Puhelinhäirintä

tuut tuuut tuuuut

Minua on häirinnyt jo pitkään joku joka soittelee kännykkääni monta kertaa päivässä. Soittajalla on salainen numero. Soittaja ei puhu mitään, kuuntelee vain kun minä huutelen haloota. Ja toisinaan antaa "hälärit"
Olen jättänyt vastaamatta hänen soittoihinsa ja joskus taas vastaan. Mutta sieltä ei kuulu mitään. Jotain seinäkellon tikitystä, liikenteen hurinaa jne..mutta sanaakaan soittaja ei sano.
Kiusallista tässä on se että hälärit saattaa tulla mihin vuorokauden aikaan tahansa.
Työni vuoksi en voi sulkea puhelinta yöksi enkä laittaa äänettömäksi. Myöskään en voi vaihtaa numeroani salaiseksi.
Mikä auttaisi. Rikosilmoitusko ?? Pitäisivätkö poliisit asiaa liian vähäpätöisenä ?? Minulle häirinnästä on tullut aikamoinen riesa.
Tiedän tämän henkilön, joka tätä häirintää harrastaa. Ja tieädn myös senkin, että vaikka hän jäisi kiinni, niin hän ei välttämättä lopeta.

17

16374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MINÄKÄÄN EN VASTAA

      tuntemattomiin numeroihin - vain jotka ovat listallani ja ne näkyvät nimellä. Kaiken muun blokkaan ulos.

      • seikkaa

        Hyvä neuvo, paitsi jos kyseessä on työpuhelin, jota on pakko pitää auki ja etenkin numerottomiin numeroihin vastattava. Toisilla katsos toimenkuva on sellainen.

        Jos taas kyse on työpuhelimesta, niin keskustelisin asiasta työnantajani kanssa ja toivoisin, että työnantaja suostuisi joko numeron vaihtoon kaikkine hässäköineen, taikka yhteys poliisiin ja asiasta selvitys. Kyllä konna kiinni jää.


      • KYSYMYKSESSÄ
        seikkaa kirjoitti:

        Hyvä neuvo, paitsi jos kyseessä on työpuhelin, jota on pakko pitää auki ja etenkin numerottomiin numeroihin vastattava. Toisilla katsos toimenkuva on sellainen.

        Jos taas kyse on työpuhelimesta, niin keskustelisin asiasta työnantajani kanssa ja toivoisin, että työnantaja suostuisi joko numeron vaihtoon kaikkine hässäköineen, taikka yhteys poliisiin ja asiasta selvitys. Kyllä konna kiinni jää.

        yksityispuhelin, mutta en vastaisi yrityksen puhelimestakaan puheluihin joista EI NÄY SOITTAJAN NUMEROA.


    • Ja tee..

      rikosilmoitus poliisille, heidän työhönsä kuuluu tutkia asia. Kyseessä on jatkettu kotirauhan rikkominen. Vaadi tekijälle rangaistus ja itsellesi korvauksia. Lisäksi voit hakea kiusaajallesi lähestymiskieltoa.

      • kysympä vaan

        Minä kärsin jokin aika sitten kanssa samantapaisesta häirinnästä. Mutta onneksi se loppui. Soittelija lannistui, kun en vastannut.
        Kyselin silloin, kun häirintää tapahtui, että miten todistan kaikki ne soittellut???
        Joku kertoi, että poliisi pyytä operaattorilta jonkin listan tms.
        Mutta, kun tämäkään minun häiritsijä ei puhunut mitään. En voinut nauhoittaa jne.
        Ja onhan olemassa jotain liittymiä,joiden jäljille ai varmasti pääse.
        Ja alkuperäinen kysyjä sanoo tietävänsä kuka soittelee.
        Mutta jos tämä "soittelija" kiistää kaiken ja niin varmasti tekeekin.
        Miten poliisi pääsee hänen jäljille ???


      • Näppäin....
        kysympä vaan kirjoitti:

        Minä kärsin jokin aika sitten kanssa samantapaisesta häirinnästä. Mutta onneksi se loppui. Soittelija lannistui, kun en vastannut.
        Kyselin silloin, kun häirintää tapahtui, että miten todistan kaikki ne soittellut???
        Joku kertoi, että poliisi pyytä operaattorilta jonkin listan tms.
        Mutta, kun tämäkään minun häiritsijä ei puhunut mitään. En voinut nauhoittaa jne.
        Ja onhan olemassa jotain liittymiä,joiden jäljille ai varmasti pääse.
        Ja alkuperäinen kysyjä sanoo tietävänsä kuka soittelee.
        Mutta jos tämä "soittelija" kiistää kaiken ja niin varmasti tekeekin.
        Miten poliisi pääsee hänen jäljille ???

        Minulle sattui soma tapaus. Soitettiin aina soittajan numeron esto päällä. noin puoli vuotta. Aluksi vastasin usein ja kuului vain epämäärsäistä rapinaa, askeleita, yms.. Ja puhelu ei katkenut ennenkuin minä katkaisin. oisin saanut kuunnella vaikka kuinka kauna varmaan.
        Tein asiasta rikosimoituksen. Poliisi tutki. (en tiedä miten) Käski kuitenkin ottaa puheluiden päivämäärät ja kellon ajat muistiin.
        Soittelua jatkui sillointällöin ja meikä kirjoitti ne ajankohdat muistiin.
        No selvishän se. Se oli yksi vakuutusukko jonka kans olin ollut pari kertaa puh. yhteydessä. Sillä oli jäänyt aina joskus näppäinlukko laittamatta päälle.
        Anteeksi mies pyyteli ja asia oli minunpuolestani selvä.


      • humalassa
        Näppäin.... kirjoitti:

        Minulle sattui soma tapaus. Soitettiin aina soittajan numeron esto päällä. noin puoli vuotta. Aluksi vastasin usein ja kuului vain epämäärsäistä rapinaa, askeleita, yms.. Ja puhelu ei katkenut ennenkuin minä katkaisin. oisin saanut kuunnella vaikka kuinka kauna varmaan.
        Tein asiasta rikosimoituksen. Poliisi tutki. (en tiedä miten) Käski kuitenkin ottaa puheluiden päivämäärät ja kellon ajat muistiin.
        Soittelua jatkui sillointällöin ja meikä kirjoitti ne ajankohdat muistiin.
        No selvishän se. Se oli yksi vakuutusukko jonka kans olin ollut pari kertaa puh. yhteydessä. Sillä oli jäänyt aina joskus näppäinlukko laittamatta päälle.
        Anteeksi mies pyyteli ja asia oli minunpuolestani selvä.

        Mä oon sellanen tuurijuoppo ja kerran kun aloitin ryyppyputken (3 viikkoa) en muistanut mihin olin jättänyt kännykkäni. Luulin että se on kotona. Ja rellestin ne 3 viikkoa.
        Sitten makasin kohmelossa kotona ja poliisi soitteli ovikelloa. Pelkäsin jo vaikka mitä tehneeni. Kävikin ilmi että olen soitellut parille ihmiselle hävyttömiä puheluita ja teksiviestejä näppäillyt. olin aivan öönä. En edes pidä puhelinta yleensä päällä kun juopottelen (ettei akkaväki soittele perään)
        No mä olin silloin aloitettuani juomingit jättänyt kännyn takkini taskuun ja takki oli jäänyt yhen epämääräisen kamun luo. Sieltä sen joku bimbo oli pölliny ja hyvähän sen oli sillä rimputella ja viestitellä, mun piikkiin. tais olla joku hörhöntynkä. Mulle ison laskun teki.
        Ei se käräjillä ratkennut, jäi sikseen. Puhelinta en oo ikuna löytänyt. Liittymän tietty katkasin heti, kun poliisit jutusteli.


      • ovat..
        kysympä vaan kirjoitti:

        Minä kärsin jokin aika sitten kanssa samantapaisesta häirinnästä. Mutta onneksi se loppui. Soittelija lannistui, kun en vastannut.
        Kyselin silloin, kun häirintää tapahtui, että miten todistan kaikki ne soittellut???
        Joku kertoi, että poliisi pyytä operaattorilta jonkin listan tms.
        Mutta, kun tämäkään minun häiritsijä ei puhunut mitään. En voinut nauhoittaa jne.
        Ja onhan olemassa jotain liittymiä,joiden jäljille ai varmasti pääse.
        Ja alkuperäinen kysyjä sanoo tietävänsä kuka soittelee.
        Mutta jos tämä "soittelija" kiistää kaiken ja niin varmasti tekeekin.
        Miten poliisi pääsee hänen jäljille ???

        pollarin tutkintatavat, mutta totuus kuitenkin niin paljastuu. Vaikka kiusaaja soittelisi pripeid-liittymästä, niin senkin saa selville. Esimerkiksi poliisi kykenee helposti kuuntelemaan ja seuraamaan eri rikollisten käyttämiä kioskikortteja ja käyttämään niitä myös todisteena oikeudessa.


      • Ei pidä paikkaansa
        ovat.. kirjoitti:

        pollarin tutkintatavat, mutta totuus kuitenkin niin paljastuu. Vaikka kiusaaja soittelisi pripeid-liittymästä, niin senkin saa selville. Esimerkiksi poliisi kykenee helposti kuuntelemaan ja seuraamaan eri rikollisten käyttämiä kioskikortteja ja käyttämään niitä myös todisteena oikeudessa.

        Viestintävirasto: gsm-liittymien määrä
        http://liikenneministerio.fi/oliver/upl497-Julkaisuja 34_2005.pdf

        Miljoonia liittymiä ja kiusaaja tai konna tietää seurantamahdollisuuden MIKÄLI on niin tyhmä että käyttää samaa laitetta. Roistoilta löytyykin helposti puolesta tusinasta tusinaan gesmejä per konna joita vielä porukassa kierrätetään... ja ympäri maata.

        Läähätyksen nauhoittaminen ei sitäpaitsi todista mitään samoinkuin tavallinen puhe joka ei sisällä sellaisia yksityiskohtia joista puhujan(-t) voi tunnistaa. Ja aina voi kieltää olevansa kyseinen puhuja.

        Miksi sitten vasta nyt syyskuussa tehtiin aloite kioskikorttien ostajien rekisteröimisestä jos kerran asiassa ei ole mitään ongelmallista?

        http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=paiva&UutisID=70501
        " EU:ssa on nostettu esille prepaid-liittymien pakollinen rekisteröinti, mutta se ei ole saanut kannatusta.

        Rekisteröinnin ongelma on sisäministeri Kari Rajamäen mukaan se, että ostajan on helppo järjestellä se lähipiirinsä tai kylän miesten keskuudessa.

        - Ne jotka haluavat piilotella, pystyvät tämän tekemään, Rajamäki sanoo EU:ssa on nostettu esille prepaid-liittymien pakollinen rekisteröinti, mutta se ei ole saanut kannatusta."

        Eli ei se nyt niin helppoa se puheluseuranta ole.


      • edelliseen
        Ei pidä paikkaansa kirjoitti:

        Viestintävirasto: gsm-liittymien määrä
        http://liikenneministerio.fi/oliver/upl497-Julkaisuja 34_2005.pdf

        Miljoonia liittymiä ja kiusaaja tai konna tietää seurantamahdollisuuden MIKÄLI on niin tyhmä että käyttää samaa laitetta. Roistoilta löytyykin helposti puolesta tusinasta tusinaan gesmejä per konna joita vielä porukassa kierrätetään... ja ympäri maata.

        Läähätyksen nauhoittaminen ei sitäpaitsi todista mitään samoinkuin tavallinen puhe joka ei sisällä sellaisia yksityiskohtia joista puhujan(-t) voi tunnistaa. Ja aina voi kieltää olevansa kyseinen puhuja.

        Miksi sitten vasta nyt syyskuussa tehtiin aloite kioskikorttien ostajien rekisteröimisestä jos kerran asiassa ei ole mitään ongelmallista?

        http://www.itviikko.fi/uutiset/uutisalue.asp?alue=paiva&UutisID=70501
        " EU:ssa on nostettu esille prepaid-liittymien pakollinen rekisteröinti, mutta se ei ole saanut kannatusta.

        Rekisteröinnin ongelma on sisäministeri Kari Rajamäen mukaan se, että ostajan on helppo järjestellä se lähipiirinsä tai kylän miesten keskuudessa.

        - Ne jotka haluavat piilotella, pystyvät tämän tekemään, Rajamäki sanoo EU:ssa on nostettu esille prepaid-liittymien pakollinen rekisteröinti, mutta se ei ole saanut kannatusta."

        Eli ei se nyt niin helppoa se puheluseuranta ole.

        " Valtaosa rikollisista turvautuu kuitenkin prepaid-liittymiin, joiden jäljittäminen on ilman rekisteröintiä mahdotonta. Rajamäki myöntää ongelman."


    • kokeile eka tätä

      Vastaat soitettaessa virallisellä äänellä, että terve (nimi), tiedän että se olet sinä. Olet jo pitkän aikaa häirinnyt minua ja rikkonut yksityisyyttäni. Jos nyt jätät minut rauhaan en tee rikosilmoitusta poliisille puhelinhäirinnästä. Jos vielä jatkat vaadin sinulle rangaistusta ja vahingonkorvausta.

      Jos ihminen on suht terve päästään niin hän tajuaa
      jo tuossa vaiheessa pelkän uhkailun perusteella lopettaa.

    • Nimetön

      Samankaltainen tapaus menossa tällä hetkellä. Joku soittaa tuntemattomasta numerosta (numeroa ei näy) aina tiettyyn aikaan vuorokaudesta yhden kerran. Puhelu ei tule täysin samaan aikaan, mutta samana vuorokauden ajankohtana. Numeroa ei näy ja vastattaessa mitään ei kuulu. Olen jo kerran todennut, että voitko lopettaa. Tätä on jatkunut viikon. Seuraavaksi kerron aikeistani tehdä rikosilmoituksen. Jos ei lopu vieläkään, aion tehdä rikosilmoituksen. Valitettaa on se, että häirikkö on todennäköisesti joku tuttu tai puolituttu. Ei tosin jätä paljon vaihtoehtoja, numeroa en aio vaihtaa, joka on jo salainen (siitä päättelen olevan lähipiiristä). Tuolta löysin infoa:

      http://www.poliisi.fi/poliisi/discus...25701F0018F00F

      Kokemuksia rikosilmoituksen toimivuudesta, entä onko häirikkö selvinnyt tätä kautta?

      • Olavi Kaukovaara

        tuskimpa luet tätä mutta sanon että ei auta rikosilmoitus ja poliisi on voimaton. Itse kestin häiriköintiä kännykkääni pari vuotta ja lopulta en uskaltanut pitää kännyä päällä vaan käytin vain lankapuhelinta jotenkin ihmetyttää että kotinumeron jätti rauhaan vaikka se on yleisesti saatavlilla mutta salaisen kännykkänumeron tiesi, tosin kännykkänumero oli joskus ollut yleinen ennen salaiseksi vaihtumista. Poliisi totesi ettei teletunnistetietoja voi pelkän puhelinhäirinnän(kotirauhan rikkominen) perusteella hankkia ja piste!! ja tämä on kuulemma kyseisellä kyttäasemalla selvitetty lakipykälöitä ihmetellessä eli turha väittää kenenkään vastaan, vastaus oli selkeä,käytännössä laki menee näin "niin kauan kuin uhkailijan numeroa ei näy, eikä puhelussa esitetä vakavia uhkauksia, ei poliisilla ole oikeutta selvittää kuka asianomistajan omistaan liittymään on soittanut kyseisenä ajankohtana, vaikka liittymänomistajan lupa on ja kellonajat sekunnilleen". Näin on suomessa, kiitos taas mahtava suomen laki ja oikeusvaltio.


      • takuuvetonaula
        Olavi Kaukovaara kirjoitti:

        tuskimpa luet tätä mutta sanon että ei auta rikosilmoitus ja poliisi on voimaton. Itse kestin häiriköintiä kännykkääni pari vuotta ja lopulta en uskaltanut pitää kännyä päällä vaan käytin vain lankapuhelinta jotenkin ihmetyttää että kotinumeron jätti rauhaan vaikka se on yleisesti saatavlilla mutta salaisen kännykkänumeron tiesi, tosin kännykkänumero oli joskus ollut yleinen ennen salaiseksi vaihtumista. Poliisi totesi ettei teletunnistetietoja voi pelkän puhelinhäirinnän(kotirauhan rikkominen) perusteella hankkia ja piste!! ja tämä on kuulemma kyseisellä kyttäasemalla selvitetty lakipykälöitä ihmetellessä eli turha väittää kenenkään vastaan, vastaus oli selkeä,käytännössä laki menee näin "niin kauan kuin uhkailijan numeroa ei näy, eikä puhelussa esitetä vakavia uhkauksia, ei poliisilla ole oikeutta selvittää kuka asianomistajan omistaan liittymään on soittanut kyseisenä ajankohtana, vaikka liittymänomistajan lupa on ja kellonajat sekunnilleen". Näin on suomessa, kiitos taas mahtava suomen laki ja oikeusvaltio.

        "niin kauan kuin uhkailijan numeroa ei näy, eikä puhelussa esitetä vakavia uhkauksia, ei poliisilla ole oikeutta selvittää kuka asianomistajan omistaan liittymään on soittanut kyseisenä ajankohtana, vaikka liittymänomistajan lupa on ja kellonajat sekunnilleen".

        Sano poliisille että uhkasi ampua niin johan muuttuu ääni kellossa.


    • -90

      Itsellänikin on joku soitellut tässä vuoden sisällä monta kertaa. Numeron laitoin ylös ja kerran laitoin kyseiselle henkilölle viestii et "kuka olet" ja vastauksena tuli "no kuka vi**u sä sitte oot" Kyseisen viestin jälkeen soittaja jatkoi soittamista, mutta nyt ei ole taas muutamaan viikkoon mitään kuulunu. Tallensin nron puhelimeen nimellä "älä vastaa"
      Näky sentään numeropalvelun avulla et kuka soittelee, mut oli kyl iha tuntematon henkilö.

    • hhhhhiiu

      Jep Jep.

      Thors jatkaa maahanmuuttoministerinä. Tai Jörn Donner. Ihan hulluja molemmat.

      RKP:läiset: äänestäkää mieluummin Wille Rydmania, niin saadaan somalit ja romanit pois.

    • Anonyymi

      Puhelinhärintää tästä nrosta
      +358248090921

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe