Mistähän osotteesta sais tietoa myytävistä pyöristä,veroista, ym...?
tuontipyörä saksasta?
7
3015
Vastaukset
- jussi
www.mobile.de sieltä löytyy myös pyöriä ja veroja voi kysyä tullista
- Arppi
Pyöriä:
http://www.mobile.de
http://www.motoscout24.de
Verolaskuri:
http://www.iki.fi/hannula/verolaskuri.html
Itse olen tuonut noita pyöriä omaksi ja muiden iloksi, mutta en business mielessä, joten kysy lisää jos on jotain mieltä askarruttavaa :)
[email protected] - Epäuskoinen
Mistähän johtuu, että Saksasta tuoduilla pyörillä
on mittarin mukaan ajettu niin vähän? Kuitenkin
siellä on paremmat tiet ja pitempi ajokausi. Tie-
däthän, että Saksassa toimii laillisesti mittarin-
rukkaajafirmoja? Moni on pettynyt hankinnoissaan.
Ilmaisia lounaita ei ole.- Arppi
Tottakai Saksalaisissa löytyy näitä mittarin rukkaajia, mutta niinhän niitä löytyy Suomestakin. Miksi Suomesta löytyy vanhoja Datsuneje/Nissaneja joilla on ajettu 500 tkm ja Saksasta ei?? Voisko olla että ajoneuvojen hinnat ovat niin edulliset että niitä ei tarvitse ajaa "loppuun". Itse olen tuonut useampia pyöriä itselleni ja kavereille eli en business mielessä. Pyörien kilometrimäärät ovat vaihdelleet 16000 - 55000 km välillä. Pyörien iän ja kunnon huomioon ottaen kilometrit pitävät hyvinkin paikkaa. Nykyisessä K 100:ssa oli kilometrejä Saksasta ostettaessa 50 tkm. tyytyväinen olen ollut ja kaikki on pelannut hyvin. Muista että bemarissa 50 tkm ei ole juuri mitään. Ei ole mikään yllätys että joskus tulee vastaan BMW tai Guzzi jolla on ajettu yli 300 tkm! Rohkeasti vaan lahden yli ja tekemään hyvät kaupat. Säästö voi tulla jopa 40 - 50 % verrattuna Suomesta ostettuun.
- kap57
Ajokauden pituudella ei ole sellaista merkitystä ajomäärään kuin täällä kylmässä Pohjolassa helposti luulee: mp on saksalaiselle yksi "lelu" muiden joukossa ja alle 20 Celsiuksen lämmössä ei baanalle edes lähdetä. Itse ostin vuoden -92 Honda Sevenfifty suoraan omistajalta eteläisestä Saksasta, pyörää luonnossa näkemättä. En pettynyt ostokseeni, pikemminkin päinvastoin. Huoltokirjaa selatessani huomasin viimeisen 4 vuoden aikana ajomäärän jääneen herralta alle 5000 km. Sikäläinen motoristi, ainakin hieman varttuneempi, ajelee viikonloppuisin 100 km lenkin ja lopun aikaa puunaa pyörästä pölyä pois. Luulisin näiden "pommien" olevan lähinnä suurkaupunkien ajokalustoa, joilla taitetaan työmatkaa päivittäin ja illat kiihdytellään torin ympäristössä, parkkipaikkana kadunvarsi tai sillanalus. Sellaista vehjettä en ottaisi edes ilmaiseksi...
- Walter
kap57 kirjoitti:
Ajokauden pituudella ei ole sellaista merkitystä ajomäärään kuin täällä kylmässä Pohjolassa helposti luulee: mp on saksalaiselle yksi "lelu" muiden joukossa ja alle 20 Celsiuksen lämmössä ei baanalle edes lähdetä. Itse ostin vuoden -92 Honda Sevenfifty suoraan omistajalta eteläisestä Saksasta, pyörää luonnossa näkemättä. En pettynyt ostokseeni, pikemminkin päinvastoin. Huoltokirjaa selatessani huomasin viimeisen 4 vuoden aikana ajomäärän jääneen herralta alle 5000 km. Sikäläinen motoristi, ainakin hieman varttuneempi, ajelee viikonloppuisin 100 km lenkin ja lopun aikaa puunaa pyörästä pölyä pois. Luulisin näiden "pommien" olevan lähinnä suurkaupunkien ajokalustoa, joilla taitetaan työmatkaa päivittäin ja illat kiihdytellään torin ympäristössä, parkkipaikkana kadunvarsi tai sillanalus. Sellaista vehjettä en ottaisi edes ilmaiseksi...
Nämä nyt ovat aina ne samat tarinat lääkäreistä yms. jotka ajelevat aniharvoin ja silloinkin kauniisti. Tosiasia on, että ne pyörät ovat usein huonossa kunnossa ja mittarit rukattuja. Kaupan tehnyt suomalaisraukka vaan ei voi tappiotaan tunnustaa vaan keksii kaikenlaisia puolusteluja. Niinhän sitä venäläisetkin ostivat Lada-ruppanamme takaisin silloin kun eivät meille enää kelvanneet.
- R850R
Eiköhän "totuus" ole se, että noiden pyörien kanssa voi onnistua, tai sitten ei. Ihan kuten ostettaessa pyörää KotiSuomestakin. Harvoinpa sitä täälläkään pääsee todentamaan noita kilometrejä ja kuten joku tuossa jo mainitsikin, eiköhän tuo mittarin ruuvaaminen osata täällä ihan yhtä hyvin.
Kait se on tää kateuden ja kiiman kultamaan, Suomen perusominaisuus, että pitää kadehtia kaveria, joka on saanut hyvän pyörän kymmeniä prosentteja halvemmalla kuin mitä itse on joutunut maksamaan.
Born to wanna be wild - so: http://www.careforthewild.org/default.asp
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k383555On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole342325Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802253Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä452121Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.211548Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561494- 741396
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69967Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?49956Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi37823