemerkkejä kun ne on hauskoja ja löysiä kun osaa jo.

    • asghsh

      Ei samperi ko ekalla kerralla (lauantaina) en päässyt läpi ja nyt on sitten huomenna uudestaan, pelottaa vaa nii perkeleesti etten pääse läpi kun tulee se uus laki sitten keskiviikkona, jos en pääse läpi nii heihei mopokortti.. :D meni kuvallisissa huimat 5 väärin ja sanallisissa sitte vaa yks ! :D

      • Epäonnistuin itse

        Miten kävi?


    • Masentaa

      Masentaa kamalasti. Kävin eilen tekemässä sen mopokorttikokeen, ja ei mennyt eka kerralla läpi. Itkuhan siinä oli tulla, mutta sitten se virkailija sanoi että sille oli tullut viesti kesken päivän, jonka mukaan nyt viimeisenä päivänä, kun sen kortin saa vielä helposti, voi yrittää päästä läpi vielä toisen kerran, jos maksaa uudestaan. Maailma kirkastui heti ja juoksin äkkiä hakemaan isiltä autosta rahaa. Olin ihan varma, että nyt toka kerralla edes menee läpi ja eipä sitten mennytkään. Kaikkein eniten ottaa päähän se, että molemmilla kerroilla oli aivan samat kysymykset, ja sanalliset meni läpi puhtaasti, mutta kuvallisissa tuli joka kerta se sama yksi virhe liikaa. Olisi pitänyt kattoa sillon eka kerralla, että mikä meni väärin...se vaan oli jotenki niin sekavaa. Masentaa, kun meni 52€ hukkaan ja isi petty kamalasti, se valmensi minua pitkään ja huolellisesti ja oli aivan varma, että pääsen läpi...Tässä sitä nyt yrittänyt päivän mittaan selittää itselleen, että se on vaan rahaa, enkä ole yhtään kavereita tyhmempi, vaikka ne meni heti eka kerralla läpi ja että isi luottaa muhun vieläkin. Se vaan ku tiedän että niin ei ole ja tulen olemaan aina ja ikuisesti epäonnistuja tässä maailmassa :c Tekisi niin kovasti mieli kuolla.

    • SouljaBoy-with-da-96

      kuolepois kumpa jo ois, kannustukseni, iloitteluni,paloitteluni ja pirullisen nauruni puolesta sain mopokortin jo.7:LLÄ yrityksell'ä....luuserit , repikää siitä , ja kannustakaa niitä , joilla ei sitä onnea ole eikä todellakaan sitä enään tule ....

      • v4b

        7:nnellä...
        Tollasille luusereille pitäs edes ompelukoneen ajokorttia antaa, kun et kerta liikennesääntöjä yhtään osaa ja sait arpomalla vasta 7:nnellä kerralla läpi...
        Oot todellinen vaara muille liikenteenkäyttäjille!

        Onneks just möin moponi pois...


      • ffffffffffffff
        v4b kirjoitti:

        7:nnellä...
        Tollasille luusereille pitäs edes ompelukoneen ajokorttia antaa, kun et kerta liikennesääntöjä yhtään osaa ja sait arpomalla vasta 7:nnellä kerralla läpi...
        Oot todellinen vaara muille liikenteenkäyttäjille!

        Onneks just möin moponi pois...

        paskat mitään arpomalla,kun se tyyppi armolla sen lykkäs lupa-lapun käpälääni!


    • :L

      Mul on tänään 9:40 teoriakoe, ja oon viimeset pari tuntia vaan harjoitellut kuvatehtäviä ;D

    • jkllpo

      Tänäää teoria klo 11:D

    • tsjajaja

      :) mukavasti men teoriakoe läpi tossa perjantaina. kuvissa 3 väärin vain:D

    • mmaauuu

      Mua hermostuttaa tuo teoriakoe..
      Tajuun sillee aika hyvin kyllä liikennesäännöt ja näin, oon käyny jo puolet teoriatunneista ja käsittelykoe & ajotunnit olisi vielä edessä mut oon harjotellu aika paljon. Silti hermostuttaa niin paljon! :/ Monet on sanonu mulle et se mopokoe on ylihelppo, ja kyl siitä pääsee ku vähä lukasee niitä juttuja, mut tää on sama juttu ku se kun failasin hygieniapassin kokeen! Muut pääs läpi ja mä en. Mulla oltiin sanottu et siihe ei tartte edes lukee mut silti luin sen 60sivun monistenipun kahdesti! Tuli 7 virhettä ja 6 olisi saanu olla vain väärin.. Taisi olla 40 kysymystä.
      Vitutti kuulkaa niin paljon. Eka kerta kokeen tekemisessä oli ilmainen koska kävin koulussa ne hygieniapassin tunnit, mutta uusinta olis maksanut n. 30€ enkä sen kaa olis enään halunnut painia. Jotenka sanon nyt täs ittelleni ja muille vaan että _LUKEKAA_ siihen teoriakokeeseen älkääkö menkö vaa tuurilla tekeen sitä jos muut on sanonu et se on ylihelppo. Huh. Tulipa pitkä teksti. :D:D

    • MopoPihassa

      Mulla on kohta teoriakoe, luulen osaavani ihan ok mut jos kysymykset yllättääkin vaikeudellaan nii ei ois kyl kivaa :c T-kortti kanssa eikä hajuukaan niist kysymyksist,sanokaa joku äkkii jotai t-kortin peruskysymyksii kiitos

    • kokemusta on

      sano sil kuka pitää sen kokeen jos on eri sukupuolta ni käydää takahuonees ni kyl läpi menee:P

    • Nfkdkslskhdhgsh

      Mulle noi kuva tehtävät on aivan liian helppoja mutta sitten ne yleiset kysymykset kusee aina! Oon käymy jo 2 kerta kokeilemassa ja huomenna olis 3 kerta! Kolmas kerta se toden sanoo! :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe