Niin mitenkä se nyt sitten oli?

Wisy

Eli jos on uskova, niin uskoo myöskin Raamatun sanaan, koska se on Jumalalta...eikö? Mutta jos on homoseksuaali ja sanoo olevansa uskossa. Eikö tuo ole aika ristiriitaista, kun Raamatun sanaa kumotaan?

12

1553

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palvelu

      Eipä ole yhtäkään heteroakaan, joka ei teoillaan ja sanoillaan ja asenteillaan joka päivä kumoaisi Raamatun kohtia... Sellasta se on, kun Jumala ei luonut meitä jumalolennoiksi, vaan ihmisiksi.

      Ei ole mitenkään ristiriitaista olla homo ja uskovainen. Katso kun sille ei voi itse mitään, että on uskossa. Jumala tekee uskovaisiksi keitä Hän haluaa ja Hän yksin ihmisen uskossa myös pitää.

      Sinun siis täytyisi kysyä tuota asiaa Jumalata ja pyytää Häntä, että Hän poistaisi homouskovaisilta uskon, kun se tuntuu heterouskovaisista ristiriitaiselta. Jospa Jumala tottelisi sinua ja tekisi meistä uskovaisista homoista ihmisiä, jotka ei ole uskossa.

      Uskon synnyttää ja ylläpitää yksin Jumala.

      Jos se sinusta tuntuu pahalta tai ristiriitaiselta, että Hän on tehnyt homoista uskovaisia ja pitää heitä uskossa, niin valituksia siitä asiasta tee suoraan Jumalalle.

      • antaudun

        Kiitos Palvelulle! Tämä pelasti päiväni!


      • zopp

        "Eipä ole yhtäkään heteroakaan, joka ei teoillaan ja sanoillaan ja asenteillaan joka päivä kumoaisi Raamatun kohtia". Näinhän se on; ja joka on rikkonut yhdessä, on rikkonut kaikessa. Tällä ei voi kuitenkaan oikeuttaa Raamatun vastaisia tekoja, eikä kristitylle kuulumatonta elämäntyyliä. Selkeästi Raamattu kieltää homoseksin harjoittamisen. Harva kuitenkaan omavaltaisesti voi homoseksuaalisuudesta irtautua, jos moisen on omaakseen saanut, vaikkakin eheytyminen kohti heteroseksuaalisuutta on ainakin joillekin mahdollinen. Mutta näinhän on monen muunkin asian kanssa, kun langenneessa maailmassa elämme. Kyllä tässä kohtaa usein Raamatun auktoriteetti vesitetään, ja alistetaan kaikki taas oman tulkinnan ja subjektiivisten kokemusten alle. Näinkö Sana opettaa?

        Eli nähdäkseni tässäkin on oma keskitiensä löydettävä. Toisaalla on homofobia, ja asiaton kohtelu - toisaalla Sanasta irrotettu liberalismi.


    • Homo + lesta

      Tuota... sanoit siinä olevan ristiriidan, kun joku sanoo olevansa homoseksuaali ja uskova. Perustelet tätä arvatenkin sillä, että koska homoseksuaalisuus on oma valinta, sellaista valintaa uskova ei voi tehdä.

      Voin puhua vain omasta puolestani, ja ehkä joidenkin muiden, kenen kanssa olen vaihtanut kokemuksia. Meille on yhteistä se, että olemme kuka pitemmän kuka lyhyemmän aikaa (minä parikymmentä vuotta) huutaneet Jumalaa avuksi että hän korjaisi/eheyttäisi/parantaisi meidät, mutta sellaista ei ole tapahtunut. Jos siis olemme halunneet tätä osaa saati sitten valinneet, sen on täytynyt tapahtua ERITTÄIN salakavalasti ja täysin meidän huomaamattamme.

      Osa meistä taistelee edelleen ja yrittää pärjätä jotenkuten, osa elää kaksoiselämää epärehellisenä sekä itselleen että ympäristölleen, jokunen on antanut periksi ja elää täysin maailmallisesti (sanon tämän nyt ilman mitään arvovarauksia, ainoastaan vastakohtana uskovaiselle elämäntavalle).

      Yhteistä meille kaikille on myös se, että tiedämme HYVIN tarkkaan mitä Raamattu sanoo homoseksuaalisuudesta. Olemme hakeneet kaikki nuo paikat ja suurennuslasin kanssa lukeneet itsellemme kaikki tuomiot, mitä sieltä vain voi saada. Jotkut meistä yrittävät löytää jotain muuta kuin perinteisen tulkintavan, osa on jo sulkenut korvansa kaikilta tulkinnoilta ja osa kovettanut sydämensä.

      Ja, uskomatonta mutta totta, jotkut meistä tulevat harjoittamaan näille palstoille masokismia, lukemaan uusia ja uusia tuomioita itselleen. Lukemaan asioista, jotka on luettu ja kerrottu jo satoja kertoja.

      Voiskohan tänne perustaa jonkun alasivun, jossa on kerrankin koossa kaikki ne raamatunpaikat, joissa homot tuomitaan, niin niitä ei tarvitse toistaa joka keskustelussa?

      • Wisy

        Tähän asti olen tavannut vain homoseksuaaleja, jotka eivät pidä suuntaustaan lainkaan syntinä ja sitä tässä siis ihmettelenkin.
        Toki tiedän, että ei ole helppoa kuunnella samat asiat moneen kertaan, mutta itse kristittynä toki hyväksyn homot, mutta en homoutta ja varsinkaan homouden synnittömyyttä.


      • Homo + lesta
        Wisy kirjoitti:

        Tähän asti olen tavannut vain homoseksuaaleja, jotka eivät pidä suuntaustaan lainkaan syntinä ja sitä tässä siis ihmettelenkin.
        Toki tiedän, että ei ole helppoa kuunnella samat asiat moneen kertaan, mutta itse kristittynä toki hyväksyn homot, mutta en homoutta ja varsinkaan homouden synnittömyyttä.

        Et hyväksy homouden synnittömyyttä? Onpa IHAN uusi mielipide, en ole ikinä kuullutkaan. Tosi paljon kiitoksia kun tulit kertomaan tuon aivan yllättävän uutisen! Riennetäänpä levittämään sitä kaikille.


      • ELC:)
        Wisy kirjoitti:

        Tähän asti olen tavannut vain homoseksuaaleja, jotka eivät pidä suuntaustaan lainkaan syntinä ja sitä tässä siis ihmettelenkin.
        Toki tiedän, että ei ole helppoa kuunnella samat asiat moneen kertaan, mutta itse kristittynä toki hyväksyn homot, mutta en homoutta ja varsinkaan homouden synnittömyyttä.

        Wisy,
        sinä olet nyt tullut Homojen, lesbojen, biitten ja transihmisten kategoriaan. Tämä ei ole uskonto-kategoria.

        Jos et ole trans, bii, homo tai lesbo, niin kirjoittele uskonto-kategoriassa.

        Miksi sinä tulet tänne näkemyksiäsi julistamaan?

        Ei sinun Raamatuntulkintasi kuulu tälle palstalle, vaan uskonto-kategoriaan.
        Ei kiinnosta sekään, että hyväksyt homot, mutta et homoutta. Se on typerää. Vähän sama kuin että hyväksyt heterot, mutta et heteroutta.

        Kirjoittele kategoriassa, johon kuulut, äläkä tässä kategoriassa. Ylipäänsä älytöntä että kaltaisesi ihminen laukkaa juuri honojen ja tarnsaihmisten kategorioissa, kun ei kerran edes heitä hyväksy.


      • Wisy
        ELC:) kirjoitti:

        Wisy,
        sinä olet nyt tullut Homojen, lesbojen, biitten ja transihmisten kategoriaan. Tämä ei ole uskonto-kategoria.

        Jos et ole trans, bii, homo tai lesbo, niin kirjoittele uskonto-kategoriassa.

        Miksi sinä tulet tänne näkemyksiäsi julistamaan?

        Ei sinun Raamatuntulkintasi kuulu tälle palstalle, vaan uskonto-kategoriaan.
        Ei kiinnosta sekään, että hyväksyt homot, mutta et homoutta. Se on typerää. Vähän sama kuin että hyväksyt heterot, mutta et heteroutta.

        Kirjoittele kategoriassa, johon kuulut, äläkä tässä kategoriassa. Ylipäänsä älytöntä että kaltaisesi ihminen laukkaa juuri honojen ja tarnsaihmisten kategorioissa, kun ei kerran edes heitä hyväksy.

        Katsos kun en humannut säännöissä, että ei saa mennä sellaiselle osastolle mikä ei täysin koske itseään.
        Tää osasto koskee osittain kuitenkin minua, kun olen uskossa mutta en homoseksuaali.
        Mielestäni tämä on erittäin osuva paikka keskustella kun aiheena oli homous ja usko ja mikä mahtoi ollakkaan tämän osaston nimi? Taisi esiintyä kumpikin asia tuossa aiheessa. Eri asia olisi, jos olisin mennyt muille tämän alueen aiheista.


      • Homo + lesta
        Wisy kirjoitti:

        Katsos kun en humannut säännöissä, että ei saa mennä sellaiselle osastolle mikä ei täysin koske itseään.
        Tää osasto koskee osittain kuitenkin minua, kun olen uskossa mutta en homoseksuaali.
        Mielestäni tämä on erittäin osuva paikka keskustella kun aiheena oli homous ja usko ja mikä mahtoi ollakkaan tämän osaston nimi? Taisi esiintyä kumpikin asia tuossa aiheessa. Eri asia olisi, jos olisin mennyt muille tämän alueen aiheista.

        Mitenkähän tuo on... kuvauksessa sanotaan: "Minkälaista on elämä uskovaisena homona tai lesbona? Keskustele vakaumuksen ja seksuaalisuuden törmäyksistä ja yhteensovittamisesta."

        Tästä on käsittääkseni pääteltävissä, että koska hetero tuskin voi ottaa kantaa siihen, millaista elämä on uskovana homona/lesbona, tämä palsta tuskin on sinulle oikea paikka.

        Yritätkö nyt siis kuvitella otsikon mukaista elämää, tai eläytyä siihen? Yritäpä.


      • ELC :)
        Wisy kirjoitti:

        Katsos kun en humannut säännöissä, että ei saa mennä sellaiselle osastolle mikä ei täysin koske itseään.
        Tää osasto koskee osittain kuitenkin minua, kun olen uskossa mutta en homoseksuaali.
        Mielestäni tämä on erittäin osuva paikka keskustella kun aiheena oli homous ja usko ja mikä mahtoi ollakkaan tämän osaston nimi? Taisi esiintyä kumpikin asia tuossa aiheessa. Eri asia olisi, jos olisin mennyt muille tämän alueen aiheista.

        Jos luet mstä täällä palstalla keskustellaan, nini huomaat, että tällä palstalla keskustelevat USKOVAISET homot ja lesbot.
        Myös keskusteluaiheet ovat määritellyt.

        Tämä ei siis ole sellainen palsta, jossa kyseenalaistetaan uskovaisien homojen ja lesbojen usko heidän seksuaalisen suuntautumisensä tähden, vaan tämä palsta on juuri uskovaisille lesboille ja homoille. Jos tahdot kyseenalaistaa vähemmistöseksuaaliuskovaisien uskon, mene uskonto-kategoriaan ja valitse sieltä itsellesi sopiva palsta.

        Jos et ole uskovainen homo tai lesbo, etkä keskustele vähemmistöseksuaalisuuden näkökulmasta (kategoria) uskosta ja homoudesta, niin sinun kategoariasi on uskonto ja palstan voit sieltä valita ihan oma-aloitteisesti.

        Nyt olet väärällä palstalla.

        Jos tahdot keskustella siitä, että mielestyäsi homous on syntiä, niin valitse uskonto-kategoria ja sieltä synti-palsta.

        Sheriffikin voisi kyllä poistaa tällaisen aloituksen täältä.


    • Tiitinen

      Kategoria: lesbo, homo, bi ja trans:

      "Lesbojen, homojen ja biseksuaalien keskustelut."

      Jos et kuulu tähän kategoriaan, etsi itsellesi sopivampi kategoria.
      Tässä kategoriassa keskustellaan vähemmistöseksuaalien näkökulmista.

      Palsta: Uskovaiset homot ja lesbot:

      "Minkälaista on elämä uskovaisena homona tai lesbona? Keskustele vakaumuksen ja seksuaalisuuden törmäyksistä ja yhteensovittamisesta."

      palstan lähtökohtana on ajatus, että uskovaiset homot ja lesbot keskustelevat tässä.
      Jos tahdot kyseenalaistaa uskovaisien lesbojen ja homojen uskoa, silloin keskustelet
      väärällä palstalla.

      Tässä kategoriassa ja tällä palstalla keskustellaan vähemmistöseksuaalien perspektiivistä.
      Mikäli perspektiivisi on jokin muu kuin vähemmistöseksuaalinen, etsi itsellesi sopiva
      kategoria ja sieltä sopiva palsta.
      Suosittelen sinulle uskonto-kategoriaa ja sieltä synti-palstaa.

    • homo

      Olen uskoontullut ja homo eli uudestisyntynyt, usko on lahjaa sitä ei voi itse kehittää, ristiriitaa aiheuttaa se että olen homo mutta uskon lahjan olen saanut eli Jeesus on munkin henkilökohtainen Vapahtaja vaikka olenkin homo.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe